Hoeveelmannetjes tel je hier ?
Na een paar seconden verandert het plaatje langzaam...
Tel ze dan nog eens...
Waar blijft dat ene mannetje ?
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 09:26 schreef pro_jeex het volgende:
de truuk zit hem in het eerste poppetje
quote:ja had ik ook al door maar hoe zit dat precies dan? Hij heeft bij shot 2 iig geen bovenkant.
quote:De truuk zit m in het poppetje met het zwarte haar
quote:huh? jawel, hij mist gewoon wat haar.
Op vrijdag 5 december 2003 09:29 schreef pro_jeex het volgende:
op een bepaald moment is hij een pluk haar kwijt en is het niet echt een volledig mannetje meer.
Als er 13 zijn zijn ze hoofden enzo platter. Maar hoe het dan kan dat het plaatje klopt en er een mannetje bij is..
alle mannetjes heb ik tegen over elkaar geplaatst en zelfde kleur gegeven, er blijft 1 over ik zie 't nog net niet...
quote:snap jij t?
Op vrijdag 5 december 2003 09:54 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ja, dat ziet er gezellig uit
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:02 schreef pro_jeex het volgende:
Er word een poppetje bij geplaatst die er in het eerste schermpje nog niet is.
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:12 schreef lavapredator het volgende:
Maar waar komt dat poppetje vandaan
Van 13 naar 12 gaat er dus niet 1 compleet mannetje weg, maar er wordt 1 mannetje in 12 stukjes opgedeeld en eerlijk verdeeld.
quote:dat snap ik dus niet want het bovenste gedeelte van het plaatje bestaat uit 2 delen (of het plaatje zelf), dus ik snap niet hoe er van elk mannetje iets gesnoept kan worden want dat zij heel wat meer delen
Op vrijdag 5 december 2003 11:16 schreef Pie.er het volgende:
Als hij schuift, dan snoept hij telkens van elke mannetje een stukje af. Bij de ene een stukje haar, de volgende wat gezicht, dan nek. enz... tot de schoenen aan toe.
Als je 12 mannetjes ziet, dan zijn ze allemaal net iets langer dan bij 13 mannetjes.Van 13 naar 12 gaat er dus niet 1 compleet mannetje weg, maar er wordt 1 mannetje in 12 stukjes opgedeeld en eerlijk verdeeld.
Wanneer er 13 mannetjes staan komt dat omdat bij het schuiven van rechts naar linksminder verder door rechts naar links word geschoven waardoor een extra mannetje word gecreerd.
Het mannetje links heeft in het plaatje met de max aantal poppetjes geen haar, bij minder pooppetjes wel, dit komt dus door de schuifruimte...
Glashelder me dunkt....
Het witte vlak is dus bij de max aantal poppetjes feitelijk groter aan de linkerkant
[Dit bericht is gewijzigd door Stratenmaker op 05-12-2003 15:58]
quote:leer lezen, ZWOD!
Op vrijdag 5 december 2003 15:58 schreef MrLunk het volgende:
Topic bestond al !
Tel ff mee...dus dicht deze... mods ?
quote:jaaaa ben ik
Op vrijdag 5 december 2003 15:58 schreef MrLunk het volgende:
Topic bestond al !
Tel ff mee...dus dicht deze... mods ?
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:16 schreef Pie.er het volgende:.......... maar er wordt 1 mannetje in 12 stukjes opgedeeld en eerlijk verdeeld.
quote:He?!
Op vrijdag 5 december 2003 09:21 schreef NeMe het volgende:
Hoeveelmannetjes tel je hier ?
quote:Ja precies. Eigenlijk zijn er 12 poppetjes die elk opgedeeld zijn in 13 stukjes. En in de situatie van 13 poppetjes is het zo dat elk poppetje precies 1 stukje mist.
Op vrijdag 5 december 2003 11:16 schreef Pie.er het volgende:
Als hij schuift, dan snoept hij telkens van elke mannetje een stukje af. Bij de ene een stukje haar, de volgende wat gezicht, dan nek. enz... tot de schoenen aan toe.
Als je 12 mannetjes ziet, dan zijn ze allemaal net iets langer dan bij 13 mannetjes.Van 13 naar 12 gaat er dus niet 1 compleet mannetje weg, maar er wordt 1 mannetje in 12 stukjes opgedeeld en eerlijk verdeeld.
Dat je dat met zo'n simpele verschuiving kunt doen is toch wel verbazend. Maar dat kun je als volgt zien:
zet 12 streepjes achter elkaar neer, elk van 13 centimeter hoogte. Het eerste streepje knip je op hoogte 1 doormidden, het tweede streepje op hoogte 2, etc, t/m het twaalfde streepje op hoogte 12. Je schuift vervolgens alle onderkanten een door naar rechts en zet ze tegen de bovenkanten aan. Zo gaat het met die poppetjes ook, maar dan met de volgorde een beetje omgewisseld.
quote:
Op maandag 8 december 2003 04:29 schreef Keromane69 het volgende:
LOLErg leuk! Volg de voetjes.
quote:nou leuk voor je dat het een terug vind post is, als of iemand daar baat bij heeft.
Op maandag 8 december 2003 10:02 schreef evil_cupido het volgende:
terug vind post
In het eerste plaatje zie je aan de linkerkant vijf mannetjes, namelijk, vijf bovenkanten en vijf onderkanten. Die kant wordt aangevuld met vijf bovenkanten uit het rechtergroepje. Het eerste mannetje wordt niet aangevuld (ontbrekende toefje). De vijfde bovenkant is namelijk een mannetje dat in zijn geheel overgaat (5+1=6). Ergo, met vijf bovenkanten, en vijf onderkanten, worden 6 mannetjes gecreëerd. Die kant is dus duidelijk.
Dan de rechterkant.
Dat zijn zeven onderkanten. Die worden aangevuld met 7 bovenkanten uit de linkergroep (inclusief toefje van nr.1). Daar blijft het aantal dus 7.
Uiteindelijk is de telling dus 6+7=13
Wat ik hier verontrustend aan vind is dat ik zie wat er gebeurt en toch niet kan verklaren hoe uit 12 bovenkantjes en 12 onderkantjes 13 hele mannetjes tevoorschijn komen......!!!????
(I'm going out of my miiiiind !!!!)
Misschien dat deze observatie andere mensen helpt om de verklaring te vinden....I give up
quote:dat is toch wel erg grappig, ik heb er ook al op allerlei manieren naar gekeken, maar kom er zelf ook niet uit. binnenkort hoop ik op een oplossing, (het zou eigelijk helemaal niet zo moeilijk moeten zijn)
Op maandag 8 december 2003 11:33 schreef G.J.J. het volgende:
Ik kan hem nog niet helemaal verklaren maar dit is wat er gebeurt:In het eerste plaatje zie je aan de linkerkant vijf mannetjes, namelijk, vijf bovenkanten en vijf onderkanten. Die kant wordt aangevuld met vijf bovenkanten uit het rechtergroepje. Het eerste mannetje wordt niet aangevuld (ontbrekende toefje). De vijfde bovenkant is namelijk een mannetje dat in zijn geheel overgaat (5+1=6). Ergo, met vijf bovenkanten, en vijf onderkanten, worden 6 mannetjes gecreëerd. Die kant is dus duidelijk.
Dan de rechterkant.
Dat zijn zeven onderkanten. Die worden aangevuld met 7 bovenkanten uit de linkergroep (inclusief toefje van nr.1). Daar blijft het aantal dus 7.Uiteindelijk is de telling dus 6+7=13
Wat ik hier verontrustend aan vind is dat ik zie wat er gebeurt en toch niet kan verklaren hoe uit 12 bovenkantjes en 12 onderkantjes 13 hele mannetjes tevoorschijn komen......!!!????
(I'm going out of my miiiiind !!!!)
Misschien dat deze observatie andere mensen helpt om de verklaring te vinden....I give up
quote:Inderdaad, zo moeilijk is het niet, daarom staat er ook al een oplossing...
Op maandag 8 december 2003 11:36 schreef NeMe het volgende:
dat is toch wel erg grappig, ik heb er ook al op allerlei manieren naar gekeken, maar kom er zelf ook niet uit. binnenkort hoop ik op een oplossing, (het zou eigelijk helemaal niet zo moeilijk moeten zijn)
quote:Er staan alleen maar oplossingen waarin op een indirecte manier een of ander werkingsprincipe wordt uitgelegd. Mij klinken die oplossingen wel aannemelijk in de oren maar ik heb het niet kunnen toepassen op dit plaatje.
Op maandag 8 december 2003 12:45 schreef Pie.er het volgende:[..]
Inderdaad, zo moeilijk is het niet, daarom staat er ook al een oplossing...
Misschien wat onduidelijk uitgelegd door mij, maar andere mensen hebben het toch al verduidelijkt dacht ik zo.
Maar goed, jij snapt het dus precies. Graag van jou dan de uitleg wat er precies in dit plaatje gebeurt. Waarom in het ene plaatje 12 mannetjes en in het andere 13 (ineens 13 hoofden te zien) te zien zijn. En liever niet een indirecte uitleg als "streepjes en lijntjes en vlakverdelingen".
Bij voorbaat dank.
[Dit bericht is gewijzigd door G.J.J. op 08-12-2003 13:37]
quote:inderdaad
Op maandag 8 december 2003 13:24 schreef G.J.J. het volgende:[..]
Er staan alleen maar oplossingen waarin op een indirecte manier een of ander werkingsprincipe wordt uitgelegd. Mij klinken die oplossingen wel aannemelijk in de oren maar ik heb het niet kunnen toepassen op dit plaatje.
Maar goed, jij snapt het dus precies. Graag van jou dan de uitleg wat er precies in dit plaatje gebeurt. Waarom in het ene plaatje 12 mannetjes en in het andere 13 te zien zijn. En liever niet een indirecte uitleg als "streepjes en lijntjes en vlakverdelingen".
Bij voorbaat dank.
Dat wordt een rusteloze nacht zo....
quote:ik heb trouwens het ff uitgeprint en uitgeknipt (collega's raar kijken op mn werk). maar ik snap het niet zelfs dan kan ik het verband niet echt leggen, wel zie ik dat bijna alle mannetjes korter worden (of langer dus).
Op maandag 8 december 2003 15:01 schreef G.J.J. het volgende:
Het blijft wel lang stil.....Dat wordt een rusteloze nacht zo....
quote:Dan zal ik het proberen zo duidelijk mogelijk te maken.
Op maandag 8 december 2003 13:24 schreef G.J.J. het volgende:
Er staan alleen maar oplossingen waarin op een indirecte manier een of ander werkingsprincipe wordt uitgelegd. Mij klinken die oplossingen wel aannemelijk in de oren maar ik heb het niet kunnen toepassen op dit plaatje.Maar goed, jij snapt het dus precies. Graag van jou dan de uitleg wat er precies in dit plaatje gebeurt. Waarom in het ene plaatje 12 mannetjes en in het andere 13 (ineens 13 hoofden te zien) te zien zijn. En liever niet een indirecte uitleg als "streepjes en lijntjes en vlakverdelingen".
Bij voorbaat dank.
Aan het einde van de ruil is er dus nog een compleet mannetje over (op schoenzolen na, maar dat valt niet op). Dat is het dertiende mannetje.
Direct genoeg?
Ik zie het. En als je terugrekent dan worden ze stuk voor stuk ietsje kleiner. Ik heb de mannetjes op nummer naast elkaar gezet (knippen & plakken dames en heren) en zo kun je heel goed zien hoe het principe werkt. Op die manier kan je psyche het ook accepteren. Ik neem tenminste aan dat hier gebruik is gemaakt van een psychologisch geintje. Wel een hele goeie trouwens, ik was er maar druk mee
Bedankt PieTer voor je heldere uitleg !
quote:He verklap mijn naam nou niet, ik wilde anoniem blijven...
Op maandag 8 december 2003 16:56 schreef G.J.J. het volgende:
Bedankt PieTer voor je heldere uitleg !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |