Moslim vrouw in burka en de man erachter die er flink op los slaat met de nieuwste trend in HEMA broekriemen?
quote:Omdat ze over tientallen jaren onze cultuur zullen overheersen, ben je achterlijk ofzo? Doe die oogjes eens open.
Op vrijdag 5 december 2003 14:12 schreef Ype het volgende:[..]
Omdat bij een toenemend aantal Nederlanders het hart een keer overslaat bij het horen van het woord Moslim of een woord in die trant.
Dat is pas erg en dat is het punt waar eens aandacht aan besteed moet worden. Waarom zijn mensen toch zo bang voor Moslims?
quote:Waarmee mijn punt meteen bewezen wordt.
Op vrijdag 5 december 2003 14:15 schreef Piet0r het volgende:[..]
Omdat ze over tientallen jaren onze cultuur zullen overheersen, ben je achterlijk ofzo? Doe die oogjes eens open.
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:15 schreef Davitamon het volgende:
Wat is de volgende stap?Moslim vrouw in burka en de man erachter die er flink op los slaat met de nieuwste trend in HEMA broekriemen?
quote:Uit wat voor achterlijke cultuur ben jij ontsproten?
Omdat ze over tientallen jaren onze cultuur zullen overheersen, ben je achterlijk ofzo? Doe die oogjes eens open.
quote:Of de blanke autochtoon die een jong meisje van d'r fiets trekt in een uitgestorven weiland om d'r te verkrachten en vermoorden.
Wat is de volgende stap?Moslim vrouw in burka en de man erachter die er flink op los slaat met de nieuwste trend in HEMA broekriemen?
Ofwel: doe's nie.
quote:Dat jij zo scheelt bent dat je die minnaret die gebouwt word in Rotterdam nog ziet, om nog maar niet te spreken over de opruk van de Islam in Nederland, maar dat is natuurlijk nog steeds taboe als ik dat zeg.
Op vrijdag 5 december 2003 14:16 schreef Ype het volgende:[..]
Waarmee mijn punt meteen bewezen wordt.
Laten we het maar niet gaan hebben over de criminele delicten die gepleegt worden door allochtonen.
quote:Om dit soort reacties kan ik eigenlijk alleen maar treuren. Waarom toch altijd zo'n angst voor de Moslimcultuur?
quote:Alsof ze daar op jou zitten te wachten...
Op vrijdag 5 december 2003 14:07 schreef Mr.Spock het volgende:
Ik emigreer binnenkort gewoon naar canada, amerika of australië, zoals de tendens onder hoogopgeleiden en rijkeren is. Daar hebben ze ook geen hema's.
V.
quote:De Nederlandse cultuur, als het je niet aanstaat staat het je vrij om te vertrekken, doei!
Op vrijdag 5 december 2003 14:17 schreef thumper het volgende:[..]
Uit wat voor achterlijke cultuur ben jij ontsproten?
Nederlanders zijn Nederlanders, en ik vind het larie om, verhuld in een reclame van een product, een groep te gaan promoten op deze wijze, althans zo lijkt de insteek.
Die jongens zijn echt niet dom.
aan de andere kant zul je nooit in een "moslimland" een europeaan op de reclameposters of iets dergelijks staan...
quote:Sterker nog, die 'turk' sprak frans. da's knak!
Op vrijdag 5 december 2003 14:02 schreef Verbal het volgende:[..]
Ja, maar niet in ons mooie Nederlands
[ontopic]
Ik zie geen enkel bezwaar tegen dit soort reclames. Mensen die daar een overname van onze cultuur in bespeuren hebben echt last van een minderwaardigheidscomplex of weten niet waar ze het over hebben.Wij hebben een grote diversiteit aan inwoners in Nederland. Het zou een slechte zaak zijn als we alleen maar blanken in reclames zouden gebruiken. Als we willen dat mensen integreren (schijnt een issue te zijn) dan moet je ze vooral op voorhand uitsluiten, als minderwaardig beschouwen of als 'de vijand' afficheren, zeg...
V.
Sommige mensen zijn zo overdreven bang voor moslims, en ik snap niet waar ze dat weg halen. Er zijn al moslims sinds eind jaren '60 in nederland en we leven toch nog steeds niet volgens de sharia, en dat zal ook nooit gebeuren.
Mensen die denken dat moslims de meerderheid gaan vormen binnen 10 jaar mogen zich nog wel even aan hun hoofd krabben want het slaat helemaal nergens op.
Sluit je maar lekker op in je eigen wereldje en stoot maar alles af wat jou vreemd is.
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:20 schreef Mannekino het volgende:
Toerkie toerkie is nie dom, toerkie heeft een luier om.
V.
quote:Nou, waarom zit je nog niet in een hoekje te beven dan? Scheelt mij weer de moeite van het reageren op zo'n enorm ongenuanceerde post.
Op vrijdag 5 december 2003 14:18 schreef Piet0r het volgende:[..]
Dat jij zo scheelt bent dat je die minnaret die gebouwt word in Rotterdam nog ziet, om nog maar niet te spreken over de opruk van de Islam in Nederland, maar dat is natuurlijk nog steeds taboe als ik dat zeg.
Laten we het maar niet gaan hebben over de criminele delicten die gepleegt worden door allochtonen.
quote:spoiler:
Op vrijdag 5 december 2003 14:20 schreef Piet0r het volgende:[..]
De Nederlandse cultuur, als het je niet aanstaat staat het je vrij om te vertrekken, doei!
de tijd ervoor is goed, december, vroeg en lang donker, dus bushokjes zijn erg zichtbaar.
De HEMA heeft waarschijnlijk een beeld gebruikt dat mensen oppikken.
Maar heeft wel zeker ook bewust gepoogd te 'provoceren' hiermee.
Zulke woorden als van die Smit bevestigen de HEMA opeens als 'drager van de nederlandse cultuur' en ons Michiel ziet ook de hema-worst als maatstaf van hoe het met nederland gesteld is, beter kan het niet.
Of dit werkelijk een advertentie is die gericht is op Turkse vrouwen zelf, ik betwijfel het, het ziet er een beetje shabby uit, de interesssante doelgroep van jonge turkse meisjes ziet er een stuk beter gekleed uit, terwijl de armere en sociaal meer achtergestelde doelgroep toch eerder bij de Zeeman zal inkopen.
[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 05-12-2003 14:25]
quote:Als je de hoofddoek wegdenkt dan zou je het beeld van een "normaal" meisje overhouden, denk ik.
Op vrijdag 5 december 2003 14:20 schreef milagro het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd dat een meisje met hoofddoek als stereotyp wordt gebruikt voor de moslima.
Het gros van de moslima's draagt geen hoofddoek.
quote:LOL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |