Mensen die dus zoiets hebben van; ja dit is een geweldige opleiding, hier leer ik interessante dingen waar ik iets mee kan. Met deze opleiding kan ik heel wat bereiken, hier kan ik een carrière op bouwen.
Bestaan die?
Of heeft ieder zoiets van; het mbo is gewoon een grote afvalbak met luie mensen, mentally challenged mensen, dropouts, allochtonen met een taal achterstand, underachievers, losers, mensen met persoonlijke problemen etc.
Zelf hoor ik minsten bijj 2 van de bovenstaande groepen
Ik zit er nu bijna 3,5 jaar en neem over een paar weken mijn diploma in ontvangst en ik ben nog niemand tegen gekomen met een positief beeld over zijn mbo opleiding of over het mbo in het algemeen.
Iemand?
quote:De mensen op zich kunnen nog meevallen kijk maar naar mij, maar het niveau is wel laag, kijk maar naar mij
Op woensdag 3 december 2003 18:39 schreef Thomas B. het volgende:
Ik denk sowieso niet positief over mensen op het mbo
quote:Ik ook niet, en ik ben er zelf eentje
Maar er is duidelijk eens wisselwerking tussen de school en grote groep leerlingen waardoor het lage niveau tot stand komt. En ook leerlingen met potentie, die eventueel beter zouden kunnen, worden op het mbo op dat lage niveau gehouden. Dat is juist waar ik me over kan ergeren.
quote:MBO?
Ik heb alleen wat aan de basiskennis gehad op school..
Verder heb ik mezelf verbreed en verdiept in medische en verpleegkundige theorie.
In de praktijk moet je jezelf ontwikkelen, leergierig zijn, inzicht ontwikkelen en blijven leren.Bovendien moet je voor het vak gewoon simpelweg geschikt zijn. Zeker sociaal gezien.
Doe je dat dan doe je absoluut niet onder voor een hbo verpleegkundige.
Het enige verschil tussen hbo en mbo verpleegkundige is de gerichtheid van het hbo op het leidinggeven, coordineren, maken van zorgplannen en protocollen.
Heb je werkervaring,aanleg en leer je zelf verder dan kun je dat als mbo'er net zo goed.
De rest is hetzelfde.
Mbo verpleegkundige is dan ook een van de studies waar je echt niet zomaar voor slaagt..
Het is 1 van de zwaarste ( qua verantwoordelijkheid, inzicht onwikkelen en hoeveelheid aan taken beheersen.
Het geldt voor alle opleidingen:
Interesse voor je vak,inzicht, de wil om jezelf verder te ontwikkelen, motivatie,leergierigheid en passie voor wat je doet..
Heb je dat.. dan wordt je een goeie in het vak..
leren om het leren, doelloos de 1 na de andere studie doen, en werken omdat je nou eenmaal geld moet verdienen.
De opleiding is dan niet achterlijk.. Nee jij bent dan dom!
Is het niveau te laag.. ga dan echt leren, verdiep jezelf verder in de theorie of doe desnoods wat anders.. maar zeik niet op de opleiding!
Als hbo'er ben je niet automatisch slimmer..
Het gaat erom wat je doet met je capaciteiten!
[Dit bericht is gewijzigd door Brennie op 03-12-2003 18:56]
quote:
Ontopic: Er zijn inderdaad niet echt veel mensen positief over MBO opleidingen, maar dat zou best aan het feit dat de meesten aan het eind van hun opleiding zitten...
Daarbij komt nog steeds dat 9 v/d 10 mensen voor informatica kiezen met het idee 'later wel iets met computers te gaan doen' en denken dat ze alleen een beetje op computers gaan kloten.
Dit is ook bij HBO zo nl...
quote:En wat voor een baan! Een om trots op te zijn! NOT!
Op woensdag 3 december 2003 18:51 schreef gothic-blackie het volgende:
ik ben wel heel positief over de MBO opleiding, ik ben nu bezig met commercieel juridisch, en op zich ben ik er ook zo positief over omdat het een hoog niveau heeft. en waarom zouden mensen op heb mbo lozers zijn... mensen met een mboo-opleiding hebben eerder een baan dan het hbo of de universiteit, vooral omdat het veel meer op de praktijk gericht is.
quote:droom lekker verder
ik ben wel heel positief over de MBO opleiding, ik ben nu bezig met commercieel juridisch, en op zich ben ik er ook zo positief over omdat het een hoog niveau heeft. en waarom zouden mensen op heb mbo lozers zijn... mensen met een mboo-opleiding hebben eerder een baan dan het hbo of de universiteit, vooral omdat het veel meer op de praktijk gericht is.
quote:Wat heeft de lelijkheid van je vriendin er nou weer mee te maken?
Op woensdag 3 december 2003 18:54 schreef Thomas B. het volgende:
Mijn school staat naast een mbo. Daar loopt tuig rond!
Ik wil niet generaliseren en der zitten best een hoop goeie tussen maar veel zijn echt erg. Pas nog, een zootje van die Breezer-hoeren stonden een vriendin van mij op te wachten om der in elkaar te slaan. Die zijn echt eng... en lelijk!!
quote:goeie *tip
Op woensdag 3 december 2003 18:55 schreef snowwie2 het volgende:[..]
droom lekker verder
Toen ik met mijn vrienden met onze diploma's in de hand de trap van de school afliepen, vroegen we ineens tegelijkertijd aan elkaar 'wat hebben we nou eigenlijk geleerd?' .
Dus het is niet iets wat alleen met het MBO te maken heeft.
Ik heb er lang over nagedacht, want natuurlijk heb ik wel iets op school geleerd. Wat ik voornamelijk geleerd heb is hoe ik kennis kan vergaren en hoe ik er mee om kan gaan, denkpatronen, oplossingsgericht denken, etc, veel abstracte kennis.
Alle exacte kennis die ik heb opgedaan (hoe werkt een matrixprinter, hoe programmeer je een 6800 processor) was al verouderd toen we er aan begonnen.
Maar het is heel moeilijk om bij jezelf te vinden welke abstracte kennis je nou hebt opgedaan, daarom lijkt het alsof je geen donder geleerd hebt.
quote:moeilijk he... lezen
Op woensdag 3 december 2003 18:55 schreef Tijn het volgende:[..]
Wat heeft de lelijkheid van je vriendin er nou weer mee te maken?
quote:Die ballo's zijn de Universiteiters. HBO-ers (iig HTS-ers) hebben meer praktijk gehad dan de meeste MBO-ers en Universiteiters samen krijgen.
Op woensdag 3 december 2003 18:56 schreef michiel_merk het volgende:
kheb liever een mbo collega dan een hbo bal op de werkvloer ..
dan heb ik het over de hotello's die alleen theorie kunnen
maar op de werkvloer er nix van bakken
quote:ja bestek poleren boven een waterkoker kunnen ze
Op woensdag 3 december 2003 19:00 schreef RetepV_kloon het volgende:[..]
Die ballo's zijn de Universiteiters. HBO-ers (iig HTS-ers) hebben meer praktijk gehad dan de meeste MBO-ers en Universiteiters samen krijgen.
De rest zuigt.
Zo heb je dus bijvoorbeeld een opleiding procestechniek, voor als je later procesoperator in bv de industrie wil worden, dan is het verstandig eerst je mbo te halen... je zou wel naar het hbo kunnen gaan, de enigste optie die je dan heb, om in dezelfde richting uit te komen zal zijn Chemische Technologie,
met het resultaat dat als je die afgerond heb, je haast geen werk kan vinden in die branche (je opleiding is minder praktijkgericht)
verstandiger is dan om je mbo te halen, daarna door te leren via de vapro, en dan je vapro C en D te halen (D is gelijk aan HBO) in de tussentijd dat je werkt en leert tegelijk doe je gelijk ervaring op en is de kans vele malen groter dat je wel goed terecht zal komen na een paar jaar, en indien je de capaciteiten heb word je dan dus wachtchef, loop je dus nog wel gewoon Full continu en heb je een salaris waar de meeste mensen U tegen zeggen...
maar ik moet zeggen dat idd in de meeste gevallen de MBO, wel een beetje minder is dan het HBO (waarom moet je het gelijk uitschot noemen )
Het vaak mensen zijn die de HAVO net niet gehaald hebben, die school minder belangrijk vinden, 40 % van de mensen zijn gewoon lui en halen die opleiding met 2 vingers in hun reet.....
Met het nadeel (vind ik) dat ze op de MBO veelsteveel achter je reet aanzitten met scripties verslagen en tentamens... behandel de mensen net zoals op het HBO en de rotte appels zullen vanzelf verdwijnen....
quote:Jij zit er echt mee he dat je maar MBO hebt gedaan. Altijd maar probeer het niveau van het MBO omhoog te praten.
Op woensdag 3 december 2003 18:52 schreef Brennie het volgende:
Een verpleegkundige op mbo niveau 4 die na een succesvol afgeronde studie in de praktijk functioneert, denkt en handelt en inzicht vertoont heeft een succesvolle baan.Ik heb alleen wat aan de basiskennis gehad op school..
Verder heb ik mezelf verbreed en verdiept in medische en verpleegkundige theorie.
In de praktijk moet je jezelf ontwikkelen, leergierig zijn, inzicht ontwikkelen en blijven leren.Bovendien moet je voor het vak gewoon simpelweg geschikt zijn. Zeker sociaal gezien.
Doe je dat dan doe je absoluut niet onder voor een hbo verpleegkundige.
Het enige verschil tussen hbo en mbo verpleegkundige is de gerichtheid van het hbo op het leidinggeven, coordineren, maken van zorgplannen en protocollen.
Heb je werkervaring,aanleg en leer je zelf verder dan kun je dat als mbo'er net zo goed.
De rest is hetzelfde.
Mbo verpleegkundige is dan ook een van de studies waar je echt niet zomaar voor slaagt..
Het is 1 van de zwaarste ( qua verantwoordelijkheid, inzicht onwikkelen en hoeveelheid aan taken beheersen.
Het geldt voor alle opleidingen:Interesse voor je vak,inzicht, de wil om jezelf verder te ontwikkelen, motivatie,leergierigheid en passie voor wat je doet..
Heb je dat.. dan wordt je een goeie in het vak..leren om het leren, doelloos de 1 na de andere studie doen, en werken omdat je nou eenmaal geld moet verdienen.
De opleiding is dan niet achterlijk.. Nee jij bent dan dom!
Is het niveau te laag.. ga dan echt leren, verdiep jezelf verder in de theorie of doe desnoods wat anders.. maar zeik niet op de opleiding!Als hbo'er ben je niet automatisch slimmer..
Het gaat erom wat je doet met je capaciteiten!
Face it; MBO stelt geen fuck voor en MBO'ers zijn achterlijke debielen.
quote:Je kan het blijkbaar weten.
Op woensdag 3 december 2003 19:25 schreef Yankee het volgende:[..]
MBO'ers zijn achterlijke debielen.
quote:Ik ben inderdaad wel eens met dat volk in aanraking geweest. Dus ik spreek uit ervaring
Op woensdag 3 december 2003 19:26 schreef Tijn het volgende:[..]
Je kan het blijkbaar weten.
quote:Jij bent kortzichtig, en dom!
Op woensdag 3 december 2003 19:30 schreef Yankee het volgende:[..]
Ik ben inderdaad wel eens met dat volk in aanraking geweest. Dus ik spreek uit ervaring
quote:Gokje: jij doet een kansloze MBO opleiding?
Op woensdag 3 december 2003 19:36 schreef Space-Chinees het volgende:[..]
Jij bent kortzichtig, en dom!
ciao
quote:Nee, ik ben wel eens met dat volk zoals jou in aanraking geweest. Dus ik spreek uit ervaring
Op woensdag 3 december 2003 19:38 schreef Yankee het volgende:[..]
En jij doet een kansloze MBO opleiding?
quote:Uit je profiel blijkt dat je een MBO opleiding doet. Kortom wie is er hier nu dom?!
Op woensdag 3 december 2003 19:40 schreef Space-Chinees het volgende:[..]
Nee, ik ben wel eens met dat volk zoals jou in aanraking geweest. Dus ik spreek uit ervaring
quote:Ik hoef het niet omhoog te praten, en ik zit er echt niet mee dat ik mbo gedaan heb. Bewust voor gekozen.. aangezien ik een havo diploma heb.
Op woensdag 3 december 2003 19:25 schreef Yankee het volgende:[..]
Jij zit er echt mee he dat je maar MBO hebt gedaan. Altijd maar probeer het niveau van het MBO omhoog te praten.
Ga terug in je luier en leer eerst eens fatsoenlijk met mensen om te gaan, voordat je het uberhaupt over iets als ontwikkeling en studie hebt.
[-3 generalisatie]
daarna kan ik ook nog is even een jaar overslaan van HBO , en daarom ben ik zeker wel blij
quote:
Op woensdag 3 december 2003 19:42 schreef Brennie het volgende:[..]
Ik hoef het niet omhoog te praten, en ik zit er echt niet mee dat ik mbo gedaan heb. Bewust voor gekozen.. aangezien ik een havo diploma heb.
Het gaat om je mentaliteit,inzet,wil om te leren en het goed gebruiken van je eigen capaciteiten wat maakt dat je goed bent in je vak of niet.Ongeacht wat voor opleiding je doet.
Een opleiding is slechts een basis.
Bovendien het kan me geen fuck schelen wat je met je minimale herseninhoud zegt, want ik weet wel beter..
Een opleiding tot verpleegkundige stelt zeker wel wat voor, alleen het is slechts een basis. Je moet je verder ontwikkelen op alle fronten.
Zeg dit nog eens als ik je vette reet red terwijl je stikkend in je eigen bloed naar adem snakt.Ga terug in je luier en leer eerst eens fatsoenlijk met mensen om te gaan, voordat je het uberhaupt over iets als ontwikkeling en studie hebt.
quote:Ik doe dan bouwkunde..
Op woensdag 3 december 2003 18:35 schreef CoReTeX het volgende:
-knip-Iemand?
Ik heb dus erg veel zin in het HBO...
quote:Jij bent echt "dom".
Op woensdag 3 december 2003 19:42 schreef Yankee het volgende:[..]
Uit je profiel blijkt dat je een MBO opleiding doet. Kortom wie is er hier nu dom?!
quote:lekkere vooroordelen hier..
Op woensdag 3 december 2003 19:42 schreef Yankee het volgende:[..]
Uit je profiel blijkt dat je een MBO opleiding doet. Kortom wie is er hier nu dom?!
quote:Nee.... A zegt niet 'wie is er nu dom?' omdat B MBO doet, maar omdat dat B zégt dat MBO'ers dom zouden zijn, terwijl in zijn profiel zou staan dat B zélf MBO doet. Dat je dat niet snapt zeg. MBO zeker?
Op woensdag 3 december 2003 19:49 schreef Haarbalpasta het volgende:[..]
lekkere vooroordelen hier..
quote:Weet je wat jou zo dom maakt?
Op woensdag 3 december 2003 19:44 schreef Yankee het volgende:[..]
minimale herseninhoud? Ik doe geen kansloze MBO opleiding en dat heb ik ook niet gedaan.
Ennuh, ik wil wel graag weten van jou over wat voor een soort MBO'ers je het hebt.. welke richting..
Nee ik doe een MBO, voordat je het gaat vragen.
quote:Zeker een hoop vrienden?
minimale herseninhoud? Ik doe geen kansloze MBO opleiding en dat heb ik ook niet gedaan.
Ken een kerel die een niveau-2 opleiding (MBO is niveau-4 geloof ik) heeft gedaan, inmiddels is 'ie CEO van een software bedrijf.
Dom is 'ie dus niet...
Sommige mensen hebben minder zin in school of kunnen zich moeilijker concentreren op leerwerk.
Ook zijn er mensen die briljant zijn maar alleen dat doen waar ze intresse in hebben.
Dus het idee dat MBO 'ers dom zijn is net zoals dat van marokanen die alleen stelen en vrouwen die niet kunnen rijden nogal ondoordacht/generaliserend...
quote:Meneer is dik en lelijk, heeft geen vrienden en moest wel leren vandaar dat die een Uni opleiding heeft afgerond...
Tsja als je niets anders te doen hebt ...
Maar goed niet iedereen op het MBO is dom, als je gewoon een normale 4 jarige opleiding doet kan iedereen naar het HBO...
Dus tsja sommige zien het als een opstapje...
En Yankee leer eens met mensen te communiceren, daar kan je nog heel wat van leren maar ja dat vind je niet in de wetenschappelijke boekjes heh, daar moet je voor op straat gaan..
quote:Yeah Right, weet jij hoeveel procent van de Nederlanders een mbo-opleiding heeft gedaan?
Op woensdag 3 december 2003 19:25 schreef Yankee het volgende:
quote:Hahaha...psies
Op woensdag 3 december 2003 19:52 schreef doedelzak13 het volgende:[..]
Universiteit
HBO
MBO
oh ja; en deze reactie was dus ironisch bedoeld
[Dit bericht is gewijzigd door DonStefano op 03-12-2003 20:10]
quote:HBO? Dat stelt ook niks voor
Op woensdag 3 december 2003 19:56 schreef ParanoidEv het volgende:
Yankee, houd eens op. Je zet jezelf voor lul en verlaagt het beeld voor je hele HBO-ras
Nee ik doe een MBO, voordat je het gaat vragen.
Dus dit heb je waarschijnlijk ook op het MBO. De ene studie is de ander niet.
quote:Dan wil ik graag hier onder een mooi stukje tekst zien, in correcte taal, waarom jij zo geweldig bent! En probeer dat te doen zonder andere mensen omlaag te halen maar gewoon op eigen kracht laten zien dat je meerderwaardig bent. Kom op.
Op woensdag 3 december 2003 20:09 schreef Yankee het volgende:[..]
HBO? Dat stelt ook niks voor
quote:Met die opmerking doe je het helemaal jongen.
Op woensdag 3 december 2003 19:25 schreef Yankee het volgende:
quote:bedankt voor alle serieuze reacties!
Op woensdag 3 december 2003 20:19 schreef snabbi het volgende:[..]
Met die opmerking doe je het helemaal jongen.
Niet iedereen kan even goed leren als een ander. Dat je geen universitaire studie kan hoeft niet te betekenen dat je niet slim bent. Studie is slechts hoe goed je een idee van een ander uit je hoofd kan leren. Echte slimheid komt tot uitdrukking in een situatie zoals je zelf nog nooit eerder hebt meegemaakt en dit tot een goed einde brengen.
Daarom zijn er nog zoveel mensen met mbo opleiding met een betere baan dan menig academicus. Dus wil je voortaan effe iets minder je hoofd door de muur slaan voor je reageert?
quote:Dat is dus ook zware onzin. Een universitaire studie onderscheidt zich vooral van de HBO en MBO door het wetenschappelijke aspect, dus vooral de vaardigheid om goed inzicht te hebben. Het is dus absoluut geen stampwerk.
Op woensdag 3 december 2003 20:19 schreef snabbi het volgende:[..]
Met die opmerking doe je het helemaal jongen.
Niet iedereen kan even goed leren als een ander. Dat je geen universitaire studie kan hoeft niet te betekenen dat je niet slim bent. Studie is slechts hoe goed je een idee van een ander uit je hoofd kan leren. Echte slimheid komt tot uitdrukking in een situatie zoals je zelf nog nooit eerder hebt meegemaakt en dit tot een goed einde brengen.
Daarom zijn er nog zoveel mensen met mbo opleiding met een betere baan dan menig academicus. Dus wil je voortaan effe iets minder je hoofd door de muur slaan voor je reageert?
quote:Sorry ik kan alleen maar MBO'ers omlaag halen. Jezus een beetje humor heeft dat debielenvolk ook al niet zo te zien.
Op woensdag 3 december 2003 20:17 schreef ParanoidEv het volgende:[..]
Dan wil ik graag hier onder een mooi stukje tekst zien, in correcte taal, waarom jij zo geweldig bent! En probeer dat te doen zonder andere mensen omlaag te halen maar gewoon op eigen kracht laten zien dat je meerderwaardig bent. Kom op.
Je leert dus gewoon een theorie van een ander en bewijst voor je zelf dat die theorie klopt. Dus mijn conclusie is gewoon hoe goed je een theorie van een ander uit je hoofd kan leren.
Daarnaast krijg ik in mijn universitaire opleidingen geen stage. Dit betekent dan voor mij dat ik helemaal nooit de theorie kan verlaten en nooit in de praktijk kan zien hoe het echt gaat. Want je kan nog zulke leuke theorien verzinnen, maar het echte leven trekt zich er maar weinig van aan.
[Dit bericht is gewijzigd door snabbi op 03-12-2003 20:40]
ik ben dus omgetovert tot een debiel, en kan niet tegen een beetje humor.
ik vind dit totaal geen humor, ik vind dit omlaag halen van mensen omdat ze een bepaalde opleiding doen (van een niveau waarvan de meeste mensen het doen)
quote:Kortom waar het topic nu allemaal om draait: de meeste MBO'ers schamen zich ervoor een MBO opleiding te volgen / gevolgd te hebben.
Op woensdag 3 december 2003 20:38 schreef gothic-blackie het volgende:
oke yankee,ik ben dus omgetovert tot een debiel, en kan niet tegen een beetje humor.
ik vind dit totaal geen humor, ik vind dit omlaag halen van mensen omdat ze een bepaalde opleiding doen (van een niveau waarvan de meeste mensen het doen)
[Dit bericht is gewijzigd door snabbi op 03-12-2003 20:46]
quote:Jongens we stoppen allemaal hiero..TU Delft stelt toch niks voor..het ROC daar is het echte werk..let's go!
quote:hmz, ik zie dat je informatica en economie doet/hebt gedaan, zijn niet de meest creatieve/wetenschappelijke studies op de uni
Op woensdag 3 december 2003 20:36 schreef snabbi het volgende:
Ik heb 1 studie gedaan en ben met mijn tweede bezig. Ik weet niet hoe het bij jou op de universiteit gaat maar bij mij is het dat je theorie krijgt en dat je een paar onderzoeken kan gaan doen om te zien dat die theorie klopt. Vervolgens moet je bij je afstuderen een nieuw gedeelte aan je studie toevoegen, echter een duidelijke uiteenzetting van de al bestaande studie en een eigen conclusie zijn al voldoende.
Ik ben nog niemand tegen gekomen die echt een nieuwe theorie toevoegt, zeker niet na die 4 of 5 jaartjes dat je studeert.Je leert dus gewoon een theorie van een ander en bewijst voor je zelf dat die theorie klopt. Dus mijn conclusie is gewoon hoe goed je een theorie van een ander uit je hoofd kan leren.
Daarnaast krijg ik in mijn universitaire opleidingen geen stage. Dit betekent dan voor mij dat ik helemaal nooit de theorie kan verlaten en nooit in de praktijk kan zien hoe het echt gaat. Want je kan nog zulke leuke theorien verzinnen, maar het echte leven trekt zich er maar weinig van aan.
Overigens heb ook ook een tijdje CommunicatieWetenschap gedaan en daarbij was je wel heel erg bezig met inzicht. Ik heb daar nooit iets echt hoeven te leren....
Maar het is volgens mij niet zo dat iemand op de uni zuiver meer leert dan iemand op de HBO. Het inzicht daarbij, het geheel kunnen zien in een bepaald verband, dat is m.i. de meerwaarde van een universitaire opleiding tov een HBO opleiding...
quote:Als een van de weinigen blijkbaar.
Op woensdag 3 december 2003 20:45 schreef gothic-blackie het volgende:
ik schaam me niet voor mijn mbo-opleiding. ik ben er juist trots op. of is dat ook al verkeerd
quote:Ach ik had wel even zin om dit topic wat leven in te blazen.
Op woensdag 3 december 2003 20:46 schreef snabbi het volgende:
Uhm niet door de stront gehaald willen worden en je ergens voor schamen zijn bij mij 2 verschillende dingen.
Overigens reageerde ik ook fel op je reacties en ben ik zelf geen MBO'er daarom ben ik van mening dat die redenatie niet helemaal op gaat. Wel ben ik van mening dat er iets te veel op de persoon af gepost wordt.
-edit typo-
quote:Ik begrijp dat je ook een HBO opleiding en een universitaire opleiding gevolgd hebt?
Op woensdag 3 december 2003 20:51 schreef gothic-blackie het volgende:
nou iedereen bij mij op school schaamt zich niet hoor, en waarom zouden we, het is de perfecte manier om aansluiting te krijgen bij het bedrijfsleven doordat je erg veel praktijk hebt (oke de studiestof is niet alles) maar praktijk is er wel, en die mis ik bij veel HBO en universiteitsopleidingen
quote:Ikk on de humor eigenlijk eerlijk gezegd niet zo goed vinden.
Op woensdag 3 december 2003 20:35 schreef Yankee het volgende:
Jezus een beetje humor heeft dat debielenvolk ook al niet zo te zien.
quote:Dat jij werkelijk zo dom en achterlijk bent als je je hier voordoet was al bijna niet voor te stellen..
Op woensdag 3 december 2003 20:21 schreef Yankee het volgende:[..]
bedankt voor alle serieuze reacties!
![]()
Dat die Yankee gewoon zit te rellen boeit me niet, dit wilde ik gewoon even kwijt
[Dit bericht is gewijzigd door Brennie op 03-12-2003 20:55]
quote:noem jij zoiets humor? lekker generaliserend bezig om alle MBO-ers over een kam te halen..DEBIEL
Op woensdag 3 december 2003 20:35 schreef Yankee het volgende:[..]
Sorry ik kan alleen maar MBO'ers omlaag halen. Jezus een beetje humor heeft dat debielenvolk ook al niet zo te zien.
quote:goh wat een afgunst tegenover academici..
Op woensdag 3 december 2003 19:57 schreef Fillipe het volgende:[..]
Meneer is dik en lelijk, heeft geen vrienden en moest wel leren vandaar dat die een Uni opleiding heeft afgerond...
Tsja als je niets anders te doen hebt ...
Maar goed niet iedereen op het MBO is dom, als je gewoon een normale 4 jarige opleiding doet kan iedereen naar het HBO...
Dus tsja sommige zien het als een opstapje...
En Yankee leer eens met mensen te communiceren, daar kan je nog heel wat van leren maar ja dat vind je niet in de wetenschappelijke boekjes heh, daar moet je voor op straat gaan..
Academici,
Verlaag je niet tot hun niveau, ze verslaan je makkelijk met hun ervaring..
zo ging ie toch ?
quote:ja, je gaat nu wel te ver hoor
Op woensdag 3 december 2003 20:53 schreef Brennie het volgende:[..]
Dat jij werkelijk zo dom en achterlijk bent als je je hier voordoet was al bijna niet voor te stellen..
Mensen moeten eens beseffen dat het ligt aan je eigen instelling, mentaliteit en leergierigheid of je jezelf goed onwikkeld tijdens en na een opleiding.
Je keuze/interesse, leervermogen, concentratievermogen, wilskracht en aanleg, maar ook de omstandigheden gecreerd krijgen bepalen hoe ver je komt.Een hogere iq vergemakkelijkt een paar dingen alleen.
Iedereen kan advocaat worden, maar niet iedereen wil dat.
( behalve de exceptionele gevallen die echt niet het vermogen hebben, qua geestesvermogens)
Interesse is een grote sleutel in het bereiken van iets.
Bovendien bepaalt de wijze waarop je met situaties omgaat, de communicatie en omgang met mensen, de vertaling van kennis in de praktijk, het nadenken, stilstaan en overwegen van wat je zegt en doet en een goede balans tussen het denken, handelen en voelen de mate van intelligentie.Een hoog iq is slechts een klein onderdeel hiervan, wat je in wezen zelfs dom kan maken op sommige gebieden, als er geen balans is in het bovenstaande.Dat die Yankee gewoon zit te rellen boeit me niet, dit wilde ik gewoon even kwijt
![]()
Ik doe de opleiding Directiesecretaresse/managementassistent...
Dit is een 3 jarige opleiding op niveau 4....wat wordt tegen ons gezegt...Jaaa dit is een zeeer zware opleiding....
Ik heb nog 10 weken school te gaan, dan stage lopen en dan heb ik een diploma op mijn zak..... het enige leuke wat ik nog van school zal weten is de studieweek naar Spanje
quote:Typisch iets voor een MBO'er, beweren dat iedereen een universitaire opleiding succesvol kan volgen.
Op woensdag 3 december 2003 20:53 schreef Brennie het volgende:[..]
Dat jij werkelijk zo dom en achterlijk bent als je je hier voordoet was al bijna niet voor te stellen..
Mensen moeten eens beseffen dat het ligt aan je eigen instelling, mentaliteit en leergierigheid of je jezelf goed onwikkeld tijdens en na een opleiding.
Je keuze/interesse, leervermogen, concentratievermogen, wilskracht en aanleg, maar ook de omstandigheden gecreerd krijgen bepalen hoe ver je komt.Een hogere iq vergemakkelijkt een paar dingen alleen.
( behalve de exceptionele gevallen die echt niet het vermogen hebben, qua geestesvermogens)
Interesse is een grote sleutel in het bereiken van iets.
Bovendien bepaalt de wijze waarop je met situaties omgaat, de communicatie en omgang met mensen, de vertaling van kennis in de praktijk, het nadenken, stilstaan en overwegen van wat je zegt en doet en een goede balans tussen het denken, handelen en voelen de mate van intelligentie.Een hoog iq is slechts een klein onderdeel hiervan, wat je in wezen zelfs dom kan maken op sommige gebieden, als er geen balans is in het bovenstaande.Dat die Yankee gewoon zit te rellen boeit me niet, dit wilde ik gewoon even kwijt
![]()
quote:Ik weet niet of i dat heeft, maar hij heeft wel gelijk. Mensen die alleen HBO hebben gedaan missen veel handige praktische kennis. Ik ben overigens dus wel via MBO naar HBO en nu naar de Universiteit gegaan.
Op woensdag 3 december 2003 20:52 schreef Yankee het volgende:[..]
Ik begrijp dat je ook een HBO opleiding en een universitaire opleiding gevolgd hebt?
quote:he nog iemand die het is opgevallen hoe gefrustreerd die MBO'er wel niet is.
Op woensdag 3 december 2003 20:59 schreef Jzz het volgende:[..]
ja, je gaat nu wel te ver hoor
NIET iedereen kan advocaat worden, heeft niks met willen of niet willen te maken maar gewoon met KUNNEN, bijvoorbeeld: iemand die met moeite vmbo haalt kan best een heel goed verpleegkundige worden, maar GEEN advocaat
...maar natuurlijk ook GEEN ingenieur of laten we zeggen dokter, want eerlijk gezegd druipen de frustraties bij jou er zo dik van af dat het wel duidelijk is welke kant dit straks opgaat.
quote:whauahahhaha..
Op woensdag 3 december 2003 21:05 schreef Yankee het volgende:[..]
he nog iemand die het is opgevallen hoe gefrustreerd die MBO'er wel niet is.
Dus mijn antwoord op de vraag zoals ik die interpreteer: Zijn al die mbo studies zo waardeloos? Daar antwoord ik op: nee
quote:Oke, en dit is dus echt de meest stomme reactie in deze discussie. Er zijn zat mensen die niet de capiciteit hebben om advocaat te worden, ook al zouden ze t willen.....face it
Op woensdag 3 december 2003 20:53 schreef Brennie het volgende:
En ja, ik kan het weten, want ik doe Rechten
[Dit bericht is gewijzigd door DonStefano op 03-12-2003 21:08]
ik vind zulke mensen toch echt zieliger dan de MBO-ers zelf (aangezien ik MBO helemaal niet zielig vind. Je moet proberen er uit te halen wat je kan en is dat MBO dan is dat zo.)
quote:Ik heb alles eens doorgelezen wat je hebt gepost, maar heb er verder niets aan toe te voegen. Behalve dat je trekjes van mijn broertje vertoont. Maar goed, je zal wel een nare ervaring hebben gehad met een lekkere MBO bink
Op woensdag 3 december 2003 21:05 schreef Yankee het volgende:[..]
he nog iemand die het is opgevallen hoe gefrustreerd die MBO'er wel niet is.
Ontopic
MBO rules en VBO ook nog nooit zo een goede tijd gehad.
[Dit bericht is gewijzigd door UND3AD op 03-12-2003 21:08]
quote:VMBO zwakstroom
Op woensdag 3 december 2003 21:07 schreef Gravit het volgende:
Mensen die MBO afkraken doen zelf maar mavo of havo
quote:hmmm
Op woensdag 3 december 2003 21:06 schreef DonStefano het volgende:[..]
Oke, en dit is dus echt de meest stomme reactie in deze discussie. Er zijn zat mensen die niet de capiciteit hebben om advocaat te worden, ook al zouden ze t willen.....face it
quote:kom op zeg. dat verschilt gewoon per persoon. de een vind het makkelijker dan de ander. en wie zegt dat mbo'ers zo nodig naar de uni moeten? bestaat er trouwens geen lbo meer dan?
Op woensdag 3 december 2003 21:04 schreef fokaapje het volgende:
je weet sowieso dat je opleiding HET LAAGSTE van de vervolgopleidingen is na je middelbare school...dan moet je toch enig zins weten dat het geen zak voorstelt..en als je MBO al moeilijk vind..tja..succes met je Wiskunde studie aan de UvA straks
niw, ik heb ook eerst mbo gedaan en ja dat was appeltje eitje. maar je moet toch iets doen om op het hbo te komen als je geen havo papiertje op zak hebt ik schaam me er iig absoluut niet voor dat ik mbo heb gedaan. niet de hele wereld draait om de uni hoor. verschil moet er zijn, anders word het zo saai.
quote:of gewoon universiteit natuurlijk
quote:Dan ben ik de enige met Latijn,Grieks en Filosofie op Mavo ?
quote:rechten is nog altijd een veredelde HBO cursus. Stelt dus wel ietsje meer voor dan een MBO opleiding.
Op woensdag 3 december 2003 21:09 schreef Jzz het volgende:[..]
hmmm
opgewaardeerde mbo-er in da house!!
quote:die kwam hard
Op woensdag 3 december 2003 21:10 schreef gothic-blackie het volgende:
maar yankee nou ben ik wel heel benieuwd welke studie je deed voordat je in amerika terecht kwam... weet je dat je dat ook na een mbo studie kan doen???? misschien ben je zelf wel een zwakzinnige, debiele asociale mbo'er
[Dit bericht is gewijzigd door hellmondunited op 03-12-2003 21:11]
quote:ey ey ey
Op woensdag 3 december 2003 21:10 schreef gothic-blackie het volgende:
maar yankee nou ben ik wel heel benieuwd welke studie je deed voordat je in amerika terecht kwam... weet je dat je dat ook na een mbo studie kan doen???? misschien ben je zelf wel een zwakzinnige, debiele asociale mbo'er
quote:ga asjeblieft niet beginnen over het feit dat Rechten geen universitaire studie hoort te zijn, want dat heb ik al 500x eerder gehoord
Op woensdag 3 december 2003 21:09 schreef Jzz het volgende:[..]
hmmm
opgewaardeerde mbo-er in da house!!
En owja, daar ben ik het niet mee eens dus
quote:ja ok
Op woensdag 3 december 2003 21:11 schreef DonStefano het volgende:[..]
ga asjeblieft niet beginnen over het feit dat Rechten geen universitaire studie hoort te zijn, want dat heb ik al 500x eerder gehoord
En owja, daar ben ik het niet mee eens dus
verder ben ik het daar wel mee eens, maar dat terzijde, eerst ff wat mbo-ers op hun plaats zetten he --> plebs
quote:Heb je 5 minuten? Even bijkomen van die opmerking
Op woensdag 3 december 2003 21:10 schreef hellmondunited het volgende:[..]
die kwam hard
quote:Ja ze scheppen allemaal op dat ze ff Lucht en Ruimtevaart techniek doen in 2 jaartjes..en dat ze dan FF lekker bakken met geld gaan verdienen..Nee het is LBO/VBO/MAVO in 1 --> VMBO
Op woensdag 3 december 2003 21:09 schreef sassa het volgende:[..]
kom op zeg. dat verschilt gewoon per persoon. de een vind het makkelijker dan de ander. en wie zegt dat mbo'ers zo nodig naar de uni moeten? bestaat er trouwens geen lbo meer dan?
quote:moet je ook niet..alles draait om acceptatie
niw, ik heb ook eerst mbo gedaan en ja dat was appeltje eitje. maar je moet toch iets doen om op het hbo te komen als je geen havo papiertje op zak hebtik schaam me er iig absoluut niet voor dat ik mbo heb gedaan. niet de hele wereld draait om de uni hoor. verschil moet er zijn, anders word het zo saai.
Maar een lichtpuntje, ben over een paar weekies klaar
quote:de bash van de dag hoor
Op woensdag 3 december 2003 21:10 schreef hellmondunited het volgende:[..]
die kwam hard
quote:Lol
Op woensdag 3 december 2003 21:12 schreef Jzz het volgende:[..]
ja ok
maar check m'n post icon de volgende keer ff ofzoverder ben ik het daar wel mee eens, maar dat terzijde, eerst ff wat mbo-ers op hun plaats zetten he --> plebs
quote:Toch zit er een kern van waarheid in. In ieder geval, als je zonder al te veel problemen het MBO hebt gehaald kun je HBO net zo gemakkelijk halen. Universiteit doe ik nog geen uitspraken over omdat ik pas in het 1e jaar zit
Oke, en dit is dus echt de meest stomme reactie in deze discussie. Er zijn zat mensen die niet de capiciteit hebben om advocaat te worden, ook al zouden ze t willen.....face it
Verder maakt het geen ruk uit wat voor opleiding je doet, ze zijn allemaal net zo "belangrijk".
quote:en wederom snoeihard uit een onverwachte hoek
Op woensdag 3 december 2003 21:13 schreef gothic-blackie het volgende:
kom op zeg, anderen afkraken mag wel binnen een paar seconden, maar als we jou afkraken moet je ff 5 minuten hebben
3 * (5-2) / 4 + 3 =
Tja...op de TU leer je dat pas tijdens je Masters..
quote:Nee we zijn trots op wat we doen, we werken ons de pestpleuris en leren ons uit de naad om het allerbeste uit onszelf te halen..
Op woensdag 3 december 2003 20:41 schreef Yankee het volgende:[..]
Kortom waar het topic nu allemaal om draait: de meeste MBO'ers schamen zich ervoor een MBO opleiding te volgen / gevolgd te hebben.
En dit bewijzen jullie met de manier waarop jullie op een paar loze kreten van mij reageren.
quote:WHUAHAAHAHHA
Op woensdag 3 december 2003 21:15 schreef Jzz het volgende:[..]
en wederom snoeihard uit een onverwachte hoek
jij hebt zeker vmbo-theoretische leerweg gedaan?
quote:Boeit mij ook geen zak; maar het is gewoon niet waar dat zomaar elke MBO'er een studie Rechten op de uni succesvol zou kunnen afsluiten. Er zullen heus wel uitzonderingen op het MBO zitten, maar ik durf te wedden dat 90% van de MBO'ers de propedeuse van Rechten nog niet eens zou halen...
Op woensdag 3 december 2003 21:14 schreef Frezer het volgende:[..]
Toch zit er een kern van waarheid in. In ieder geval, als je zonder al te veel problemen het MBO hebt gehaald kun je HBO net zo gemakkelijk halen. Universiteit doe ik nog geen uitspraken over omdat ik pas in het 1e jaar zit
Verder maakt het geen ruk uit wat voor opleiding je doet, ze zijn allemaal net zo "belangrijk".
[Dit bericht is gewijzigd door DonStefano op 03-12-2003 21:17]
quote:helemaal waar
Op woensdag 3 december 2003 21:15 schreef Brennie het volgende:[..]
Nee we zijn trots op wat we doen, we werken ons de pestpleuris en leren ons uit de naad om het allerbeste uit onszelf te halen..
Dat is waarom we zo reageren..
Jij kan niet je normale "zorgeloze" leventje leiden zonder het werk wat alle mbo'ers in de praktijk verrichten..
We laten ons niet voor dom uitmaken terwijl de eerste de beste onnadenkende, kortzichtige en denegrerende strontvlieg commentaar geeft op iets wat zelfs de stomste koe op aarde nog niet zou durven zeggen.( ook al is het om gewoon te rellen)
Dat is waarom we zo reageren.
Domheid is je capaciteiten express verneuken,niet de moeite nemen jezelf te ontwikkelen en ontplooien en jezelf wereldvreemd opstellen..
quote:Nja daar heb je net zoals MBO ook wel wat op te verzinnen:
Op woensdag 3 december 2003 21:15 schreef Yankee het volgende:
Volg nu een universitaire opleiding. Geen MBO dus!
N E R D!
quote:mag ik het proberen? pleaseee?
Op woensdag 3 december 2003 21:16 schreef DonStefano het volgende:[..]
Boeit mij ook geen zak; maar het is gewoon niet waar dat zomaar elke MBO'er een studie Rechten op de uni succesvol zou kunnen afsluiten. Er zullen heus wel uitzonderingen op het MBO zitten, maar ik durf te wedden dat 90% van de MBO'ers de propedeuse van Rechten nog niet eens zou halen...
quote:nee kijk
Op woensdag 3 december 2003 21:16 schreef hellmondunited het volgende:
Valt me toch wel op.. MBO is triest blalblabla maare..vinden jullie jezelf niet triest? jullie hebben zogenaamd een hogere opleiding maar zitten hier echt dooi te doen
quote:tja idd..ik denk niet dat Spong of Mos. VMBO theoretische leerweg heeft gedaan..
Boeit mij ook geen zak; maar het is gewoon niet waar dat zomaar elke MBO'er een studie Rechten op de uni succesvol zou kunnen afsluiten. Er zullen heus wel uitzonderingen op het MBO zitten, maar ik durf te wedden dat 90% van de MBO'ers de propedeuse van Rechten nog niet eens zou halen...
quote:Heb o.a een VWO diploma.
Op woensdag 3 december 2003 21:16 schreef gothic-blackie het volgende:
en wat deed je daarvoor yankee? we komen vanzelf wel uit bij t mbo
quote:Mja ik doe ook geen flikker op de uni dus zo uniek is dat ook niet. Als je een beetje weet te programmeren kom je zo door mijn studie heen.
Mwaa MBO is wel te makkelijk eigenlijk ( doe zelf ook nl) je hoeft geen klote te doen beetje aankloten en je haalt het.
Overigens vraag ik toch af wat wij moeten in een wereld vol geniëen. De best betaalde baan zou dan waarschijnlijk vuilnisman zijn.
Ook gaan veel mensen voorbij aan het feit dat men uitermate intelligent kunnen zijn, zo intelligent dat zij op het MBO belanden. Nu komen de ik val van mijn stoel van het lachen reacties natuurlijk, maar face it. Der zijn zat mensen die alleen maar zitten te klieren omdat ze zich zo vervelen op school. Deze mensen halen nooit hoge cijfers want het interesseert ze geen zier en komen in de lagere studies terecht. Ook zijn er mensen die vanwege leesblindheid geen hoge studie kunnen bereiken daar er niet genoeg uitrusting is om deze mensen fatsoenlijk onderwijs te geven.
quote:ik stel voor dat we mbo-ers voortaan hun eigen bruggen laten bouwen en dat ze dan ook alleen over die bruggen mogen?
Op woensdag 3 december 2003 21:17 schreef hellmondunited het volgende:[..]
Nja daar heb je net zoals MBO ook wel wat op te verzinnen:
N E R D!
weg met nerds
quote:Onzin.
Op woensdag 3 december 2003 20:53 schreef Brennie het volgende:
Iedereen kan advocaat worden
Oke, voor iedereen hier even voor de duidelijkheid: op het MBO zitten ook heus wel wat slimme mensen! Ja hoor! En de minder slimme hebben soms andere eigenschappen waar ze het ook ver mee kunnen schoppen! Echt!
Maar je moet gewoon een beetje slim zijn voor de UNI.
quote:Op zich mee eens. Iemand die het beste uit zichzelf haalt verdient gewoon alle respect, of t nu MBO of WO niveau is. Maar waar haal je de wijsheid vandaan dat iedereen advocaat kan worden?! Die opmerking schoot me nogal in t verkeerde keelgat
Op woensdag 3 december 2003 21:15 schreef Brennie het volgende:[..]
Nee we zijn trots op wat we doen, we werken ons de pestpleuris en leren ons uit de naad om het allerbeste uit onszelf te halen..
Jij kan niet je normale "zorgeloze" leventje leiden zonder het werk wat alle mbo'ers in de praktijk verrichten..
We laten ons niet voor dom uitmaken terwijl de eerste de beste onnadenkende, kortzichtige en denegrerende strontvlieg commentaar geeft op iets wat zelfs de stomste koe op aarde nog niet zou durven zeggen.( ook al is het om gewoon te rellen)
Dat is waarom we zo reageren.
Domheid is je capaciteiten express verneuken,niet de moeite nemen jezelf te ontwikkelen en ontplooien en jezelf wereldvreemd opstellen..
quote:reageer dan is op mijn reactie hierboven ergens.. of lul ik je dan vast?
Op woensdag 3 december 2003 21:19 schreef Yankee het volgende:[..]
Heb o.a een VWO diploma.
nja dan nog een keer.. net zoals op t mbo kun je overal wel wat op verzinnen: voor het vwo en universiteit:
N E R D!
quote:Tssk, niet eens International Baccalaureate of ICGSE
Op woensdag 3 december 2003 21:19 schreef Yankee het volgende:[..]
Heb o.a een VWO diploma.
quote:your point being....?
Op woensdag 3 december 2003 21:19 schreef gothic-blackie het volgende:
meer vrije tijd, laat me niet lachen, de uren die mijn vriend maakt maak ik echt niet op school hoor, dus rot op met je vrije tijd
quote:ohja
Op woensdag 3 december 2003 21:12 schreef fokaapje het volgende:[..]
Ja ze scheppen allemaal op dat ze ff Lucht en Ruimtevaart techniek doen in 2 jaartjes..en dat ze dan FF lekker bakken met geld gaan verdienen..Nee het is LBO/VBO/MAVO in 1 --> VMBO
quote:maar zoals je hier leest word het niet echt geaccepteerd blijkbaar. beetje jammer. het is gewoon een kwestie van mensen in hun waarde laten, maar zo te zien kan dat niet.
moet je ook niet..alles draait om acceptatie
quote:Universiteit is well een een stuk moeilijker, dat ben ik met je eens. Maar het ligt er gewoon voor een groot deel aan of je er zin in hebt, en als je dat hebt is HBO in iedergeval geen probleem.
Edit, kut wat gaat dit topic hard...
[Dit bericht is gewijzigd door Frezer op 03-12-2003 21:24]
quote:Het was een voorbeeld..
quote:ok
Op woensdag 3 december 2003 21:20 schreef hellmondunited het volgende:[..]
reageer dan is op mijn reactie hierboven ergens.. of lul ik je dan vast?
nja dan nog een keer.. net zoals op t mbo kun je overal wel wat op verzinnen: voor het vwo en universiteit:
N E R D!
jij krijgt een mbo verpleegkundige
ik een echte dokter als ik ergens een operatie nodig heb
deal?
weg met nerds
quote:Zo hé!
Op woensdag 3 december 2003 21:19 schreef Yankee het volgende:Heb o.a een VWO diploma.
quote:Je wilt dat ik een stukje over mezelf ga schrijven waarin ik uiteenzet waarom ik zo geweldig ben? Dat zal ik even voor een MBO'ertje gaan doen zeker!
Op woensdag 3 december 2003 21:20 schreef hellmondunited het volgende:[..]
reageer dan is op mijn reactie hierboven ergens.. of lul ik je dan vast?
N E R D!
- niet altijd 1 van de betere of de beste leerling
- weten dat je capaciteiten beperkter zijn dan andere
- dat andere die vwo gaan doen geen limiet hebben qua keuze
- dat je weet dat je als timmermannetje bent afgeschreven
etc.
Mijn antwoord heb ik nu..ze accepteren het (stilletjes) niet
quote:Jammer dat je jaloers bent
Op woensdag 3 december 2003 21:22 schreef Angeles het volgende:[..]
Zo hé!
quote:Nee, ik probeer duidelijk te maken dat je zo op alles wel iets kunt vinden en dat dat gewoon triest is. En nee ik ben geen MBO-er
Op woensdag 3 december 2003 21:22 schreef Yankee het volgende:[..]
Je wilt dat ik een stukje over mezelf ga schrijven waarin ik uiteenzet waarom ik zo geweldig ben? Dat zal ik even voor een MBO'ertje gaan doen zeker!
grappenmaker
quote:Ja, als je t zo zegt ben ik het wel met je eens. M'n broertje is ook begonnen met MAVO en doet inmiddels Neuropsychologie.
Op woensdag 3 december 2003 21:22 schreef Brennie het volgende:[..]
Het was een voorbeeld..
Je kunt ontzettend veel bereiken met wilskracht.. echte wilskracht.
Via omwegen, langer studeren, jezelf ontwikkelen... whatever.
Velen zullen dan bereiken wat ze zelf niet voor mogelijk hadden..
Dat geldt niet voor iedereen.. maar als je mijn punt niet ziet..
Ala.
quote:'t is altijd meer dan vmbo he
Op woensdag 3 december 2003 21:22 schreef Angeles het volgende:[..]
Zo hé!
ofzo?
quote:Natuurlijk. Dat lijkt me nou echt leuk, jaren teruggaan in de tijd, geweldig.
Op woensdag 3 december 2003 21:24 schreef Yankee het volgende:Jammer dat je jaloers bent
quote:Mijn punt is dus..
Op woensdag 3 december 2003 21:20 schreef doedelzak13 het volgende:[..]
Onzin.
Het spijt me, maar hoewel je hier en daar gelijk hebt, moet je gewoon over een bepaald intelligentieniveau beschikken om een universitaire opleiding te volgen, en om een functie van universitair niveau uit te oefenen.
Dat er ook op het MBO een paar mensen zitten die aan dit criterium voldoen, doet daar niets aan af.
Abstract kunnen denken en redeneren, verbanden kunnen leggen, cijfermatig inzicht hebben, "dingen kunnen oppikken", etcetera etcetera zijn alle intellectuele vaardigheden die onontbeerlijk zijn voor een functie of opleiding van academisch niveau. Daar kun jij niets aan veranderen met verhaaltjes over "het is maar wat je interessant vindt" en dat soort prietpraat.Oke, voor iedereen hier even voor de duidelijkheid: op het MBO zitten ook heus wel wat slimme mensen! Ja hoor! En de minder slimme hebben soms andere eigenschappen waar ze het ook ver mee kunnen schoppen! Echt!
Maar je moet gewoon een beetje slim zijn voor de UNI.
quote:whauahha...hands on ervaring als een echte vuilnisman...moet zeker wel lekker zijn hersendodend werk zonder verantwoordelijkheden?
Op woensdag 3 december 2003 21:24 schreef Jzz het volgende:[..]
't is altijd meer dan vmbo he
hoewel.......nee, zo'n vmbo-er kan veel meer, want dié heeft praktijkervaringofzo?
yankee vast niet met z'n hoge praat.
quote:tja, mensen op de universiteit zullen over het algemeen gemotiveerder zijn en een hoger abstractieniveau aankunnen en op dat punt dus beter zijn, het is niet anders, kut he?
Op woensdag 3 december 2003 21:24 schreef gothic-blackie het volgende:
ik accepteer t wel hoor, ik accepteer t domme uit de hoogte gelul niet, dat jullie de beste zijn en dat niemand beter is.
Gastslotje derhalve.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |