quote:
WASHINGTON - De prachtig bruingebraden kalkoen die president Bush kortgeleden zijn troepen voorhield in Bagdad, was helemaal niet bedoeld om te eten. Volgens The Washington Post van donderdag ging het om een "decoratiekalkoen", bedoeld om het buffet op te leuken. Foto's van een trotse president met zijn mooie kalkoen temidden van de manschappen gingen de hele wereld over.Bush bracht op 27 november een in het diepste geheim voorbereid bliksembezoek van 2,5 uur aan de internationale luchthaven van Bagdad. Het Amerikaanse staatshoofd zei er Thanksgiving te willen vieren, een nationale feestdag in de VS waarin er massaal kalkoen wordt gegeten.
Volgens regeringsfunctionarissen was de decoratieve 'turkey' er niet neergezet omdat Bush zou komen. De medewerkers van de president zouden ook niet hebben geweten dat hun baas de oneetbare, opgedirkte kalkoen zou presenteren aan de militairen. De aanwezige GI's kregen hun feestmaaltje overigens uiteindelijk gewoon uit de gaarkeuken.
quote:
Op donderdag 4 december 2003 16:52 schreef schatje het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
.
Bush
quote:Het beest was daar spontaan verschenen ofzo?? Iemand moet die kalkoen daar toch geplaatst hebben?
Volgens regeringsfunctionarissen was de decoratieve 'turkey' er niet neergezet omdat Bush zou komen. De medewerkers van de president zouden ook niet hebben geweten dat hun baas de oneetbare, opgedirkte kalkoen zou presenteren aan de militairen.
quote:OMG!!
Op donderdag 4 december 2003 16:54 schreef SplitErwt het volgende:
lol... btw: Google --> "miserable failure" --> I feel lucky.
Ik ga er niet vanuit dat Bush 2 uur eerder invliegt om de kalkoen te vullen, te bakken en dan te serveren.
quote:Lol..!
quote:Niets, maar het is Bush hè??
Op donderdag 4 december 2003 17:15 schreef MetalMessiah het volgende:
Die kalkoen stond daar waarschijnlijk als sfeerelement, dus ter decoratie. Het was een leuke geste om langs te komen en een leuke foto, wat is daar mis mee?
quote:Nee, maar waarom nu een nep-ding?
Op donderdag 4 december 2003 17:15 schreef MetalMessiah het volgende:Ik ga er niet vanuit dat Bush 2 uur eerder invliegt om de kalkoen te vullen, te bakken en dan te serveren.
Er zijn toch koks daar die het kunnen klaarmaken?
Wat hebben de soldaten eigenlijk echt gekregen dan? Plakje cake?
Wat zijn die amerikanen toch een dom volk.
http://www.cleveland.com/news/plaindealer/index.ssf?/base/news/1070447479182130.xml
quote:
quote:Ben ik compleet met je eens.
Op donderdag 4 december 2003 17:15 schreef MetalMessiah het volgende:
Die kalkoen stond daar waarschijnlijk als sfeerelement, dus ter decoratie. Het was een leuke geste om langs te komen en een leuke foto, wat is daar mis mee?Ik ga er niet vanuit dat Bush 2 uur eerder invliegt om de kalkoen te vullen, te bakken en dan te serveren.
edit: de schaal stond idd op een tafel ter versiering met van die groene blaadjes enzo zoals je het in de snackbar ziet, Bush pakte de schaal voor de grap, ging er mee op de foto met wat soldaten die toevallig in z'n buurt stonden en dat was het, blijkbaar heet dat serveren.. beetje spijkers op laag water zoeken dit hoor en nee ik ben geen Bush-fan.
Wel zat er bij die reportage ook beelden van een bush die achter een typische soldaten afhaalbalie eten stond uit te delen, dat zag er minder esthetisch uit dan op de foto/film van die nepkalkoen, waarvan ik dacht dat zou wel de officierskalkoen zijn geweest (helaas voor de officieren).
Wel vind ik het een totaal verkeerde aanpak, een nepkalkoen geeft in mijn ogen aan, ik doe dit meer met de ogen gericht op de massa in het thuisland en met het oog op de verkiezingen dan dat ik het doe om de moraal hoog te houden van de soldaten. (ik weet ook wel dat het meer voor het thuisfront was dan voor de soldaten, maar laat het dan niet zo duidelijk blijken waar de soldaten zelf bijzijn).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |