stef
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 07-12-2003 01:08]
quote:Dit is nu niet bepaald mijn sterkste kant.. Ik heb gemerkt dat ik (en ik denk ook veel andere mannen) slechts 1 ding tegelijk kan doen. Ik heb in mijn omgeving toch al gemerkt dat het cliché dat vrouwen hier beter in zijn toch in veel gevallen geldt..
Op woensdag 15 oktober 2003 09:20 schreef M-HuH-K het volgende:
Prioriteiten stellen is ook erg belangrijk, en aandachtverdeling. maw kan je meerdere dingen tegelijk doen. bv als verkeersleider je werk doen en tegelijk de krant lezen, ik bedoel, naar je assistent of superviser luisteren...
Is dit iets dat je kan leren of wordt deze "zwakte" onmiddellijk gespot en afgestraft bij de selecties?
Stef
quote:Zoals bij heel veel eigenschappen: Je moet het wel een beetje in je hebben, dan kan het met training verder uitgewerkt worden.
Op zondag 7 december 2003 01:16 schreef stef1 het volgende:[..]
Dit is nu niet bepaald mijn sterkste kant.. Ik heb gemerkt dat ik (en ik denk ook veel andere mannen) slechts 1 ding tegelijk kan doen. Ik heb in mijn omgeving toch al gemerkt dat het cliché dat vrouwen hier beter in zijn toch in veel gevallen geldt..
Is dit iets dat je kan leren of wordt deze "zwakte" onmiddellijk gespot en afgestraft bij de selecties?
Stef
vwb de opleiding: De theoriedingen kan iedereen, als je maar lang genoeg studeerd. Als je de theorie niet haalt gaat iedereen ervan uit dat dit je eigen (stomme) schuld is. De praktijkopliding is natuurlijk anders. Als de instructeurs daar merken dat je ergens moeite mee hebt, wordt daar extra aandacht aan besteed. Het doel is niet je weg te krijgen, maar om een VKL van je te maken.
groeten
quote:Mijn favoriete website. Met een boel verkeersleiders en ander luchtvaartvolk.
Op zondag 7 december 2003 01:25 schreef SnowBite het volgende:
www.atcbox.com
Ik heb net telefoon gekregen dat ik op 18 december naar de grading mag!!! Zelden zo blij geweest!!! Nu nog wachten op de te lezen opdrachten en dan leren dat de stukken eraf vliegen!!!
grtS,
gijS.
Je doet mee aan de testen van LVNL, maar als ik het me goed herinner kom je uit België, niet? Waarom dan niet bij Belgocontrol ?
Greetz,
Stef
Schiphol handelt meer verkeer af dan Zaventem.
Voor de selecties bij Belgocontrol moeste (vroeger toch) afgeleiden, limieten en integralen kunnen berekenen en da's veel te lang geleden.
Maar de enige echte reden is dat mijn vriendin Nederlandse is en dat het voor mij gemakkelijker is daarheen te gaan dan omgekeerd.
Nu gaan ik verder procedures blokken.
grtS,
gijS.
Ik ben nu nagenoeg helemaal door de keuring heen, medisch was ook alles goed, alleen nog wachten op het resultaat van het bloedonderzoek en de EEG.
Jeeper, een hint voor de grading: Zorg dat je een notatie verzint op de vluchtvoortgangsstrips waaraan je snel de informatie af kan leiden die je nodig hebt (mbt conflictsituaties). En zorg dat je iemand hebt om een oefensessie mee te houden, dat heeft mij veel geholpen iig.
EDIT: Riiiiight....ik zie dat ik een beetje laat ben met de tips , je zult nu ongeveer wel klaar zijn met de test
[Dit bericht is gewijzigd door HetIsMij_80 op 18-12-2003 16:32]
quote:En hoe is het gegaan?
Op dinsdag 9 december 2003 14:36 schreef Jeeper het volgende:
Hello!Ik heb net telefoon gekregen dat ik op 18 december naar de grading mag!!! Zelden zo blij geweest!!! Nu nog wachten op de te lezen opdrachten en dan leren dat de stukken eraf vliegen!!!
grtS,
gijS.
quote:Hey xyz, je zwerft hier ook nog rond
Op dinsdag 9 december 2003 14:07 schreef xyz het volgende:[..]
Mijn favoriete website. Met een boel verkeersleiders en ander luchtvaartvolk.
quote:Hoe is het geweest??
Op dinsdag 9 december 2003 14:36 schreef Jeeper het volgende:
Hello!Ik heb net telefoon gekregen dat ik op 18 december naar de grading mag!!! Zelden zo blij geweest!!! Nu nog wachten op de te lezen opdrachten en dan leren dat de stukken eraf vliegen!!!
grtS,
gijS.
Ik heb nu 2 weken geleden de sollicitatiepapieren naar Eurocontrol gepost en heb nog steeds geen antwoord... Er zijn natuurlijk de feestdagen, maar dit lijkt me toch wel erg lang..
Heeft er iemand hier ervaring mee? Wacht ik beter nog wat af, of kan ik maar beter eens bellen?
thx,
Stef
quote:Stef,
Op zaterdag 27 december 2003 11:46 schreef stef1 het volgende:
hey,Ik heb nu 2 weken geleden de sollicitatiepapieren naar Eurocontrol gepost en heb nog steeds geen antwoord... Er zijn natuurlijk de feestdagen, maar dit lijkt me toch wel erg lang..
Heeft er iemand hier ervaring mee? Wacht ik beter nog wat af, of kan ik maar beter eens bellen?thx,
Stef
Seoman
quote:Maar 50.000? Je krijgt vanaf dag 1 een goed salaris, en na je opleiding begin je met zo'n bedrag dat bovendien snel groeit...
Op maandag 29 december 2003 11:52 schreef indus het volgende:
Klopt het zoals ik op een site las dat deze gevorderde LuchtVerkeersLeiders maar 50.000 euro bruto verdienen op jaarbasis terwijl ze zo`n verantwoordelijke taak hebben?
niet echt mooi nederlands maar je begrijpt me wel ;-)
grtz,
stef
quote:Seoman,
Op maandag 29 december 2003 11:30 schreef Seoman het volgende:[..]
Stef,
Ga toch niet naar Eurocontrol joh. Het verdient misschien wel aardig, maar de werkomgeving is weinig interessant. Daarbij komt dat Eurocontrol is zijn huidige vorm op sterven na dood is.
Ga toch naar Amsterdam. Veel leuker.Seoman
Ik twijfel niet aan je woord, maar heb jij dan ervaring met Eurocontrol? Waarom is Amsterdam volgens jouw leuker ?
En waarom zou Eurocontrol op sterven na dood zijn??
Stef
Eurocontrol is in zijn huidige vorm op sterven na dood omdat er in Europa veel dingen gaande zijn met betrekking tot Single Sky. Europa moet onderverdeeld worden in 4 of 5 grote verkeersleidingsblokken (in ieder geval in de hogere luchtlagen), en daarbij zal het huidige werkgebied van Eurocontrol waarschijnlijk herverdeeld gaan worden. Het betekent niet dat Eurocontrol ophoudt te bestaan, maar wat hun nieuwe plek wordt in Europa is niet duidelijk (zoals zoveel nog niet duidelijk is wat europese verkeersleiding betreft).
Waarom Amsterdam zo leuk is?
Simpel, ik werk daar en heb het er erg naar mijn zin.
Seoman
tot de grading kwam. Dat heb ik niet gered. Ja het 1e gedeelte (theorietestje) wel, maar het praktijkgedeelte niet. men vond dat mijn werktempo in hun ogen nog te laag was en mijn matevan overzicht ook onvoldoende Dat was toch wel een hele harde teleurstelling... elke keer als ik nu zo'n wervingsbord zie of langs schiphol kom denk ik: Daar had ik kunnen (moeten?) zitten... (doet toch een beetje pijn...)
maar nu eerst maar eens mn HBO doen (ook al moet ik nog 4 jaar minstens), daarna ben ik stuk ouder en wijzer, en misschien probeer ik het wel nog een keer en dan zijn we natuurlijk veel sneller en overzichtelijker
Dus voor iedereen die er nu zit: Succes en gefeliciflabber, en voor iedereen in de selectie: Succes
Verder moeten niet teveel mensen denken dat je bij de LVLN sowieso bovenin de toren komt. Zo'n 5% werkt daar maar. Maak je dus geen illusies. Je zult eerder in een zaal met -tig radarschermen komen te zitten.
En ja, Eurocontrol heeft wel eens lang werk met allerlei dingen terugsturen etc. etc.
Een tip die mij zeker door de selectie heeft geholpen: Wees jezelf en ga je niet nerveus zitten maken. Blijf gewoon lekker nuchter en maak 'misbruik' van de andere die wel behoorlijk zenuwachtig zijn!
Allereerst wil ik Mathijs succes wensen als je begint in februari
Ik werk zelf bij Eurocontrol en ik kan je zeggen dat je niks te klagen zal hebben qua werk/salaris/vrijheid/vakantie maar smaken verschillen
Tuurlijk zijn er ook teams (we hebben zo'n 18 teams totaal met ong. 10 man 'of vrouw' per team om alles 24 uur per dag gaande te houden) bij ons die er een andere kijk op hebben, maar gelukkig in het team waar ik zit is het errug gezellig
Oh en sorry dat je pas op je 19de mag beginnen, das ook een beetje mijn schuld aangezien ik op mn 19de al helemaal klaar was met mn opleiding en iets meer dan een jaar moest wachten totdat ik officieel op mezelf mocht werken.. De min. leeftijd is 21 hier, volgens mij ligt dat bij de LVNL lager maar dat zou je aan iemand anders moeten vragen.
Dus nu hebben ze gezegd (ipv dat ze de minimumleeftijd omlaag gooien) dat ze gewoon niemand aannemen jonger dan 19
Sorry My Bad
Een tip voor de mensen die bezig zijn of nog de hel van testen moeten ondergaan: Je hoeft niet uitstekend te presteren op de oefeningen zolang je alles maar een beetje kan en er niks is wat je helemaal NIET kan.. Ikzelf was zeker niet de beste bij de testing maar heb bij alles wel het gemiddelde gehaald (rekenen, geheugen, ruimtelijk inzicht, doorzettingsvermogen blabla) en het gehaald
MK, vraagje?
Ondanks het feit dat ik eigenlijk niet wil veranderen maar misschien door omstandigheden naar Amsterdam moet verhuizen, hoe schat jij de mogelijkheden om van Eurocontrol naar de LVNL te 'switchen'?
Ik neem aan dat het helpt dat ik nog onder de 25 ben..
Kom je autom. terecht bij A'dam Radar of kan je ook naar de Tower/Approach?
En hoe lang schat jij de omscholingscursus?
Oh en natuurlijk iedereen een Gelukkig Nieuwjaar gewenst!
Greetings,
D
quote:Da's wel hard! Blijkbaar ben je niet de enige die afgewezen wordt wegens "te traag beslissingen nemen". Ik vraag me af of ze soms niet een tikkeltje te streng zijn
Op dinsdag 30 december 2003 12:23 schreef NiTiN het volgende:
Ben afgelopen jaar in de selectieprocedure geweest, 1e, 2e, 3e+4e, medical (omgeruild met grading ivm korte tijdsbestek) allemaal lekker gered. tot zover niks aan de hand...tot de grading kwam. Dat heb ik niet gered. Ja het 1e gedeelte (theorietestje) wel, maar het praktijkgedeelte niet. men vond dat mijn werktempo in hun ogen nog te laag was en mijn matevan overzicht ook onvoldoende Dat was toch wel een hele harde teleurstelling...
Stef1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |