quote:Hoezo is deze zin uit zijn verband gerukt?
Er is een ding erger dan een Neger, een blanke Neger!
Leer eerst eens lezen voordat je uberhaupt een beetje stompzinnig begint te copieren, je weet niet waar je het over hebt namelijk.
Maar dit was voor (s)links natuurlijk het ultieme zinnetje om hem onderuit te halen.
whahahahaha... figuren zoals eminem ofzo..
Wat vind de topicstarter eigenlijk zelf ?.. o ja.. das niet meer belangrijk..
quote:Een fenomeen is het zeker, als in een circusattractie wel te verstaan.
.....En jullie zijn allemaal weer welkom om door te discussiëren over dit fenomeen
quote:tuuuuuuurlijk...
Op maandag 8 december 2003 12:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Een fenomeen is het zeker, als in een circusattractie wel te verstaan.
quote:Wat kun jij in hemelsnaam doen als 15-jarige wonende in Turkije ?
Op maandag 8 december 2003 13:10 schreef Pennypacker het volgende:
Ik vind het wel een goede partij. Ik denk dat ik er maar eens lid van ga worden en wellicht wat meer voor deze partij ga doen. Het roer moet in Nederland rigoreus om en de confessionele partijen, evenals de LPF, hebben laten zien geen bevredigende antwoorden te hebben op de vragen. Nieuw Rechts heeft de toekomst en ik wens onze links-radicale vrienden alvast erg veel plezier bij het demoniseren van Michiel Smit en deze partij.
quote:goed gezien... ik verwacht geen zetels voor nieuwrechts maar wel een effekt naar de VVD om toch vooral alert te blijven.
Op maandag 8 december 2003 13:10 schreef Pennypacker het volgende:
Ik vind het wel een goede partij. Ik denk dat ik er maar eens lid van ga worden en wellicht wat meer voor deze partij ga doen. Het roer moet in Nederland rigoreus om en de confessionele partijen, evenals de LPF, hebben laten zien geen bevredigende antwoorden te hebben op de vragen. Nieuw Rechts heeft de toekomst en ik wens onze links-radicale vrienden alvast erg veel plezier bij het demoniseren van Michiel Smit en deze partij.
quote:Ik vind Eminem stoer
Op maandag 8 december 2003 11:54 schreef Koos Voos het volgende:
Wat is nu een blanke neger? Er wordt het fenomeen mee bedoeld dat jongeren zich hullen in de kleding- en gedragsstijl van zogenoemde ghettorappers uit de VS.
quote:Ik vind Eminem een blanke neger
Op maandag 8 december 2003 14:17 schreef Dr.Chronicles het volgende:[..]
Ik vind Eminem stoer
Oh wacht...dat kan ik maar beter niet zeggen, anders word ik straks ook het land uitgeschopt
ff serieus nu: De HEMA heeft natuurlijk gewoon gelijk dat zij inspeelt op een divers klantenbestand. Het zit in de Hollandse koopman en domineescultuur om handel te drijven en klanten te zien staan. Misschien begrijpt Smit niet helemaal goed dat handelen het werkwoord is waarmee Holland is opgebouwd en dat handel nodig blijft om ons land tot in lengte van jaren financieel gezond te houden.
Een beetje meer aandacht voor de koopman en wat minder aandacht voor het domineeselement en ook Smit kan een representante van de Hollandse cultuur worden.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 08-12-2003 14:30]
quote:Het echte gevaar is dat teveel mensen 'islamitisering' als een groot gevaar zien.
Op maandag 8 december 2003 14:14 schreef Koos Voos het volgende:
En als niemand de verdergaande Islamitisering van ONS vaderland aanpakt.. dan maar nieuwrechts !
quote:Ten eerste, ben geen 15 jaar en 'woon' niet in Turkije. Ben volgende week weer lekker in Nederland!
Op maandag 8 december 2003 14:06 schreef Bluesdude het volgende:[..]
Wat kun jij in hemelsnaam doen als 15-jarige wonende in Turkije ?
Die demonisering is allang ingezet door NR.
Een hema-poster van een vrouw die hoofddoekje draagt word door NR gezien als een 'aanslag' op de nederlandse cultuur.
'De moslim' rukt op in de reclame
In de mp3 file zit Smit te zeuren dat stemrecht voor vreemdelingen kan leiden tot onderdrukking van Nederland.
Ook al weer zo opgefokt mensen tot volksvijand uitroepen.
Dat noem ik extreme vreemdelingenhaat.
De islamitische hoofddoek is wel degelijk een aanslag op de Nederlandse cultuur, een ernstige provocatie van een staatsvijandige ideologie aan het adres van de Nederlanders. Dat de HEMA dit niet doorheeft en lekker trendy reclame wil maken met een allochtoontje maakt het probleem er niet minder om.
En ik vind het inderdaad niet best dat buitenlanders bepalen wie Nederland moet gaan vertegenwoordigen. Buitenlanders die nog immer massaal het vliegtuig pakken om een stem in 'eigen land' uit te brengen en door lieden uit 'eigen land' worden bezocht om vooral niet te vergeten 'waar ze vandaan komen' hebben zich niet met onze politiek te bemoeien. Stemrecht alleen voor Nederlanders. Als Nederlander kan ik ook niet in Turkije m'n stem uitbrengen.
quote:Natuurlijk moet je tegen dit soort reclame uitingen bezwaar maken.
Op maandag 8 december 2003 14:25 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Ik zie niet in waarom Michiel Smit hier een probleem van moet maken. Er komen diverse mutsen in de Hema, zo'n hoofddoek past daar prima tussen
quote:Hetzelfde geldt dan zeker voor de kale kop van een boeddhistische monnik, het 'uniform' van een jiddische diamantslijper, de Amerikaanse spijkerbroek, het Aussi trainingspak, Amerikaans sneakers en Nikes, Italiaanse maatpakken,... en wat te denken van het AMerikaanse grasnekkapsel? Een culturele invasie die zijn weerga niet kent. Sommigen spreken hier zelfs al Veronicaans (een soort Steenkolen-Engels voor minder nozelen).
Op maandag 8 december 2003 14:29 schreef Pennypacker het volgende:[..]
Ten eerste, ben geen 15 jaar en 'woon' niet in Turkije. Ben volgende week weer lekker in Nederland!
De islamitische hoofddoek is wel degelijk een aanslag op de Nederlandse cultuur, een ernstige provocatie van een staatsvijandige ideologie aan het adres van de Nederlanders. Dat de HEMA dit niet doorheeft en lekker trendy reclame wil maken met een allochtoontje maakt het probleem er niet minder om.
Leg mij eens uit wat het probleem behelst.
quote:Met dit stuk ben ik het eens. Wie hier geen ingezetene is hoeft hier ook niet te stemmen.
En ik vind het inderdaad niet best dat buitenlanders bepalen wie Nederland moet gaan vertegenwoordigen. Buitenlanders die nog immer massaal het vliegtuig pakken om een stem in 'eigen land' uit te brengen en door lieden uit 'eigen land' worden bezocht om vooral niet te vergeten 'waar ze vandaan komen' hebben zich niet met onze politiek te bemoeien. Stemrecht alleen voor Nederlanders. Als Nederlander kan ik ook niet in Turkije m'n stem uitbrengen.
Toch moeten we ervoor waken dat dergelijke symbolen geen geuzenstatus krijgen, iets waar het toch al gevoelig is aangezien het gebruikt wordt door een bevolkingsgroep die nu eenmaal graag het slachtoffer uithangt. Dan wordt het een soort daad van verzet, net als die kaalkoppen die op school expres Lonsdale gaan dragen. Je moet de waarheid aangaande dergelijke symbolen altijd direct op tafel gooien anders maak je er iets van wat het gewoon niet is. En het is een symbool voor onderdrukking, klaar uit. Het is geen symbool van vrijheid, ongeacht wat al die moslima's ook zeggen. Vrijheid om hun warse denkbeelden te promoten, dat wel ja. Maar die vrijheid gun ik ze niet, net zo min als ik de vrijheid wens te geven aan malloten die de holocaust ontkennen. Het zijn zieke denkbeelden en daar moeten we geen ondersteuning aan geven.
De HEMA moet dat ook niet doen. Ze hadden die mevrouw ook kunnen afbeelden zonder hoofddoek. Hadden ze alsnog de groep allochtonen bereikt en bovendien een signaal afgegeven dat je als allochtone vrouw best gezien mag worden en dat zonder hoofddoek. Dat je je niet hoeft te schamen voor je vrouw-zijn en dat je een mens bent als ieder ander. Dat was des Nederlands geweest. Nu zeggen ze, met die hoofddoek is niks mis en met die denkbeelden ook niet. Als moslima kun je inderdaad maar beter altijd je doekie omdoen anders kan er weleens wat gebeuren. Je bent nu eenmaal anders dan andere vrouwen en dat moeten we maar respecteren.
quote:Onwetendheid is geen zonde. De absolute weigering om te leren echter wel. Dit is een typisch voorbeeld van iemand die in zijn hele leven nooit met een moslima heeft gepraat over haar doen en laten omtrent de hoofddoek en toch krijgt zo'n persoon het voor elkaar te denken dat hij wel even beter weet wat een moslima zelf hoort te denken en te willen.
Op maandag 8 december 2003 14:56 schreef Pennypacker het volgende:
...heel geblaat..
Beetje krom, niet?
quote:Ach....op je voetjes getrapt? Dit was de enige zin die meneer Smit postte op het Stormfront-forum.... Ik weet wel waar ik het over heb, ik heb het zelf gelezen op het Stormfront-forum. In welke context dan ook is deze zin racistisch, omdat het impliceert dat alle negers slecht zijn.
Op maandag 8 december 2003 11:41 schreef Bomberman- het volgende:[..]
Hoezo is deze zin uit zijn verband gerukt?
Lekkere indoctrinatie weer..
Leer eerst eens lezen voordat je uberhaupt een beetje stompzinnig begint te copieren, je weet niet waar je het over hebt namelijk.Maar dit was voor (s)links natuurlijk het ultieme zinnetje om hem onderuit te halen.
quote:Wat ik waarvan vind? De 'blanke' cultuur die delen van de 'zwarte' cultuur overneemt? Ik heb er niets op tegen....Heb zelf wel een zwak voor jazz, dat rapgedoe is niets voor mij; kan me niet schelen welke muziek iemand leuk vindt hoor. Daarom hebben gabbers van mij ook alle recht op hun meningsuiting, als het maar binnen de wet is.
Op maandag 8 december 2003 11:54 schreef Koos Voos het volgende:
Er zijn ook een hoop kale vriendjes van Michiel Smit, met niet al te frisse meningen over rassen e.d. Ik wacht voorlopig even op Michiel Smit die gabberwereld eens aanspreekt op racistische uitlatingen en harddrugsgebruik.
quote:Meneer Smit gaat alleen in op het tweede deel van het zinnetje: 'blanke negers', terwijl hij ook gezegd heeft dat negers slecht zijn....er is immers maar een ding slechter.
Op maandag 8 december 2003 10:03 schreef sjun het volgende:[..]
Ik lees hier dat jij je vooroordelen al weer klaar hebt en het niet laten kan deze koste wat het kost te ventileren. Als je de link naar de bron hebt gevolgd zie je dat ik Smit zijn eigen uitspraak over zijn uitspraak toegelicht in de door hem bedoelde context even herhaal in plaats van dat ik zoals jij mijn eigen oordeel over een uitspraak uitvergroot.
quote:Als meneer Smit iets te zeggen heeft moet 'ie het maar niet op dat forum doen.....Blijkbaar is het voor Smit zelf wel een serieus genoeg forum, want hij gaat serieus in op een stelling aldaar, en ga nou niet zeggen dat hij het als een grapje deed.
Op maandag 8 december 2003 10:03 schreef sjun het volgende:
Wie wat verder nadenkt kan snappen dat een forum vol nitwits een andere context biedt dan een landelijk dagblad. Bij een landelijk dagblad kan er dieper op een zaak worden ingegaan zonder dat de minder nozele lezer afhaakt. Degene die echter een stok nodig heeft om een hond te kunnen slaan vindt er wel eentje. In dit geval is die stok een oppervlakkige uitspraak in een niet al te serieus te nemen forum. De stokzoeker vergeet bewust de toelichting die het te slaan subject zelf geeft op de eigen uitspraak opdat hij deze mooi zwart kan inkleuren.
quote:Elke mening hier is subjectief, als je dat niet wilt lezen moet je maar niet op dit forum komen. Weer zo een sloeg op het feit dat jij niet de enige bent die wanhopig op zoek is naar een verband die niets meer is dan een verdraaiing. Laat je, waarschijnlijk heel professionele (
Zelfvoldaan plakt hij zijn etiketje en voorziet en passant iedereen die niet zijn subjectieve mening is toegedaan van het etiketje weer zo één. Hoezeer hij daarmee blijk geeft van het projectieprincipe uit de psychologie wordt deze ijverige plakker waarschijnlijk nooit duidelijk. Hij is immers bezig voor zijn goede zaak en daarbij mag dan best flink gemorst worden...
[..]
quote:Wel vreemd dat ze juist het onderwerp waarin mensen van een ander kleurtje betrokken zijn eruit pikken. Ik kan wel tientallen voorbeelden van verloedering van de samenleving benoemen....
Ik ben zeer benieuwd wat voor vreemde wezens jij van mensen rechts van het politieke spectrum gemaakt hebt dat jij je verbaast over een oproep bij een rechtse partij tot het nemen van verantwoordelijkheid voor de leefomgeving en een oproep om optreden van de overheid tegen wortels van verloedering daarvan.
quote:Extreme oorlogstaal.
Op maandag 8 december 2003 14:29 schreef Pennypacker het volgende:De islamitische hoofddoek is wel degelijk een aanslag op de Nederlandse cultuur, een ernstige provocatie van een staatsvijandige ideologie aan het adres van de Nederlanders.
quote:Overdrijven tot in het lasterlijke...
Op maandag 8 december 2003 14:29 schreef Pennypacker het volgende:En ik vind het inderdaad niet best dat buitenlanders bepalen wie Nederland moet gaan vertegenwoordigen. Buitenlanders die nog immer massaal het vliegtuig pakken om een stem in 'eigen land' uit te brengen en door lieden uit 'eigen land' worden bezocht om vooral niet te vergeten 'waar ze vandaan komen' hebben zich niet met onze politiek te bemoeien
Gaat 'um kiezers kosten.
quote:Uit marketingoverwegingen geen probleem, maar echt modieus ziet het er niet uit.
Op maandag 8 december 2003 14:25 schreef sjun het volgende:
[afbeelding]
Ik zie niet in waarom Michiel Smit hier een probleem van moet maken. Er komen diverse mutsen in de Hema, zo'n hoofddoek past daar prima tussenff serieus nu: De HEMA heeft natuurlijk gewoon gelijk dat zij inspeelt op een divers klantenbestand. Het zit in de Hollandse koopman en domineescultuur om handel te drijven en klanten te zien staan. Misschien begrijpt Smit niet helemaal goed dat handelen het werkwoord is waarmee Holland is opgebouwd en dat handel nodig blijft om ons land tot in lengte van jaren financieel gezond te houden.
Een beetje meer aandacht voor de koopman en wat minder aandacht voor het domineeselement en ook Smit kan een representante van de Hollandse cultuur worden.
quote:Dus?
Op maandag 8 december 2003 15:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Uit marketingoverwegingen geen probleem, maar echt modieus ziet het er niet uit.
quote:Je vat hier zeer kort samen wat de achterliggende gedachte is waarom velen de hoofddoek liever niet zien
Op maandag 8 december 2003 15:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Uit marketingoverwegingen geen probleem, maar echt modieus ziet het er niet uit.
quote:Wat mij betreft wel iig.
Op maandag 8 december 2003 15:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Je vat hier zeer kort samen wat de achterliggende gedachte is waarom velen de hoofddoek liever niet zien
quote:Smit mag zijn mening hebben en deze in eigen contexten plaatsen. We leven immers nog steeds in een vrij land.
Op maandag 8 december 2003 15:38 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Meneer Smit gaat alleen in op het tweede deel van het zinnetje: 'blanke negers', terwijl hij ook gezegd heeft dat negers slecht zijn....er is immers maar een ding slechter.
[..]
quote:Ik ken de beweegredenen van deze man net zo min als jij ze kent.
Als meneer Smit iets te zeggen heeft moet 'ie het maar niet op dat forum doen.....Blijkbaar is het voor Smit zelf wel een serieus genoeg forum, want hij gaat serieus in op een stelling aldaar, en ga nou niet zeggen dat hij het als een grapje deed.
quote:Ik ben blij dat je de spiegel vatte die ik je middels mijn reactie op weer zo eentje voor wenste te houden.
Elke mening hier is subjectief, als je dat niet wilt lezen moet je maar niet op dit forum komen. Weer zo een sloeg op het feit dat jij niet de enige bent die wanhopig op zoek is naar een verband die niets meer is dan een verdraaiing. Laat je, waarschijnlijk heel professionele (), sociologische oordelen over medeforummers achter wege.
quote:Waarschijnlijk heb je wat meer algemene ontwikkeling meegekregen dan Smit en kornuiten. Ieder kijkt eerst naar voor de hand liggende voorbeelden uit de eigen buurt. Wie niet geleerd heeft fijnzinnig te onderscheiden ziet slechts zwart en wit. Wie begint te onderscheiden zal dus aanvankelijk op een dergelijke lijn beginnen. Ik verwacht echter dat een serieus te nemen politicus daar overheen groeit.
Wel vreemd dat ze juist het onderwerp waarin mensen van een ander kleurtje betrokken zijn eruit pikken. Ik kan wel tientallen voorbeelden van verloedering van de samenleving benoemen....
Intussen vind ik niet dat deze politicus een spreekverbod moet hebben. Belichting van zijn uitspraken kan echter geen kwaad zolang dit objectief in plaats van selectief gebeurt.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 08-12-2003 16:09]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |