quote:Ja, of hij wordt naar het juiste subforum verplaatst, of op slot gegooid omdat het nogal dubbelop is.
Op dinsdag 9 december 2003 13:15 schreef big fan het volgende:[..]
Je kan dit topic ook gewoon verlaten.
quote:Ik zie dat er in deze discussie geen toekomst zit.
Op dinsdag 9 december 2003 13:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Dan slacht die gene ze toch even zelf, en voert ze dan. Wat ben je gigantisch inconsequent zeg. Daarnet was het nog alleen in de natuur okay, nu is het ook opeens goed als ze dood worden gekocht. Jaja, je weet wel wat je wilt he?
[..]
Jaja, want omdat ik inzie dat slangen nou eenmaal ratten eten, en daar geen problemen mee heb, ben ik onderontwikkeld. Ik houd namelijk van metal, dus zou ik hier tegen moeten zijn.
Dag hoor.
quote:Of de mensen die kritiek geven over de juistheid van het subforum kunnen mn openingstopic nog eens lezen
Op dinsdag 9 december 2003 13:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Ja, of hij wordt naar het juiste subforum verplaatst, of op slot gegooid omdat het nogal dubbelop is.
quote:Inderdaad, met jouw idiote redenatie niet.
Op dinsdag 9 december 2003 13:33 schreef Borknagar het volgende:[..]
Ik zie dat er in deze discussie geen toekomst zit.
quote:Dus als ik in een openingspost zeg dat ik het niet in het juiste subforum wil plaatsen is het wel okay? Die verdeling is immers niet voor niks gemaakt. Anders kan ik voortaan misschien beter alles in ONZ posten omdat daar misschien de meeste mensen kijken.
Of de mensen die kritiek geven over de juistheid van het subforum kunnen mn openingstopic nog eens lezen
quote:Nou, dan post je ook maar voortaan alles in ONZ, daar past het.
Op dinsdag 9 december 2003 13:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Inderdaad, met jouw idiote redenatie niet.
[..]Dus als ik in een openingspost zeg dat ik het niet in het juiste subforum wil plaatsen is het wel okay? Die verdeling is immers niet voor niks gemaakt. Anders kan ik voortaan misschien beter alles in ONZ posten omdat daar misschien de meeste mensen kijken.
EN NU: ON-TOPIC!
quote:Maar toch is het nodig er een derde topic over te openen?
Veel ratten zoeken goed tehuis
1 topic is wel genoeg deze gaat dicht en je kunt verder gaan in F&F
ik snap niet wat je hier doet als je alleen maar loopt te zeiken , ga naar een ander subforum dan , want aan jou opmerkingen hebben we niets
edit: oh ik zie dat er al gelazer over was, heh. Toch blijf ik erbij dat je die beesten ook kunt voeren aan een slang oid. Helaas voor jou is de natuur hard en bestaat er niet zoiets als 'slangebrokjes' of instant-dode muisjes/ratten.
[Dit bericht is gewijzigd door PietF op 09-12-2003 14:12]
quote:Zie mijn fotoboek...
Op dinsdag 9 december 2003 14:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vraag ik me toch nog 1 ding af. Je wist immers van het vorige topic in GC af, dus neem ik aan dat je ook even de moeite hebt genomen het te lezen. Dan moet je de post van Nikky ook opgevallen zijn. Daar stond het volgende:
[..]Maar toch is het nodig er een derde topic over te openen?
En dan heb ik nog een verzoek aan de modjes: Kunnen zinloze beredenaties gerelateerd aan mijn muzieksmaak uit het topic verwijderd worden? Bij voorbaat dank.
[Dit bericht is gewijzigd door Borknagar op 09-12-2003 14:10]
quote:Ik snap het ook wel wat jullie bedoelen hoor. DAAROM juist hebben we mensen nodig die intresse hebben om ratjes als huisdier te nemen. Dat is ervoor zodat ze juist niet vernietigt hoeven te worden.
Op dinsdag 9 december 2003 14:07 schreef PietF het volgende:
wat is het probleem als je er een paar aan slangen voert? Da's een natuurlijke dood en minder erg als vernietigen.
Want vernietigen is wel wat er gaat gebeuren als niemand ze hoeft als huisdier...
Ok het is 'zielig', maar het is wel de natuur dat die beesten ook opgebroten worden door welk roofdier dan ook.
quote:Gedaan, en nu? Wat heeft dat met mijn post te maken?
Op dinsdag 9 december 2003 14:08 schreef Borknagar het volgende:[..]
Zie mijn fotoboek...
quote:inderdaad, maar ik doelde er dus op: mocht dat nou niet kunnen en er zijn wel mensen met slangen als huisdier die interesse hebben? Ik denk niet dat je zo 150 mensen bij mekaar hebt die ieder 1 willen of 75 die 2 willen..
Op dinsdag 9 december 2003 14:09 schreef Borknagar het volgende:[..]
Ik snap het ook wel wat jullie bedoelen hoor. DAAROM juist hebben we mensen nodig die intresse hebben om ratjes als huisdier te nemen. Dat is ervoor zodat ze juist niet vernietigt hoeven te worden.
quote:ratten worden ongeveer tussen de 2,5 en 3 jaar ze kunnen ook ouder worden maar dat komt weinig voor
Op dinsdag 9 december 2003 12:53 schreef Fratz het volgende:
ik zou eerst wel wat willen weten over de verzorging van ratjes voordat ik er eentje eventueel adopteer. en hoe oud worden ze? wat eten ze? hoe groot moet de kooi zijn? zijn ze eenkenning? enz.
ze eten gewoon rattenvoer je hebt verschillende soorten zoals:
Reggie rat , Extravital, maar dat is vrij duur sommige ratterys mengen zelf voer en dat is veel goedkoper ik heb mn voer voor 1,25 per kilo bij rattery samsam vandaan
Er zijn ook een hele hoop dingen die je als tussendoortjes kan geven
het enige wat ze NIET mogen is :
Rauwvlees en rauwe aardapelen, kool soorten, melk producten waar lactose in zit , vette vis
de ratten moeten kunenn spelen in de kooi en de verdiepingen moeten minimaal 30 cm vanelkaar afzitten wat de rat de mogelijkheid geeft om te staan
ratten zijn niet zoals hamsters ze zijn veel actiever
quote:Ik zie de reden niet dat ik jou zou 'discrimineren' om je muzieksmaak, terwijl ik min of meer dezelfde heb.
Op dinsdag 9 december 2003 14:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Gedaan, en nu? Wat heeft dat met mijn post te maken?
quote:Ik ga daar niet over.. over waar de ratjes uiteindelijk heen gaan... ze zijn immers ook niet gratis... 3 euro per stuk. Die prijs is er juist om tegen te gaan dat de ratjes als slangenvoer eindigen. Want ik denk dat je voor een dood ratje voor de slang zeker geen 3 euro betaald.
Op dinsdag 9 december 2003 14:14 schreef PietF het volgende:[..]
inderdaad, maar ik doelde er dus op: mocht dat nou niet kunnen en er zijn wel mensen met slangen als huisdier die interesse hebben? Ik denk niet dat je zo 150 mensen bij mekaar hebt die ieder 1 willen of 75 die 2 willen..
Hoewel je het nog wel eens bij dierenwinkels kunt proberen, die kopen ook nog wel eens wat. Wat je NIET De garantie geeft dat ze als slangenvoer verkocht worden, natuurlijk.
En vooralsnog... er zijn GENOEG mensen die wel wat ratjes willen denk ik.... www.ratten.nl
Maar ik doe hier een extra oproep, omdat het er wel eens veel meer kunnen zijn als 150, omdat er nog een heel aantal vrouwen zwanger zijn.
quote:Heb je hier al rekening mee gehouden: uiteindelijk zit je met 120 ratten plus 50 rittens (30 stuks kon je verkopen). De 170 die over zijn worden door de schredder gehaald.
Op dinsdag 9 december 2003 14:21 schreef Borknagar het volgende:[..]
Ik ga daar niet over.. over waar de ratjes uiteindelijk heen gaan... ze zijn immers ook niet gratis... 3 euro per stuk. Die prijs is er juist om tegen te gaan dat de ratjes als slangenvoer eindigen. Want ik denk dat je voor een dood ratje voor de slang zeker geen 3 euro betaald.
En vooralsnog... er zijn GENOEG mensen die wel wat ratjes willen denk ik.... www.ratten.nl
Maar ik doe hier een extra oproep, omdat het er wel eens veel meer kunnen zijn als 150, omdat er nog een heel aantal vrouwen zwanger zijn.
Vervolgend fokt een dierfokker ergens anders in NL 170 andere ratten die aan slangen worden gevoerd. Dat betekent dat er straks 170 ratten nutteloos sterven en 170 anderen worden gevoerd aan slangen.
Je kan ook de levens van die andere 170 ratten redden of rekken (of er dus voor zorgen dat ze nooit geboren hoeven te worden) door ze wel te schenken als slangenvoer.
Dierenleed voorkom je door niet te kijken naar het dier als individu, maar als groep.
quote:Ik zeg ook niet dat je me 'discrimineert'. Ik zeg alleen dat je idiote redenaties hebt wat betreft mijn muzikale voorkeur. Dat sloeg immers helemaal nergens op. Alsmede de uitspraak dat ik onderontwikkeld zou zijn.
Op dinsdag 9 december 2003 14:18 schreef Borknagar het volgende:[..]
Ik zie de reden niet dat ik jou zou 'discrimineren' om je muzieksmaak, terwijl ik min of meer dezelfde heb.
quote:Die uitspraak van dat onderontwikkeld was in sub... dat was dus iets wat ik denk. En daarbij heb ik geen idiote redenaties over jouw ende mijne muzikale voorkeur, want zeg maar echt IEDEREEN die ik ken, heeft die gedacht... en de mensen die ik ken met de zelfde muzieksvoorkeur, hebben die gedachte nog sterker dan de rest.
Op dinsdag 9 december 2003 14:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Ik zeg ook niet dat je me 'discrimineert'. Ik zeg alleen dat je idiote redenaties hebt wat betreft mijn muzikale voorkeur. Dat sloeg immers helemaal nergens op. Alsmede de uitspraak dat ik onderontwikkeld zou zijn.
quote:Aan de ene kant heb je gelijk, maar ikzelf heb het idee echter ook, als we de ratten niet kwijt kunnen dat we geen andere keus hebben helaas...
Op dinsdag 9 december 2003 14:30 schreef Mobious het volgende:[..]
Heb je hier al rekening mee gehouden: uiteindelijk zit je met 120 ratten plus 50 rittens (30 stuks kon je verkopen). De 170 die over zijn worden door de schredder gehaald.
Vervolgend fokt een dierfokker ergens anders in NL 170 andere ratten die aan slangen worden gevoerd. Dat betekent dat er straks 170 ratten nutteloos sterven en 170 anderen worden gevoerd aan slangen.
Je kan ook de levens van die andere 170 ratten redden of rekken (of er dus voor zorgen dat ze nooit geboren hoeven te worden) door ze wel te schenken als slangenvoer.Dierenleed voorkom je door niet te kijken naar het dier als individu, maar als groep.
Maar goed, ook het verzoek een beetje normaal te reageren idd..
quote:Dus mensen met een andere gedachte dan die van jou en van andere mensen zijn onderontwikkeld? Dat slaat nog steeds nergens op.
Op dinsdag 9 december 2003 14:34 schreef Borknagar het volgende:
Die uitspraak van dat onderontwikkeld was in sub... dat was dus iets wat ik denk. En daarbij heb ik geen idiote redenaties over jouw ende mijne muzikale voorkeur, want zeg maar echt IEDEREEN die ik ken, heeft die gedacht... en de mensen die ik ken met de zelfde muzieksvoorkeur, hebben die gedachte nog sterker dan de rest.
quote:Ik heb het idee dat ik redelijk normaal reageer voor iemand die ervan wordt beschuldigd onderontwikkeld te zijn.
Op dinsdag 9 december 2003 14:38 schreef HeatWave het volgende:
Maar goed, ook het verzoek een beetje normaal te reageren idd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |