abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zaterdag 6 december 2003 @ 14:30:32 #1
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_15197847
Stel, Ik wil een studie Engels gaan doen. Maar ik geen diploma om daar echt een studie voor te beginnen.

Hoe gaat dat in zijn werk? Kan je daar een toelatingsexamen voor doen ofzo?

pi_15197881
Op de universiteit kun je na je 21e volgens mij gewoon een soort toelatingsexamen doen. Althans, zo was het vorig jaar nog wel, maar je weet nooit.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_15197888
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:30 schreef LWaS het volgende:
Hoe gaat dat in zijn werk? Kan je daar een toelatingsexamen voor doen ofzo?
Waarom vraag je het aan Fok users.. en niet aan de betreffende school?
  FOK!fossiel zaterdag 6 december 2003 @ 14:32:55 #4
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_15197892
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:32 schreef Mini_rulez het volgende:
Op de universiteit kun je na je 21e volgens mij gewoon een soort toelatingsexamen doen. Althans, zo was het vorig jaar nog wel, maar je weet nooit.
Hoe kom ik erachter hoe dat werkt dan?
pi_15197912
Dat toelatingsexamen voor 21+-ers heet colloquium doctum, als je dat als zoekterm invoert op de site van de instelling waar je het wilt gaan studeren vind je vast meer informatie
  FOK!fossiel zaterdag 6 december 2003 @ 14:34:47 #6
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_15197930
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:34 schreef thaleia het volgende:
Dat toelatingsexamen voor 21+-ers heet colloquium doctum, als je dat als zoekterm invoert op de site van de instelling waar je het wilt gaan studeren vind je vast meer informatie
Ik kan dat neem ik aan op elke willekeurige uni proberen?
Ik weet er namelijk echt niets van
pi_15197943
Volgens mij wel
pi_15197970
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
  FOK!fossiel zaterdag 6 december 2003 @ 14:47:48 #9
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_15198178
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:37 schreef Demon-X het volgende:
http://www.uva.nl/colloquiumdoctum/object.cfm?objectid=2088BBA6-16DD-4A8C-8AE6DF3E6E1125BE

Ik dank u zeer.
Als ze er nou ook eens bij zouden zetten wat zoiets kost
  zaterdag 6 december 2003 @ 14:50:45 #10
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_15198231
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:47 schreef LWaS het volgende:

[..]

Ik dank u zeer.
Als ze er nou ook eens bij zouden zetten wat zoiets kost

hoezo zou het iets kosten? ik zou eerst maar eens vragen of je ervoor in aanmerking komt, als je mavo hebt gedaan en 21 bent kom je er echt niet voor in aanmerking hoor
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_15198262
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:50 schreef firstwollie het volgende:

[..]

hoezo zou het iets kosten? ik zou eerst maar eens vragen of je ervoor in aanmerking komt, als je mavo hebt gedaan en 21 bent kom je er echt niet voor in aanmerking hoor

Prustser...

Met elke willekeurige vooropleiding kun je het doen.
Het kost rond de 50 euro geloof ik.

pi_15198277
Verkijk je er overigens niet op. Hoewel de meeste mensen redelijk goed Engels spreken en het op de middelbare school misschien een eitje lijkt is de studie zeker niet makkelijk.
  zaterdag 6 december 2003 @ 14:54:59 #13
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_15198310
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:52 schreef Roellio het volgende:

[..]

Prustser...
...

Ironisch, iemand anders prutser noemen en het zelf nog verkeerd spellen ook
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  zaterdag 6 december 2003 @ 14:55:14 #14
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_15198319
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:52 schreef Roellio het volgende:

[..]

Prustser...

Met elke willekeurige vooropleiding kun je het doen.
Het kost rond de 50 euro geloof ik.

ja maar het is natuurlijk maar de vraag of je met die mavo die toets kan maken

www.watbenjedan.nl

Anal intruder!
pi_15198329
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:54 schreef Killjoy het volgende:

[..]

Ironisch, iemand anders prutser noemen en het zelf nog verkeerd spellen ook

pi_15198349
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:55 schreef firstwollie het volgende:

[..]

ja maar het is natuurlijk maar de vraag of je met die mavo die toets kan maken

www.watbenjedan.nl

Voor dat soort mensen is het juist bedoeld.
Je kunt het betreffende examen zelfs maken als je helemaal geen opleiding hebt afgrond.

Of je 't haalt is natuurlijk een tweede.

FOK!fossiel zaterdag 6 december 2003 @ 14:57:11 #17
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_15198354
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:53 schreef Roellio het volgende:
Verkijk je er overigens niet op. Hoewel de meeste mensen redelijk goed Engels spreken en het op de middelbare school misschien een eitje lijkt is de studie zeker niet makkelijk.
Nee, daarom is die toets ook neem ik aan
Ik enk dak het niet kan hoor, maar wie niet waagt, die niet wint

Maar zo'n toelatingstoest kost 50 euro? Wat zou dan de studie kosten?

pi_15198369
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:57 schreef LWaS het volgende:

[..]

Wat is het collegeld dit jaar? 1450 euro o.i.d.
Reken daar 600 euro boeken + schrijfwaren, pennen e.d. bij

1100 / 1200 euro.

[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 06-12-2003 14:58]

zaterdag 6 december 2003 @ 14:58:29 #19
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_15198375
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:57 schreef LWaS het volgende:

[..]

gewoon standaard collegegeld

1100 euro ofzo is dat tegenwoordig?

Anal intruder!
  FOK!fossiel zaterdag 6 december 2003 @ 15:00:13 #20
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_15198408
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 14:58 schreef Roellio het volgende:

[..]

Wat is het collegeld dit jaar? 1450 euro o.i.d.
Reken daar 600 euro boeken + schrijfwaren, pennen e.d. bij

1100 / 1200 euro.

Dat is best veel
maar eerst maar eens alles uitdiepen...kijken of ik hier in de buurt ook zo'n toelating kan maken
  zaterdag 6 december 2003 @ 15:02:13 #21
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_15198436
Ik studeer zelf Engels is Leiden (deeltijd). Collegegeld per jaar is 900 euro. Boekengeld is zo'n 500 euro per jaar. In het eerste jaar schaf je wel wat duurdere boeken aan die je later ook nog kunt gebruiken (zoals bijvoorbeeld het woordenboek!).
Bij de studie Engels wordt uitgegaan van een niveau eindexamen VWO in Engels. Taalverwerving is ongeveer 25% van de studie (bij een studie Italiaans ligt dat bijvoorbeeld op 75%, omdat je daar normaal gesproken niet in geschoold bent).
Maar let wel op: er wordt wel van je verwacht dat je vanaf het eerste jaar alles in het Engels doet: college's, lesstof en ook de essays die je moet schrijven. Je moet dus echt een gedegen kennis hebben van het Engels, anders kost het je enorm veel tijd.
Maar ik vind het heel erg leuk!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_15296239
Ach, als je een beetje goed engels kunt dan zou het een eitje moeten zijn. Enigste wat enigszins koppie koppie vereist is de literatuur gedeelte. Grammatica e.d. zou je evt. zonder colleges al kunnen doen met misschien wat individuele bijspijkeringsmomenten. Ik neem aan dat je een redelijk woordje Engels kan, gezien je het wilt studeren (oftewel er in verdiepen)? >^ ^<
pi_16085356
Lijkt mij een interessante studie. Kunnen de mensen die het studeren wat meer vertellen over de opleiding? Wat het nou eigenlijk inhoudt en wat je ermee kan wanneer je je diploma hebt gehaald.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 15:37:08 #24
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_16103402
quote:
Op woensdag 10 december 2003 10:47 schreef Lemmiwinks het volgende:
Ach, als je een beetje goed engels kunt dan zou het een eitje moeten zijn. Enigste wat enigszins koppie koppie vereist is de literatuur gedeelte. Grammatica e.d. zou je evt. zonder colleges al kunnen doen met misschien wat individuele bijspijkeringsmomenten. Ik neem aan dat je een redelijk woordje Engels kan, gezien je het wilt studeren (oftewel er in verdiepen)? >^ ^<
Je krijgt de Grammatica nu echt veel dieper dan dat je op de middelbare school kreeg hoor . Ik moet kunnen uitleggen waarom een bepaalde zin in elkaar zit en waarom je bij de ene wel -ing erachter mag zetten en bij de andere niet. Daar zitten heel wat regels aan vast.
Engels kunnen, okay. Maar de studie Engels, daar moet je je niet op verkijken hoor.
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:59 schreef Evil_Jur het volgende:
Lijkt mij een interessante studie. Kunnen de mensen die het studeren wat meer vertellen over de opleiding? Wat het nou eigenlijk inhoudt en wat je ermee kan wanneer je je diploma hebt gehaald.
Wil je dit op wo of hbo niveau doen? Ik doe hbo en Roellio doet het volgens mij op de universiteit. Wel meer mensen studeren het hier . Wil je een beeld van de vakken op hbo-niveau, dan moet je even zoeken op mijn naam als topicstarter in SES. Ongeveer midden augustus had ik namelijk zo'n topic geopend. De search doet het nu niet, anders had ik de link wel gegeven.
There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
pi_16112784
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:37 schreef mamamiep het volgende:

[..]

Je krijgt de Grammatica nu echt veel dieper dan dat je op de middelbare school kreeg hoor . Ik moet kunnen uitleggen waarom een bepaalde zin in elkaar zit en waarom je bij de ene wel -ing erachter mag zetten en bij de andere niet. Daar zitten heel wat regels aan vast.
Engels kunnen, okay. Maar de studie Engels, daar moet je je niet op verkijken hoor.
[..]

Wil je dit op wo of hbo niveau doen? Ik doe hbo en Roellio doet het volgens mij op de universiteit. Wel meer mensen studeren het hier . Wil je een beeld van de vakken op hbo-niveau, dan moet je even zoeken op mijn naam als topicstarter in SES. Ongeveer midden augustus had ik namelijk zo'n topic geopend. De search doet het nu niet, anders had ik de link wel gegeven.

Ik heb dus geen interesse in de lerarenopleiding. Dus dan blijft alleen de WO opleiding over volgens mij. Dan zal ik wel een toelatinsexamen moeten doen maar daar maak ik me niet druk om. Ik heb er al wat informatie over kunnen vinden en het klinkt allemaal wel leuk. Maar ik wil ook iets kunnen doen met die studie. En dus geen leraar worden. Wat blijft er dan over, vertaalwerk en dergelijke?

En tot nu toe heb ik nog geen universiteiten die engels aanbieden gevonden in het zuiden des lands, weet iemand of die er zijn?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')