abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 16:46:36 #201
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15306044
Nog een interessante bevinding:
[POLslowchat #114] The Wealth of Topics (in POL)
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15306154
Waarom komen dames als bijvoorbeeld een Fatima Elatik niet op voor die moslima's die de hoofddoek níet willen dragen, maar móeten dragen?

Waarom fulmineert iemand als zij tegen mensen die kritiek hebben op de reden waarom die hoofddoek op zou moeten, en niet op die mannen die de vrouwen die hem niet dragen als hoer of onzedig worden bestempeld, hen dwingen die doek te dragen, desnoods met met geweld?

De Blijf van mijn Lijf huizen zitten vol met moslima's die geen hoofddoek willen dragen, die níet met die door hun vader gekozen man willen trouwen, die niet zonder morren hun man volgen, die niet als maagd het huwelijk meer in kunnen , die een autochtoon vriendje hadden.

De Blijf van mijn Lijf huizen zitten níet vol met vrouwen die een hoofddoek willen dragen en dat op hun werk niet mogen, niet met vrouwen die moe worden van de kritiek op die hoofddoek of op de door mannen geëiste maagdelijkheid.

Waarom spenderen spreekbuizen, politica, moslima's met invloed meer tijd aan het strijden voor die doek en geen tijd aan het helpen van hun zusters die anders doen, en anders denken en daardoor in de problemen gekomen zijn, moesten vluchten, msihandeld worden?

Waar is de solidariteit met hun andersdenkende zusters, waarom telt dán opeens die vrijheid van meningsuiting en geloofsbeleving, vrijheid van doen en laten níet zo zwaar?

Ik mis de solidariteit met hen die het wérkelijk nodig hebben.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_15306197
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:45 schreef carino het volgende:
Milagro
[..]

Voorlichting voor de onwetenden daar ben ik voor.. MAAR verrijk jezelf ALVORENS je je zorgen maakt om anderen.. Ik claim hier als insider dat de mythe van elke meid bloedt tijdens de eerste LANG niet meer op gaat binnen de gemeenschap.. Dus wederom.. je oordeelt te snel...,

Niet elke vrouw bloed ook of merkbaar bij de ontmaagding, dus dat gaat sowieso niet op.
quote:
Wederom snap ik je veronderstelling niet.., Het niet dragen van een hoofddoek maakt een ander geen hoer (om in jouw woorden te spreken).., Weetje dat het heilig boek zich HELEMAAL niet uitlaat over het al dan niet hoer zijn van iemand?? DUS hoe kom JIJ erbij??
Korantexten is niet hetgeen waar het in deze discussie omgaat. Nogmaals het gaat over een maatschappelijk verschijnsel dat redelijk goed is op te meten.

Maar goed, ik zie dat je zelf een jonge professionele Turkse vrouw ben, dus rep eens van de zegeningen die jij ondervonden hebt van het weldegelijk bestaande paternalisme in de moslimcultuur.

Ik neem dus aan dat jij niet bent uitgehuwelijkt met een jongen uit het dorp van je ouders. Dat jij wel eerst met seksualiteit hebt mogen experimenteren voordat je je partner vond en dat niemand in jouw gemeenschap daar schande over spreekt? Het komt nl. voor idd, maar zeer beperkt. Dus dat is dan zeker niet representatief voor de populatie... Het is vervolgens dus eigenaardig dat je meent te kunnen spreken over die populatie.

I´m back.
pi_15306302
Aaaahikwordgek..,
quote:
Ik weet waar ik over praat, ik ben deelnemer van deze maatschappij.
Analyse van diverse media, mensen in de buurt, tramgesprekken, etc. etc. Wat een onzin dat je alleen kunt oordelen als je er zelf in zit (dus dat je moslim moet zijn om het te snappen). Ik bekijk het van een afstandje en kom tot conclusies, daar is niks mis mee. Het is aan de moslim om dat vermeende slecht observeren van een buitenstaander te veranderen. Tot nu toe word ik er niet vrolijk van.
Uiteraard ben je deelnemer van de maatschappij MAAR maakt dat je per definitie een kundige, welbesproken analist?? Dacht het niet he? Begrijp me niet verkeer, ik stel je kennis niet ter discussie WEL je oordeel.. snap je het verschil??
pi_15306321
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nog een interessante bevinding:
[POLslowchat #114] The Wealth of Topics (in POL)
Idd, ook weer zoiets dat opgemeten kan worden en waaruit bepaalde conclusies getrokken kunnen worden. De moslimman belijdt met de mond de vrome Koran, maar in de praktijk is het anders. Bekend is idd dat ze er wel allerlei Westerse vriendinnetjes erop nahouden, die ze overigens ook als hoeren zien natuurlijk (ook een masochistisch trekje van de Westerse vrouwen imo), en zelfs ook aan homoseksualiteit doen dat het een lieve lust heeft, maar alles ontkennen. Hun latere vrouwen hebben het recht van het aanrecht. En slepen ze uit hun moederland, omdat de vrouwen in de dorpen waar ze vandaan komen nog lekker onderhorig zijn. Uiteraard zijn voorbehoedsmiddelen uit den boze.
I´m back.
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 17:02:54 #206
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15306391
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:58 schreef carino het volgende:
Aaaahikwordgek..,
[..]

Uiteraard ben je deelnemer van de maatschappij MAAR maakt dat je per definitie een kundige, welbesproken analist?? Dacht het niet he? Begrijp me niet verkeer, ik stel je kennis niet ter discussie WEL je oordeel.. snap je het verschil??

Een oordeel mijnerzijds is een mening. Kennelijk ben je het daar niet mee eens of durf je de keiharde waarheid niet onder ogen te zien.
Ik ben blij dat je mijn kennis niet ter discussie stelt. Of ik kenner/analist ben boeit niet zo ontzettend veel, het gaat om een gevoel dat bij veel mensen heerst. Het feit dat jij over een "heilig boek" praat, laat zien dat jij dat als de waarheid ziet en veronderstelt dat iedereen in de samenleving in dat kader leeft. Ik ken geen heilig boek, althans ik erken geen enkel boek als heilig, maar louter als de mening van eoa schrijver. Ik gebruik mijn verstand en dat lijken moslima's meer te doen dan moslimmannen, die zich verhullen achter een geloof om hun eigenbelang te dekken.
pi_15306397
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:52 schreef milagro het volgende:
Waarom komen dames als bijvoorbeeld een Fatima Elatik niet op voor die moslima's die de hoofddoek níet willen dragen, maar móeten dragen?

Waarom fulmineert iemand als zij tegen mensen die kritiek hebben op de reden waarom die hoofddoek op zou moeten, en niet op die mannen die de vrouwen die hem niet dragen als hoer of onzedig worden bestempeld, hen dwingen die doek te dragen, desnoods met met geweld?

De Blijf van mijn Lijf huizen zitten vol met moslima's die geen hoofddoek willen dragen, die níet met die door hun vader gekozen man willen trouwen, die niet zonder morren hun man volgen, die niet als maagd het huwelijk meer in kunnen , die een autochtoon vriendje hadden.

De Blijf van mijn Lijf huizen zitten níet vol met vrouwen die een hoofddoek willen dragen en dat op hun werk niet mogen, niet met vrouwen die moe worden van de kritiek op die hoofddoek of op de door mannen geëiste maagdelijkheid.

Waarom spenderen spreekbuizen, politica, moslima's met invloed meer tijd aan het strijden voor die doek en geen tijd aan het helpen van hun zusters die anders doen, en anders denken en daardoor in de problemen gekomen zijn, moesten vluchten, msihandeld worden?

Waar is de solidariteit met hun andersdenkende zusters, waarom telt dán opeens die vrijheid van meningsuiting en geloofsbeleving, vrijheid van doen en laten níet zo zwaar?

Ik mis de solidariteit met hen die het wérkelijk nodig hebben.

Dat is toch al uitgelegd? Solidariteit bij de "intellectuele voorhoede" is er niet, omdat zij hun status mede danken aan het feit dat ze bepaalde dingen onbesproken laten. Solidariteit van de autochtone linkse zuster is er niet, omdat zij het cultureel-relativisme een hogere waarde achten dan het feit dat hun allochtone zuster minderwaardig zijn aan hun mannen. Wb de linkse stekelvarkentjes brigade is het gewoon dus de politieke correctheid waaraan ze zich houden. En dat leidt tot een laffe houding.
I´m back.
pi_15306470
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:58 schreef carino het volgende:
Aaaahikwordgek..,
[..]

Ik denk dat je juist een veel betere analist bent als je van buiten dat milieu komt. Ik denk dat jij, omdat je zelf Turks en moslima bent, te zeer kritiekloos staat tegen je eigen achtergrond.
I´m back.
pi_15306485
Wel grappig, uiteindelijk draait het toch in feite toch om die doek. Is men werkelijk zo begaan zo begaan met het lot van de moslim vrouwen of is het pure ergernis??

Maar goed, een vriendin van mij is filiaalhoudster bij de Etos in Utrecht, en ze draagt ook nog eens een hoofdoekje. Voor haar en ook voor mij een staaltje van emancipatie .

Hulde voor haar, en ik hoop dat er nog meer van dat soort dappere vrouwen mogen volgen .

pi_15306502
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:45 schreef carino het volgende:
Milagro
[..]

Voorlichting voor de onwetenden daar ben ik voor.. MAAR verrijk jezelf ALVORENS je je zorgen maakt om anderen.. Ik claim hier als insider dat de mythe van elke meid bloedt tijdens de eerste LANG niet meer op gaat binnen de gemeenschap.. Dus wederom.. je oordeelt te snel...,
[..]

Wederom snap ik je veronderstelling niet.., Het niet dragen van een hoofddoek maakt een ander geen hoer (om in jouw woorden te spreken).., Weetje dat het heilig boek zich HELEMAAL niet uitlaat over het al dan niet hoer zijn van iemand?? DUS hoe kom JIJ erbij??

Dat zeggen de mannen.
Mannen willen een MAAGD als vrouw.

Lees de posts van Kirmibeyaz hier en hij is niet de enige die zo denkt over vrouwen die zich in zijn ogen onzedelijk kleden.

Een vrouw dient zich te bedekken, niet te verleiden.

Waarom worden jullie wel fel als NIET moslims kritiek leveren, maar blijven jullie STIL als jullie zusters mishandeld worden, met de nek aangekeken worden omdat ze die hoofddoek NIET willen dragen, NIET meer maagd zijn, WEL sex voor het huwelijk hebben, nietgehoorzaam en deugdelijk zijn volgens de normen van hun vaders, broers, echtgenoten?

pi_15306526
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is toch al uitgelegd? Solidariteit bij de "intellectuele voorhoede" is er niet, omdat zij hun status mede danken aan het feit dat ze bepaalde dingen onbesproken laten. Solidariteit van de autochtone linkse zuster is er niet, omdat zij het cultureel-relativisme een hogere waarde achten dan het feit dat hun allochtone zuster minderwaardig zijn aan hun mannen. Wb de linkse stekelvarkentjes brigade is het gewoon dus de politieke correctheid waaraan ze zich houden. En dat leidt tot een laffe houding.

En wat wil je daar aan doen??
pi_15306536
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vraag het niet aan jou, natuurlijk, hè

maar aan de felle Turkse dame hier, aan die dame van de AEL etc etc.

Zo op de barricades voor de hoofddoek, maar voor hun zusters in nood?

Nee, dan kiezen zij nog liever partij voor de mannen die hun zusters in nood gebracht hebben, dan dat ze ons door die bijval gelijk zouden geven.

pi_15306557
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:06 schreef schatje het volgende:
Wel grappig, uiteindelijk draait het toch in feite toch om die doek. Is men werkelijk zo begaan zo begaan met het lot van de moslim vrouwen of is het pure ergernis??

Maar goed, een vriendin van mij is filiaalhoudster bij de Etos in Utrecht, en ze draagt ook nog eens een hoofdoekje. Voor haar en ook voor mij een staaltje van emancipatie .

Hulde voor haar, en ik hoop dat er nog meer van dat soort dappere vrouwen mogen volgen .

Als jij dat werkelijk denkt, dat het te doen is om het hoofddoekje, dan maak je een "travesty" van alle goede argumenten die ondertussen in dit topic al aan de orde zijn geweest en waarop nul komma nul antwoord wordt gegeven, behalve wat gestrooi met de verplichte korantexten. Als jij dat dus werkelijk denk dan begin ik een beetje te twijfelen aan je intellectuele capaciteit. Ik denk dat een bepaalde categorie linkse vrouwen idd gewoon de weg kwijt zijn...
I´m back.
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 17:11:30 #214
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15306567
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:06 schreef schatje het volgende:

Dus het dragen van een hoofddoekje is een uiting van emancipatie??? Of filiaalhoudster zijn van de ETOS? of een combinatie? Ik snap het niet.
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 17:13:17 #215
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15306603
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:07 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat zeggen de mannen.
Mannen willen een MAAGD als vrouw.

Lees de posts van Kirmibeyaz hier en hij is niet de enige die zo denkt over vrouwen die zich in zijn ogen onzedelijk kleden.

Een vrouw dient zich te bedekken, niet te verleiden.

Waarom worden jullie wel fel als NIET moslims kritiek leveren, maar blijven jullie STIL als jullie zusters mishandeld worden, met de nek aangekeken worden omdat ze die hoofddoek NIET willen dragen, NIET meer maagd zijn, WEL sex voor het huwelijk hebben, nietgehoorzaam en deugdelijk zijn volgens de normen van hun vaders, broers, echtgenoten?

Meten met 2 maten en niet willen afvallen, terwijl het geloof hun westerse toenadering afvalt in de vorm van emancipatie.
pi_15306607
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:08 schreef schatje het volgende:

[..]

Aandacht voor de uitwassen. Meer publiciteit. VMBO's die hier aandacht aangeven. Een discussie zonder politieke correctheid. SIRE campagnes.
I´m back.
pi_15306646
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als jij dat werkelijk denkt, dat het te doen is om het hoofddoekje,

Voor een deel gaat dat zeker op ja. Leuk dat er zo omheen gedraaid wordt, maar ik weet wel beter .
pi_15306664
Ryan..,
quote:
Overigens zijn die vrouwen nog maar het topje van de ijsberg, vermoed ik. Het zijn de vrouwen die het niet meer pikken. Veel vrouwen pikken het nog steeds wel.
Precies je stelt terecht.. Het is een vermoeden.. Ik ontken de blijf van mijn lijf huizen situatie niet.. maar ik generaliseer net zo min..,
quote:
Ik verwacht van een "intellectuele voorhoede"/middenklasse nu juist wel dat ze kritisch staan t.o. het establishment. De moderne geschiedenis, die ons in het Westen allerlei vrijheden en rechten heeft opgeleverd zonder de welke we nu nog in de middeleeuwen leefden, is juist voortgedreven door een kritische, zelfbewuste middenklasse, die ook actie voerde. Dat is ook precies waar het in moslimlanden aan ontbreekt. Geen kritische, zelfbewuste middenklasse die dezelfde humanistische waarden nastreeft als in het Westen. Zodra in een moslimmilieu iemand tot de middenklasse behoort dan schaart hij/zij zich achter het establishment. Gevolg: verstarring, geen verandering en uiteindelijk een onderdeel van de oorzaak waarom het in die landen op tal van punten (ook sociaal-economisch) zo slecht gaat. Natuurlijk wil men dit niet onderkennen en wijst voor de slechte situatie steevast het Westen aan als schuldige. Dit is deels waar, maar voor een even groot deel ligt het aan henzelf. Aan de afwezigheid van een zelfbewuste, kritische massa.
Waar in hemelsnaam haal jij de arrogantie vandaan om te stellen de midden of elite klasse in moslimlanden zich niet innovert of vernieuwend genoeg zou gedragen in vergelijking met het westen?? IS de westerlijke elite dan ZO vooruitstrevend? Met alle respect IK zie geen vooruitstrevendheid in de westerlijke elites.. WEL als het gaat om het eigen belang en vergroten van de eigen macht MAAR nimmer ten goede van het volk.. Dus waar heb je het over??
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 17:17:23 #219
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15306676
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:15 schreef schatje het volgende:

[..]

Voor een deel gaat dat zeker op ja. Leuk dat er zo omheen gedraaid wordt, maar ik weet wel beter .

Uitleg. Waar wordt omheen gedraaid?

Ik vind een hoofddoekje:

1. niet modieus => daar heb je dus gelijk in
2. niet geemancipeerd, juist het tegenovergestelde, een onderwerping aan het onderdrukkende geloof. Althans voor de vrouw.

pi_15306678
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:15 schreef schatje het volgende:

[..]

Wat aangeeft dat jou het niet te doen is om argumenten, maar om je eigen "geloof", waar je toch niet vanaf te brengen bent. Au fond niet anders dan bij de moslims dus. Slaap lekker...
I´m back.
pi_15306680
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:08 schreef schatje het volgende:

[..]

Wat wil de dame vd AEL daaraan doen.
Wat wilt Fatima Elatik daaraan doen.

Die willen daar helemaal niets aan doen.
Die strijden voor de hoofddoek, de gezichtssluier.

Maar hun zusters die die doek niet willen dragen?
Die het huis moesten ontvluchten?
Meiden die hun vaders hun broers toorn vrezen?

De kritiek moet van moslima's ZELF komen, kritiek op die mannen die vrouwen hoeren noemen die geen hooffdoek dragen, kritiek op die mannen die vrouwen hoeren noemen indien zij sex hebben voor het huwelijk.

Waarom moet er een vrije keuze zijn als het 't dragen vd hoofddoek betreft en wordt daar voor gestreden door dames die als spreekbuis fungeren?
Waarom zwijgen zij als hun zusters die zich verzetten tegen die opgelegde regels, voor hun leven moeten vrezen?

pi_15306687
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dus het dragen van een hoofddoekje is een uiting van emancipatie??? Of filiaalhoudster zijn van de ETOS? of een combinatie? Ik snap het niet.

Ja, wie ben jij om te zeggen dat het niet zo is, als zijzelf het wel zo ervaart??

Nou??

pi_15306717
Wat me verbaast is, dat ik het in alle aspecten eens ben met milagro...
I´m back.
pi_15306735
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:17 schreef milagro het volgende:

[..]

Wat wil de dame vd AEL daaraan doen.
Wat wilt Fatima Elatik daaraan doen.

Die willen daar helemaal niets aan doen.
Die strijden voor de hoofddoek, de gezichtssluier.

Ja, omdat zij nu eenmaal vinden dat het verplicht is tegenover Allah .

Hoe wil je daar in godsnaam tussen komen??

woensdag 10 december 2003 @ 17:20:16 #225
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15306741
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:58 schreef Ryan3 het volgende:
Idd, ook weer zoiets dat opgemeten kan worden en waaruit bepaalde conclusies getrokken kunnen worden. De moslimman belijdt met de mond de vrome Koran, maar in de praktijk is het anders. Bekend is idd dat ze er wel allerlei Westerse vriendinnetjes erop nahouden, die ze overigens ook als hoeren zien natuurlijk (ook een masochistisch trekje van de Westerse vrouwen imo), en zelfs ook aan homoseksualiteit doen dat het een lieve lust heeft, maar alles ontkennen. Hun latere vrouwen hebben het recht van het aanrecht. En slepen ze uit hun moederland, omdat de vrouwen in de dorpen waar ze vandaan komen nog lekker onderhorig zijn. Uiteraard zijn voorbehoedsmiddelen uit den boze.
Het is een dergelijke collectieve ontkenning van de misstanden binnen de gemeenschap ook die ervoor zorgt dat er een kunstmatig superioriteitsgevoel ontstaat... of beter gezegd, gevormd wordt. De Islam wordt als superieur gezien omdat er geen homosexualiteit in voorkomt, omdat vrouwen zich altijd zedelijk gedragen etc. etc. Wie niet in het plaatje past wordt simpelweg niet als moslim erkend.

En om even een misschien wat baude vergelijking te maken, dergelijk superioriteitsgevoelens zijn gevaarlijker dan welke rassentheorie dan ook (bijvoorbeeld dat joden inferieur en ariërs superieur zijn), omdat je niet kunt ontkennen dat bepaalde mensen geen ariër, niet blank, zwart of aziaat zijn. Erkenning van de eigen zwaktes is dan ook de eerste stap naar emancipatie imo. Dan laat je dat geforceerde superioriteitsgevoel los dat voor een zeer sterke cohesieve kracht binnen die gemeenschap zorgt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')