quote:
Het verhaal
Een Burgeroorlog veteraan, Capt. Woodrow Algren (Cruise), arriveert in Japan in 1870, om de soldaten van Keizer Meiji te trainen, voor een gevecht tegen samurais die land terug willen pakken. Als Algren wordt ontvoerd door de samurais, ziet hij waarom de samurais hun leven wagen voor hun land, en moet hij kiezen voor wie hij nou eigenlijk wil vechten.
geregisseerd door: Edward Zwick
met: Tom Cruise, Billy Connolly en Seizo Fukumoto
------------------------
Met muziek van Hans Zimmer.
Voor Cruise is dit weer de eerste film na Minority Report, ik ben benieuwd hoe TC gaat overkomen als Samurai.
In de US heeft de film in de eerste week 24.4 miljoen dollar opgebracht en staat daarmee op de eerste plek in de boxoffice
raar dat hier nog geen topique over was, ik kon em iig niet vinden
Maar vaak laten ze mooiste stukken zien in een trailer, dus ik ben benieuwd.
quote:Jammer
Op maandag 8 december 2003 00:02 schreef furanku het volgende:
klein nieuwsberichtjeTom Cruise bijna onthoofd tijdens filmopnames
quote:En dat luchtje is nu net hetgeen wat me er van weerhoudt deze film te gaan bekijken.
Op maandag 8 december 2003 00:04 schreef Skull-splitter het volgende:
Het lijkt mij een behoorlijk interessante film, ondanks het Amerikaanse luchtje wat eraan hangt...
Op het eerste gezicht ziet de trailer er leuk uit. Alleen geeft het me het idee dat er veel vergelijkingen met Dances with wolves zijn. Voeg daar aan toe het verplichte (en nogal cheesy) liefdesdrama van TC met een "inheemse". Nee, ik wacht eerst de kritieken wel af. Maar goede hoop heb ik niet.
Als ik terug kom uit Amsterdam morgen avond zal ik dit topic even aanvullen met mijn mening e.d. Tenzij het telaat wordt, dan doe ik het woensdag morgen.
Vond je Pearl Harbor anderhalf uur Disney romantiek en een uur geschiedsvervalsing dan vind je deze film ook matig.
Ja, ik heb hem reeds gezien
Alles leuk geregeld met sushi en japans bier wat uit tsjechië kwam en dan de film.
de film duurt meer dan 2 uur. Maar kon mij niet vervelen. Vond hem dan ook echt goed en zeer mooi gefilmd. Als ik hem in 1 woord moet omschrijven. Dan word het indrukwekkend
Wat me opviel.
spoiler:
-Naar mijn mening best realistisch voor zover dat mogelijk is
-Bob
- Tom ken wel erg snel japans
-Die keizer is een slapjanus
-Ik moet ook zo'n samurai pak
quote:spoiler:
Op donderdag 8 januari 2004 19:44 schreef Steve-O het volgende:
Erg leuke film
actie en verhaal goed afgewisseldWat me opviel.
spoiler:-Naar mijn mening best realistisch voor zover dat mogelijk is
-Bob
- Tom ken wel erg snel japans
-Die keizer is een slapjanus
-Ik moet ook zo'n samurai pak
quote:spoiler:
Op donderdag 8 januari 2004 20:01 schreef jacco het volgende:[..]
spoiler:
Tom zit daar ook een hele winteren idd die keizer is echt een wimpie. Bob moet je even uitleggen
en zo'n pak lijkt mij ook wel wat. iig dat pak wat Tom draagt op het einde.
quote:Vind je dat een telleurstelling? ik vind dat zo mooi,. Can I call you Bob
Op donderdag 8 januari 2004 22:04 schreef Steve-O het volgende:[..]
spoiler:
Das die kerel die de hele tijd achter tom aan loopt als ie net gevangen is ( die kerel die nix zegt)
Die gaat dood in die veldslag![]()
En die keizer is geen slapperd.
spoiler:
Echt wel indrukwekkend ja.
quote:Wie dan
Op donderdag 8 januari 2004 23:34 schreef Varr het volgende:
Lijkt me leuke film, hoewel ik vind dat ze niet tom cruise hadden moeten kiezen voor de rol, ik vind hem echt niet in de rol van een samurai passen.
quote:Da is nie de keizer slimpie. Da is
Op donderdag 8 januari 2004 23:26 schreef neggix het volgende:[..]
En die keizer is geen slapperd.spoiler:
Als jij iemand helpt en neer geschoten word betekend dat toch niet gelijk dat je slap benIk vind het juist sterk, dat een keizer dit voor z'n volk doet. Dat vind ik toch echt niet slap.
spoiler:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |