quote:Interessante ontwikkeling? Mislukt bij de Graafschap als middenvelder.
1 op 1
STAANPLAATS AJAX
Jason Culina is er klaar mee. Aan zijn instelling op de training is het niet te merken, laat staan dat hij er tijdens de wedstrijden met de pet naar gooit. Maar in zijn hoofd heeft de sympathieke Australiër al afstand genomen van Ajax. Het grote voetbalavontuur is mislukt. Culina zal het eerste elftal nooit halen.En het rare is: de 23-jarige Culina speelt de laatste tijd beter dan ooit. Maandagavond maakte hij bij Jong Ajax zijn tweede hattrick van het seizoen. Hij scoorde zelfs met links en met het hoofd. In de zeventien wedstrijden die Culina sinds de seizoenstart speelde, maakte hij zeventien goals. Hij loopt 1 op 1.
Dat is knap, zeker voor een gekunstelde spits. Want van nature is Culina een middenvelder.
De opmerkelijke opleving van Culina wordt in de gaten gehouden. De spitsen van het eerste elftal kampen met blessures en dan kijkt trainer Ronald Koeman vanzelfsprekend naar de spits van Jong Ajax. Twee zaterdagen mocht Culina tot dusver met de A-selectie meetrainen.
Maar Culina hoopt niet meer. Die 1 op 1 vindt hij leuk, maar nutteloos. En toch blijft hij positief. Ook in zijn vijfde en allerlaatste contractjaar beschikt hij over een bewonderenswaardige instelling. ''Ik wil nu alleen nog maar plezier hebben in het voetbal,'' zegt Culina. ''En dat gaat best goed.''
JOP VAN KEMPENhttp://www.parool.nl/artikelen/COL/1070431376400.html
quote:Dat is ook het grote probleem bij ajax, ze hebben geen goede spitsen. Sonck past gewoonweg niet bij ajax en heeft te weinig kwaliteit, zlatan laat heel af en toe wat zien, maar is bijna in al zijn acties ongelukkig. (bal springt van voet, missen voor open doel). Culina is ook te zwak. Leuk dat hij nu 3x scoort hoor, maar echt niet een spts van wereldklasse.
Op woensdag 3 december 2003 13:06 schreef Doezelhaar het volgende:
Naah ik zie Culina niet in Ajax 1 en zeker niet als spits.
Kezman, dat is pas een echte spits.
quote:
Op woensdag 3 december 2003 13:37 schreef Misanthroopia het volgende:[..]
Dat is ook het grote probleem bij ajax, ze hebben geen goede spitsen.
quote:Dat zou denk ik een goede ruil voor Ajax zijn.
Op woensdag 3 december 2003 13:33 schreef SCH het volgende:
Ik had eerder ook iets gehoord over een mogelijke ruil Vayrynnen en Sikora. Volgens mij had de Elf daar iets over....
quote:De terreinknecht van BV Veendam voor Sikora, ook goed.
Op woensdag 3 december 2003 13:40 schreef zjroentje het volgende:
Dat zou denk ik een goede ruil voor Ajax zijn.
quote:Vayrynnen zou ook in de belangstelling staan van PSV, daar past hij beter
Op woensdag 3 december 2003 13:33 schreef SCH het volgende:
Nog even over Denneboom en Soetaers. ik had eerder ook iets gehoord over een mogelijke ruil Vayrynnen en Sikora. Volgens mij had de Elf daar iets over....
quote:Het mooie van AJAX is dat iedereen kan scoren, en dat ook doet. De doelpunten zijn mooi verdeeld over de spelers.
Op woensdag 3 december 2003 13:37 schreef Misanthroopia het volgende:[..]
Dat is ook het grote probleem bij ajax, ze hebben geen goede spitsen. Sonck past gewoonweg niet bij ajax en heeft te weinig kwaliteit, zlatan laat heel af en toe wat zien, maar is bijna in al zijn acties ongelukkig. (bal springt van voet, missen voor open doel). Culina is ook te zwak. Leuk dat hij nu 3x scoort hoor, maar echt niet een spts van wereldklasse.
Kezman, dat is pas een echte spits.
Bij psv is het hele elftal gebouwd op die ene spits (ze scoren ook nog minder )
Ik denk dat Culina wel van waarde kan zijn bij een spitsentekort, AJAX heeft slechts een kaatspunt nodig voorin die de voorhoede beter laat spelen.
[Dit bericht is gewijzigd door Sjwerver op 03-12-2003 13:49]
quote:Is toch zo? Zlatan noem ik nou niet echt een wereldspits.
Op woensdag 3 december 2003 13:38 schreef zjroentje het volgende:[..]
quote:
Op woensdag 3 december 2003 13:48 schreef Viper-X het volgende:
Buffel toch een heel stuk beter.
Je hebt er kijk op!
quote:Geweldig!
Op woensdag 3 december 2003 13:48 schreef Viper-X het volgende:[..]
Is toch zo? Zlatan noem ik nou niet echt een wereldspits.
. Dan is b.v. Kezman of Buffel toch een heel stuk beter. (In de HCE dan).
quote:Sterker dan Zlatan zegt hij. Dat is toch niet zo´n gekke vaststelling.
Op woensdag 3 december 2003 13:50 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Geweldig!
Kezman okay, die is zelfs met afstand de beste in de HCE maar Buffel
quote:Hij zegt toch echt beter....
Op woensdag 3 december 2003 13:52 schreef SCH het volgende:[..]
Sterker dan Zlatan zegt hij. Dat is toch niet zo´n gekke vaststelling.
quote:.......
Op woensdag 3 december 2003 13:48 schreef Viper-X het volgende:
Dan is b.v. Kezman of Buffel toch een heel stuk beter. (In de HCE dan).
quote:En waar gaat het om bij een spits.....?
Op woensdag 3 december 2003 13:53 schreef DutchGooner het volgende:
Als je voetballend gaat kijken is Buffel denk ik beter dan Sladan maar Sladan is meer afmaker dan Buffel
quote:om de doelpunten maar ik zeg toch dat Sladan daar beter in is?
Op woensdag 3 december 2003 13:55 schreef Speed1971 het volgende:[..]
En waar gaat het om bij een spits.....?
quote:Ik vind hem voetballend trouwens ook beter. De actie`s die hij soms maakt zijn echt om van te smullen. En die heb ik maar heel zelden gezien bij Buffel. Buffel is een leuke spits maar hij haalt het niet bij Zlatan
Op woensdag 3 december 2003 13:55 schreef DutchGooner het volgende:[..]
om de doelpunten maar ik zeg toch dat Sladan daar beter in is?
[Dit bericht is gewijzigd door Speed1971 op 03-12-2003 13:59]
quote:Een stuk beter als spits wat overdreven maar ik vind Buffel over het algemeen wel een betere voetballer dan Zlatan. Het komt er gewoon niet uit, te veel verwachtingen, teveel komedie. Buffel is gewoon een noeste arbeider en uiteindelijk iets meer rendement.
Op woensdag 3 december 2003 13:54 schreef Speed1971 het volgende:Hij zegt toch echt beter....
quote:Zlatan is gewoon de beste, meevoetballend en qua scorend vermogen. Na de winterstop komt van Basten de trainingsstaf assisteren bij het trainen van de spitsen. Komt helemaal goed
Op woensdag 3 december 2003 13:55 schreef DutchGooner het volgende:[..]
om de doelpunten maar ik zeg toch dat Sladan daar beter in is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |