abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 december 2003 @ 11:05:52 #1
62741 Liquid.SilverFox
blablablablasblasblablaburp
pi_15139630
Waarom zijn er zoveel moraalriddertjes die meteen beginnen te janken en beledigt beginnen te zijn als je eens een keer lekker "KANKERZOOI" ofzo roept? Ik ken er genoeg, die vinden "dat je niet met ziektes mag schelden".
Wat een crap, ze roepen zelf ook "tering" en "tyfus" en dat soort dingen en dat mag dan zeker weer wel. Ik kan die hypocritie niet uitstaan..

Het gaat er toch om hoe het bedoeld is? Als je kut zegt bedoel je meestal toch ook niet letterlijk "het vrouwelijke geslachtsdeel" ?

Justice is not the only right in this world..
pi_15139652
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:05 schreef Liquid.SilverFox het volgende:
Als je kut zegt bedoel je meestal toch ook niet letterlijk "het vrouwelijke geslachtsdeel" ?
ik wel

[Dit bericht is gewijzigd door ReSiever op 04-12-2003 11:06]

Mangs moj de koo 's bie de heurns vat'n
  donderdag 4 december 2003 @ 11:06:51 #3
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_15139655
waarschijnlijk kennen die mensen iemand die aan kanker is overleden is vaak zo
ik heb vaak ook de neiging het woord te gebruike maar ik kan me nog net inhouden vaak
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  donderdag 4 december 2003 @ 11:07:01 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_15139663
quote:
Als je kut zegt bedoel je meestal toch ook niet letterlijk "het vrouwelijke geslachtsdeel" ?
Tuurlijk wel.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_15139681
vind het erg dat mensen die woorden gebruiken als scheld/vloekwoord.........

Doe er zelf niet aan

[Dit bericht is gewijzigd door AjaxAmsterdam op 04-12-2003 11:07]

pi_15139683
Het gaat erom dat als je overal Kanker gaat zeggen, je mensen gewoon kunt kwetsen doordat zij wel ervaring hebben gehad met kanker in de familie. Maar waarschijnlijk begrijp je dat pas als je het zelf meemaakt..
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
  donderdag 4 december 2003 @ 11:07:49 #7
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_15139686
quote:
Waarom zijn er zoveel moraalriddertjes die meteen beginnen te janken en beledigt beginnen te zijn als je eens een keer lekker "KANKERZOOI" ofzo roept? Ik ken er genoeg, die vinden "dat je niet met ziektes mag schelden".
Wat een crap, ze roepen zelf ook "tering" en "tyfus" en dat soort dingen en dat mag dan zeker weer wel. Ik kan die hypocritie niet uitstaan..

Het gaat er toch om hoe het bedoeld is? Als je kut zegt bedoel je meestal toch ook niet letterlijk "het vrouwelijke geslachtsdeel" ?

Omdat het totaal respectloos is om met kanker te schelden... Alleen figuren zoals jij zien dat blijkbaar niet in. Jammer, erg jammer...

[Dit bericht is gewijzigd door beany op 04-12-2003 11:08]

Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
pi_15139695
yeps ik ben ook een moraalridder dan in jou ogen

waarom?

omdat ik een hersentumor heb en als je dan dus kankerlijer tegen me zegt je eigenlijk wel gelijk hebt, maar dat toch als een dolkstoot in je hart komt

misschien dat je dat snapt

pi_15139715
Omdat het een gevaarlijke ziekte is, met de kans dat je dood gaat.
Als er ooit een manier wordt gevonden dat kanker nooit meer iemand het leven ontneemt zal dat wel minder worden.
  donderdag 4 december 2003 @ 11:09:02 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15139725
Kan me voorstellen dat mensen vallen over het woord kanker als scheldwoord. Dat wil niet zeggen dat ik nooit scheld. Maar in elk geval nooit met dit woord.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 4 december 2003 @ 11:09:27 #11
62741 Liquid.SilverFox
pi_15139736
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:07 schreef beany het volgende:

[..]

Omdat het totaal respectloos is om met kanker te schelden... Alleen figuren zoals jij zien dat blijkbaar niet in. Jammer, erg jammer...

kanker op joh
het gaat er om hoe het bedoeld is..
als ik zeg "kankeretui wil niet open", en iemand hoort dat,
dan wens ik het toch niemand toe ofzo
pi_15139750
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:08 schreef -_Tommy_- het volgende:
yeps ik ben ook een moraalridder dan in jou ogen

waarom?

omdat ik een hersentumor heb en als je dan dus kankerlijer tegen me zegt je eigenlijk wel gelijk hebt, maar dat toch als een dolkstoot in je hart komt

misschien dat je dat snapt

Nee, ik snap je nog steeds niet...
  donderdag 4 december 2003 @ 11:10:34 #13
62741 Liquid.SilverFox
pi_15139767
daarbij ik zou nooit iemand kanker toewensen
en als ik weet dat iemand het heeft hou ik me oook zeker wel in..

gaat mij meer om die mensen die overal wat te zeiken op moete hebben

pi_15139793
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:10 schreef Liquid.SilverFox het volgende:
daarbij ik zou nooit iemand kanker toewensen
en als ik weet dat iemand het heeft hou ik me oook zeker wel in..

gaat mij meer om die mensen die overal wat te zeiken op moete hebben

Iemand een kankerlijer noemen is toch niet iemand kanker toewensen, kanker toewensen word toch (bijna) nooit gedaan

[Dit bericht is gewijzigd door boebiedoe op 04-12-2003 11:13]

pi_15139806
quote:
Uhm.. wat is er dan minder respectloos om te pas en te onpas met het vrouwelijk geslachtsdeel te gooien? Je stelling gaat pas op als je zegt "Schelden is respectloos" of zo iets onzinnigs.
  donderdag 4 december 2003 @ 11:12:13 #16
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_15139815
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:07 schreef beany het volgende:

[..]

Precies!
quote:
Wat een crap, ze roepen zelf ook "tering" en "tyfus" en dat soort dingen en dat mag dan zeker weer wel.
Ik ken weinig mensen die iemand kennen die ooit tyfus heeft gehad. Maar ik ken wel zelf mensen die kanker hebben (gehad). Meerdere zelfs. De kans door met kanker te schelden iemand te kwetsen is honderden/duizenden keren hoger.
pi_15139840
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:11 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

Iemand een kankerlijer noemen is iemand geen kanker toewensen, kanker toewensen word toch (bijna) nooit gedaan

niet volgens mij als je zegt dat ie lijdt aan kanker moet ie dat ook hebben en wens je hem dat dus toe... of ga je er vanuit dat ie het al heeft... wat dan dus nog lijper zou zijn als je dat zegt
pi_15139855
quote:
Ik ken weinig mensen die iemand kennen die ooit tyfus heeft gehad
Omdat er in jouw wereldje geen mensen zijn die tyfus hebben gehad mag 'men' er wel mee schelden?

Uhu.. da's niet alleen bekrompen gedachte, da's ook noge es egoïstisch

pi_15139866
Hangt ook af van waar je bent.

In de haag wogt bèvoâhbeild heil wat afgekankâhd dus daah kèk men mindâh vaak vreim op.

pi_15139870
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:09 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

Nee, ik snap je nog steeds niet...

mja aan je webicon te zien gaat dat ook ver boven jou pet
  donderdag 4 december 2003 @ 11:14:30 #21
11875 beany
pi_15139887
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:11 schreef rwr-xr-x het volgende:

[..]

Uhm.. wat is er dan minder respectloos om te pas en te onpas met het vrouwelijk geslachtsdeel te gooien? Je stelling gaat pas op als je zegt "Schelden is respectloos" of zo iets onzinnigs.

Hij haalt hier het schelden met kanker aan... en dus reageer ik daar op. Je hebt mij niet horen zeggen dat het te pas en te onpas gooien met het vrouwelijk geslachtsdeel minder respectloos is. Ook dat is respectloos ja. Er zijn nog meer woorden waarbij het respectloos is om die te gebruiken tijdens een scheld partij.
Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
  donderdag 4 december 2003 @ 11:15:17 #22
11875 beany
pi_15139912
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:09 schreef Liquid.SilverFox het volgende:

[..]

kanker op joh
het gaat er om hoe het bedoeld is..
als ik zeg "kankeretui wil niet open", en iemand hoort dat,
dan wens ik het toch niemand toe ofzo

Die red je niet. Mijn respect zal je nooit krijgen.
  donderdag 4 december 2003 @ 11:16:21 #23
68041 NeMe
Yho ass gots its own zipcode!
pi_15139941
in een vrienden groep gebruikten we best vaak kanker, totdat er iemand helemaal niet goed van werd besloten we maar te matigen .

we hadden ook wel eens een willekeurig nummer opgebeld en gezegd dat ze vol met kanker en gezwellen zat
achter af voelde we ons wel een beetje schuldig.

[Dit bericht is gewijzigd door NeMe op 04-12-2003 11:17]

FOK!fotograaf donderdag 4 december 2003 @ 11:16:31 #24
18921 freud
Who's John Galt?
pi_15139946
Het is veel effectiever om iemand verbaal af te fakkelen dan met allerlei domme termen te gooien. Kankeren kan iedere VMBO-er, echt verbaal fakkelen is een kunst , maar goed, daar heb je weer een beetje hersenen voor nodig.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_15140074
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:16 schreef NeMe het volgende:

we hadden ook wel eens een willekeurig nummer opgebeld en gezegd dat ze vol met kanker en gezwellen zat

Wat debiel.
For great justice!
pi_15140077
Ja, omdat je sommige mensen heel veel kwaad mee doet. Zoals mij
What's Up?
pi_15140109
voah hagenezuh geldt: een dag nie gekankahd is een dag nie geleef!

Als je zegt Kankerzooitje hier in de kankerbinnenstad wens je daar niemand kanker mee, tis alleen om aan te geven hoe erg je het vindt. En hagenezen vinden een hoop HEEL erg. Kankererg zeg maar.

Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  donderdag 4 december 2003 @ 11:24:11 #28
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_15140145
Ik vind het zowiezo gelul.
Het zijn maar woorden... woorden hangen in de lucht en vervliegen snel.
Het is niet dat ik te pas en te onpas mensen uitscheldt maar ik vind sommige mensen wel wat teer op dit punt. En eigenlijk vind ik schelden zowiezo een zwaktebod.

Ik heb zeker wel kanker meegemaakt in de famillie en ook al heel dichtbij. Maar als iemand mij een kankerlijuhr vindt moet hij dat weten lekker belangrijk.

Ik snap ook wel dat het kan steken wanneer je vecht voor je leven maar het blijven maar woorden.

Verder Hej joh blinde roepen met een slechtziende in de buurt is dan ook niet echt aardig he

[Dit bericht is gewijzigd door pmponer op 04-12-2003 11:25]

Drop you like an ill, bad habit
pi_15140158
quote:
in een vrienden groep gebruikten we best vaak kanker, totdat er iemand helemaal niet goed van werd besloten we maar te matigen .

damn hoe zielig kan je zijn.
pi_15140161
'Ik ben zo traag als een eekhorn met kanker' las ik laatst op HC in Utrecht Ok ok hij is wat hard.. maar hij komt wel aan
pi_15140195
quote:
En je vind het nog steeds grappig
pi_15140199
op sommige manieren kan het beledigend zijn en mensen die het 10x in een zin zeggen vind ik ook maar een beetje vreemd.

ik gebruik het eigenlijk nooit, zeg vaker kut ofzo

pi_15140220
quote:
Ben ik wel met je eens..
maaR als er een bepaald persoon bij is die iemand uit de famillie heeft met kanker dan houd ik me wel in
  donderdag 4 december 2003 @ 11:27:20 #34
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_15140227
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:16 schreef NeMe het volgende:.

Jezus en dan spoor je dus echt niet.
  donderdag 4 december 2003 @ 11:28:21 #35
11875 beany
pi_15140256
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:24 schreef pmponer het volgende:
Ik vind het zowiezo gelul.
Het zijn maar woorden... woorden hangen in de lucht en vervliegen snel.
Het is niet dat ik te pas en te onpas mensen uitscheldt maar ik vind sommige mensen wel wat teer op dit punt. En eigenlijk vind ik schelden zowiezo een zwaktebod.

Ik heb zeker wel kanker meegemaakt in de famillie en ook al heel dichtbij. Maar als iemand mij een kankerlijuhr vindt moet hij dat weten lekker belangrijk.

Ik snap ook wel dat het kan steken wanneer je vecht voor je leven maar het blijven maar woorden.

Verder Hej joh blinde roepen met een slechtziende in de buurt is dan ook niet echt aardig he

Ook een betere maatschappij begint..... bij jezelf
pi_15140263
voor sommige mensen kan het kwetsend zijn als er met ziektes gegooid wordt...

voor anderen kan het even beledigend zijn als iemand GODVERDOMME roept...

met dat laatste hebben blijkbaar veel minder mensen problemen mee...

beetje krom... niet?

of om Qyroz te quoten:
"Wat debiel."

wat als degene die het naar z'n hoofd geslingerd een kind heeft met het Down-syndroom?

[Dit bericht is gewijzigd door realist_ik op 04-12-2003 11:30]

pi_15140289
Ik gebruik nooit kanker om te schelden maar ik vind het overdreven als mensen er aanstoot aan nemen als je met kanker scheld. Het is maar een scheldwoord.

Kanker is gewoon kut dus de strekking van het woord en jouw gemoedstoestand komen ook nog eens heel goed overeen. In die zin is het zelfs een goed woord om te schelden.

[Dit bericht is gewijzigd door Steijn op 04-12-2003 11:30]

donderdag 4 december 2003 @ 11:29:39 #38
68041 NeMe
pi_15140294
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:24 schreef FelixDaHouseCat het volgende:

[..]

damn hoe zielig kan je zijn.

weet ik is ook zielig
  donderdag 4 december 2003 @ 11:30:12 #39
68041 NeMe
pi_15140311
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:24 schreef rwr-xr-x het volgende:
'Ik ben zo traag als een eekhorn met kanker' las ik laatst op HC in Utrecht Ok ok hij is wat hard.. maar hij komt wel aan
kan er toch om lachen, sorry mensen...
we zijn zo gek als een deur

[Dit bericht is gewijzigd door NeMe op 04-12-2003 11:31]

donderdag 4 december 2003 @ 11:31:00 #40
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_15140334
Ach, een beetje het master-slave-verhaal.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  donderdag 4 december 2003 @ 11:31:12 #41
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_15140338
Ik hoor mensen ook wel eens die onpasselijke 'scheldwoorden' toepassen. Meestal verwens ik dat hen dan gelijk in gedachte toe, waar ik direct alweer spijt van heb. Dan denk ik, "Ach, laat ide sukkel toch, hij weet niet beter".

Dus van alleen de gedachte iemand zijn eigen scheldwoord toe te wensen krijg ik al spijt, het wordt tijd dat andere ook eens spijt kunnen krijgen en daarna voortaan beter nadenken met wat zij kunnen aanrichten met extreem doelloze 'scheldwoorden'.

Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_15140357
Ben het volledig met topicstarter eens Dan zijn er mensen die eraanlijden en doodgaan. Naja shit happens. Zelfs als ik het had of een naast famililid het gehad zou hebben had ik het nog gebruiken als ik heeeel kwaad ben... alleen niet in de buurt van m'n familie omdat die er dan anders over denken waarschijnlijk. Maar dat deed ik zowieso al niet...

Die mensen moeten inderdaad niet zo janken als ze dat woord een keertje horen

donderdag 4 december 2003 @ 11:31:53 #43
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_15140363
Je moet gewoon sowieso niet gaan schelden en vloeken met ziektes. Iemand die het hoort zal zo'n ziekte maar hebben
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_15140410
tsja... laten we vloeken verbieden... op straffe van tongamputatie.
pi_15140430
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:33 schreef realist_ik het volgende:
tsja... laten we vloeken verbieden... op straffe van tongamputatie.

Ik hoop hiermee geen mensen te hebben gekwetst die geen tong hebben.
pi_15140433
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:31 schreef Bupatih het volgende:
Je moet gewoon sowieso niet gaan schelden en vloeken met ziektes. Iemand die het hoort zal zo'n ziekte maar hebben
Ja en wat is daar dan erg aan. Ik ben nu verkouden en als ik mensen hoor schelden met verkoudheid (beetje gek scheldwoord maar toch) dan zou ik er niet warm of koud van worden.
pi_15140450
Vloeken is ergerlijk voor je medemensen. Uit een NIPO-onderzoek uit het jaar 2000 blijkt dat meer dan zeventig procent van de Nederlanders het vervelend vindt als er in hun omgeving gevloekt wordt.

www.bondtegenhetvloeken.nl

Welke mannen vloeken het meest?

voetballer
uitsmijter
gedetineerde
bouwvakker
jongere
militair
zeeman
trainer
leerling
discoganger

Welke vrouwen vloeken het meest?

prostituée
gedetineerde
jongere
voetbalster
militair
leerlinge
trainster
discogangster
wielrenster
arbeidster

donderdag 4 december 2003 @ 11:35:14 #48
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_15140454
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:28 schreef beany het volgende:

[..]

Ook een betere maatschappij begint..... bij jezelf

ehm en hoe bedoel je dat?

Ik moet er misschien wel ff zeggen dat het voor mij niet normaal is om op mensen te schelden of om scheldwoorden te gebruiken.

Ik kan alleen niet begrijpen dat mensen zich zo beledigd voelen door alleen maar woorden. Ik heb dat persoonlijk namelijk niet. Wanneer iemand mij uitscheld sta ik daar gewoon boven want zoals ik al zei: Ik vind schelden een zwaktebod

donderdag 4 december 2003 @ 11:39:19 #49
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_15140591
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:34 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ja en wat is daar dan erg aan. Ik ben nu verkouden en als ik mensen hoor schelden met verkoudheid (beetje gek scheldwoord maar toch) dan zou ik er niet warm of koud van worden.

Het kan aan mij liggen hoor, maar wie scheldt er nou met verkoudheid
Maar ik bedoel eigenlijk ergere ziektes zoals kanker enzo.
Ik vind dat gewoon niet kunnen. Ik vloek ook niet met Godverdomme enzo, omdat er misschien wel mensen in de buurt kunnen zijn die in God geloven en zulke dingen niet willen horen
Het draait gewoon om respect voor de medemens....Zo ben ik ook opgevoed en daar ben ik trots op
pa en ma!!!
  donderdag 4 december 2003 @ 11:42:55 #50
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_15140683
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:34 schreef Steijn het volgende:
(beetje gek scheldwoord maar toch)
Nou vertel mij eens, waarom is verkoudheid een gek scheldwoord en kanker niet?

Daar zit voor mij geen logica in. Allebij zijn het scheldwoorden die niets aan doeltreffendheid in zich hebben. Ze zijn dus beide even gek, als je het mij vraagt.....

Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_15140777
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:42 schreef Jereon het volgende:
Nou vertel mij eens, waarom is verkoudheid een gek scheldwoord en kanker niet?
Ten eerste klinkt het niet. Een scheldwoord moet scherp klinken en het is ook te lang. Ten tweede heb ik het nog nooit iemand horen gebruiken.
pi_15140855
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:39 schreef Bupatih het volgende:
Maar ik bedoel eigenlijk ergere ziektes zoals kanker enzo.
Ik vind dat gewoon niet kunnen. Ik vloek ook niet met Godverdomme enzo, omdat er misschien wel mensen in de buurt kunnen zijn die in God geloven en zulke dingen niet willen horen
Het draait gewoon om respect voor de medemens....Zo ben ik ook opgevoed en daar ben ik trots op
pa en ma!!!
Ik geloof dat er door verkoudheid en griep jaarlijks meer doden vallen dan door kanker. Verkoudheid en griep zijn dus veel erger.

Wat is er trouwens niet respectvol aan het schelden met kanker? Verdiend die ziekte respect?

pi_15140866
quote:

wacht maar tot een naaste van je overlijdt aan deze bijna onherstelbare ziekte! Ziektes zoals tering en Tyfus komen eigenlijk niet meer voor in de westerse wereld...daarom is het veel schadelijker voor veel mensen als er wordt gespot / gescheld met "kanker"
pi_15140937
Tis aso als je scheld met kanker..

zegt mij meer dan voldoende over het niveau van diegene die hiermee scheld...
ik hou er niet van..

zucht
  donderdag 4 december 2003 @ 11:52:11 #55
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_15140947
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:49 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik geloof dat er door verkoudheid en griep jaarlijks meer doden vallen dan door kanker. Verkoudheid en griep zijn dus veel erger.

Wat is er trouwens niet respectvol aan het schelden met kanker? Verdiend die ziekte respect?

Omdat het niet respectvol is voor die man/vrouw die kanker heeft of iemand kent die die ziekte heeft
En tegen kanker kun je je niet verweren..Tegen verkoudheid/griep wel...warm aankleden!!
Ik heb nu ook griep, dus niet ermee gaan schelden
pi_15141050
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:52 schreef Bupatih het volgende:
Omdat het niet respectvol is voor die man/vrouw die kanker heeft of iemand kent die die ziekte heeft
Volgens mij gewoon omdat het politiek incorrect is.
  donderdag 4 december 2003 @ 12:01:27 #57
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_15141210
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:52 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Schelden is zoweizo niet respectvol. Ik dacht dat dat juist het doel van schelden was.
pi_15141339
Och, als je het als krachtterm gebruikt moet het soms kunnen.
Als in: "Kankerzooi!".

Zeg je: "Kankerjong!", dan ben je al iets erger bezig dan in geval 1.

We'll keep on whispering our mantras.
pi_15141402
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:07 schreef Realzm het volgende:
Het gaat erom dat als je overal Kanker gaat zeggen, je mensen gewoon kunt kwetsen doordat zij wel ervaring hebben gehad met kanker in de familie. Maar waarschijnlijk begrijp je dat pas als je het zelf meemaakt..
Mijn opa ( die ik nooit gekend heb )
En mij oom en een goede bekende die allebei dit jaar zijn gestorven, waren ook aan kanker gestorven. en ik heb er geen problemen mee om het als scheldwoord te gebruiken. dus je beredenering klopt niet.
  donderdag 4 december 2003 @ 12:07:19 #60
30961 Knaller
knalt er op los
pi_15141403
Ik heb zelf een hekel om dat woord te gebruiken als scheldwoord.
Maar soms als iets mij ergert dan wil het er weleens per ongeluk uit floepen.

Misschien een tip, laatste tijd wil ik weleens net op tijd het woord zodanig veranderen.

Dus dan zeg ik "Kan...toch niet!!"... en dat klinkt toch al stukken minder erg.

"A single rose can be my garden, a single friend my world."
  donderdag 4 december 2003 @ 12:10:45 #61
28560 toska
Let's All Chant
pi_15141525
Ik heb er geen probleem mee als men ermee scheldt, of je nu tering of kanker roept . tis beide niet zo netjes maar ach...
Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_15141711
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:07 schreef Platina het volgende:

[..]

Mijn opa ( die ik nooit gekend heb )
En mij oom en een goede bekende die allebei dit jaar zijn gestorven, waren ook aan kanker gestorven. en ik heb er geen problemen mee om het als scheldwoord te gebruiken. dus je beredenering klopt niet.

dus als jij er geen problemen mee hebt betekend dat dan dat iedereen daar geen problemen mee heeft?
  donderdag 4 december 2003 @ 12:22:20 #63
62741 Liquid.SilverFox
pi_15141859
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:49 schreef NatteKip het volgende:

[..]

wacht maar tot een naaste van je overlijdt aan deze bijna onherstelbare ziekte! Ziektes zoals tering en Tyfus komen eigenlijk niet meer voor in de westerse wereld...daarom is het veel schadelijker voor veel mensen als er wordt gespot / gescheld met "kanker"

jongen ten eerste heb ik 1.5 jaar geleden een naaste verloren aan deze vreselijke ziekte dus doe niet alsof ik niet weet waar ik over praat..

Ik denk dat mensen onderscheid moeten kunnen maken tegen het gericht maken van kwetsende opmerkingen of het in het wilde weg wat mopperen en daarbij deze half-taboe-zijnde woorden gebruikt..

Je schiet er weinig mee op om moeilijk te gaan doen over "Kankeren".. je zal het in het dagelijks leven nog veel vaker gaan horen en dan kan je jezelf beter een instelling aanpraten van "Het boeit mij niet" dan "Oh jezus daar zegt weer iemand kanker laat ik hem verrot schelden met politiek-correct moraalridderig gezeik, rotte banaan dat het is "

bah
scheldwoorden heten niet voor niks SCHELDwoorden

pi_15141896
mag van mij wel hoor. mensen die zo schelden weten toch niet wat ik heb meegemaakt... ik kan het ze dus ook niet kwalijk nemen.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  donderdag 4 december 2003 @ 12:25:12 #65
18042 Tenusia
Power and Chaos
pi_15141936
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:17 schreef NatteKip het volgende:

[..]

dus als jij er geen problemen mee hebt betekend dat dan dat iedereen daar geen problemen mee heeft?

Die gaat voor jou ook op.

Dus als jij er wel problemen mee hebt betekend dat dan dat iedereen daar problemen mee heeft?

Lurking in the darkness, we await our chance to strike back.
XBox GamerTag: Tenusia
http://users.ign.com/collection/lordtenusia
  donderdag 4 december 2003 @ 12:28:29 #66
62741 Liquid.SilverFox
pi_15142024
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:15 schreef beany het volgende:

[..]

Die red je niet. Mijn respect zal je nooit krijgen.

wat moet ik nou met jouw respect,
denk je dat het ook maar IETS uitmaakt hoe goed of slecht ik me voel als ik al dan niet het respect heb van een of ander internetfiguurtje dat ik toch niet ken ? haha
  donderdag 4 december 2003 @ 12:30:05 #67
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15142063
Boeie. In Den Haag is dit normale spreektaal, en het is dan ook mijn favoscheldwoord.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  donderdag 4 december 2003 @ 12:36:17 #68
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_15142236
Ik doe het vaak.

O.a. spammers kunnen van mij de kanker krijgen. Zij zijn zelf het gezwel dat op m'n mailbox verschijnt.

The Internets, I needs it..
pi_15142299
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:36 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik doe het vaak.

O.a. spammers kunnen van mij de kanker krijgen. Zij zijn zelf het gezwel dat op m'n mailbox verschijnt.

pi_15142786
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:36 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik doe het vaak.

ach ja, je hebt kennelijk geen kennis ervan hoe deze ziekte iemand op kan eten van binnenuit, en dus denk je dat het wel eventjes kan om je dagelijkse beslommeringen een dusdanig woord toe te wijzen.

Mocht je naast het sterfbed van een naaste staan, hem weg ziet teren kom ik graag langs om nog eens met je te praten over hoe ergerlijk het is om als je je mail checked een V14GR4-mailtje daartussen te hebben..., bijna net zoals met kanker.

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_15142811
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:17 schreef NatteKip het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, Alleen degene die ik quote ging daar wel vanuit.
  donderdag 4 december 2003 @ 13:00:13 #72
62741 Liquid.SilverFox
pi_15142857
hebben jullie 2 weken geleden niet die kopspijkers-aflevering gezien waarin "Bassie" steeds grapjes maakt over kanker?

ik lachte me dood

donderdag 4 december 2003 @ 13:01:07 #73
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15142887
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:57 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ach ja, je hebt kennelijk geen kennis ervan hoe deze ziekte iemand op kan eten van binnenuit, en dus denk je dat het wel eventjes kan om je dagelijkse beslommeringen een dusdanig woord toe te wijzen.

Ah lul niet zo slap. Iedereen is er zo hypocriet over maar ondertussen schelden ze wel met tyfus/cholera en ga zo maar door.

Het is gewoon een scheldwoord met een krachtige klank, en meer ook niet. Heeft verder geen fuck te maken met of ik iemand een woekerziekte in zijn lichaamscellen toewens, en dat weet je best.

Zo kan je alles wel gaan uitzuigen.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  donderdag 4 december 2003 @ 13:03:20 #74
62741 Liquid.SilverFox
pi_15142952
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:01 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Ah lul niet zo slap. Iedereen is er zo hypocriet over maar ondertussen schelden ze wel met tyfus/cholera en ga zo maar door.

Het is gewoon een scheldwoord met een krachtige klank, en meer ook niet. Heeft verder geen fuck te maken met of ik iemand een woekerziekte in zijn lichaamscellen toewens, en dat weet je best.

donderdag 4 december 2003 @ 13:03:48 #75
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_15142964
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:30 schreef Robert_Jensen het volgende:
Boeie. In Den Haag is dit normale spreektaal, en het is dan ook mijn favoscheldwoord.
Inderdaad! Het klinkt zo lekker! Als ik echt kwaad ben kan ik het niet laten om kanker er bij te gebruiken...
  donderdag 4 december 2003 @ 13:05:21 #76
6290 Dr_Crouton
pi_15143019
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:57 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Mocht je naast het sterfbed van een naaste staan, hem weg ziet teren kom ik graag langs om nog eens met je te praten over hoe ergerlijk het is om als je je mail checked een V14GR4-mailtje daartussen te hebben..., bijna net zoals met kanker.

Juist omdat het zo erg is wens ik ze dat toe. Kom zeg, het gaat niet om één lullig mailtje. Ik ben geen heilige die al het goeds voor iedereen wens. Er ZIJN lieden die ik niet mag en graag zie verdwijnen.
  donderdag 4 december 2003 @ 13:06:10 #77
36038 Shaman
retro-progressief
  donderdag 4 december 2003 @ 13:07:03 #78
62741 Liquid.SilverFox
pi_15143071
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:05 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Juist omdat het zo erg is wens ik ze dat toe. Kom zeg, het gaat niet om één lullig mailtje. Ik ben geen heilige die al het goeds voor iedereen wens. Er ZIJN lieden die ik niet mag en graag zie verdwijnen.

inderdáád!
pi_15143233
Kanker maar op me, maar niet in me.
(uitspraak van iemand die kanker had en er helaas aan is overleden)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_15143460
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:01 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

ik denk enkel niet dat je realiseerd welke kwetsende betekenis dat kan hebben voor mensen in je omgeving:

vergelijk het met het volgende:
een collega van je zijn moeder is net aangereden door een dronken automobilist, nu heb jij ruzie met een andere collega in de kantine en waar de meesten van het bedrijf bij is zeg je dat iemand 'best mag worden aangereden door een dronken automobilist'

ik denk dat zo'n uitspraak door veel mensen wordt opgevat als uiterst pijnlijk, losstaand ervan of je gelijk zal hebben in je ergernis, het toont aan dat jij kennelijk gevrijwaard bent gebleven van de emoties die het meemaken van zo'n ziekte betekenen.

dat je verder cholera of een flinke verkoudheid ook erg vind is niet van belang, er zijn gewoonweg een stuk minder mensen die het in die invloedrijke mate hebben meegemaakt.
Los daarvan denk ik dat schelden met ziektes an sich iets is waarvoor je moet oppassen.

Overigens zal ik niet zomaar iemand erop aanspreken als ik het hoor, meestal is het weinig relevant (in dit geval beriep iemand zich op het 'recht om te schelden met die ziekte'), maar ga niet beweren dat het niet kwetsend zou zijn voor veel mensen.

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_15143988
Heb er geen problemen mee. Met ziektes schelden is juist het enige leuke aan de nederlandse taal

Ik zie niet in waarom het beledigend zou zijn als een dierbare eraan is gestorven of als je het zelf hebt. Dan is het toch het perfecte woord om je frustraties mee te uiten?

pi_15144105
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:30 schreef NeMe het volgende:

[..]

kan er toch om lachen, sorry mensen...
we zijn zo gek als een deur

Schizofreen
pi_15144153
Volgens mij is het met schelden altijd de bedoeling om iemand te kwetsen, en zul je bijna altijd een vergelijking maken met iets wat niet leuk is. Dat heeft dan toch niks te maken met andere mensen die aan een ziekte of afwijking lijden?

Eigenlijk geef je, door het als scheldwoord te gebruiken, juist aan dat het iets ergs is, dus ik snap eigenlijk niet waarom dat respectloos is.

donderdag 4 december 2003 @ 13:45:19 #84
28169 Johnson_Lopez
30 maakt je buurt weer prettig
pi_15144211
Grieplijer
80 maakt je buurt weer prachtig
pi_15144367
snotneus
  donderdag 4 december 2003 @ 13:53:36 #86
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_15144485
Ik erger me ook kapot aan al dat geroep over die ziekte.
Ik zelf ken niet veel mensen die overleden zijn aan de tyfus of de tering.
Maar aan kanker dat is een ander verhaal, dat is een ziekte die in deze tijd heel veel levens en ellende kost.
Je kunt ook gewoon een beetje respect hebben voor andermans verdriet, en iets anders roepen dat je frustratie uitdrukt.
Kleine moeite lijkt mij.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 4 december 2003 @ 13:55:47 #87
28560 toska
Let's All Chant
pi_15144546
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:53 schreef mazaru het volgende:
Ik erger me ook kapot aan al dat geroep over die ziekte.
Ik zelf ken niet veel mensen die overleden zijn aan de tyfus of de tering.
Maar aan kanker dat is een ander verhaal, dat is een ziekte die in deze tijd heel veel levens en ellende kost.
Je kunt ook gewoon een beetje respect hebben voor andermans verdriet, en iets anders roepen dat je frustratie uitdrukt.
Kleine moeite lijkt mij.
Met schelden zal je altijd wel iemand kwetsen, dus of je nu scheld met kanker , of tering over vloekt pf hoerenjong zegt er zal altijd iemand zijn die zich aangesproken voelt.
Normaal zing ik de sterren van de hemel
  donderdag 4 december 2003 @ 14:03:29 #88
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_15144775
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:55 schreef toska het volgende:

[..]

Met schelden zal je altijd wel iemand kwetsen, dus of je nu scheld met kanker , of tering over vloekt pf hoerenjong zegt er zal altijd iemand zijn die zich aangesproken voelt.

Ja, schelden blijft altijd een gebrek aan woorden.
Maar ik weet zeker dat je meer mensen kwetst met het roepen van krijg de kanker, dan als je roept krijg de tering.
Hoewel je gelijk hebt dat het allebei kwetsend kan zijn.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_15144853
kankere is gewoon een werkwoord dus mogen we het ook gebruiken
  donderdag 4 december 2003 @ 14:07:18 #90
68041 NeMe
pi_15144893
quote:
Op donderdag 4 december 2003 13:41 schreef DeStedebouwer het volgende:

[..]

Schizofreen

is daar iets mis mee?
een schizofreene fokker
  donderdag 4 december 2003 @ 14:08:51 #91
42975 GrymReaper
En dat bedoel ik nou!
pi_15144949
Het K-woord is echt waardeloos, maar het ligt zo lekker in de mond en is zo'n gewoonte dat ik er niet af kan komen.....

Ik vind het zelf eigenlijk niks maar het schiet er op momenten gewoon uit.....

-PIEP- -PIEP-Dit is de Automatische-Signature van GrymReaper - toets na de piep uw bericht-PIEP-
  donderdag 4 december 2003 @ 14:27:46 #92
68041 NeMe
pi_15145480
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:08 schreef GrymReaper het volgende:
Het K-woord is echt waardeloos, maar het ligt zo lekker in de mond en is zo'n gewoonte dat ik er niet af kan komen.....

Ik vind het zelf eigenlijk niks maar het schiet er op momenten gewoon uit.....

hahah wie ben jij? ken ik jou? heb hier dus precies het zelfde. t kan niet en je weet het maar toch...
pi_15145981
Je hoort ook niemand zeiken over Tyfus of Pest. Weet je hoevel mensen daardoor dood zijn gegaan?
gymnocalycium saglione in m'n hol
  donderdag 4 december 2003 @ 14:49:29 #94
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_15146124
Ik snap eerlijk gezegd ook absoluut niet waar mensen zich druk om maken. Mijn twee opa's zijn ook overleden aan kanker en ik ken ook nog jonge mensen die overleden zijn aan kanker, maar ik scheld zelf af en toe ook wel eens met kanker. Niet omdat ik iemand die ziekte toewens, maar omdat het gewoon een woord is wat je vol emotie kan zeggen. En er wordt bovendien ook behoorlijk met tering en tyfus gescholden, zelfs door leraren op school, dat mag zeker wel? Omdat die ziekten bijna niet meer voorkomen zeker? Dat slaat werkelijk nergens op!

Dus gewoon niet zo moeilijk doen allemaal, want er zielig over gaan doen heeft toch geen zin!

lief, saai & lui
pi_15146233
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:06 schreef ReSiever het volgende:

[..]

ik wel

pi_15146400
Het woord "kanker" ligt idd lekker in de mond als het om vloeken gaat... maar 't is ook wel het enige woord waar je de meeste mensen om hoort klagen als je het laat horen.

Dus als zo'n iemand in de buurt is... genoeg andere ernstige ziektes om mee te schelden: AIDS, ebola, lepra, polio, malaria, tering, pokken, hondsdolheid, sars...

"Vuile ranzige mismaakte malarialijende hondsdolle AIDS-nicht!"

Het lucht wel op, 3 zeer dodelijke ziektes achter elkaar . En als je het vergelijkt met kanker... malaria maakt wereldwijd nog de meeste dodelijke slachtoffers, hondsdolheid is ongeneselijk en zo goed als dodelijk net als het bekende AIDS. Maar hier in Nederland is kanker idd. de beruchtste ziekte, waardoor sommigen het erg vinden als je ermee scheldt.

pi_15149362
Het is zwaar irritant als je continu loopt te schelden met van alles en nog wat. 1 Keertje oke, maar ik ken ook veel te veel mensen waar ik schijtziek van wordt omdat die de hele dag kanker en mongool enz roepen.
pi_15152061
Mensen moeten het niet opvatten als een serieus onderwerp. Zo veel mensen gaan dood of geloven niet in god. En godverdomme zeggen zou dan zeker wel mogen. LoL, doe niet zo hypocriet en learn to live with it noepjes
JOHNNY HEITINGA
pi_15167862
quote:
Op donderdag 4 december 2003 18:06 schreef Camplo het volgende:
Mensen moeten het niet opvatten als een serieus onderwerp. Zo veel mensen gaan dood of geloven niet in god. En godverdomme zeggen zou dan zeker wel mogen. LoL, doe niet zo hypocriet en learn to live with it noepjes
Misschien is het wel eng moraalridderig, maar waarom moeten mensen het maar opvatten als 'niet serieus' of 'ermee leren leven' ...?

Misschien heb je nooit naast het sterfbed gestaan waar iemand die je lief hebt lijkt te liggen, enkel volledig uitgeteerd, waarin je nauwelijks nog die persoon lijkt te kunnen herkennen (enkel de ogen zijn dan belangrijk, dat lijkt het laatste contact te zijn die je met die persoon hebt, enkel de ogen lijken nog te leven, die persoon te bevatten).

Het is vreemd dat die ervaring kennelijk op mensen een dusdanige indruk maakt dat ze bang worden voor een woord, maar het is wel zo. voor de dood ben ik niet bang, sterven an sich kan ik ook behapstukken, maar voor Kanker heb ik een waanzinnige angst.

Misschien moet _jij_ ook ermee leren leven, dat er mensen zijn die zich dan gaan ergeren voor jouw losbandig taalgebruik,
als je, kennelijk zonder te weten wat het betekent, een woord als makkelijk scheldwoord gebruikt, voor spammers, politieagenten of de supporters van een concurerende voetbalclub.

Je kunt misschien niet altijd voorkomen dat je het woord gebruikt, het kan 'eruit floepen', maar doe niet alsof het 'zomaar een woord' is, en geen betekenis heeft, dat heeft het namelijk wel.
Een woord verbieden zou idioot zijn, maar het stoort verschrikkelijk dat mensen soms een dusdanige 'wat-niet-weet-wat-niet-deert'-houding kunnen aannemen, het is maar een woordje.
Ik vermoed dat geen enkel persoon die dit heeft meegemaakt, weet wat het is, nog dit woord als een scheldwoord wil en kan gebruiken, ook al hebben ze ook een hekel aan spammers, of zijn ze fanatiek voetbal-fan.

vrijdag 5 december 2003 @ 10:54:48 #100
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15168471
Hoe vaak gaat deze discussie nog gevoerd worden

Ken veel mensen die een familielid hadden met kanker. Diezelfde mensen hoor ik vaak genoeg het woord kanker in de mond nemen bij het gebruik van een scheldwoord...emoties maken wat los in de mens...

A.M.A.B
pi_15168752
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:26 schreef RM-rf het volgende:
Ik vermoed dat geen enkel persoon die dit heeft meegemaakt, weet wat het is, nog dit woord als een scheldwoord wil en kan gebruiken, ook al hebben ze ook een hekel aan spammers, of zijn ze fanatiek voetbal-fan.
Kanker, dit is echt onzin.
pi_15269008
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:06 schreef Erosjuhhh het volgende:
waarschijnlijk kennen die mensen iemand die aan kanker is overleden is vaak zo
ik heb vaak ook de neiging het woord te gebruike maar ik kan me nog net inhouden vaak
m'n beide opa's en m'n oom zijn gestorven aan kanker
en ik scheld er nog steeds mee
misschien wel iets te vaak maar gebruik het wel
kan me niks schelen...
Bekijk mij op:
http://fotoboek.fok.nl/user/Clerick
>> Cetnicki pokret Ravne Gore<<
pi_15274553
je kan niet schelden zonder er weer iemand mee te beledigen, en de gene die daar nie tegen kunnen moeten maar op kankeren
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:01:44 #104
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_15275737
Mijn opa is een jaar geleden gestorven als gevolg van kanker. Het scheldwoord op zich doet mij helemaal niets. Het is maar een woord net als zoveel soortgelijke woorden.

[Dit bericht is gewijzigd door FallenAngel666 op 09-12-2003 15:02]

Signature:
Maximaal
4
regels
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:48:31 #105
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_15279525
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:07 schreef Realzm het volgende:
Dat is dus onzin imho.

dat van: ja, familie met kanker en dan dioe jee het niet meer.

me tante heeft tietkanker, me verre oom is overleden aan kanker en anderen aan hersentumoren.

ja ja, inkoppetje met dat laatste

maar wat ik wil zeggen, veel familie heeft het hier. ja, BOEIE. moeten ze maar niet zoveel kankerstokjes en andere zooi snuiven,spuiten,roken of eten.

Nu moet ik wel zeggen dat die tante niet echt aardig is soms.

dinsdag 9 december 2003 @ 17:50:28 #106
24184 speedfreakssj
pi_15279566
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:12 schreef Fearlezz het volgende:

[..]

Precies!
[..]

Ik ken weinig mensen die iemand kennen die ooit tyfus heeft gehad. Maar ik ken wel zelf mensen die kanker hebben (gehad). Meerdere zelfs. De kans door met kanker te schelden iemand te kwetsen is honderden/duizenden keren hoger.

dus?
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:51:45 #107
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_15279593
TIs ondertussen al een beetje "ingeburgert", kankeren wordt ook vaak gebruikt in ondertiteling op tv.
Schelde er eerst ook wel redelijk vaak mee, heb het nu ongeveer afgeleert.
  dinsdag 9 december 2003 @ 17:53:32 #108
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15279627
Schelden met kanker is gewoon ongepast.

Ik deed het zelf vroeger ook, ik kom uit zo'n stad waar het heel normaal is. Totdat ik een vriend van me, wiens moeder vlak daarvoor aan kanker was overleden, ineens heel beteuterd zag kijken, nadat ik de één of andere troela voor 'kankerwijf' had uitgemaakt waar hij bij stond . Heb het daarna meteen maar afgeleerd .

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 9 december 2003 @ 18:00:59 #109
24184 speedfreakssj
pi_15279787
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:07 schreef Knaller het volgende:
Ik heb zelf een hekel om dat woord te gebruiken als scheldwoord.
Maar soms als iets mij ergert dan wil het er weleens per ongeluk uit floepen.

Misschien een tip, laatste tijd wil ik weleens net op tijd het woord zodanig veranderen.

Dus dan zeg ik "Kan...toch niet!!"... en dat klinkt toch al stukken minder erg.

Sorry, maar ik vind dit net zo idioot als die nicht die een tijdje geleden woorden als appeltaart in wou voeren en dat kinderen niet mochten schelden en zo.

het zal toch maar IEMAND treffen. grow up ofzo. wor wakker uit je zielige niets betekenende leventje en merk dat niet iedereen zo lief voor elkaar is.

Ik bedoel hier dus mee dat men eens moet ZIEN dat we ze niet allemaal lief en aardig vinden. hje zal het er zelf wel naar gemaakt hebben als je dat O zo gevreesde woord naar je hoofd gesmeten krijgt. meestal dan.

stelletje mietjes en treehuggers.

dinsdag 9 december 2003 @ 19:01:28 #110
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_15281305
Schelden met kanker is wrong, kom jij nog wel achter als je opa/oma/moeder/vader/whatever met kanker word opgenomen in het ziekenhuis en DOOD gaat

pubers

pi_15283807
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 19:01 schreef Elusive het volgende:
Schelden met kanker is wrong, kom jij nog wel achter als je opa/oma/moeder/vader/whatever met kanker word opgenomen in het ziekenhuis en DOOD gaat

pubers

ja pubers
  dinsdag 9 december 2003 @ 20:29:56 #112
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_15283895
Sommige mensen hebben dierbaren verloren aan kanker, misschien dat het daar iets mee van doen heeft
Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_15284122
Dan kan je er toch juist mee schelden, omdat je boos bent op kanker..

Ik lul ook maar wat....

dinsdag 9 december 2003 @ 20:42:17 #114
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_15284253
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 20:38 schreef tonks het volgende:
Dan kan je er toch juist mee schelden, omdat je boos bent op kanker..
Mwah toevallig heeft een goede vriendin van mij op 25 jarige leeftijd haar man van toen 29 verloren, das nu 3 jaar geleden en ze kan nog steeds geen scheldwoorden of wat dan ook met kanker aanhoren/waarderen.
Hevig kunne kwatsu is een gave
pi_15290088
Zo zat ik een keer een biertje te drinken in een of ander vaag kraakpand. Zegt een gozer "Kanker dit, Kanker dat.. enz"

Omdat ik in mijn nabije omgeving heel erg te maken heb met kanker, werd ik daar een beetje boos over..

Ik zo, "Waarom zeg je zovaak kanker" Hij zo "Ik bedoel niet de ziekte, maar meer het woord.. het klinkt zo lekker hard."

Toen later ik zo van "Hej, klootzak, je moeder is een goedkope hoer" Hij zo, wat doe je! mijn moeder! (Hij werd dus boos)

TOen zei ik "Ja, maar ik bedoel alleen de woorden en ik vond het wel lekker klinken."

pi_15308298
quote:
...

pubers

hiermee suggereer je dat álle pubers zo zijn. beetje scheef vind je niet ? gelukkig ben je zelf nooit puber geweest he
pi_15308566
quote:

pubers

Oh? Genoeg familieleden gehad waar dat nou precies mee gebeurt is. maar of ik kanker als scheldwoord nou oh-zo dramatisch vind? Dacht het niet
"Great spirits have always found violent opposition from mediocrities. The latter cannot understand it when a man does not thoughtlessly submit to hereditary prejudices but honestly and courageously uses his intelligence."
pi_15311732
quote:
Op woensdag 10 december 2003 18:32 schreef Vogelbekdier het volgende:

[..]

Oh? Genoeg familieleden gehad waar dat nou precies mee gebeurt is. maar of ik kanker als scheldwoord nou oh-zo dramatisch vind? Dacht het niet

zo denk ik er ook over. het is wel een heerlijk woord om mee af te reageren, juist omdat het zo op het randje zit. wat ik wel zwaar beneden niveau vind is wanneer het persoonlijk tegen iemand bedoeld is, zoals ze ooit bij louis van gaal deden
  donderdag 11 december 2003 @ 00:16:16 #119
6290 Dr_Crouton
pi_15319817
Dan doe ik het nog maar een keer:

Kanker aan alle hufters die spyware bewust verspreiden!!!!!
2 dagen heb ik de nieuwe pc al draaien en meteen zaten er 27 nieuwe kanker Gator tering files. Niet zomaar door AdAware te verwijderen natuurlijk, dus moet ik booten om nog een keer te proberen. OM DEZE KUTBESTANDEN TE VERWIJDEREN. Mijn eigen tijd die ik moet besteden aan het proper te verwijderen van deze shit besteed ik liever aan iets anders. Kanker aan spyware en hun makers!!!

pi_15319864
Ik vind schelden met kanker ook alles behalve gaaf. Ik floep het er vaak alleen uit als ik écht héél boos ben.
Delivered without an information leaflet
pi_15320562
quote:

rick rick rick toch ... dit had ik nou niet achter jou gezocht jonge.

Ik deed het vroeger zelf ook tot ik een jaartje of 16 was... toen had ik een meisje in de klas die darmkanker kreeg, deze is hieraan overleden.. een ex van mij heeft het ook gehad nu (gelukkig wel genezen verklaard 2 maanden terug ofzo).

Sindsdien scheld ik er niet meer mee niet omdat ik vind dat je niet met ziektes mag schelden, maar omdat ik nu pas doorheb wat het eigenlijk inhoud en dat je er echt mensen mee kan kwetsen. Niet dat ik me daar normaal gesproken druk over maak, maar ik vind dit gewoon iets waar je respect voor moet hebben

Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')