Stelling: Leerlingen moeten ook snipperdagen krijgen.
Zij moet dus voor deze stelling zijn en met goeie argumenten komen waarom dat zo is. Aangezien we er zelf niet echt uitkomen vraag ik hierbij jullie hulp.
Als je goeie argumenten weet antwoord dan eventjes.
Bedankt alvast
quote:Das een goeie.. bedankt!
Op maandag 8 december 2003 18:25 schreef Marinus het volgende:
Voor belangrijke proefwerken en toetsen kan een extra dag vrij erg nuttig zijn om nog veel bij te leren. Daarnaast kun je bijvoorbeeld ook een keer een extra dag vrij nemen om bij te slapen als je oververmoeid bent.
maarja, op mijn school kun je 4x per jaar 3dagen wegblijven, dan moet je enkel een zogenoemd groen briefje invullen en dan in het inorde
en dat op gewoon middelbaar onderwijs
Als je een dag vrij wilt neem je die toch wel gewoon? Of het nu legaal is of niet.
Maar wat eerder in dit topic gezegd is ben ik het wel mee eens, vlak voor een toets is het wel ideaal
quote:Waarom is dat bij ons niet zo?
Op maandag 8 december 2003 18:30 schreef Virus3000 het volgende:
ook om persoonlijke redenen moet je soms 1 dag weg kunnen blijven. Bij verjaardag ofzo..maarja, op mijn school kun je 4x per jaar 3dagen wegblijven, dan moet je enkel een zogenoemd groen briefje invullen en dan in het inorde
en dat op gewoon middelbaar onderwijs
quote:Omdat jou school waarschijnlijk die dagen al vrij heeft ingepland ergens als vakantie (correct me if I'm wrong iemand).
Op maandag 8 december 2003 18:31 schreef KiwiTjuHh het volgende:[..]
Waarom is dat bij ons niet zo?
quote:Ik vraag gewoon om hulp en goeie ideen.. meer niet, er kunnen hier mooie argumenten uitrollen waar je zelf misschien niet op komt. Daarvoor is een forum..
Op maandag 8 december 2003 18:29 schreef Retro het volgende:
Je kunt dan af en toe een snipperdag nemen om je debat voor te bereiden, zodat je dat niet aan andere mensen op internet over hoeft te laten.
quote:Ja, zou kunnen hoor
Op maandag 8 december 2003 18:35 schreef emingee het volgende:[..]
Omdat jou school waarschijnlijk die dagen al vrij heeft ingepland ergens als vakantie (correct me if I'm wrong iemand).
Een scholier heeft vele malen meer vrije tijd dan een werkend iemand. Een werkend iemand krijgt snipperdagen (en/of ATV) maar geen vaste vakanties zoals op school. Schaf de schoolvakanties dan maar af en geef alle scholieren 25 snipperdagen per jaar.
En ja: Bijvoorbeeld een dag voor een toets, dat je hem goed voor kan bereiden. Niet dat je de dag ervoor eerst een hele dag op school zit, en dan 'savonds nog eens moet gaan leren voor een toets
quote:niet waar, deze dagen zijn zogezegde ziekte dagen
Op maandag 8 december 2003 18:35 schreef emingee het volgende:[..]
Omdat jou school waarschijnlijk die dagen al vrij heeft ingepland ergens als vakantie (correct me if I'm wrong iemand).
quote:Wat je waarschijnlijk bedoeld is als je te veel gezopen hebt.
Op maandag 8 december 2003 18:25 schreef Marinus het volgende:
Daarnaast kun je bijvoorbeeld ook een keer een extra dag vrij nemen om bij te slapen als je oververmoeid bent.
quote:Jij hebt vast geen gymnasium gedaan ?
Op woensdag 17 december 2003 20:15 schreef Megumi het volgende:[..]
Wat je waarschijnlijk bedoeld is als je te veel gezopen hebt.
prachtig, applaus voor de gene die dat heeft bedachtquote:Op vrijdag 19 december 2003 17:38 schreef aldmar het volgende:
Op mijn school hebben we al snipperkaarten. Het hangt af van je cijfers die je haalt in de toetsweek hoeveel snipperuren je krijgt. Je krijgt er standaard 4 per periode.( Een jaar heeft 4 periodes.) Je krijgt 1 extra uur als je een 7 haalt, 2 extra alsje een 8 haalt en 3 extra als je een 9 haalt. Maar omgekeerde geldt ook, haal je een 5 dan 1 eraf, een 4 2 eraf, 3 3 eraf enz. Maximaal kan je 26 uur per periode snipperen.
Vakken waar je een onvoldoende voor gehaald hebt mag je niet snipperen.
Ik vind het een geod systeem. als je niks doet en lage cijfers haalt heb je dus ook weinig snipperuren. Iemand die veel doet end us goede cijfers haalt krijgt ook meer snipperuren
Hier zit wel wat in. Niet eens zozeer het 'bonus-malus'-systeem maar de zorg die eraan besteed is om te voorkomen dat iemand die achterloopt bij een vak niet nog verder gaat achterlopen ofwel geen vrij mogen nemen bij vakken waarvoor je slecht staat. Dat lijkt me nl. wel een randvoorwaarde.quote:Op vrijdag 19 december 2003 17:38 schreef aldmar het volgende:
Op mijn school hebben we al snipperkaarten. Het hangt af van je cijfers die je haalt in de toetsweek hoeveel snipperuren je krijgt. Je krijgt er standaard 4 per periode.( Een jaar heeft 4 periodes.) Je krijgt 1 extra uur als je een 7 haalt, 2 extra alsje een 8 haalt en 3 extra als je een 9 haalt. Maar omgekeerde geldt ook, haal je een 5 dan 1 eraf, een 4 2 eraf, 3 3 eraf enz. Maximaal kan je 26 uur per periode snipperen.
Vakken waar je een onvoldoende voor gehaald hebt mag je niet snipperen.
Ik vind het een geod systeem. als je niks doet en lage cijfers haalt heb je dus ook weinig snipperuren. Iemand die veel doet end us goede cijfers haalt krijgt ook meer snipperuren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |