abonnement Unibet Coolblue
pi_15214317
oké, blijkbaar heeft het vorige topic, Luchtverkeersleider... wie nog meer?, het max aantal toelaatbare postings bereikt... Laten we hier verdergaan!

stef

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 07-12-2003 01:08]

pi_15214501
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 09:20 schreef M-HuH-K het volgende:


Prioriteiten stellen is ook erg belangrijk, en aandachtverdeling. maw kan je meerdere dingen tegelijk doen. bv als verkeersleider je werk doen en tegelijk de krant lezen, ik bedoel, naar je assistent of superviser luisteren...


Dit is nu niet bepaald mijn sterkste kant.. Ik heb gemerkt dat ik (en ik denk ook veel andere mannen) slechts 1 ding tegelijk kan doen. Ik heb in mijn omgeving toch al gemerkt dat het cliché dat vrouwen hier beter in zijn toch in veel gevallen geldt..

Is dit iets dat je kan leren of wordt deze "zwakte" onmiddellijk gespot en afgestraft bij de selecties?

Stef

  zondag 7 december 2003 @ 01:25:18 #3
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_15224816
quote:
Op zondag 7 december 2003 01:16 schreef stef1 het volgende:

[..]

Dit is nu niet bepaald mijn sterkste kant.. Ik heb gemerkt dat ik (en ik denk ook veel andere mannen) slechts 1 ding tegelijk kan doen. Ik heb in mijn omgeving toch al gemerkt dat het cliché dat vrouwen hier beter in zijn toch in veel gevallen geldt..

Is dit iets dat je kan leren of wordt deze "zwakte" onmiddellijk gespot en afgestraft bij de selecties?

Stef


Zoals bij heel veel eigenschappen: Je moet het wel een beetje in je hebben, dan kan het met training verder uitgewerkt worden.
Als je alles al zou kunnen zou de opleiding wel erg kort kunnen zijn. En dat is ie in ieder geval niet.
Ruimtelijk denken is ook iets wat je wel een beetje in je moet hebben.

vwb de opleiding: De theoriedingen kan iedereen, als je maar lang genoeg studeerd. Als je de theorie niet haalt gaat iedereen ervan uit dat dit je eigen (stomme) schuld is. De praktijkopliding is natuurlijk anders. Als de instructeurs daar merken dat je ergens moeite mee hebt, wordt daar extra aandacht aan besteed. Het doel is niet je weg te krijgen, maar om een VKL van je te maken.

groeten

hmmmmm....
pi_15273354
ok, en de testen zullen dit wel duidelijk maken

Stef

  dinsdag 9 december 2003 @ 14:07:14 #6
31603 xyz
Speed Bird
pi_15274284
quote:
Op zondag 7 december 2003 01:25 schreef SnowBite het volgende:
www.atcbox.com
Mijn favoriete website. Met een boel verkeersleiders en ander luchtvaartvolk.
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_15275155
Hello!

Ik heb net telefoon gekregen dat ik op 18 december naar de grading mag!!! Zelden zo blij geweest!!! Nu nog wachten op de te lezen opdrachten en dan leren dat de stukken eraf vliegen!!!

grtS,
gijS.

pi_15308213
Proficiat Jeeper !! ^o^

Je doet mee aan de testen van LVNL, maar als ik het me goed herinner kom je uit België, niet? Waarom dan niet bij Belgocontrol ?

Greetz,

Stef

pi_15325472
Goei vraag!!!

Schiphol handelt meer verkeer af dan Zaventem.

Voor de selecties bij Belgocontrol moeste (vroeger toch) afgeleiden, limieten en integralen kunnen berekenen en da's veel te lang geleden.

Maar de enige echte reden is dat mijn vriendin Nederlandse is en dat het voor mij gemakkelijker is daarheen te gaan dan omgekeerd.

Nu gaan ik verder procedures blokken.

grtS,
gijS.

  vrijdag 12 december 2003 @ 09:36:22 #10
20660 BAUKstEr
De online egotrip...
pi_15350794
Helaas kreeg ik dinsdag de gevreesde brief... Ik ga vanmiddag even informeren naar de redenen bij lvnl Ik ben nu hongerig, dus ik moet in ieder geval iets ervan kunnen leren
No compromise... 100% BAUKstEr
  vrijdag 12 december 2003 @ 19:07:28 #11
76409 MrNightWish
Dat valt te bezien
pi_15364875
Mag je al aan de sollicitatietesten beginnen vóór je 19e (verjaardag) bij LVLN?
pi_15516574
Jeeper gefeliciteerd
Baukster

Ik ben nu nagenoeg helemaal door de keuring heen, medisch was ook alles goed, alleen nog wachten op het resultaat van het bloedonderzoek en de EEG.

Jeeper, een hint voor de grading: Zorg dat je een notatie verzint op de vluchtvoortgangsstrips waaraan je snel de informatie af kan leiden die je nodig hebt (mbt conflictsituaties). En zorg dat je iemand hebt om een oefensessie mee te houden, dat heeft mij veel geholpen iig.

EDIT: Riiiiight....ik zie dat ik een beetje laat ben met de tips , je zult nu ongeveer wel klaar zijn met de test

[Dit bericht is gewijzigd door HetIsMij_80 op 18-12-2003 16:32]

pi_15521877
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:36 schreef Jeeper het volgende:
Hello!

Ik heb net telefoon gekregen dat ik op 18 december naar de grading mag!!! Zelden zo blij geweest!!! Nu nog wachten op de te lezen opdrachten en dan leren dat de stukken eraf vliegen!!!

grtS,
gijS.


En hoe is het gegaan?
  vrijdag 19 december 2003 @ 00:40:12 #14
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_15530378
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:07 schreef xyz het volgende:

[..]

Mijn favoriete website. Met een boel verkeersleiders en ander luchtvaartvolk.


Hey xyz, je zwerft hier ook nog rond
groetjes aughuet
pi_15606161
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:36 schreef Jeeper het volgende:
Hello!

Ik heb net telefoon gekregen dat ik op 18 december naar de grading mag!!! Zelden zo blij geweest!!! Nu nog wachten op de te lezen opdrachten en dan leren dat de stukken eraf vliegen!!!

grtS,
gijS.


Hoe is het geweest??
grtz,
Stef
pi_15738270
hey,

Ik heb nu 2 weken geleden de sollicitatiepapieren naar Eurocontrol gepost en heb nog steeds geen antwoord... Er zijn natuurlijk de feestdagen, maar dit lijkt me toch wel erg lang..
Heeft er iemand hier ervaring mee? Wacht ik beter nog wat af, of kan ik maar beter eens bellen?

thx,
Stef

pi_15790446
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 11:46 schreef stef1 het volgende:
hey,

Ik heb nu 2 weken geleden de sollicitatiepapieren naar Eurocontrol gepost en heb nog steeds geen antwoord... Er zijn natuurlijk de feestdagen, maar dit lijkt me toch wel erg lang..
Heeft er iemand hier ervaring mee? Wacht ik beter nog wat af, of kan ik maar beter eens bellen?

thx,
Stef


Stef,
Ga toch niet naar Eurocontrol joh. Het verdient misschien wel aardig, maar de werkomgeving is weinig interessant. Daarbij komt dat Eurocontrol is zijn huidige vorm op sterven na dood is.
Ga toch naar Amsterdam. Veel leuker.

Seoman

pi_15790966
Klopt het zoals ik op een site las dat deze gevorderde LuchtVerkeersLeiders maar 50.000 euro bruto verdienen op jaarbasis terwijl ze zo`n verantwoordelijke taak hebben?
pi_15797295
quote:
Op maandag 29 december 2003 11:52 schreef indus het volgende:
Klopt het zoals ik op een site las dat deze gevorderde LuchtVerkeersLeiders maar 50.000 euro bruto verdienen op jaarbasis terwijl ze zo`n verantwoordelijke taak hebben?
Maar 50.000? Je krijgt vanaf dag 1 een goed salaris, en na je opleiding begin je met zo'n bedrag dat bovendien snel groeit...

niet echt mooi nederlands maar je begrijpt me wel ;-)
grtz,
stef

pi_15797428
quote:
Op maandag 29 december 2003 11:30 schreef Seoman het volgende:

[..]

Stef,
Ga toch niet naar Eurocontrol joh. Het verdient misschien wel aardig, maar de werkomgeving is weinig interessant. Daarbij komt dat Eurocontrol is zijn huidige vorm op sterven na dood is.
Ga toch naar Amsterdam. Veel leuker.

Seoman


Seoman,

Ik twijfel niet aan je woord, maar heb jij dan ervaring met Eurocontrol? Waarom is Amsterdam volgens jouw leuker ?
En waarom zou Eurocontrol op sterven na dood zijn??

Stef

pi_15816977
Mijn ervaring met Eurocontrol is dat ik er een paar keer ben geweest en gezien heb hoe ze daar werken. Het kwam mij als star en weinig gezellig over (kan natuurlijk toeval geweest zijn). Het feit dat je daar met verschillende nationaliteiten werkt kan leuk zijn, maar kan ook nieuwe (taal)barières opwerpen.

Eurocontrol is in zijn huidige vorm op sterven na dood omdat er in Europa veel dingen gaande zijn met betrekking tot Single Sky. Europa moet onderverdeeld worden in 4 of 5 grote verkeersleidingsblokken (in ieder geval in de hogere luchtlagen), en daarbij zal het huidige werkgebied van Eurocontrol waarschijnlijk herverdeeld gaan worden. Het betekent niet dat Eurocontrol ophoudt te bestaan, maar wat hun nieuwe plek wordt in Europa is niet duidelijk (zoals zoveel nog niet duidelijk is wat europese verkeersleiding betreft).

Waarom Amsterdam zo leuk is?
Simpel, ik werk daar en heb het er erg naar mijn zin.

Seoman

pi_15821333
Ben afgelopen jaar in de selectieprocedure geweest, 1e, 2e, 3e+4e, medical (omgeruild met grading ivm korte tijdsbestek) allemaal lekker gered. tot zover niks aan de hand...

tot de grading kwam. Dat heb ik niet gered. Ja het 1e gedeelte (theorietestje) wel, maar het praktijkgedeelte niet. men vond dat mijn werktempo in hun ogen nog te laag was en mijn matevan overzicht ook onvoldoende Dat was toch wel een hele harde teleurstelling... elke keer als ik nu zo'n wervingsbord zie of langs schiphol kom denk ik: Daar had ik kunnen (moeten?) zitten... (doet toch een beetje pijn...)

maar nu eerst maar eens mn HBO doen (ook al moet ik nog 4 jaar minstens), daarna ben ik stuk ouder en wijzer, en misschien probeer ik het wel nog een keer en dan zijn we natuurlijk veel sneller en overzichtelijker

Dus voor iedereen die er nu zit: Succes en gefeliciflabber, en voor iedereen in de selectie: Succes

I went clubbing. Softest coat ever.
pi_15835010
Ik ben door alle ronden van Eurocontrol heen en start in februari. Ik denk dat het allemaal vooroordelen zijn, dat Eurocontrol saai zou zijn en A;dam super is. Ieder zijn eigen mening en ik zal t ook wel gaan merken. Je zit dan wel 4 jaar vast na de opleiding (zo'n kleine 3 jaar bij Eurocontrol), maar daarna ben je vrij om te gaan. Genoeg andere opties.

Verder moeten niet teveel mensen denken dat je bij de LVLN sowieso bovenin de toren komt. Zo'n 5% werkt daar maar. Maak je dus geen illusies. Je zult eerder in een zaal met -tig radarschermen komen te zitten.

En ja, Eurocontrol heeft wel eens lang werk met allerlei dingen terugsturen etc. etc.

Een tip die mij zeker door de selectie heeft geholpen: Wees jezelf en ga je niet nerveus zitten maken. Blijf gewoon lekker nuchter en maak 'misbruik' van de andere die wel behoorlijk zenuwachtig zijn!

pi_15960040
Dag mensen...

Allereerst wil ik Mathijs succes wensen als je begint in februari
Ik werk zelf bij Eurocontrol en ik kan je zeggen dat je niks te klagen zal hebben qua werk/salaris/vrijheid/vakantie maar smaken verschillen

Tuurlijk zijn er ook teams (we hebben zo'n 18 teams totaal met ong. 10 man 'of vrouw' per team om alles 24 uur per dag gaande te houden) bij ons die er een andere kijk op hebben, maar gelukkig in het team waar ik zit is het errug gezellig

Oh en sorry dat je pas op je 19de mag beginnen, das ook een beetje mijn schuld aangezien ik op mn 19de al helemaal klaar was met mn opleiding en iets meer dan een jaar moest wachten totdat ik officieel op mezelf mocht werken.. De min. leeftijd is 21 hier, volgens mij ligt dat bij de LVNL lager maar dat zou je aan iemand anders moeten vragen.
Dus nu hebben ze gezegd (ipv dat ze de minimumleeftijd omlaag gooien) dat ze gewoon niemand aannemen jonger dan 19
Sorry My Bad

Een tip voor de mensen die bezig zijn of nog de hel van testen moeten ondergaan: Je hoeft niet uitstekend te presteren op de oefeningen zolang je alles maar een beetje kan en er niks is wat je helemaal NIET kan.. Ikzelf was zeker niet de beste bij de testing maar heb bij alles wel het gemiddelde gehaald (rekenen, geheugen, ruimtelijk inzicht, doorzettingsvermogen blabla) en het gehaald

MK, vraagje?
Ondanks het feit dat ik eigenlijk niet wil veranderen maar misschien door omstandigheden naar Amsterdam moet verhuizen, hoe schat jij de mogelijkheden om van Eurocontrol naar de LVNL te 'switchen'?
Ik neem aan dat het helpt dat ik nog onder de 25 ben..
Kom je autom. terecht bij A'dam Radar of kan je ook naar de Tower/Approach?
En hoe lang schat jij de omscholingscursus?

Oh en natuurlijk iedereen een Gelukkig Nieuwjaar gewenst!
Greetings,
D

pi_15960602
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:23 schreef NiTiN het volgende:
Ben afgelopen jaar in de selectieprocedure geweest, 1e, 2e, 3e+4e, medical (omgeruild met grading ivm korte tijdsbestek) allemaal lekker gered. tot zover niks aan de hand...

tot de grading kwam. Dat heb ik niet gered. Ja het 1e gedeelte (theorietestje) wel, maar het praktijkgedeelte niet. men vond dat mijn werktempo in hun ogen nog te laag was en mijn matevan overzicht ook onvoldoende Dat was toch wel een hele harde teleurstelling...


Da's wel hard! Blijkbaar ben je niet de enige die afgewezen wordt wegens "te traag beslissingen nemen". Ik vraag me af of ze soms niet een tikkeltje te streng zijn
In elk geval nog veel succes met je studie!! ( 4 jaar !! ) :-)

Stef1

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')