We hebben nu 3 jaar een relatie (wonen 2,5 jaar samen). Hij heeft zijn plussen en zijn minnen, ik mis wel een paar dingen, maar weet ook dat perfectie niet bestaat (genoeg relaties achter de rug). Wat mij aantrok in die andere jongen is dat hij meer slagvaardig was, 'mannelijker' zeg maar. En de spanning was natuurlijk leuk.
Hij heeft die jongen nu zelf uitgenodigd voor een etentje (met meer vrienden). Ik vind het spelen met vuur. Maar dus ook wel een beetje leuk.
Maar hoe kan hij nou niet jaloers zijn? Hij zei zelfs dat hij het wel leuk vindt als een ander met mij flirt (en ik een beetje terug flirt). Ik snap het niet? Mijn moeder zei altijd "als een man niet jaloers is, is er iets mis" (maar mijn vader is dan ook heel dominant). Als hij zoiets zou doen of meemaken zou ik woedend zijn denk ik.
Kan iemand me hierbij helpen
thnx
Get ready for sandwiches girl
quote:waarom neem jij aan dat iedereen jaloers moet zijn ???
Maar hoe kan hij nou niet jaloers zijn?
Dat hij die kerel uitnodigt voor een etentje vind ik ronduit belachelijk, maar goed ik ben hem niet zullen we maar zeggen.. Ik vind het ook geen probleem als iemand met mijn vriendin flirt, ze gaan hun gang maar, ik weet wie er mee naar huis gaat namelijk..
Zelf vind ik dat als jij voor hem 'de ware' bent, dat 'ie dan niet zal aanmoedigen dat je met andere jongens flirt. Blijkbaar denkt hij er anders over, om wat voor reden dan ook.
quote:Ik ben ook dominant, maar hier zou ik ook niet jaloers van worden, nee. Jaloezie en dominantie zijn 2 heel verschillende dingen.
Op dinsdag 9 december 2003 12:11 schreef striplezer het volgende:
Maar hoe kan hij nou niet jaloers zijn? Hij zei zelfs dat hij het wel leuk vindt als een ander met mij flirt (en ik een beetje terug flirt). Ik snap het niet? Mijn moeder zei altijd "als een man niet jaloers is, is er iets mis" (maar mijn vader is dan ook heel dominant). Als hij zoiets zou doen of meemaken zou ik woedend zijn denk ik.
Klinkt alsof je vriend het gewoon meer in de hand heeft dan dat jij zelf denkt . Ik snap hem in elk geval wel.
quote:Toch een teken, dat het niet helemaal goed zit lijkt me...
Op dinsdag 9 december 2003 12:16 schreef benchMarc het volgende:
Waarom flirt je met een andere jongen als je al een vriend hebt?
quote:idd misschien test hij jou wel om te zien hoe ver jij zult gaan??
beetje het idee van "mannen moeten iets meer vader worden en moeders iets meer vrouw" om de sleur voor te zijn en er wat spanning enzo in te houden
quote:exact....beetje flirten stelt toch helemaal niks voor? waarom zou je je daar over op gaan winden...
Op dinsdag 9 december 2003 12:16 schreef poebeertjuh het volgende:
Hij heeft waarschijnlijk de gedachte die veel meer mensen zouden moeten hebben, namelijk ' ze ligt vannacht toch naast mij en niet naast iemand anders' . Hij vertrouwt je gewoon, wat is daar mis mee?
quote:zie je
Op dinsdag 9 december 2003 12:14 schreef Roellio het volgende:
Ik ben wel eens jaloers maar ik doe net alsof ik het niet ben.
quote:Zijn we jaloers, is 't niet goed...
Op dinsdag 9 december 2003 12:13 schreef Nadientje het volgende:
mijn vriend is ook nooit jaloers, tenminste dat zegt hij... is ook niet altijd even leuk.. omdat ik het wel kan zijn.
quote:vrouwen *zucht*
Op dinsdag 9 december 2003 12:20 schreef RealRico het volgende:Zijn we jaloers, is 't niet goed...
Zijn we NIET jaloers, is 't ook niet goed...
voor de rest : mn vriendin flirt wel. maar das vooral as ik er bij ben : zo van vind je me aantrekkelijk ? >> das dan pech voor jou want ik ben bezet
quote:Kijken of je nog een beetje goed bij de vrouwen ligt
Vaag om die kerel uit te nodigen voor een etentje .
ikzelf ben ook totaal niet jaloers, terwijl mijn vriendin al jaloers kan zijn als ik alleen maar met iemand praat. Ik kan er niet mee zitten, ik hou heel erg veel van haar, maar als zij met iemand anders mee zou gaan, weet ik dat het niet wederzijds is. Dan kan ik er wel allemaal dingen aan gaan doen, maar dat heeft voor mijn gevoel ook geen nut, dan stel je het alleen maar uit...
dus ik vind het niet vreemd van je vriend. Misschien windt het hem op, maar daar zou ik niet van uit gaan. Ik denk dat hij je gewoon heel erg vertrouwt, en daar moet je geen misbruik van maken, en zelf de grens trekken.
quote:ja sorry hoor, maar ik ben wel eens jaloers en dan kan ik wel eens zo'n opmerking krijgen van, ik ben toch ook nooit jaloers
Op dinsdag 9 december 2003 12:20 schreef RealRico het volgende:[..]
Zijn we jaloers, is 't niet goed...
Zijn we NIET jaloers, is 't ook niet goed...
quote:Sneu stel bij mekaar zijn jullie zeg
Op dinsdag 9 december 2003 12:23 schreef CIXX het volgende:
hmmz ik denk dat ik wel ff iets anders had gereageerd as die gast naar me toe zou komen met zn: ik ben bang dat het mis gaat ... ik zou hem nog wel 1 (!) keer waarschuwen dat as ie een poot zou uisteken dan ... ach de rest is bekend.voor de rest : mn vriendin flirt wel. maar das vooral as ik er bij ben : zo van vind je me aantrekkelijk ? >> das dan pech voor jou want ik ben bezet
Jaloerzie zie ik als teken van onzekerheid, een zwakte... Als een man jaloers is, heeft ie duidelijk een gebrek aan zelfvertrouwen en vertrouwen in jou. Deze jongen/man vertrouwt je en heeft zelfvertrouwen, geweldig toch?
quote:P'cies jij snaptem
Op dinsdag 9 december 2003 12:25 schreef Levitation het volgende:
Jaloerzie zie ik als teken van onzekerheid, een zwakte... Als een man jaloers is, heeft ie duidelijk een gebrek aan zelfvertrouwen
quote:vat het niet : 'te' op probeerde het een beetje te verwoorden. zo extreem is het nou ook weer nie
Op dinsdag 9 december 2003 12:24 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Sneu stel bij mekaar zijn jullie zeg
quote:Ik had het niet beter kunnen verwoorden
Jaloerzie zie ik als teken van onzekerheid, een zwakte... Als een man jaloers is, heeft ie duidelijk een gebrek aan zelfvertrouwen en vertrouwen in jou. Deze jongen/man vertrouwt je en heeft zelfvertrouwen, geweldig toch?
quote:Dus jij vindt het gezond dat hij de jongen met wie ze flirt uitnodigt voor een etentje?!
Deze jongen/man vertrouwt je en heeft zelfvertrouwen, geweldig toch?
quote:Dat ken ik.. (same here) vrouwen kunnen ut nl egt niet uitstaan als je niet jaloers word als zij dat willen..
Mijn ex flirtte wel eens met een vriend van me en ik deed als of ik ut allemaal maar best vond (hoewel ik ut eigenlijk idd niet egt boeiend vond) Dan ging ze egt flippen Dan probeerde ze steeds weer iets nieuws om me jaloers te maken
vet loos hehe!
Dan zei ze, ik ga bij hem thuis douchen met hem samen hoowr, en dan zei ik ook tot strax dan he en dan zei ik tegen die vriend van me dat ie wel rustig met d'r moest doen terwijl zij kon horen dak dat zei (ja expres ja ) en dan ging ze egt helemaal te keer
zo prachtig..
Vrouwen zijn en blijven vreemd maar wel lief!!!!!
quote:Oh gelukkig maar dan. Kreeg gelijk van die visioenen van zo'n kerel die als wilde om zich heen staat te meppen naar iedere gozer waarbij je vriendin notabene zelf op een nogal vreemde manier om aandacht staat te vragen.
Op dinsdag 9 december 2003 12:26 schreef CIXX het volgende:
vat het niet : 'te' op probeerde het een beetje te verwoorden. zo extreem is het nou ook weer nie
quote:Meestal is dit andersom in 'n relatie...
Op dinsdag 9 december 2003 12:24 schreef Nadientje het volgende:[..]
ja sorry hoor, maar ik ben wel eens jaloers en dan kan ik wel eens zo'n opmerking krijgen van, ik ben toch ook nooit jaloers
![]()
quote:HAHAHA nee!! niet zo
Op dinsdag 9 december 2003 12:29 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Oh gelukkig maar dan. Kreeg gelijk van die visioenen van zo'n kerel die als wilde om zich heen staat te meppen naar iedere gozer waarbij je vriendin notabene zelf op een nogal vreemde manier om aandacht staat te vragen.
[Dit bericht is gewijzigd door CIXX op 09-12-2003 12:31]
quote:Idd
quote:Op het stadhuisplein lopen wel meer van die idioten rond.
Op dinsdag 9 december 2003 12:30 schreef CIXX het volgende:
HAHAHA nee!! niet zohaha. tis overigens wel een vak voorkomend voorval
'Zit je naar me vriendin te kijke GRRR?'
'Euhhhhhh neeh.'
'Wat nou, vind je d'r niet mooi soms
GRRR?'
'Euhhhhh hh hhh'
quote:Tja, geen het is standaard actie, maar misschien wel erg leuk. Er hoeft toch niets geks te gebeuren? Er komen nog meer mensen eten, het is niet zo dat ze met z'n drieeen gaan zitten eten.
Op dinsdag 9 december 2003 12:27 schreef TripleM het volgende:[..]
Dus jij vindt het gezond dat hij de jongen met wie ze flirt uitnodigt voor een etentje?!
Mijn vriend zou ook tot zo'n actie in staat zijn...
Dat laatste is het niet, dat weet ik wel vrijwel zeker. Het windt hem ook niet ontzetttend op, maar hij vind het zoals hij al zei, stoer dat anderen met mij flirten. Ik denk dat hij me gewoon heel erg vertrouwt. en ik kom uit een situatie waarin nooit iemand vertrouw met dat soort dingen...
Waarom flirtte ik met die jongen? Hij flirtte eerst met mij, ik zei dat ik een vriend had. Hij ging door, ik had iets gedronken, hij had mooie ogen en net die dingen die ik mis bij m'n vriend, denk ik. Ik vond de opbouwende spanning ook heel leuk.
Ik hou van mijn vriend, soms ben ik nog verliefd op hem (is niet eerder voorgekomen bij een relatie van 3 jaar bij mij), maar hij lijkt mij wat meer als "ik heb haar toch al" te zien. Hij begint te giechelen als ik hem wil verleiden, dat vind ik jammer want daar knap ik soms op af.
Ik denk dus dat ik de spanning met name mis. Ja en waarom hij die jongen uitnodigt, het zijn gewoon vrienden en ze hadden elkaar al een tijd niet gezien. Maar ik heb m wel op het geflirt gewezen, maar hij vind dat dus niet erg.
Waarschijnlijk moet ik me inderdaad gelukkig prijzen, en ik vind het een heel leuk gevoel om "goed in de markt te zijn", voelde me meteen weer meer vrouw (en dat komt hem ook ten goede natuurlijk).
Wel super zeg als hij mij echt gewoon zo vertrouwt! Ik dacht dat het hem gewoon geen reet kon schelen wat ik uitvoerde. ik probeer er ook met hem over te praten, maar ben daar niet zo direct in... sja communicaite
quote:oftewel bullsjit!
Op dinsdag 9 december 2003 12:22 schreef Lemmeb het volgende:
Jaloezie is echt een trieste eigenschap binnen relaties. Als je je over je jaloezie heen weet te zetten, ben je bijna onkwetsbaar in je relatie.
Jaloezie is juist goed in een relatie!
Als er geen sprake van jaloezie is dan stelt de relatie juist nix voor!
Jaloezie is in een bepaalde hoeveelheid heel goed voor een relatie, te erg is wat anders..
Als je een beetje jaloers bent als je vriendin bijvoorbeeld flirt met een ander dan is dat vanwege het feit dat je haar niet kwijt wilt raken.. dat is een soort van uiting van liefde en waarde wat diegene voor jou heeft..
Dus wat jij zegt is gewoon dom geklets
quote:Helemaal waar.
Op dinsdag 9 december 2003 12:39 schreef Frenkie het volgende:
Ow het is een vriend van hem...
tsss op je vrienden wordt je never nooit jaloers omdat ze met je meisje flirten. Die vertrouw je, zelfs als je haar niet vertrouwt!
Veel plezier met eten !!!
quote:Laat me raden, jij bent zelf erg jaloers aangelegd?
Op dinsdag 9 december 2003 12:39 schreef MuRKie het volgende:
oftewel bullsjit!Jaloezie is juist goed in een relatie!
Als er geen sprake van jaloezie is dan stelt de relatie juist nix voor!
Jaloezie is in een bepaalde hoeveelheid heel goed voor een relatie, te erg is wat anders..
Als je een beetje jaloers bent als je vriendin bijvoorbeeld flirt met een ander dan is dat vanwege het feit dat je haar niet kwijt wilt raken.. dat is een soort van uiting van liefde en waarde wat diegene voor jou heeft..Dus wat jij zegt is gewoon dom geklets
En hoelang heeft jouw langste relatie geduurd, met al die jaloezie van je?
[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 09-12-2003 12:44]
quote:Wat is nou je prob? Ik heb het ook... ik wordt niet jalours... en nu ben ik weer vrijgzel.... lok je het uit ofzo? weet je wat je je vriend aandoet? Als je van hem houd, ga je met hem verder en vergeet je die gast waarmee je flirte, tuurlijk is de spanning leuk.... maar er is iemand die van je houd.....
Op dinsdag 9 december 2003 12:11 schreef striplezer het volgende:
Vorige week heeft een jongen de hele avond met mij geflirt, en ik flirtte wel een beetje terug. Mijn vriend stond aan de andere kant. Op gegeven moment is die jongen naar mijn vriend toegegaan en zei tegen hem "zeg, moet je me niet laten ophouden. Ik ben enorm aan het flirten en ik ben bang dat het straks gewoon mis gaat". Mijn vriend zei (volgens eigen zeggen) "nee hoor flirt maar lekker door, ik vind het niet erg".We hebben nu 3 jaar een relatie (wonen 2,5 jaar samen). Hij heeft zijn plussen en zijn minnen, ik mis wel een paar dingen, maar weet ook dat perfectie niet bestaat (genoeg relaties achter de rug). Wat mij aantrok in die andere jongen is dat hij meer slagvaardig was, 'mannelijker' zeg maar. En de spanning was natuurlijk leuk.
Hij heeft die jongen nu zelf uitgenodigd voor een etentje (met meer vrienden). Ik vind het spelen met vuur. Maar dus ook wel een beetje leuk.
Kan iemand me hierbij helpen
thnx
quote:Ook weer zo iets doms!
Op dinsdag 9 december 2003 12:25 schreef Lemmeb het volgende:[..]
P'cies jij snaptem
Wat heeft dit met zelf vertrouwen te maken.. ut gaat hier om vertrouwen in de ander domme koe!
quote:dat soort dingen komt omdat je dan al een aantal keer teleur gesteld bent en je je over dergelijke activiteiten van je werderhelft niet meer druk maakt.
Op dinsdag 9 december 2003 12:44 schreef spookie het volgende:
hmm als je partner niet jaloers is ook niet een klein beetje tsjadan denk ik dat het hem echt niet zoveel kan schelen als je vreemdgaat dan is er wel iets mis in je relatie hoor
ik zou maar gaan praten als ik jou was.
quote:Je hebt m.i. pas recht om jaloers te reageren als er daadwerkelijk iets gebeurd is. Flirten valt daar dus echt niet onder, iedereen flirt.
Op dinsdag 9 december 2003 12:44 schreef spookie het volgende:
hmm als je partner niet jaloers is ook niet een klein beetje tsjadan denk ik dat het hem echt niet zoveel kan schelen als je vreemdgaat dan is er wel iets mis in je relatie hoor
ik zou maar gaan praten als ik jou was.
quote:Als je zelfvertrouwen hebt weet je dat je vriendin niet vreemd zal gaan, omdat jij voor haar toch niet te overtreffen bent.
Op dinsdag 9 december 2003 12:46 schreef MuRKie het volgende:
Ook weer zo iets doms!Wat heeft dit met zelf vertrouwen te maken.. ut gaat hier om vertrouwen in de ander domme koe!
Maar dat zal jij niet begrijpen, uit jouw reacties blijkt duidelijk dat jouw zelfvertrouwen ver te zoeken is. Echt zo'n blaataap met een minderwaardigheidscomplex.
quote:geen domme conclusie trekken..
Op dinsdag 9 december 2003 12:42 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Laat me raden, jij bent zelf erg jaloers aangelegd?
En hoelang heeft jouw langste relatie geduurd, met al die jaloezie van je?
quote:Wauw wat een prestatie
Op dinsdag 9 december 2003 12:52 schreef MuRKie het volgende:
Mijn langste relatie is nu nog steeds aan de gang (inmiddels 9 maanden) en het gaat nog steeds super goed..
Kom over een jaar of 3 nog maar eens terug, als je echt wat te melden hebt
quote:volgens mij snap jij niet wat er bedoelt word..
Op dinsdag 9 december 2003 12:50 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Als je zelfvertrouwen hebt weet je dat je vriendin niet vreemd zal gaan, omdat jij voor haar toch niet te overtreffen bent.
Maar dat zal jij niet begrijpen, uit jouw reacties blijkt duidelijk dat jouw zelfvertrouwen ver te zoeken is. Echt zo'n blaataap met een minderwaardigheidscomplex.
Maar aan jouw loze posts te zien ben je zo'n kansloze puisterige stinkende pc nerd!
quote:Dat is ook een goede. Ik zou me idd eerder af vragen of bij jou de gevoelens nog wel op orde zijn, dan dat ik me over zijn gevoelens zorgen maakte!
Op dinsdag 9 december 2003 12:55 schreef zwaaibaai het volgende:
IPV naar je vriend te kijken zou je het ook naar je zelf kunnen doen. Jij zit te flirten en speelt steeds dichter bij het vuur terwijl je je afvraagt wat hij verkeerd doet??
quote:jupz...
Op dinsdag 9 december 2003 12:57 schreef Frenkie het volgende:[..]
Dat is ook een goede. Ik zou me idd eerder af vragen of bij jou de gevoelens nog wel op orde zijn, dan dat ik me over zijn gevoelens zorgen maakte!
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:56 schreef MuRKie het volgende:
volgens mij snap jij niet wat er bedoelt word..
Dit heeft tog nix met de zelfvertrouwen van haar vriend te maken?
Dit heeft met het vertrouwen van haar vriend die hij in haar heeft te maken! Zelfvertrouwen is heel wat anders.. bijv. als je een meisje tegenkomt (als vrijgezel zijnde) en je sterk in je schoenen staat als je haar probeert te versieren, dus niet bang bent dat je afgewezen word..
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:50 schreef Lemmeb het volgende:
Als je zelfvertrouwen hebt weet je dat je vriendin niet vreemd zal gaan, omdat jij voor haar toch niet te overtreffen bent.Maar dat zal jij niet begrijpen
quote:Ik heb nooit gezegt dat ik een goeie prestatie leverde, jij vroeg wat mijn langste relatie was dus dan geef ik gewoon antwoord..
Op dinsdag 9 december 2003 12:54 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Wauw wat een prestatie
.
Kom over een jaar of 3 nog maar eens terug, als je echt wat te melden hebt
Dat jij nou zo'n jammere zeikerd bent is je eigen probleem
quote:LOL en jij bent vast niet te overtreffen.. ik durf te wedden dat jij em op moet rollen om em in je broek te krijgen of niet?
Op dinsdag 9 december 2003 12:59 schreef Lemmeb het volgende:[..]
[..]
quote:En zoals ik al zei heb je nog geen verstand van zaken met je relatie-van-9-maanden. Het moeilijkste moet nog komen, dus kom daarna maar weer eens terug.
Op dinsdag 9 december 2003 12:59 schreef MuRKie het volgende:
Ik heb nooit gezegt dat ik een goeie prestatie leverde, jij vroeg wat mijn langste relatie was dus dan geef ik gewoon antwoord..
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:00 schreef MuRKie het volgende:
LOL en jij bent vast niet te overtreffen.. ik durf te wedden dat jij em op moet rollen om em in je broek te krijgen of niet?SICKO!!
quote:Dat is echt zo niet waar. Jaloezie is een teken van houden van. Ik zie jaloezie dan ook echt alleen maar als compliment, alhoewel het wel vervelend kan zijn. Ik begrijp niet waarom je vriend niet jaloers word als jij overduidelijk met iemand aan het flirten bent. Ik zou super kwaad worden! Er zit duidelijk iets niet goed in jullie relatie... praat er met hem over, zou ik zeggen. Ik bedoel, hij kan veel vertrouwen in je hebben... maar als je zo ver gaat en hij dan niet eens jaloers word... dan mja
Op dinsdag 9 december 2003 12:22 schreef Lemmeb het volgende:
Jaloezie is echt een trieste eigenschap binnen relaties. Als je je over je jaloezie heen weet te zetten, ben je bijna onkwetsbaar in je relatie.
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:02 schreef Lemmeb het volgende:[..]
ik lag me lul uit me broek
Remi
quote:kijk, eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt als ik!
Op dinsdag 9 december 2003 13:03 schreef gekke_sandra het volgende:[..]
Dat is echt zo niet waar. Jaloezie is een teken van houden van. Ik zie jaloezie dan ook echt alleen maar als compliment, alhoewel het wel vervelend kan zijn. Ik begrijp niet waarom je vriend niet jaloers word als jij overduidelijk met iemand aan het flirten bent. Ik zou super kwaad worden! Er zit duidelijk iets niet goed in jullie relatie... praat er met hem over, zou ik zeggen. Ik bedoel, hij kan veel vertrouwen in je hebben... maar als je zo ver gaat en hij dan niet eens jaloers word... dan mja
... lijkt net of hij er dan ook weinig om geeft...
in plaats van je te sweaten met gezeik over dat je het niet moet doen doet ie alsof het hem geen reet kan schelen: nu baal jij harder dan als hij je gezegd dat hij het niet wilde hebben. right?
Dus. Stoppen met flirten jij, das zowieso zielig als je al 3 jaar een relatie hebt.
quote:Jaloezie is helemaal geen teken van houden van. Ooit iemand horen zeggen: 'Ik houd zoveel van je, want ik ben stikjaloers!!!' Jaloezie is gewoon een nare kloteëigenschap van onzekere mensen die hun eigenwaarde ophangen aan hun relatie.
Op dinsdag 9 december 2003 13:03 schreef gekke_sandra het volgende:
Dat is echt zo niet waar. Jaloezie is een teken van houden van. Ik zie jaloezie dan ook echt alleen maar als compliment, alhoewel het wel vervelend kan zijn.
Natuurlijk heb je alle reden om kwaad te zijn als je partner daadwerkelijk tever is gegaan, maar dat is heel wat anders.
quote:Jij begrijpt er écht geen zak van. Als je vriendin nou enorm met iemand gaat flirten hè, je houd van dr en ben enorm bang om dr kwijt te raken... want sowieso als iemand zo bezig is dan is er iets niet goed. In dat geval is het toch alleen maar een positief iets? Of zie ik dat verkeerd? In een relatie hoort jaloezie, punt.
Op dinsdag 9 december 2003 13:07 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Jaloezie is helemaal geen teken van houden van. Ooit iemand horen zeggen: 'Ik houd zoveel van je, want ik ben stikjaloers!!!' Jaloezie is gewoon een nare kloteëigenschap van onzekere mensen die hun eigenwaarde ophangen aan hun relatie.
Natuurlijk heb je alle reden om kwaad te zijn als je partner daadwerkelijk tever is gegaan, maar dat is heel wat anders.
quote:En zo is het maar net!
Op dinsdag 9 december 2003 13:07 schreef Lemmeb het volgende:
Jaloezie is helemaal geen teken van houden van. Ooit iemand horen zeggen: 'Ik houd zoveel van je, want ik ben stikjaloers!!!' Jaloezie is gewoon een nare kloteëigenschap van onzekere mensen die hun eigenwaarde ophangen aan hun relatie.
quote:want je kan op ZOOOOVEEEEEEL dingen jaloers worden.
Op dinsdag 9 december 2003 13:14 schreef Copycat het volgende:[..]
En zo is het maar net!
Jaloezie een teken van echte liefde is je reinste bullshit.
Het kán wel samengaan, maar jaloezie is niet per definitie synoniem aan houden van. Gelukkig niet, zeg!
quote:Waar haal je toch dat idee vandaan dat ik enorm bang zou zijn om haar kwijt te raken? Alleen mensen die onzeker zijn over zichzelf hebben dat gevoel, ik in elk geval niet.
Op dinsdag 9 december 2003 13:12 schreef gekke_sandra het volgende:
Jij begrijpt er écht geen zak van. Als je vriendin nou enorm met iemand gaat flirten hè, je houd van dr en ben enorm bang om dr kwijt te raken... want sowieso als iemand zo bezig is dan is er iets niet goed. In dat geval is het toch alleen maar een positief iets? Of zie ik dat verkeerd? In een relatie hoort jaloezie, punt.
En interpreteer het nou niet verkeerd: ik ben niet bang om haar kwijt te raken omdat ik weet dat ik toch de beste voor haar ben. Niet omdat het me geen zak zou interesseren. Dus ze flirt maar raak, 's avonds ligt ze toch weer in mijn bedje.
quote:wat simplistisch zeg...dit is echt totale onzin....ik ben zelf eigenlijk nooit jaloers in een relatie, kwestie van vertrouwen. Ik ga er simpelweg vanuit dat mij vriendin voor mij kiest en dat ik dus geen enkele reden heb om jaloers te zijn (als er iemand reden heeft om jaloers te zijn is het die ander wel)....flirten stelt imho geen donder voor, als het verder gaat dan flirten geeft dat aan dat ik haar niet kan vertrouwen en is het (eventueel) einde relatie...sim-pel, komt geen jaloezie bij kijken
Op dinsdag 9 december 2003 13:12 schreef gekke_sandra het volgende:
Jij begrijpt er écht geen zak van. Als je vriendin nou enorm met iemand gaat flirten hè, je houd van dr en ben enorm bang om dr kwijt te raken... want sowieso als iemand zo bezig is dan is er iets niet goed. In dat geval is het toch alleen maar een positief iets? Of zie ik dat verkeerd? In een relatie hoort jaloezie, punt.
quote:En daar raak je de kern. Komt dus voort uit onzekerheid, die jaloezie...
Op dinsdag 9 december 2003 13:12 schreef gekke_sandra het volgende:[..]
Als je vriendin nou enorm met iemand gaat flirten hè, je houd van dr en ben enorm bang om dr kwijt te raken... want sowieso als iemand zo bezig is dan is er iets niet goed. In dat geval is het toch alleen maar een positief iets? Of zie ik dat verkeerd? In een relatie hoort jaloezie, punt.
quote:Je ziet trouwens ook vaak dat mensen die nogal eens door hun eerdere partners bedonderd zijn, zich uit onzekerheid in hun latere relaties ook ontzettend jaloers kunnen gaan gedragen. Maarja, dat kun je ze eigenlijk ook niet echt kwalijk nemen. Gezond is het echter niet
Op dinsdag 9 december 2003 13:19 schreef Copycat het volgende:
En daar raak je de kern. Komt dus voort uit onzekerheid, die jaloezie...
In mijn huidige relatie zit geen jaloezie, omdat (voor zover je daar überhaupt ooit zeker van kunt zijn) ik weet wat ik aan mijn vriend heb en vice versa.
In mijn vorige -slechte- relatie zat heel veel jaloezie, van beide kanten. Van mijn kant uit bleek het naderhand een terecht voorgevoel te zijn, meneer pieste de hele buitenschoolse pot vol.
Van zijn kant bleek het projectie: zoals de waard is... Dus...
quote:Kan me voorstellen dat 't bijvoorbeel zo is gegaan:
Op dinsdag 9 december 2003 13:21 schreef Mr_Brownstone het volgende:
De meeste mensen hier missen 1 ding: het was een van zijn vrienden die methaar flirte. Ik neem aan dat die vriend dat vooral uit lolletje deed (kan me niet anders voorstellen eerlijk gezegd). Daar zou ik ook niet jaloers op worden. De enige die hier fout bezig is, is de topicstarter. Zij gaat serieus in op (waarschijnlijk) lollig bedoelde flirts van een van zijn vrienden.
Enige waar TS voor moet oppassen is dat ze d'r hoofd niet op hol laat brengen door de vriend-van-de-vriend. Hij speelt waarschijnlijk ook alleen 'n spel. Kan allemaal onschuldig zijn, nu nog wel... alleen geen gekke dingen gaan doen. Beetje flirten moet kunnen, aanzitten is een ander genre.
Anyway, TS veel plezier met dat etentje en je toffe vriend
quote:Luister naar je moeder, als een gozer met mijn vriendin loopt te flirten zou ik er echt wel wat van zeggen.
Op dinsdag 9 december 2003 12:11 schreef striplezer het volgende:Mijn moeder zei altijd "als een man niet jaloers is, is er iets mis".
quote:idd. Ik zou ook niet leuk vinden als een andere jongen mij probeert te versieren en mijn vriend doet onverschillig over. Hij kan wel vertrouwen in mij hebben, maar hij mag best beetje jaloers zijn. Dat vind ik lief en schattig.
Op dinsdag 9 december 2003 13:03 schreef gekke_sandra het volgende:[..]
Dat is echt zo niet waar. Jaloezie is een teken van houden van. Ik zie jaloezie dan ook echt alleen maar als compliment, alhoewel het wel vervelend kan zijn. Ik begrijp niet waarom je vriend niet jaloers word als jij overduidelijk met iemand aan het flirten bent. Ik zou super kwaad worden! Er zit duidelijk iets niet goed in jullie relatie... praat er met hem over, zou ik zeggen. Ik bedoel, hij kan veel vertrouwen in je hebben... maar als je zo ver gaat en hij dan niet eens jaloers word... dan mja
... lijkt net of hij er dan ook weinig om geeft...
quote:Klopt, bij mij heeft het ook wel geruime tijd geduurd eer ik weer iemand durfde te vertrouwen. Maar mijn huidige vriend is zo totaal het tegenovergestelde van mijn ex, in alles, daar maak ik me totaal niet druk om.
Op dinsdag 9 december 2003 13:27 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Je ziet trouwens ook vaak dat mensen die nogal eens door hun eerdere partners bedonderd zijn, zich uit onzekerheid in hun latere relaties ook ontzettend jaloers kunnen gaan gedragen. Maarja, dat kun je ze eigenlijk ook niet echt kwalijk nemen. Gezond is het echter niet
quote:en dan kan je het er naa weer "goedmaken"
Op dinsdag 9 december 2003 13:30 schreef Emel het volgende:[..]
idd. Ik zou ook niet leuk vinden als een andere jongen mij probeert te versieren en mijn vriend doet onverschillig over. Hij kan wel vertrouwen in mij hebben, maar hij mag best beetje jaloers zijn. Dat vind ik lief en schattig.
quote:tja, jongens....soms zijn het net mensen
Op dinsdag 9 december 2003 13:30 schreef Emel het volgende:idd. Ik zou ook niet leuk vinden als een andere jongen mij probeert te versieren en mijn vriend doet onverschillig over. Hij kan wel vertrouwen in mij hebben, maar hij mag best beetje jaloers zijn. Dat vind ik lief en schattig.
quote:Lief? Schattig?
Op dinsdag 9 december 2003 13:30 schreef Emel het volgende:[..]
idd. Ik zou ook niet leuk vinden als een andere jongen mij probeert te versieren en mijn vriend doet onverschillig over. Hij kan wel vertrouwen in mij hebben, maar hij mag best beetje jaloers zijn. Dat vind ik lief en schattig.
* Levitation is blij met haar lieve niet jaloerse vriend
quote:Ik vind het tamelijk tenenkrommend, eerlijk gezegd. Krijg gelijk zo'n beeld erbij van zo'n heel happy mannetje dat nu dansend en springend bezig is bloempjes voor die flirtende jongen te plukken, als blijk van dank dat hij nu weer weet hoe goed zijn vriendin in de markt ligt.
Op dinsdag 9 december 2003 12:27 schreef TripleM het volgende:[..]
Dus jij vindt het gezond dat hij de jongen met wie ze flirt uitnodigt voor een etentje?!
Het is wel erg hippie, dat gebaar. Misschien is er toch nog hoop op een mooie, losbandige wereld met allemaal mooie kleuren en geuren. Helemaal space, vogel!
En ach, ik wil toch het liefst met hem naar huis. Is denk ik dan toch storm in een glas water.
Maarre veel contrasterende reacties! mensen die een beetje jaloezie zien als mede vorm van liefde tegenover mensen die vinden dat jaloezie alleen maar slecht is.
Ik heb zelf een heel jaloerse vriend achter de rug en dat vond ik echt niks (mocht niet uit eten met vriendinnen en zo). Zo heb ik wel afgeleerd om zelf te jaloers te zijn, dan knel je elkaar af.
Misschien is het toch wel ook een deel van opvoeding en relaties die je zelf hebt gehad. Ik ben opgegroeid bij ouders die ook een beetje jaloers zijn als de een iets zonder de ander doet.
Hoe zit dat bij jullie?
quote:Het is iemand uit zijn vriendenclub, dat is ietwat anders (nou, zeg maar totaal anders) dan een volkomen vreemdeling. Zou het tweede het geval zijn, zou ik me ook achter mijn oren krabben.
Op dinsdag 9 december 2003 13:44 schreef Bombie het volgende:[..]
Ik vind het tamelijk tenenkrommend, eerlijk gezegd. Krijg gelijk zo'n beeld erbij van zo'n heel happy mannetje dat nu dansend en springend bezig is bloempjes voor die flirtende jongen te plukken, als blijk van dank dat hij nu weer weet hoe goed zijn vriendin in de markt ligt.
Denk eerlijk gezegd dat de vriend van TS het flirtgedrag van zijn vriend beter op waarde weet te schatten dan TS zelf.
quote:Inderdaad... ik lees het ook. Dat is al wat anders... maar dan nog vind ik eerlijk gezegd dat haar vriend, afgaande op onderstaande opmerkingen, wel het recht heeft om jaloers te zijn. Zó snor zit het nu ook weer niet, allemaal. Ik denk dat TS best in staat is om vrij eenvoudig vreemd te gaan. Zeker als ze veel gedronken heeft. Er zijn namelijk toch dingen die ze mist in haar huidige relatie en die kunnen vrij zwaar gaan wegen op dat soort momenten.
Op dinsdag 9 december 2003 13:48 schreef Copycat het volgende:[..]
Het is iemand uit zijn vriendenclub, dat is ietwat anders (nou, zeg maar totaal anders) dan een volkomen vreemdeling. Zou het tweede het geval zijn, zou ik me ook achter mijn oren krabben.
quote:Ik vind dat overmatige jaloezie een relatie alleen maar om zeep kan helpen. Maar dit soort nonchalance... dat kan ik niet plaatsen en vind ik eigenlijk een beetje sullig. Ik moet niet denken aan een relatie waarin het mijn vriendin geen fuck uit kan maken of ik me helemaal suf flirt waar ze bij staat. Brrr.
