abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15272172
Naar aanleiding van topics: ratten zoeken nieuw huisje en Veel ratten zoeken goed tehuis

Doordat er in Groningen een vrouw een inzinking heeft gehad zijn er ca. 150 ratjes dakloos geworden, waarvan er een onbekend aantal zwanger is. Die zoeken nu dus allemaal een huisje... (en daarmee bedoel ik dus niet een slangenmaag)

Ik open in General Chat dit topic omdat hier de meeste mensen komen. Flora en Fauna is niet erg drukbezocht, terwijl het topic daar wel thuis hoort. Maar dit is voor de BESTWIL van de dieren. Ze moeten een huisje vinden.

quote:
Op maandag 8 december 2003 10:01 schreef MOBO666 het volgende:
link: http://home.planet.nl/~kerkh859/diereninfo.htm

Er zijn een hele hoop ratten die een goed tehuis zoeken! (zie link )
Een groot gedeelte van de ratten zit nog in de opvang, zoals mannetjes zwangere vrouwtjes, en rittens.

Ik en een vriendin hebben 4 zwangere vrouwen opgevangen die al bevallen zijn. We hebben ook 6 rittens van rond de 4 weken oud,en we zijn hard op zoek naar mensen met een goed hart, die mischien enkele rittens, of oudere ratten op wilt vangen zodat ze toch nog een goed huisje krijgen.

Zie : http://home.planet.nl/~water821/ (ze staan onder bemiddeling). Dat zijn de ratten die wij hebben opgevangen die ook nog een goed huisje zoeken , ze gaan NIET weg als (slangen)voer.

Bedankt!, Monika
(mijn excuses voor als ik sommige dingen verkeerd geschreven heb. Mijn spelling is niet zo goed en ik weet soms niet zo goed hoe ik me moet verwoorden. Als je vragen hebt kun je dat hier zetten en als je belangstelling hebt, dan kun je dat laten weten op www.ratterysamsam.nl

Dit topic graag open houden voor de bestwil van de ratjes!
bij voorbaat dank!

Koen

PS. Ik heb een vriendelijk verzoek aan de Mods.
Of ze de mensen die zeggen dat ze de ratjes maar aan slangen moeten voeren, even uit dit topic willen knippen. bvd.

[Dit bericht is gewijzigd door Borknagar op 09-12-2003 13:34]

Demon to some, angel to others
pi_15272363
ik heb zelf ooit eens ratten gehad, maar zou ze nu niet meer willen hebben.
maar er rijst toch wel 1 vraag.. hoe kom erbij om in godsnaam 150 ratten te gaan houden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:53:10 #3
39446 303
(C) Roland
pi_15272378
Mijn inziens kunnen ze deze beesten beter afmaken, je mag wel goed gek zijn als je dit soort beesten in huis neemt, je krijgt er gratis een lading ziektes e.d. bij.

En wie neemt nu een zwangere rat in huis? Moet je wel heel erg van die beesten houden (aangezien ze erg veel jongen krijgen).

Maar denk nu niet dat ik geen dierenvriend ben, ik heb zelf ook ratten gehad.

[Dit bericht is gewijzigd door 303 op 09-12-2003 12:54]

Installing a new program will always screw up at least one old one.
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2003 @ 12:53:16 #4
34726 Fratz
Max
pi_15272384
ik zou eerst wel wat willen weten over de verzorging van ratjes voordat ik er eentje eventueel adopteer. en hoe oud worden ze? wat eten ze? hoe groot moet de kooi zijn? zijn ze eenkenning? enz.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_15272449
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb zelf ooit eens ratten gehad, maar zou ze nu niet meer willen hebben.
maar er rijst toch wel 1 vraag.. hoe kom erbij om in godsnaam 150 ratten te gaan houden
Je begint met een klein aantal (bijvoorbeeld 5)(mannetjes en vrouwtjes), laat ze bij elkaar in de kooi zitten, en ze n**ken elkaar... babíes worden geboren, na 5 weken zijn die vruchtbaar, en nemen de moeder, en de vader neemt zn dochters... enz...
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:55:53 #6
39446 303
(C) Roland
pi_15272466
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:53 schreef Fratz het volgende:
ik zou eerst wel wat willen weten over de verzorging van ratjes voordat ik er eentje eventueel adopteer. en hoe oud worden ze? wat eten ze? hoe groot moet de kooi zijn? zijn ze eenkenning? enz.
Neem dan geen zwangere rat, ze kunnen erg veel jongeren krijgen (lees wel 15 stuks!!!). Ze worden 2 jaar ongeveer als ze niet eerder doodgaan aan kanker (merendeel sterft aan kanker). Ze worden ongeveer 15-20 cm en dan nog een staart eraan, ze zijn niet eenkennig, ze eten gewoon rattenvoer dat niet veel kost en de grote van de kooi hangt af van het aantal dat je er hebt. Je moet er wel minimaal 2 hebben omdat ze anders doodgaan van eenzaamheid.
pi_15272488
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:53 schreef 303 het volgende:
Mijn inziens kunnen ze deze beesten beter afmaken, je mag wel goed gek zijn als je dit soort beesten in huis neemt, je krijgt er gratis een lading ziektes e.d. bij.

En wie neemt nu een zwangere rat in huis? Moet je wel heel erg van die beesten houden (aangezien ze erg veel jongen krijgen).

Maar denk nu niet dat ik geen dierenvriend ben, ik heb zelf ook ratten gehad.

Hou er rekening mee dat ze eerst allemaal bij de dierenarts zijn geweest voor controle tegen ziektes.
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:57:03 #8
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15272502
En wat is het probleem als, laten we zeggen 100 van die ratten door slangen gegeten worden? Daar zijn ze toch voor? Dan ben je er ook snel vanaf.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_15272503
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:55 schreef Borknagar het volgende:

[..]

Je begint met een klein aantal (bijvoorbeeld 5)(mannetjes en vrouwtjes), laat ze bij elkaar in de kooi zitten, en ze n**ken elkaar... babíes worden geboren, na 5 weken zijn die vruchtbaar, en nemen de moeder, en de vader neemt zn dochters... enz...

ja dat snap ik ook wel
maar zover laat je het dan toch met je gezonde verstand niet komen of zie ik dat nou verkeerd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_15272517
quote:
www.ratterysamsam voor info over de rat.
User/mijn vriendin MOBO666 kan er ook meer over vertellen.
pi_15272550
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En wat is het probleem als, laten we zeggen 100 van die ratten door slangen gegeten worden? Daar zijn ze toch voor? Dan ben je er ook snel vanaf.
Noem jou nut eens in je leven.
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2003 @ 12:58:50 #12
34726 Fratz
Max
pi_15272551
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:55 schreef 303 het volgende:
Neem dan geen zwangere rat, ze kunnen erg veel jongeren krijgen (lees wel 15 stuks!!!). Ze worden 2 jaar ongeveer als ze niet eerder doodgaan aan kanker (merendeel sterft aan kanker). Ze worden ongeveer 15-20 cm en dan nog een staart eraan, ze zijn niet eenkennig, ze eten gewoon rattenvoer dat niet veel kost en de grote van de kooi hangt af van het aantal dat je er hebt. Je moet er wel minimaal 2 hebben omdat ze anders doodgaan van eenzaamheid.
en als je twee neemt, kun je dan beter twee mannetjs nemen of twee vrouwtjes? ik dacht trouwens dat ratjes ouder werden.
pi_15272562
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:57 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ja dat snap ik ook wel
maar zover laat je het dan toch met je gezonde verstand niet komen of zie ik dat nou verkeerd

Ik heb het vermoeden dat die vrouw idd al niet helemaal goed bij der hoofd was idd.
pi_15272584
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:58 schreef Fratz het volgende:

[..]

en als je twee neemt, kun je dan beter twee mannetjs nemen of twee vrouwtjes? ik dacht trouwens dat ratjes ouder werden.

Ligt aan jou!
Wil je wat grotere rustige ratten neem mannetjes.
Wil je nieuwsgierige drukkere ratten neem vrouwtjes.
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:01:31 #15
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15272609
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:58 schreef Borknagar het volgende:

[..]

Noem jou nut eens in je leven.

Ik ben geen rat, en als jij mij de zin van het leven kunt vertellen, doe maar. Ik snap gewoon niet dat je van die beesten af wilt, maar het jezelf moeilijker maakt door niet te willen dat er een deel van wordt opgegeten door slangen.
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:01:47 #16
39446 303
(C) Roland
pi_15272616
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:58 schreef Fratz het volgende:

[..]

2 vrouwtjes is het beste, geen combinatie nemen want dan heb je er zelf ook 150 over een paar maand
pi_15272657
toen ik de titel las ...d8 ik aan een dierenfront actie}:|
pi_15272727
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik ben geen rat, en als jij mij de zin van het leven kunt vertellen, doe maar. Ik snap gewoon niet dat je van die beesten af wilt, maar het jezelf moeilijker maakt door niet te willen dat er een deel van wordt opgegeten door slangen.

In de natuur vind ik het niet erg om ratjes opgegeten te zien worden door een slang, maar dat is natuurlijk... Als je ratjes doodmaakt om als voor te geven vind ik gewoon slecht. En daarbij is het zo dat een ratje ook gevoel en bewustzijn heeft, net zoals elk leven wezen.

Aan je username te zien houd je van Slayer (metal dus). Over het algemeen hebben de meeste 'metalheads' de instelling:''leven en laten leven'', zoals ieder normaal denkend mens zou hebben. Dit gaat voor sommige onder ontwikkelde geesten niet op.

pi_15272772
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:03 schreef ruthless het volgende:
toen ik de titel las ...d8 ik aan een dierenfront actie}:|
Sorry, ik wilde er eigenlijk van maken:
Help!!! Dierenvrienden gevraagt! ca. 150 ratjes zoeken onderdak

Maar dat paste niet.

En bovendien moet je DBF acties niet openbaar plannen nu het (bijna) onder de terroristenwet valt.

dinsdag 9 december 2003 @ 13:09:44 #20
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15272807
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:06 schreef Borknagar het volgende:

[..]

In de natuur vind ik het niet erg om ratjes opgegeten te zien worden door een slang, maar dat is natuurlijk... Als je ratjes doodmaakt om als voor te geven vind ik gewoon slecht. En daarbij is het zo dat een ratje ook gevoel en bewustzijn heeft, net zoals elk leven wezen.

Net zoals elk wezen hebben ook slangen behoefte aan voedsel. Bijvoorbeeld ratten. Is niks vreemds aan, en vind ik dan ook niks ergs aan. Varkens worden ook geslacht zodat ik ze kan eten als ik daar trek in heb. Prima zaak.
quote:
Aan je username te zien houd je van Slayer (metal dus). Over het algemeen hebben de meeste 'metalheads' de instelling:''leven en laten leven'', zoals ieder normaal denkend mens zou hebben. Dit gaat voor sommige onder ontwikkelde geesten niet op.
Haha, wat een onzin kraam je uit.
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:11:19 #21
76676 skippesoepie
capo di tutti capi............
pi_15272835
Heb hier nog wel vuilniszakkie ligge...kan ik ze allemaal wel nachie in bewaren.........
veni, bibi,vomui......
pi_15272858
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Net zoals elk wezen hebben ook slangen behoefte aan voedsel. Bijvoorbeeld ratten. Is niks vreemds aan, en vind ik dan ook niks ergs aan. Varkens worden ook geslacht zodat ik ze kan eten als ik daar trek in heb. Prima zaak.
[..]

Een slang heeft inderdaad behoefte aan voedsel, maar dat is in de DIERENWINKEL te koop. Als je daar dode ratjes koopt... mwa mij best... Maar je gaat geen levende ratjes aan een slang voeren... kom nou...

En ik vind het onzin gehalte uit mijn opmerking best wel meevallen.

pi_15272877
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:11 schreef skippesoepie het volgende:
Heb hier nog wel vuilniszakkie ligge...kan ik ze allemaal wel nachie in bewaren.........
Dij-kletser... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHMMMMMM
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:14:41 #24
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15272913
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:12 schreef Borknagar het volgende:

[..]

Een slang heeft inderdaad behoefte aan voedsel, maar dat is in de DIERENWINKEL te koop. Als je daar dode ratjes koopt... mwa mij best... Maar je gaat geen levende ratjes aan een slang voeren... kom nou...

Dan slacht die gene ze toch even zelf, en voert ze dan. Wat ben je gigantisch inconsequent zeg. Daarnet was het nog alleen in de natuur okay, nu is het ook opeens goed als ze dood worden gekocht. Jaja, je weet wel wat je wilt he?
quote:
En ik vind het onzin gehalte uit mijn opmerking best wel meevallen.
Jaja, want omdat ik inzie dat slangen nou eenmaal ratten eten, en daar geen problemen mee heb, ben ik onderontwikkeld. Ik houd namelijk van metal, dus zou ik hier tegen moeten zijn.
Dag hoor.
pi_15272924
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

[..]

Je kan dit topic ook gewoon verlaten.
*lurker*
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:16:40 #26
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15272955
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:15 schreef big fan het volgende:

[..]

Je kan dit topic ook gewoon verlaten.

Ja, of hij wordt naar het juiste subforum verplaatst, of op slot gegooid omdat het nogal dubbelop is.
pi_15273392
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dan slacht die gene ze toch even zelf, en voert ze dan. Wat ben je gigantisch inconsequent zeg. Daarnet was het nog alleen in de natuur okay, nu is het ook opeens goed als ze dood worden gekocht. Jaja, je weet wel wat je wilt he?
[..]

Jaja, want omdat ik inzie dat slangen nou eenmaal ratten eten, en daar geen problemen mee heb, ben ik onderontwikkeld. Ik houd namelijk van metal, dus zou ik hier tegen moeten zijn.
Dag hoor.

Ik zie dat er in deze discussie geen toekomst zit.
pi_15273466
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ja, of hij wordt naar het juiste subforum verplaatst, of op slot gegooid omdat het nogal dubbelop is.

Of de mensen die kritiek geven over de juistheid van het subforum kunnen mn openingstopic nog eens lezen
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:39:38 #29
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15273536
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:33 schreef Borknagar het volgende:

[..]

Ik zie dat er in deze discussie geen toekomst zit.

Inderdaad, met jouw idiote redenatie niet.
quote:
Of de mensen die kritiek geven over de juistheid van het subforum kunnen mn openingstopic nog eens lezen
Dus als ik in een openingspost zeg dat ik het niet in het juiste subforum wil plaatsen is het wel okay? Die verdeling is immers niet voor niks gemaakt. Anders kan ik voortaan misschien beter alles in ONZ posten omdat daar misschien de meeste mensen kijken.
pi_15273577
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Inderdaad, met jouw idiote redenatie niet.
[..]

Dus als ik in een openingspost zeg dat ik het niet in het juiste subforum wil plaatsen is het wel okay? Die verdeling is immers niet voor niks gemaakt. Anders kan ik voortaan misschien beter alles in ONZ posten omdat daar misschien de meeste mensen kijken.

Nou, dan post je ook maar voortaan alles in ONZ, daar past het.

EN NU: ON-TOPIC!

dinsdag 9 december 2003 @ 14:01:13 #31
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15274104
Vraag ik me toch nog 1 ding af. Je wist immers van het vorige topic in GC af, dus neem ik aan dat je ook even de moeite hebt genomen het te lezen. Dan moet je de post van Nikky ook opgevallen zijn. Daar stond het volgende:
quote:
Veel ratten zoeken goed tehuis
1 topic is wel genoeg deze gaat dicht en je kunt verder gaan in F&F
Maar toch is het nodig er een derde topic over te openen?
En dan heb ik nog een verzoek aan de modjes: Kunnen zinloze beredenaties gerelateerd aan mijn muzieksmaak uit het topic verwijderd worden? Bij voorbaat dank.
pi_15274245
ja en , hoeveel topics zijn er nu over het koningshuis ?

ik snap niet wat je hier doet als je alleen maar loopt te zeiken , ga naar een ander subforum dan , want aan jou opmerkingen hebben we niets

de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
pi_15274257
nu ON TOPIC
  dinsdag 9 december 2003 @ 14:07:02 #34
34400 PietF
Captain Obvious
pi_15274272
wat is het probleem als je er een paar aan slangen voert? Da's een natuurlijke dood en minder erg als vernietigen.
Want vernietigen is wel wat er gaat gebeuren als niemand ze hoeft als huisdier...
Ok het is 'zielig', maar het is wel de natuur dat die beesten ook opgevroten worden door welk roofdier dan ook.

edit: oh ik zie dat er al gelazer over was, heh. Toch blijf ik erbij dat je die beesten ook kunt voeren aan een slang oid. Helaas voor jou is de natuur hard en bestaat er niet zoiets als 'slangebrokjes' of instant-dode muisjes/ratten.

[Dit bericht is gewijzigd door PietF op 09-12-2003 14:12]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_15274321
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vraag ik me toch nog 1 ding af. Je wist immers van het vorige topic in GC af, dus neem ik aan dat je ook even de moeite hebt genomen het te lezen. Dan moet je de post van Nikky ook opgevallen zijn. Daar stond het volgende:
[..]

Maar toch is het nodig er een derde topic over te openen?
En dan heb ik nog een verzoek aan de modjes: Kunnen zinloze beredenaties gerelateerd aan mijn muzieksmaak uit het topic verwijderd worden? Bij voorbaat dank.

Zie mijn fotoboek...

[Dit bericht is gewijzigd door Borknagar op 09-12-2003 14:10]

pi_15274373
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:07 schreef PietF het volgende:
wat is het probleem als je er een paar aan slangen voert? Da's een natuurlijke dood en minder erg als vernietigen.
Want vernietigen is wel wat er gaat gebeuren als niemand ze hoeft als huisdier...
Ok het is 'zielig', maar het is wel de natuur dat die beesten ook opgebroten worden door welk roofdier dan ook.
Ik snap het ook wel wat jullie bedoelen hoor. DAAROM juist hebben we mensen nodig die intresse hebben om ratjes als huisdier te nemen. Dat is ervoor zodat ze juist niet vernietigt hoeven te worden.
  dinsdag 9 december 2003 @ 14:13:59 #37
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15274498
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:08 schreef Borknagar het volgende:

[..]

Zie mijn fotoboek...

Gedaan, en nu? Wat heeft dat met mijn post te maken?
  dinsdag 9 december 2003 @ 14:14:57 #38
34400 PietF
Captain Obvious
pi_15274522
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:09 schreef Borknagar het volgende:

[..]

Ik snap het ook wel wat jullie bedoelen hoor. DAAROM juist hebben we mensen nodig die intresse hebben om ratjes als huisdier te nemen. Dat is ervoor zodat ze juist niet vernietigt hoeven te worden.

inderdaad, maar ik doelde er dus op: mocht dat nou niet kunnen en er zijn wel mensen met slangen als huisdier die interesse hebben? Ik denk niet dat je zo 150 mensen bij mekaar hebt die ieder 1 willen of 75 die 2 willen..
Hoewel je het nog wel eens bij dierenwinkels kunt proberen, die kopen ook nog wel eens wat. Wat je NIET De garantie geeft dat ze als slangenvoer verkocht worden, natuurlijk.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_15274559
quote:
ratten worden ongeveer tussen de 2,5 en 3 jaar ze kunnen ook ouder worden maar dat komt weinig voor

ze eten gewoon rattenvoer je hebt verschillende soorten zoals:
Reggie rat , Extravital, maar dat is vrij duur sommige ratterys mengen zelf voer en dat is veel goedkoper ik heb mn voer voor 1,25 per kilo bij rattery samsam vandaan
Er zijn ook een hele hoop dingen die je als tussendoortjes kan geven
het enige wat ze NIET mogen is :
Rauwvlees en rauwe aardapelen, kool soorten, melk producten waar lactose in zit , vette vis

de ratten moeten kunenn spelen in de kooi en de verdiepingen moeten minimaal 30 cm vanelkaar afzitten wat de rat de mogelijkheid geeft om te staan

ratten zijn niet zoals hamsters ze zijn veel actiever

pi_15274624
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Gedaan, en nu? Wat heeft dat met mijn post te maken?

Ik zie de reden niet dat ik jou zou 'discrimineren' om je muzieksmaak, terwijl ik min of meer dezelfde heb.
pi_15274714
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:14 schreef PietF het volgende:

[..]

inderdaad, maar ik doelde er dus op: mocht dat nou niet kunnen en er zijn wel mensen met slangen als huisdier die interesse hebben? Ik denk niet dat je zo 150 mensen bij mekaar hebt die ieder 1 willen of 75 die 2 willen..
Hoewel je het nog wel eens bij dierenwinkels kunt proberen, die kopen ook nog wel eens wat. Wat je NIET De garantie geeft dat ze als slangenvoer verkocht worden, natuurlijk.

Ik ga daar niet over.. over waar de ratjes uiteindelijk heen gaan... ze zijn immers ook niet gratis... 3 euro per stuk. Die prijs is er juist om tegen te gaan dat de ratjes als slangenvoer eindigen. Want ik denk dat je voor een dood ratje voor de slang zeker geen 3 euro betaald.

En vooralsnog... er zijn GENOEG mensen die wel wat ratjes willen denk ik.... www.ratten.nl
Maar ik doe hier een extra oproep, omdat het er wel eens veel meer kunnen zijn als 150, omdat er nog een heel aantal vrouwen zwanger zijn.

pi_15274722
wij zoeken zoveel mogelijk mensen die die ratjes wil adopteren
we willen ze niet als slangenvoer weg doen omdat , ik vind dat deze dieren genoeg hebben meegemaakt en een 2e kans verdienen in een goed huisje
het zijn levende wezens met gevoel waar je met respect mee om moet gaan
want jij wil toch ook dat ze met respect met om gaan
pi_15274825
de ratjes kosten 3of4 euro, en van iedere rat dat verkocht is gaat er van het geld een gedeelte naar de opvang van waar wij de ratjes hebben opgevangen
pi_15274990
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:21 schreef Borknagar het volgende:

[..]

Ik ga daar niet over.. over waar de ratjes uiteindelijk heen gaan... ze zijn immers ook niet gratis... 3 euro per stuk. Die prijs is er juist om tegen te gaan dat de ratjes als slangenvoer eindigen. Want ik denk dat je voor een dood ratje voor de slang zeker geen 3 euro betaald.

En vooralsnog... er zijn GENOEG mensen die wel wat ratjes willen denk ik.... www.ratten.nl
Maar ik doe hier een extra oproep, omdat het er wel eens veel meer kunnen zijn als 150, omdat er nog een heel aantal vrouwen zwanger zijn.

Heb je hier al rekening mee gehouden: uiteindelijk zit je met 120 ratten plus 50 rittens (30 stuks kon je verkopen). De 170 die over zijn worden door de schredder gehaald.

Vervolgend fokt een dierfokker ergens anders in NL 170 andere ratten die aan slangen worden gevoerd. Dat betekent dat er straks 170 ratten nutteloos sterven en 170 anderen worden gevoerd aan slangen.
Je kan ook de levens van die andere 170 ratten redden of rekken (of er dus voor zorgen dat ze nooit geboren hoeven te worden) door ze wel te schenken als slangenvoer.

Dierenleed voorkom je door niet te kijken naar het dier als individu, maar als groep.

En weer een stukje onzinnige proza.
  dinsdag 9 december 2003 @ 14:30:53 #45
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15274994
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:18 schreef Borknagar het volgende:

[..]

Ik zie de reden niet dat ik jou zou 'discrimineren' om je muzieksmaak, terwijl ik min of meer dezelfde heb.

Ik zeg ook niet dat je me 'discrimineert'. Ik zeg alleen dat je idiote redenaties hebt wat betreft mijn muzikale voorkeur. Dat sloeg immers helemaal nergens op. Alsmede de uitspraak dat ik onderontwikkeld zou zijn.
pi_15275098
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je me 'discrimineert'. Ik zeg alleen dat je idiote redenaties hebt wat betreft mijn muzikale voorkeur. Dat sloeg immers helemaal nergens op. Alsmede de uitspraak dat ik onderontwikkeld zou zijn.

Die uitspraak van dat onderontwikkeld was in sub... dat was dus iets wat ik denk. En daarbij heb ik geen idiote redenaties over jouw ende mijne muzikale voorkeur, want zeg maar echt IEDEREEN die ik ken, heeft die gedacht... en de mensen die ik ken met de zelfde muzieksvoorkeur, hebben die gedachte nog sterker dan de rest.
pi_15275135
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:30 schreef Mobious het volgende:

[..]

Heb je hier al rekening mee gehouden: uiteindelijk zit je met 120 ratten plus 50 rittens (30 stuks kon je verkopen). De 170 die over zijn worden door de schredder gehaald.

Vervolgend fokt een dierfokker ergens anders in NL 170 andere ratten die aan slangen worden gevoerd. Dat betekent dat er straks 170 ratten nutteloos sterven en 170 anderen worden gevoerd aan slangen.
Je kan ook de levens van die andere 170 ratten redden of rekken (of er dus voor zorgen dat ze nooit geboren hoeven te worden) door ze wel te schenken als slangenvoer.

Dierenleed voorkom je door niet te kijken naar het dier als individu, maar als groep.

Aan de ene kant heb je gelijk, maar ikzelf heb het idee echter ook, als we de ratten niet kwijt kunnen dat we geen andere keus hebben helaas...
  dinsdag 9 december 2003 @ 14:38:59 #48
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_15275211
gevraagT .

Maar goed, ook het verzoek een beetje normaal te reageren idd..

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 9 december 2003 @ 14:49:56 #49
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15275480
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:34 schreef Borknagar het volgende:
Die uitspraak van dat onderontwikkeld was in sub... dat was dus iets wat ik denk. En daarbij heb ik geen idiote redenaties over jouw ende mijne muzikale voorkeur, want zeg maar echt IEDEREEN die ik ken, heeft die gedacht... en de mensen die ik ken met de zelfde muzieksvoorkeur, hebben die gedachte nog sterker dan de rest.
Dus mensen met een andere gedachte dan die van jou en van andere mensen zijn onderontwikkeld? Dat slaat nog steeds nergens op.
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:38 schreef HeatWave het volgende:
Maar goed, ook het verzoek een beetje normaal te reageren idd.
Ik heb het idee dat ik redelijk normaal reageer voor iemand die ervan wordt beschuldigd onderontwikkeld te zijn.
pi_15276047

Wil je nu mischien zo vriendelijk zijn om op te rotten Angel of DT ?
We hebben niets aan jou berichten ga dan naar klaagbaak of naar onzin ofzo.
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:17:34 #51
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15276119
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:14 schreef MOBO666 het volgende:

wil je nu mischien zo aardig zein om op te rotten Angel of DT ?
we hebben niets aan jou berichten ga dan naar klaagbaak of naar onzin ofzo
Nee, zo aardig wil ik niet zijn. Ik wil wel zo aardig zijn om even te reageren als mensen beledigende opmerkingen gaan strooien en andere zinloze berichten mijn kant op spuien.
Naar KLB kan niet, want daar mag ik niet klagen over Fok!, de crew, de pllicy en/of de users. Ik vraag me echter wel nog af waarom dit topic open is en die van gisteren op slot ging omdat die dubbel is.
Verder kan een cursusje Nederlands geen kwaad.
pi_15276169
Ik wens je veel sterkte jong ... wij hebbe een keer 2 ratjes van kennisen gehad ... na een jaar zaten we met 4 kooien vol opgescheept .. we verkochten ze op de rommelmarkt aan mensen, maar je kunt ze niet zo snel verkopen als ze erbij fokken.

Je bent goed gek als je ze in huis neemt, en de enige oplossing is idd .... zie openingspost

Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_15276274
dan had je geen mannetje en vrouwtje bij elkaar moeten zetten , en als je dat niet vantevoren wist had je ze na het eerte nest apart moeten zetten , dus is een beetje je eigen schuld
pi_15278866
en hoezo moet je goed gek zijn om ze in huis te nemen ?
als je 2 ratten neem van het zelfde geslacht is er niets aan de hand
het zijn hele sociale dieren , ze hebben aandacht nodig het is dus niet zon suf dier als een hamster
je moet trouwens ook niet voor een ander denken , dat kunnen ze zelf wel
en als ze vragen hebben kunnen ze dat altijd aan mij vragen
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2003 @ 19:33:01 #55
34726 Fratz
Max
pi_15282245
mmm, mijn hamsters waren zeker niet suf an altijd heel actief. zijn ratten dan nog een stuk actiever, drukker, hoe moet ik dat zien? hoe veel tijs moet ik minimaal per dag aan ze besteden? kunnen ze alleen in een hok of kunnen ze ook (beperkt) los als je in de kamer bent?

ok ik zal ook ff op die site van jullie kijken!

pi_15284221
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 19:33 schreef Fratz het volgende:
mmm, mijn hamsters waren zeker niet suf an altijd heel actief. zijn ratten dan nog een stuk actiever, drukker, hoe moet ik dat zien? hoe veel tijs moet ik minimaal per dag aan ze besteden? kunnen ze alleen in een hok of kunnen ze ook (beperkt) los als je in de kamer bent?

ok ik zal ook ff op die site van jullie kijken!

je kan eigenlijk wel zeggen dat ratten van mensen houden, als je ze bijvoorbeeld iedere dag om dezelfde tijd eten geeft, zullen ze je opwachten voor het deurtje, je kan ze ook grootendeels zindelijk maken door een frettentoilet in het hok te zetten , ratten zijn heel erg speels en zoeken graag de aandacht van mensen
mannetjes ratten zijn wel rustiger en knuffeliger dan vrouwtjes
dus als je liever rustigere ratten wild zal ik je mannetjes aanraden, hou je wel van drukke en nieuwschierige dieren dan raad ik je vrouwtjes aan
(in de puberteit zijn ze altijd wel drukker hoor )

de tijd die je per dag met ze door wilt brengen ligt natuurlijk aan jezelf, ik ben de enne keer een half uur met mn ratten bezig , weer een andere dag 2 uur, en heel soms maar 10 minuten omdat ik dan weinig tijd heb, het is niet zo heel erg dat je bijvoorbeeld 1 dag geen aandacht aan ze kan besteden hoor want ze kunnen dan op hun kooi genoot terug vallen

je kan ratten ook los laten lopen in de kamer, zorg er dan wel voor dat ze niet bij kabels kunnen komen
je kan ratten ook met mooi weer mee naar buiten nemen maar dan moet je wel oppassen dat de zon niet te fel is want dan kunnen ze een zonnesteek krijgen, en te veel toch worden ze verkouden van of krijgen ze een longontsteking van

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')