abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:20:58 #1
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_15171138
Voor mij op dit moment toch wel een van de mooiste auto's op de markt gebracht de laatste tijd. Een mooi uiterlijk een sterke motor en erg veel potentieel om getuned te worden. En dat is dus wat Adrey Arrojo gedaan heeft.

Niet schreeuwerig of opvallend. Maar meer subtiel en bescheiden. En dat dat er ook mooi uit kan zien. Bewijst deze 350Z

quote:
Starting off with under the hood, Adrey added to the 3.5L V6 with an AEM Cold Air Intake System to help the motor take in more air. Mines Test Pipes and a Nismo Y-Pipe lead out to a custom HKS Exhaust System, allowing the 350Z to breathe more efficiently. Nismo supports the 350Z with a grounding kit, and to get all the power to the ground, Adrey installed a Kazz Limited Slip Differential.
quote:
Now that the car had the power Adrey desired, he knew he had to stiffen up the suspension and give the 350Z a more menacing stance. None other than HKS answers to this call, with a Hyper Max coilover system, allowing adjustability throughout the 350Z. A Cusco sway bar kit tightens the car for the corners and brings the handling up to par for Adrey's tastes.

[img]Behind the 19 x 8.5 / 19 x 9.5 Volk Racing SF-Challenge wheels are none other than Stop-Tech's big brake kit with 355mm rotors and 4 piston calipers. Stopping on a dime is only made easier with the Dunlop SP9000's (245/35 in the front, 275/35 in the rear) that wrap the intricate Volks. Polishing off the aesthetics comes from Nismo - Nissan's dedicated tuner. A Nismo front fascia and Nismo rear spoiler was painted to match and installed on the 350Z.[/img]

quote:
Riding nice and looking nice, the 350Z needed to sound nice. Adrey went all out with the in car electronics. A custom mounted Alpine DVA-7996 head unit sits flush along with the Alpine TMEM-760 monitor. Tunes come from the Alpine installed XM-Satellite system. Mids and highs come as clear as can be through Focal Components in the front and rear, and 6.5 Utopia components to further enhance the Focals. An Xtant 604Z amp powers 3 JL Audio 10W3 subwoofers that lay in a custom fiberglass enclosure in the trunk. An Audio Control EQ is located behind the drivers seat in a custom enclosure.
quote:
Looking nice, riding nice, and sounding nice. Anything else? Adrey just wanted to put the finishing touches on his driving experience by adding Nismo floor mats, a Nismo Titanium shift knob and Nismo clear parking lights. Last but not least, an ARC radiator shroud cleans up the engine bay. However, the project does not stop there. Near future modifications include a nitrous setup & and further down the road a possible twin turbo setup. Once this develops we will bring you an update here on iSS.
quote:
Adrey would like to send special thanks out to RT Motorsports, Cartronics of Pembroke Pines, Impact Auto Collision and Stoptech.

Specs:

Engine:
AEM Cai
Mines Test Pipes
Nismo Y-Pipe
Custom HKS Exhaust System
NISMO Grounding Kit
Kazz Limited Slip Differential
ARC radiator shroud

Suspension & Brakes:
HKS Hypermax Coilovers
Cusco Sway Bar Kit
Stop-tech Front and Rear Big Brake Kit w/355mm Rotors and 4 Piston Calipers

Wheels & Tires:
Front - Volk Racing SF-Challenge 19x8.5 w/ Dunlop SP9000 245/35/19
Rear - Volk Racing SF-challenge 19x9.5 w/ Dunlop SP9000 275/35/19

Aero Package:
NISMO Front Fascia
NISMO Rear Spoiler

In Car Electronics:
Alpine DVA-7996 Head Unit
Alpine TMEM-760 Monitor
Alpine XM-Satellite Receiver
Focal Components Front and Rear 6.5 Utopia Components
Xtant 604z Amplifier
3 JL Audio W3 Ten inch Subs in Custom Fiberglass Enclosure
AudioControl EQ in Custom Enclosure Behind Drivers Seat.

Additional Accessories:
NISMO Floor mats
NISMO Titanium Shift Knob
NISMO Clear Parking Lights

Special Thanks To:
RT Motorsports
Cartronics of Pembroke Pines
Impact Auto Collision
Stoptech


Zoals je dus hebt kunne lezen is er eigenlijk alleen gebruik gemaakt van Nismo onderdelen. Dit zijn dus onderdelen die je gewoon bij de Nissan dealer kan bestellen. En op deze manier word het toch al weer heel anders.

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_15171208
Heeel nice
Signature:
Max. 4 regels
pi_15171215
Mooi karretje, subtiel gestyled zoals je al zegt jacco. Persoonlijk vind ik dit het mooiste stylen, maar dat is smaak.

Die uitlaat is trouwens niet echt subtiel . En die glimvelgen hoeft ook niet persé.

FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_15171257
zwaar beschaafde geniale wagen!
Zag er een paar rijden hier in eindhoven afgelopen weken, heerlijke sound standaard al... dit zal ook wel klinken
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_15171310
Heerlijke strakke auto!
*speachless*
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:31:15 #6
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_15171388
Tot mijn grote schaamte kwam ik erachter dat ik er geen engine pics bij had gedaan. dus bij deze:

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_15171507
Zo mooi gestyled deze keer, niet van de schreeuwerige.
Clarkson was trouwens niet zo positief over de 350Z, erg vermoeiend auto gaf ie aan in top gear.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_15171704
Dat Fairlady logo, is dat standaard?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:55:49 #9
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_15171992
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:45 schreef StefanP het volgende:
Dat Fairlady logo, is dat standaard?
In Amerika en Japan wel. Maar wij moeten het hier weer doen met alleen 350Z
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_15172636
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:45 schreef StefanP het volgende:
Dat Fairlady logo, is dat standaard?
Ik vond het ook al zo vet...

ik wilde een aanmerking doen, maar ik kan het gewoon niet..

Deze auto = veeeeeeeeeeeet

  vrijdag 5 december 2003 @ 15:42:47 #11
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_15177402
Wow wat een mooie, ingetogen en toch bruut gestylede auto.

Dat "Fairlady" maakt het echt af.

  vrijdag 5 december 2003 @ 15:45:41 #12
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_15177501
motorblok is exact hetzelfde blok als de renault vel satis; afgesteld op confort en soupplesse dus en niet om sportief en aggressief mee te rijden, lijkt mij niet helemaal de bedoeling maar goed...

verder is dít de manier van tunen echt heel erg mooi en niet zo patserig als al die F&F bakken

moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_15179514
interieur is ernstig mooi
  vrijdag 5 december 2003 @ 17:02:49 #14
38360 masuyo
Where will you go
pi_15179711
I’m so sick of speaking words that no one understands
Is it clear enough that you can’t live your whole life all alone
I can hear you in a whisper
But you can’t even hear me screaming
  vrijdag 5 december 2003 @ 21:36:42 #15
21576 Quitter
ain't No Limit to this
pi_15186211
vind de uitlaat een beetje erg over the top. had liever twee kleinere uitlaatjes gezien
Wat zit jij nou eenzaam naar je beeldscherm te turen?
  vrijdag 5 december 2003 @ 21:38:41 #16
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_15186249
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 21:36 schreef Quitter het volgende:
vind de uitlaat een beetje erg over the top. had liever twee kleinere uitlaatjes gezien
ja iets te dik, 2 ietwat dunnere staat mooier.

Zelf vind ik dat andere velgen beter hadden kunnen staan.

Drugs are good mkay?
pi_15195243
Erg mooie auto. Inderdaad redelijk subtiel gehouden en dat maakt het nog beter

[noob vraag]
Dwars over de motor loopt zo'n stang, heb ik wel es vaker van gehoord, maar ben EN de naam kwijt en vraag me af waar die voor is. Om de motor minder te laten trillen ofzo?
[/noobvraag]

  zaterdag 6 december 2003 @ 12:08:45 #18
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_15195393
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 12:00 schreef Delnooz het volgende:
[noob vraag]
Dwars over de motor loopt zo'n stang, heb ik wel es vaker van gehoord, maar ben EN de naam kwijt en vraag me af waar die voor is. Om de motor minder te laten trillen ofzo?
[/noobvraag]
Frame versteveging dacht ik..

Imo, een hele vette wagen

  zaterdag 6 december 2003 @ 13:17:22 #19
27988 phuck
Chasing rabbits
pi_15196573
Mooi ding man
Feed your head
pi_15201342
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 12:00 schreef Delnooz het volgende:
Erg mooie auto. Inderdaad redelijk subtiel gehouden en dat maakt het nog beter

[noob vraag]
Dwars over de motor loopt zo'n stang, heb ik wel es vaker van gehoord, maar ben EN de naam kwijt en vraag me af waar die voor is. Om de motor minder te laten trillen ofzo?
[/noobvraag]


Veerpootbrug heet dat.
Wat me wel opvalt is dat degene die hier op zit, niet de standaard is. Standaard zit er een brede veerpootbrug.
Op een vorige getunede 350Z miste deze ook al.

Al met al vind ik het toch echt een mooie auto.
( terwijl ik em wel elke dag zie).

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_15202179
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 12:00 schreef Delnooz het volgende:

[noob vraag]
Dwars over de motor loopt zo'n stang, heb ik wel es vaker van gehoord, maar ben EN de naam kwijt en vraag me af waar die voor is. Om de motor minder te laten trillen ofzo?
[/noobvraag]


Juist niet Die verstevigt de auto zodat je bochten veel harder kunt nemen zonder dat er torsie optreedt (of minder dan zonder strut bar, in ieder geval) in je chassis. Je kunt er achterin vaak ook eentje zetten.

Voorbeeld voor:

Voorbeeld achter:

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 6 december 2003 @ 17:47:53 #22
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_15202383
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 17:41 schreef StefanP het volgende:

[..]

Juist niet Die verstevigt de auto zodat je bochten veel harder kunt nemen zonder dat er torsie optreedt (of minder dan zonder strut bar, in ieder geval) in je chassis. Je kunt er achterin vaak ook eentje zetten.

Voorbeeld voor:

[afbeelding]

Voorbeeld achter:

[afbeelding]


De Z heeft hem al standaard achterin. Het metalen gedeelte met de Z erin

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_15203645
Best vet, alleen die digitale temperatuurmeter had mooier en beter een oliedrukmeter kunnen zijn. En jammer dat er zo'n kermis radio in zit. (Jaja ik weet dat ie gerust aardig geluid geeft, maar hij ziet er vreselijk kermis/plastic/goedkoop uit Interieur is verder wel heeel mooi
'99 MB E320 CDI T-model
pi_15243387
Ahz ik begrijp.

Op zich ook wel logisch dat ie bij de motorkap zo vlak tegen de motor aan zit, het is daar natuurlijk redelijk vol

thanx mensen

  maandag 8 december 2003 @ 15:22:32 #25
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_15248881
schitterende auto
zowel van binnen als van buiten
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')