Ik wil dus nieuwe draaitafels kopen, maar wat zouden jullie doen? alle draaitafels zijn zonder element/slipmat., en het zijn allemaal direct drive tafels
1:
Gemini PDT 6000
Heeft leuke extra'tjes zoals een dubbele pitch control zodat je de snelheid kan aanpassen zonder direct je pitch te verliezen, veel pitch ranges, leuk om een beetje creatief mee te doen dus, torque: 3 kg
¤ 398,56
2:
Technics SL1200 MKII
De meest gebruikte tafel, word overal gebruikt.
gegarandeerd succes, torque: 3,7kg
¤ 547,40
3:
American dj HTD 4.5
Gruwelijke torque van 4,5 kg
¤ 400,-
Ik zit zelf te denken aan de Gemini, omdat die lekker veel opties heeft, en niet al te duur is, advies, anyone??
Als element had ik de Ortofon Concorde Night Club S in gedachte omdat ik die er vet uit vind zien :p ik weet dat de kwaliteit van de Tonar Banana niet onder doet voor de Concorde, maar het is toch maar een eenmalige aankoop, en de naalden zijn ong. even duur.
Gemini zou ik niet doen, geloof dat die wat minder zijn, op de pt2100 en 2400 na?
die gemini zoveel opties dat het niet fijn meer werkt en die 3e lijken me echt een setje waar je tijdje mee kan doen, maar die dan niet goed genoeg blijken te zijn (teveel slijten, niet goed aan te passen) en dan moet je weer nieuwe kopen
gruwelijk eil zijn ze
-offtopic-
Zag deze draaitafel op vestax.com met horizontal play... (?)
p.s. Turntablism enzo hoeft van mij niet, ik draai alleen trance/club enz.
ik heb iig nog nooit vinyls gezien die ervoor gemaakt zijn :/
quote:...vroegah....vroegah....
Op dinsdag 9 december 2003 14:00 schreef Han_ het volgende:
Nog een vraagje, misschien een beetje een domme, maar wat moet ik in godsnaam met 78 RPM????ik heb iig nog nooit vinyls gezien die ervoor gemaakt zijn :/
quote:toen je opa nog in de zandbak speelde waren die in
Op dinsdag 9 december 2003 14:00 schreef Han_ het volgende:
Nog een vraagje, misschien een beetje een domme, maar wat moet ik in godsnaam met 78 RPM????ik heb iig nog nooit vinyls gezien die ervoor gemaakt zijn :/
quote:en dan hoop ik voor je dat dat niet vorige week nog was, want dan is je opa of dement of pedofiel...
Op dinsdag 9 december 2003 14:06 schreef MikeyMo het volgende:[..]
toen je opa nog in de zandbak speelde waren die in
quote:Ligt eraan natuurlijk, als housedj zal je het minder gebruiken als als hiphopdj. Maar ja, ik heb altijd op SL's gescratched en gemixed (en publique) en heb inderdaad nog nooit dingen gemist die nu op Vestax' zitten
Op dinsdag 9 december 2003 13:57 schreef MikeyMo het volgende:
tja, die tierelantijnen er op zijn allemaal wel leuke n aardig, maar als je in een disco aan de slag gaat ben je ze in ene kwijt. Sta je dan met Vestax-skills...
Maar bij strak doormixen is meer een nauwkeurige pitch van belang, bij scratchen meer de stabiliteit van de arm en de kracht van de motor (en die zijn bij SL's iig perfect).
quote:Ik heb laatst van iemand twee koffers met oude 78-toerenplaten gekregen. Van die loeizware bakkelieten platen, hahaha! Wel grappig om 's te draaien... Doris Day... enzo
ik heb iig nog nooit vinyls gezien die ervoor gemaakt zijn :/
dat er weinig over bekend is is idd een risico, maarja als hij het goed houd is het een perfecte turntable, right?
quote:Yup
Op dinsdag 9 december 2003 14:13 schreef Han_ het volgende:
Haha okay, ik ga denk ik voor de AM DJ als ik het zo hoor, lekker hoge torque, om te kwijlen....dat er weinig over bekend is is idd een risico, maarja als hij het goed houd is het een perfecte turntable, right?
Ga ook NOOIT uit op ''beste in zijn prijsklasse'' en hoeveel verstand de verkoper ook heeft, neem wat je zelf goed lijkt of wat goed IS.
Ik sukkel al 2 jaar met die spullen en heb er een hoop gezeik mee gehad en geld mee verloren/verspilt, dus ja ''ik kan 't weten''.
quote:http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=34
Op dinsdag 9 december 2003 14:43 schreef Armin het volgende:
heeft iemand enig idee wat zo'n draaitafel kost waar je met CD's kan scratchen? nogal wat geloof ik..
quote:Ja okay maar ik wil uiteindelijk toch wel die Night Club S elementen, en voor als reserve element.. die elementen hoeven niet eens zo duur meer te zijn...
Op dinsdag 9 december 2003 14:32 schreef veldmuis het volgende:[..]
Yup
.
Kijk ook ff naar de andere merken, weet niet of je bij de ene wel een element krijgt of bij de ander niet, maar 't kan toch makkelijk zijn, een reserveelement oid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |