quote:Klinkt erg aannemelijk zoals je zegt dat ik niet objectief genoeg zou kunnen zijn.. Je kan immers ook niet beter weten dus ik zal je veronderstellende passages over mij je ook niet kwalijk nemen..,
Ik denk dat je juist een veel betere analist bent als je van buiten dat milieu komt. Ik denk dat jij, omdat je zelf Turks en moslima bent, te zeer kritiekloos staat tegen je eigen achtergrond.
ZIe je.. komend uit een bepaalde gemeenschap.., gelovend in een bepaalde overtuiging of levensvisie.. levend in een omgeving die per definitie zich als 'tegen' profileert maakt je als onderdeel van die 3 werelden een soms verwarde maar over het algemeen uiterst kundige observeerder.. [b]Doe mij en anderen niet tekort.. doe ik ook niet bij jou.., [b/]
quote:Wat is dat nu voor een antwoord?
Op woensdag 10 december 2003 17:18 schreef schatje het volgende:[..]
Ja, wie ben jij om te zeggen dat het niet zo is, als zijzelf het wel zo ervaart??
Nou??
quote:Slaat werkelijk helemaal nergens op
Op woensdag 10 december 2003 17:16 schreef carino het volgende:
Ryan..,
Waar in hemelsnaam haal jij de arrogantie vandaan om te stellen de midden of elite klasse in moslimlanden zich niet innovert of vernieuwend genoeg zou gedragen in vergelijking met het westen?? IS de westerlijke elite dan ZO vooruitstrevend? Met alle respect IK zie geen vooruitstrevendheid in de westerlijke elites.. WEL als het gaat om het eigen belang en vergroten van de eigen macht MAAR nimmer ten goede van het volk.. Dus waar heb je het over??
quote:Oh Schatje dan heb je er echt weinig van begrepen.
Op woensdag 10 december 2003 17:06 schreef schatje het volgende:
Wel grappig, uiteindelijk draait het toch in feite toch om die doek. Is men werkelijk zo begaan zo begaan met het lot van de moslim vrouwen of is het pure ergernis??Maar goed, een vriendin van mij is filiaalhoudster bij de Etos in Utrecht, en ze draagt ook nog eens een hoofdoekje. Voor haar en ook voor mij een staaltje van emancipatie
.
Hulde voor haar, en ik hoop dat er nog meer van dat soort dappere vrouwen mogen volgen
.
En daar tegen moet verzet komen.
Mannen geven een waarde aan die doek die er niet gegeven aan moet worden.
Mannen geven een waarde aan maagdelijkheid, terwijl ze erzelf op losneuken.
Mannen oordelen, veroordelen.
Hoe vaak komt een man om door eerwraak, omdat hij zich onzedelijk gedroeg, met autochtone meisjes omging?
Waarom zijn moslima's zo vreselijk ONsolidair naar hun onvrije zusters toe?
Zij komen niet voor hen op , die gebukt gaan onder de dwang van mannen, vaders, broers, echtgenoten.
quote:Vanuit jouw standpunt gezien ja
Op woensdag 10 december 2003 17:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Wat is dat nu voor een antwoord?
Nou, ik ben blij dat ze het zo ervaart, alleen waant ze zich rijk in geest vrees ik.
Wellicht zou je visie kunnen veranderen ALS je bij voorbaat al niet spreekt over het hoofddoekJE.. het is een hoofddoek..,
quote:
niet modieus
Als je dan toch bezig bent.., Waar speelt 'modieus' zijn zich af? In het haar? In een hoofddoek? Of in het geest en verstand???
quote:Inderdaad. En de rest van de maatschappij die jou en je vriendin een gelukkig leven wenst en een welgemeend welterusten!
Op woensdag 10 december 2003 17:23 schreef schatje het volgende:[..]
Vanuit jouw standpunt gezien ja
.
quote:Ja, maar die vrouwen lezen ook de Koran, en trekken daar hun conclusies uit. Dat ze dus om een goede moslim te kunnen zijn een hoofddoek moeten dragen
Op woensdag 10 december 2003 17:23 schreef milagro het volgende:[..]
Oh Schatje dan heb je er echt weinig van begrepen.
Er moet vrijheid zijn om die doek te dragen , idd.
quote:Lekker zwak, geeft niet lieverd, eet smakelijk
Op woensdag 10 december 2003 17:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Inderdaad. En de rest van de maatschappij die jou en je vriendin een gelukkig leven wenst en een welgemeend welterusten!
quote:Algemene modetrends in het westen duiden niet op een toegenomen populariteit van hoofddoeken onder autochtonen. Maar je hebt gelijk, mode is subjectief. Al zie ik het verschil niet in hoofddoekje en hoofddoek op de maat na dan...
Op woensdag 10 december 2003 17:24 schreef carino het volgende:
Aaahikwordgek..Wellicht zou je visie kunnen veranderen ALS je bij voorbaat al niet spreekt over het hoofddoekJE.. het is een hoofddoek..,
[..]
Als je dan toch bezig bent.., Waar speelt 'modieus' zijn zich af? In het haar? In een hoofddoek? Of in het geest en verstand???
Zorg dat je afkomt van je mannenvisie.., of beter gezegd.. gehate moslimmannen visie.., doelend op onderstaande.., geheid dat je dan tot objectievere constateringen komt..,
quote:
En daar tegen moet verzet komen.
Mannen geven een waarde aan die doek die er niet gegeven aan moet worden.
Mannen geven een waarde aan maagdelijkheid, terwijl ze erzelf op losneuken.
Mannen oordelen, veroordelen.
Hoe vaak komt een man om door eerwraak, omdat hij zich onzedelijk gedroeg, met autochtone meisjes omging?
quote:Dat vermoeden is gebaseerd op een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Het is een vrij veel voorkomend sociologisch beginsel dat de naam ijsberg-principe draagt...
Op woensdag 10 december 2003 17:16 schreef carino het volgende:
Ryan..,
[..]Precies je stelt terecht.. Het is een vermoeden.. Ik ontken de blijf van mijn lijf huizen situatie niet.. maar ik generaliseer net zo min..,
quote:Jij kent niet alleen je eigen geschiedenis niet (de echte bedoel ik hè), maar ook en vooral die van het Westen niet. Wat heb je gedaan bij geschiedenisles?
Waar in hemelsnaam haal jij de arrogantie vandaan om te stellen de midden of elite klasse in moslimlanden zich niet innovert of vernieuwend genoeg zou gedragen in vergelijking met het westen?? IS de westerlijke elite dan ZO vooruitstrevend? Met alle respect IK zie geen vooruitstrevendheid in de westerlijke elites.. WEL als het gaat om het eigen belang en vergroten van de eigen macht MAAR nimmer ten goede van het volk.. Dus waar heb je het over??
Atatürk was trouwens wel zo'n figuur. Typisch middenklasse en geseculariseerd. Verwesterde Turkije, schafte de invloed van de Islam op allerlei gebied af, seculariseerde de samenleving (maakte en passant nog heel wat slachtoffers), maar zie anno 21ste eeuw: hoewel de overheid geseculariseerd is, is het volk dat niet, wil grootendeels weer terug naar de praktijken van de Islam, waar jij het wrs. zo mee eens bent.
Btw je hoeft je text niet te benadrukken hoor. Wij discussiëren hier gewoon en dan worden er, of jij dat nou leuk vindt of niet, weleens harde noten gekraakt. Zo gaat dat vrije discussie. Verevelend hè? Maar uiteindelijk wel het beste hoor... Voor de rest zie ik je niet of nauwelijks met goede argumenten ingaan op de argumenten van anderen...
quote:Nee, Schatje
Op woensdag 10 december 2003 17:20 schreef schatje het volgende:[..]
Ja, omdat zij nu eenmaal vinden dat het verplicht is tegenover Allah
.
Hoe wil je daar in godsnaam tussen komen??
De dame vd AEL draagt GEEN hoofddoek.
Waarom komt zij niet op voor zusters die de hoofddoek MOETEN dragen en die daarvoor gestraft worden als ze zich daaraan proberen te onttrekken?
Waarom fulmineert zij tegen ongelovigen die kritiek uiten op de houding van ONgeemancipeerde moslimmannen, maar laat de moslima's die daar onder lijden in de steek door halsstarrig zwijgen?
Een Fatima Elatik schreeuwt moord en brand over VRIJE KEUZE, maar zwijgt over de ontbrekende vrije keuze van al die moslima's in de BvmL huizen.
quote:Waar staat dat in de Koran ? Jij hebt hem duidelijk niet gelezen.
Op woensdag 10 december 2003 17:26 schreef schatje het volgende:
Ja, maar die vrouwen lezen ook de Koran, en trekken daar hun conclusies uit. Dat ze dus om een goede moslim te kunnen zijn een hoofddoek moeten dragen.
quote:Nou wordt die helemaal mooi, je verwijt mij zwakheid in het reageren. Wie geeft er nu al de hele tijd geen goede beargumenteerde antwoorden?
Op woensdag 10 december 2003 17:27 schreef schatje het volgende:[..]
Lekker zwak, geeft niet lieverd, eet smakelijk
![]()
.
quote:Dat hoeft ook niet. Indien een moslim vrouw vindt dat zij een hoofddoek moet dragen is dat iets tussen haar een Allah.
Op woensdag 10 december 2003 17:28 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Waar staat dat in de Koran ? Jij hebt hem duidelijk niet gelezen.
Duh .
quote:Ja, leuk geprobeerd, maar je staat voor LUL
Op woensdag 10 december 2003 17:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Nou wordt die helemaal mooi, je verwijt mij zwakheid in het reageren. Wie geeft er nu al de hele tijd geen goede beargumenteerde antwoorden?
![]()
"Ik vind dat zo, dus is het zo". Slaap zacht zoals Ryan3 het ook al verwoordde...
quote:Klopt helemaal. Religie zou juist de eigen zwakheden op de voorgrond moeten zetten. Dat doet het vaak ook wel, min of meer, maar mensen zien vooral de zwakheden van anderen. Uit het besef dat jezelf niet perfect bent ontstaat vrede met de rest van de wereld.
Op woensdag 10 december 2003 17:20 schreef Lithion het volgende:[..]
Het is een dergelijke collectieve ontkenning van de misstanden binnen de gemeenschap ook die ervoor zorgt dat er een kunstmatig superioriteitsgevoel ontstaat... of beter gezegd, gevormd wordt. De Islam wordt als superieur gezien omdat er geen homosexualiteit in voorkomt, omdat vrouwen zich altijd zedelijk gedragen etc. etc. Wie niet in het plaatje past wordt simpelweg niet als moslim erkend.
En om even een misschien wat baude vergelijking te maken, dergelijk superioriteitsgevoelens zijn gevaarlijker dan welke rassentheorie dan ook (bijvoorbeeld dat joden inferieur en ariërs superieur zijn), omdat je niet kunt ontkennen dat bepaalde mensen geen ariër, niet blank, zwart of aziaat zijn. Erkenning van de eigen zwaktes is dan ook de eerste stap naar emancipatie imo. Dan laat je dat geforceerde superioriteitsgevoel los dat voor een zeer sterke cohesieve kracht binnen die gemeenschap zorgt.
quote:Vraag aan 100 Marokkaanse jongens over wat hun toekomstige vrouw moet zijn en 98 antwoorden MAAGD.
Op woensdag 10 december 2003 17:27 schreef carino het volgende:
Milagro..,Zorg dat je afkomt van je mannenvisie.., of beter gezegd.. gehate moslimmannen visie.., doelend op onderstaande.., geheid dat je dan tot objectievere constateringen komt..,
[..]
Waarom zitten de BvmL huizen vol?
Omdat die vrouwen niet wilden luisteren naar Pa of man of broer.
Wat zegt Kirmi over ongesluierde vrouwen?
Dat zijn Lustobjecten.
En ik spreek er veel, nu en vroeger, en er is NIETS veranderd
quote:Duh. Heel goed. Heb je het emailadres van allah, dan vraag ik het hem zelf eens?!
Op woensdag 10 december 2003 17:30 schreef schatje het volgende:[..]
Dat hoeft ook niet. Indien een moslim vrouw vindt dat zij een hoofddoek moet dragen is dat iets tussen haar een Allah.
Duh
.
quote:Weleens in je opgekomen dat het westen NIET meer bestaat uit autochtonen? EN dat allochtone dames ook invloed (kunnen) uitoefenen op de modetrends??
Algemene modetrends in het westen duiden niet op een toegenomen populariteit van hoofddoeken onder autochtonen.
quote:Ik wel.. verkleinen is een subtiele manier van jezelf of het andere vergroten.. en er dus op neer kijken.., Ik verwacht niet dat je je hiervan bewust bent overigens.. vandaar mijn attentie en waardering dat je er op let..,
Al zie ik het verschil niet in hoofddoekje en hoofddoek op de maat na dan...
Overigens het begrip 'modieus' is te allen tijden aan discussie onderhevig, het is een zo abstract begrip dat het per definitie buiten een discussie als deze eigenlijk achterwege gelaten zou moeten worden..,
[Dit bericht is gewijzigd door carino op 10-12-2003 17:34]
quote:In de praktijk echter is vaak een zaak tussen de man en vrouw des huizes. Duh. Dát is waar het hier om gaat. Het verschijnsel dat veel vrouwen daarin géén eigen keuze hebben... bovenmatig veel vrouwen.
Op woensdag 10 december 2003 17:30 schreef schatje het volgende:
Dat hoeft ook niet. Indien een moslim vrouw vindt dat zij een hoofddoek moet dragen is dat iets tussen haar een Allah.
quote:Nou ontzettend.
Op woensdag 10 december 2003 17:31 schreef schatje het volgende:[..]
Ja, leuk geprobeerd, maar je staat voor LUL
![]()
.
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:26 schreef schatje het volgende:
Ja, maar die vrouwen lezen ook de Koran, en trekken daar hun conclusies uit. Dat ze dus om een goede moslim te kunnen zijn een hoofddoek moeten dragen.
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:30 schreef schatje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |