abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15272172
Naar aanleiding van topics: ratten zoeken nieuw huisje en Veel ratten zoeken goed tehuis

Doordat er in Groningen een vrouw een inzinking heeft gehad zijn er ca. 150 ratjes dakloos geworden, waarvan er een onbekend aantal zwanger is. Die zoeken nu dus allemaal een huisje... (en daarmee bedoel ik dus niet een slangenmaag)

Ik open in General Chat dit topic omdat hier de meeste mensen komen. Flora en Fauna is niet erg drukbezocht, terwijl het topic daar wel thuis hoort. Maar dit is voor de BESTWIL van de dieren. Ze moeten een huisje vinden.

quote:
Op maandag 8 december 2003 10:01 schreef MOBO666 het volgende:
link: http://home.planet.nl/~kerkh859/diereninfo.htm

Er zijn een hele hoop ratten die een goed tehuis zoeken! (zie link )
Een groot gedeelte van de ratten zit nog in de opvang, zoals mannetjes zwangere vrouwtjes, en rittens.

Ik en een vriendin hebben 4 zwangere vrouwen opgevangen die al bevallen zijn. We hebben ook 6 rittens van rond de 4 weken oud,en we zijn hard op zoek naar mensen met een goed hart, die mischien enkele rittens, of oudere ratten op wilt vangen zodat ze toch nog een goed huisje krijgen.

Zie : http://home.planet.nl/~water821/ (ze staan onder bemiddeling). Dat zijn de ratten die wij hebben opgevangen die ook nog een goed huisje zoeken , ze gaan NIET weg als (slangen)voer.

Bedankt!, Monika
(mijn excuses voor als ik sommige dingen verkeerd geschreven heb. Mijn spelling is niet zo goed en ik weet soms niet zo goed hoe ik me moet verwoorden. Als je vragen hebt kun je dat hier zetten en als je belangstelling hebt, dan kun je dat laten weten op www.ratterysamsam.nl

Dit topic graag open houden voor de bestwil van de ratjes!
bij voorbaat dank!

Koen

PS. Ik heb een vriendelijk verzoek aan de Mods.
Of ze de mensen die zeggen dat ze de ratjes maar aan slangen moeten voeren, even uit dit topic willen knippen. bvd.

[Dit bericht is gewijzigd door Borknagar op 09-12-2003 13:34]

Demon to some, angel to others
pi_15272363
ik heb zelf ooit eens ratten gehad, maar zou ze nu niet meer willen hebben.
maar er rijst toch wel 1 vraag.. hoe kom erbij om in godsnaam 150 ratten te gaan houden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:53:10 #3
39446 303
(C) Roland
pi_15272378
Mijn inziens kunnen ze deze beesten beter afmaken, je mag wel goed gek zijn als je dit soort beesten in huis neemt, je krijgt er gratis een lading ziektes e.d. bij.

En wie neemt nu een zwangere rat in huis? Moet je wel heel erg van die beesten houden (aangezien ze erg veel jongen krijgen).

Maar denk nu niet dat ik geen dierenvriend ben, ik heb zelf ook ratten gehad.

[Dit bericht is gewijzigd door 303 op 09-12-2003 12:54]

Installing a new program will always screw up at least one old one.
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2003 @ 12:53:16 #4
34726 Fratz
Max
pi_15272384
ik zou eerst wel wat willen weten over de verzorging van ratjes voordat ik er eentje eventueel adopteer. en hoe oud worden ze? wat eten ze? hoe groot moet de kooi zijn? zijn ze eenkenning? enz.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_15272449
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb zelf ooit eens ratten gehad, maar zou ze nu niet meer willen hebben.
maar er rijst toch wel 1 vraag.. hoe kom erbij om in godsnaam 150 ratten te gaan houden
Je begint met een klein aantal (bijvoorbeeld 5)(mannetjes en vrouwtjes), laat ze bij elkaar in de kooi zitten, en ze n**ken elkaar... babíes worden geboren, na 5 weken zijn die vruchtbaar, en nemen de moeder, en de vader neemt zn dochters... enz...
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:55:53 #6
39446 303
(C) Roland
pi_15272466
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:53 schreef Fratz het volgende:
ik zou eerst wel wat willen weten over de verzorging van ratjes voordat ik er eentje eventueel adopteer. en hoe oud worden ze? wat eten ze? hoe groot moet de kooi zijn? zijn ze eenkenning? enz.
Neem dan geen zwangere rat, ze kunnen erg veel jongeren krijgen (lees wel 15 stuks!!!). Ze worden 2 jaar ongeveer als ze niet eerder doodgaan aan kanker (merendeel sterft aan kanker). Ze worden ongeveer 15-20 cm en dan nog een staart eraan, ze zijn niet eenkennig, ze eten gewoon rattenvoer dat niet veel kost en de grote van de kooi hangt af van het aantal dat je er hebt. Je moet er wel minimaal 2 hebben omdat ze anders doodgaan van eenzaamheid.
pi_15272488
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:53 schreef 303 het volgende:
Mijn inziens kunnen ze deze beesten beter afmaken, je mag wel goed gek zijn als je dit soort beesten in huis neemt, je krijgt er gratis een lading ziektes e.d. bij.

En wie neemt nu een zwangere rat in huis? Moet je wel heel erg van die beesten houden (aangezien ze erg veel jongen krijgen).

Maar denk nu niet dat ik geen dierenvriend ben, ik heb zelf ook ratten gehad.

Hou er rekening mee dat ze eerst allemaal bij de dierenarts zijn geweest voor controle tegen ziektes.
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:57:03 #8
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15272502
En wat is het probleem als, laten we zeggen 100 van die ratten door slangen gegeten worden? Daar zijn ze toch voor? Dan ben je er ook snel vanaf.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_15272503
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:55 schreef Borknagar het volgende:

[..]

Je begint met een klein aantal (bijvoorbeeld 5)(mannetjes en vrouwtjes), laat ze bij elkaar in de kooi zitten, en ze n**ken elkaar... babíes worden geboren, na 5 weken zijn die vruchtbaar, en nemen de moeder, en de vader neemt zn dochters... enz...

ja dat snap ik ook wel
maar zover laat je het dan toch met je gezonde verstand niet komen of zie ik dat nou verkeerd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_15272517
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:53 schreef Fratz het volgende:
www.ratterysamsam voor info over de rat.
User/mijn vriendin MOBO666 kan er ook meer over vertellen.
pi_15272550
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En wat is het probleem als, laten we zeggen 100 van die ratten door slangen gegeten worden? Daar zijn ze toch voor? Dan ben je er ook snel vanaf.
Noem jou nut eens in je leven.
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2003 @ 12:58:50 #12
34726 Fratz
Max
pi_15272551
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:55 schreef 303 het volgende:
Neem dan geen zwangere rat, ze kunnen erg veel jongeren krijgen (lees wel 15 stuks!!!). Ze worden 2 jaar ongeveer als ze niet eerder doodgaan aan kanker (merendeel sterft aan kanker). Ze worden ongeveer 15-20 cm en dan nog een staart eraan, ze zijn niet eenkennig, ze eten gewoon rattenvoer dat niet veel kost en de grote van de kooi hangt af van het aantal dat je er hebt. Je moet er wel minimaal 2 hebben omdat ze anders doodgaan van eenzaamheid.
en als je twee neemt, kun je dan beter twee mannetjs nemen of twee vrouwtjes? ik dacht trouwens dat ratjes ouder werden.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_15272562
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:57 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ja dat snap ik ook wel
maar zover laat je het dan toch met je gezonde verstand niet komen of zie ik dat nou verkeerd

Ik heb het vermoeden dat die vrouw idd al niet helemaal goed bij der hoofd was idd.
pi_15272584
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:58 schreef Fratz het volgende:

[..]

en als je twee neemt, kun je dan beter twee mannetjs nemen of twee vrouwtjes? ik dacht trouwens dat ratjes ouder werden.

Ligt aan jou!
Wil je wat grotere rustige ratten neem mannetjes.
Wil je nieuwsgierige drukkere ratten neem vrouwtjes.
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:01:31 #15
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15272609
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:58 schreef Borknagar het volgende:

[..]

Noem jou nut eens in je leven.

Ik ben geen rat, en als jij mij de zin van het leven kunt vertellen, doe maar. Ik snap gewoon niet dat je van die beesten af wilt, maar het jezelf moeilijker maakt door niet te willen dat er een deel van wordt opgegeten door slangen.
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:01:47 #16
39446 303
(C) Roland
pi_15272616
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:58 schreef Fratz het volgende:

[..]

2 vrouwtjes is het beste, geen combinatie nemen want dan heb je er zelf ook 150 over een paar maand
pi_15272657
toen ik de titel las ...d8 ik aan een dierenfront actie}:|
pi_15272727
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik ben geen rat, en als jij mij de zin van het leven kunt vertellen, doe maar. Ik snap gewoon niet dat je van die beesten af wilt, maar het jezelf moeilijker maakt door niet te willen dat er een deel van wordt opgegeten door slangen.

In de natuur vind ik het niet erg om ratjes opgegeten te zien worden door een slang, maar dat is natuurlijk... Als je ratjes doodmaakt om als voor te geven vind ik gewoon slecht. En daarbij is het zo dat een ratje ook gevoel en bewustzijn heeft, net zoals elk leven wezen.

Aan je username te zien houd je van Slayer (metal dus). Over het algemeen hebben de meeste 'metalheads' de instelling:''leven en laten leven'', zoals ieder normaal denkend mens zou hebben. Dit gaat voor sommige onder ontwikkelde geesten niet op.

pi_15272772
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:03 schreef ruthless het volgende:
toen ik de titel las ...d8 ik aan een dierenfront actie}:|
Sorry, ik wilde er eigenlijk van maken:
Help!!! Dierenvrienden gevraagt! ca. 150 ratjes zoeken onderdak

Maar dat paste niet.

En bovendien moet je DBF acties niet openbaar plannen nu het (bijna) onder de terroristenwet valt.

dinsdag 9 december 2003 @ 13:09:44 #20
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15272807
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:06 schreef Borknagar het volgende:

[..]

In de natuur vind ik het niet erg om ratjes opgegeten te zien worden door een slang, maar dat is natuurlijk... Als je ratjes doodmaakt om als voor te geven vind ik gewoon slecht. En daarbij is het zo dat een ratje ook gevoel en bewustzijn heeft, net zoals elk leven wezen.

Net zoals elk wezen hebben ook slangen behoefte aan voedsel. Bijvoorbeeld ratten. Is niks vreemds aan, en vind ik dan ook niks ergs aan. Varkens worden ook geslacht zodat ik ze kan eten als ik daar trek in heb. Prima zaak.
quote:
Aan je username te zien houd je van Slayer (metal dus). Over het algemeen hebben de meeste 'metalheads' de instelling:''leven en laten leven'', zoals ieder normaal denkend mens zou hebben. Dit gaat voor sommige onder ontwikkelde geesten niet op.
Haha, wat een onzin kraam je uit.
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:11:19 #21
76676 skippesoepie
capo di tutti capi............
pi_15272835
Heb hier nog wel vuilniszakkie ligge...kan ik ze allemaal wel nachie in bewaren.........
veni, bibi,vomui......
pi_15272858
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Net zoals elk wezen hebben ook slangen behoefte aan voedsel. Bijvoorbeeld ratten. Is niks vreemds aan, en vind ik dan ook niks ergs aan. Varkens worden ook geslacht zodat ik ze kan eten als ik daar trek in heb. Prima zaak.
[..]

Een slang heeft inderdaad behoefte aan voedsel, maar dat is in de DIERENWINKEL te koop. Als je daar dode ratjes koopt... mwa mij best... Maar je gaat geen levende ratjes aan een slang voeren... kom nou...

En ik vind het onzin gehalte uit mijn opmerking best wel meevallen.

pi_15272877
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:11 schreef skippesoepie het volgende:
Heb hier nog wel vuilniszakkie ligge...kan ik ze allemaal wel nachie in bewaren.........
Dij-kletser... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHMMMMMM
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:14:41 #24
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15272913
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:12 schreef Borknagar het volgende:

[..]

Een slang heeft inderdaad behoefte aan voedsel, maar dat is in de DIERENWINKEL te koop. Als je daar dode ratjes koopt... mwa mij best... Maar je gaat geen levende ratjes aan een slang voeren... kom nou...

Dan slacht die gene ze toch even zelf, en voert ze dan. Wat ben je gigantisch inconsequent zeg. Daarnet was het nog alleen in de natuur okay, nu is het ook opeens goed als ze dood worden gekocht. Jaja, je weet wel wat je wilt he?
quote:
En ik vind het onzin gehalte uit mijn opmerking best wel meevallen.
Jaja, want omdat ik inzie dat slangen nou eenmaal ratten eten, en daar geen problemen mee heb, ben ik onderontwikkeld. Ik houd namelijk van metal, dus zou ik hier tegen moeten zijn.
Dag hoor.
pi_15272924
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

[..]

Je kan dit topic ook gewoon verlaten.
*lurker*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')