quote:
Maxima opgenomen in ziekenhuisUitgegeven: 7 december 2003 11:34
Laatst gewijzigd: 7 december 2003 12:34DEN HAAG - De zwangere prinses Máxima is zondagmorgen rond 9.10 uur opgenomen in het Bronovo-ziekenhuis in Den Haag. Dat meldde de Rijksvoorlichtingsdienst. Kroonprins Willem-Alexander is bij zijn vrouw, meldde het NOS Journaal in een ingelaste nieuwsuitzending om 11.30.
Het ziekenhuis is een voor de hand liggende plek voor de geboorte van de baby van Willem-Alexander en Máxima. Het is vanuit Wassenaar vlakbij en ook om de hoek bij Paleis Huis ten Bosch, waar koningin Beatrix woont.
Het Bronovo is op koninklijke patiënten berekend. Op de vijfde etage is de kraam- en gynaecologieafdeling. Ook de kinderafdeling, die ook nog eens Willem-Alexander heet, is daar gehuisvest. Bij de ingang van de afdeling fysiotherapie is een persvak ingericht met plaats voor meer dan veertig media. Volgens een woordvoerder van de politie blijft het ziekenhuis via een andere ingang gewoon bereikbaar voor mensen die zieke naasten willen bezoeken.
Kanonschoten
Na de geboorte wordt het kind van prins Willem-Alexander en prinses Máxima met 101 kanonschoten verwelkomd. Saluutbatterijen gaan kort na de geboorte op vier verschillende plaatsen in het koninkrijk aan de slag: Den Haag, Den Helder, Willemstad op Curaçao en Oranjestad op Aruba. Als de geboorte plaats heeft tussen 22.00 uur en 07.00 uur, worden de saluutschoten afgegeven om 07.00 uur 's ochtends (plaatselijke tijd).
Militairen van de 11de Afdeling Rijdende Artillerie, gestoken in het ceremonieel tenue van de Gele Rijders, zullen in Den Haag met vier '25-ponders' vuren. In Den Helder, op Curaçao en op Aruba schiet de Koninklijke Marine met twee kanonnen vanaf de wal. De kanonschoten zijn niet alleen een verwelkoming van de kleine Oranjetelg, maar ook een zeer ouderwetse bekendmaking van de geboorte. De echte bekendmaking komt nu met een communiqué van de Rijksvoorlichtingsdienst.
Vlag en wimpel
Na de officiële bekendmaking van de geboorte wordt de Nederlandse vlag met oranje wimpel gevoerd tot zonsondergang. Als de officiële bekendmaking na 16.00 uur plaatsvindt, wordt de Nederlandse vlag met oranje wimpel ook de volgende dag gevoerd. Klokken kunnen na de officiële bekendmaking tussen 07.00 uur en zonsondergang gedurende enige tijd worden geluid, met inachtneming van de plaatselijke traditie.
Mocht de geboorte van het kind officieel worden bekendgemaakt op een zondag of een algemeen erkende feestdag, dan vindt het voeren van de Nederlandse vlag met oranje wimpel en het luiden van de klokken plaats op de eerstvolgende gewone dag.
http://nu.nl/news.jsp?n=242610&c=10
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 07-12-2003 13:29]
quote:Nee, maar haar dochter wel en die is thuis geboren, dacht ik.
Op zondag 7 december 2003 13:25 schreef sjak het volgende:[..]
Wilhelmina is niet afgelopen eeuw geboren.
Anyways, het is niet zo dat een kroonprins(es) per definitie met de keizersnee gehaald wordt.
Ik denk dat het een dik ventje wordt, net als z'n vader
quote:Mijn tante uit Jipsingboermussel zegt van wel
Op zondag 7 december 2003 13:28 schreef 2Mini het volgende:
Johni zegt op de FP van niet
quote:maxima is als spruitjes......ze zijn het lekkerst als de vorst er overheen is geweest
Op zondag 7 december 2003 13:29 schreef Ronaldsen het volgende:
Wel leuk als dat kind er komt, normaal is de zondag zo saaaaaiIk denk dat het een dik ventje wordt, net als z'n vader
quote:Ik zei ook niet dat het per definitie is, zovaak worden er geen kroonkids geboren. Maar de laatste twee (bea en wimlex) zijn zo geboren en ik kan me voorstellen dat ze er voor kiezen. Het is namelijk veiliger voor moeder en kind dan een bevalling via natuurlijke weg!
Op zondag 7 december 2003 13:28 schreef milagro het volgende:[..]
Nee, maar haar dochter wel en die is thuis geboren, dacht ik.
Anyways, het is niet zo dat een kroonprins(es) per definitie met de keizersnee gehaald wordt.
quote:waterhoofd
Op zondag 7 december 2003 13:29 schreef Ronaldsen het volgende:
Wel leuk als dat kind er komt, normaal is de zondag zo saaaaaiIk denk dat het een dik ventje wordt, net als z'n vader
quote:Spooky.
Op zondag 7 december 2003 13:32 schreef Jominro het volgende:
Denk dat het vannacht of morgen geboren wordt![]()
Dan is het volle maan..................
quote:mwoah..
Op zondag 7 december 2003 13:32 schreef sjak het volgende:[..]
Ik zei ook niet dat het per definitie is, zovaak worden er geen kroonkids geboren. Maar de laatste twee (bea en wimlex) zijn zo geboren en ik kan me voorstellen dat ze er voor kiezen. Het is namelijk veiliger voor moeder en kind dan een bevalling via natuurlijke weg!
quote:Ik hoop het ook! Wat heb je voor raar gevoel.
Op zondag 7 december 2003 13:30 schreef shmoopy het volgende:
Ik hoop alleen maar dat alles goed is met de baby. heb er vanaf het begin al een raar gevoel over.
quote:waarom geen vrije dag?
Op zondag 7 december 2003 13:33 schreef DaDemoMan het volgende:
Het is en blijft jammer dat er geen vrije dag aan zit te komen. Maar wel leuk dat het er komt. De pers zal smullen vandaag
quote:Lijkt erop dat Max the hard way gaat. Respect!!!
Ik zei ook niet dat het per definitie is, zovaak worden er geen kroonkids geboren. Maar de laatste twee (bea en wimlex) zijn zo geboren en ik kan me voorstellen dat ze er voor kiezen. Het is namelijk veiliger voor moeder en kind dan een bevalling via natuurlijke weg!
quote:Omdat er nergens is vastgelegd dat de geboorte van een kroonprins(es) een feestdag is. Dus is het geen feestdag, dus al helemaal geen nationale feestdag en dus krijg je geen vrij.
Op zondag 7 december 2003 13:34 schreef piertje2 het volgende:[..]
waarom geen vrije dag?
quote:En het grappige is dat juist in andere landen het veel normaler is om pijnstilling (ruggenprik) te krijgen bij een bevalling. Ik zou het ook stoer van d'r vinden, maar ja, ik vind elke bevalling stoer. Dat vrouwen zoveel kracht, moed en wilskracht hebben, daar heb ik dan weer respect voor.
Op zondag 7 december 2003 13:34 schreef HubJub het volgende:[..]
Lijkt erop dat Max the hard way gaat. Respect!!!
Zou ik ook doen, gewoon met je zuid-amerikaans temperament die Oranje-'keizersnee'-keuters een popie laten ruiken ...
quote:Juist in zuid-amerika worden kinderen veel met de keizersnee geboren (althans bij de rijkere mensen).
Op zondag 7 december 2003 13:34 schreef HubJub het volgende:[..]
Lijkt erop dat Max the hard way gaat. Respect!!!
Zou ik ook doen, gewoon met je zuid-amerikaans temperament die Oranje-'keizersnee'-keuters een popie laten ruiken ...
En waar denk je dat juist veel mensen via de natuurlijke weg geboren worden? in nederland!
(las ik laatst in de metro of de spits geloof ik)
Zal wel allemaal goed gaan
Misschien hebben we vandaag een nieuw prinsje of prinsesje
quote:jammers
Op zondag 7 december 2003 13:36 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Omdat er nergens is vastgelegd dat de geboorte van een kroonprins(es) een feestdag is. Dus is het geen feestdag, dus al helemaal geen nationale feestdag en dus krijg je geen vrij.
quote:soldat?
Op zondag 7 december 2003 13:32 schreef Disorder het volgende:[..]
Spooky.
quote:jammer
Op zondag 7 december 2003 13:36 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Omdat er nergens is vastgelegd dat de geboorte van een kroonprins(es) een feestdag is. Dus is het geen feestdag, dus al helemaal geen nationale feestdag en dus krijg je geen vrij.
maar verder leuk nieuws voor WA en Maxima Geboorte van je kind lijkt me toch één van de leukste dingen die je mee kunt maken.
quote:Hier moet ik even op reageren, een keizersnede is absoluut geen veiligere manier om te bevallen, er zijn zelfs veel meer complicaties te bedenken bij moeder en kind na een keizersnede dan bij een natuurlijkere bevalling. Tìs hoogstens wat gemakkelijker, kun je zelf een tijstip uitkiezen waarop het geboren wordt.
quote:Volgend jaar toch wel dan
Op zondag 7 december 2003 13:33 schreef DaDemoMan het volgende:
Het is en blijft jammer dat er geen vrije dag aan zit te komen. Maar wel leuk dat het er komt. De pers zal smullen vandaag
quote:het feit dat ze naar Bronovo gebracht is, geeft aan dat er geen complicaties zijn of verwacht worden.. zo meldt teletekst
Op zondag 7 december 2003 13:34 schreef sjak het volgende:[..]
Ik hoop het ook! Wat heb je voor raar gevoel.
Denk je niet dat het kindje uitermate goed onderzocht zal zijn?
quote:Precies!!!!
Op zondag 7 december 2003 13:40 schreef milagro het volgende:[..]
het feit dat ze naar Bronovo gebracht is, geeft aan dat er geen complicaties zijn of verwacht worden.. zo meldt teletekst
quote:Mooi.
Op zondag 7 december 2003 13:40 schreef milagro het volgende:
het feit dat ze naar Bronovo gebracht is, geeft aan dat er geen complicaties zijn of verwacht worden.. zo meldt teletekst
quote:Dat is dan denk ik net vanuit welk gezichtspunt je het bekijkt. Ik ben anesthesieverpleegkundige en heb geleerd dat er minder onverwachte complicaties kunnen optreden bij een keizersnede dan bij een natuurlijke bevalling (denk aan solutio, hevige bloedingen etc)
Op zondag 7 december 2003 13:38 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
Hier moet ik even op reageren, een keizersnede is absoluut geen veiligere manier om te bevallen, er zijn zelfs veel meer complicaties te bedenken bij moeder en kind na een keizersnede dan bij een natuurlijkere bevalling. Tìs hoogstens wat gemakkelijker, kun je zelf een tijstip uitkiezen waarop het geboren wordt.
Maar ik kan me voorstellen dat een verloskundige hier een heel andere mening over heeft. Ik weet er ook niet voldoende van om daar iets over te zeggen. Ik kan alleen zeggen dat de risico's van een geplande keizersnede best meevallen.
[Dit bericht is gewijzigd door sjak op 07-12-2003 13:47]
quote:Een gevoel dat niet alles goed is met het kindje, of dat er bij de bevalling dingen mis zullen gaan, zoiets.
Op zondag 7 december 2003 13:34 schreef sjak het volgende:[..]
Ik hoop het ook! Wat heb je voor raar gevoel.
Denk je niet dat het kindje uitermate goed onderzocht zal zijn?
Kweenie, we wachten het wel af.
quote:Ow, maar is/was het nou gebruikelijk, uitzonderingen na gelaten?
Op zondag 7 december 2003 13:28 schreef milagro het volgende:[..]
Nee, maar haar dochter wel en die is thuis geboren, dacht ik.
quote:volgens mij stond daar iets over geschreven op de eerste pagina van deze topic.
Op zondag 7 december 2003 13:47 schreef __Saviour__ het volgende:
En hoe zit het met de vlag uithangen? Mag dat ivm de geboorte?
quote:gewoon doen als jij dat wil, het zal toch een beetje te gek zijn als de knakkers in het koningshuis gaan bepalen of ik wel of niet de vlag mag buiten hangen.
Nou Maxima het is bijna 14:00 wordt het nu niet eens tijd omdat kind te baren? of zal er iets mis zijn want het duurt wel lang hoor.
quote:Ja, dat is het enige dat we kunnen doen. En hopen dat het een heel gezond, mooi en lief babietje wordt
Op zondag 7 december 2003 13:46 schreef shmoopy het volgende:[..]
Een gevoel dat niet alles goed is met het kindje, of dat er bij de bevalling dingen mis zullen gaan, zoiets.
Het feit dat het al heel lang bekend is dat het zeker een maand te vroeg zal komen zonder dat daar door de RVD enige uitleg over gegeven is versterkt dat gevoel.
De enige logische verklaring voor een maand te vroeg (dat dat al langer vantevoren vaststaat) is wmb een tweeling, maar volgens mij is dat gerucht al ontzenuwd inmiddels.
Bovendien zou het dan al qua datum bekend zijn geweest toen ze zwanger bleek te zijn.
Ik mag tenminste aannemen dat ze uitgebreid onderzocht is alvorens het bekend werd gemaakt.Kweenie, we wachten het wel af.
quote:Ik zie het ja
Op zondag 7 december 2003 13:48 schreef cptmarco het volgende:[..]
volgens mij stond daar iets over geschreven op de eerste pagina van deze topic.
quote:niet op zondag!
quote:
Op zondag 7 december 2003 13:49 schreef -Hans- het volgende:[..]
gewoon doen als jij dat wil, het zal toch een beetje te gek zijn als de knakkers in het koningshuis gaan bepalen of ik wel of niet de vlag mag buiten hangen.
quote:Elk uur, schreef iemand net.
Op zondag 7 december 2003 13:50 schreef -Hans- het volgende:
Zometeen @ 14:00 extra journaals op ned 2 en op RTL 4.
quote:die knakkers in het KH bepalen dat niet.
gewoon doen als jij dat wil, het zal toch een beetje te gek zijn als de knakkers in het koningshuis gaan bepalen of ik wel of niet de vlag mag buiten hangen.
Nou Maxima het is bijna 14:00 wordt het nu niet eens tijd omdat kind te baren? of zal er iets mis zijn want het duurt wel lang hoor.
En het duurt helemaal niet lang
Ze is vanochtend naar het ziekenhuis gegaan dus vanavond zou het er kunnen zijn, als het er nu al was dan is het juist vrij snel.
quote:
Op zondag 7 december 2003 13:50 schreef JohnQ het volgende:
balletje
leuke woordspeling ivm Alex
quote:Ach waarom niet
Op zondag 7 december 2003 13:51 schreef Dodec het volgende:[..]
Je viert toch ook geen Sinterklaas midden in de zomer?
quote:Mwah, wanneer je de Nederlandse vlag mag voeren (en zeker met oranje wimpel) is wel degelijk wettelijk bepaald.
Maar ik weet alleen van geen verbod af om de vlag op zondag te voeren. Wanneer koninginnedag of bevrijdingsdag op zondag valt wordt de vlag toch ook gewoon gevoerd?
quote:Oohhh nou dan ga ik wat anders doen als het nog een tijd gaat duren, beetje jammer om binnen te gaan zitten met dit mooie weer.
Op zondag 7 december 2003 13:52 schreef milagro het volgende:[..]
die knakkers in het KH bepalen dat niet.
En het duurt helemaal niet lang
Ze is vanochtend naar het ziekenhuis gegaan dus vanavond zou het er kunnen zijn, als het er nu al was dan is het juist vrij snel.
quote:een Hollander blijft een Hollander
Op zondag 7 december 2003 13:51 schreef Dodec het volgende:[..]
Je viert toch ook geen Sinterklaas midden in de zomer?
quote:Het hangt inderdaad net af welke stroming je voorkeur geniet. Sommige gynaecologen vinden een keizersnede niet meer dan een grote 'episiotomie' (knip tijdens bevalling) andere vinden dat een keizersnede een grote operatie is met alle risico's van dien. De risico's bij een keizersnede liggen vooral bij de moeder terwijl die van een bevalling bij zowel moeder maar vooral het kind liggen.
Op zondag 7 december 2003 13:46 schreef sjak het volgende:[..]
Dat is dan denk ik net vanuit welk gezichtspunt je het bekijkt. Ik ben anesthesieverpleegkundige en heb geleerd dat er minder onverwachte complicaties kunnen optreden bij een keizersnede dan bij een natuurlijke bevalling (denk aan solutio, hevige bloedingen etc)
De risico's van een spinale anesthesie zijn tegenwoordig zo klein dat je die daar mi tegen kunt wegstrepen.
Bloedverlies is bij een keizersnede minder oa door die spinaal die gegeven wordt.Maar ik kan me voorstellen dat een verloskundige hier een heel andere mening over heeft. Ik weet er ook niet voldoende van om daar iets over te zeggen. Ik kan alleen zeggen dat de risico's van een geplande keizersnede best meevallen.
En dat ze gaat bevallen ipv een keizersnede in een land waar de beeste bevallingen natuurlijk plaatsvinden (en zelfs thuis !!!) vind ik een groot bewijs van haar "inburgering"
---
Ohja, bij een eerste bevalling is de ontsluiting gemiddeld 1cm/uur. Wanneer we aannemen dat ze rond 8 ween begon te krijgen zal het kind er denk ik niet voor 18.00 vanavond zijn. Het kan zelfs nog wel een latertje worden....je weet het nooit met primen
[Dit bericht is gewijzigd door HubJub op 07-12-2003 13:57]
quote:op die Neeltje Jacoba?
Op zondag 7 december 2003 13:55 schreef Lithion het volgende:
Maar dit betekent dus dat Maxima en WimLex in maart ergens geneukt hebben.
quote:Misschien wordt het niet gedaan omdat zondag de dag des Heren is. Enige verklaring die ik kan bedenken iig.
Op zondag 7 december 2003 13:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Mwah, wanneer je de Nederlandse vlag mag voeren (en zeker met oranje wimpel) is wel degelijk wettelijk bepaald.
Maar ik weet alleen van geen verbod af om de vlag op zondag te voeren. Wanneer koninginnedag of bevrijdingsdag op zondag valt wordt de vlag toch ook gewoon gevoerd?
quote:Heuh
Op zondag 7 december 2003 13:56 schreef ExOdus het volgende:
Hoor ze hier gillen...en dat op zondag.......
quote:Ja dat is vrijwel zeker ja
quote:Idd! Waar waren ze in maart? Even googlen ...
Stel dat het een tweeling wordt, en het een jongen en een meisje zijn. Wie wordt dan de troonopvolger? Is dat per definitie de jongen, zelfs als het meisje als eerste geboren wordt?
En hoe wordt bekend wie als eerste geboren wordt? Staat er soms een notaris in de verloskamer met zijn neus er bovenop.
Ik had trouwens gedacht dat ze hier in Leiden zou bevallen in het LUMC.
[Dit bericht is gewijzigd door Het_Vijfde_Wiel op 07-12-2003 14:02]
quote:idem!
Op zondag 7 december 2003 13:57 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
*** royal terugvindpost ***
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 07-12-2003 14:00]
quote:Haha grappig, ik heb op de verloskamers gewerkt als verpleegkundige, heb je ook gelijk in wat je zegt over spinaal en bloedverlies, de risico`s zijn voor de moeder(als ze al complicaties heeft gehad tijdens de zwangerschap) idd kleiner. Maar in dit verhaal vergeet je het kind, de baby`s geboren via een keizersnede vertonen vaker comlicaties, zijn sowieso veel prikkelbaarder de eerste week na de bevalling, verder zie je heel vaak dat ze toch nog vocht in de longetjes hebben waardoor ze vaak nog op de kinderafdeling moesten blijven na de bevalling.
Op zondag 7 december 2003 13:46 schreef sjak het volgende:[..]
Dat is dan denk ik net vanuit welk gezichtspunt je het bekijkt. Ik ben anesthesieverpleegkundige en heb geleerd dat er minder onverwachte complicaties kunnen optreden bij een keizersnede dan bij een natuurlijke bevalling (denk aan solutio, hevige bloedingen etc)
De risico's van een spinale anesthesie zijn tegenwoordig zo klein dat je die daar mi tegen kunt wegstrepen.
Bloedverlies is bij een keizersnede minder oa door die spinaal die gegeven wordt.Maar ik kan me voorstellen dat een verloskundige hier een heel andere mening over heeft. Ik weet er ook niet voldoende van om daar iets over te zeggen. Ik kan alleen zeggen dat de risico's van een geplande keizersnede best meevallen.
En nee dat is een zeer arbitraire gebeurtenis, denk ook niet dat een notaris daar tegen zou kunnen... :p
quote:ik neem aan degene die als eerste geboren wordt....
Op zondag 7 december 2003 13:59 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Stel dat het een tweeling wordt, en het een jongen en een meisje zijn. Wie wordt dan de troonopvolger? Is dat per definitie de jongen, zelfs als het meisje als eerste geboren wordt?
quote:Volgens mij is de baby te vroeg...
Op zondag 7 december 2003 13:58 schreef Dodec het volgende:[..]
Idd! Waar waren ze in maart? Even googlen ...
quote:Gefeli makker!
Op zondag 7 december 2003 13:58 schreef NightH4wk het volgende:
Ik word bijna vader.
quote:Lekker nieuws op RTL...
Op zondag 7 december 2003 13:59 schreef -Hans- het volgende:
RTl 4 journaal is begonnen, de NOS zal zo ook wel beginnen. (14:04)
"We weten helemaal niets, niemand laat iets los."
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 07-12-2003 14:04]
quote:
Op zondag 7 december 2003 14:02 schreef asco het volgende:
Willem rijdt een Volvo XC90, das smaak hebben!
Vette kleur had hij trouwens uitgekozen, echt een mooie bak.
"Er is geen officiele feestdag. Bij het overlijden van prins Claus was er ook geen officiele feestdag."
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 07-12-2003 14:04]
dus al die vrouwen komen op moment supreme in een persvak?
quote:inderdaad, die hebben weinig nieuws te melden. Ik hoop dat ze bij de NOS meer weten, al zal dat wel niet.
Op zondag 7 december 2003 14:02 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Lekker nieuws op RTL...
"We weten helemaal, niemand laat iets los."
quote:
Op zondag 7 december 2003 14:03 schreef -Hans- het volgende:[..]
quote:Wat vreemd.
Op zondag 7 december 2003 14:05 schreef Elevation het volgende:
Goh bij het overlijden van Claus was er geen nationale feestdag....Net op RTL4.
[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 07-12-2003 14:06]
quote:Met metalic lak nog wel
Op zondag 7 december 2003 14:05 schreef JohnQ het volgende:[..]
Geld genoeg dus...
quote:Damn wat een ....
quote:Nou ik vind die Porsche van Friso mooier.
Op zondag 7 december 2003 14:03 schreef -Hans- het volgende:[..]
quote:Die gaan we vast terugzien bij Kopspijkers
Op zondag 7 december 2003 14:04 schreef Kozzmic het volgende:
RTL4-journaal:"Er is geen officiele feestdag. Bij het overlijden van prins Claus was er ook geen officiele feestdag."
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door sjak op 07-12-2003 14:09]
quote:Meen je niet.
quote:Zal Wimlex vast ook wel hebben.
Op zondag 7 december 2003 14:08 schreef Steijn het volgende:[..]
Nou ik vind die Porsche van Friso mooier.
NOS ook geen nieuws.
quote:"een trotse WA" .... ja ... daar had Anton Mussert het ook over.
Op zondag 7 december 2003 14:06 schreef cptmarco het volgende:
dit wordt gewoon rustig afwachten totdat we een trotste WA in beeld krijgen....
quote:Altijd dat gezeur over geld. Hij had toch ook een BMW X5 V8 kunnen kiezen? Die kost het dubbele van een XC90. Ik word echt kotsziek van dat jaloers gehuil. Die mensen worden nu eenmaal zo geboren, ooit er bij stilgestaan dat ze ook geen normaal leven kunnen leiden? Het is nu eenmaal zo leg je er bij neer. Jaloersheid is een nare eigenschap waar veel Nederlanders helaas last van hebben, bah.
Op zondag 7 december 2003 14:05 schreef JohnQ het volgende:[..]
Geld genoeg dus...
quote:que?
Op zondag 7 december 2003 14:09 schreef Dodec het volgende:[..]
"een trotse WA" .... ja ... daar had Anton Mussert het ook over.
quote:Ik heb het net ook gezien
quote:Is echt een hoog niveau van RTL4
Op zondag 7 december 2003 14:04 schreef Kozzmic het volgende:
RTL4-journaal:"Er is geen officiele feestdag. Bij het overlijden van prins Claus was er ook geen officiele feestdag."
![]()
Was zeker die Peter v.d. Voorst?
quote:nee.
Op zondag 7 december 2003 14:15 schreef Martijn_77 het volgende:[..]
Is echt een hoog niveau van RTL4
Was zeker die Peter v.d. Voorst?
ach gewoon zenuwen, hij corrigeerde het meteen
quote:Hij verbeterde zich nog, dus echt erg is het niet.
Op zondag 7 december 2003 14:14 schreef funmaster het volgende:[..]
Ik heb het net ook gezien
terugvindpost
quote:Bron?
Op zondag 7 december 2003 14:18 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
het is een zoon geworden
Maxima heeft seks gehad met Willem-Alexander
quote:Die zou toch niet meer praten?
Op zondag 7 december 2003 14:20 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Jomanda.
Nooit geweten dat iedereen zo zit te wachten totdat er een allochtoon in Nederland bijkomt.
quote:Ja, is dit de snelste manier om het te weten te komen? Gewoon tv en FOK! aan laten staan?
Op zondag 7 december 2003 14:20 schreef Natalie het volgende:
Zolang radio- en tv-programma's niet onderbroken worden, geloof ik niet dat de kleine al geboren is
quote:Ik zit te ontbijten jah!
Op zondag 7 december 2003 14:21 schreef ChillyWilly het volgende:
Maxima heeft seks gehad met Willem-Alexander
quote:Ik zou de tv inruilen voor radio 1 en dan heb je inderdaad een goede kans.
Op zondag 7 december 2003 14:22 schreef Da_Ripper het volgende:[..]
Ja, is dit de snelste manier om het te weten te komen? Gewoon tv en FOK! aan laten staan?
quote:nu al?
Op zondag 7 december 2003 14:22 schreef What het volgende:[..]
Ik zit te ontbijten jah!
quote:Die zwijgt al maanden...
Op zondag 7 december 2003 14:20 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Jomanda.
quote:
Op zondag 7 december 2003 14:21 schreef Sidekick het volgende:
PI:Nooit geweten dat iedereen zo zit te wachten totdat er een allochtoon in Nederland bijkomt.
quote:Dit wordt een dure. Vandaar.
Nooit geweten dat iedereen zo zit te wachten totdat er een allochtoon in Nederland bijkomt.
quote:ach, Maxima en Alex zijn beide allochtoon en Bea ook
PI:Nooit geweten dat iedereen zo zit te wachten totdat er een allochtoon in Nederland bijkomt.
quote:The What man?
Op zondag 7 december 2003 14:24 schreef What het volgende:[..]
Dit wordt een dure. Vandaar.
quote:Idd, en het koningshuis is toch altijd al allochtoon geweest. (het is de Friese tak van de oranjes)
Op zondag 7 december 2003 14:25 schreef milagro het volgende:[..]
ach, Maxima en Alex zijn beide allochtoon en Bea ook
dus we waren er al aan gewend
quote:
Op zondag 7 december 2003 14:27 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Idd, en het koningshuis is toch altijd al allochtoon geweest. (het is de Friese tak van de oranjes)
quote:En in de middeleeuwen hadden ze ook een vage neukstrategie tussen al die vorstenfamilies.
Op zondag 7 december 2003 14:28 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..]
quote:Kan jij een autochtoon lid van het koninklijk huis noemen dan? Die ouder is dan 10 jaar?
Op zondag 7 december 2003 14:28 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..]
quote:nee het was een grapje @ pa
Op zondag 7 december 2003 14:18 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
het is een zoon geworden
quote:Nee, echt?
Op zondag 7 december 2003 14:34 schreef HubJub het volgende:
Dit is t wapen van de baby en eventuele volgende kinderen van Max & Wim-Lex
Wisten we nog niet...
Bedankt voor de info!
"Kinderen die op dezelfde dag worden geboren als de prins(es), worden levenslang lid van de oranjevereniging"
Wat is dat nou weer voor onzin dan
quote:Denk je dat er mensen vrijwillig lid worden...
Op zondag 7 december 2003 14:39 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik las net op NOS Teletekst pagina 105"Kinderen die op dezelfde dag worden geboren als de prins(es), worden levenslang lid van de oranjevereniging"
quote:Die leeuwen zijn de staat der Nederlanden.
Op zondag 7 december 2003 14:37 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat kijken die leeuwen boos in dat wapen eigenlijk
(Zij zijn trouwens ook nog een beetje boos op de pa van Max.)
quote:Een of andere traditie.
Op zondag 7 december 2003 14:39 schreef Ronaldsen het volgende:
Waarom? Keine ahnung.
De Duitsers berichten er ookal weer over .
die zijn al jaren jaloers dat wij wel een koningshuis hebben.
quote:
Op zondag 7 december 2003 14:43 schreef Tiemie het volgende:
die zijn al jaren jaloers dat wij wel een koningshuis hebben.
quote:jah verplicht lid worden
Op zondag 7 december 2003 14:40 schreef NoXxa het volgende:[..]
Denk je dat er mensen vrijwillig lid worden...
.
quote:Nee.
Op zondag 7 december 2003 14:48 schreef Thomas B. het volgende:
Maarre... als die koter geboren wordt... zijn we dan een dag vrij?
Toen Claus overleed hadden we ook geen officiele feestdag.
quote:Wel een officiele rouwdag, maar geen vrij.
Op zondag 7 december 2003 14:49 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nee.
Toen Claus overleed hadden we ook geen officiele feestdag.
quote:Gewoon morgen niet naar school/werk gaan als je geen zin hebt:
'Meneer/Baas, sorry maar ik kwam niet door de sneeuw'
- 'Jamaar d'r ligt toch helemaal geen sneeuw?'
'Ja dat zeg ik toch!!!'
quote:Zondag is blijkbaar geen feestdag volgens teletekst. Maar of het morgen dan een feestdag is
quote:feestdag betekend dat er geen (officiele) feesten zijn. De valg mag niet uit, enzo. Mar je krijgt iig niet vrij!
Op zondag 7 december 2003 14:56 schreef Lexie het volgende:[..]
Zondag is blijkbaar geen feestdag volgens teletekst. Maar of het morgen dan een feestdag is
quote:Het is nu of nooit.
Op zondag 7 december 2003 15:05 schreef hazelnoot het volgende:
Mensen dit kan nog dagen duren
quote:www.diewelt.de
Maxima geht ins Krankenhaus
Den Haag - Prinzessin Maxima, die hochschwangere Frau des
niederländischen Kronprinzen Willem-Alexander, ist ins
Krankenhaus eingeliefert worden. Der werdende Vater sei bei seiner Frau im Den Haager Bronovo-Hospital, teilte der Hof mit. Die Geburt des ersten Kindes des Thronfolgerpaars war zuletzt für Mitte Dezember angekündigt worden
quote:www.standaard.be
Prinses Maxima in ziekenhuis om te bevallen
12:08:19BRUSSEL -- De Nederlandse prinses Maxima, vrouw van kroonprins Willem-Alexander, is zondagochtend in het Bronovo-ziekenhuis in Den Haag opgenomen om te bevallen van haar eerste kind.
Meer informatie is nog niet bekend
quote:www.lefigaro.fr
La princesse Maxima des Pays-Bas admise à la maternitéLA HAYE (AFP) - La princesse Maxima, épouse du prince héritier des Pays-Bas Willem Alexander, a été admise dimanche dans la matinée à la maternité Bronovo de La Haye dans l'attente de la naissance du premier enfant du couple princier, a annoncé le service d'information du Royaume (RVD).
La princesse, d'origine argentine, se porte bien, a indiqué un porte-parole du RVD. Le prince Willem Alexander est à ses côtés, a précisé la télévision nationale néerlandaise NOS.
L'enfant qui doit naître sera le second dans la ligne de succession au trône après son père.
Dès sa naissance, le bébé sera accueilli par 101 tirs de canons tirés depuis quatre points du Royaume: à la Haye, à Den Helder (ouest) ainsi qu'à Willemstad et Oranjestad, chef lieux respectifs des îles néerlandaises de Curaçao et Aruba, au nord du Vénézuela.
Si la naissance a lieu entre 21H00 GMT et 06H00 GMT, les salves de canon ne seront tirés qu'à 06H00 GMT.
Willem Alexander et Maxima, qui bénéficient d'une grande popularité aux Pays-Bas, se sont mariés le 2 février 2002 à Amsterdam.
La mariage avait fait l'objet d'une polémique en raison du passé du père de la princesse, Jorge Zorreguieta, qui était ministre de l'Agriculture en Argentine lors de la dictature du général Videla (1976-1983) au cours de laquelle des milliers de personnes avaient disparu.
La cérémonie avait finalement eu lieu sans la présence de M. Zorreguieta.
Zo.,, al aardig wat aandacht in de buitenlandse pers. De Britse kranten en nieuwsdiensten besteden er (voorlopig) nog niets over, volgens mij.
quote:Eingeliefert.
Maxima geht ins KrankenhausDen Haag - Prinzessin Maxima, die hochschwangere Frau des
niederländischen Kronprinzen Willem-Alexander, ist ins
Krankenhaus eingeliefert worden.
Klinkt net alsof het over een postpakketje gaat.
quote:Doe wel handschoenen aan want die heb je wel nodig, ik ben net terug van het schieten van een aantal foto's en geloof mij het dragen van handschoenen is wel aan te raden.
Op zondag 7 december 2003 15:05 schreef hazelnoot het volgende:
Mensen dit kan nog dagen duren, ga gerust lekker een frisse neus halen middels een stevige wandeling. Het is schitterend weer.
quote:Idem hier
Op zondag 7 december 2003 15:14 schreef Cynix ® het volgende:
Nu duidelijk is dat we er geen jaarlijkse vrije dag bij krijgen, boeit het me al een stuk minder.
quote:
Op zondag 7 december 2003 15:17 schreef -Hans- het volgende:[..]
Doe wel handschoenen aan want die heb je wel nodig, ik ben net terug van het schieten van een aantal foto's en geloof mij het dragen van handschoenen is wel aan te raden.
quote:Ik neem morgen gewoon vrij van school.
Op zondag 7 december 2003 15:19 schreef Tiemie het volgende:[..]
Idem hier
. ik vind dat we recht hebben op een extra vrije dag!
quote:is dit een verkapte vraag om de geboorte live te volgen?
Op zondag 7 december 2003 15:22 schreef Chara het volgende:
op welke webcam kunnen we de kanonschoten life meemaken
quote:Dat sucks man.
Op zondag 7 december 2003 15:20 schreef woeeiiii het volgende:[..]
die bennik kwijt
quote:
Op zondag 7 december 2003 15:28 schreef Rtweaker het volgende:
Cker dat we geen vrije dag krijgen morgen?
quote:Hopelijk krijgt dat kind voor de Nederlandse maatschappij niet de trekjes van zijn Argentijnse opa
Op zondag 7 december 2003 15:30 schreef Duiveltja het volgende:
Het is te hopen voor het kind dat het niet op zijn vader lijkt.
quote:Voor eens en altijd:
Op zondag 7 december 2003 15:28 schreef Rtweaker het volgende:
Cker dat we geen vrije dag krijgen morgen?
NEE! Je krijgt morgen GEEN vrij!
.
quote:Ja, ik had gehoopt dat het tentamen morgen niet door zou gaan
Op zondag 7 december 2003 15:14 schreef Cynix ® het volgende:
Nu duidelijk is dat we er geen jaarlijkse vrije dag bij krijgen, boeit het me al een stuk minder.
quote:WimLex zou het kind waarschijnlijk uit zijn spekvingertjes laten glippen..
Op zondag 7 december 2003 15:38 schreef Disorder het volgende:
[afbeelding]
quote:Geen jiskefet idd.
Op zondag 7 december 2003 15:42 schreef Lemmeb het volgende:
Het is te hopen dat Maxima vannacht bigt. Anders is weer m'n wekelijkse TV-avondje verpest, net als bij het sterven van Claus.
quote:Schrik!
Op zondag 7 december 2003 15:47 schreef Dodec het volgende:[..]
Geen jiskefet idd.
quote:Schiet niet echt op nee.
Op zondag 7 december 2003 15:48 schreef ChillyWilly het volgende:
Heeft ze hem er nou nog niet uitgepoept?
Salt N Pepa - PUSH IT speciaal voor Maxima.
quote:Ik zie het al helemaal voor me. Maxima perst. Alex dept Maxima met een koud washandje en zegt lieve woordjes, omdat het moet. Beatrix let op of de artsen hun werk goed doen. Johan Friso knipoogt naar de sexy verpleger en Mabel beft de meedogenloze euthanasie-zuster in de linnenkast, terwijl Juliana poppetjes kleit van moederkoek.
Op zondag 7 december 2003 15:48 schreef ChillyWilly het volgende:
Heeft ze hem er nou nog niet uitgepoept?
quote:OMFG
Op zondag 7 december 2003 15:53 schreef Dodec het volgende:[..]
Ik zie het al helemaal voor me. Maxima perst. Alex dept Maxima met een koud washandje en zegt lieve woordjes, omdat het moet. Beatrix let op of de artsen hun werk goed doen. Johan Friso knipoogt naar de sexy verpleger en Mabel beft de meedogenloze euthanasie-zuster in de linnenkast, terwijl Juliana poppetjes kleit van moederkoek.
quote:
Ik zie het al helemaal voor me. Maxima perst. Alex dept Maxima met een koud washandje en zegt lieve woordjes, omdat het moet. Beatrix let op of de artsen hun werk goed doen. Johan Friso knipoogt naar de sexy verpleger en Mabel beft de meedogenloze euthanasie-zuster in de linnenkast, terwijl Juliana poppetjes kleit van moederkoek.
quote:Is die cursus water-management inderdaad toch nog ergens goed voor geweest
Op zondag 7 december 2003 15:48 schreef golfer het volgende:
Willem-Alexander is nu gespecialiseerd in vruchtwater-management.
quote:Inderdaad!
Op zondag 7 december 2003 15:58 schreef Lexie het volgende:
O wee als de finale van Robinson niet doorgaat.
quote:Ik vind deze erg grappig eigenlijk
quote:Wie is die geswastikade meneer op jouw usericon?
Op zondag 7 december 2003 15:58 schreef Frasier het volgende:[..]
Is die cursus water-management inderdaad toch nog ergens goed voor geweest
quote:Hou op schei uit zeg. Ik zie hem al een Deltawerk tussen maxima d'r benen aanleggen. Om nog maar te zwijgen van WimLex die zijn vinger ergens indouwd om de lek te dichten
Op zondag 7 december 2003 15:58 schreef Frasier het volgende:[..]
Is die cursus water-management inderdaad toch nog ergens goed voor geweest
quote:Ik ben bang van niet.
quote:Commercielen zijn minder geneigd hun hele programmering om te gooien hoor.
Op zondag 7 december 2003 16:01 schreef schatje het volgende:[..]
Ik ben bang van niet.
quote:Als ze het niet uitzenden dan , dan , dan....
Op zondag 7 december 2003 16:01 schreef schatje het volgende:[..]
Ik ben bang van niet.
Tuurlijk willen ze een kind van het koningshuis dat op een zondag "geboren" wordt.
Decadente zooi.
quote:offtopic:
Op zondag 7 december 2003 16:01 schreef Dodec het volgende:[..]
Wie is die geswastikade meneer op jouw usericon?
American History X niet gezien?
quote:
...Johan Friso knipoogt naar de sexy verpleger...
quote:nee ... daar komt het dus uit ... aha
Op zondag 7 december 2003 16:05 schreef Frasier het volgende:[..]
offtopic:
American History X niet gezien?
quote:Interesseert me niet... zolang ze het maar niet flikken om 24 te cancelen. Maar dat zal wel niet
quote:De lek?
Op zondag 7 december 2003 16:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:[..]
Hou op schei uit zeg. Ik zie hem al een Deltawerk tussen maxima d'r benen aanleggen. Om nog maar te zwijgen van WimLex die zijn vinger ergens indouwd om de lek te dichten
Of als WA zijn auto heeft uitgeleend aan iemand
quote:
Op zondag 7 december 2003 16:39 schreef Uiruru het volgende:
ik zou dubbel liggen als dit gewoon een grap is van WA en MAX.
Gewoon naar het ziekenhuis gegaan om eens te kijken wat voor een stress dat oplevert in medialandOf als WA zijn auto heeft uitgeleend aan iemand
Gewoon de auto laten staan, en langs de achterdeur vertrekken. Maar ik heb niet het idee dat hun gevoel voor humor zo goed ontwikkeld is. Ben het wel met je eens dat het een goede stunt zou zijn .
quote:ze nemen idd wel de tijd ervoor, ja
Op zondag 7 december 2003 16:38 schreef StephanL het volgende:
Komt het al
quote:Als Oranjes al gevoel voor humor hebben, zie je t waarschijnlijk op kilometers afstand aankomen.
Op zondag 7 december 2003 16:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Gewoon de auto laten staan, en langs de achterdeur vertrekken. Maar ik heb niet het idee dat hun gevoel voor humor zo goed ontwikkeld is. Ben het wel met je eens dat het een goede stunt zou zijn.
quote:natuurlijke bevalling, kan nog wel effe duren hoor!
Op zondag 7 december 2003 17:03 schreef teknomist het volgende:
Jezus, nog steeds niks?
quote:Serieus?! duurt dat zo vreselijk lang dan want ze zijn er dus al vanaf 09:00. Is er wat nieuws te melden behalve dat Max okay is?
Op zondag 7 december 2003 17:12 schreef Chara het volgende:[..]
natuurlijke bevalling, kan nog wel effe duren hoor!
[Dit bericht is gewijzigd door -Hans- op 07-12-2003 17:16]
quote:Jongen; Willem
Op zondag 7 december 2003 17:13 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Meisje; Julia.
quote:Kan een paar dagen duren
Op zondag 7 december 2003 17:15 schreef -Hans- het volgende:[..]
Serieus?! duurt dat zo vreselijk lang dan want ze zijn er dus al vanaf 09:00. Is er wat nieuws te melden behalve dat Max okay is?
rtl4 life and cooking opstaan! Lekker gezellig programma en direct nieuws als er wat gebeurd
quote:voor onzin programma's hebben ze SBS6....... Finale gaat heus wel door....
quote:Het kan wel dagen duren soms
Op zondag 7 december 2003 17:15 schreef -Hans- het volgende:[..]
Serieus?! duurt dat zo vreselijk lang dan want ze zijn er dus al vanaf 09:00. Is er wat nieuws te melden behalve dat Max okay is?
quote:Of de Dags des Robinsons.
Op zondag 7 december 2003 17:18 schreef Kozzmic het volgende:
Ik denk dat Maxima nog even tot morgen wacht met werpen om de protestanten in Nederland niet tegen het hoofd te stoten met een geboorte op de Dag des Heres.
quote:Vreselijk! dat had ik niet verwacht dat het zo lang zou kunnen duren.
Op zondag 7 december 2003 17:18 schreef Chara het volgende:[..]
Het kan wel dagen duren soms
Dan wachten we nog wel even af op wat gaat komen.
quote:Het is meer dat de dokters SGP stemmen en Max wel moet wachten tot morgen.
Op zondag 7 december 2003 17:18 schreef Kozzmic het volgende:
Ik denk dat Maxima nog even tot morgen wacht met werpen om de protestanten in Nederland niet tegen het hoofd te stoten met een geboorte op de Dag des Heres.
quote:Ik had het al eerder gezegd hoor
Op zondag 7 december 2003 17:19 schreef -Hans- het volgende:[..]
Vreselijk! dat had ik niet verwacht dat het zo lang zou kunnen duren.
Ze bevalt op een natuurlijke manier maar als het gepland was, is de kans wel groot dat ze werd ingeleid. Voordat die gelei eenmaal begint te werken ben je al een aantal uren verder...
Laten we zeggen dat ze ongeveer om een uur of 11 a 12 begonnen is met weeen opvangen. Trek daar een uurtje of 6 tot 8 voor uit -de ontsluiting- Kan ook langer duren.
en vervolgens ongeveer een uurtje persen. (ja ja heren, een bevalling is niet niks.)
Het is dus heel goed mogelijk dat hij of zij tussen 17H00 en 22h00 geboren wordt.
Ze moeten effe bijkomen, eerst de famillie bellen, misschien gehecht worden... ja ja... En vervolgens Eef van de RVD bellen.
Tel daar nog maar een uurtje bij op...
Het is dus heel normaal als we tussen 18h00 en 23h00 wat horen.
En dan is het nog een gunstig geval...
Groetjes
Ingrid
(zwanger 22 weken en 6 dagen)
quote:Ja, stel je voor dat die nog een week langer op dat eiland moeten blijven omdat ze vanavond niet live on air kunnen!
Op zondag 7 december 2003 17:19 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Of de Dags des Robinsons.
Morgen is een betere dag.
quote:Zielig voor ons vrouwen hè
Op zondag 7 december 2003 17:19 schreef -Hans- het volgende:[..]
Vreselijk! dat had ik niet verwacht dat het zo lang zou kunnen duren.
quote:Van mij mogen die Josti's daar permanent blijven zitten.
Op zondag 7 december 2003 17:23 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ja, stel je voor dat die nog een week langer op dat eiland moeten blijven omdat ze vanavond niet live on air kunnen!
Gefeliciteerd maxima en wim lex
Ik wil een koning die van voetbal houd
quote:Ja, maar ze hadden het nog niet officieël. Officieël was de NOS volgens mij net een paar seconden eerder.
Op zondag 7 december 2003 17:28 schreef -Hans- het volgende:
1 minuut na 5 uur.Was RTL 4 eerder dan de NOS?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |