Dat zijn mooie kijkcijfers daarmee komen ze in de buurt van kopspijkers die gisteren 3.246.000 kijkers had.
Maar dat zijn wel heel erg mooie cijfers voor Idols. Het is natuurlijk alleen even afwachten of ze het vast weten te houden.
quote:Als het volgende week niet anders in elkaar geschroefd wordt dan zullen we denk ik in de derde week een keldering in kijkcijfers gaan zien.
Op zondag 7 december 2003 10:44 schreef Tom_Tom- het volgende:
Dan vraag ik me toch af wat ruim 3 miljoen mensen interessant vinden aan Kopspijkers.
Maar dat zijn wel heel erg mooie cijfers voor Idols. Het is natuurlijk alleen even afwachten of ze het vast weten te houden.
quote:Nou, op zich heeft KopSpijkers toch wel wat meer niveau dan Idols hoor....
Dan vraag ik me toch af wat ruim 3 miljoen mensen interessant vinden aan Kopspijkers.
quote:Idols is grappig, Kopspijkers is gewoon briljant.
Op zondag 7 december 2003 10:49 schreef Dr.Chronicles het volgende:[..]
Nou, op zich heeft KopSpijkers toch wel wat meer niveau dan Idols hoor....
quote:Nee joh ruim 3 miljoen mensen die Idols leuk vinden , dat is geweldig
Denk eigenlijk dat Idols EN Kopspijkers zo gehyped als de ziekte zijn.. gaan ze niet lang vasthouden deze cijfers
quote:True
Op zondag 7 december 2003 11:03 schreef QOnline het volgende:[..]
Idols is grappig, Kopspijkers is gewoon briljant.
quote:Als het niet beter wordt dan wat ze gisteren brachten dan vermoed ik dat de kijkcijfers lager zullen zijn en dat het waarschijnlijk bij de finalerondes wel weer op zal lopen maar ik geloof niet dat er 5 miljoen kijkers zullen zijn bij de finale en dat het net zal gaan als bij BB. Nederland komt meestal weer snel bij zijn positieven door zich niet weer zo op te laten naaien als vorig jaar. Dat gebeurde bij BB2 ook.
Op zondag 7 december 2003 11:47 schreef schatje het volgende:
Mooie kijkcijfers![]()
![]()
.
Ik ben wel benieuwd of men dit kijkersaantal kan vasthouden
.
RTL kon het niet laten en komt mi te snel met idols 2. Ze hadden net als in engeland een jaartje moeten overslaan. Dan ben je er ook veel meer aan toe.
[Dit bericht is gewijzigd door marky op 07-12-2003 12:10]
quote:Het is gewoon een electronische enquete. Een groep in nederland heeft een kastje waarop je aangeeft waar je naar kijkt en met wie je kijkt.
Op zondag 7 december 2003 12:27 schreef MrAbagnale het volgende:
ik vraag me altijd af hoe ze dat uitrekenen. Kijken ze naar het aantal tv's dat op die zender staat? Of het aantal mensen dat gemiddeld een tv bezit en naar welke zender ze kijken, want er zijn altijd ook een hoop mensen die niet tv kijken, dus hoe doen ze dat? is het wel zo precies?
quote:Dan hadden ze de uitzending niet zo in elkaar moeten zetten.
Op zondag 7 december 2003 13:47 schreef SCH het volgende:
Het zal ze tegenvallen - ze hadden gehoopt tegen over de 4 miljoen te komen.
Wat kan mij Jamai nou boeien??? Hallo het is een nieuwe Idols, ga je toch niet van dat oude er tussen gooien/proppen.
En dat stukje met Tooske in de helikopter, boeide mij ook niet, duurde me veel te lang! Voorstellen van de jury....die konden we toch al van vorig jaar?
En dan die versnelde stukjes er door heen, dat je mensen ziet dansen of gek zien doen.
Wij willen Audities zien, wij willen lachen gieren brullen! EN we willen een uitzending van 1,5 uur!
Nou ja wij.....ik wil dat! Haha
quote:Dat heeft de kijkcijfers nu niet beïnvloed hoor. We wisten toch niet vantevoren wat we konden verwachten. Dat het de kijker is tegengevallen, zul je in de kijkcijfers van volgende week wel terug zien.
Op zondag 7 december 2003 13:53 schreef charmed_angel het volgende:[..]
Dan hadden ze de uitzending niet zo in elkaar moeten zetten.
Wat kan mij Jamai nou boeien??? Hallo het is een nieuwe Idols, ga je toch niet van dat oude er tussen gooien/proppen.
En dat stukje met Tooske in de helikopter, boeide mij ook niet, duurde me veel te lang! Voorstellen van de jury....die konden we toch al van vorig jaar?
En dan die versnelde stukjes er door heen, dat je mensen ziet dansen of gek zien doen.
Wij willen Audities zien, wij willen lachen gieren brullen! EN we willen een uitzending van 1,5 uur!
Nou ja wij.....ik wil dat! Haha
quote:Misschien 't Sinterklaaseffect? Kopspijkers zat ruim een half miljoen onder het aantal kijkers van vorige week.
Op zondag 7 december 2003 13:47 schreef SCH het volgende:
Het zal ze tegenvallen - ze hadden gehoopt tegen over de 4 miljoen te komen.
quote:Ja ook dat is waar, maar misschien zijn veel mensen gaan zappen???
Op zondag 7 december 2003 13:56 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Dat heeft de kijkcijfers nu niet beïnvloed hoor. We wisten toch niet vantevoren wat we konden verwachten. Dat het de kijker is tegengevallen, zul je in de kijkcijfers van volgende week wel terug zien.
Ik hoop in ieder geval dat het volgende week wat beter en leuker wordt
quote:één minuut kijken is voldoende om als kijker te worden geregistreerd
Op zondag 7 december 2003 13:59 schreef charmed_angel het volgende:[..]
Ja ook dat is waar, maar misschien zijn veel mensen gaan zappen???
Ik hoop in ieder geval dat het volgende week wat beter en leuker wordt
quote:Nou, ik heb het wel weer gezien voor deze serie. Volgende keer dus alvast één kijker minder.
Het is natuurlijk alleen even afwachten of ze het vast weten te houden.
quote:Vind ik belachelijk eigenlijk, kan je gelijk zien dat Kijkcijfers niet echt betrouwbaar zijn
Op zondag 7 december 2003 13:59 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
één minuut kijken is voldoende om als kijker te worden geregistreerd
quote:"Ik heb de uitstraling wel, ik heb alleen wat puistjes. Als je geen puistjes hebt gehad ben je geen echte puber geweest"
Op zondag 7 december 2003 12:24 schreef brighton het volgende:
Kevin was wel de smaakmaker van gisteravond bij Idols. Maar voor de rest, er waren nog wel wat andere leuke, maar het haalt het niet bij Tim Vicious van vorig jaar. Toch volgende week wel weer kijken denk ik
Volgende week komt er een knul in een roze badjas en een zilveren onderbroek, ben benieuwd
quote:Tja, wat ik raar vond was dat ze op het einde nog effe snel lieten zien we er door zijn gegaan. Echt zo van "oh ja, dat moet ook nog even."
Op zondag 7 december 2003 12:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik verwacht dat de kijkcijfers de komende weken gaan dalen. Of er moet briljant slechte en/of heel goede Idols komen. Gisteren was maar matigjes ...
Het is wel leuk hoor, die mensen met het muzikale talent van een piepend tuinhekje die denken dat ze goed zijn, maar uiteindelijk gaat het toch om het vinden van echt talent.
Zo is het imho een goedkope manier van kijkers trekken.
De kijkcijfers zullen ongetwijfeld dalen, zoveel mensen keken er vorig jaar ook niet naar idols.. gemiddeld zo'n 2 miljoen geloof ik...
quote:Dat was vorig jaar ook zo
Op zondag 7 december 2003 14:05 schreef Fully het volgende:[..]
Tja, wat ik raar vond was dat ze op het einde nog effe snel lieten zien we er door zijn gegaan. Echt zo van "oh ja, dat moet ook nog even."
quote:Ik heb vorig jaar niet gekeken.....
Op zondag 7 december 2003 14:14 schreef charmed_angel het volgende:[..]
Dat was vorig jaar ook zo
quote:Zou kunnen - al is dit wel een uurtje later. Ik denk dat ze het ook een beetje te hoog ingeschat hebben.
Op zondag 7 december 2003 13:57 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Misschien 't Sinterklaaseffect? Kopspijkers zat ruim een half miljoen onder het aantal kijkers van vorige week.
quote:dat is Alice
Op zondag 7 december 2003 15:55 schreef Kaensterle het volgende:
@Roel_Jewel: Dat meisje in je plaatje was toch ook bij idols? Vond ik 'n megalekker wijf![]()
quote:Oeh oeh jaa! Ben niet de enige blijkbaar
Op zondag 7 december 2003 15:57 schreef Tiemie het volgende:[..]
dat is Alice
. Alice Fantopic
quote:
Op zondag 7 december 2003 15:55 schreef Kaensterle het volgende:
@Roel_Jewel: Dat meisje in je plaatje was toch ook bij idols? Vond ik 'n megalekker wijf![]()
quote:Ik heb m'n plaatje ook maar aangepast
Op zondag 7 december 2003 21:27 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
quote:Klets
Op zondag 7 december 2003 13:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
één minuut kijken is voldoende om als kijker te worden geregistreerd
kijkcijfers worden gebaseerd op een duizendtal families waar meetkastjes staan en vervolgens wordt dit vertaald naar verwacht aantal kijkers. Net zo iets dus als een voorlopige verkiezings voorspelling van maurice de hond.
quote:Dat bedoel ik ook. Als die geselecteerde mensen één minuut naar een programma kijken, worden ze als kijker geregistreerd.
Op zondag 7 december 2003 22:21 schreef onanymous het volgende:[..]
Klets
kijkcijfers worden gebaseerd op een duizendtal families waar meetkastjes staan en vervolgens wordt dit vertaald naar verwacht aantal kijkers. Net zo iets dus als een voorlopige verkiezings voorspelling van maurice de hond.
quote:ok
Op zondag 7 december 2003 22:25 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Dat bedoel ik ook. Als die geselecteerde mensen één minuut naar een programma kijken, worden ze als kijker geregistreerd.
Maar er is met deze uitzendingen verder weinig meer te doen - alles is al lang en breed achter de rug. Pas bij de finalerondes kan het grote manipuleren weer beginnen.
quote:Geef je me dan weer ff een seintje, SCH?
Op zondag 7 december 2003 23:15 schreef SCH het volgende:
Pas bij de finalerondes kan het grote manipuleren weer beginnen.
quote:en dan "Dit was het nieuws"
Op zondag 7 december 2003 22:29 schreef murp het volgende:
eerst kopspijkers kijken en daarna zappen naar idols2, ik denk dat de meeste dat doen..
quote:Jij bent de allereerste, sweetydarling. Er is al wel wat uitgelekt over de briefing en de orders die de jury heeft gekregen trouwens.
Op zondag 7 december 2003 23:29 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Geef je me dan weer ff een seintje, SCH?
quote:Mja jammer dat DWHN tijdens Idols begint
Op maandag 8 december 2003 00:01 schreef mcDavid het volgende:[..]
en dan "Dit was het nieuws"
quote:Is je fantasie weer op hol geslagen??
Op maandag 8 december 2003 09:27 schreef SCH het volgende:[..]
Er is al wel wat uitgelekt over de briefing en de orders die de jury heeft gekregen trouwens.
quote:Kun je ff wat specifieker zijn, SCH?
Op maandag 8 december 2003 09:27 schreef SCH het volgende:[..]
Jij bent de allereerste, sweetydarling. Er is al wel wat uitgelekt over de briefing en de orders die de jury heeft gekregen trouwens.
quote:Tuuk - wat ik weet is dat er een soort van blauwdruk is gemaakt voor de finale, al voor de allereerste audities. Dus: wat voor soort mensen willen we in de finale, waarin moet het afwijken van vorig jaar en wat voort soort nieuwe types willen we erbij. Als die niet in de audities zitten dan worden ze gezocht.
Op maandag 8 december 2003 12:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kun je ff wat specifieker zijn, SCH?
Natuurlijk moet de man-vrouw en de zwart-wit verhouding weer goed in orde zijn en heeft de jury de opdracht gekregen beter op de meisjes/vrouwen te letten. Want de platenmaatschappij wil heel graag dat er nu een vrouw wint natuurlijk, ook omdat in andere landen niet zoveel is gebeurd.
Wel een heel stuk minder maar nog altijd enorm veel natuurlijk
quote:Dat is dus duidelijk véél minder (half miljoen) dan vorige week. Een behoorlijke tegenvaller voor Idols, lijkt me.
Op zondag 14 december 2003 11:46 schreef Markie-Mark het volgende:
Aflevering 2: 2.641.000 kijkersWel een heel stuk minder maar nog altijd enorm veel natuurlijk
quote:Ik heb het idee dat we vorig jaar meer audities te zien kregen per (voorronde-)aflevering... maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Op zondag 14 december 2003 11:51 schreef Bastard het volgende:
Ze moeten ook meer kandidaten laten zien.. niet die flitsende beelden de hele tijd.
quote:Wat verwachten ze dan? Het gaat heus niet ineens beter scoren dan vorig jaar.. 2-3 miljoen per keer is toch netjes..
Op zondag 14 december 2003 12:01 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Dat is dus duidelijk véél minder (half miljoen) dan vorige week. Een behoorlijke tegenvaller voor Idols, lijkt me.
quote:Nee dat idee had ik ook.. tis een stuk commercie erbij.
Op zondag 14 december 2003 12:03 schreef P-Style het volgende:[..]
Ik heb het idee dat we vorig jaar meer audities te zien kregen per (voorronde-)aflevering... maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
quote:Ja... da's toch wel jammer.
Op zondag 14 december 2003 12:32 schreef Bastard het volgende:[..]
Nee dat idee had ik ook.. tis een stuk commercie erbij.
quote:Vorige week kon nog gezegd worden dat er minder mensen keken door Sinterklaas (sommigen vieren dat op die zaterdagavond), maar dat gaat voor deze uitzending duidelijk niet op.
Op zondag 14 december 2003 12:25 schreef Sven- het volgende:[..]
Wat verwachten ze dan? Het gaat heus niet ineens beter scoren dan vorig jaar.. 2-3 miljoen per keer is toch netjes..
Misschien dat ze nóg meer audities en minder gelul eromheen moeten uitzenden?
quote:Hopelijk dat dit voor de makers een indicatie is om het toch wat aan te passen; meer kandidaten, en minder poespas er om heen
Op zondag 14 december 2003 11:46 schreef Markie-Mark het volgende:
Aflevering 2: 2.641.000 kijkersWel een heel stuk minder maar nog altijd enorm veel natuurlijk
quote:weer een tegenvaller dus.
Op zondag 21 december 2003 09:56 schreef FierceDeityLink het volgende:
Gisteren 2.542.000
quote:wat mensen interessant aan kopspijkers vinden...? BEN JE GEK OFZO?
quote:Een tegenvaller? Dat is toch ontzettend veel, hoor! Heel wat meer dan vorig jaar.
Op zondag 21 december 2003 11:31 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
weer een tegenvaller dus.
quote:Het neemt met de week af; dat is veel belangrijker. Vorig jaar nam 't iedere week toe. Dat is een heel verschil
Op zondag 21 december 2003 12:05 schreef Mr.Trelawney het volgende:[..]
Een tegenvaller? Dat is toch ontzettend veel, hoor! Heel wat meer dan vorig jaar.
Vorig jaar duurde het tot de laatste afleveringen om zoveel kijkers te trekken. Straks krijg je de finale rondes weer en dan zitten er weer 3 mln voor de buis!
quote:Het gaat vooral om de stelselmatige daling van de kijkcijfers. Al blijft 2,4 miljoen kijkers natuurlijk een heel mooi aantal.
Op zondag 28 december 2003 12:29 schreef Vamos het volgende:
hehe, 2.5mln een tegenvaller noemen. Dat is zo'n beetje best bekeken programma van de NL buis. Dat ga je toch geen tegenvaller noemen?Vorig jaar duurde het tot de laatste afleveringen om zoveel kijkers te trekken. Straks krijg je de finale rondes weer en dan zitten er weer 3 mln voor de buis!
quote:studio sport trekt op een gemiddelde zondagavond méér kijkers, geloof ik.
Op zondag 28 december 2003 12:29 schreef Vamos het volgende:
hehe, 2.5mln een tegenvaller noemen. Dat is zo'n beetje best bekeken programma van de NL buis. Dat ga je toch geen tegenvaller noemen?
quote:Denk je wel aan appels en peren?
Op zondag 28 december 2003 12:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
studio sport trekt op een gemiddelde zondagavond méér kijkers, geloof ik.
quote:Dat maakt niet uit. 't gaat erom dat Idols het best bekeken programma van de Nederlandse tv wordt genoemd en dat is niet zo. Idols is geen aparte categorie ofzo.
Op zondag 28 december 2003 12:53 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Denk je wel aan appels en peren?
quote:Wie zegt dat idols het best bekeken programma van de Nederlandse TV is dan?
Op zondag 28 december 2003 12:56 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Dat maakt niet uit. 't gaat erom dat Idols het best bekeken programma van de Nederlandse tv wordt genoemd en dat is niet zo. Idols is geen aparte categorie ofzo.
kopspijkers en baantjer trekken altijd meer kijkers, en dan reken ik studio sport effe niet meer
quote:Dan heb jij er niet veel van begrepen
Op zondag 28 december 2003 12:56 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Dat maakt niet uit. 't gaat erom dat Idols het best bekeken programma van de Nederlandse tv wordt genoemd en dat is niet zo. Idols is geen aparte categorie ofzo.
Het gaat namelijk om doelgroepen:
quote:
De vierde van de zes auditierondes van Idols was gisteren aan de beurt op RTL4. Met 2,4 miljoen kijkers in totaal (16,3%) en 20% en 24% kijkdichtheid in de groepen 13-19 jaar en 20-34 jaar blijft dit een uniek format in zijn soort. RTL4 melkt dit jaar het format meer uit door meer afleveringen te maken van de eerste auditieronden. En alhoewel de kijkdichtheden in totaal iets afnemen, blijven de scores in de doelgroepen opmerkelijk hoog. De verwachting is dat richting de finales deze cijfers nog hoger worden.
quote:Tsja, 't is allemaal leuk en aardig om 't zo gedetailleerd mogelijk te bekijken, maar daar heb ik niks aan. 't Gaat erom dat iedere uitzending weer minder wordt bekeken dan de vorige. Ik neem aan dat dat niet de bedoeling van de programmamakers is. 't Is heel leuk dat het in de jongerencategorie juist andersom is, maar da's maar een gedeelte.
Op zondag 28 december 2003 14:41 schreef schatje het volgende:[..]
Dan heb jij er niet veel van begrepen
.
Het gaat namelijk om doelgroepen:
[..]
quote:het blijft veel meer dan vorig jaar. Dát is belangrijk.
Op zondag 28 december 2003 14:46 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Tsja, 't is allemaal leuk en aardig om 't zo gedetailleerd mogelijk te bekijken, maar daar heb ik niks aan. 't Gaat erom dat iedere uitzending weer minder wordt bekeken dan de vorige. Ik neem aan dat dat niet de bedoeling van de programmamakers is. 't Is heel leuk dat het in de jongerencategorie juist andersom is, maar da's maar een gedeelte.
quote:Of jij er iets aan hebt doet er totaal niet toe. Het gaat er namelijk om dat bepaalde doelgroepen interessant zijn voor de adverteerder, en daar plukt de zender ook zijn vruchten van, omdat het simpelweg geld oplevert. Heel simpel
Op zondag 28 december 2003 14:46 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Tsja, 't is allemaal leuk en aardig om 't zo gedetailleerd mogelijk te bekijken, maar daar heb ik niks aan. 't Gaat erom dat iedere uitzending weer minder wordt bekeken dan de vorige. Ik neem aan dat dat niet de bedoeling van de programmamakers is. 't Is heel leuk dat het in de jongerencategorie juist andersom is, maar da's maar een gedeelte.
quote:Dat is heel leuk, maar de ontwikkeling van de kijkcijfers is juist 't tegenovergestelde van die van vorig seizoen. En als 't zo doorgaat komen ze ónder de kijkcijfers van vorig seizoen.
Op zondag 28 december 2003 14:49 schreef Kaensterle het volgende:[..]
het blijft veel meer dan vorig jaar. Dát is belangrijk.
quote:Eerst zien, dan geloven.
Op zondag 28 december 2003 15:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat is heel leuk, maar de ontwikkeling van de kijkcijfers is juist 't tegenovergestelde van die van vorig seizoen. En als 't zo doorgaat komen ze ónder de kijkcijfers van vorig seizoen.
He, wat ben ik toch optimistisch.
quote:Ik ook hoor, wij saampjes optimistisch
Op zondag 28 december 2003 15:05 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Eerst zien, dan geloven.
He, wat ben ik toch optimistisch.
quote:Zeg ik ergens dat ik Idols niet leuk vind? Kijk op m'n site: als ik Idols niet leuk vind, zou ik er ook niet zoveel over schrijven.
Op maandag 29 december 2003 10:35 schreef Hapertje het volgende:
Roel-Jewel... als je Idols niets vindt en maar appels met peren blijft vergelijken, ga dan op een ander forum weer gewoon lekker je blote reet op de foto zetten, want ik word schijtziek van je gemekker! Er zijn genoeg mensen die Idols wel leuk vinden, so get used to it!
quote:Zo, dat is een stuk meer dan ik had verwacht.
Op vrijdag 2 januari 2004 13:19 schreef schatje het volgende:
1.929.000 voor World Idol.
Overigens valt het aantal mensen dat naar Idols keek mij erg mee, aangezien op hetzelfde tijdstip 1.920.000 mensen naar Love Letters keken en 1.200.000 naar Theo Maassen!
quote:Ik denk dat het kijkcijfer aantal stabiel is op die 2,5 miljoen kijkers per week. Maar denk toch dat het bij de theater en workshop rondes zal dalen...
Op zondag 4 januari 2004 11:59 schreef Hapertje het volgende:
2.437.000 kijkers gisteravond... lijkt erop dat Idols nu toch echt een vaste schare fans heeft!Overigens valt het aantal mensen dat naar Idols keek mij erg mee, aangezien op hetzelfde tijdstip 1.920.000 mensen naar Love Letters keken en 1.200.000 naar Theo Maassen!
quote:Love Letters was ook leuk om te zien met een homostel dat won!
Op zondag 4 januari 2004 11:59 schreef Hapertje het volgende:
2.437.000 kijkers gisteravond... lijkt erop dat Idols nu toch echt een vaste schare fans heeft!Overigens valt het aantal mensen dat naar Idols keek mij erg mee, aangezien op hetzelfde tijdstip 1.920.000 mensen naar Love Letters keken en 1.200.000 naar Theo Maassen!
Edit Whoops. Zit ik te reageren op een reactie over Loveletters van vorige week. Maar goed, het was gisteren wel leuk bij Linda.
quote:
Met het afsluiten van de zesde auditieronde in den lande heeft Idols zichzelf ver overtroffen vergeleken met de eerste serie vorig jaar.
Daar waar vier auditieronden vorige seizoen gemiddeld 1,7 miljoen kijkers trok, scoren de zes auditieronden dit seizoen gemiddeld 2,5 miljoen kijkers. Dat is bijna 50% meer !In de doelgroepen 13-19 jaar en 20-34 jaar (zaterdag resp. 51% en 45%) worden ook monsterscores genoteerd. We zijn zeer benieuwd naar de cijfers van de theaterronde....
quote:
Op zondag 11 januari 2004 20:08 schreef schatje het volgende:[..]
quote:en de daling zet duidelijk door
Op zondag 18 januari 2004 11:13 schreef schatje het volgende:
Gisteren 2.177.000 kijkers, kijkdichtheid 14.8 en een marktaandeel van 29.9.
Maar gezien het forum gisteravond, en nu nog steeds, hebben mensen ineens veel meer om over te praten over Idols. Bij de audities was het redelijk rustig hier, maar nu is het lekker druk .
quote:
IDOLS BLIJFT BETER SCOREN
Met de eerste theaterronde van Idols heeft RTL4 2,2 miljoen kijkers gehaald (14,8%). En dat zijn er 300.000 meer dan deze aflevering in de eerste reeks. Idols blijft de nummer 1 televisie- en kassakraker van Nederland. Doelgroepen 13-19 en 20-34 jaar scoorde respectievelijk een marktaandeel van 61% en 43%.....
quote:Tsja, zo kunnen ze alles wel als positief uitleggen ... Dat er iedere aflevering minder mensen kijken, staat er niet bij ... En vorig seizoen was de trend toch echt andersom ....
Op maandag 19 januari 2004 20:52 schreef schatje het volgende:[..]
quote:Of niet.
Op zondag 1 februari 2004 01:38 schreef Ruud_Gullit het volgende:
Ik vraag me af wat de cijfers van vandaag waren... Zal wel een stuk hoger dan bij de vorige afleveringen geweest zijn.
De eerste workshop trok 2.247.000 kijkers, had een kijkdichtheid van 15.3% en een marktaandeel van 30.7%. De uitslag werd bekeken door 1.640.000 kijkers (11.1%) met een marktaandeel van 27.7%.
Het heeft denk gewoon z'n vaste schare fans getrokken, en daar zal het wel bij blijven tot de finale.
quote:Mwoah. Ik denk dat het vanaf nu weer een beetje gaat stijgen. Ik denk dat de show van gister een goede indruk heeft achtergelaten en goede reclame heeft gemaakt voor de komende aflveringen. Iig beter dan vorig jaar.
Op zondag 1 februari 2004 09:26 schreef LeBeau het volgende:Het heeft denk gewoon z'n vaste schare fans getrokken, en daar zal het wel bij blijven tot de finale.
En bij de finales zullen de kijkcijfers ook wel weer gaan stijgen.
2102 IDOLS kijkcijfer 15.3 marktaandeel 30.7 aantal 2.247.000
2302 IDOLS UITSLAG kijkcijfer 11.1 marktaandeel 27.7 aantal 1.640.000
quote:Hoeveel sms'jes zouden ze binnen hebben gekregen?? Een half miljoen
Vanavond komt de volgende secundaire inkomstenstroom op gang. Er kan namelijk voor het eerste weer gestemd worden via SMS. En om de verdenking van oplichting te voorkomen, is het tarief nu vooraf duidelijk. Waar vorig jaar door het stemmen en het ontvangen van SMS berichten euro 1,61 per stem moest worden afgerekend (zonder dat dat erbij werd verteld), geldt er nu een vast tarief van 0,90 eurocent per stem (inclusief ontvangstbevestiging).Die inkomsten worden over het algemeen als volgt verdeeld:
19% BTW (overheid)
36% provider (KPN, Vodafone etc.)
45% (RTL4, HMH, SMS-producent en bedenker format)Hoe die onderlinge verdeling tussen zender, producenten en bedenker totstand komt is niet bekend. De bedenker van Idols zal zo'n 20% (van de 45%) opstrijken. Net als bij de singleverkoop, optredens van Idols sterren etc.
quote:Pfff.... Die Simon Fuller word echt slapend multimultimultimiljonair....
De bedenker van Idols zal zo'n 20% (van de 45%) opstrijken.
quote:Hij heeft het gewoon slim aangepakt. Dat kun je de beste man niet kwalijk nemen
Op zondag 1 februari 2004 12:56 schreef calvobbes het volgende:[..]
Pfff.... Die Simon Fuller word echt slapend multimultimultimiljonair....
quote:wat een onzin! daar ging het vorig seizoen helemaal niet om! Hoe het sms-en in elkaar stak, werd toen kort nadat over de smskosten werd begonnen, uitgelegd.
Op zondag 1 februari 2004 12:53 schreef schatje het volgende:[..]
En om de verdenking van oplichting te voorkomen, is het tarief nu vooraf duidelijk.
[..]
quote:
In an interview in the summer, he described many of his "Idol" relationships as "partnerships" in which he receives from 25 to 50 percent of all earnings. The Sunday Times of London estimated that Fuller earned about $44 million in 2002 and $60 million in 2003, second to Paul McCartney's $67 million on last year's list of highest-paid entertainment figures.
quote:RTL maakt dus vette winst op Idols
Het Idols fenomeen blijft door razen. Met wederom 2,2 miljoen kijkers en (jawel) hoge aandelen in 13-19 en 20-34 (63% en 45%) zijn de reclameblokken van dit programma de meest gewilde. Voor de uitslag om 23.00 uur bleef 73% van het publiek van de eerste uitzending hangen (=1,6 miljoen kijkers). De rest lag in bed ? Maud (foto) , Ron en Marlies gaan door.Even terug naar gisteren . Stel dat er nu 10% van de kijkers ook een SMS heeft gestuurd. Dan zou de opbrengst 220.000 kijkers x 1 SMS a 0,90 eurocent = 198.000 euro zijn. Na afdracht van BTW en telecomprovider zou er dan ongeveer 90.000 euro over zijn voor de makers. Dan dek je een aardig stuk van de productiekosten voor televisie...
quote:Wie zei ook alweer dat HMG geen belang heeft bij het stemmen ...
Vandaag in de Telegraaf stond een zeer interessante berekening. Let wel: de bedragen zijn per aflevering!:Opbrengst
- 1.000.000 Idols sms-berichten x 0,70 euro = 700.000 euro (incl. BTW)Verdeling
- Btw naar overheid = 112.000 euro.
- KPN en andere telefoonmaatschappijen = 182.000 euro.
- Producent Idols (Holland Media House) = 182.000 euro.
- RTL4 = 182.000 euro.
- Golden Bytes (afhandeling sms-verkeer) = 42.000 euro.Holland Media House en RTL4 zijn beide onderdeel van de Holland Media Groep: de inkomsten gaan dus in zijn geheel naar de HMG.
quote:nee, daar heeft betreffende (aanstaande) manager belang bij
Op maandag 2 februari 2004 21:43 schreef FreddyK het volgende:
Bij het aantal stemmen hebben ze zeker baat, maar niet hoe er gestemd wordt.
quote:Wat denk je dat Edwin Jansen voor belang bij de stemming heeft? Denk je dat 't 'm superveel boeit wat het publiek van een kandidaat vindt? Ja, dat speelt wel mee, maar hij zal zeker zelf één of enkele kandidaten op 't oog hebben van wie hij denkt dat daarmee goed is samen te werken en dat die potentie hebben. Dat het publiek favorieten heeft, wil niet per definitie zeggen dat dat toppers zijn. Maar stemmen voor degene die Edwin zelf ook in gedachten heeft, geeft hem alleen maar bevestiging en goede mogelijkheden.
Op maandag 2 februari 2004 21:54 schreef FreddyK het volgende:
Volgens mij zie je dat echt verkeerd. Wat heeft Edwin Jansen te maken met de stemming? Je wil gewoon graag spoken zien. Waarom ga je zelf niet eens kijken bij een opname. Heb ik ook gedaan en ik kan je verzekeren, daar word je echt veel wijzer van.
En van dat kijken in de studio word je echt niet wijzer. Een paar kabeltjes kan ik thuis ook wel bekijken.
quote:Die 90.000 euro die ze aan dat SMS'en verdienen is echt niks vergeleken met wat ze al hebben uitgegeven aan Idols.
Op maandag 2 februari 2004 19:05 schreef schatje het volgende:RTL maakt dus vette winst op Idols
.
Ik lees exact dezelfde berichten op link DEZE LOG En jekopieert ze telkens klakkeloos !
Dat valt me nou vies tegen van de Fok site....;(
quote:Het staat toch in een quote
Op maandag 2 februari 2004 23:40 schreef Justan het volgende:
Hee Schatje (Moderator) Wel heeeeel erg flauw dat je niet de bronnen van je Idols kijkcijfer commentaar vermeld !Ik lees exact dezelfde berichten op link DEZE LOG En jekopieert ze telkens klakkeloos !
quote:idd niet netjes om de bron niet (niet altijd) te vermelden, maar door de tekst tussen quote-codes te zetten wordt niet de suggestie gewekt dat schatje de berichten zelf schrijft
Hee Schatje (Moderator) Wel heeeeel erg flauw dat je niet de bronnen van je Idols kijkcijfer commentaar vermeld !Ik lees exact dezelfde berichten op link DEZE LOG En jekopieert ze telkens klakkeloos !
quote:Hee hallo, je hebt helemaal gelijk
Ik zal het niet meer doen. Goed??
quote:heel goed
Op dinsdag 3 februari 2004 00:00 schreef schatje het volgende:[..]
Hee hallo, je hebt helemaal gelijk
.
Ik zal het niet meer doen. Goed??
Ik neem aan dat het met de finaleronde wel weer aantrekt...
quote:en natuuuuuuuurlijk is het in de doelgroepen wel hoog geweest. Ofzo.
Op zondag 8 februari 2004 12:26 schreef schatje het volgende:
1.932.000 kijkers, marktaandeel 27.3 en een kijkdichtheid van 13.1.
quote:Dat zie je nog niet in de kijkcijfers van betreffende uitzending hoor
Op zondag 8 februari 2004 12:42 schreef Tom_Tom- het volgende:
Dat is wel weinig ja.Maar ja, met Meike druipt iedereen af natuurlijk.
quote:Het is de schuld van Meike
Op zondag 8 februari 2004 12:42 schreef Tom_Tom- het volgende:
Dat is wel weinig ja.Maar ja, met Meike druipt iedereen af natuurlijk.
quote:Apart hoor.
Op zondag 8 februari 2004 12:57 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat vind je van m'n nieuwe ondertitel?
.
quote:Tja, het is natuurlijk wel steeds minder enzo, en misschien niet zo massaal als vorig jaar, maar je moet niet vergeten dat je hiermee nog steeds 40 keer de Kuip vult hoor.
Op zondag 8 februari 2004 12:37 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
en natuuuuuuuurlijk is het in de doelgroepen wel hoog geweest. Ofzo.
quote:zo kun je wel voor alles een excuus verzinnen
Op zondag 8 februari 2004 14:09 schreef BVO het volgende:[..]
Tja, het is natuurlijk wel steeds minder enzo, en misschien niet zo massaal als vorig jaar, maar je moet niet vergeten dat je hiermee nog steeds 40 keer de Kuip vult hoor.
quote:Ja, dat is natuurlijk ook zo, en ik ontken ook niet dat het slechter gaat dan afgelopen jaar, maar het blijft wel allemaal relatief, aangezien het nog steeds een van de best bekeken programma's is.
Op zondag 8 februari 2004 14:18 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
zo kun je wel voor alles een excuus verzinnen
.
Vorig jaar was er een duidelijk opgaande lijn. Dit seizoen is het de andere kant op. Dat is geen mening; dat is een feit.
quote:bron
Er stond gisteren duidelijk een kwalitatief minder rijtje potentiele popsterren te performen dan in de eerste workshop van Idols. Ook de jury zat onder haar niveau met werkelijk zouteloos commentaar.Daardoor lag het kijkcijfer iets lager dan vorige week met 1,9 miljoen kijkers (13,1%). Op 13-19 jaar lag het marktaandeel met 50% nog steeds ontzettend hoog maar wel wat lager dan vorige week. En op 20-34 jaar was het marktaandeel vrijwel ongewijzigd hoog met 42%. Sowieso was Idols weer verreweg het best bekeken programma van de zaterdag.
We voorspellen wel dat de uiteindelijk Idols winnaar niet uit deze aflevering komt....
quote:IDD
Op zondag 8 februari 2004 12:45 schreef schatje het volgende:[..]
Het is de schuld van Meike
![]()
.
quote:wat een onzin. Het was toch vantevoren niet bekend dat 't een mindere uitzending zou worden? Daardoor kan dat nooit een verklaring zijn voor de lagere kijkcijfers. Eén minuut kijken door de voor kijkcijfers geselecteerde personen is voldoende om als kijker te worden geregistreerd. Kan me niet voorstellen dat ineens duizenden mensen die voor Idols gingen zitten binnen één minuut al gingen zappen omdat het slecht zou zijn ....
Op zondag 8 februari 2004 16:52 schreef schatje het volgende:[..]
bron
.
quote:Daar heb je gelijk in. De bron is dan ook gewoon een weblog van iemand en geen kijkcijfersite.
Op zondag 8 februari 2004 17:59 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
wat een onzin. Het was toch vantevoren niet bekend dat 't een mindere uitzending zou worden? Daardoor kan dat nooit een verklaring zijn voor de lagere kijkcijfers. Eén minuut kijken door de voor kijkcijfers geselecteerde personen is voldoende om als kijker te worden geregistreerd. Kan me niet voorstellen dat ineens duizenden mensen die voor Idols gingen zitten binnen één minuut al gingen zappen omdat het slecht zou zijn ....
Dat zou je alleen in de waardering terug zien en die wordt voor RTL4/5/Yorin niet onderzocht.
Ik denk eerder dat deze rondes voor het publiek het minst interessant zijn (geen mensen die zich voor schut zetten, geen zenuwslopende praktijken in het theater en geen spannende eindstrijd waarbij iedereen de kandidaten kent). Ik verwacht dan ook dat het met de finales weer drukker wordt qua kijkers.
quote:Idd, dat publiek en het teveel aan muziek maakt het minder leuk dan vorig jaar, toen het in een stille studio met alleen een piano was.
Op zondag 8 februari 2004 18:25 schreef THE_BASE het volgende:
Ik vond de workshops van vorig jaar véél leuker. Ik vind dat er pas liveshows moeten zijn bij de finale. Ik heb nu zo'n finalegevoel dat er helemaal niet bij past!
quote:Naast die 2 dingen speelt het zich nu ook nog af in een of andere loods ofzo...tenminste, zo klinkt het. Erg hol.
Op zondag 8 februari 2004 18:31 schreef BVO het volgende:[..]
Idd, dat publiek en het teveel aan muziek maakt het minder leuk dan vorig jaar, toen het in een stille studio met alleen een piano was.
quote:JULLIE weten niet hoe het werkt met kijkcijfers meten. Als er grote groepen halverwege Idols afhaken (omdat het werkelijk een BORING uitzending was) telt dat WEL DEGELIJK mee in de GEMIDDELDE kijkdichtheid !
Op zondag 8 februari 2004 18:02 schreef Mike het volgende:[..]
Daar heb je gelijk in. De bron is dan ook gewoon een weblog van iemand en geen kijkcijfersite.
Ik denk eerder dat deze rondes voor het publiek het minst interessant zijn (geen mensen die zich voor schut zetten, geen zenuwslopende praktijken in het theater en geen spannende eindstrijd waarbij iedereen de kandidaten kent). Ik verwacht dan ook dat het met de finales weer drukker wordt qua kijkers.
Ik heb er een hekel aan als mensen maar wat roepen
quote:Ik had het misschien wat duidelijker moeten aangeven, maar ik gaf Roel dus gelijk dat je niet van te voren weet of een uitzending leuk wordt of niet.
Op zondag 8 februari 2004 20:37 schreef Justan het volgende:[..]
JULLIE weten niet hoe het werkt met kijkcijfers meten. Als er grote groepen halverwege Idols afhaken (omdat het werkelijk een BORING uitzending was) telt dat WEL DEGELIJK mee in de GEMIDDELDE kijkdichtheid !
Ik heb er een hekel aan als mensen maar wat roepen
Dat weet je overigens ook halverwege niet, omdat er in de tweede helft hele goeie kandidaten kunnen zitten.
quote:Ja, en dit soort mededelingen kun je ook een beetje normaal brengen!
Op zondag 8 februari 2004 20:37 schreef Justan het volgende:
JULLIE weten niet hoe het werkt met kijkcijfers meten. Als er grote groepen halverwege Idols afhaken (omdat het werkelijk een BORING uitzending was) telt dat WEL DEGELIJK mee in de GEMIDDELDE kijkdichtheid !Ik heb er een hekel aan als mensen maar wat roepen
"De kijkdichtheid (kdh) van een programma is gedefinieerd als het gemiddelde percentage kijkers per seconde, gedurende dit programma. De respondenten in de steekproef worden daarbij gewogen met een gewicht bepaald door de mate waarin ze voorkomen in de totale populatie van kijkers in Nederland."
(www.kijkonderzoek.nl)
het kijkcijferkastje begint met tellen na 15 sec. Zappen telt dus niet mee.
dus: als een programma minder leuk is dan gedacht en mensen zappen weg gaat het gemiddelde kijkcijfer omlaag....
quote:Ook dat wordt meegerekend.
Op maandag 9 februari 2004 11:27 schreef Mr.Trelawney het volgende:
Ik denk dat je bij de kijkcijfers wel in de gaten moet houden dat de groepen mensen die Idols kijken vaak erg groot zijn. Alle Idolsfans uit mijn vriendenkring kijken zaterdagavond samen een uitzending. En zo doen heel veel mensen dat. Volgens mij ligt het aantal kijkers van afgelopen zaterdag dus iets hoger dan 1,9 miljoen (maar veel zal het niet schelen, me dunkt)
quote:Desondanks kunnen kijkers wel afhakken halverwege waardoor het aantal kijkers en kijkdichtheid afneemt
Op zondag 8 februari 2004 20:40 schreef Mike het volgende:[..]
Ik had het misschien wat duidelijker moeten aangeven, maar ik gaf Roel dus gelijk dat je niet van te voren weet of een uitzending leuk wordt of niet.
Dat weet je overigens ook halverwege niet, omdat er in de tweede helft hele goeie kandidaten kunnen zitten.
Van te voren kun je ook niet weten hoe het niet loopt. Dat wordt ook niet beweerd. Men zoekt achteraf een logische verklaring. Het is jammer dat RTL niet wilt dat hun progamma's een waarderingcijfer krijgen omdat je er dan ook het een en ander uit zou kunnen afleiden .
RTL4 is trouwens een aantal jaar geleden al begonnen met een verjongenskuur. Progamma's als de SoundmixShow die wel goed scoorde maar waarnaar het foute publiek keek, wat dus niet interesssant voor de adverteerder. De doelgroepen 13-19 en 20-34 zijn het meest interessant voor die laatste .
.
quote:Dan val ik er buiten
Op maandag 9 februari 2004 12:25 schreef schatje het volgende:
De doelgroepen 13-19 en 20-34 zijn het meest interessant voor die laatste.
![]()
.
quote:daar houden ze ook rekening mee
Op maandag 9 februari 2004 11:27 schreef Mr.Trelawney het volgende:
Ik denk dat je bij de kijkcijfers wel in de gaten moet houden dat de groepen mensen die Idols kijken vaak erg groot zijn. Alle Idolsfans uit mijn vriendenkring kijken zaterdagavond samen een uitzending. En zo doen heel veel mensen dat. Volgens mij ligt het aantal kijkers van afgelopen zaterdag dus iets hoger dan 1,9 miljoen (maar veel zal het niet schelen, me dunkt)
quote:
Op maandag 9 februari 2004 13:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
daar houden ze ook rekening mee.
quote:Zeg ik...
Op maandag 9 februari 2004 12:07 schreef scanman01 het volgende:
Ook dat wordt meegerekend.
quote:goh ja, ook zéér overtuigend ...
Op zondag 15 februari 2004 13:59 schreef Tom_Tom- het volgende:
Kijk Roel_Jewel, het is weer gestegen!
.
quote:kweenie wat de discussie is.....
Op zondag 15 februari 2004 14:14 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
goh ja, ook zéér overtuigend ...
.
zal wel afgunst zijn....
quote:afgunst? Ik heb geen eigen tv-programma ofzo hoor
Op maandag 16 februari 2004 02:19 schreef oif het volgende:[..]
kweenie wat de discussie is.....
dit zijn echt topcijfers.... week na week na week.... en de finalerondes moeten nog komen!!zal wel afgunst zijn....
Waar ik me een beetje aan irriteer is dat mensen onverminderd positief zijn, terwijl de cijfers relatief gewoon slechter zijn dan vorig seizoen. Toen was er een duidelijk stijgende lijn en die is er nu zeker niet. Integendeel zelfs.
En nee, kom niet aan met "jamaar, in de doelgroep blabla". Bij andere programma's wordt ook naar het totaal gekeken. Studio Sport wordt ook altijd goed bekeken door sportliefhebbers .
quote:Noem is 1 programma die bij de 2e editie dezelfde of zelfs meer kijkcijfers trekt?
Op maandag 16 februari 2004 11:05 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
afgunst? Ik heb geen eigen tv-programma ofzo hoor
.
Waar ik me een beetje aan irriteer is dat mensen onverminderd positief zijn, terwijl de cijfers relatief gewoon slechter zijn dan vorig seizoen. Toen was er een duidelijk stijgende lijn en die is er nu zeker niet. Integendeel zelfs.
En nee, kom niet aan met "jamaar, in de doelgroep blabla". Bij andere programma's wordt ook naar het totaal gekeken. Studio Sport wordt ook altijd goed bekeken door sportliefhebbers.
quote:Expeditie Robinson
Op maandag 16 februari 2004 13:01 schreef Chayenn het volgende:[..]
Noem is 1 programma die bij de 2e editie dezelfde of zelfs meer kijkcijfers trekt?
quote:Hmm maar dat is toch niet echt een onwijze kijkcijferhit, of wel?
Op maandag 16 februari 2004 13:02 schreef BVO het volgende:[..]
Expeditie Robinson
quote:Elke week 1,5 miljoen kijkers op Net 5 vind ik toch wel een goed aantal.
Op maandag 16 februari 2004 13:06 schreef Chayenn het volgende:[..]
Hmm maar dat is toch niet echt een onwijze kijkcijferhit, of wel?
Idols is gewoon een enorm populair programma, iedereen weet wie het is en er is een vaste groep kijkers. Het is ontzettend moeilijk om de kijkcijfers van vorig jaar te overtreffen, omdat het niet nieuw meer is.
quote:Idols in andere landen.
Op maandag 16 februari 2004 13:01 schreef Chayenn het volgende:[..]
Noem is 1 programma die bij de 2e editie dezelfde of zelfs meer kijkcijfers trekt?
quote:bron
Met 2 miljoen kijkers scoorde Idols gisteravond weer iets beter dan vorige week. Met uiteraard weer de dikke aandelen in 13-19 (49%) en 20-34 (43%).Ook de vrouwen 20-34 jaar zaten aan de buis gekluisterd met een marktaandeel van 46%. Niet in de laatste plaats door kanshebber op de titel Idol 2004: Boris (foto)
(Tvformats.web-log.nl)quote:Afgelopen weekend trokken de 'loosers' van Idols meer kijkers (2 miljoen) dan de finalisten van het Nationaal Songfestival (1,9 miljoen). Ook hebben beide programma's een totaal ander profiel:
Kijkdichtheden Idols (tussen haakjes Songfestival)
13-19: 16,2% (6,6%)
20-34: 16,3% (9,9%)
35-49: 15,8% (16,2%)
50-+ : 8,1% (16,6%)
Idols is vooral erg jong (50 min) en Songfestival vooral ouder (35+)
bronquote:Het circus is weer van start. En de voorbereiding was goed. Een goed getimede aankondiging van een rechtzaak door HMG tegen Bas en Joel, advocaatbriefjes van Jerney om naaktfoto's te verwijderen van het net, Marlies in haar blote kont, vermeende naaktfoto's van deelnemer Ron voor een gaysauna (waar zjin ze dan ?) en Maud die haar relatie verbrak voor workshopdeelnemer Frank. Een perfecte introductiecampagne dachten wij zo.
De reeks van superformat Idols pluste tot nu toe al met zo'n 20%. Gisteren behaalde de eerste finale (half uur langer dan vorig jaar) op RTL4 ronde met 2,3 miljoen. Daarmee nog geen "plus", want dat is ongeveer gelijk aan de score van de eerste finaleronde vorig jaar. Maar nog steeds met doelgroepaandelen die op eenzame hoogte staan (13-19: 60% 20-34: 40%). De backstage perikelen op Yorin waren goed voor een marktaandeel van 9,4%. En dat trekt het gemiddelde van deze zender flink omhoog.
En de door ons getipte favoriet Boris (foto) voor de eindoverwinning maakt het gisteren ook weer waar. Waarschijnlijk waren de meest SMS-jes voor hem als we af mogen gaan op de reactie van het 1400 koppige studiopubliek.
Alleen Rexona lijkt voorlopig een verliezer. Dit jaar gaat de okselverfrisser voor sjaaltjes in plaats van posters (foutje bedankt?). En daar was gisteren (zeker als je het niet wist, niets van te zien). Ondanks de opmerking van presentator Reinout ".. laat je sjaaltjes maar zien..", de close-ups en de opmerking van Reinout Oerlemans die echt op het randje zat "..ik zag een kandidaat in de kleedkamer oefenen met een deodorant.."
Ik zag een hoop mensen met sjaaltjes van Robin zitten.quote:Op zondag 7 maart 2004 13:31 schreef schatje het volgende:
[..]
<a href=""http://tvformats.web-log.nl/"" target="_blank">bron</a>
Huh?? Sjaaltjes??
Oh, dat heb ik dan gemistquote:Op zondag 7 maart 2004 13:33 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik zag een hoop mensen met sjaaltjes van Robin zitten.
Vreemd idd, misschien toch te laat voor sommige?quote:Op zondag 7 maart 2004 13:27 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat raar eigenlijk, dat zoveel mensen de uitslag niet kijken en wel de gewone show.
Waar staat dat dan? In het artikel gaat het over Boris toch?quote:Op zondag 7 maart 2004 13:45 schreef Tom_Tom- het volgende:
Die sjaaltjes zag ik ook ja.
En waarom, in hemelsnaam, wordt Robin getipt als winnaar?
Oh ja, oeps.quote:Op zondag 7 maart 2004 13:47 schreef BVO het volgende:
Waar staat dat dan? In het artikel gaat het over Boris toch?
Slome duikelaar.quote:Op zondag 7 maart 2004 13:48 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Oh ja, oeps.. Verkeerd gelezen.
bronquote:HENKJAN SMITS ONGESTELD ?
De kijkers hebben weer gesproken en gingen dwars tegen het oordeel van Alice-hater cq Idols juryvoorzitter Henk Jan Smits in. Robin (foto) werd ten overstaan van 2,4 miljoen kijkers geëxecuteerd door een SMS spervuur. Een nogal fout gekapte Maud kwam voor het eerst op de kruk.
Dit resultaat zorgde voor een kleine half miljoen meer kijkers dan de tweede Idols finaleshow van vorig jaar. En jawel (daar is ie weer !) met aandelen van respectievelijk 60% en 40% op 13-19 en 20-34 jarigen.
bronquote:Vernietigend waren wederom de commentaren van Henk Jan Smits, die met grof geweld tracht blonde Alice te ruimen. Maar het was Ron zijn koffers mocht pakken. De Noordhollandse Alice mag dus nog een ronde meedoen.
Juliana was geen concurrent en 2,4 miljoen kijkers (16%) zagen de verrassende uitslag van Idols aan. Het marktaandeel 13-19 jaar bedroeg 63% en die van 20-34 jaar 44%.
Na drie finaleronden zien we dat deze gemiddeld zo'n 15% meer kijkers aan zich binden dan vorig jaar. De voorronden waren al goed voor een dikke 20% meer kijkers. En een Idols 3 zal dan ook zeker in de planning staan.
quote:Kijkcijfers van zaterdag
Idols (eindelijk Alice er uit) 2.499.000,
Backstage 867.000,
Uitslag (topscore) 2.159.000
CSI 1.091.000
Kopspijkers (was nog erg wennen aan het minder strakke format en de vele onderlinge en soms geforceerde gesprekjes, de extra presentator haalt jammer genoeg de vaart uit het programma) 2.491.000, Kassa 1.567.000, SMSmee's Poessie (hoogste score ooit) 734.000
Weekend Miljonairs 930.000
Mooie cijfers weerquote:Idol Erik zong gisteravond Ik bel je zo maar even op van Gordon. Maar de luisteraars belde en sms-te niet voor Erik. Erik eruit.
En toen waren er nog vijf. 2,6 miljoen kijkers (17,5%) waren er voor de finale show van gisteren. En dat zijn er weer 100.000 meer dan de vergelijkbare finaleshow van Idols vorig jaar.
En wederom blijft Idols het #1 programma onder de jongeren. 72% aandeel 13-19 jaar en 60% voor 20-34 jaar. En dat aandeel blijft dus ook maar klimmen.
Mja ik ga zaterdag op stap om 11 uur .. verklaard misschien voor meer mensen?quote:Op zondag 7 maart 2004 13:27 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat raar eigenlijk, dat zoveel mensen de uitslag niet kijken en wel de gewone show.
TMF Award: 1.5 (kdh) 3.6 (madl) 217.000 (abs)quote:RMA DE ZWAKSTE SCHAKEL
Irma was gisteren volgens sms-end Nederland de minste van de vijf overgebleven popsterren-in-de-maak. Tot ziens Irma ! Ze houdt er in ieder geval nog een prijs aan over. Zijn naam is X-Factor Erik. Die moest daarvoor nog wel even zijn huidige vriendinnetje aan de kant zetten.
2,7 miljoen kijkers (18,5%) waren getuige van het verpletterende optreden van Boris als Justin Timberlake. Lachend zal Boris zich straks tot Idols van 2004 laten kronen.
Idols 2004 overtreft nog steeds ruimschoots de versie van vorig jaar. Sinds de eerste finaleronde blijven de kijkcijfers met de week stijgen. Ook worden er gemiddeld zo'n 200.000 kijkers meer per finale aflevering gescoord. En ook de doelgroepen 13-19 en 20-34 jaar krijgen er geen genoeg van, zo blijkt uit de dikke 21% kijkdichtheid die in beide groepen te rapporteren is.
Idols verslaat met de 2,7 miljoen kijkers ook de nieuwe formule van Kopspijkers dat bleef steken op 2,4 miljoen kijkers. Daar waar Kopspijkers vorig seizoen met de week meer ging scoren en ruim boven de 3 miljoen kijkers eindigde, is dat nu andersom. De kijker is is blijkbaar nog niet helemaal uit.
Gisteravond was het ook weer tijd voor de jaarlijkse TMF Awards. Gemiddeld was de kijkdichtheid 6,6% in TMF doelgroep 13-19 jaar. En dat zijn zeven keer zoveel tieners als normaal op de zaterdagavond. In de 4 uur durende show waren onder andere topacts als Sugababes en Kylie Minogue (foto) te zien.
Ik ga pas na de uitslag op stap als ik op stap ga maar er zijn ook veel mensen die voor de uitslag op stap gaan. Het is best laat als je om 12 uur nog op stap moet gaan. En de uitslag tjah ken je daarna toch terug lezen op internet.quote:Op zondag 7 maart 2004 13:27 schreef Tom_Tom- het volgende:
quote:En toen waren er nog drie Idols-to-be. De kortgerokte Maud zat samen met Marlies op de 'bank'. En die lange benen van Maud gaven waarschijnlijk de doorslag. Zij mag een rondje verder. Marlies mocht naar huis.
De emotie-campagne die de producent van Idols voor JK voert werpt telkens zijn vruchten af. Een minder optreden wordt steeds gecompenseerd door tearjerkende filmpjes die JK er telkens doorheen trekken. Het product is niet onderscheidend maar de emotie werkt. Het is net reclame.
Wederom extra kijkers voor dit big band spektakel. 2,8 miljoen kijkers (en dat zijn er wéér 100.000 meer dan de vorige week én 300.000 meer dan vorig jaar) zagen het aan. Ook op de doelgroepen 13-19 en 20-34 jaar weer een hogere score met een dikke 22% kijkdichtheid.
Idols was Kopspijkers wederom de baas. Jack Spijkerman was goed voor 2,7 miljoen kijkers.
quote:Idols (JK terecht er uit) 2.711.000, Uitslag 2.492.000, Backstage 811.000
Kopspijkers (met een zouteloze Grijpstra & De Gier) valt terug 2.260.000, Kassa 1.189.000, Nieuwslicht 722.000
CSI 1.427.000
Weekend Miljonairs 794.000, Wegmisbruikers 736.000
De uitslag werd WEL door meer mensen bekeken!quote:Op zondag 25 april 2004 11:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
Verrassend: minder kijkers dan vorige week (al scheelt 't niet veel):
Medialog
[..]
Dat zijn vast een aantal Marliesfans die uit protest nu niet meer kijkenquote:Op zondag 25 april 2004 11:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
Verrassend: minder kijkers dan vorige week (al scheelt 't niet veel):
quote:Op zondag 25 april 2004 13:47 schreef Fusion het volgende:
[..]
Dat zijn vast een aantal Marliesfans die uit protest nu niet meer kijken
bronquote:BORIS IJSKOUD DE BESTE
We weten niet of het een grapje was van Maud aan het begin van de show toen ze de award in haar handen kreeg geduwd en tegen Boris zei ".. je naam staat er al op..". Maar het zou ons niet verbazen als het zo zou zijn, want al wekenlang was iedereen het er over eens: Boris zou winnen.
De 'chemie' tussen de twee finalisten was ver te zoeken. De temperatuur rond die twee moet zo ongeveer 10 graden onder nul zijn geweest. De kwaliteit van deze twee nachtegalen lag in ieder geval op elk front hoger dan die van de tienerfinalisten van vorig jaar.
3,4 miljoen kijkers (22,9%) waren getuige van de allesbeslissende optredens. En alhoewel dat een stuk minder is dan vorig jaar (4,7 mln), is het nog steeds een enorm cijfer. Overall scoorde Idols 2 ongeveer 5% méér kijkers dan de eerste serie met méér uitzendingen. En de producent kan zich gaan opmaken voor Idols 3. De marktaandelen van gisteren met 73% in 13-19 en 56% in 20-34 spreken ook weer boekdelen . Wordt vervolgd...
Inderdaad. Lekker objectief ook.quote:Op zondag 2 mei 2004 11:20 schreef mia_wallace het volgende:
Wat een boutstukjes trouwens, qua tekst. Klopt geen zak van.
of een vaste schare kijkers. Dan hoeft 't aantal kijkers bij de finale niet hoger te zijn dan de "normale" uitzendingen.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:25 schreef schatje het volgende:
Maar wat zou de reden zijn dat er minder kijkers waren??
Ik vind het wel opvallend. Misschien teveel van het goede. Je kon je kont niet keren of er was wel iets van Idols op tv.
Vorig jaar was het meer een evenement en schakelden bij de finale veel mensen in die normaal nooit keken. Nu volgde voornamelijk de vaste schare fans de finale.quote:Op zondag 2 mei 2004 15:25 schreef schatje het volgende:
Maar wat zou de reden zijn dat er minder kijkers waren??
Ik vind het wel opvallend. Misschien teveel van het goede. Je kon je kont niet keren of er was wel iets van Idols op tv.
Als dat zo is, zou je je kunnen afvragen of een meisje uberhaupt wel een kans heeft Idols ooit te winnen. En die kans is er natuurlijk wel, zie alleen al de winnares van de eerste Idols in Amerika, Kelly Clarkson.quote:Op maandag 3 mei 2004 01:17 schreef SlimShady het volgende:
Ik denk dat dat komt omdat meisjes zich geneigd voelen om te stemmen als ze een 'lekkere gozer' op tv zien. En ik denk dat dat niet het geval is bij jongens/mannen.
Die kijken, genieten en proberen de naam te onthouden.
Die gaan heus geld verspillen aan die commerciële "onzin".
Ik lees graag jullie reactie...
Omdat ze toch een keer op iemand wilden stemmen die echt kan zingen?quote:Op maandag 3 mei 2004 01:17 schreef SlimShady het volgende:
De Jim fans van vorig jaar hebben dit keer allemaal op Boris gestemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |