quote:
Op woensdag 19 januari 2005 16:12 schreef b0r het volgende:Ik had ook gehoord dat 'Secret of Mana 2' bestond, maar die heb ik nooit kunnen vinden, iemand die hier meer over weet? Of was die versie alleen in Japan verkrijgbaar?
Helaas, strict genomen bestaat Secret of Mana 2 niet. Er is wel een opvolger gemaakt van Secret of Mana, genaamd Seiken Densetsu 3. Het spel dat wij kennen als Secret of Mana heet in Japan namelijk Seiken Densetsu 2, en is weer de opvolger van wat wij kennen als Final Fantasy Adventure op de Gameboy.
Overigens zijn het allen 'prequels', m.a.w. de gebeurtenissen uit deel 2 vinden plaats voor die van deel 1, en die van deel 3 weer voor die van deel 1.
Gelukkig voor ons bestaan er echter emulators en ROMs, en toegewijde RPG fans die de Japanse taal machtig zijn, en ook nog eens verstand hebben van programmeren. Dit heeft geresulteerd in een zeer goede onofficiele vertaling, die je
hier kunt vinden. Houd er rekening mee dat je op deze pagina alleen de vertaling kunt vinden; je zult ook nog een ROM van het spel moeten hebben, en een emulator om deze te kunnen spelen. Vanwege het beleid van FOK! met betrekking tot ROMs kan ik je hier echter niet verder bij helpen.