Ik vind er persoonlijk niet echt veel goed. Alleen disturbed springt er een beetje uit... maar verder....
quote:Disturbed??? Nu-Metal????
Op zaterdag 6 december 2003 00:20 schreef evil_cupido het volgende:
Zijn die er wel?Ik vind er persoonlijk niet echt veel goed. Alleen disturbed springt er een beetje uit... maar verder....
WTF is de defenitie van Nu-metal dan????
O ja, ik was/BEN tegen hokjesdrift, maar dit ging me tever
Maar disturbed is wel VET
quote:slecht....mijn mening
Op zaterdag 6 december 2003 00:36 schreef DeWaasheid het volgende:
Incubus is/was wel ok
Oxymoron
Als je ook gewoon naar de bovenstaande reacties kijkt
Ik ben het zelf ook een beetje kwijt wat nou Nu-metal is/was.
Disturbed viel daar vroeger wel onder. Maar het 2de album is toch weer een wat andere richting.
Deftones was eerst ook Nu-metal (en 1 van de grondleggers van deze stroming) maar White Pony was niet echt nu-metal te noemen.
Linkin Park vind ik dan weer meer dan gewoon nu-metal. Hebben veel meer invloeden dan alleen maar nu-metal.
Incubus vind ik ook geen nu-metal. Meer soort van post-grunge ofzo.
Metallica Noujah, dat hoeft voor mij niet echt een verklaring te hebben waarom ik dat raar vindt...
Tegenwoordig is nu-metal een vies woord en wordt elke band die een nieuw plaatje maakt daaronder geplaatst. Alsof er geen andere stromingen meer zijn.
Ik heb ook het idee dat het steeds moeilijker wordt om een band in een bepaald hoekje te plaatsen. Het is steeds normaler om uit verschillende stromingen bepaalde dingen te kiezen en deze weer in je muziek te stoppen.
Zo blijft het moeilijk om het in een hokje te plaatsen.
Misschien is het daarom handiger om te vertellen welke bands je leuk vindt/vond in genre en misschien kunnen we dan een kant op
Edit:
Paar lekkere bands dan maar
Lost Prophets
Mushroomheads
KoRn (de nieuwe is wel weer OK)
Reach 454
Ill Nino
Tja meer weet ik er ook niet echt eigenlijk....
Maar goed, nou gaan we natuurlijk weer discussies krijgen waarom deze bands geen nu-metal zijn
[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 06-12-2003 14:42]
maar voor mij nr 1 nu metal band: CHIMAIRA!
in mei is ut album impossibility of reason uitgekomen en voor mij is dat het beste album van het afgelopen jaar...
live zijn ze ook erg goed! 3x gezien nu live en 20 21 en 22 feb komen ze weer naar NL!
andere goeie nu metal bands:
36 crazyfists
Ill nino
spineshank
40 below summer
agresion...
maar goe de discussie wat wel en geen nu metal is, is errug vaag...]
sommige mensen noemden zelfs puddle of mudd nu metal..
nah voor mijn begrippen is dat totaal geen nu metal....
quote:Goede bands idd (y) 36 komt in februari met een nieuw album, geweldig
Op zaterdag 6 december 2003 15:52 schreef Sjonnie_Santos het volgende:
andere goeie nu metal bands:
36 crazyfists
Ill nino
spineshank
40 below summer
agresion...
Nieuwe album vd Lostprophets is niet echt nu-metal meer nee, The Fake Sound Of Progress was wel meer die richting.
Oh en iem. zei dat Incubus meer post grunge was? Okay laatste album misschien, maar wel eens S.C.I.E.N.C.E. geluisterd?
Verder moet Mudvayne natuurlijk niet vergeten worden
Andere vette nu-metal: Pleymo (in het frans). En Watcha (ook in het frans) is ook goed. Een leuk zweeds nu-metal bandje (wel gewoon in het engels) is Headplate. Erg goed.
quote:Ja.
Op zaterdag 6 december 2003 09:43 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Linkin park-Nu metal?
quote:popmuziek is een betere benaming inderdaad, al is dat ook niet echt handig want elk soort muziek kan populair zijn en dus popmuziek zijn.
Op zaterdag 6 december 2003 18:59 schreef HeaRt_woRm het volgende:[..]
Nee
The 13 rules of nu-metal
1) Tune your guitars down to at least C, No solo's - musical
proficiency is not allowed.
2) Get an image - boiler suites, red caps, kilts, straitjackets and
make-up are all populair.
3) Write some songs. Make sure they sound like Korn or Slipknot. You
need about 12 for an album. Don't worry about B-sides - rely on crap
remixes.
4) Make sure your singer has a gimmick. Been bullied at school? Good!
Play the bagpipes? Nice! Been bucked over by everyone you're ever met?
Excellent! Had an eating disorder/therapy/selfharmed? Amazing!
5) Recruit lots of members. You need four at least, but nine is
better.
6) Get a DJ to scratch over your tracks. Claim he's always been an
integral part of the band.
7) Try to get a female bassist
8) Get compared to Tool & Deftones. Every nu-metal band does. Make sure
you let the press know you're sick of all these derative nu-metal
bands and you're here to show them how it's done.
9) Cover a song from the '80's. This one is not optional, people!
10) Claim to be down with your fans. Declare the world is fucked up
and that the revolution starts bere, but never, NEVER actually speak
up about anything.
11) Get a cool logo and slogan, slap it on a black t-shirt and charge
$18 for it. Make sure it's offensive.
12) Ask Ross Robinson to produce your first album, he will declare
it's 'the most fucked up album' he's ever recorded. Untill the next
one.
13) Claim Black sabbath are your favourite band. Done? Good. Now you
are a succesful Nu-Metal band.
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:59 schreef HeaRt_woRm het volgende:[..]
Nee
quote:
[19:05:55] <Angel_of_Dth> Als er 1 band is die scheitmuziek maakt die je nu-metal kunt noemen, dan wel Linkin Park.
quote:Onzin.
Op zaterdag 6 december 2003 19:05 schreef ProPHeT0 het volgende:
Tool is natuurlijk een goede band die beinvloed is door Nu-Metal.
quote:Begrijp ik het nu helemaal niet meer??
Graag voorbeeld dan
killswitch engage ook wel redelijk ok
quote:Popmuziek is, evenals emo en alle varianten daarop, een loze term die te pas en te onpas wordt rondgestrooid.
Op zaterdag 6 december 2003 19:01 schreef Tokus het volgende:[..]
popmuziek is een betere benaming inderdaad, al is dat ook niet echt handig want elk soort muziek kan populair zijn en dus popmuziek zijn.
quote:nee nee, als muziek populair is is het per definitie popmuziek. Waar dacht je anders dat de pop in popmuziek voor stond?
Op zaterdag 6 december 2003 19:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Popmuziek is, evenals emo en alle varianten daarop, een loze term die te pas en te onpas wordt rondgestrooid.
quote:Als je emo tot de nu-metal rekent wel. Psychedelische rock in een emo/nu-metal -whatever-you-want-to-call-it jasje.
Op zaterdag 6 december 2003 19:07 schreef Kopdans het volgende:[..]
Begrijp ik het nu helemaal niet meer??
Tool .. Nu-metal??
Graag voorbeeld dan
quote:Juist en daarom is het een loze term op de manier waarop het gebruikt wordt, want men probeert er een genre aan te verbinden, maar dat is onzin.
Op zaterdag 6 december 2003 19:14 schreef Tokus het volgende:[..]
nee nee, als muziek populair is is het per definitie popmuziek. Waar dacht je anders dat de pop in popmuziek voor stond?
quote:is verzet naar februari, 24 februari om precies te zijn
Op zaterdag 6 december 2003 19:10 schreef Sjonnie_Santos het volgende:
nieuwe album van 36 komt in januari uit hoor..
dacht dat snow capped romance voor 11 januari stond gepland ofzo?killswitch engage ook wel redelijk ok
quote:Excuse me? Elke zichzelf respecterende nu-metal band citeert Tool misschien wel als voorbeeld, maar Tool heeft met nu-metal zelf hoegenaamd niets te maken en ik denk dat ze zelf misselijk worden bij de gedachte. Ik blijf mij trouwens afvragen waar al die groepen die invloed van Tool vandaan halen, want in de muziek is daar vrijwel niets van te horen, de meeste nu-metal bands zijn het tegenovergestelde van Tool: banale teksten, bas en drums zijn erbij maar dragen niet bij, geen complexe nummers, vaak één enkel rifje, zangers die ofwel kunnen schreeuwen, ofwel kunnen zingen, maar niet beide, ...
Killswitch Engage vind ik ook heel goed, maar die zijn toch ook niet echt nu-metal, ze hebben wel schreeuwerige versen en melodieuze refreinen, maar muzikaal gezien zijn die veeleer old-school.
Five Pointe O is ook wel wat. En Demon Hunter. En ook nog het Britse groepje Vacant Stare (al zijn die ondertussen wel al lang terug gesplit)
quote:Killswitch Engage is Metalcore. Net zoals Caliban of Shadow's Fall bijv.
Op zaterdag 6 december 2003 19:39 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Killswitch Engage vind ik ook heel goed, maar die zijn toch ook niet echt nu-metal, ze hebben wel schreeuwerige versen en melodieuze refreinen, maar muzikaal gezien zijn die veeleer old-school.
quote:En Lamb Of God
Op zaterdag 6 december 2003 20:00 schreef killswitched het volgende:[..]
Killswitch Engage is Metalcore. Net zoals Caliban of Shadow's Fall bijv.
quote:Bands als led zeppelin en king crimson zijn nu-metal?
quote:Heb je Disposition/Reflection/Triad nog niet gehoord? Allemaal gepikt van Nookie.
Op zaterdag 6 december 2003 23:03 schreef dantes_inferno86 het volgende:[..]
Bands als led zeppelin en king crimson zijn nu-metal?
quote:Als ik dan zeg dat ik elementen uit nu-metal terug hoor in Tool, ook al is dit misschien onbedoeld, ben je het dan met me eens? Tool is gewoon psychedelische rock, maar hun sound is veel moderner dan jaren 70 bands of imitaties van die bands.
Excuse me? Elke zichzelf respecterende nu-metal band citeert Tool misschien wel als voorbeeld, maar Tool heeft met nu-metal zelf hoegenaamd niets te maken en ik denk dat ze zelf misselijk worden bij de gedachte. Ik blijf mij trouwens afvragen waar al die groepen die invloed van Tool vandaan halen, want in de muziek is daar vrijwel niets van te horen, de meeste nu-metal bands zijn het tegenovergestelde van Tool: banale teksten, bas en drums zijn erbij maar dragen niet bij, geen complexe nummers, vaak één enkel rifje, zangers die ofwel kunnen schreeuwen, ofwel kunnen zingen, maar niet beide, ...
quote:Welke elementen dan?
Op zondag 7 december 2003 18:21 schreef ProPHeT0 het volgende:[..]
Als ik dan zeg dat ik elementen uit nu-metal terug hoor in Tool, ook al is dit misschien onbedoeld, ben je het dan met me eens? Tool is gewoon psychedelische rock, maar hun sound is veel moderner dan jaren 70 bands of imitaties van die bands.
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:39 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Static-X vind ik niet echt nu-metal, maar hoort meer bij de laatste generatie industriële bands.
quote:het hele nieuwe album is echt wel goed. En daar zitten echt wel zware Nu-metal nummers tussen.
Op zaterdag 6 december 2003 15:52 schreef Sjonnie_Santos het volgende:
lost prophets is idd errug goeie band! vooral nieuwe single van ze: BURN BURN....maar is idd geen nu metal
Maar Burn, Burn is idd niet echt een nu-metal nummer.
quote:kweenie
Op dinsdag 9 december 2003 19:47 schreef TimoBasso het volgende:
waarom krijg ik altijd zo'n raar idee als ik het woord NU-metal lees
Ik vind nu-metal de laatste tijd (of eigenlijk al een hele tijd) een beetje als een belediging klinken....
En dat komt niet door de skaterkids die er allemaal naar willen luisteren.... (voordat we die discussie krijgen )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |