abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15244410
foutje
pi_15244444
zakjapannertje
6/2
pi_15244571
[met de deur in huis vallen mode]
het is een historisch persoon
[/met de deur in huis vallen mode]
pi_15244966
Een wetenschapper, die goed geld had.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_15245044
quote:
Op maandag 8 december 2003 12:48 schreef pro_jeex het volgende:
Een wetenschapper, die goed geld had.
  maandag 8 december 2003 @ 13:00:56 #7
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15245286
Lijkt een beetje op Nappie ?
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_15245339
quote:
Op maandag 8 december 2003 13:00 schreef Bimmel het volgende:
Lijkt een beetje op Nappie ?
en daar is ook haast alles mee gezegd, maar er zijn toch wel linken te maken

[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 08-12-2003 13:04]

maandag 8 december 2003 @ 13:07:19 #9
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15245401
oh...lekker is dat.

Nou..meneer was historisch omdat:
-hij reisde ontdekking
-hij schapte weten
-hij politiekte
-hij auteureerde

pi_15245507
adel, leger, revolutionair
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  maandag 8 december 2003 @ 13:15:37 #11
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15245605
Hij was gewoon gezellig en daarom bekend ?
pi_15245624
hij gaf een krant uit, of iig iets wat er op lijkt, en had een bijdrage in een andere, hij was politiek actief en ook in het leger, in het leger heeft hij tot zijn dood gediend, hij was in Europa alleen op diplomatiek niveau
pi_15245715
nederlander, duitser, engelsman
pi_15245732
quote:
Op maandag 8 december 2003 13:20 schreef pro_jeex het volgende:
nederlander, duitser, engelsman
hij sprak Spaans, maar niet in Spanje
  maandag 8 december 2003 @ 13:24:10 #15
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15245795
quote:
Op maandag 8 december 2003 13:21 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

hij sprak Spaans, maar niet in Spanje

Argentijn ?
pi_15245866
zuid amerika
pi_15245965
quote:
Op maandag 8 december 2003 13:26 schreef pro_jeex het volgende:
zuid amerika
  maandag 8 december 2003 @ 13:41:25 #18
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15246241
Maar niet Argentijns ?
Paraguyaans ? Venezuela ? Bolivia? Uruguay? Colombia ?....
pi_15246272
quote:
Op maandag 8 december 2003 13:41 schreef Bimmel het volgende:
Maar niet Argentijns ?
Paraguyaans ? Venezuela ? Bolivia? Uruguay? Colombia ?....
waarom niet Argentijns?

-edit-

zie het al
Raad je Plaatje - deel 117

maandag 8 december 2003 @ 13:47:28 #20
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15246383
quote:
Op maandag 8 december 2003 13:42 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

waarom niet Argentijns?

-edit-

zie het al

maar.....??

OEHOE !!

Is ie nou Argentijns of niet !?

pi_15246503
quote:
Op maandag 8 december 2003 13:47 schreef Bimmel het volgende:

[..]

maar.....??

OEHOE !!

Ja is het een Argentijn of niet
pi_15246589
quote:
Op maandag 8 december 2003 13:47 schreef Bimmel het volgende:

[..]

maar.....??

OEHOE !!

sorry, ja idd hij is een Argentijn
  maandag 8 december 2003 @ 13:57:13 #23
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15246614
quote:
Op maandag 8 december 2003 13:56 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

sorry, ja idd hij is een Argentijn

he he...dat is eruit.
pi_15246708
17 of 18e eeuw
pi_15246747
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:01 schreef pro_jeex het volgende:
17 of 18e eeuw
18e eeuw en 19e eeuw (in een specifieke periode daarvan wel het bekendst)
pi_15246896
Don José
pi_15246952
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:09 schreef pro_jeex het volgende:
Don José

hij was voor onderwijs voor iedereen en economische hervormingen
pi_15248238
hij was het bekendst als revolutionair
pi_15250130
José Francisco de San Martin.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_15250199
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:21 schreef pyl het volgende:
José Francisco de San Martin.

hij heeft er wel mee te maken

pi_15250624
Goed, iets voorzichter nu: Manuel Dorrego?
pi_15250663
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:40 schreef pyl het volgende:
Goed, iets voorzichter nu: Manuel Dorrego?
achternaam is anders...
pi_15250827
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:42 schreef zakjapannertje het volgende:
achternaam is anders...
Verdorie; die Argentijnen lijken kennelijk nogal op elkaar en hebben op schilderijen ook allemaal hetzelfde apepakje aan. Dorrego was ook journalist, dus ik dacht: hebbes. Nog maar een poging: Juan Manuel de Rosas?
pi_15250880
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:49 schreef pyl het volgende:

[..]

Verdorie; die Argentijnen lijken kennelijk nogal op elkaar en hebben op schilderijen ook allemaal hetzelfde apepakje aan. Dorrego was ook journalist, dus ik dacht: hebbes. Nog maar een poging: Juan Manuel de Rosas?

Juan Manuel de Rosas is hij ook niet...

San Martin staat in mijn bron niet voor niets

pi_15250925
edit laat maar

[Dit bericht is gewijzigd door Parabola op 08-12-2003 16:54]

Slaapt winter
en zomer
pi_15250956
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:52 schreef Parabola het volgende:
Juan Manuel de Rosas
ik ga het geen twee keer zeggen dat die het niet is!
pi_15250979
Dit begint irritant te worden... Manuel Belgrano dan maar?
pi_15251000
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:55 schreef pyl het volgende:
Dit begint irritant te worden... Manuel Belgrano dan maar?
natuurlijk, wie anders?
http://www.infoplease.com/ce6/people/A0806848.html
pi_15251076
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:57 schreef zakjapannertje het volgende:
natuurlijk, wie anders?
Nou, José Francisco de San Martin, Manuel Dorrego of Juan Manuel de Rosas bijvoorbeeld.
pi_15251409
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:00 schreef pyl het volgende:

[..]

Nou, José Francisco de San Martin, Manuel Dorrego of Juan Manuel de Rosas bijvoorbeeld.

Heer pyl! U probeert toch niet stiekum onder de biblothecaris-toffiffee uit te komen mag ik hopen?
Slaapt winter
en zomer
  maandag 8 december 2003 @ 17:27:12 #41
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15251832
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:13 schreef Parabola het volgende:

[..]

Heer pyl! U probeert toch niet stiekum onder de biblothecaris-toffiffee uit te komen mag ik hopen?

Inderdaad ...Foei !!
Ik kom namelijk anders ernstig in de problemen om een andere nominatie te verzinnen...(Hoed u Parabola... !!)
  maandag 8 december 2003 @ 17:39:22 #43
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15252175
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:32 schreef zakjapannertje het volgende:
[afbeelding]
Uw 7 jarige broertje doet ook een poging een plaat te plaatsen, heer Zakjapanner ?
pi_15252259
Meneer is kennelijk getekend door een inboorling. Derhalve reizigt hij ontdekking, is het niet?
Slaapt winter
en zomer
pi_15252340
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:39 schreef Bimmel het volgende:

[..]

Uw 7 jarige broertje doet ook een poging een plaat te plaatsen, heer Zakjapanner ?

nee hoor, dit is het enige plaatje van hem dat op internet te vinden was

hij reisde wel soms, maar niet om iets te ontdekken

pi_15252530
Meneer komt mij erg bekend voor, maar dat kan zijn omdat zijn klare lijn in logo's veelvuldig gehanteerd wordt.

Meneer verdiende zijn dukaten in het edele vak der handel, meen ik aan zijn hoofddeksel te zien.

Slaapt winter
en zomer
pi_15252657
Overigens fijn u hier te zien, heer Bimmel, het brengt de kleuren in de linkerkolom weer enigszins tot leven tussen de aanwezige grijsaards. Bovendien biedt uw groen het nodige tegenwicht aan mijn rood-blauwe ensemble.
Slaapt winter
en zomer
pi_15252744
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:51 schreef Parabola het volgende:
Meneer komt mij erg bekend voor, maar dat kan zijn omdat zijn klare lijn in logo's veelvuldig gehanteerd wordt.

Meneer verdiende zijn dukaten in het edele vak der handel, meen ik aan zijn hoofddeksel te zien.

kan misschien kloppen, hij is in een nog steeds bestaande groep vooral bekend en geeerd, misschien dat ze hem (ook) voor logo's hebben gebruikt

hij was iemand met een schoon schrift idd en had er een markt voor

pi_15252776
een religieuze groep?

als ik vragen mag

Slaapt winter
en zomer
pi_15252818
quote:
Op maandag 8 december 2003 17:56 schreef Parabola het volgende:
Overigens fijn u hier te zien, heer Bimmel, het brengt de kleuren in de linkerkolom weer enigszins tot leven tussen de aanwezige grijsaards. Bovendien biedt uw groen het nodige tegenwicht aan mijn rood-blauwe ensemble.
Thomas Paine is niet oorspronkelijk grijs, mijn avatar probeert hem op zijn best weer te geven, en dat is volgens mij in zwart-wit

[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 08-12-2003 18:04]

pi_15252873
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:00 schreef Parabola het volgende:
een religieuze groep?

als ik vragen mag

jazeker
pi_15253002
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:05 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

jazeker

Ik kan nu ook het logo weer thuisbrengen:

Was meneer een kwaker?

Slaapt winter
en zomer
pi_15253084
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:11 schreef Parabola het volgende:

[..]

Ik kan nu ook het logo weer thuisbrengen:

[afbeelding]

Was meneer een kwaker?

een Quaker idd en ook zo opgevoed, hij zat in zijn jeugd samen met andere Quakerkinderen en met Indiaanse kinderen op school
pi_15253118
Ik moet er helaas vandoor, heer Casio. Tot spoedig en veel plezier met de rest van deze plaat
Slaapt winter
en zomer
  maandag 8 december 2003 @ 22:27:33 #55
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_15261625
Schrijver?

Schudder?

Na half uurtje goegelen denk ik dat het John Woolman is.

Master of my domain
pi_15261820
quote:
Op maandag 8 december 2003 22:27 schreef Koobus het volgende:
Schrijver?

Schudder?

Na half uurtje goegelen denk ik dat het John Woolman is.

quote:
John Woolman was born in 1720 on the family farm on Rancocas Creek in New Jersey. He went to school with the other Quaker children and with Indian children in a schoolhouse twenty feet square.

John's father, Samuel Woolman, was a farmer, but John, when he had finished his schooling and had worked for several years on the family farm, found a place clerking in a little store in Mount Holly. He also learned the tailor's craft. He did think of studying law but decided to remain a clerk and a tailor. Since he was a good and careful writer, he was often asked to draw up important documents for his employer and others.

John Woolman soon found that his conscience would not let him write a bill of sale for a slave. On the first occasion this happened, John did write the bill of sale, since the slave wasgoing to an elderly Friend who would treat her kindly. He satisfied his conscience by telling the seller and Friend that he felt they were following a practice "inconsistent with the Christian religion." On another occasion, Woolman writes in his Journal, "a neighbor received a bad bruise on his body and sent for me to bleed him, which having done he desired me to write his will. I took notes, and among other things he told me to which of his children he gave his young Negro. I considered the pain and distress he was in and knew not how it would end, so I wrote his will save only that part concerning his slave, and, carrying it to his bedside, read it to him. I then told him in a friendly way that I could not write any instruments by which my fellow creatures were made slaves without bringing trouble on my own mind. I let him know I charged nothing for what I had done, and desired to be excused from doing the other part in the way he had proposed. We then had a serious conference on the subject; he, at length, agreeing to set her free, I finished the will."

Early in his life, John Woolman was recognized as a dedicated member of his Meeting in Mount Holly, New Jersey. Following the custom among Friends of his time, he made many journeys "in the ministry." He started on his first trip in May, 1746, in the company of Isaac Andrews. The two Friends traveled as far south as North Carolina, completing their journey of 1,500miles in a little more than three months. Woolman spoke frequently to slave-owners about the evils of slavery, but so gentle was his personality that he convinced without offense. Always his hearers felt that he appealed to consciences rather than giving blame.

Woolman resolved never to allow his tailoring to take up all his time. Even after he opened a store which grew and was prosperous, he felt that he should give up the store rather than the time he felt should be used to travel and to write. He held to this resolution even after he married and had two children.

In 1756, Woolman began his famous Journal which has come to be considered a classic of English literature.

At that time even some Quakers owned slaves, and Woolman exerted great influence in leading the Society of Friends to a recognition of the wrongs and evils of slavery. In 1758, Philadelphia Yearly Meeting appointed a committee to visit those Friends who still held slaves. John Woolman was the most influential and active of this group.

In 1759, Woolman, much troubled by the wars between the English and the French and the continual threat of wars with the Indians, determined to make a difficult and dangerous trip into Indian country. In his Journal, he tells the trials and dangers of his journey of eleven days to Wehaloosing in the north-central part of Pennsylvania, on the eastern branch of the Susquehanna River. There he remained for four days, feeling, as he says, "the current of love run strong." Once he forgot the interpreters who had been translating his words for his Indian listeners and poured out his heart in prayer. When he had finished, the Indian chief, Papunehang, put his hand on his own breast and said, "I love to feel where the words come from."

John Woolman's last journey was to England. He set sail from Chester in the ship, Mary and Elizabeth, "on the first day of the Fifth Month, 1772" and was 39 days at sea. Throughout the voyage, he lived with the crew rather than [in relative luxury with] the other passengers. When Woolman presented his certificate or Minute from Philadelphia Yearly Meeting in London,he was, at first, coldly received. However, as soon as he spoke,his spirit and devotion were recognized, and London Yearly Meeting, for the first time in its history, included a statement condemning slavery in its Epistle.

After London Yearly Meeting ended, Woolman proceeded toward the city of York in northeastern England and there, in September,1772, he fell sick with smallpox. He died on October 7, 1772. It was recorded that in his last hours his mind was full of "the happiness, the safety, and the beauty of a life devoted to following the Heavenly Shepherd."

John Woolman wrote, in addition to his Journal, many other works, including letters and essays on subjects such as theethical problems of business, the peace testimony, and slavery. As we read these writings today, we realize how much he helped in guiding the thoughts and the aspirations of the Religious Society of Friends. It was difficult to disregard a man who wore conspicuous white [unbleached] clothes rather than use dyes which had to be produced by slave labor. John Woolman was the gentle conscience of Quakerism.

pi_15267549
Is dat niet die gast van die militie The Order?
pi_15268981
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 09:00 schreef pro_jeex het volgende:
Is dat niet die gast van die militie The Order?
niet bij 1 of andere militie en in wat hij heeft gecreerd komt oorlog ook niet voor (althans nog steeds niet)
pi_15269147
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 10:36 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

niet bij 1 of andere militie en in wat hij heeft gecreerd komt oorlog ook niet voor (althans nog steeds niet)

Meneer schrijft of regisseert?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_15269180
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 10:45 schreef Alecks het volgende:

[..]

Meneer schrijft of regisseerd?

meneer ontwerpt en schrijft idd. in een speciale taal
pi_15269399
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 10:47 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

meneer ontwerpt en schrijft idd. in een speciale taal

Heeft hij deze taal ook ontworpen?
  dinsdag 9 december 2003 @ 11:02:04 #63
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15269512
Uitvinder (als je dat zo kan noemen) van een programmeertaal ? (Cobol of C++ ??)
pi_15269569
iets met programeertaal

java

pi_15269626
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 10:57 schreef Alecks het volgende:

[..]

Heeft hij deze taal ook ontworpen?

deels denk ik, hij gebruikt technieken ook die voorheen in vooral niet-civiele sectoren werd gebruikt, zoals bij militairen, wetenschappers en academici. Hij gebruikt ook bv. de GUI. Hij ontwierp zo een bijna realistische creatie

in zijn creaties komt een woord voortdurend terug

pi_15269684
iets met internet of met een virus
pi_15269746
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:09 schreef pro_jeex het volgende:
iets met internet of met een virus
voorheen kon je er niet of nauwelijks met internet mee spelen, maar nu bestaat er een levendige gemeenschap daarover. Je kan het nog steeds zonder internet mee spelen trouwens, al is een internetverbinding wel handiger uiteindelijk (niet noodzakelijk dus)
pi_15269810
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:11 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

voorheen kon je er niet of nauwelijks met internet mee spelen, maar nu bestaat er een levendige gemeenschap daarover. Je kan het nog steeds zonder internet mee spelen trouwens, al is een internetverbinding wel handiger uiteindelijk (niet noodzakelijk dus)

een spelcomputer
pi_15269833
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:14 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

een spelcomputer

je kan volgens mij het nog niet op een spelcomputer spelen (althans zijn beroemdste creatie)

dinsdag 9 december 2003 @ 11:15:07 #70
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15269839
De papa van de Atari ?
  dinsdag 9 december 2003 @ 11:15:35 #71
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15269854
De Doom-machine ?
pi_15269875
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:15 schreef Bimmel het volgende:
De papa van de Atari ?
vader van computerspellen waarvan 1 (of nu eigenlijk 2) haast legendarische
pi_15269898
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:15 schreef Bimmel het volgende:
De Doom-machine ?
doden is niet het doel in zijn spellen (juist het tegenovergestelde zou ik zeggen)
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2003 @ 11:18:22 #74
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_15269925
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:16 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

vader van computerspellen waarvan 1 (of nu eigenlijk 2) haast legendarische

Sim-City, The Sims
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_15269950
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:18 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Sim-City, The Sims

pi_15269958
Richard Garriot?
pi_15269983
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:19 schreef Alecks het volgende:
Richard Garriot?

hij richtte ook samen met een ander een bedrijf op die oa zijn creaties uitgaf

pi_15270090
zo'n hand computertje van donky kong
pi_15270101
iets met rubix of tetris
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2003 @ 11:28:14 #80
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_15270154
Will Wright
pi_15270166
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:26 schreef pro_jeex het volgende:
iets met rubix of tetris

en wie is het

pi_15270188
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:28 schreef BwennieBren het volgende:
Will Wright

natuurlijk

quote:
Will Wright, Maxis Chief Designer, co-founded Maxis with Jeff Braun in 1987. Wright began working on what would become SimCityThe City Simulator in 1985. Using a complex technique, he found a way to bring realistic simulations to desktop PCs. Previously simulations of this sort were only available to the military, scientists and academicians. But now, using an easy to use graphic interface, the world of simulations opened up to consumers.

Wright has had a lifelong fascination with simulations. His interest in plastic models of ships and airplanes during his childhood in Georgia eventually led to his designing computer models of cities, ecosystems and ant colonies.

SimCity was released in 1989, and within a few months became a hit. The game has since won 24 domestic and international awards. With Fred Haslem, Wright co-designed SimEarthThe Living Planet in 1990, a simulation of a planet based on the Gaia theory of James Lovelock. In 1991, Wright and Justin McCormick designed SimAntThe Electronic Ant Colony, a scientifically-accurate simulation of an ant colony. SimCity 2000, and SimCopter, a helicopter flight game, are also part of Wrights recent repertoire. The latest incarnation of SimCity, SimCity 3000 Unlimited, the definitive version of 1999s best-selling game SimCity 3000, has continued in the tradition.

Taking computer entertainment to its most personal level yet, Wrights newest game The Sims, puts players in charge of the lives of a neighborhood of simulated people. Released in February of 2000, this wildly popular title has become a cultural phenomenon, sold over 4 million copies worldwide and has received numerous "Game of The Years" accolades. It inspired an expansion pack, Livin Large, which allows players to put their simulated families from The Sims into new extreme situations and settings. Yet another expansion pack, The Sims House Party was just released this April. With new characters, activities, architecture styles, objects, music and much more, this newest add-on give players the chance to host outrageous parties for their Sims.

Wrights most recent project The Sims Online, released 2002, will enable you to take your Sims to an online world where you get to be yourself or whoever you want to be. In this world you have your own piece of land to do with as you please. In this open-ended, online world, you choose your role, your attitude and your destiny.

Wright has become one of the most successful designers of interactive entertainment in the world. In 1999 he was included in Entertainment Weeklys "It List" of "the 100 most creative people in entertainment" as well as Time Digitals "Digital 50", a listing of "the most important people shaping technology today." However, his interests are not limited to computer games. Each year Wright (along with his daughter) takes part in the annual Battlebot competition which is broadcast nationally on Comedy Central. His past robots, which do battle with robots designed by other contestants, have taken top honors. Interestingly, it was Wrights interest in robots that eventually led him into computer programming.

pi_15270788

Niet zo'n moeilijke, lijkt me

Slaapt winter
en zomer
pi_15270835
Lijkt me een Romein
pi_15270885
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:53 schreef pro_jeex het volgende:
Lijkt me een Romein
Daar dachten zowel de Romeinen als meneer toch echt anders over, heer jeex.
Slaapt winter
en zomer
pi_15270940
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:54 schreef Parabola het volgende:

[..]

Verzette hij zich tegen romeinse invloed?
pi_15271005
is meneer bekend met de pen?
pi_15271036
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:56 schreef Alecks het volgende:

[..]

Verzette hij zich tegen romeinse invloed?

Strikt genomen is het andersom. Rome verzette zich tegen de groeiende invloed van meneer's geboorteplaats. Dit leidde tot oorlog tussen beide rijken. Meneer staat in die oorlog bekend als de krijgsheer die Rome de grootste nederlaag ooit toebracht.
Slaapt winter
en zomer
pi_15271055
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:58 schreef zakjapannertje het volgende:
is meneer bekend met de pen?
Hoewel ik niet uit kan sluiten dat meneer wel eens een schrijfsel geproduceerd heeft, kennen wij hem vooral als ruwe vechtjas.
Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:01:26 #90
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15271080
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:59 schreef Parabola het volgende:

[..]

Strikt genomen is het andersom. Rome verzette zich tegen de groeiende invloed van meneer's geboorteplaats. Dit leidde tot oorlog tussen beide rijken. Meneer staat in die oorlog bekend als de krijgsheer die Rome de grootste nederlaag ooit toebracht.

Hannibal
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2003 @ 12:05:19 #91
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_15271164
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:01 schreef Bimmel het volgende:

[..]

Hannibal

Dat is hem..
pi_15271177
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:01 schreef Bimmel het volgende:

[..]

Hannibal

Zoals ik zei, hij is niet erg moeilijk. Heer Bimmel, u bent correct
quote:
Hannibal
247 BC Hannibal was born in Carthage.

240s BC Hannibal took an oath to always be an enemy to Rome. He went with his father to Spain, which was then under the rule of Carthage.

230s BC Hannibal led troops against Spanish tribes He helped to increase the power of Carthage in Spain.

220s BC Trouble began to brew between Carthage and Rome over Carthage's expansion in Spain

222 BC Hannibal became a commander in the Carthaginian army.

219 BC Hannibal attacked Saguntum, a city friendly to Rome.

218 BC Rome declared war on Carthage.

218 BC Hannibal led about 60,000 troops from Spain through the Alps into Italy. Along the way many of the troops were killed by the cold and by fierce mountain tribes. However, he was able to recruit around 20,000 Gauls to help him fight the Romans.

217 BC Hannibal moved into central Italy. He was able to destroy several Roman troops in an ambush on the shores of Lake Trasimeno.

216 BC At Cannae, in southern Italy, Hannibal found himself far outnumbered. He arranged his troops into an arc. As the Romans attacked the center retreated and the two sides encircled and crushed the Romans. In one day about 50,000 Roman troops were killed. It was the worst defeat suffered by the Romans.

215-205 BC Hannibal made several allies with Syracuse, Sicily, Macedonia, and southern Italy. The allies after a while became too busy with their own affairs to help Hannibal and the Roman allies helped to prevent him from gaining reenforcements. This became a turning point in the war.

204 BC Publius Cornelius Scipio, a Roman general, drove the Carthaginians out of Spain

203 BC Hannibal was called home to Africa to defend Carthage from Scipio.

202 BC Hannibal was defeated by Scipio at Zama.

201 BC The Second Punic War ended with Rome victorious.

190s BC Hannibal headed the government of Carthage. He started leading his troops to gain more territory.

195 BC Hannibal feld eastward after he heard that the Romans were going to demand his surrender. He found refuge in Syria. The Syrians soon went to War with Rome.

189 BC The Syrians did not use Hannibal's military genius and lost the war with Rome.

189 BC Hannibal fled to Bithynia, now Turkey. When the Romans demanded his surrender, Hannibal committed suicide.

Slaapt winter
en zomer
pi_15271314
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 11:54 schreef Parabola het volgende:

[..]

Hannibal was inderdaad geen Romein.
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:39:40 #94
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15272030
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:45:49 #95
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15272189
Meneer is beroemd om twee opmerkelijke zaken !
pi_15272257
hij was diepzeeduiker en astronaut?
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:49:57 #97
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15272294
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:48 schreef zakjapannertje het volgende:
hij was diepzeeduiker en astronaut?
Neen.
Meneer was niet verantwoordelijk voor zaken van zulke tegenstelling.
pi_15272327
heeft het iets te maken met zijn Workmate?
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:52:31 #99
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15272360
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:51 schreef zakjapannertje het volgende:
heeft het iets te maken met zijn Workmate?
De ene wel (heel veel zelfs) de andere niet (helemaal niet zelfs)
pi_15272400
meneer was uitvinder van een praktisch iets waarmee hij rijk is geworden en op het ander vlak was hij een beroemd moppentapper?
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:55:27 #101
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15272447
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:54 schreef zakjapannertje het volgende:
meneer was uitvinder van een praktisch iets waarmee hij rijk is geworden en op het ander vlak was hij een beroemd moppentapper?
Eerste gedeelte klopt als een zwerende vinger.
Moppentapper klopt van geen kant. Meneer gaf vorm aan een van de mooiste creaties ter wereld...(maar da's natuurlijk heel erg subjectief)
  dinsdag 9 december 2003 @ 12:55:56 #102
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_15272468
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:52 schreef Bimmel het volgende:

[..]

De ene wel (heel veel zelfs) de andere niet (helemaal niet zelfs)

Deze meneer had een gespleten persoonlijkheid? Dr Black en mr. Decker?
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:06:30 #103
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15272738
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 12:55 schreef Alecks het volgende:

[..]

Deze meneer had een gespleten persoonlijkheid? Dr Black en mr. Decker?

Heer Alecks, dit is toch overduidelijk slechts een persoon
Meneer verkocht zijn geesteskind aan B&D.
pi_15272821
hij is een Amerikaan en op latere leeftijd beeldend kunstenaar geworden?
pi_15272861
Ron Hickman?
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2003 @ 13:14:46 #106
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_15272915
Gokje dan maar: Ron Hickman?
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:16:18 #107
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15272947
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:10 schreef zakjapannertje het volgende:
hij is een Amerikaan en op latere leeftijd beeldend kunstenaar geworden?
Hij's een Zuid-Afrikaan\Engelsman die eerst meewerkte aan een heel erg typisch Engels iets (hij deed het design werk). Later ontwierp hij iets waarmee hij stinkend poepie rijk werd.
  dinsdag 9 december 2003 @ 13:17:28 #108
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15272973
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 13:12 schreef pyl het volgende:
Ron Hickman?
Ja ja...in de roos.
Ron Hickman is allereerst verantwoordelijk voor het body design van de Lotus Elan !
Later ontwierp hij de Workmate...
Sommige mensen hebben gewoon alles he...
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:31:41 #109
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15276418
Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:41:43 #110
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_15276673
Lijkt me een 16e eeuwse nederlander. Zijn achtergrond... inhoeverre was hij daarbij betrokken?
pi_15276678
een gezellig achtergrondtafereeltje zo te zien...

meneer had een fanatieke inborst?

dinsdag 9 december 2003 @ 15:49:59 #112
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15276902
Meneer hield wel van een BBQ-tje

Spaans bloed ?

dinsdag 9 december 2003 @ 15:50:21 #113
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15276912
Meneer is inderdaad zestiende eeuwer, maar geen Nederlander. Hij had tot zijn grote spijt te maken met het achtergrondje,.
Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:51:10 #114
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15276931
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:49 schreef Bimmel het volgende:
Meneer hield wel van een BBQ-tje

Spaans bloed ?

Zijn inmiddels kokende bloed was inderdaad van Spaanse origine. De plaats waar het kookte lag overigens niet in Hispanje.
Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:00:09 #115
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15277182
Aha...Om maar in de BBQ metafoor te blijven:

Was meneer "een worst" of was meneer "een kok" ?

Uitleg: Werd meneer op het vuur geworpen of was meneer degene die anderen op het vuur wierp?

dinsdag 9 december 2003 @ 16:01:13 #116
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_15277216
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:50 schreef Parabola het volgende:
Meneer is inderdaad zestiende eeuwer, maar geen Nederlander. Hij had tot zijn grote spijt te maken met het achtergrondje,.
Had hij als slachtoffer met de achtergrond te maken, of als verantwoordelijke? Ligt zijn hand op een bijbel? Qua soberheid lijkt het me een protestant, maar dat spreekt het Spaanse afkomst dan weer tegen, lijkt me.
pi_15277247
meneer was ook in Amerika te vinden?
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:10:27 #118
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15277421
Heer worst was wel degelijk een katholiek van huis uit. Het waren juist protestanten die hem wisten te braden.

Voorzover ik weet heeft meneer de nieuwe wereld nooit mogen aanschouwen.

edit: zijn hand ligt op een boek. Dat zou de bijbel kunnen zijn: hoewel hij voor ketter werd uitgemaakt, was meneer vroom en gelovig. Het zou ook een van zijn eigen werken kunnen zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Parabola op 09-12-2003 16:13]

Slaapt winter
en zomer
pi_15277499
meneer was een godsgeleerde, of meer bedreven in staatszaken?
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:17:34 #120
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15277552
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 16:14 schreef zakjapannertje het volgende:
meneer was een godsgeleerde, of meer bedreven in staatszaken?
Meneer was werkelijk een allrounder, het gros van zijn publicaties is echter te vinden in de medische literatuur.
Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:17:42 #121
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_15277556
Was zijn dood tijdens de 80 jarige oorlog, of ervoor, tijdens de beeldenstorm?
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:20:00 #122
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_15277615
Is het Vesalius?
pi_15277738
meneer is gestorven in de Duitse landen?
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:29:46 #124
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15277768
Meneer had niets met de tachtige jarige oorlog van doen.
Slaapt winter
en zomer
pi_15277807
iets met de Franse Hugenoten misschien, aan het hof verbonden aldaar ook geweest?
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:33:02 #126
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15277822
Meneer (niet Vesalius) stierf in het hedendaagse Italië. Hoe hij stierf is inmiddels genoegzaam bekend Dat men bij de BBQ de mond dient af te vegen, kunt u als hint beschouwen.
Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:39:27 #127
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15277964
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 16:32 schreef zakjapannertje het volgende:
iets met de Franse Hugenoten misschien, aan het hof verbonden aldaar ook geweest?
Ook met de Fransen had meneer niets van doen. Meneer was een Spaans katholiek, Franciscaan om precies te zijn.

Meneer werd zowel door de papen als de protestanen als ketter beschouwd, vooral omdat zijn wetenschappelijke werken over de anatomie te arrogant waren: ze beschreven het van God gegeven lichaam langs rationele lijnen.

Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 9 december 2003 @ 16:49:29 #129
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15278187
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 16:45 schreef zakjapannertje het volgende:
Michael Servetus
Heer zakjappanner, u verdient hulde.

U heeft het namelijk goed.

quote:
Michael Servetus, also Miguel Serveto (1511 - 1553) was a remarkable man of study and scientific insights in medicine. His interests included many sciences, astronomy and metereology, geography, jurisprudence, theology and the study of the Bible, mathematics, anatomy and medicine. It has been said of him that: "Servetus was in intellectual endowments undoubtedly the peer of the greatest men of his century." and that: "He remains one of the greatest minds in human history, one who contributed to universal culture."

As an 'obstinate heretic' he had all his property confiscated without more ado. He was badly treated in prison. It is understandable, therefore, that Servetus was rude and insulting at his confrontation with Calvin. Unfortunately for him, at this time Calvin was fighting to maintain his weakening power in Geneva. Calvin's opponents used Servetus as a pretext for attacking the Geneva Reformer's theocratic government. It became a matter of prestige -- always the sore point for any dictatorial regime -- for Calvin to assert his power in this respect. He was forced to push the condemnation of Servetus with all the means at his command." (The Heretics, p. 326.)

At his trial, Michael Servetus was condemned on two counts, for spreading and preaching anti-Trinitarianism and anti-paedobaptism. (Roland H. Bainton, Hunted Heretic The Beacon Press, 1953, p. 207.) Concerning his rejection of paedobaptism, i.e. infant baptism, Michael Servetus had said, "It is an invention of the devil, an infernal falsity for the destruction of all Christianity" (Ibid., p. 186.)

On 27 October 1553 he was burned at the stake in Geneva by John Calvin, the founder of Calvinism, just outside Geneva. Calvin had mentioned this intention long before Servetus was captured, on February 13, 1546 (seven years prior to Servetus being arrested in Geneva) Calvin had written his friend, Farel: "If he [Servetus] comes [to Geneva], I shall never let him go out alive if my authority has weight." (Schaff-Herzog Encyclopedia of Religious Knowledge (Baker Book House, 1950), p. 371.) And during Servetus' heresy trial, Calvin also wrote: "I hope that the verdict will call for the death penalty." (Walter Nigg, The Heretics (Alfred A. Knopf, Inc., 1962), p. 328.)

en meer

Plaat!

Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:04:29 #130
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_15278466
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:06:56 #131
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15278543
Een typische techneut, vermoedelijk dr. ir. voor zijn naam. Minimaal 1 hond als huisdier, een full-time moederende vrouw en kids met netjes gekamde haren. Snijdt op zondag het vlees en is een enkele keer ook doordeweeks tijdig thuis.

Een Brits uitvinder dus.

Slaapt winter
en zomer
pi_15278641
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:06 schreef Parabola het volgende:
Een typische techneut, vermoedelijk dr. ir. voor zijn naam. Minimaal 1 hond als huisdier, een full-time moederende vrouw en kids met netjes gekamde haren. Snijdt op zondag het vlees en is een enkele keer ook doordeweeks tijdig thuis.

Een Brits uitvinder dus.

Mmmm....ik dacht eerder aan ein Politiker.
pi_15278653
meneer is een strateeg die met een ijzeren wil de slagvelden van de begin 20e eeuwse oorlogen betrad?
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:14:05 #134
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_15278717
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:06 schreef Parabola het volgende:

Een Brits uitvinder dus.

Niet slecht! meneer was natuurkundige en heeft inderdaad een ontdekking gedaan.
Zoek het dichter bij huis!
pi_15278747
meneer was een Zuid-Nederlander of toch een echte kaaskop?
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:15:56 #136
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15278763
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:14 schreef fotoloog het volgende:

[..]

Niet slecht! meneer was natuurkundige en heeft inderdaad een ontdekking gedaan.
Zoek het dichter bij huis!

De spruitenlucht drong zich al op. Een theoreticus, meneer was?
Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:18:56 #138
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15278835
Een fietsenmaker !
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:24:48 #139
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_15278962
Meneer was een echte kaaskop(hoewel zijn naam anders doet vermoeden)geboren in de stad van onze voetbalgoden!
Niet in Leiden,meneer was wel degelijk een theoreticus.
pi_15279076
meneer was een Eindhovenaar?
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:30:55 #141
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_15279114
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:29 schreef zakjapannertje het volgende:
Whehehehe
Dacht het niet!
pi_15279116
Frits Zernicke?
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:31:22 #143
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_15279128
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:30 schreef pyl het volgende:
Frits Zernicke?
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:32:26 #144
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15279153
Ach ja, de bekende Rotterdamse natuurkundige natuurlijk
Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:36:07 #145
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_15279239
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:32 schreef Parabola het volgende:
Ach ja, de bekende Rotterdamse natuurkundige natuurlijk

Les 1 in voetbalkunde heer Bola
!.De godenzonen komen uit Mokum!
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:37:50 #146
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15279278
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:36 schreef fotoloog het volgende:

[..]

Les 1 in voetbalkunde heer Bola
!.De godenzonen komen uit Mokum!

Dat is geen voetbalkunde heer loog, dat is voetbalnapraterij.
Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:39:25 #147
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_15279309
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:37 schreef Parabola het volgende:

[..]

Hmmzz,ik spreek u morgen nog wel.
pi_15279333
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:37 schreef Parabola het volgende:
Bespeur ik daar een lichte afgunst, heer Parabola? Dat is toch niets voor u?
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:41:19 #149
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15279347
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:39 schreef fotoloog het volgende:

[..]

Hmmzz,ik spreek u morgen nog wel.

Ik vrees dat u morgen heel geen zin heeft om over foebel te praten.

Maar laat ons toch platen raden. Wie zet er ene neder?

Slaapt winter
en zomer
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:42:20 #151
35279 Parabola
Sapere aude
pi_15279373
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:29 schreef zakjapannertje het volgende:
Slaapt winter
en zomer
pi_15279442
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:42 schreef Parabola het volgende:

[..]

allesbehalve Eindhovenaar is deze persoon
pi_15280033
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:41 schreef zakjapannertje het volgende:
[afbeelding]
Een Fransoos
pi_15280071
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 18:13 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Een Fransoos

dat is hij ook niet, hij is wel een geboren en getogen Europeaan
pi_15280339
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 18:14 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

dat is hij ook niet, hij is wel een geboren en getogen Europeaan

Duitser, Engels of Nederlander. 17e of 18e eeuw
pi_15280422
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 18:25 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Duitser, Engels of Nederlander. 17e of 18e eeuw

in de 18e eeuw leefde deze Brit wonend in het noordelijkst deel
pi_15280502
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 18:28 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

in de 18e eeuw leefde deze Brit wonend in het noordelijkst deel

a scott?
pi_15280557
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 18:31 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

a scott?

...........yes
  dinsdag 9 december 2003 @ 22:10:22 #159
66029 Koobus
Le Grange Marais
pi_15287233
Uitvinder?
Master of my domain
pi_15287725
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 22:10 schreef Koobus het volgende:
Uitvinder?

hij creerde wel

dinsdag 9 december 2003 @ 23:14:19 #161
32740 Luka
Schop kont!
pi_15289684
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 22:24 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

hij creerde wel

Schrijver of schilder?
It's my world...you're just livin' in it!!!
pi_15289744
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:14 schreef Luka het volgende:

[..]

Schrijver of schilder?

als dichter het bekendst en verder was hij boer
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2003 @ 23:20:48 #163
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_15289926
Robert Burns?
pi_15289976
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 23:20 schreef BwennieBren het volgende:
Robert Burns?
idd

http://www.nls.uk/burns/index.htm

woensdag 10 december 2003 @ 09:10:39 #165
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_15294424
pi_15294630
Een jonge Gerbrandy?
  woensdag 10 december 2003 @ 09:44:41 #168
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_15294969
Geen Gerbrandy
Duits wetenschapper
pi_15294994
een wetenschapper
  woensdag 10 december 2003 @ 09:48:43 #171
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_15295047
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:46 schreef zakjapannertje het volgende:
een scheikundige?
Astronoom
pi_15295125
meneer was ontdekker van een iets binnen ons zonnestelsel?
pi_15295191
fout

[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 10-12-2003 09:57]

pi_15295200
Karl Schwarzschild
  woensdag 10 december 2003 @ 09:58:49 #175
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_15295248
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:52 schreef zakjapannertje het volgende:
meneer was ontdekker van een iets binnen ons zonnestelsel?
Idd ,er is een bepaald effect naar hem vernoemd
  woensdag 10 december 2003 @ 09:59:11 #176
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_15295255
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:56 schreef pro_jeex het volgende:
Karl Schwarzschild
Dat is hem!
pi_15295355
PlaaaTtTtTtTtT
pi_15296107
Amerikaan, tweede helft 19e eeuw?
  woensdag 10 december 2003 @ 10:43:04 #180
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15296130
Meneer kijkt heel erg vriendelijk, is dus een schrijver van kinderboeken
pi_15296185
meneer is geen Amerikaan, stierf tweede helft negentiende eeuw, en is geen schrijver, ook niet van kinderboeken
  woensdag 10 december 2003 @ 10:52:57 #182
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15296381
Dan kijkt hij niet vriendelijk, maar zorgelijk...Hij heeft net zijn belastingaangifte gedaan o.i.d. ? Meneer is Engels en practiseerd arts ?
pi_15296472
quote:
Op woensdag 10 december 2003 10:52 schreef Bimmel het volgende:
Dan kijkt hij niet vriendelijk, maar zorgelijk...Hij heeft net zijn belastingaangifte gedaan o.i.d. ? Meneer is Engels en practiseerd arts ?
meneer kijkt waarschijnelijk voldaan, wat hij nu allemaal bedacht heeft, meneer is niet Engels en arts is hij ook niet, hij doet ook iets met levenloze dingen
pi_15296477
econoom
pi_15296529
quote:
Op woensdag 10 december 2003 10:56 schreef pro_jeex het volgende:
econoom
nee, hoewel dat levenloze wel belangrijk was is dit niet in zijn beroep per se noodzakelijk daar op te letten
pi_15296555
quote:
Op woensdag 10 december 2003 10:58 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

nee, hoewel dat levenloze wel belangrijk was is dit niet in zijn beroep per se noodzakelijk daar op te letten

hij was wetenschapper
pi_15296618
quote:
Op woensdag 10 december 2003 10:59 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

hij was wetenschapper

ja, hij tekende ook wat
  woensdag 10 december 2003 @ 11:04:15 #188
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15296656
quote:
Op woensdag 10 december 2003 10:56 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

meneer kijkt waarschijnlijk voldaan, ...., hij doet ook iets met levenloze dingen

Als je text uit zijn verband haalt, komt het soms heel schunnig over...
pi_15296731
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:04 schreef Bimmel het volgende:

[..]

Als je text uit zijn verband haalt, komt het soms heel schunnig over...

Niet alleen beauty is in the eye of the beholder.....
pi_15297279
ontwerper, architect
pi_15297489
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:27 schreef pro_jeex het volgende:
ontwerper, architect
architect idd
pi_15297518
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:02 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

ja, hij tekende ook wat

hmmzz, meneer is een Frans cartograaf architect?
Slaapt winter
en zomer
  woensdag 10 december 2003 @ 11:36:09 #193
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15297558
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:35 schreef Parabola het volgende:

[..]

hmmzz, meneer is een Frans cartograaf?

dat lijkt mij op het eerste gezicht geen reden tot "voldaan kijken"...

-edit-

Aha..architectuur is wellicht een reden tot een kleine glimlach, maar meer dan dat....?

pi_15297600
hij had een Duitse naam, maar is geen Duitser
  woensdag 10 december 2003 @ 11:38:03 #195
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15297609
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:37 schreef zakjapannertje het volgende:
hij had een Duitse naam, maar is geen Duitser
Dan is hij Jiddisch
pi_15297647
Is dat dan Baron Haussman?
pi_15297660
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:36 schreef Bimmel het volgende:

[..]

dat lijkt mij op het eerste gezicht geen reden tot "voldaan kijken"...

-edit-

Aha..architectuur is wellicht een reden tot een kleine glimlach, maar meer dan dat....?

hier staat architect-tekenaar, maar tekenen behoort toch tot de vaardigheden van architectuur beoefenen lijkt me zo
pi_15297684
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:27 schreef pro_jeex het volgende:
ontwerper, architect
gefeli btw
Slaapt winter
en zomer
pi_15297710
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:38 schreef Bimmel het volgende:

[..]

Dan is hij Jiddisch

geen idee eigenlijk, hij is geboren buiten Duitsland, bij een stad waar hij heel veel gebouwen heeft ontworpen
pi_15297748
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:39 schreef pyl het volgende:
Is dat dan Baron Haussman?

die ook niet

pi_15297877
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:42 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

die ook niet

Die had ik al eens geplaatst, hij heeft niet van die bakkebaarden.

Is meneer wel een kikkervreter?

Slaapt winter
en zomer
pi_15297911
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:45 schreef Parabola het volgende:

[..]

Die had ik al eens geplaatst, hij heeft niet van die bakkebaarden.

Is meneer wel een kikkervreter?

zoek het meer ten oosten van Duitsland...
  woensdag 10 december 2003 @ 11:48:23 #203
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15297945
Ik ben eventjes confuus:
Duitse naam, geboren in Duitsland, actief in de architectuur in Duitsland...maar meneer is geen Duitser.
Woonde meneer wel in Duitsland ?
  woensdag 10 december 2003 @ 11:48:52 #204
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15297959
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:47 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

zoek het meer ten oosten van Duitsland...

Ontwierp gebouwen in Dresden en hij was Pools ?
pi_15298053
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:48 schreef Bimmel het volgende:
Ik ben eventjes confuus:
Duitse naam, geboren in Duitsland, actief in de architectuur in Duitsland...maar meneer is geen Duitser.
Woonde meneer wel in Duitsland ?
bij mijn weten niet...

geboren in een land in het oosten van Europa en in een stad aldaar veel gebouwen ontworpen, zijn vader was molenaar en zijn grootvader verhuisde naar dat land

pi_15298076
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:48 schreef Bimmel het volgende:

[..]

Ontwierp gebouwen in Dresden en hij was Pools ?

geen Duitse stad, hij was niet Pools, hij ontwierp gebouwen in een havenstad
pi_15298095
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:40 schreef Parabola het volgende:

[..]

gefeli btw

Dank je
  woensdag 10 december 2003 @ 11:55:39 #208
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15298141
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:53 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

geen Duitse stad, hij was niet Pools, hij ontwierp gebouwen in een havenstad

Hamburg ?
pi_15298162
A.I. Stakenschneider.
pi_15298196
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:56 schreef pyl het volgende:
A.I. Stakenschneider.

http://300online.ru/de/foreign/mshtaken_100.htm
  woensdag 10 december 2003 @ 11:58:29 #211
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15298221
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:56 schreef pyl het volgende:
A.I. Stakenschneider.
Sluip-schutter Pyl slaat weer toe hoor... Bravo !
pi_15298237
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:55 schreef Bimmel het volgende:

[..]

Hamburg ?

dat is nieuws

pi_15298552
PlaaaaaattttTTT
pi_15298592
En weg!! (Kan beter naar Dummies.) De vloer is vrij.

[Dit bericht is gewijzigd door pyl op 10-12-2003 12:16]

pi_15299884
  woensdag 10 december 2003 @ 13:03:34 #217
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_15299986
quote:
Op woensdag 10 december 2003 12:59 schreef pyl het volgende:
[afbeelding]
Autofocus defect,Pyl?
pi_15300069
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:03 schreef fotoloog het volgende:
Autofocus defect,Pyl?
De slechte kwaliteit van de foto is een hint op zichzelf.
pi_15300134
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:03 schreef zakjapannertje het volgende:
vulcanoloog?
Verbazingwekkend hoe vreemd je altijd weer uit de hoek weet te komen (is daar ook niet een C&H-award voor? - ik zal eens kijken).

Nee, geen vulcanoloog; meneers gedrag veroorzaakte wel een vulkaanuitbarsting van geweld.

woensdag 10 december 2003 @ 13:10:08 #221
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15300157
Charles Manson-achtig geweld ?
pi_15300240
meneer was betrokken bij een revolutie die werd neergeslagen?
pi_15300285
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:10 schreef Bimmel het volgende:
Charles Manson-achtig geweld ?
Nee, van politieke aard.
pi_15300316
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:12 schreef zakjapannertje het volgende:
meneer was betrokken bij een revolutie die werd neergeslagen?
Nee.......en toch ook een beetje ja.
  woensdag 10 december 2003 @ 13:17:00 #225
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15300361
Meneer was aanstichter van politiek georienteerd geweld...
Was hij ook een slachtoffer ?

[Dit bericht is gewijzigd door Bimmel op 10-12-2003 13:17]

pi_15300368
meneer is nu Europarlementarier?
  woensdag 10 december 2003 @ 13:17:43 #227
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15300384
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:17 schreef zakjapannertje het volgende:
Tsja....logisch
pi_15300433
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:17 schreef Bimmel het volgende:
Meneer was aanstichter van politiek georienteerd geweld...
Was hij ook een slachtoffer ?
Ligt eraan waar je staat. De een zou op de eerste vraag 'ja' en op de tweede vraag 'nee' zeggen, de ander vice versa.
pi_15300478
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:17 schreef zakjapannertje het volgende:
Nee. Meneer was wel 'parlementariër' toen hij stierf.
pi_15300529
meneer is een Zuid-Amerikaan? of misschien toch bv. meer Europees?
pi_15300565
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:22 schreef zakjapannertje het volgende:
meer Europees?
Wat is dat? Maak er maar Europees van.
  woensdag 10 december 2003 @ 13:26:24 #232
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_15300629
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:19 schreef pyl het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je staat. De een zou op de eerste vraag 'ja' en op de tweede vraag 'nee' zeggen, de ander vice versa.

Pyl...wellicht dat dit soort beantwoordingen heel erg duidelijk klinken in jouw eigen oren, maar ik kan je vertellen dat ik er geen kaas van kan maken...
Derhalve: Kwam meneer zelf tijdens de door hem veroorzaakte geweldsuitbarsting om het leven ?
pi_15300658
meneer is een rechts-extremist, in Italie?
pi_15300772
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:26 schreef Bimmel het volgende:
Pyl...wellicht dat dit soort beantwoordingen heel erg duidelijk klinken in jouw eigen oren, maar ik kan je vertellen dat ik er geen kaas van kan maken...
Toch is het zo juist omschreven; later zal je dat blijken. Ga ik de partijen noemen (de 'een' en de 'ander'), dan zou ik teveel verraden.
quote:
Derhalve: Kwam meneer zelf tijdens de door hem veroorzaakte geweldsuitbarsting om het leven ?
Uhhmmm...ook al zo'n vraag waarop in dit geval meerdere antwoorden (dus ja en nee) mogelijk zijn. Letterlijk genomen, moet ik 'ja' zeggen.
pi_15300795
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:27 schreef zakjapannertje het volgende:
meneer is een rechts-extremist, in Italie?
Hij beschouwde zichzelf als socialist - en niet in Italië.
pi_15300839
een links-extremist in Frankrijk? jaren 60 van de vorige eeuw?
pi_15300919
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:34 schreef zakjapannertje het volgende:
Frankrijk? jaren 60 van de vorige eeuw?
pi_15300959
meneer was een Scandinavier, geboren in een havenstad als Goteborg?
  woensdag 10 december 2003 @ 13:40:19 #239
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_15301006
Bobby Sands.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_15301044
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:38 schreef zakjapannertje het volgende:
meneer was een Scandinavier, geboren in een havenstad als Goteborg?
Havenstad is wel goed.
pi_15301062
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:40 schreef sooty het volgende:
Bobby Sands.
Héhé Sooty!!!
pi_15301087
quote:
Op woensdag 10 december 2003 13:40 schreef sooty het volgende:
Bobby Sands.

If they aren't able to destroy the desire for freedom, they won't break you. They won't break me because the desire for freedom, and the freedom of the Irish People, is in my heart. The day will dawn when all the people of Ireland will have the desire for freedom to show.
"It is then we'll see the rising of the moon."
Slaapt winter
en zomer
pi_15301442
pi_15301658
Die bril! Meneer kan alleen een briljant schaker zijn.
Slaapt winter
en zomer
pi_15301728
een Oost-Europeaan, iets met computers?
pi_15301796
quote:
Op woensdag 10 december 2003 14:04 schreef Parabola het volgende:
Die bril! Meneer kan alleen een briljant schaker zijn.
U komt al aardig in de buurt, heer Parabola. Schaker was/is meneer wel, maar niet briljant. Hij is bij het grote publiek om net iets anders bekend. Bij de incrowd (de wereldschaakfamilie) ook nog om iets anders en bij een geheel andere incrowd (die van de Wild-Westboeken) weer om iets anders.
pi_15301821
quote:
Op woensdag 10 december 2003 14:07 schreef zakjapannertje het volgende:
een Oost-Europeaan, iets met computers?
pi_15301847
Meneer schreef Wild-west boeken?
Slaapt winter
en zomer
pi_15301895
quote:
Op woensdag 10 december 2003 14:11 schreef Parabola het volgende:
Meneer schreef Wild-west boeken?
Nee, hij is de eigenaar van het 'intellectuele' erfgoed van een schrijver van Wild-Westboeken.
pi_15302040
hij is een rijke Amerikaan die zijn fortuin met ondernemen heeft vergaard?
pi_15302077
quote:
Op woensdag 10 december 2003 14:17 schreef zakjapannertje het volgende:
hij is een rijke Amerikaan die zijn fortuin met ondernemen heeft vergaard?
pi_15302104
Lothar Schmid
  woensdag 10 december 2003 @ 14:24:18 #253
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_15302252
quote:
Op woensdag 10 december 2003 14:13 schreef pyl het volgende:

[..]

Nee, hij is de eigenaar van het 'intellectuele' erfgoed van een schrijver van Wild-Westboeken.

Is die schrijver Karl May ?
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_15302270
quote:
Op woensdag 10 december 2003 14:19 schreef Alecks het volgende:
Lothar Schmid
Lothar Schmid: arbiter bij de 'match van de eeuw' Spasski-Fischer (Reykjavik 1972), eigenaar van één van de grootste, zo niet dé grootste, schaakbibliotheek ter wereld en eigenaar van Karl May Verlag. O ja, geen onverdienstelijk schaker (11 Olympiades voor Duitsland).
pi_15302459
pi_15302512
Een muziekneger?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')