Op dinsdag 9 december 2003 12:35 schreef striplezer het volgende:[..]
Waarom flirtte ik met die jongen? Hij flirtte eerst met mij, ik zei dat ik een vriend had. Hij ging door, ik had iets gedronken, hij had mooie ogen en net die dingen die ik mis bij m'n vriend, denk ik. Ik vond de opbouwende spanning ook heel leuk.
[..]
Ik hou van mijn vriend, soms ben ik nog verliefd op hem (is niet eerder voorgekomen bij een relatie van 3 jaar bij mij), maar hij lijkt mij wat meer als "ik heb haar toch al" te zien. Hij begint te giechelen als ik hem wil verleiden, dat vind ik jammer want daar knap ik soms op af.
quote:Zoals ik al eerder zei, heb ik ook zo'n relatie achter de rug met een verschrikkelijk jaloerze vent. Inderdaad was zelfs met vriendinnen op stap gaan al genoeg reden voor een flinke ruzie
Op dinsdag 9 december 2003 13:46 schreef striplezer het volgende:...
Ik heb zelf een heel jaloerse vriend achter de rug en dat vond ik echt niks (mocht niet uit eten met vriendinnen en zo). Zo heb ik wel afgeleerd om zelf te jaloers te zijn, dan knel je elkaar af.
Misschien is het toch wel ook een deel van opvoeding en relaties die je zelf hebt gehad. Ik ben opgegroeid bij ouders die ook een beetje jaloers zijn als de een iets zonder de ander doet.
Hoe zit dat bij jullie?
Heb hardhandig moeten leren dat jaloerzie geen vorm van liefde is, maar een zwakte. Als je van elkaar houdt laat je elkaar vrij, althans tot op zekere hoogte, want alles heeft z'n grenzen.
Nu heb ik een relaxte vriend, vind (erg) veel goed, meer dan ik zou doen. Hij kent me ook heel goed. De belangrijkste regel bij ons is eigenlijk: altijd eerlijk zijn. Als ik lieg heb ik de poppen aan het dansen Dat pikt ie echt niet...
We zijn nu bijna 4 jaar samen en 't gaat prima
quote:ja LIEF en schattig!
Op dinsdag 9 december 2003 13:35 schreef Levitation het volgende:[..]
Lief? Schattig?
Onzeker! Bezitterig! Jekkie!* Emel is blij met haar lieve niet jaloerse vriend
quote:Ik vind ook wel eens een andere jongen mooi of een situatie spannend of vleiend, maar dat is eigenlijk ontzettend onschuldig.
Op dinsdag 9 december 2003 13:59 schreef Bombie het volgende:[..]
Ik vind dat overmatige jaloezie een relatie alleen maar om zeep kan helpen. Maar dit soort nonchalance... dat kan ik niet plaatsen en vind ik eigenlijk een beetje sullig. Ik moet niet denken aan een relatie waarin het mijn vriendin geen fuck uit kan maken of ik me helemaal suf flirt waar ze bij staat. Brrr.
quote:ok, smaken verschillen
Op dinsdag 9 december 2003 14:06 schreef Emel het volgende:[..]
ja LIEF en schattig!
quote:gelukkig wel ja
Op dinsdag 9 december 2003 14:07 schreef Levitation het volgende:[..]
ok, smaken verschillen
Maar goed, vrouwen willen toch altijd graag een man die niet jaloers is en nu is het ook weer niet goed
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Noodle op 09-12-2003 14:25]
Hoe kan iemand jaloezie (= IMHO bezitterigheid+onzekerheid) nou verwarren met houden van iemand? Houden van iemand betekent volgens mij toch echt iets heel anders en de ander de ruimte laten om zichzelf te zijn is daar een onderdeeltje van.
Die dame die denkt mij jaloers te gaan maken zal toch echt van goede huize moeten komen, om nog maar te zwijgen over de achterbakse spelletjes die ze daarvoor zou moeten spelen. En aangezien jaloers maken en spelletjes bij mij hoog op de no-no lijst voor partners staan zal
het wel nooit gebeuren ook.
Dus TS als ik jouw vriend was geweest had ik hem zijn gang laten gaan en jou de deur gewezen. Maar goed je hebt inmiddels een bijgestelde mening dus ik zal je verder niet op je openingspost aanspreken...
quote:Inderdaad gadverdamme, opzouten met die bezitterige, beklemmende, onzekere, jaloerse secreten. Die trap ik meteen de deur weer uit zogauw ik het merk
Op dinsdag 9 december 2003 13:35 schreef Levitation het volgende:
Lief? Schattig?
Onzeker! Bezitterig! Jekkie!
Iemand die zo jaloers is, zou ik trouwens sowieso voor geen meter trekken. Of ze heeft een beroerde mensenkennis en daardoor wat foute vriendjes achter de rug, da's dus vragen om problemen weet ik uit vervaring. Of ze piest zelf nogal eens stiekem buiten de deur en dan moet ze per definitie al wieberen
[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 09-12-2003 14:49]
quote:Zie je hem niet meer als je broertje, dan?
Op dinsdag 9 december 2003 14:06 schreef Levitation het volgende:[..]
Mijn vriend kijkt ook wel eens naar vrouwen, soms daag ik 'm zelfs een beetje uit: "Vindt je dat geen lekker ding, ze heeft mooie borsten" ofzo en dan hebben we de grootste lol samen
Blijkbaar werkt dat heel goed in jouw relatie en is dat iets waar jij je prettig bij voelt. Ik zou het wel opmerkelijk vinden om m'n vriendin te horen vragen: "Vind je dat geen lekker ding, ze heeft mooie borsten."
Ik zou gewoon uit narrigheid zeggen: "Ja... ze zijn inderdaad veel mooier dan die van jou! Kun je niet eens wat meer je best doen, de volgende keer als je naakt bent? Oh wacht... ik maak even een foto van haar en dan kan ik daarnaar kijken, vanavond, terwijl ik seks met jóú heb."
De grootste lol, dus.
Nee, zo'n vriendin zou niet bij mij passen.
quote:Misschien dat er wat in zit. Mijn ouders is jaloezie in hun relatie ook geheel vreemd. Zij geven elkaar volledig de ruimte en dat gaat al 35 jaar goed. En zowel ik als m'n zusje moeten ook niks van jaloezie hebben in onze relaties
Op dinsdag 9 december 2003 13:46 schreef striplezer het volgende:
quote:Als jouw vriendin een beetje lekker in d'r vel zou zitten zou ze je keihard in je gezicht uitlachen om dit soort flauwekul.
Op dinsdag 9 december 2003 14:58 schreef Bombie het volgende:
Blijkbaar werkt dat heel goed in jouw relatie en is dat iets waar jij je prettig bij voelt. Ik zou het wel opmerkelijk vinden om m'n vriendin te horen vragen: "Vind je dat geen lekker ding, ze heeft mooie borsten."
Ik zou gewoon uit narrigheid zeggen: "Ja... ze zijn inderdaad veel mooier dan die van jou! Kun je niet eens wat meer je best doen, de volgende keer als je naakt bent? Oh wacht... ik maak even een foto van haar en dan kan ik daarnaar kijken, vanavond, terwijl ik seks met jóú heb."
De grootste lol, dus.
quote:Neen.. want dat zou jóúw vriendin dan zijn, lemmeb.
Op dinsdag 9 december 2003 15:02 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Als jouw vriendin een beetje lekker in d'r vel zou zitten zou ze je keihard in je gezicht uitlachen om dit soort flauwekul.
quote:Mijn vriend zegt heel vaak dat hij me mooi vindt en ik weet dat ie dat meent
Op dinsdag 9 december 2003 14:58 schreef Bombie het volgende:[..]
Zie je hem niet meer als je broertje, dan?
De grootste lol, dus.Nee, zo'n vriendin zou niet bij mij passen.
En nee, we zijn niet net broer en zus... daar heeft onze relatie iets teveel passie voor Ik kan gewoon best veel hebben, weet heel zeker dat ik 'm kan vertrouwen. Ik heb ook niet zomaar opeens zo'n opmerking gemaakt (al ben ik gek genoeg), maar dat is een beetje zo gegroeit. Hij vraagt ook wel eens of ik een jongen leuk vindt. Het is gewoon een beetje speels gedrag. Op vakantie in Egypte -afgelopen zomer- vond hij het ook prachtig als de mannen daar kamelen voor me boden (is echt gebeurd!).
Anyway, genoeg over mij, laten we 't weer ff over de TS hebben...
quote:Als dat echt waar is heb ik zeker een reden om alsnog gruwelijk kwaad te worden,
Op dinsdag 9 december 2003 13:19 schreef Copycat het volgende:
In mijn huidige relatie zit geen jaloezie, omdat (voor zover je daar überhaupt ooit zeker van kunt zijn) ik weet wat ik aan mijn vriend heb en vice versa.
In mijn vorige -slechte- relatie zat heel veel jaloezie, van beide kanten. Van mijn kant uit bleek het naderhand een terecht voorgevoel te zijn, meneer pieste de hele buitenschoolse pot vol.
quote:Hoho, ik heb het over mijn ex-vriend, niet over de jouwe. Niet meteen mijn verhaal op jezelf projecteren
Op dinsdag 9 december 2003 15:36 schreef Mercy_symbol het volgende:[..]
Als dat echt waar is heb ik zeker een reden om alsnog gruwelijk kwaad te worden,
quote:Herkenbaar
Op dinsdag 9 december 2003 15:20 schreef Levitation het volgende:
Mijn vriend zegt heel vaak dat hij me mooi vindt en ik weet dat ie dat meent![]()
En nee, we zijn niet net broer en zus... daar heeft onze relatie iets teveel passie voor
Ik kan gewoon best veel hebben, weet heel zeker dat ik 'm kan vertrouwen. Ik heb ook niet zomaar opeens zo'n opmerking gemaakt (al ben ik gek genoeg), maar dat is een beetje zo gegroeit. Hij vraagt ook wel eens of ik een jongen leuk vindt. Het is gewoon een beetje speels gedrag.
quote:
Op vakantie in Egypte -afgelopen zomer- vond hij het ook prachtig als de mannen daar kamelen voor me boden (is echt gebeurd!).
[Dit bericht is gewijzigd door gekke_sandra op 09-12-2003 17:58]
quote:Ja, maar als je vriend met een meisje zou flirten... dan klopt er toch al iets niet?
Op dinsdag 9 december 2003 13:19 schreef Copycat het volgende:[..]
quote:Dat hangt er van af of je er bij bent of niet
Op dinsdag 9 december 2003 17:57 schreef gekke_sandra het volgende:
Ja, maar als je vriend met een meisje zou flirten... dan klopt er toch al iets niet?![]()
quote:Nee, want jij hoopt hem er die avond natuurlijk nog in te hangen en dat gaat een beetje moeilijk als je vriendin erbij is en je, blijkbaar terecht, in de gaten houdt.
Op dinsdag 9 december 2003 18:10 schreef Frenkie het volgende:
Dat hangt er van af of je er bij bent of niet
Ik zou het nooit doen waar me meisje bij is!
En dit heeft gekke_sandra natuurlijk véééél liever, zolang ze er zelf niks van weet is het goed .
[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 09-12-2003 19:01]
quote:Jah tuurlijk, na drie jaar opeens op de gedachte komen om haar wat beter te gaan leren kennen...
Op dinsdag 9 december 2003 16:59 schreef TheNaughty het volgende:
Of hij wil je gewoon testen..
quote:Huut? Wat bedoel je daarmee? Ik vind gewoon dat flirten sowieso niet kan, tenzij je een relatie hebt die toch nergens over gaat en dan vind ik het nog niet erg sociaal...
Op dinsdag 9 december 2003 18:55 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Nee, want jij hoopt hem er die avond natuurlijk nog in te hangen en dat gaat een beetje moeilijk als je vriendin erbij is en je, blijkbaar terecht, in de gaten houdt.
En dit heeft gekke_sandra natuurlijk véééél liever, zolang ze er zelf niks van weet is het goed
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |