Dat is het probleem ook, het niet zeker weten of het kan of niet kan. Is ook mijn reden geweest om deze opleiding niet te doen. Idioot misschien, maar goed.. ik wil geen dingen tegen mn zin in doen.quote:Op zondag 9 januari 2005 12:48 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Hangt van je leraar en je klasgenoten af.
Bij ons deden we het in groepjes van 2, om de beurt bij elkaar prikken. Meestal zijn er wel mensen die het niet erg vinden om meer als 1 keer geprikt te worden. Dus dan kunnen de mensen die niet geprikt willen worden rustig ook een keer prikken.
Ik denk dus niet dat het echt een probleem zal zijn.
Hehe, ik zou het zeker niet zien als reden om een opleiding niet te gaan doen.quote:Op zondag 9 januari 2005 12:53 schreef BlackOrchid het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook, het niet zeker weten of het kan of niet kan. Is ook mijn reden geweest om deze opleiding niet te doen. Idioot misschien, maar goed.. ik wil geen dingen tegen mn zin in doen.
meestal hoef je geen dingen te ondergaan die je echt niet wil hoor...quote:Op zondag 9 januari 2005 12:53 schreef BlackOrchid het volgende:
[..]
Dat is het probleem ook, het niet zeker weten of het kan of niet kan. Is ook mijn reden geweest om deze opleiding niet te doen. Idioot misschien, maar goed.. ik wil geen dingen tegen mn zin in doen.
Ghegehe nouja voor mij was het toendertijd wel de reden om die opleiding niet te gaan doen, momenteel heb ik een geweldige baan in de zorg dus nog geen reden om alsnog aan hbo v te beginnen. Ooit komt het wel..quote:Op zondag 9 januari 2005 13:03 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Hehe, ik zou het zeker niet zien als reden om een opleiding niet te gaan doen.
Wij hebben 2x een les gehad waarbij we bij elkaar mochten prikken. Ik heb in de 3 jaar dat ik deze opleiding inmiddels doe 1x een naald bij iemand in de arm gezet, omdat ik 1 les niet gekomen ben. Als ik straks klaar ben met deze opleiding heb ik dus nog maar 1 keer venapunctie gedaanVoor de rest hebben we het op poppen geoefend.
Het is uiteindelijk toch de bedoeling dat jij die handelingen kan verrichten, niet dat jij ze kan ondergaanHet is ook absoluut geen voorwaarde. Het punt is dus alleen; op het moment dat je wil oefenen op mensen binnen je klas, weet ik dus niet of je klasgenoten het goed vinden dat ze niet op jou mogen oefenen. Anders oefen je alleen op poppen en dan gaat er in de praktijk gewoon een patient aan geloven als jij voor het eerst iemand gaat prikken
![]()
Als ze niet van werken houden moeten ze maar een ander beroep kiezen. Daarbij is het op veel plekken beleid dat Verpleegkundigen daar door het ziekenhuis incapabel in worden geacht en die leggen het op die manier op het bordje van of het lab of de artsen. Ga daar maar klagen, een verpleegkundige die net van de opleiding komt kan dat heus welquote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:39 schreef C21H23NO5 het volgende:
Kunnen jullie even tegen jullie opleiders zeggen dat ze jullie moeten leren een venflon te prikken.
Dat wordt nog veel te weinig gedaan door verpleegkundigen waardoor de zielige arts-assistenten die het toch al druk hebben dat klusje steeds moeten klaren.
zo invasief is dat ook weer niet!
't is maar een suggestie
Dan werk jij in een ander ziekenhuis waar ik een tijdje terug stage heb gelopen. Daar deden verpleegkundigen het gewoon zelf, en als ze 2x foutief geprikt hadden, was het de beurt aan de arts(assistent). Dit gebeurde echter zelden.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:59 schreef C21H23NO5 het volgende:
Vers van de pers kunnen verpleegkundigen dat misschien wel, maar in de praktijk gebeurt dat dus niet. En het heeft niets te maken met dat arts-assistenten dat niet willen doen. Als jij gelijk hebt dat verpleegkundigen het wél kunnen, dan zijn zij degenen die het niet willen.
Weet niet of jij al in een ziekenhuis werkt, maar het gebeurt bijna nooit dat een verpleegkundige een venflon prikt. Laat ik zeggen: nooit.
Hangt volgens mij ook van beleid van het ziekenhuis af. Als je als ziekenhuis verplicht je verplegend personeel op zeer regelmatige basis hun voorbehouden handelingen te oefenen, eventueel onder toezicht van een praktijkdocent, dan zal het personeel ook eerder ervoor kiezen om zelf de handeling uit te voeren als er meteen een arts bij te roepen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:34 schreef C21H23NO5 het volgende:
Prima, ben alleen maar blij dat te horen!!
Zal dan wel ff navragen waarom ons ziekenhuis daarin verzuimd
In mensen snijden is pas keileukquote:Op zondag 7 december 2003 12:59 schreef emmertje_ik het volgende:
Keileuk!
Beetje in mensen prikken enzo!
Gevalletje borderline .. ohh nee das in jezelf snijdenquote:
bijna maar net niet helemaalquote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:05 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Gevalletje borderline .. ohh nee das in jezelf snijden
Ja ik, ik heb laatst mezelf aan een punaise geprikt, dat deed wel au hoor!quote:Op zondag 7 december 2003 12:59 schreef emmertje_ik het volgende:
Keileuk!
Beetje in mensen prikken enzo!
Wie doet dat nog meer??
Damn dat is niet misquote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:17 schreef Singa het volgende:
Oh gaaf we gaan dit topic overnemen?
[..]
Ja ik, ik heb laatst mezelf aan een punaise geprikt, dat deed wel au hoor!
Ah psychiater, dat beroep waar je rijk wordt door zogenaamd te luisteren, terwijl je eigenlijk aan het wegdromen bent naar dat huis op je prive eilandquote:Op zaterdag 2 juni 2007 02:04 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
bijna maar net niet helemaal![]()
ps. grote tip: psychiatrisch verpleegkundige is een topberoep (als ik ze mag geloven). ik word zelf psychiater dus ben een beetje verdwaald hier
Ik kan 'enzo' niet vinden op de labkaart. Is dat ernstig?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:53 schreef DDM het volgende:
[..]
Damn dat is niet misHeb je, je wel laten testen op hepatitis B, HIV enzo?
Ja best welquote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:44 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ik kan 'enzo' niet vinden op de labkaart. Is dat ernstig?![]()
Whahaha geweldigquote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:11 schreef intoxicated het volgende:
Kut je hebt gelijk, hier staat er meer over:
http://longziekte.web-log(...)kleincellige_lo.html
De longziekte 'enzo'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |