abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel donderdag 3 maart 2005 @ 20:19:42 #201
1455 Keroppi
kool kikker
pi_25351294
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 16:51 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Zeer opmerkzaam. Dank.

Ca. 4 km oproeien over de Vliet naar Delft. In de boot blijven. Race 4 km terug naar de vereniging, finishen, in de boot blijven en rustig uitroeien richting de stad. Dan wordt het koukleumen voordat er kan worden begonnen aan het 250 m terugsprinten naar de vereniging.

In het 4km parcours zit een redelijk scherpe bocht (bij Drievliet linksaf naar Den Haag) en een redelijk smalle brug die ook nog eens scheef op de vaarrichting staat (Geestbrug). Dit jaar voor het eerst opgenomen in het parcours, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan. Als je bij www.detelefoongids.nl zoekt op roeivereniging in Den Haag dan vind je onze lokatie, de genoemde brug en de bocht.

Praktische tip 1: houd je aan de aanwijzingen vanaf de kant, anders loop je de kans op een standje van mij. Waarschijnlijk moet ik namelijk helpen bij de blokken waarin ik zelf niet vaar.
Praktische tip 2: geef een goede prognose af van wat je denkt te gaan roeien op de 4 km en 250 m en win daarmee een tempoteller. Vergelijkingsmateriaal is te vinden bij de uitslagen van voorgaande jaren.

Kans op afgelasting is aanwezig als het harder gaat vriezen. Nu ligt er iig geen ijs op de vliet. Bij Proteus (aan de andere kant van Delft) was de watertemperatuur nog 6 graden, dus ik denk dat het wel zal doorgaan. Aan de kust is het sowieso wat warmer dan bij julie in utrecht.
Whehe als ik de loting zo zie zijn er maar liefst 2 DC4+ jes, van Orca...

Maareh.. wat is een DCI4+ (met zo'n I/l ?) toch niet "licht"? Jeugdroeisters ofzo?

Nou van de ene kant hoop ik wel dat het doorgaat, van de andere kant is het wel koud. En als onze enige tegenstander onze (net iets beter getrainde) concurentes zijn... Nouja we gaan ons best doen. Maar als je Sharp Sharks ziet, zwaai maar
Chick on a mission
pi_25359645
DCl4+ is een Dames Club-4 (die l is dus een L).

Volgens mij gaat het dit weekend een koud weekendje worden op de Schie in Delft... Lang leve de WinterWedstrijden!
pi_25360519
Zojuist gehoord dat de WinterWedstrijden voor mij (en de rest van de vereniging) niet door gaan. Meeuwisse wil niet rijden (zijn remmen zijn bevroren of zoiets...), dus de boten gaan er niet heen.. .
Het scheelt een boel kou, maar het is toch wel erg jammer...
pi_25362340
Nou, inmiddels zijn de hele WW afgelast, dus dat maakt niet uit (maar wij hadden hetzelfde probleem met botenwagen).

Nu morgen 2K-test .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  FOK!fossiel vrijdag 4 maart 2005 @ 15:01:51 #205
1455 Keroppi
kool kikker
pi_25364154
Laak Prognose Race afgelast

En nu mag het verdomme gaan dooien
Chick on a mission
pi_25364632
Balen dat de ww en lpr niet doorgaan. Veel plezier op de ergometer allemaal ...
pi_25365753
Ik heb morgen een 6k test als vervanging van de WW. Eens kijken of ik nu sneller ga dan op de Ergohead, dat was een beetje een matige score (1:43/500m).
Jammer dat we nu pas over 2 weken van start gaan met de wedstrijden.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2005 17:10:16 ]
pi_25394423
Of je verprutst het gewoon
pi_25423146
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 16:49 schreef ocf81 het volgende:
.. was een beetje een matige score (1:43/500m) ..
alles is relatief. blij met mijn score van 1:43.3 van gisteravond (20:39.8).
het leuke van ergometeren is toch om ermee klaar te zijn en de volgende lichting slachtoffers 'the house of pain' te zien binnengaan.
awel, nog ruim twee weken en dan gaat de zomertijd in. exit ergometer, welkom skiff.
pi_25438280
Na een paar dagen ergometeren hoop ik vandaag ook weer eens in mijn skiff te gaan rondvaren.. Zo te zien gaat het de goede kant op met het weer... Ik heb er zin in! (Nog 31 dagen en 22 uur tot de 122e Varsity op 10 april 2005)
  FOK!fossiel woensdag 9 maart 2005 @ 13:49:11 #211
1455 Keroppi
kool kikker
pi_25441467
Heren bidden jullie even mee?

Vanavond is het dan eindelijk (na weken van ijs), onze eventuele nieuwe coach komt een kijkje nemen om hierop zijn beslissing, over het dan wel/niet gaan coachen van onze ploeg, te nemen.
(Voor de mensen die net inschakelen, onze ploeg had 2 goede (ex wedstrijdroeiers) coaches, maar 1 is moeten stoppen uit tijdgebrek en de ander is weer gaan wedstrijd roeien.)

Dus we moeten vanavond echt indruk maken
Chick on a mission
pi_25441719
Sterkte!

Ik geloof dat mijn nieuwe aanwinsten (ocf81 is tijdelijk coach bij een kootsloos ploegje[) een redelijke kans maken om in Den Overnaedsche Vier aan de start te verschijnen.
zelf gaat ocf81 natuulijk in het Jonge Achten veld aan de start verschijnen (en heerschen )

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2005 14:14:23 ]
pi_25450249
Kan iemand me (absolute leek) eens vertellen welke aankoop verstandig is om een ergometer aan te schaffen? Ik heb geen ambitie om op het water te gaan, puur fitness. Een Concept 2 zou het beste zijn, en dus misschien op lange termijn de beste investering?
Let me know

Groetjes
pi_25453540
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 00:36 schreef tim2 het volgende:
Kan iemand me (absolute leek) eens vertellen welke aankoop verstandig is om een ergometer aan te schaffen? Ik heb geen ambitie om op het water te gaan, puur fitness. Een Concept 2 zou het beste zijn, en dus misschien op lange termijn de beste investering?
C2 heb je absoluut veel plezier aan en is volgens mij de beste keuze. aan de dure kant (nieuw 1395,--), maar ze gaan levenslang mee en leveren op de tweedehands markt nog een hoop op als je er weer een keer vanaf wilt.

Het lidmaatschap van een roeivereniging is ca. 250,-- per jaar en dan kan je er onbeperkt gebruik van maken en profiteer je van de overige faciliteiten van de vereniging (zoals bijvoorbeeld de boten!)
pi_25453573
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 13:49 schreef Keroppi het volgende:
Heren bidden jullie even mee?

Vanavond is het dan eindelijk (na weken van ijs), onze eventuele nieuwe coach komt een kijkje nemen om hierop zijn beslissing, over het dan wel/niet gaan coachen van onze ploeg, te nemen.
(Voor de mensen die net inschakelen, onze ploeg had 2 goede (ex wedstrijdroeiers) coaches, maar 1 is moeten stoppen uit tijdgebrek en de ander is weer gaan wedstrijd roeien.)

Dus we moeten vanavond echt indruk maken
Gebeden totdat ik erbij neer viel.
Heeft het geholpen?
  donderdag 10 maart 2005 @ 14:05:03 #216
85886 Crowded
see how it ends
pi_25457063
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 09:47 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Het lidmaatschap van een roeivereniging is ca. 250,-- per jaar en dan kan je er onbeperkt gebruik van maken en profiteer je van de overige faciliteiten van de vereniging (zoals bijvoorbeeld de boten!)
Lidmaatschap kan nog 100 euro per jaar lager zijn zelfs, ligt een beetje aan de vereniging. Maar als je er toch zelf een wilt hebben zit je met Concept2 idd wel goed tim2. Ik heb er op m'n vereniging altijd veel plezier van (na afloop van een training dan, lees voldoening )

Wanneer roei je op de Heineken en Head trouwens ocf81? En zijn er nog meer mensen die deze kant op komen?

* Crowded staat achter de tap op 20 maart in de middag/avond

[ Bericht 1% gewijzigd door Crowded op 10-03-2005 14:06:27 (tiepvout) ]
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - S.G. Tallentyre
pi_25469464
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 14:05 schreef Crowded het volgende:
Wanneer roei je op de Heineken en Head trouwens ocf81? En zijn er nog meer mensen die deze kant op komen?
Meld.
Naar de Heineken om mijn vriendin aan te moedigen die DCl8 vaart en de Head vaar ik mee in HVA 4* veld. Onze vereniging zit meestal bij Willem3, maar als Skoll hamburgers op de bbq gooit, dan komen we er een paar van halen.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 09:33:49 #218
85886 Crowded
see how it ends
pi_25469681
Die skøll-burger blijft goed
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - S.G. Tallentyre
pi_25470008
Wij (Euros Eerstejaars Zwaar 2005) roeien in het Ej8 veld, dus whenever dat aan bod komt ben ik van de partij als het maar meetelt voor het Ernst & Young klassement voor eerstejaars achten.
De H4K (Heineken) is over een week, en de head een week later.
Tijdens de H4K ga ik mijn zusje in het DCl8 veld aanmoedigen als dat kan. Zij roeit bij Triton.

Hebben jullie een coach Keroppi?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2005 10:05:54 ]
  vrijdag 11 maart 2005 @ 11:48:25 #220
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_25471507
mja dat is volgende week alweer...maar even met de 1e jrs acht meefietsen die mijn oude roeimaatje nu coacht, altijd leuk. En een hamburgertje scoren natuurlijk
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  FOK!fossiel vrijdag 18 maart 2005 @ 10:05:01 #221
1455 Keroppi
kool kikker
pi_25560289
quote:
Gebeden totdat ik erbij neer viel.
Heeft het geholpen?
quote:
Hebben jullie een coach Keroppi?
Ja!

Hoewel het echt de meest dramatische training was die we ooit hebben gehad. Eerst uitlengen met z'n vieren, dat hadden we nog nooit gedaan en het zag er onwijs klunzig uit. Daarna gingen we derde stop om de haal doen... alleen de concentratie was na de dramatische uitlengoefening compleet weggespoeld en er was constant verwarring.

Maar... op trainingsweekend (in Lelystad, echt heeeeeeel gaaf, heb zelf ook nog even in een C1 skiff gezeten) heeft hij weer een training mee gekeken en dat ging al stukken beter. En afgelopen training hoorde we 'm al voorzichtig zeggen "dat zag er eigenlijk best goed uit"
Chick on a mission
pi_25584581
Arg mijn zusje is 13e geworden met haar DCl8. Jammer voor haar, maar daar doe je weinig aan.
Gelukkig is er weinig wind en is het niet te warm en niet te koud, dus vanmiddag kunnen we lekker gaan knallen!

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2005 12:42:38 ]
  FOK!fossiel zaterdag 19 maart 2005 @ 15:43:08 #223
1455 Keroppi
kool kikker
pi_25588111
Waar staan de uitslagen? Een aantal vriendinnentjes doen mee in de Orca dames clubacht
Chick on a mission
  zaterdag 19 maart 2005 @ 21:43:44 #224
85886 Crowded
see how it ends
pi_25597031
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:43 schreef Keroppi het volgende:
Waar staan de uitslagen? Een aantal vriendinnentjes doen mee in de Orca dames clubacht
http://www.nereus.nl/index.cfm?category=heineken&page=results

Ik sta morgen (zondag) van 14:30 tot 21:30 te tappen op Skøll. Dus kom vooral gedag zeggen als je in de buurt bent
  FOK!fossiel zondag 20 maart 2005 @ 11:56:51 #225
1455 Keroppi
kool kikker
pi_25606752
Helaas ik moet werken
Chick on a mission
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')