abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:14:49 #26
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_15174407
Ik zie het probleem niet echt, Surinamers luisteren toch ook naar ene Fransje B. in een commercial?
Signature
pi_15174414
Wat is de volgende stap?

Moslim vrouw in burka en de man erachter die er flink op los slaat met de nieuwste trend in HEMA broekriemen?

"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_15174430
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:12 schreef Ype het volgende:

[..]

Omdat bij een toenemend aantal Nederlanders het hart een keer overslaat bij het horen van het woord Moslim of een woord in die trant.

Dat is pas erg en dat is het punt waar eens aandacht aan besteed moet worden. Waarom zijn mensen toch zo bang voor Moslims?

Omdat ze over tientallen jaren onze cultuur zullen overheersen, ben je achterlijk ofzo? Doe die oogjes eens open.
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:16:36 #29
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15174458
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:15 schreef Piet0r het volgende:

[..]

Omdat ze over tientallen jaren onze cultuur zullen overheersen, ben je achterlijk ofzo? Doe die oogjes eens open.

Waarmee mijn punt meteen bewezen wordt.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:17:05 #30
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15174477
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:15 schreef Davitamon het volgende:
Wat is de volgende stap?

Moslim vrouw in burka en de man erachter die er flink op los slaat met de nieuwste trend in HEMA broekriemen?

vrijdag 5 december 2003 @ 14:17:34 #31
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_15174497
quote:

[..]

Uit wat voor achterlijke cultuur ben jij ontsproten?
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_15174514
quote:
Wat is de volgende stap?

Of de blanke autochtoon die een jong meisje van d'r fiets trekt in een uitgestorven weiland om d'r te verkrachten en vermoorden.

Ofwel: doe's nie.

Ik was in zekere zin best een sfeerbepalende user. Ooit. Ergens is het echter misgegaan.
pi_15174526
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:16 schreef Ype het volgende:

[..]

Waarmee mijn punt meteen bewezen wordt.

Dat jij zo scheelt bent dat je die minnaret die gebouwt word in Rotterdam nog ziet, om nog maar niet te spreken over de opruk van de Islam in Nederland, maar dat is natuurlijk nog steeds taboe als ik dat zeg.

Laten we het maar niet gaan hebben over de criminele delicten die gepleegt worden door allochtonen.

vrijdag 5 december 2003 @ 14:18:58 #34
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15174538
quote:

[..]

Om dit soort reacties kan ik eigenlijk alleen maar treuren. Waarom toch altijd zo'n angst voor de Moslimcultuur?
Haal die plaat toch eens voor je kop vandaan. Moslims zijn niet allemaal kut. En die die wel kut zijn, die zijn dat niet omdat ze moslim zijn. En als ze zeggen van wel, dan zijn ze te dom om het te begrijpen wat het inhoudt om moslim te zijn.
De problemen die er zijn met integratie (of eigenlijk juist het niet integreren) worden allemaal veel te makkelijk de moslims in de schoenen geschoven.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:19:51 #35
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_15174566
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:07 schreef Mr.Spock het volgende:
Ik emigreer binnenkort gewoon naar canada, amerika of australië, zoals de tendens onder hoogopgeleiden en rijkeren is. Daar hebben ze ook geen hema's.
Alsof ze daar op jou zitten te wachten...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_15174573
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:17 schreef thumper het volgende:

[..]

Uit wat voor achterlijke cultuur ben jij ontsproten?

De Nederlandse cultuur, als het je niet aanstaat staat het je vrij om te vertrekken, doei!
pi_15174574
Ik vind het een beetje vreemd dat een meisje met hoofddoek als stereotyp wordt gebruikt voor de moslima.
Het gros van de moslima's draagt geen hoofddoek.

Nederlanders zijn Nederlanders, en ik vind het larie om, verhuld in een reclame van een product, een groep te gaan promoten op deze wijze, althans zo lijkt de insteek.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:20:26 #38
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_15174591
Als een groot deel van de bevolking dan wel allochtoon, dan wel moslim is, en bovendien binnen de doelgroep valt lijkt het me nogal logisch dat reclame-bureau's daar op inspelen.

Die jongens zijn echt niet dom.

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_15174605
Toerkie toerkie is nie dom, toerkie heeft een luier om.
pi_15174616
Zoals ik al zei, we worden gewoon klaargestoomt.. Media..Politiek..
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:21:36 #41
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15174630
Even een reactie:
aan de ene kant vindt ik het triest om op zulke dingen te gaan letten en hier problemen van te maken.. het gaat er bij de hema om, om een bepaalde doelgroep te bereiken..

aan de andere kant zul je nooit in een "moslimland" een europeaan op de reclameposters of iets dergelijks staan...

Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... İ
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:21:42 #42
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_15174633
Wat ik wel een foute reclameposter vind, zijn de posters waarom een Turkse schoonmaker staat met de tekst dat hij het station voor je schoonhoud. Alsof alle schoonmakers per definitie Turken zijn? Erg stereo type. Het merendeel zal wel allochtoon zijn, maar je hebt ook Hollandse schoonmakers.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_15174641
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:02 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, maar niet in ons mooie Nederlands

[ontopic]
Ik zie geen enkel bezwaar tegen dit soort reclames. Mensen die daar een overname van onze cultuur in bespeuren hebben echt last van een minderwaardigheidscomplex of weten niet waar ze het over hebben.

Wij hebben een grote diversiteit aan inwoners in Nederland. Het zou een slechte zaak zijn als we alleen maar blanken in reclames zouden gebruiken. Als we willen dat mensen integreren (schijnt een issue te zijn) dan moet je ze vooral op voorhand uitsluiten, als minderwaardig beschouwen of als 'de vijand' afficheren, zeg...

V.

Sterker nog, die 'turk' sprak frans. da's knak!

Sommige mensen zijn zo overdreven bang voor moslims, en ik snap niet waar ze dat weg halen. Er zijn al moslims sinds eind jaren '60 in nederland en we leven toch nog steeds niet volgens de sharia, en dat zal ook nooit gebeuren.

Mensen die denken dat moslims de meerderheid gaan vormen binnen 10 jaar mogen zich nog wel even aan hun hoofd krabben want het slaat helemaal nergens op.

Sluit je maar lekker op in je eigen wereldje en stoot maar alles af wat jou vreemd is.

vrijdag 5 december 2003 @ 14:22:18 #44
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_15174657
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:20 schreef Mannekino het volgende:
Toerkie toerkie is nie dom, toerkie heeft een luier om.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_15174684
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:22 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.

wat?
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:23:27 #46
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15174690
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:18 schreef Piet0r het volgende:

[..]

Dat jij zo scheelt bent dat je die minnaret die gebouwt word in Rotterdam nog ziet, om nog maar niet te spreken over de opruk van de Islam in Nederland, maar dat is natuurlijk nog steeds taboe als ik dat zeg.

Laten we het maar niet gaan hebben over de criminele delicten die gepleegt worden door allochtonen.

Nou, waarom zit je nog niet in een hoekje te beven dan? Scheelt mij weer de moeite van het reageren op zo'n enorm ongenuanceerde post.
En houd nou alsjeblieft eens op met dat zogenaamde taboe dat er bestaat op het discrimineren van allochtonen. Extremistische meningen zoals de jouwe komen steeds meer naar voren in het nieuws. Het is jammer dat er geen taboe op bestaat. Dat zou een hoop frustraties schelen.
  vrijdag 5 december 2003 @ 14:23:27 #47
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_15174691
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:20 schreef Piet0r het volgende:

[..]

De Nederlandse cultuur, als het je niet aanstaat staat het je vrij om te vertrekken, doei!

spoiler:
Jij bent met afstand de meest trieste figuur die ik vandaag op Fok! ben tegengekomen
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_15174709
normaal vind ik dat reclame en politiek zich niet met elkaar moet gaan bemoeien, en als dat gebeurt krijg je vaak van die foute 'postbus51'-achtige politieke correctheid.
maar in dit geval vind ik de betreffende reclame best erg goed, een beetje geinitieerd op de vroegere H&M reclame's die ook enorm de tongen los deed maken.

de tijd ervoor is goed, december, vroeg en lang donker, dus bushokjes zijn erg zichtbaar.

De HEMA heeft waarschijnlijk een beeld gebruikt dat mensen oppikken.
Maar heeft wel zeker ook bewust gepoogd te 'provoceren' hiermee.

Zulke woorden als van die Smit bevestigen de HEMA opeens als 'drager van de nederlandse cultuur' en ons Michiel ziet ook de hema-worst als maatstaf van hoe het met nederland gesteld is, beter kan het niet.

Of dit werkelijk een advertentie is die gericht is op Turkse vrouwen zelf, ik betwijfel het, het ziet er een beetje shabby uit, de interesssante doelgroep van jonge turkse meisjes ziet er een stuk beter gekleed uit, terwijl de armere en sociaal meer achtergestelde doelgroep toch eerder bij de Zeeman zal inkopen.

[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 05-12-2003 14:25]

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_15174740
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:20 schreef milagro het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd dat een meisje met hoofddoek als stereotyp wordt gebruikt voor de moslima.
Het gros van de moslima's draagt geen hoofddoek.
Als je de hoofddoek wegdenkt dan zou je het beeld van een "normaal" meisje overhouden, denk ik.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_15174744
quote:
Wat is de volgende stap?

LOL
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')