abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15281594
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 19:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, wrs. ken je m'n standpunt. De emancipatie is nog lang niet voltooid. Sterker nog, ik denk weleens dat vanwege de invloed van de Islam er zelfs weer een terugval te bespeuren is bij bijv. VMBO'ers. (Ik spreek weleens een nichtje die daar op zit). Van mij mag je je kont aldus presenteren, maar het moet niet zo zijn dat je je kont aldus moet presenteren om zo het predicaat "geëmancipeerd" te krijgen. Daarbij heel veel mensen die nog niet geëmancipeerd zijn, zien de subtiliteit van je redering niet (die ik overigens op zich onderschrijf, idem over seksualiteit) en zakken hierdoor steeds verder terug in een ongeëmancipeerde staat, want zien in jouw aldus gepresenteerde kont een bevestiging van het feit dat vrouwen idd alleen lustobjecten zijn, zonder werkelijke wil. Het is m.a.w. nog te vroeg voor konten die aldus gepresenteerd worden, ook al slaan de meeste mannen, ongeëmancipeerd of niet, een aldus gepresenteerde kont nooit af. Dit alles in het nette natuurlijk hè...

Mijn kont heeft niets met emancipatie van doen en is om die reden ook niet getoond
En jezelf ook als lustobject (nu ja, er zijn er die het waarderen) willen profileren zo nu en dan kun je juist doen als je weet dat het slechts een onderdeel is van een zeer aantrekkelijk totaalpakket, i.e. geestelijke bagage en dat een beetje geemancipeerde man daar doorheen prikt, en dat laatste bij voorkeur niet in het nette.

Moslim mannen grijpen terug op die oude normen en waarden omdat ze zich hier bedreigd voelen.
Meiden doen het over het algemeen beter, spreken de taal beter (is mijn ervaring tenminste hier in mijn directe omgeving) en willen zich laten gelden.
De meiden hebben nu nog geen keus zich aan te passen, te schikken naar vaders wil, al dan niet mbv broerlief.
Wie steunt hen?
Niet hun moeders, niet hun zusters.
Zoals een zich "misdragende" vrouw de man in een kwaad daglicht stelt, zo vrezen moeders en zusters weer voor hun echtgenoten, kiezen zij partij voor die zondige dochter, zus, vriendin.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 9 december 2003 @ 20:08:44 #177
3542 Gia
User under construction
pi_15283266
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 18:51 schreef milagro het volgende:
Het gaat erom dat mannen bepalen, met een Koranteksten als bewijs, dat vrouwen zich niet als lustobjecten mogen profileren
Ehh, wat zij dus zien als lustobject. Met los haar ben je al een lustobject.

Ik denk niet dat een meisje met lang blond haar zich als lustobject profileert. Het is gewoon een zieke kronkel in de hersens van die mannen dat zij dit wel zo zien.

† In Memoriam † dinsdag 9 december 2003 @ 20:16:32 #178
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15283501
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 20:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Ehh, wat zij dus zien als lustobject. Met los haar ben je al een lustobject.

Ik denk niet dat een meisje met lang blond haar zich als lustobject profileert. Het is gewoon een zieke kronkel in de hersens van die mannen dat zij dit wel zo zien.

Nou ja zeg.
Om iedere man van ziekte te betichten in hun hersens duidt op onervarenheid in het leven. Corrigeer me als ik er naast zit.
Ook mannen hebben grenzen hoor, niet iedere blonde vrouw wordt als lustobject gezien, maak je geen illusies.

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15284506
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 19:11 schreef milagro het volgende:

[..]

Mijn kont heeft niets met emancipatie van doen en is om die reden ook niet getoond
En jezelf ook als lustobject (nu ja, er zijn er die het waarderen) willen profileren zo nu en dan kun je juist doen als je weet dat het slechts een onderdeel is van een zeer aantrekkelijk totaalpakket, i.e. geestelijke bagage en dat een beetje geemancipeerde man daar doorheen prikt, en dat laatste bij voorkeur niet in het nette.

Dat laatste formuleer je een beetje ongelukkig, maar je hebt gelijk, alleen niet iedereen prikt daar doorheen. Het gekke in onze cultuur is dat we vrouwen de gelijkwaardige plaats gunnen en ook wel geven, over het algemeen, maar dat er nog steeds tal van cultuurelementen ertoe neigen om de vrouw weer terug te drukken in haar oude rol. Soms gaat het 1 en ander ook met elkaar samen; geëmanicipeerd-ongeëmancipeerd. Soms zijn het de vrouwen zelf, die om het hardst roepen dat emancipatie en feminisme uit de tijd zijn. Lees: niet meer nodig zijn. Ik waag dat te betwijfelen.
quote:
Moslim mannen grijpen terug op die oude normen en waarden omdat ze zich hier bedreigd voelen.
Meiden doen het over het algemeen beter, spreken de taal beter (is mijn ervaring tenminste hier in mijn directe omgeving) en willen zich laten gelden.
De meiden hebben nu nog geen keus zich aan te passen, te schikken naar vaders wil, al dan niet mbv broerlief.
Wie steunt hen?
Niet hun moeders, niet hun zusters.
Zoals een zich "misdragende" vrouw de man in een kwaad daglicht stelt, zo vrezen moeders en zusters weer voor hun echtgenoten, kiezen zij partij voor die zondige dochter, zus, vriendin.
Dat hoef je me niet uit te leggen. Het is voor een deel ook het willen behouden van de macht, bij moslimmannen. Zij hebben hierdoor alles te verliezen mocht er een gematigde variant van de Islam in het Westen ontstaan. En daarom voedt dit hun orthodoxie weer en hun afkeer tegen het verloederde, decadente Westen. Hierdoor gaat het ook op andere vlakken niet best met de integratie van allochtonen, waardoor weer extra verwijdering ontstaat, die vervolgens de orthodoxie als middel om zich af te zetten weer versterkt. Hoop je vervolgens dat de wat beter opgeleide moslims, door het genoten onderwijs, deze spiraal kunnen doorbreken, moet je helaas constateren dat zij nog grotere zeloten zijn dan moslims die geen hoger onderwijs hebben gevolgd. Treurig.
I´m back.
pi_15287853
Ik waag dat ook te betwijfelen, ook wij zijn er nog niet.
En ook wij, vrouwen, zijn daar in sommige gevallen zelf debet aan.

Maar de ontkenningsfase is gelukkig wel lang achter ons, iets wat bij te veel moslima's nog niet het geval is, ze hebben immers geen keus wegens gebrek aan alternatief, hetgeen koren op de molen is van de heren, die vervolgens weer zorg dragen voor het gebrek aan alternatief.

Als er nu toch een massaal 'verzet' kwam, dan werd het gebrek aan alternatief eindelijk eens een mannenprobleem en zouden zij eieren voor hu geld kiezen.

Maar ik zie het somber in.
En ik snap het niet.
Wat is nu fijner dan een echtgeno(o)t(e) die in beide culturen volledig meedraait, de taal spreekt, carriere maakt buitenshuis of thuis de moeder (vader) kan zijn die helpt met het huiswerk, betrokken is bij het schoolgebeuren.
Iets wat niet zal gebeuren zolang de heren hun bruiden uit het land van hun ouders blijven halen en de allochtone meiden hier hetzelfde doen, wegens gebrek aan beschikbare partners hier, zodat de emancipatie (van man of vrouw) weer van voor af aan kan beginnen.

dinsdag 9 december 2003 @ 22:31:34 #181
3542 Gia
User under construction
pi_15288006
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 20:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nou ja zeg.
Om iedere man van ziekte te betichten in hun hersens duidt op onervarenheid in het leven. Corrigeer me als ik er naast zit.
Ook mannen hebben grenzen hoor, niet iedere blonde vrouw wordt als lustobject gezien, maak je geen illusies.

Sorry hoor, maar dat is toch echt wat ze zelf zeggen: Moslima's dragen die hoofddoeken om niet als lustobject gezien te worden. M.a.w. zonder hoofddoek profileer je jezelf, volgens hun normen, als lustobject.

Het is de enige reden waarom die vrouwen/meisjes die doek dragen. Om de mannen te beschermen tegen hun eigen vleselijke lusten! Vrouwenhaar is schijnbaar nogal opwindend voor die mensen.

Ik kan me dat eerlijk gezegd niet voorstellen, maar ja, het zij zo.

† In Memoriam † dinsdag 9 december 2003 @ 22:37:36 #182
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15288240
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 22:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat is toch echt wat ze zelf zeggen: Moslima's dragen die hoofddoeken om niet als lustobject gezien te worden. M.a.w. zonder hoofddoek profileer je jezelf, volgens hun normen, als lustobject.

Het is de enige reden waarom die vrouwen/meisjes die doek dragen. Om de mannen te beschermen tegen hun eigen vleselijke lusten! Vrouwenhaar is schijnbaar nogal opwindend voor die mensen.

Ik kan me dat eerlijk gezegd niet voorstellen, maar ja, het zij zo.

Nu snap ik het pas, je bedoelt dat de moslimmannen dat denken/zeggen? Dat is inderdaad bekrompen en een zieke kronkel. Alsof die lust zomaar weg zou zijn, ze doen het nu alleen stiekum. Net zoals alcohol drinken. In Saudi-Arabie heb je tig illegale stokerijen, weet ik toevallig uit eerste hand.
  woensdag 10 december 2003 @ 11:54:27 #183
3542 Gia
User under construction
pi_15298110
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 22:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nu snap ik het pas, je bedoelt dat de moslimmannen dat denken/zeggen? Dat is inderdaad bekrompen en een zieke kronkel. Alsof die lust zomaar weg zou zijn, ze doen het nu alleen stiekum. Net zoals alcohol drinken. In Saudi-Arabie heb je tig illegale stokerijen, weet ik toevallig uit eerste hand.

Meisjes zat die met strakke truitjes, korte rokjes en zware make-up, maar wel met hoofddoekje op, rondlopen. Alsof dat niet opwindend kan zijn. In elk geval wel voor een gezonde Hollandse jongen, want die vallen over het algemeen niet op het haar!
In die gevallen zal zo'n lap dus ook absoluut niet beschermen tegen verkrachting.
pi_15303395
quote:
Op woensdag 10 december 2003 11:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Meisjes zat die met strakke truitjes, korte rokjes en zware make-up, maar wel met hoofddoekje op, rondlopen. Alsof dat niet opwindend kan zijn. In elk geval wel voor een gezonde Hollandse jongen, want die vallen over het algemeen niet op het haar!
In die gevallen zal zo'n lap dus ook absoluut niet beschermen tegen verkrachting.

Mm, zou wel een bak zijn om daar een lustobject van te maken idd. Het klinkt nl. wel geil. Beat them at their own game, als het ware. (Overigens lustobject of niet, eigenlijk is dat maar slechts een onderdeel van de problematiek.)
I´m back.
pi_15303522
quote:

[..]

Ook de meisjes met zo'n strakke zwarte hoofddoek om, doen nekken draaien idd.
Ze zijn vaak prachtig opgemaakt, of hebben gewoon een prachtig puur natuur oogopslag ..

Je hoort dan ook vaak zat "zo hey, zag je die meid, potverdomme, echt wel lekker"...

Wat dat betreft zetten in die gevallen de doekjes geen zoden aan de dijk en houden zij vooral zichzelf voor het lapje

† In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 15:14:17 #186
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15303638
quote:

[..]

disclaimer: verkrachting vind ik verwerpelijk.

pi_15303862
quote:
Tweede doekje voor de sier

"Het verschil tussen mijn moeder en ik is dat ik met mijn tijd meega. Mijn hoofddoekje is modieus en ik combineer het met de rest van mijn kleding", zegt de 22-jarige Dounia. Ze draagt twee doekjes over elkaar. De onderste doek is donker en strak om het hoofd geknoopt. Daaroverheen heeft zij losjes een witte, voile doek die in haar jas valt. "Het donkere doekje bedekt het haar, de tweede is voor de sier".

Stileren
Volgens ontwerper Cindy van den Bremen, die onderzoek deed naar het verschijnsel hoofddoekjes, is dit een voorbeeld van de wijze waarop jonge moslimmeiden hun hoofddoekje dragen. "Het is niet meer alleen een uiting van geloof, maar ook een kledingstuk dat je kunt stileren".

Aantrekkelijk

Het doel van het doekje, het bedekken van het haar, beschermt de moslimvrouw tegen ongewenste blikken van mannelijke zijde. "Dat is de voornaamste reden dat ik een hoofddoekje draag", zegt de 14-jarige Selma. Haar strakke donkerblauwe doek is als een knot vastgeknoopt in de nek. Deze piratenlook' lijkt niet meer op de grote bedekkende sluiers van haar moeder. "Ik wil er ook mooi uitzien".

Maar mag een hoofddoekje wel mooi zijn, als het je juist minder aantrekkelijk moet maken? Dounia: "Een hoofddoekje is een manier om te laten zien dat je met respect behandeld moet worden. Het is een teken dat iedereen binnen de moslimgemeenschap begrijpt. Je hoeft jezelf niet lelijk te maken om dat sein af te geven".

Zie, het is om blikken van mannen te voorkomen, maar tegelijkertijd willen ze er wel modieus en mooi bij lopen.

Voeg daarbij dat de doek nog al eens gepaard gaat met een strakke zwarte broek en strak coltruitje met modieuze driekwart jas of in de zomer modieus bloesje, oog make up, oorbellen die onder het doekje uitpiepen, dan is dat hele "beschermen tegen ongewenste blikken" volkomen kolder feitelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 10-12-2003 15:23]

pi_15303883
Beste Ryan (en de rest)..,

Allereerst.. vergeef me voor het terughalen van deze topic ONDANKS de indruk gewekt kan worden dat 'jullie' uitgepraat zijn..,

Met verbazing heb ik de bekrompen constateringen van de topicopener gelezen die hij vormt nav het spel van de media..,

Laten we beginnen bij het begin.., Topicopener stelt;
"Moslima's worden van jongsaf aan aan alle kanten beprekt door de Islamitische cultuur. Wat de oorzaak precies is, dus cultuur of religie, is een discussie op zichzelf en eigenlijk niet belangrijk; feit is dat moslima's niet hun eigen keuzes mogen maken"..,

Zijn verkeerde conclusies zijn per definitie te wijten aan zijn onjuiste begin. Zie je het maakt WEL degelijk uit wat de oorzaak is van 'onderdrukking' .., Als de oorzaak niet te verwijten is aan de Islam dan vervalt zijn theorie namelijk. De Islam predikt nimmer onderdrukking, laat dat duidelijk zijn alvoren ik verder ga..,

Vervolgens de volgende statement;
"... waarmee jonge zelfbewuste moslimvrouwen in het land van liberté, egalité et fraternité terugvechten tegen het verstikkende paternalisme van de moslimcultuur"

Zal ik je wat vertellen als insider? De strijd wordt niet gevoerd tegen het islamitische maar tegen DáT inpassen in een 'andere' omgeving.. De strijd wordt gevoerd tegen het vinden van een balans.., snap je?

Tot slot.., Zijn rather bizarre conclusie;
#1 De emancipatie van moslimvrouwen is in Nederland nog ver te zoeken, omdat de "intellectuele voorhoede" van de Nederlandse moslima's overwegend conservatief is.
#2 Ik vraag me zoetjes aan ook af of die zogenaamde "intellectuele" moslima's niet te ver verwijderd zijn van de dagelijkse praktijk om überhaupt als spreekbuis voor doorsnee moslima's op te kunnen treden..."

Je sarcastische toon is verreweg van stimulerend voor een gevatte discussie. Ik zou het op prijs stellen bijvoorbeeld als je de intellectualiteit van die dames niet ter discussie stelt. Dat is immers niet aan jou lijkt me. Vervolgens wie of wat is voor jou een doorsnee moslima?? EN uiteraard wist je dat de elite in een land BIJNA ALTIJD conservatief is?? Moslim of niet??

† In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 15:34:57 #189
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15304225
quote:
Op woensdag 10 december 2003 15:22 schreef milagro het volgende:

[..]

Zie, het is om blikken van mannen te voorkomen, maar tegelijkertijd willen ze er wel modieus en mooi bij lopen.

Voeg daarbij dat de doek nog al eens gepaard gaat met een strakke zwarte broek en strak coltruitje met modieuze driekwart jas of in de zomer modieus bloesje, oog make up, oorbellen die onder het doekje uitpiepen, dan is dat hele "beschermen tegen ongewenste blikken" volkomen kolder feitelijk.

Vreemd dat er ogenschijnlijk nog geen heftige discussie is uitgebarsten tussen de seksen van de moslimgemeenschap.
de vrouwen zijn duidelijk vooruitstrevender, maar hanteren daarbij de godsdienst om zich tegen zichzelf te beschermen. Diezelfde godsdienst die mannen blijkbaar een vrijbrief geeft om vrouwen die niet bedekt zijn aan te vallen en te verkrachten. Ik snap het niet meer.
Volgens die mannen is Allah er niet rouwig om als dat gebeurt, terwijl je juist zou verwachten dat Allah onmiddelijk dient te straffen als een man zich vergrijpt.
pi_15304454
Precies.

Ze geven er een leuke draai aan, zodat ze er én aantrekkelijk uit kunnen zien én niet kunnen worden verweten die doek niet te dragen.

pi_15304777
Aaahikwordgek en Milagro..,

Wat beweegd jullie of speelt zich in ieder geval af in jullie hoofd dat jullie DENKEN te kunnen spreken over situaties waarin jullie NIET inzitten en zodanig generaliseren dat het jullie net alleen ontkracht maar belachelijk doet overkomen..,

Neem me kwalijk..,

† In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 15:55:56 #192
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15304830
quote:
Op woensdag 10 december 2003 15:53 schreef carino het volgende:

Wat beweegd jullie of speelt zich in ieder geval af in jullie hoofd dat jullie DENKEN te kunnen spreken over situaties waarin jullie NIET inzitten en zodanig generaliseren dat het jullie net alleen ontkracht maar belachelijk doet overkomen..,

Neem me kwalijk..,

Misschien zit JIJ er wellicht juist TE diep in?
Ik ben hier gewoon aan het analyseren en discussieren en probeer niets in het belachelijke te trekken, dat doet die mannen-filosofie van de islam zelf wel.
pi_15304976
quote:
Misschien zit JIJ er wellicht juist TE diep in?
Ik ben hier gewoon aan het analyseren en discussieren en probeer niets in het belachelijke te trekken, dat doet die mannen-filosofie van de islam zelf wel.
Of ik er te diep of niet in zit zal ik niet kunnen beantwoorden --> zal me namelijk ontkrachten..., HOE dan ook IK laat me niet generaliserend uit over jou OF mensen zoals JIJ die denken te weten hoe de zaken zich voordoen maar die eigenlijk geen enkel besef hebben.., No offense.., maar weet waar over je praat..,

En een analyse waarop gebaseerd? Fragmenten van de media?? KOM OP hoor.., !!

[Dit bericht is gewijzigd door carino op 10-12-2003 16:03]

pi_15305048
quote:
Op woensdag 10 december 2003 15:53 schreef carino het volgende:

Neem me kwalijk..,

Het gaat niet om de hoofddoek an sich, maar de reden waarom.

Net zoals het ronduit schandalig is dat meiden hun toevlucht moeten zoeken tot maagdenvlies hersteloperaties, omdat ze anders geen huwelijkspartner kunnen vinden en moeten vrezen voor de toorn van hun vader, en door de rest vd gemeenschap als hoer worden gezien.

De onwetenden onder de moslims moeten nodig eens wat voorlichting krijgen in de kwestie maagdenvlies...niet alleen geslachtsgemeenschap doet een vlies scheuren, en een vlies is geen vlies maar een smal randje niet meer dan dat, een vrouw zou anders niet kunnen menstrueren zonder complicaties..

Zolang een niet hoofddoekdragende vrouw door teveel moslimmannen als hoer of op zijn gunstigst als onzedig gezien wordt, en zusters het NIET voor die vrouwen opnemen maar de mannen bijvallen, opdat ze zelf niet in de problemen komen voor hun steun aan die "onzedelijke moslima's", zolang een vrouw wiens maagdenvlies niet meer intact is, moet vrezen voor verstoting, verachting of erger, zij ook daar geen steun hoeven te verwachten van hun zusters, om dezelfde redenen als genoemd is de emancipatie van de moslim(a) ver te zoeken.

† In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 16:06:43 #195
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15305122
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:01 schreef carino het volgende:

[..]

Of ik er te diep of niet in zit zal ik niet kunnen beantwoorden --> zal me namelijk ontkrachten..., HOE dan ook IK laat me niet generaliserend uit over jou OF mensen zoals JIJ die denken te weten hoe de zaken zich voordoen maar die eigenlijk geen enkel besef hebben.., No offense.., maar weet waar over je praat..,

En een analyse waarop gebaseerd? Fragmenten van de media?? KOM OP hoor.., !!

Ik weet waar ik over praat, ik ben deelnemer van deze maatschappij.
Analyse van diverse media, mensen in de buurt, tramgesprekken, etc. etc. Wat een onzin dat je alleen kunt oordelen als je er zelf in zit (dus dat je moslim moet zijn om het te snappen). Ik bekijk het van een afstandje en kom tot conclusies, daar is niks mis mee. Het is aan de moslim om dat vermeende slecht observeren van een buitenstaander te veranderen. Tot nu toe word ik er niet vrolijk van.
pi_15305143
quote:
Op woensdag 10 december 2003 15:23 schreef carino het volgende:
Beste Ryan (en de rest)..,

Allereerst.. vergeef me voor het terughalen van deze topic ONDANKS de indruk gewekt kan worden dat 'jullie' uitgepraat zijn..,

Met verbazing heb ik de bekrompen constateringen van de topicopener gelezen die hij vormt nav het spel van de media..,

Wat ik al eerder gezegd heb, zeg ik nu weer: ga maar aan die moslimvrouwen in de blijf-van-me-lijk-huizen uitleggen dat ik bekrompen ben. Overigens zijn die vrouwen nog maar het topje van de ijsberg, vermoed ik. Het zijn de vrouwen die het niet meer pikken. Veel vrouwen pikken het nog steeds wel.
quote:
Laten we beginnen bij het begin.., Topicopener stelt;
"Moslima's worden van jongsaf aan aan alle kanten beprekt door de Islamitische cultuur. Wat de oorzaak precies is, dus cultuur of religie, is een discussie op zichzelf en eigenlijk niet belangrijk; feit is dat moslima's niet hun eigen keuzes mogen maken"..,

Zijn verkeerde conclusies zijn per definitie te wijten aan zijn onjuiste begin. Zie je het maakt WEL degelijk uit wat de oorzaak is van 'onderdrukking' .., Als de oorzaak niet te verwijten is aan de Islam dan vervalt zijn theorie namelijk. De Islam predikt nimmer onderdrukking, laat dat duidelijk zijn alvoren ik verder ga..,

Dat is een andere discussie, heb ik ook al eerder uitgelegd i.v.m. het citeren van Korantexten. Ook al staat honderduizend keer in de Korn dat je niemand mag onderdrukken en ik kan sociologisch bewijzen dat in die cohorte de vrouwen worden onderdrukt dan heb ik me toch te verstaan met de praktijk en niet met de theorie. Het is dus een bewuste afleidingsmethode om over de Koran te beginnen.
quote:
Vervolgens de volgende statement;
"... waarmee jonge zelfbewuste moslimvrouwen in het land van liberté, egalité et fraternité terugvechten tegen het verstikkende paternalisme van de moslimcultuur"

Zal ik je wat vertellen als insider? De strijd wordt niet gevoerd tegen het islamitische maar tegen DáT inpassen in een 'andere' omgeving.. De strijd wordt gevoerd tegen het vinden van een balans.., snap je?

Dat maken de conservatieve moslims ervan. Zij zien dit als een afzetten NB tegen het Westen.
quote:
Tot slot.., Zijn rather bizarre conclusie;
#1 De emancipatie van moslimvrouwen is in Nederland nog ver te zoeken, omdat de "intellectuele voorhoede" van de Nederlandse moslima's overwegend conservatief is.
#2 Ik vraag me zoetjes aan ook af of die zogenaamde "intellectuele" moslima's niet te ver verwijderd zijn van de dagelijkse praktijk om überhaupt als spreekbuis voor doorsnee moslima's op te kunnen treden..."

Je sarcastische toon is verreweg van stimulerend voor een gevatte discussie. Ik zou het op prijs stellen bijvoorbeeld als je de intellectualiteit van die dames niet ter discussie stelt. Dat is immers niet aan jou lijkt me. Vervolgens wie of wat is voor jou een doorsnee moslima?? EN uiteraard wist je dat de elite in een land BIJNA ALTIJD conservatief is?? Moslim of niet??

Ik stel het intellectualisme van drie van die vier vrouwen weldegelijk ter discussie. De 1 was lerares op een Islamitische basisschool, die sowieso een hoofddoek moeten dragen. De ander deed Bedrijfskunde, waaruit wel weer blijkt dat een goed stel hersens geen correlatie heeft met morele opvattingen. De laatste zat er namens het AEL en had, aan haar non-verbale communicatie af te lezen, duidelijk een appeltje met het Westen te schillen, hoewel geen hoofdddoekje op. Bij elkaar rijst het beeld op dat ze idd wel spreekbuis mogen zijn, maar zich moeten onthouden van bepaalde kritiek, want anders zijn ze zo weer spreekbuis af. De enige vrouw die wel kritisch was werd door de overige dames en dankzij een slechte moderatie overstemd. Wel hulde voor haar, overigens.

Ik verwacht van een "intellectuele voorhoede"/middenklasse nu juist wel dat ze kritisch staan t.o. het establishment. De moderne geschiedenis, die ons in het Westen allerlei vrijheden en rechten heeft opgeleverd zonder de welke we nu nog in de middeleeuwen leefden, is juist voortgedreven door een kritische, zelfbewuste middenklasse, die ook actie voerde. Dat is ook precies waar het in moslimlanden aan ontbreekt. Geen kritische, zelfbewuste middenklasse die dezelfde humanistische waarden nastreeft als in het Westen. Zodra in een moslimmilieu iemand tot de middenklasse behoort dan schaart hij/zij zich achter het establishment. Gevolg: verstarring, geen verandering en uiteindelijk een onderdeel van de oorzaak waarom het in die landen op tal van punten (ook sociaal-economisch) zo slecht gaat. Natuurlijk wil men dit niet onderkennen en wijst voor de slechte situatie steevast het Westen aan als schuldige. Dit is deels waar, maar voor een even groot deel ligt het aan henzelf. Aan de afwezigheid van een zelfbewuste, kritische massa.

I´m back.
  woensdag 10 december 2003 @ 16:39:33 #197
3542 Gia
User under construction
pi_15305875
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:07 schreef Ryan3 het volgende:

ga maar aan die moslimvrouwen in de blijf-van-me-lijk-huizen uitleggen dat ik bekrompen ben

LOL
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 16:40:21 #198
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15305902
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:39 schreef Gia het volgende:

[..]

LOL

LOL, viel me ook op, maar wilde ff geen olie op het vuur donderen!
  woensdag 10 december 2003 @ 16:42:21 #199
3542 Gia
User under construction
pi_15305952
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

LOL, viel me ook op, maar wilde ff geen olie op het vuur donderen!

Heb dat zelf ook heel vaak, dat soort typefouten. Ook bijvoorbeeld in woorden als nationalitiet.
pi_15306013
Milagro
quote:
De onwetenden onder de moslims moeten nodig eens wat voorlichting krijgen in de kwestie maagdenvlies...niet alleen geslachtsgemeenschap doet een vlies scheuren, en een vlies is geen vlies maar een smal randje niet meer dan dat, een vrouw zou anders niet kunnen menstrueren zonder complicaties.
Voorlichting voor de onwetenden daar ben ik voor.. MAAR verrijk jezelf ALVORENS je je zorgen maakt om anderen.. Ik claim hier als insider dat de mythe van elke meid bloedt tijdens de eerste keer LANG niet meer op gaat binnen de gemeenschap.. Dus wederom.. je oordeelt te snel...,
quote:
Zolang een niet hoofddoekdragende vrouw door teveel moslimmannen als hoer of op zijn gunstigst als onzedig gezien wordt, en zusters het NIET voor die vrouwen opnemen maar de mannen bijvallen, opdat ze zelf niet in de problemen komen voor hun steun aan die "onzedelijke moslima's",
Wederom snap ik je veronderstelling niet.., Het niet dragen van een hoofddoek maakt een ander geen hoer (om in jouw woorden te spreken).., Weetje dat het heilig boek zich HELEMAAL niet uitlaat over het al dan niet hoer zijn van iemand?? DUS hoe kom JIJ erbij??

[Dit bericht is gewijzigd door carino op 10-12-2003 17:09]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')