abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:20:54 #26
76130 RodeoCowboy
Go horsie go....
pi_15171135
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:17 schreef SHE het volgende:
Jezus wat een crap

Alsof files worden veroorzaakt door mensen die op lange woon-werk afstand resideren.
Dat concentreert zich vrnl rond de grote steden en is naar mijn idee afkomstig van die figuren die zich in die vinexwijken in de randgemeenten van een grote stad ophouden.
DIE moeten even lekker het OV pakken , daar de afstand veel korter is.

Mensen die hard en veel werken extra belasten is helemaal de omgekeerde wereld.
Omdat ik ervoor kies om 60 uur in een week te draaien , moet ik 20% over de nieuw!!!!waarde van mijn auto betalen elk jaar en zie ik Dhr. Fiscus dingen doen met mijn salaris, die zelfs voor een Argentijns regime nog te schokkend voor woorden is.

en daar zit ik dan meer dan een uur voor in de auto...

Het enige wat ik nog doe met mijn autootje is lekker showen, velgen poetsen, hard jagen en bekeuringen betalen.....

Life is great, when you are a boss.

Yippee kayee en mijn zweep komt mee...
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:22:48 #27
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_15171177
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:20 schreef RodeoCowboy het volgende:

[..]

Het enige wat ik nog doe met mijn autootje is lekker showen, velgen poetsen, hard jagen en bekeuringen betalen.....

Life is great, when you are a boss.

Je hoeft me niet nog verder te overtuigen hoor, ik trouw toch wel met je!
pi_15171186
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:18 schreef ZX9R het volgende:

[..]

Nee hoor.

Ik werk keihard voor mijn centen. En dat ik dan toevallig veel verdien hoeft niet te betekenen dat ik meer moet betalen. Dat vind ik namelijk ongelijkheid.

Apart, en iemand in een box 1 kan niet keihard werken voor zijn geld? Zo iemand werkt waarschijnlijk nog harder dan jij, alleen al om in zijn maandelijke vaste kosten te kunnen voorzien terwijl jij zit te twijfelen of je nu wel die X5 moet kopen of toch moet kiezen voor een ML. Overigens kan het nooit zo zijn dat de ene 'toevallig' meer verdient dan een ander.

[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 05-12-2003 12:25]

vrijdag 5 december 2003 @ 12:23:58 #29
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_15171214
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Apart, en iemand in een box 1 kan niet keihard werken voor zijn geld?

Tuurlijk wel, maar communisme is niet echt hot meer tegenwoordig
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:25:14 #30
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15171243
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:48 schreef tupacravik het volgende:
Daar ben ik het ook niet mee eens.
De mensen die in de hogere boxen terecht komen die hebben gewoon het recht om minder belasting te betalen.
We willen toch allemaal gelijkheid hebben.
Ja, het zou mooi zijn als we 1 ding allemaal gelijk hebben: genoeg geld om van te leven. Dan ga je dus niet op de laagste inkomens, de inkomens van mensen die al nauwelijks rondkomen, nog eens extra belasting heffen.
De mensen die het kunnen missen, die zou je meer kunnen laten betalen. Ik vind het sowieso idioot wat voor exorbitante bedragen er zo nu en dan weer betaald worden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:25:22 #31
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_15171249
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Apart, en iemand in een box 1 kan niet keihard werken voor zijn geld?
Tuurlijk wel. Ik zeg toch niet dat iemand die weinig verdient ook niet werkt? Ik zeg alleen maar dat ik voor gelijkheid ben en dat de inkomstenbelasting gelijk moet worden getrokken. Van laag naar hoog of (liever nog) van hoognaar laag.

En nogmaals: Ik ben met minimum begonnen.

ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_15171270
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:23 schreef SHE het volgende:

[..]

vrijdag 5 december 2003 @ 12:26:18 #33
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15171273
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:23 schreef SHE het volgende:

[..]

Daarom heeft gelukkig ook niemand het over Communisme. De inkomensverschillen zullen blijven bestaan, dat zeker. Maar het is toch van de zotte om te roepen dat je zou kunnen korten op de laagste inkomens, en dan in dezelfde post nog over gelijkheid beginnen ook.
pi_15171287
Meer belasting op auto's en gratis openbaar vervoer. Ga ik ook misschien met de trein.
Ik woon 40 km van m'n werk, en doe over de laatste 5 kilometer een half uur, en over de andere 35 30 minuten !
Heeft niet veel zin als ik dichter bij gaan wonen !
  FOK!fotograaf vrijdag 5 december 2003 @ 12:28:08 #35
18921 freud
Who's John Galt?
pi_15171313
Ik denk echt dat mensen ervoor kiezen om elke dag zo'n afstand af te leggen... TS: beetje onzinnig voorstel, als je veel moet rijden, betaal je al genoeg extra via de brandstof.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:28:36 #36
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15171326
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:25 schreef ZX9R het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Ik zeg toch niet dat iemand die weinig verdient ook niet werkt? Ik zeg alleen maar dat ik voor gelijkheid ben en dat de inkomstenbelasting gelijk moet worden getrokken. Van laag naar hoog of (liever nog) van hoognaar laag.

En op die manier loopt de staat gigantische bedragen mis. Die gaan ze op andere manieren terugverdienen (andere belastingen, accijns). Maar dan staat ook iedereen weer op z'n achterste poten, want dat mag niet.
quote:
Dat wil niet zeggen dat je iedereen die nu het minimumloon krijgt maar moet laten verrotten en hun inkomen nog eens extra moet willen belasten. Niet iedereen heeft zich op weten te werken, en ook lang niet iedereen zal die kans krijgen.
pi_15171348
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:25 schreef ZX9R het volgende:

[..]

Alleen ben jij nog gelijker dan de ander bedoel je? Misschien is dit gelijkheid in NL wel gebaseert op wat je netto maandelijks overhoudt en niet op wat je afdraagt? Je houdt in alle gevallen netto veel meer over dan iemand met een laag inkomen en daar gaat het om. Vond je trouwens tijdens je minimumloon periode ook dat de belasting gelijk moest worden getrokken?
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:30:41 #38
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_15171374
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Daarom heeft gelukkig ook niemand het over Communisme. De inkomensverschillen zullen blijven bestaan, dat zeker. Maar het is toch van de zotte om te roepen dat je zou kunnen korten op de laagste inkomens, en dan in dezelfde post nog over gelijkheid beginnen ook.

Even for the record...de opmerking tav communisme ...

daar bedoelde ik mee, dat men er hier vanuit gaat dat het mogelijk is gelijkheid voor allen te krijgen..als in, iedereen hetzelfde.

Dat kan niet en zal ook nooit zo worden.

Korten op een laag inkomen is natuurlijk waanzin, sterker nog..van mij mogen bijstandsmoeders en jonge starters een soort bonus krijgen elke maand.

Echter, laat mensen die er hard voor werken en toevallig iets meer mazzel/opleiding of whatever hebben gehad ook gewoon hun ding doen. Het is goed voor de economie en in deze tijden moeten werkpaarden sowieso toegejuichd worden ipv afgestraft.

Strengere regels vwb de ziektewet, immigranten en werkelozen , is mijn idee.

vrijdag 5 december 2003 @ 12:33:47 #39
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_15171443
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En op die manier loopt de staat gigantische bedragen mis. Die gaan ze op andere manieren terugverdienen (andere belastingen, accijns). Maar dan staat ook iedereen weer op z'n achterste poten, want dat mag niet.
[..]

Dat wil niet zeggen dat je iedereen die nu het minimumloon krijgt maar moet laten verrotten en hun inkomen nog eens extra moet willen belasten. Niet iedereen heeft zich op weten te werken, en ook lang niet iedereen zal die kans krijgen.

Op die manier loopt de staat niet gigantische bedragen mis. Het gros van de inkomsten van de staat die via de loonbelasting binnenkomen, zijn afkomstig van de modale inkomens. Het kleinste deel van de grootverdieners. Dus zoveel lopen ze niet mis.

Maar om het overheidstekort op te lossen doe ik nu een gewaagd voorstel:
Nederland uit de EU
Scheelt héél veel geld aan lidmaatschap. Dat geld compenseert dan weer mooi voor de verlaging van de inkomstenbelasting voor de hogere lonen.

En ik laat ook niet de minima verrekken. Iedereen die wil kan zich omhoog werken. Maar niet iedereen doet het. Het gaat hier om motivatie en wilskracht. Niet om kansen.

vrijdag 5 december 2003 @ 12:34:16 #40
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15171452
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Even for the record...de opmerking tav communisme ...

daar bedoelde ik mee, dat men er hier vanuit gaat dat het mogelijk is gelijkheid voor allen te krijgen..als in, iedereen hetzelfde.

Gamma.
quote:
Echter, laat mensen die er hard voor werken en toevallig iets meer mazzel/opleiding of whatever hebben gehad ook gewoon hun ding doen. Het is goed voor de economie en in deze tijden moeten werkpaarden sowieso toegejuichd worden ipv afgestraft.
Ja, natuurlijk moet je die hun ding laten doen, maar zoals je zegt, korten op de laagste inkomens is belachelijk. Maar ook de belastingen voor topinkomens, of in ieder geval hoge inkomens, verlagen zou absoluut niet slim zijn. We zitten immers al met een begrotingstekort, dus moeten we dan maar de belastingen verlagen en nog minder inkomsten hebben?

Maar ja, dat is geheel offtopic, want het ging om een of andere belachelijk idee van TS. Dus ga daar maar weer over door.

vrijdag 5 december 2003 @ 12:36:09 #41
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_15171491
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:33 schreef ZX9R het volgende:

[..]

Op die manier loopt de staat niet gigantische bedragen mis. Het gros van de inkomsten van de staat die via de loonbelasting binnenkomen, zijn afkomstig van de modale inkomens. Het kleinste deel van de grootverdieners. Dus zoveel lopen ze niet mis.

Nederland uit de EU
Scheelt héél veel geld aan lidmaatschap. Dat geld compenseert dan weer mooi voor de verlaging van de inkomstenbelasting voor de hogere lonen.

En ik laat ook niet de minima verrekken. Iedereen die wil kan zich omhoog werken. Maar niet iedereen doet het. Het gaat hier om motivatie en wilskracht. Niet om kansen.

Mijn idee!
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:36:19 #42
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_15171494
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Alleen ben jij nog gelijker dan de ander bedoel je? Misschien is dit gelijkheid in NL wel gebaseert op wat je netto maandelijks overhoudt en niet op wat je afdraagt? Je houdt in alle gevallen netto veel meer over dan iemand met een laag inkomen en daar gaat het om. Vond je trouwens tijdens je minimumloon periode ook dat de belasting gelijk moest worden getrokken?
Ik verdien nu vele malen meer netto dan toen ik startte bruto verdiende. En ook toen was ik het niet eens met het belastingstelsel van de Nederlandse staat. Ook toen vond ik dat de hogere inkomstengroep minder moest betalen.
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:38:12 #43
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15171545
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:33 schreef ZX9R het volgende:
Nederland uit de EU
Hoppa, weg beschermde markt. Dag export, we zijn te duur.
pi_15171546
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:30 schreef SHE het volgende:Even for the record...de opmerking tav communisme ...

Jawel iedereen arm zoals in good old CCCP
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:39:20 #45
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_15171571
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En Noorwegen dan? Of Zwitserland?
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:39:58 #46
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_15171584
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

ehm...dat zijn we nu ook
pi_15171591
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:39 schreef ZX9R het volgende:

[..]

En Noorwegen dan? Of Zwitserland?

naar polen verhuizen
Fatal Error! Hit any user to continue
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:40:25 #48
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_15171592
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:39 schreef SHE het volgende:
ehm...dat zijn we nu ook
Mijn idee!
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:40:53 #49
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_15171599
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:39 schreef SHE het volgende:

[..]

ehm...dat zijn we nu ook

Door subisdies van de EU kunnen we de prijzen op de wereldmarkt laag houden. Als we echt te duur zouden zijn zouden we geen inkomsten hebben. We zijn grotendeels afhankelijk van de export.
pi_15171622
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:36 schreef ZX9R het volgende:

[..]

Ik verdien nu vele malen meer netto dan toen ik startte bruto verdiende. En ook toen was ik het niet eens met het belastingstelsel van de Nederlandse staat. Ook toen vond ik dat de hogere inkomstengroep minder moest betalen.

Als je dat vaak genoeg blijft zeggen dan ga je het zeker nog geloven ook. Of je hebt gewoon altijd rijke ouders gehad, waarbij jij bij je startbaantje genoegen moest nemen met een minimumloon, omdat er toen toevallig niets anders was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')