Dan heb je wat meer aan een 4cilinder 600tje bijvoorbeeld..
Als je aan de andere kant van plan bent om binnen afzienbare tijd toch nieuwer te gaan rijden en deze alleen om het wat te leren neemt, dan heb je aan de 500 een goedkope motor
Zo GS is een leuke fiets om te leren rijden en leker goedkoop als je eens een keer valt.
quote:het vermogen word dan terug gedraaid naar 25kw. bij de meeste motoren ligt de top dan geloof ik tussen de 150 en 180.
Op zaterdag 6 december 2003 14:42 schreef LowJoe het volgende:
He!Dat is nieuw voor mij!Heb je tegenwoordig geknepen motors??En wat is dan de max vermogen??Of is het max snelheid??
quote:Mooiere draai eigenschappen en minder trillingen....
Op zaterdag 6 december 2003 14:41 schreef super_honda het volgende:
waarom zou een 4 cilinder eigenlijk beter zijn?
Of komt dat nou omdat ik V-Twin fanaat ben
Is een vriendelijke tweepitter; een allemansvriend eigenlijk. Compacte fiets met lekker laag zwaartepunt. Alleen wel rampzalig als je langer als 1.80 bent. Met sportkuip en onderkuipje zelfs nog best wel leuk ogend.
Mooie beginnersfiets die je geen kapitaal kost als je hem een keer uit je jatten laat vallen.
quote:het word een motor voor beide, om mee naar school te gaan(22km snelweg) en gewoon voor de fun. het is wel belangrijk dat ie veel kilometers kan maken zonder al teveel onderhoud, aangezien ik ook van plan ben om er veel tourritten mee te gaan maken.
Op zaterdag 6 december 2003 17:11 schreef slashme het volgende:
GS500, is leuk ding, vering is erg week, tenminste ik heb er 1 maal op gereden van iemand.
met een beperkt budget koop je niet veel spannends, dit is dan een goede keus. Ga je hem gebruiken om te forenzen of voor de fun?
quote:onderhoud:
Op zaterdag 6 december 2003 17:42 schreef super_honda het volgende:[..]
het word een motor voor beide, om mee naar school te gaan(22km snelweg) en gewoon voor de fun. het is wel belangrijk dat ie veel kilometers kan maken zonder al teveel onderhoud, aangezien ik ook van plan ben om er veel tourritten mee te gaan maken.
Ik was eerst van plan om een CB500 oid te kopen, maar die zijn me veel te duur gemiddeld 3500 terwijl een GS500 met kuipen rond de 2000 zit. kleding, helm en laarzen heb ik al dus daar hoef ik gelukkig geen geld aan uit te geven.
wat zal er naast ketting smeren en regelmatig olie verversen nog meer moeten gebeuren? of is een grote onderhoudsbeurt per jaar wel voldoende.
weet iemand trouwens ook of zo'n ding een benzinetank meter heeft? met de brommer ben ik ook een paar keer zonder benzine komen te staan en das niet leuk
quote:reserve kraantje is toch genoeg?
Op zaterdag 6 december 2003 18:33 schreef super_honda het volgende:
ik denk dat nav wat er hier gepost is en wat ik op M-F gelezen heb een GS500 wel een goeie keus is. als ik me papiertje heb ga ik maar eens een proefritje doen denk ik, en als ie bealt koop ik er een.wat zal er naast ketting smeren en regelmatig olie verversen nog meer moeten gebeuren? of is een grote onderhoudsbeurt per jaar wel voldoende.
weet iemand trouwens ook of zo'n ding een benzinetank meter heeft? met de brommer ben ik ook een paar keer zonder benzine komen te staan en das niet leuk
quote:5 bakje geloof ik.
Op zaterdag 6 december 2003 18:59 schreef super_honda het volgende:
ik heb heel wat geleerd van mijn MB'tjes, gelukkig. olie en filters vervangen is niet zo moeilijk. voorvork olie is vast ook wel te doen denk ik, met een gebruikershandleiding zal ik het me wel lukken denk ik. hoeveel versnellingen heeft zo'n GS eigenlijk?
[Dit bericht is gewijzigd door Haikuh op 07-12-2003 02:57]
quote:op de teller misschien
Op zaterdag 6 december 2003 19:26 schreef Haikuh het volgende:
6 jadie heb ik
hij is 25 kw. maar haald met gemak de 190...
quote:ten eerste heb ik met mijn ouders afgesproken dat ik eerst mijn rbw moet hebben voordat ik een motor koop en ten tweede als je eerst nog een big end lager mag vervangen is er vast nog wat meer aan de hand......
Op zaterdag 6 december 2003 19:26 schreef Haikuh het volgende:
6 jadie heb ik
hij is 25 kw. maar haald met gemak de 190...weet dus nu niet of t origineel is... maar ik heb t bij een bedrijf gekocht...
t is echt een super fijne motor... rijd lekker...goede acceleratie...Je mag em kopen ....
moet je alleen ff een big end vervangen
quote:idd, beetje gebrek aan smering gehad?
Op zaterdag 6 december 2003 19:29 schreef super_honda het volgende:[..]
ten eerste heb ik met mijn ouders afgesproken dat ik eerst mijn rbw moet hebben voordat ik een motor koop en ten tweede als je eerst nog een big end lager mag vervangen is er vast nog wat meer aan de hand......
quote:lees en huiver!
Op zaterdag 6 december 2003 19:26 schreef Haikuh het volgende:
6 jadie heb ik
hij is 25 kw. maar haald met gemak de 190...weet dus nu niet of t origineel is... maar ik heb t bij een bedrijf gekocht...
t is echt een super fijne motor... rijd lekker...goede acceleratie...Je mag em kopen ....
moet je alleen ff een big end vervangen
edit:
ik lees net ff verder en zie dat ie als 25kw'er 162 haalt. das dus zeg maar 170~175 op de teller.
[Dit bericht is gewijzigd door Haikuh op 07-12-2003 02:57]
[Dit bericht is gewijzigd door Haikuh op 07-12-2003 02:57]
quote:
Op zondag 7 december 2003 02:56 schreef Haikuh het volgende:
Ik trek ff me zelf terug......ga ff niet in discussie, is namelijk lastig , als ze je toch niet geloven..dus...
on topic : GS500 prima fietsje zolang je niet beter gewend bent.
Ik heb zelf een GSX450E gehad 2 jaar ongeveer, is vergelijkbaar ding.
Kreeg 3 jaar geleden (3 jaar na de GSX450E) een GS-500 mee als leenmotor toen mijn GSX-R1100WP getuned werd. (moest gelijk 100 kilometer over de snelweg)
Dat viel toen wel tegen qua zithouding en sturen .. voelde mij onveilig > brommergevoel..
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 07-12-2003 10:26]
quote:Als je jezelf maar gelooft joh, komt het allemaal wel goed hoor
Op zondag 7 december 2003 02:56 schreef Haikuh het volgende:
Ik trek ff me zelf terug......ga ff niet in discussie, is namelijk lastig , als ze je toch niet geloven..dus...
Maar ik zou zeggen... keep on dreamin'
quote:Ik heb een keer een halve les gereden op de CB250 Nighthawk (ivm tekort aan rijdende CB500's (een paar lekke banden)) en ik vond 'm 3x ruk in het kwadraat, dus ik denk dat een GS500 je veel beter gaat bevallen, bovendien maakt een GS500/ER-5/GS500 niet zoveel uit qua rij-eigenschappen... het zijn allemaal allemansvriendjes en daarom ook goed om op te beginnen.
Op zondag 7 december 2003 10:41 schreef super_honda het volgende:
Ik vond de CB250(lesmotor) al goed rijdenmaar ik ben heb nu mijn keuze wel gemaakt, als ik straks me papiertje heb ga ik een GS500 kopen. als ie ten minste bevalt na een proefritje.
quote:Om te leren rijden erop is opzich niet zo erg, zolang het alle basisfuncties maar heeft van een motor
Op zondag 7 december 2003 11:03 schreef super_honda het volgende:
ik moet tot dat ik mijn rbw gehaald heb op een CB250 rijden, het is de enigste 25kw motor die de rijschool heeft. ze hadden wel een begrensde CB500 maar die was aan puin gereden......
En nog een tip... laat je niet gekmaken door topsnelheden, pk's en cc's
Dat wordt pas leuk als je veel ervaring hebt opgedaan met een opstapper als de GS500
Het is zelfs zo (heb ik ergens gelezen) dat elke motorrijder (inclusief de supersports dus) zelden gebruik maakt van meer dan 50 pk (!) van het totaal vermogen van de motor.
quote:dat wa ik ook niet van plan, maar het is toch mooi meegenomen als een motor ook nog een beetje vooruit komt. ik ben niet zoals ene one_punch_mikey
Op zondag 7 december 2003 11:17 schreef PatrickM het volgende:[..]
Om te leren rijden erop is opzich niet zo erg, zolang het alle basisfuncties maar heeft van een motor
Maar je zal merken dat een zwaardere motor minder de bocht in valt bijvoorbeeld dan de CB250.
Het eerste gevoel wat ik had op de CB250 was het gevoel of ik op een opgevoerde brommer zat...
Dus je gaat het nadat je je rijbewijs hebt gehaald er gelijk al grote stappen op voorruit met een GS500En nog een tip... laat je niet gekmaken door topsnelheden, pk's en cc's
Dat wordt pas leuk als je veel ervaring hebt opgedaan met een opstapper als de GS500
Het is zelfs zo (heb ik ergens gelezen) dat elke motorrijder (inclusief de supersports dus) zelden gebruik maakt van meer dan 50 pk (!) van het totaal vermogen van de motor.
quote:al sla je me dood....
Op zondag 7 december 2003 11:42 schreef PatrickM het volgende:
hmmm.... waarom wordt idioot motorrijden en veel vermogen toch altijd geassocieerd met one_punch_mikey
en helaas dat kan ik niet doen , ik ben niet zo gek dat ik met 190 scheur en dan nog ff een foto maak , van me km teller.....
rij maar een keer achter me aan dan , zou ik zo zeggen... anders gelooft toch niemand me , toch ?
quote:haha kennelijk nog nooit van Dynojet gehoord? Krijg je een mooie uitdraai op papier van je koppelverloop, pkverloop, snelheidverloop etc etc...
Op zondag 7 december 2003 14:41 schreef Haikuh het volgende:
Nou om ff duidelijker te zijn,,,
me motor is op papier 25kw
en is origineel 32,5 kw
en daar heb ik dus 190 Km/h mee gehaald...
(autobaan duitsland)en helaas dat kan ik niet doen , ik ben niet zo gek dat ik met 190 scheur en dan nog ff een foto maak , van me km teller.....
rij maar een keer achter me aan dan , zou ik zo zeggen... anders gelooft toch niemand me , toch ?
Maar goed... nogmaals... keep on dreamin'
Vooral blijven denken dat jouw teller op topsnelheid 100% accuraat is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |