Ik wil dus nieuwe draaitafels kopen, maar wat zouden jullie doen? alle draaitafels zijn zonder element/slipmat., en het zijn allemaal direct drive tafels
1:
Gemini PDT 6000
Heeft leuke extra'tjes zoals een dubbele pitch control zodat je de snelheid kan aanpassen zonder direct je pitch te verliezen, veel pitch ranges, leuk om een beetje creatief mee te doen dus, torque: 3 kg
¤ 398,56
2:
Technics SL1200 MKII
De meest gebruikte tafel, word overal gebruikt.
gegarandeerd succes, torque: 3,7kg
¤ 547,40
3:
American dj HTD 4.5
Gruwelijke torque van 4,5 kg
¤ 400,-
Ik zit zelf te denken aan de Gemini, omdat die lekker veel opties heeft, en niet al te duur is, advies, anyone??
Als element had ik de Ortofon Concorde Night Club S in gedachte omdat ik die er vet uit vind zien :p ik weet dat de kwaliteit van de Tonar Banana niet onder doet voor de Concorde, maar het is toch maar een eenmalige aankoop, en de naalden zijn ong. even duur.
Gemini zou ik niet doen, geloof dat die wat minder zijn, op de pt2100 en 2400 na?
die gemini zoveel opties dat het niet fijn meer werkt en die 3e lijken me echt een setje waar je tijdje mee kan doen, maar die dan niet goed genoeg blijken te zijn (teveel slijten, niet goed aan te passen) en dan moet je weer nieuwe kopen
gruwelijk eil zijn ze
-offtopic-
Zag deze draaitafel op vestax.com met horizontal play... (?)
p.s. Turntablism enzo hoeft van mij niet, ik draai alleen trance/club enz.
ik heb iig nog nooit vinyls gezien die ervoor gemaakt zijn :/
quote:...vroegah....vroegah....
Op dinsdag 9 december 2003 14:00 schreef Han_ het volgende:
Nog een vraagje, misschien een beetje een domme, maar wat moet ik in godsnaam met 78 RPM????ik heb iig nog nooit vinyls gezien die ervoor gemaakt zijn :/
quote:toen je opa nog in de zandbak speelde waren die in
Op dinsdag 9 december 2003 14:00 schreef Han_ het volgende:
Nog een vraagje, misschien een beetje een domme, maar wat moet ik in godsnaam met 78 RPM????ik heb iig nog nooit vinyls gezien die ervoor gemaakt zijn :/
quote:en dan hoop ik voor je dat dat niet vorige week nog was, want dan is je opa of dement of pedofiel...
Op dinsdag 9 december 2003 14:06 schreef MikeyMo het volgende:[..]
toen je opa nog in de zandbak speelde waren die in
quote:Ligt eraan natuurlijk, als housedj zal je het minder gebruiken als als hiphopdj. Maar ja, ik heb altijd op SL's gescratched en gemixed (en publique) en heb inderdaad nog nooit dingen gemist die nu op Vestax' zitten
Op dinsdag 9 december 2003 13:57 schreef MikeyMo het volgende:
tja, die tierelantijnen er op zijn allemaal wel leuke n aardig, maar als je in een disco aan de slag gaat ben je ze in ene kwijt. Sta je dan met Vestax-skills...
Maar bij strak doormixen is meer een nauwkeurige pitch van belang, bij scratchen meer de stabiliteit van de arm en de kracht van de motor (en die zijn bij SL's iig perfect).
quote:Ik heb laatst van iemand twee koffers met oude 78-toerenplaten gekregen. Van die loeizware bakkelieten platen, hahaha! Wel grappig om 's te draaien... Doris Day... enzo
ik heb iig nog nooit vinyls gezien die ervoor gemaakt zijn :/
dat er weinig over bekend is is idd een risico, maarja als hij het goed houd is het een perfecte turntable, right?
quote:Yup
Op dinsdag 9 december 2003 14:13 schreef Han_ het volgende:
Haha okay, ik ga denk ik voor de AM DJ als ik het zo hoor, lekker hoge torque, om te kwijlen....dat er weinig over bekend is is idd een risico, maarja als hij het goed houd is het een perfecte turntable, right?
Ga ook NOOIT uit op ''beste in zijn prijsklasse'' en hoeveel verstand de verkoper ook heeft, neem wat je zelf goed lijkt of wat goed IS.
Ik sukkel al 2 jaar met die spullen en heb er een hoop gezeik mee gehad en geld mee verloren/verspilt, dus ja ''ik kan 't weten''.
quote:http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=34
Op dinsdag 9 december 2003 14:43 schreef Armin het volgende:
heeft iemand enig idee wat zo'n draaitafel kost waar je met CD's kan scratchen? nogal wat geloof ik..
quote:Ja okay maar ik wil uiteindelijk toch wel die Night Club S elementen, en voor als reserve element.. die elementen hoeven niet eens zo duur meer te zijn...
Op dinsdag 9 december 2003 14:32 schreef veldmuis het volgende:[..]
Yup
.
Kijk ook ff naar de andere merken, weet niet of je bij de ene wel een element krijgt of bij de ander niet, maar 't kan toch makkelijk zijn, een reserveelement oid.
quote:Ik heb opzich wel genoeg geld voor de technics, maarja het is toch wel 150 meer dan de AM DJ's he, ' t is wel een eenmalige aankoop, maar die AM DJ heeft een torque van 4,5 kg, dat scheelt toch 0,8 kg met de SL1200 weetje, de cyfers van de AM DJ doen mijn ballen gewoon simpelweg rillen..
Op dinsdag 9 december 2003 16:02 schreef DJ_Robbie het volgende:
Wat is je budget eigenlijk? Want als je genoeg hebt voor die SL's en er ook voor wilt uitgeven zou ik zeker Technics kopen.
Ik denk dat ik eerst de AM DJ koop, kijk een beetje hoe hij draait enzo, en anders kan ik altijd alsnog de SL1200 kopen..........
't is niet dat ik te weinig geld heb voor de SL1200, maar 300 euro uitgeven terwijl ik een draaitafel met een hogere torque had kunnen kopen vind ik zonde, en SL1200 staat overal in clubs enzo omdat dat echt HET type is, iedereen is gewend om ermee te draaien, daarom zullen ze die standaard niet zomaar aanpassen, de AM DJ zal ook een stuk anders draaien dan de sl1200.
SL = ongeveer 1,6, PDX = 2,2, ADJ/ACURA/Wie die tt nog meer heeft = 4,5
MAAR een pdx start ook zeer snel op en de ''kracht'' van een sl is ook goed genoeg + dat hij lekker trekt, wat bij bijvoorbeeld de sl-''namaak'' van gemini's niet doen (pt2100), alhoewel deze ook bijna aan de 1,6 torque komt.
quote:Ik zelf heb dje PT-2100 omdat ik gewoon weg geen geld heb voor SL's. Ze zeggen wel dat ie bijna evenaard als SL's maar in de praktijk is dat toch wel anders. Je betaalt natuurlijk ook voor goeie kwaliteit. Nou mag AMDJ wel leuke dingen hebben enzo, maar hoe is de kwaliteit van deze turntable?
Op dinsdag 9 december 2003 17:29 schreef dunic het volgende:
staar je niet al te blind op die cijfertjes.SL = ongeveer 1,6, PDX = 2,2, ADJ/ACURA/Wie die tt nog meer heeft = 4,5
MAAR een pdx start ook zeer snel op en de ''kracht'' van een sl is ook goed genoeg + dat hij lekker trekt, wat bij bijvoorbeeld de sl-''namaak'' van gemini's niet doen (pt2100), alhoewel deze ook bijna aan de 1,6 torque komt.
quote:Zeker weten.
Op dinsdag 9 december 2003 17:49 schreef DJ_Robbie het volgende:[..]
Ik zelf heb dje PT-2100 omdat ik gewoon weg geen geld heb voor SL's. Ze zeggen wel dat ie bijna evenaard als SL's maar in de praktijk is dat toch wel anders.
quote:Kijk DAAR heb ik wat aan
Op dinsdag 9 december 2003 16:52 schreef veldmuis het volgende:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11708
Wat dacht je van die aanbieding?.
En btw: http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/Oem.htm
leuke aanbieding ook, plus kut-element
quote:thanx! maar om lekker te mixen moet ik er dus 2 halen, en een mengpaneeltje?
Op dinsdag 9 december 2003 14:43 schreef Armin het volgende:
heeft iemand enig idee wat zo'n draaitafel kost waar je met CD's kan scratchen? nogal wat geloof ik..
dit ziet er uit als leuk speelgoed btw
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11173
quote:Of een dubbele cdspeler met jog.
Op dinsdag 9 december 2003 19:12 schreef Armin het volgende:[..]
thanx! maar om lekker te mixen moet ik er dus 2 halen, en een mengpaneeltje?
Kan ik verder weinig over vertellen aangezien ik er niks van weet .
quote:wat je eigenlijk nodig hebt is:
Op dinsdag 9 december 2003 19:12 schreef Armin het volgende:[..]
thanx! maar om lekker te mixen moet ik er dus 2 halen, en een mengpaneeltje?
Ik ben nog opzoek naar een goedkoop mixertje (nieuw), crossfader heb ik niet nodig, gebruik ik toch nooit, het enige wat ik nodig heb is natuurlijk high/mid/low knoppies (volume), 2/3 sporen (liefst 3) en ik vind eigenlijk goede killswitches ook noodzakelijk!
-edit BPM counters zijn handig, niet strict noodzakelijk
[Dit bericht is gewijzigd door Han_ op 09-12-2003 20:04]
quote:Om maar te beginnen: BPM counters zijn onhandig als je wil leren mixen.
Op dinsdag 9 december 2003 20:03 schreef Han_ het volgende:[..]
wat je eigenlijk nodig hebt is:
2 cdspelers
1 mixer (mengpaneel maar dat klinkt zo studio achtig, eigenlijk heb je maar 2 sporen nodig, maar dat is natuurlijk minimaal)
1 versterker
1 stel boxen
1 koptelefoon (niet vergeten :p, die zijn ook niet goedkoop, denk aan een eurotje of 200)Ik ben nog opzoek naar een goedkoop mixertje (nieuw), crossfader heb ik niet nodig, gebruik ik toch nooit, het enige wat ik nodig heb is natuurlijk high/mid/low knoppies (volume), 2/3 sporen (liefst 3) en ik vind eigenlijk goede killswitches ook noodzakelijk!
-edit BPM counters zijn handig, niet strict noodzakelijk
Koptelefoon kan trouwens goed voor <100 euro, kijk es naar de stanton dj pro 2000, of het goedkopere broertje, de gemini em300.
quote:Behringer heeft de VMX-300 oid, met killswitches, alleen 't hele apparaat is Behringer-kwaliteit, maar wel goedkoop, een 200 euro.
Op dinsdag 9 december 2003 20:12 schreef Han_ het volgende:
BPM counters heb je gelijk in, en mixen op gehoor is goed te doen, weet ik ook wel, ik mix vaak genoeg op gehoor, maar ik vind killswitches toch ECHT noodzakelijk![]()
![]()
quote:Denk dat je dan toch bij de behringer uitkomt.
Op dinsdag 9 december 2003 22:45 schreef Han_ het volgende:
vrij weinig, maar je kan toch wel kijken voor een goekopere mixer met killswitches?
Hoei!
Ps: die site is echt goed, koop er zelf ook zo nu en dan.
quote:SL1200 is cheap, maar 'k moet een Stanton koptelefoontje, en dies toch stukkie duurder daar dan gewoon in NL
Op dinsdag 9 december 2003 22:52 schreef MarkzMan_X het volgende:
www.recordcase.de -> Technics voor 450 euro. + 10 euro verzendkosten.Hoei!
quote:Sjah eq dichtdraaien kan idd ook, maar ik ben gewoon een grooot voorstander van killswitches om het gemak snappez vous, ik kan gewoon niet meer zonder
Op dinsdag 9 december 2003 22:49 schreef veldmuis het volgende:[..]
Denk dat je dan toch bij de behringer uitkomt.
Maar heb je die switches echt zo hard nodig?
Gewoon EQ dichtdraaien werkt prima hier.
En aan die UMX heb je een veel degelijker mixertje als aan die behringer, vooral als je naar het prijsverschil kijkt, 30 euro om precies te zijn.
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 22:52 schreef MarkzMan_X het volgende:
www.recordcase.de -> Technics voor 450 euro. + 10 euro verzendkosten.Hoei!
nu word het verschil wel erg klein...
quote:Die andere heb wel een huge torque!
Op dinsdag 9 december 2003 23:29 schreef Han_ het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
Daar gaat mijn zekerheid over die andere tafel......
nu word het verschil wel erg klein...
quote:Ikzelf bestel daar niet onder rembours dus daar kan ik weinig over zeggen.
Op dinsdag 9 december 2003 22:58 schreef veldmuis het volgende:[..]
SL1200 is cheap, maar 'k moet een Stanton koptelefoontje, en dies toch stukkie duurder daar dan gewoon in NL
.
Hoe gaat het met geld overmaken/rembours en hoelang duurt het voordat je je spul hebt?
Beste manier is gewoon om je codes e.d. die ontvangt uit te printen, mee te nemen naar je bank - en dan helpen ze daar verder.
Leveringstijd is ong. 2 weken. En het maakt niet uit hoeveel je besteld, de vervoerskosten blijven 10 euro.
quote:via IBAN is dat dan ofzo?
Op woensdag 10 december 2003 10:59 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Ikzelf bestel daar niet onder rembours dus daar kan ik weinig over zeggen.
Het bestellen is wat lastig, omdat je een horde met codes krijgt (die hebben te maken met het feit dat je een transactie met een buitenlands bedrijf maakt).
Zelf snapte ik daar weinig van, maar bij de bank begrepen ze het prima.Beste manier is gewoon om je codes e.d. die ontvangt uit te printen, mee te nemen naar je bank - en dan helpen ze daar verder.
Leveringstijd is ong. 2 weken. En het maakt niet uit hoeveel je besteld, de vervoerskosten blijven 10 euro.
quote:IBAN, juist ja.
Op woensdag 10 december 2003 11:01 schreef veldmuis het volgende:[..]
via IBAN is dat dan ofzo?
Want dan komen er ook nog 8 euro betaalkosten bij ofzo.
Voor je bank...
Dat van die extra kosten dat weet ik niet. Zou heel goed kunnen. Ik laat het iig altijd doen door m'n vader die een Rabobank rekening heeft (= veel sneller dan Postbank).
Dus iedere keer dat ik wat besteld heb, heeft m'n vader 8 euro betaald? Oeps...
ik heb thuis ook een mixertje met kills, ik gebruikte ze altijd volop, tot ik er achter kwam dat je ze bijna nooit hebt als je ergens anders staat te draaien (tenzij er een DATEQ XTC staat natuurlijk)
Toen ben ik begonnen mijn kill switches niet meer te gebruiken en alles gewoon met de EQ te doen, dan weet je zeker dat het altijd lukt
Zelfde geldt voor leuke features op Draaitafels natuurlijk en idd BPM counters zoals al gezegd was.
Ik heb er zelf 3 (de 3e natuurlijk later gekocht). Er zijn nu andere merken met goede directdrive ipv. belt. maar ik zo het toch op technics gooien aangezien dit nog steeds de standaard is als je ooit aan het draaien komt.
Ja op een enkle plaats gebruiken ze vestax, numark of whatever maar 95% technics.
quote:Een BPM counter om je plaat snel en redelijk in de richting te pitchen, vooral bij onbekende platen, goed.
Op woensdag 10 december 2003 11:23 schreef joeplemmens het volgende:
Statement: Mensen die gebruik maken van BPM counters moeten een andere hobby gaan zoeken
quote:ook niet noodzakelijk... Ik werk ook met 3 decks en ook als ik mn platen niet ken (bijvoorbeeld net gekocht ofzo) is het gewoon een kwestie van goed luisteren welke kick bij welke hoort, of welk ritme waarbij hoort. Ik speel nooit een plaat in zijn eentje af, altijd 2 tegelijk en de derde komt daar dan bij zodat de gene die er als eerste in kwam eruit kan. Soort FIFO dus
Op woensdag 10 december 2003 11:34 schreef veldmuis het volgende:[..]
Een BPM counter om je plaat snel en redelijk in de richting te pitchen, vooral bij onbekende platen, goed.
De afwerking gaat toch op het gehoor.
Voor snelle mixen kan het dus wel makkelijk zijn, zeg maar.
Ik gebruik ze niet trouwens.
quote:Zit wel wat in.
Op woensdag 10 december 2003 11:44 schreef Ache-T het volgende:[..]
ook niet noodzakelijk... Ik werk ook met 3 decks en ook als ik mn platen niet ken (bijvoorbeeld net gekocht ofzo) is het gewoon een kwestie van goed luisteren welke kick bij welke hoort, of welk ritme waarbij hoort. Ik speel nooit een plaat in zijn eentje af, altijd 2 tegelijk en de derde komt daar dan bij zodat de gene die er als eerste in kwam eruit kan. Soort FIFO dus
maar mixen doe je op gehoor, ook zonder BPM counters kan het heel goed. Met BPM counters ga je je veel te veel focussen op het tempo en niet op hoe t klinkt. Ten minste, das mijn ervaring
quote:... je draait techno?
Op woensdag 10 december 2003 11:44 schreef Ache-T het volgende:[..]
ook niet noodzakelijk... Ik werk ook met 3 decks en ook als ik mn platen niet ken (bijvoorbeeld net gekocht ofzo) is het gewoon een kwestie van goed luisteren welke kick bij welke hoort, of welk ritme waarbij hoort. Ik speel nooit een plaat in zijn eentje af, altijd 2 tegelijk en de derde komt daar dan bij zodat de gene die er als eerste in kwam eruit kan. Soort FIFO dus
maar mixen doe je op gehoor, ook zonder BPM counters kan het heel goed. Met BPM counters ga je je veel te veel focussen op het tempo en niet op hoe t klinkt. Ten minste, das mijn ervaring
quote:daarom
En zonder te luisteren en te corrigeren klinkt het toch nergens naar .
quote:yup
Op woensdag 10 december 2003 12:06 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
... je draait techno?
quote:ja, uitvoerig, was een sterke review moet ik zeggen.. zet je wel aan het denken.
Op woensdag 10 december 2003 10:50 schreef veldmuis het volgende:[..]
Die andere heb wel een huge torque!
Mja, ik hoef niet meer uit te leggen wat ik zou kiezen in jou geval denk ik?.
Heb je die review van die OEM-bak gelezen, btw?
quote:respect
Op woensdag 10 december 2003 12:15 schreef Ache-T het volgende:
[..]yup
zo snel mogelijk, anders wordt het eentonigDas ook de reden dat ik met 3 decks draai en nooit 1 plaat tegelijk
quote:wat ga jij draaien?
Op woensdag 10 december 2003 12:39 schreef Han_ het volgende:[..]
ja, uitvoerig, was een sterke review moet ik zeggen.. zet je wel aan het denken.
[..]respect
quote:Ga je voor de enkele of dubbele?
Op woensdag 10 december 2003 13:44 schreef Armin het volgende:
thanx veldmuis en han, oftewel dat wordt diep in de buidel tasten voor iets knaps... nou ja kzal de verzekering weer eens oplichten ofzo
quote:meteen een volledig setje is wel zo handig. Maarja moet ik effe bepalen welke functies ik allemaal nodig heb eerst. Zo'n "skraal" setje van 600 euro, als dat doet wat ik wil is het prima, maar heb zo'n vermoeden van niet....
Op woensdag 10 december 2003 15:45 schreef veldmuis het volgende:[..]
Ga je voor de enkele of dubbele?
quote:Mja, weet je zeker dat je met cd's wil gaan draaien trouwens?
Op woensdag 10 december 2003 16:25 schreef Armin het volgende:[..]
meteen een volledig setje is wel zo handig. Maarja moet ik effe bepalen welke functies ik allemaal nodig heb eerst. Zo'n "skraal" setje van 600 euro, als dat doet wat ik wil is het prima, maar heb zo'n vermoeden van niet....
Gewoon om te bepalen wat je prettiger vind enzo .
quote:Ik heb al aardig wat trance platen, klein beetje hardtrance en hardstyle, maar het word toch echt trance denk ik
Op woensdag 10 december 2003 13:37 schreef Ache-T het volgende:[..]
wat ga jij draaien?
p.s. voor cd's:
900 euro, op djgear.nl, ik weet niet of het goed is hoor, ik verdiep me niet in dat draaien met cd's...
quote:Ferry Corsten achtig, Tiësto achtig, Armin van Buuren achtig of Judge Jules ofzo. Welke richting moet ik in denken? Ik vind tussen die 4 aardig wat verschil zitten persoonlijk
Op woensdag 10 december 2003 16:47 schreef Han_ het volgende:[..]
Ik heb al aardig wat trance platen, klein beetje hardtrance en hardstyle, maar het word toch echt trance denk ik
p.s. voor cd's:[afbeelding]
900 euro, op djgear.nl, ik weet niet of het goed is hoor, ik verdiep me niet in dat draaien met cd's...
quote:Of een eigen stijl-achtig.
Op woensdag 10 december 2003 16:52 schreef Ache-T het volgende:[..]
Ferry Corsten achtig, Tiësto achtig, Armin van Buuren achtig of Judge Jules ofzo. Welke richting moet ik in denken? Ik vind tussen die 4 aardig wat verschil zitten persoonlijk
quote:nooit met vinyl gedraaid, ik draai meestal virtual omdat ik zoiezo nog geen draaitafel heb. Maar anders zit je met die rukplaten iedere keer...
Op woensdag 10 december 2003 16:27 schreef veldmuis het volgende:[..]
Mja, weet je zeker dat je met cd's wil gaan draaien trouwens?
Wel eens gedaan enzo?
En ook met vinyl gedaan?Gewoon om te bepalen wat je prettiger vind enzo
.
quote:
Op woensdag 10 december 2003 19:21 schreef Armin het volgende:
Maar anders zit je met die rukplaten iedere keer...
quote:Ja vanzelfsprekend.. doh, laat ik het zo zeggen, ik draai ook gewoon wat ik leuk ind, maar het komt er op neer dat het vaak een beejte Marco Bailey / Umek stijl is (techno dj's he
Op woensdag 10 december 2003 18:03 schreef veldmuis het volgende:[..]
Of een eigen stijl-achtig.
Jezelf onderscheiden van anderen kan nooit kwaad in sommige gevallen.
quote:Ja idd ik hoop op een beetje een eigen sound, maarja het is moeilijk om jezelf te onderscheiden he! Ik vond Tiësto goed, hij was beter, Armin van Buuren is zeeeeeeeeerrr lekkerz, en ik vind Paul van Dyk de beste
Op woensdag 10 december 2003 18:03 schreef veldmuis het volgende:[..]
Of een eigen stijl-achtig.
Jezelf onderscheiden van anderen kan nooit kwaad in sommige gevallen.
quote:precies, das wat ik bedoel
Op woensdag 10 december 2003 20:34 schreef Han_ het volgende:[..]
Ja idd ik hoop op een beetje een eigen sound, maarja het is moeilijk om jezelf te onderscheiden he! Ik vond Tiësto goed, hij was beter, Armin van Buuren is zeeeeeeeeerrr lekkerz, en ik vind Paul van Dyk de beste
quote:ik heb geen vinyl brander liggen, wel een cd brander.....
Op woensdag 10 december 2003 19:49 schreef veldmuis het volgende:[..]
!
quote:[
Op woensdag 10 december 2003 20:44 schreef Armin het volgende:[..]
ik heb geen vinyl brander liggen, wel een cd brander.....
quote:Volgens dat verslag(je) overtreft deze OEM-bak de Technics op sommige punten. Op andere punten is hij vergelijkbaar. En goedkoper uiteraard...
Op dinsdag 9 december 2003 16:52 schreef veldmuis het volgende:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11708
Wat dacht je van die aanbieding?.
En btw: http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/Oem.htm
quote:that's the spirit
Op woensdag 10 december 2003 20:44 schreef Armin het volgende:[..]
ik heb geen vinyl brander liggen, wel een cd brander.....
quote:Idd ik hecht meer waarde aan een plaat dan aan zo'n stom cdtje
Op woensdag 10 december 2003 21:53 schreef veldmuis het volgende:[..]
[[afbeelding]]Nooit de nieuwste platen, maar vooral...
Een plaat die je koopt, is gewoon koeler als een mp3tje dat je download en op cd bakt.
het geluid van vinyl is beter (warm geluid), en volgens mij kan je de nieuwste remixes ook niet op cd krijgen en wel op vinyl. (ik heb ze iig nog nooit gezien op cd, misschien op remixes van dancefeesten, maar nooit zo volledig) en heeeel belangrijk (vind ik) op platen kan je de breaks zien zitten... en bij cds moet je gokken, zo kan je met platen heel goed breaks er tussenuit mixen, zodat je niet in het begin van je set al meteen een vette stilte hebt ofzo!
quote:www.only-djs.com minder sfeer dan in een platenzaak, minder warmte :p maarrr zoeken gaat sneller, je ziet meteen wat ze hebben/nog gaan krijgen, je kan met de charts zoeken ed, elke plaat is ong 10 euro, en de verzendkosten zijn altijd 5 euro (rebours 10)
Op woensdag 10 december 2003 21:56 schreef Armin het volgende:
inderdaad, platen zijn cooler. Maar je moet er wel meer moeite voor doen, tijd en geld enzo. Het snuffelen in platenwinkeltjes zal gerust wat hebben maarja.
wat kosten platen in een platenwinkel btw? want een vriend van me zei dat dat kon oplopen tot 20 euro, en dat is een dik verschil met only-djs..
quote:only-djs kan ook duur zijn alstie schaars is enzo. Meeste techno die ik koop is 10 of 11 euro. 20 euro zijn alleen dubbel albums of dus hele schaarse platen. Poor Leno heb ik ooit voor veel gekocht.
Op woensdag 10 december 2003 23:43 schreef Han_ het volgende:[..]
Idd ik hecht meer waarde aan een plaat dan aan zo'n stom cdtje
het geluid van vinyl is beter (warm geluid), en volgens mij kan je de nieuwste remixes ook niet op cd krijgen en wel op vinyl. (ik heb ze iig nog nooit gezien op cd, misschien op remixes van dancefeesten, maar nooit zo volledig) en heeeel belangrijk (vind ik) op platen kan je de breaks zien zitten... en bij cds moet je gokken, zo kan je met platen heel goed breaks er tussenuit mixen, zodat je niet in het begin van je set al meteen een vette stilte hebt ofzo!
[..]www.only-djs.com minder sfeer dan in een platenzaak, minder warmte :p maarrr zoeken gaat sneller, je ziet meteen wat ze hebben/nog gaan krijgen, je kan met de charts zoeken ed, elke plaat is ong 10 euro, en de verzendkosten zijn altijd 5 euro (rebours 10)
wat kosten platen in een platenwinkel btw? want een vriend van me zei dat dat kon oplopen tot 20 euro, en dat is een dik verschil met only-djs..
quote:idd lastig maar meestal ontvangt de platenboer deze al "krom".(ja oke op een enkele uitzondering na dan waarbij het gewoon verkeerd verpakt wordt of dubbelgevouwen door de bezorgers).
Op donderdag 11 december 2003 13:28 schreef veldmuis het volgende:
Recess.nl is ook wel cheap op zich..
Pas een stuk of 10 platen besteld, maar echt 100% tevreden ben ik niet, zaten nogal wat platen bij die net niet 100% vlak zijn, gewoon beetje krom, en da's best lastig, een klein tikje geven en je naald ligt aan de andere kant....
[Dit bericht is gewijzigd door joeplemmens op 11-12-2003 14:59]
quote:True, maar toch vreemd dat het er dan 4 van de 10 zijn...?
Op donderdag 11 december 2003 14:57 schreef joeplemmens het volgende:[..]
Dat heeft niks met de platenboer te maken maar met de soort persing (ja oke op een enkele uitzondering na dan waarbij het gewoon verkeerd verpakt wordt of dubbelgevouwen door de bezorgers).
quote:Ik denk idd dat ze al krom zijn aangekomen bij de shop. Is vaak rot maar ik denk dat al hun releases van die EP ofzo krom zijn
Op donderdag 11 december 2003 14:58 schreef veldmuis het volgende:[..]
True, maar toch vreemd dat het er dan 4 van de 10 zijn...?
Het was prima verpakt trouwens.
quote:Ach, een backspin van een minuut heeft ook wel wat
Op donderdag 11 december 2003 15:01 schreef joeplemmens het volgende:[..]
Ik denk idd dat ze al krom zijn aangekomen bij de shop. Is vaak rot maar ik denk dat al hun releases van die EP ofzo krom zijn
Is rot met inmixen idd.
quote:edit: 4 van de 10? Ga er ff vanuit dat je niet 10x de zelfde 12" heb gekocht
Op donderdag 11 december 2003 15:01 schreef joeplemmens het volgende:[..]
Ik denk idd dat ze al krom zijn aangekomen bij de shop. Is vaak rot maar ik denk dat al hun releases van die EP ofzo krom zijn
Is rot met inmixen idd.
Door middel van een controller tussen je laptop, mixer en je draaitafels kun je al je mp3-tjes dankzij speciale gecodeerde platen scratchen en gebruiken als echt vinyl.
Misschien dat dit hier ook wel van pas komt!
PvD gebruikt 't al tijden, Michel de Hey zag ik er 2wk terug mee in Utrecht en zag 't Josh Gabriel ook gebruiken afgelopen zaterdag, verder heb ik geen idee hoe veel 't in gebruik is in de dj-scene.
quote:Kevin Saunderson werkt er ook mee.
Op donderdag 11 december 2003 15:17 schreef Tomaz het volgende:
Stanton Final ScratchDoor middel van een controller tussen je laptop, mixer en je draaitafels kun je al je mp3-tjes dankzij speciale gecodeerde platen scratchen en gebruiken als echt vinyl.
Misschien dat dit hier ook wel van pas komt!
PvD gebruikt 't al tijden, Michel de Hey zag ik er 2wk terug mee in Utrecht en zag 't Josh Gabriel ook gebruiken afgelopen zaterdag, verder heb ik geen idee hoe veel 't in gebruik is in de dj-scene.
Armin heeft er ooit nog 's een (lovende) review over geschreven in het blad "Interface".
Al met al, niets dan lof over Final Scratch .
quote:PAS ALLEEN OP DAT DE BATTERIJ VAN JE LAPTOP NIET OP GAAT TERWIJL JE ERGENS STAAT TE DRAAIEN!!!
Op donderdag 11 december 2003 15:25 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Kevin Saunderson werkt er ook mee.
Armin heeft er ooit nog 's een (lovende) review over geschreven in het blad "Interface".
Al met al, niets dan lof over Final Scratch
.
quote:Die prik je toch lekker in een stopcontactje, die heb je toch al nodig voor je platenspelers
Op donderdag 11 december 2003 15:55 schreef joeplemmens het volgende:[..]
PAS ALLEEN OP DAT DE BATTERIJ VAN JE LAPTOP NIET OP GAAT TERWIJL JE ERGENS STAAT TE DRAAIEN!!!
PEOFFFF weg sound..... hehe
quote:Richie Hawtin (meen ik) is dat een keer gelukt. Het duurde ong 15 minuten voordat hij verder kon met z'n set
Op donderdag 11 december 2003 16:46 schreef Han_ het volgende:[..]
Die prik je toch lekker in een stopcontactje, die heb je toch al nodig voor je platenspelers
quote:Weer een argument voor het mixen met vinyl, en geen mp3spul
Op donderdag 11 december 2003 16:57 schreef joeplemmens het volgende:[..]
Richie Hawtin (meen ik) is dat een keer gelukt. Het duurde ong 15 minuten voordat hij verder kon met z'n set
![]()
quote:Het is wel mixen met vinyl en dus wel echt
Op donderdag 11 december 2003 17:04 schreef veldmuis het volgende:[..]
Weer een argument voor het mixen met vinyl, en geen mp3spul
Ja okay, dat stanton ding is leuk, maar 't is nog niet echt!.
quote:
Op donderdag 11 december 2003 19:50 schreef Armin het volgende:
10 euro voor een plaat? daar koop ik 20 CDtjes voor....
quote:maar vinyl is gewoon, echt, lekker gevoel in je handen, decks werken lekkerder... ik bedoel, Ladback Luke werkt ook alleen met cd's... Die gozer draagt geen koptelefoon maar oordopjes omdat anders zn haar in de war raakt, daar wil je toch niet mee vergeleken worden?! Vinyl heerst en tis een geil gevoel... vinyl is sexy
quote:Laidback Luke koopt z'n platen teminste, en zet ze om naar cd, okay prima.
Op donderdag 11 december 2003 21:56 schreef Ache-T het volgende:[..]
maar vinyl is gewoon, echt, lekker gevoel in je handen, decks werken lekkerder... ik bedoel, Ladback Luke werkt ook alleen met cd's... Die gozer draagt geen koptelefoon maar oordopjes omdat anders zn haar in de war raakt, daar wil je toch niet mee vergeleken worden?! Vinyl heerst en tis een geil gevoel... vinyl is sexy
quote:gewoon om thuis mee te klooien zeikerd
Op donderdag 11 december 2003 21:58 schreef veldmuis het volgende:[..]
Laidback Luke koopt z'n platen teminste, en zet ze om naar cd, okay prima.
Maar mp3 is zo fake.
quote:Weinig geld hebben is juist goed.
Op donderdag 11 december 2003 21:59 schreef Armin het volgende:[..]
gewoon om thuis mee te klooien zeikerd
als ik alle platen ga kopen die ik wil hebben ben ik flat broke man.
quote:ik vind er niets aan anders
Op donderdag 11 december 2003 22:09 schreef veldmuis het volgende:[..]
Weinig geld hebben is juist goed.
het ligt een beetje aan je doelstelling, ik heb geen doelstelling om top dj te worden. Ik vind het gewoon leuk om met muziek te klooien, en een handjevol platen wordt je ook snel zat. Die draaitafel zooi is ook al niet gratis... De allernieuwste platen hoef ik ook niet meteen in huis te hebben. Verder ben ik het wel met jullie eens dat platen lekkerder draaien. Van oorsprong ben ik gewend om te mixen met mp3... net als Luke blijkbaar
gaat het lekker kan ik altijd nog overstappen
quote:Ja maar niet de shit die ik op vinyl koop (ddat komt nl. niet uit op CD
quote:En dat je kan zien hoe een nummer afloopt.
Op vrijdag 12 december 2003 16:07 schreef Han_ het volgende:
idd, plus (nogmaals) dat je de breaks op een plaat kan zien zitten, en niet op een cdtje, minder risico dat je na de eerste 2 min van je set al een dikke gore pauze erin hebt zitten!
Zal het ff ontopic krikken.
Als je voor technics gaat ga dan voor de M3D i.p.v. de MKII de M3D is een stuk nieuwer en zitten kleine vernieuwingen in die wel makkelijk zijn.
-De aan uit knop zit bijvoorbeeld verzonken in het lampje. zodat je niet het risco loop hem uit te tikken op wat voor manier dan ook.
-Stop knop van een M3D is ook beter.
-Pitch reset knop (waarom die er opzit weet ik eigelijk niet maarja)
-Plus dat er nog tal van interne verbeteringen zijn die ik zo niet weet.
Ik heb mijn sl1210 M3D uit nijmegen voor 630 euro perstuk. Heb 70 euro korting per tafel gekregen omdat ik en een maat er 4 bij ze afnamen
Andere tafels kunnen ook wel net zo sterk zijn maar lang niet zo betrouwbaar als technics. Die dingen gaan jaren mee en dat is van veel andere tafels niet te zeggen.
50 procent pitch wil je je trance als happy harcore gaan brengen of zo
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 16:18 schreef veldmuis het volgende:[..]
En dat je kan zien hoe een nummer afloopt.
Een nummer dat met een vocal afloopt en een dj die dan net wat telaat inmixt, is nogal. Pijnlijk.
tenzij je zo'n metertje hebt, waarop je precies kan zien wanneer de bassdrum sterk is, zwak, of helemaal niet.
50% pitch? jeesh dan kan je old style country hits gaan mixen!
quote:dan nog gaat er niks boven vinyl....
Op vrijdag 12 december 2003 19:10 schreef Armin het volgende:[..]
tenzij je zo'n metertje hebt, waarop je precies kan zien wanneer de bassdrum sterk is, zwak, of helemaal niet.
50% pitch? jeesh dan kan je old style country hits gaan mixen!
ontopic: Dat reset knopje is dat je bijvoorbeeld je schuifje op -2% zet dan reset drukt, dan is je -2% je 0 geworden, dan kun je dsu verder oppitchen
Als het goed is heb je op die tafel ook geen klikje meer op de 0 zitten? zodat je rond het 0-punt preciezer kan afstellen
quote:Reset knop is als ik het zo lees best wel handig, de klik is idd weg, maar is het lamje bij de 0 er nog wel?? want dan kan je dus mbv de reset knop de snelheid veranderen zonder je pitch kwijt te raken..
Op vrijdag 12 december 2003 20:32 schreef Ache-T het volgende:[..]
dan nog gaat er niks boven vinyl....
ontopic: Dat reset knopje is dat je bijvoorbeeld je schuifje op -2% zet dan reset drukt, dan is je -2% je 0 geworden, dan kun je dsu verder oppitchen
Als het goed is heb je op die tafel ook geen klikje meer op de 0 zitten? zodat je rond het 0-punt preciezer kan afstellen
quote:Het klikje rondt de nul is inderdaad weg. De pitch schuif gaat vloeiend van -8% tot + 8% .
Op vrijdag 12 december 2003 23:54 schreef Han_ het volgende:[..]
Reset knop is als ik het zo lees best wel handig, de klik is idd weg, maar is het lamje bij de 0 er nog wel?? want dan kan je dus mbv de reset knop de snelheid veranderen zonder je pitch kwijt te raken..
quote:Da's een quartz lock toch?
Je kan dan heen en weer gaan met je schuif tot je een ons weegt maar hij zal altijd nul blijven.
quote:ehh... could be
Op zaterdag 13 december 2003 16:47 schreef veldmuis het volgende:[..]
Da's een quartz lock toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |