Vorige Deel:
Het enige echte AJAX topic, deeltje 38
Relevante Links:
www.ajax.nl (Ajax Amsterdam website)
www.ajaxct.com (Ajax Cape Town website)
www.amsterdamarena.nl (ArenA website)
www.f-side.nl (F-Side website)
www.ajaxonline.org (Nederlandse fansite)
www.ajaxfanclub.de (Duitse fansite)
www.ajax-usa.com (Amerikaanse fansite)
www.rafaelvdvaart.nl (Rafael van der Vaart website)
www.wesleysneijder.nl (Wesley Sneijder website)
www.zlatan.net (Zlatan Ibrahimovic fansite)
http://ajax.netwerk.to (Ajax Netwerk)
www.vak410.nl : 410 (sfeervak) website
www.afca.tk : A.F.C.A. fanatics website
www.afamersfoort.nl : fanatics website
www.ajaxfotoside.nl : DE fotoside van nederland
www.dapprestrijders.nl : Fanzine website
www.ofa.nl : Fanclub website
www.f-side.nl/test_carlo_2002 : Remember Carlo
Jammer dat de wedstrijd van vrijdag niet doorgaat, maar wel lekker rustig in de aanloop naar Brugge, wordt nog een lastige wedstrijd, maar ik heb er goede hoop in, de geschorste en geblesseerde jongens zijn terug, dus dat kan haast niet mis gaan.
quote:*Bechan doet het goed bij Sparta
Ajax moet maximum betalen voor Uche
3/12/2003 8 :52Kalu Uche moet terug naar Wisla Kraków, zo beveelt de FIFA. De wereldvoetbalbond kwam tot deze beslissing na het bestuderen van het contract van de Nigeriaan bij de Poolse club.
De FIFA bevestigt de lezing van de Poolse kampioen: Uche is niet transfervrij en kan niet voor een gelimiteerde transfersom vertrekken. De speler zelf veronderstelde dat zijn contract een clausule bevat, die het hem mogelijk maakte tegen een gelimiteerde transfersom te vertrekken. De aanvaller vroeg de FIFA om duidelijkheid.Uche verblijft momenteel in Nigeria, waar hij zijn conditie op peil houdt. De rechterspits is geschorst door de Poolse voetbalbond, nadat zijn club hem had beschuldigd van werkweigering. Uche ging in staking nadat afgelopen zomer een eerdere poging van Ajax om hem los te weken bij Wisla was stukgelopen op een te hoge transfersom. Om te voorkomen dat hij zou worden opgesteld in het Champions League-treffen met Omonia Nicosia (5-2), ging Uche in staking, omdat meespelen hem zeker een transfer zou hebben gekost.
Ajax is zeer geïnteresseerd in Uche. Coach Ronald Koeman heeft al meerdere malen laten weten er een 'echte' rechterspits bij te willen hebben. Wisla is nog steeds bereid om te onderhandelen over een transfer van de rechtsbuiten, en zou in de winterstop willen onderhandelen. Volgens De Telegraaf zal technisch directeur Louis van Gaal nog bestuderen of Uche de speler is, waarnaar de Amsterdamse club op zoek is.
vi.nl
Niet geschoten is altijd mis!
quote:Bechan is subtop materiaal, De Ridder moet alles nog laten zien. Als die Uche echt zo goed is mag hij van mij komen.
Op woensdag 3 december 2003 11:59 schreef Sjwerver het volgende:
Ik hoop dat van Gaal de transfer van Uche tegenhoudt en de jeugd een kans geeft.
[..]*Bechan doet het goed bij Sparta
*De Ridder een kans gevenNiet geschoten is altijd mis!
quote:Wel afhankelijk van wat-ie moet kosten.
Op woensdag 3 december 2003 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Bechan is subtop materiaal, De Ridder moet alles nog laten zien. Als die Uche echt zo goed is mag hij van mij komen.
quote:En het lijkt me dat ze toch wel ergens de verhouding prijs-kwaliteit kunnen bepalen in Amsterdam...
Op woensdag 3 december 2003 12:06 schreef Doc het volgende:[..]
Wel afhankelijk van wat-ie moet kosten.
quote:Mitea was ook gehaald voor de toekomst en moest alles nog zien, het balletje kan raar rollen.
Op woensdag 3 december 2003 12:00 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Bechan is subtop materiaal, De Ridder moet alles nog laten zien. Als die Uche echt zo goed is mag hij van mij komen.
quote:Vinnik eerlijk gezegd wel tegen vallen. Eigenlijk alleen als ze jonkies (<20 jaar) kopen.
Op woensdag 3 december 2003 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
En het lijkt me dat ze toch wel ergens de verhouding prijs-kwaliteit kunnen bepalen in Amsterdam...
quote:Uche is iets ouder meen ik toch? Dan vind ik het ook nog wel kunnen... Tijden van het alleen maar kopen van jonkies die ze volgend jaar pas kunnen inpassen lijken voorbij te gaan...
Op woensdag 3 december 2003 12:11 schreef Doc het volgende:[..]
Vinnik eerlijk gezegd wel tegen vallen. Eigenlijk alleen als ze jonkies (<20 jaar) kopen.
Riskant materiaal dus
quote:Jonkies...maken het teamstrijdlustig! Jonkies willen wat bereiken en willen daar voor vechten. Ik prefereer jonkies boven oudere! Als zijn spelers met ervaring ook belangrijk maar een mengeling van beide is perfect!
Op woensdag 3 december 2003 12:11 schreef Doc het volgende:[..]
Vinnik eerlijk gezegd wel tegen vallen. Eigenlijk alleen als ze jonkies (<20 jaar) kopen.
quote:Uiteraard, dat was wat het team van 1995 zo succesvol maakte...
Op woensdag 3 december 2003 12:19 schreef sugarnieuws het volgende:[..]
Jonkies...maken het teamstrijdlustig! Jonkies willen wat bereiken en willen daar voor vechten. Ik prefereer jonkies boven oudere! Als zijn spelers met ervaring ook belangrijk maar een mengeling van beide is perfect!
quote:Nee, jonkies kopen die je redelijk snel in kan passen.
Op woensdag 3 december 2003 12:13 schreef Da_Sandman het volgende:Tijden van het alleen maar kopen van jonkies die ze volgend jaar pas kunnen inpassen lijken voorbij te gaan...
Mitea, Zlatan, Mido.
quote:Had jij het van Mitea verwacht? Ik geloof bijna niemand...
Op woensdag 3 december 2003 12:30 schreef Doc het volgende:[..]
Nee, jonkies kopen die je redelijk snel in kan passen.
Mitea, Zlatan, Mido.
quote:Inderdaad, en als je ze koopt zijn ze nog goedkoop. Er kan dan nog een talent van worden gemaakt tot hoever ze dat nog niet zijn. Vooral omdat ze jong zijn kunnen ze zich:
Op woensdag 3 december 2003 12:30 schreef Doc het volgende:[..]
Nee, jonkies kopen die je redelijk snel in kan passen.
Mitea, Zlatan, Mido.
Makkelijk aanpassen
Een mooie formule van AJAX al zeg ik het zo!
quote:Zo snel dat ze binnen 2 jaar weer weg zijn zeker. Noem dan Chivu, die zich razandsnel ontwikkeld heeft
Op woensdag 3 december 2003 12:30 schreef Doc het volgende:Nee, jonkies kopen die je redelijk snel in kan passen.
Mitea, Zlatan, Mido.
quote:Nee, maar hij moet nu wel ff pas op de plaats maken, want hij was veels te zelfzuchtig tegen f'noord. Nadeel van jonkies snel te brengen is dat jonge jochies te snel naast hun schoenen gaan staan als ze een paar wedstrijden goed spelen. Zelfoverschatting heeft al vele Ajax talenten de kop gekost.
Op woensdag 3 december 2003 12:31 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Had jij het van Mitea verwacht? Ik geloof bijna niemand...
quote:Zelfs door de technische staf niet.
quote:Ik had dat niet verwacht, maar Koemand&Co hadden er dus wel duidelijk zicht op. Dat doen ze imho dus goed met spelers onder de 20. En dat is dus exact het punt wat ik wil maken. Bij iets oudere spelers die al op het hoogste niveau gespeeld hebben koopt Ajax altijd minder in vind ik.
quote:Stom dat ik Chivu vergeten was. En Mido was zeker niet slecht gescout. Kwalitatief is het een topper.
Op woensdag 3 december 2003 12:32 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Zo snel dat ze binnen 2 jaar weer weg zijn zeker. Noem dan Chivu, die zich razandsnel ontwikkeld heeft
quote:Zlatan was op niet eens zo goedkoop. MaarAjax heeft wel ook voor de talenten voor die gasten onder de 20. Daar zien ze redelijk goed wie door kan groeien in talent. Bij de net wat ouderen zien ze dat meestal wat minder goed.
Op woensdag 3 december 2003 12:32 schreef sugarnieuws het volgende:[..]
Inderdaad, en als je ze koopt zijn ze nog goedkoop. Er kan dan nog een talent van worden gemaakt tot hoever ze dat nog niet zijn. Vooral omdat ze jong zijn kunnen ze zich:
Makkelijk aanpassen
Een mooie formule van AJAX al zeg ik het zo!
quote:overal zie je een ex-Ajacied
Op woensdag 3 december 2003 12:48 schreef Pirres het volgende:
Dat is de formule van AJAX jonkies kopen en dan zien dat ze doorgroeien!!! Daarmee geld verdienen! Ajax staat bekend om de goeie jeugdopleiding dat het heeft!!!
quote:Zinnen kunnen ook eindigen meteen punt ipv met een of meer uitroepteken hoor
Op woensdag 3 december 2003 12:48 schreef Pirres het volgende:
Dat is de formule van AJAX jonkies kopen en dan zien dat ze doorgroeien!!! Daarmee geld verdienen! Ajax staat bekend om de goeie jeugdopleiding dat het heeft!!!
quote:Interessante ontwikkeling? Mislukt bij de Graafschap als middenvelder.
1 op 1
STAANPLAATS AJAX
Jason Culina is er klaar mee. Aan zijn instelling op de training is het niet te merken, laat staan dat hij er tijdens de wedstrijden met de pet naar gooit. Maar in zijn hoofd heeft de sympathieke Australiër al afstand genomen van Ajax. Het grote voetbalavontuur is mislukt. Culina zal het eerste elftal nooit halen.En het rare is: de 23-jarige Culina speelt de laatste tijd beter dan ooit. Maandagavond maakte hij bij Jong Ajax zijn tweede hattrick van het seizoen. Hij scoorde zelfs met links en met het hoofd. In de zeventien wedstrijden die Culina sinds de seizoenstart speelde, maakte hij zeventien goals. Hij loopt 1 op 1.
Dat is knap, zeker voor een gekunstelde spits. Want van nature is Culina een middenvelder.
De opmerkelijke opleving van Culina wordt in de gaten gehouden. De spitsen van het eerste elftal kampen met blessures en dan kijkt trainer Ronald Koeman vanzelfsprekend naar de spits van Jong Ajax. Twee zaterdagen mocht Culina tot dusver met de A-selectie meetrainen.
Maar Culina hoopt niet meer. Die 1 op 1 vindt hij leuk, maar nutteloos. En toch blijft hij positief. Ook in zijn vijfde en allerlaatste contractjaar beschikt hij over een bewonderenswaardige instelling. ''Ik wil nu alleen nog maar plezier hebben in het voetbal,'' zegt Culina. ''En dat gaat best goed.''
JOP VAN KEMPENhttp://www.parool.nl/artikelen/COL/1070431376400.html
quote:Dat is ook het grote probleem bij ajax, ze hebben geen goede spitsen. Sonck past gewoonweg niet bij ajax en heeft te weinig kwaliteit, zlatan laat heel af en toe wat zien, maar is bijna in al zijn acties ongelukkig. (bal springt van voet, missen voor open doel). Culina is ook te zwak. Leuk dat hij nu 3x scoort hoor, maar echt niet een spts van wereldklasse.
Op woensdag 3 december 2003 13:06 schreef Doezelhaar het volgende:
Naah ik zie Culina niet in Ajax 1 en zeker niet als spits.
Kezman, dat is pas een echte spits.
quote:
Op woensdag 3 december 2003 13:37 schreef Misanthroopia het volgende:[..]
Dat is ook het grote probleem bij ajax, ze hebben geen goede spitsen.
quote:Dat zou denk ik een goede ruil voor Ajax zijn.
Op woensdag 3 december 2003 13:33 schreef SCH het volgende:
Ik had eerder ook iets gehoord over een mogelijke ruil Vayrynnen en Sikora. Volgens mij had de Elf daar iets over....
quote:De terreinknecht van BV Veendam voor Sikora, ook goed.
Op woensdag 3 december 2003 13:40 schreef zjroentje het volgende:
Dat zou denk ik een goede ruil voor Ajax zijn.
quote:Vayrynnen zou ook in de belangstelling staan van PSV, daar past hij beter
Op woensdag 3 december 2003 13:33 schreef SCH het volgende:
Nog even over Denneboom en Soetaers. ik had eerder ook iets gehoord over een mogelijke ruil Vayrynnen en Sikora. Volgens mij had de Elf daar iets over....
quote:Het mooie van AJAX is dat iedereen kan scoren, en dat ook doet. De doelpunten zijn mooi verdeeld over de spelers.
Op woensdag 3 december 2003 13:37 schreef Misanthroopia het volgende:[..]
Dat is ook het grote probleem bij ajax, ze hebben geen goede spitsen. Sonck past gewoonweg niet bij ajax en heeft te weinig kwaliteit, zlatan laat heel af en toe wat zien, maar is bijna in al zijn acties ongelukkig. (bal springt van voet, missen voor open doel). Culina is ook te zwak. Leuk dat hij nu 3x scoort hoor, maar echt niet een spts van wereldklasse.
Kezman, dat is pas een echte spits.
Bij psv is het hele elftal gebouwd op die ene spits (ze scoren ook nog minder )
Ik denk dat Culina wel van waarde kan zijn bij een spitsentekort, AJAX heeft slechts een kaatspunt nodig voorin die de voorhoede beter laat spelen.
[Dit bericht is gewijzigd door Sjwerver op 03-12-2003 13:49]
quote:Is toch zo? Zlatan noem ik nou niet echt een wereldspits.
Op woensdag 3 december 2003 13:38 schreef zjroentje het volgende:[..]
quote:
Op woensdag 3 december 2003 13:48 schreef Viper-X het volgende:
Buffel toch een heel stuk beter.
Je hebt er kijk op!
quote:Geweldig!
Op woensdag 3 december 2003 13:48 schreef Viper-X het volgende:[..]
Is toch zo? Zlatan noem ik nou niet echt een wereldspits.
. Dan is b.v. Kezman of Buffel toch een heel stuk beter. (In de HCE dan).
quote:Sterker dan Zlatan zegt hij. Dat is toch niet zo´n gekke vaststelling.
Op woensdag 3 december 2003 13:50 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Geweldig!
Kezman okay, die is zelfs met afstand de beste in de HCE maar Buffel
quote:Hij zegt toch echt beter....
Op woensdag 3 december 2003 13:52 schreef SCH het volgende:[..]
Sterker dan Zlatan zegt hij. Dat is toch niet zo´n gekke vaststelling.
quote:.......
Op woensdag 3 december 2003 13:48 schreef Viper-X het volgende:
Dan is b.v. Kezman of Buffel toch een heel stuk beter. (In de HCE dan).
quote:En waar gaat het om bij een spits.....?
Op woensdag 3 december 2003 13:53 schreef DutchGooner het volgende:
Als je voetballend gaat kijken is Buffel denk ik beter dan Sladan maar Sladan is meer afmaker dan Buffel
quote:om de doelpunten maar ik zeg toch dat Sladan daar beter in is?
Op woensdag 3 december 2003 13:55 schreef Speed1971 het volgende:[..]
En waar gaat het om bij een spits.....?
quote:Ik vind hem voetballend trouwens ook beter. De actie`s die hij soms maakt zijn echt om van te smullen. En die heb ik maar heel zelden gezien bij Buffel. Buffel is een leuke spits maar hij haalt het niet bij Zlatan
Op woensdag 3 december 2003 13:55 schreef DutchGooner het volgende:[..]
om de doelpunten maar ik zeg toch dat Sladan daar beter in is?
[Dit bericht is gewijzigd door Speed1971 op 03-12-2003 13:59]
quote:Een stuk beter als spits wat overdreven maar ik vind Buffel over het algemeen wel een betere voetballer dan Zlatan. Het komt er gewoon niet uit, te veel verwachtingen, teveel komedie. Buffel is gewoon een noeste arbeider en uiteindelijk iets meer rendement.
Op woensdag 3 december 2003 13:54 schreef Speed1971 het volgende:Hij zegt toch echt beter....
quote:Zlatan is gewoon de beste, meevoetballend en qua scorend vermogen. Na de winterstop komt van Basten de trainingsstaf assisteren bij het trainen van de spitsen. Komt helemaal goed
Op woensdag 3 december 2003 13:55 schreef DutchGooner het volgende:[..]
om de doelpunten maar ik zeg toch dat Sladan daar beter in is?
Het verschil tussen Kezman en Zlatan is net zo groot als het verschil tussen Zlatan en Buffel.
quote:het enigste wat in mijn ogen bij Buffel ontbreekt zijn de doelpunten.
Op woensdag 3 december 2003 13:58 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ik vind hem voetballend trouwens ook beter. De actie`s die hij soms maakt zijn echt om van te smullen. En die heb ik maar heel zelden gezien bij Buffel. Buffel is een leuke spits maar hij haalt het niet bij Zlatan
quote:Dat vind jij, niet is.
Op woensdag 3 december 2003 14:01 schreef Speed1971 het volgende:
Laat ik het zo zeggen.Het verschil tussen Kezman en Zlatan is net zo groot als het verschil tussen Zlatan en Buffel.
quote:Hmmmm.....
Op woensdag 3 december 2003 14:04 schreef SCH het volgende:[..]
Dat vind jij, niet is.
Waar staat Buffel
quote:Dit statistiekje gaat niet over wie de betere voetballer is hoor
Op woensdag 3 december 2003 14:08 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Hmmmm.....
[afbeelding]Waar staat Buffel
quote:
Op woensdag 3 december 2003 14:08 schreef Pirres het volgende:
Zlatan is echt wel veel beter dan die klote buffel die gast kan totaal niet voetballen gasten das niet normaal! Ik vind hem echt bar slecht als je hem zag ballen in de ArenA tegen Ajax! Echt slecht! dat ze die gast kunnen laten lopen, en nog wel in de basis!!
quote:Oja joh.....ach leef jij lekker in het verleden
Op woensdag 3 december 2003 14:09 schreef Viper-X het volgende:
Ok, Buffel en Zlatan zijn een heel ander soort spelers, en Buffel is op dit moment even niet in topvorm... Maar Buffel heeft had er vorig seizoen toch heel wat meer inliggen dan Zlatan..
quote:Laten we het dan ff zo zeggen : Buffel in topvorm is beter dan Zlatan in topvorm...
Op woensdag 3 december 2003 14:10 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Oja joh.....ach leef jij lekker in het verleden
quote:Haha, hoe praat ik er een eind aan. Zlatan is gewoon een pain in the ass van ajax, er was veel meer van verwacht, das toch geen geheim.
Op woensdag 3 december 2003 14:11 schreef F1Bas het volgende:
Zlatan scoort ook nog eens meer(makkelijker) in europa dan Kezman, dus hun verschil is niet zo groot, dat kezman meer in hce scoort dat Zlatan komt ook omdat Zlatan anders wordt gebruikt.
quote:Misschien had je dat ook kunnen zeggen zonder te gaan vloeken?
Op woensdag 3 december 2003 14:08 schreef Pirres het volgende:
Zlatan is echt wel veel beter dan die klote buffel die gast kan totaal niet voetballen gasten das niet normaal! Ik vind hem echt bar slecht als je hem zag ballen in de ArenA tegen Ajax! Echt slecht! dat ze die gast kunnen laten lopen, en nog wel in de basis!!
quote:Jup daar bieden ze hem ook een contract aan waarin hij drie keer zoveel kan verdienen.
Op woensdag 3 december 2003 14:13 schreef SCH het volgende:[..]
Haha, hoe praat ik er een eind aan. Zlatan is gewoon een pain in the ass van ajax, er was veel meer van verwacht, das toch geen geheim.
quote:Je wilt dus zeggen dat hij heel erg mee is gevallen en boven verwachting presteert
Op woensdag 3 december 2003 14:14 schreef F1Bas het volgende:[..]
Jup daar bieden ze hem ook een contract aan waarin hij drie keer zoveel kan verdienen.
quote:Net als Kezman in de Champions League bedoel je
Op woensdag 3 december 2003 14:22 schreef HeatWave het volgende:
Zlatan begint steeds beter te spelen, niet zozeer qua scorend vermogen, maar meer qua algeheel veldspel en balvastheid. Als hij speelt is er altijd dreiging.
quote:Met het verschil dat Kezman in de CL niet scoort en Zlatan wel..
Op woensdag 3 december 2003 14:23 schreef SCH het volgende:[..]
Net als Kezman in de Champions League bedoel je
quote:Toch denk ik dat Zlatan en Sonck nooit echt helemaal samen uit de voeten kunnen.
Op woensdag 3 december 2003 14:16 schreef devv05 het volgende:
Ik vind dat Zlatan zich na een moeilijk begin heel goed aan het ontwikkelen is... Zelfde komt nog wel met Sonck, duurt alleen even.. De kwaliteit is er wel..
quote:Tja, die obsessie heb ik niet zo hoor. Als iemand anders scoort is het ook prima.
Op woensdag 3 december 2003 14:24 schreef devv05 het volgende:[..]
Met het verschil dat Kezman in de CL niet scoort en Zlatan wel..
quote:Een spits wordt altijd afgerekend op zijn doelpunten zelfs bij Heerenveen.
Op woensdag 3 december 2003 14:25 schreef SCH het volgende:
Tja, die obsessie heb ik niet zo hoor. Als iemand anders scoort is het ook prima.
Ik ben het wel met je eens dat scoren niet alles zegt over de kwaliteiten als voetballer maar kijk maar naar inzaghi hoe belangrijk het is voor een spits dat ie scoort. De rest doet er bij hem helemaal niet toe.
Ik denk dat Kezman al verkocht was geweest als hij 3 doelpunten meer had gemaakt in de CL. Nu blijft het verhaal rondzingen dat het een leuke spits is maar niet meer dan dat en zal bijvoorbeeld een Zlatan eerder kans maken op een transfer dan Kezman.
quote:Zo denkt Ajax er in de HCE ook over
Op woensdag 3 december 2003 14:25 schreef SCH het volgende:[..]
Tja, die obsessie heb ik niet zo hoor. Als iemand anders scoort is het ook prima.
Ik denk dat Zlatan ongeveer speelt naar wat men verwacht had.
Ik denk dat-ie wel met winst verkocht gaat worden uiteindelijk...
quote:dat zeker. Z'n ontwikkeling vorig seizoen was goed na een rampzalig debuutjaar en ook dit jaar zit er progressie in. Het lastige met zulke spelers is echter dat je nooit weet wanneer iemand aan z'n top zit. Het mooiste voorbeeld is Julio Ricardo Cruz. Bij Feyenoord dachten ze dat hij niet veel beter meer kon en dat Bologna z'n top was. Nu is hij de held van Inter
Op woensdag 3 december 2003 14:22 schreef HeatWave het volgende:
Zlatan begint steeds beter te spelen, niet zozeer qua scorend vermogen, maar meer qua algeheel veldspel en balvastheid. Als hij speelt is er altijd dreiging.
quote:Dat weet ik wel zeker..
Op woensdag 3 december 2003 14:33 schreef Doc het volgende:[..]
Ik denk dat-ie wel met winst verkocht gaat worden uiteindelijk...
En Sonck komt er nog wel... Dat heeft alleen ook een jaartje tijd nodig...
quote:Liever dat zowel anderen scoren als hijzelf, dan dat alleen anderen scoren.
Op woensdag 3 december 2003 14:25 schreef SCH het volgende:[..]
Kezman is beter dan Ibrahimovic, het is echt een goaltjesdief. Maar Kezman vind ik nou niet de speler waarvoor je naar een stadion komt. Heel veel briljante dingen (m.u.v. het doelpunt tegen Roda) heb ik van Kezman nog niet gezien.
Vanochtend las ik op de BBC op de shortlist van Ferguson dat Zlatan niet bij van Nistelrooij zou passen, omdat ze teveel op elkaar lijken. Even later stond met dezelfde redenatie dat Kezman juist wél uitstekend bij Man Utd past (omdat ze zo op elkaar lijken). Ondanks dat die conclusies na dezelfde redenatie compleet tegenovergesteld zijn, was ik het er toch mee eens.
Zlatan is een egoist, en wel een héle grote egoist, in de meeste gevallen. In het eerste jaar kwam dat er absoluut niet uit en werd al gesteld dat het een fantastische miskoop zou zijn, die voor het dubbele van het aankoopbedrag met een grote strik naar Roma gestuurd zou moeten worden. Het tweede seizoen scoorde 'ie in de HCE niet zo veel, maar wat je van hem wél kunt zeggen is dat 'ie zichzelf inmiddels terug heeft verdient door goals tegen Celta, Roma, Lyon en Valencia.
Wat dat betreft kun je hem nooit en te nimmer een miskoop noemen, of zeggen dat 'ie niet van waarde is geweest voor Ajax. Wat mij betreft mag Ibrahimovic nog tot in het einde der tijden in de spits van Ajax staan. Ik scheld genoeg op 'm, maar met die paar schamele acties die wel lukken, heb je een speler in huis waar je bek soms van open valt. Da's waar ik van hou en als we met zo'n gozer kampioen kunnen worden omdat de rest van het team ook regelmatig scoort, heb ik dat liever dan dat er eentje bij loopt die 34 goals maakt
quote:Dit was toch wel een briljante goal. Jammer van de tegenstander...
Op woensdag 3 december 2003 14:47 schreef twi het volgende:
Heel veel briljante dingen (m.u.v. het doelpunt tegen Roda) heb ik van Kezman nog niet gezien.
quote:Bij PSV had ie beter gerendeerd, want hij is meer een PSV-spits m.i.
Op woensdag 3 december 2003 14:50 schreef twi het volgende:
Sonck heeft zichzelf ook al voor de helft terugverdiend tegen Club. Hoe 'ie af en toe mee speelt, en ondanks dat 'ie een afmaker is niet egoistisch is, vind ik eigenlijk dat 'ie al voor een groot deel aangepast is aan Ajax. Ik blijf het zeggen: Sonck is een goeie! voor Ajax
quote:100% MEE EENS!!
Op woensdag 3 december 2003 14:47 schreef twi het volgende:[..]
Liever dat zowel anderen scoren als hijzelf, dan dat alleen anderen scoren.
Kezman is beter dan Ibrahimovic, het is echt een goaltjesdief. Maar Kezman vind ik nou niet de speler waarvoor je naar een stadion komt. Heel veel briljante dingen (m.u.v. het doelpunt tegen Roda) heb ik van Kezman nog niet gezien.
Vanochtend las ik op de BBC op de shortlist van Ferguson dat Zlatan niet bij van Nistelrooij zou passen, omdat ze teveel op elkaar lijken. Even later stond met dezelfde redenatie dat Kezman juist wél uitstekend bij Man Utd past (omdat ze zo op elkaar lijken). Ondanks dat die conclusies na dezelfde redenatie compleet tegenovergesteld zijn, was ik het er toch mee eens.
Zlatan is een egoist, en wel een héle grote egoist, in de meeste gevallen. In het eerste jaar kwam dat er absoluut niet uit en werd al gesteld dat het een fantastische miskoop zou zijn, die voor het dubbele van het aankoopbedrag met een grote strik naar Roma gestuurd zou moeten worden. Het tweede seizoen scoorde 'ie in de HCE niet zo veel, maar wat je van hem wél kunt zeggen is dat 'ie zichzelf inmiddels terug heeft verdient door goals tegen Celta, Roma, Lyon en Valencia.
Wat dat betreft kun je hem nooit en te nimmer een miskoop noemen, of zeggen dat 'ie niet van waarde is geweest voor Ajax. Wat mij betreft mag Ibrahimovic nog tot in het einde der tijden in de spits van Ajax staan. Ik scheld genoeg op 'm, maar met die paar schamele acties die wel lukken, heb je een speler in huis waar je bek soms van open valt. Da's waar ik van hou en als we met zo'n gozer kampioen kunnen worden omdat de rest van het team ook regelmatig scoort, heb ik dat liever dan dat er eentje bij loopt die 34 goals maakt
quote:Daar kan ik me ook wel in vinden, maar ik ben blij dat 'ie toch bij Ajax speelt, want om nou te zeggen dat 'ie het zo slecht doet...Ik had 't slechter verwacht, maar misschien had ik minder hoge verwachtingen dan andere Ajacieden.
Op woensdag 3 december 2003 14:58 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Bij PSV had ie beter gerendeerd, want hij is meer een PSV-spits m.i.
quote:Oh voor mij is Kezman wel een speler voor wie ik naar het stadion kom. Altijd een genot om hem te zien spelen.
Op woensdag 3 december 2003 14:47 schreef twi het volgende:
quote:Mooie goal ja, maar ik vind het een typische Kezman goal. Erg knap, maar om te zeggen dat ik 'm kan onderscheiden van een gemiddeld ander schot, nee. Vind het overigens ook een beetje overdreven (om het licht te zeggen) om hem met een dergelijke goal aan Bergkamp of van Basten te linken.
Op woensdag 3 december 2003 14:49 schreef Qi het volgende:[..]
Dit was toch wel een briljante goal. Jammer van de tegenstander...
Geef mij dan maar de goals tegen Lyon en Celta van Ibrahimovic
quote:Dat laatste woordje had je weg mogen laten, maar ik zie persoonlijk weinig schoonheid in het spel van Kezman. Zoals ik bijvoorbeeld ook weinig schoonheid in het spel van Machlas zag, of in het spel van Inzaghi zie.
Op woensdag 3 december 2003 15:07 schreef SCH het volgende:[..]
Oh voor mij is Kezman wel een speler voor wie ik naar het stadion kom. Altijd een genot om hem te zien spelen.
quote:Inderdaad.. Qua zien en spel heb ik liever Zlatan dan Kezman..
Op woensdag 3 december 2003 15:10 schreef twi het volgende:[..]
Dat laatste woordje had je weg mogen laten, maar ik zie persoonlijk weinig schoonheid in het spel van Kezman. Zoals ik bijvoorbeeld ook weinig schoonheid in het spel van Machlas zag, of in het spel van Inzaghi zie.
Als ik naar het vpoetballen ga, hoop ik dat mijn club wint maar ik let wel speciaal op de acties van bepaalde spelers, ook als de bal niet in de buurt is. Bij PSV zijn dan met name Kezman en van Bommel publieksspelers.
quote:Ik vind dit niet een typische Kezman goal, totaal niet. Zulk soort goals maakt hij zelden. En de vergelijking met Van Basten en Bergkamp ging wat ver, maar mooi was die goal zeker. Schitterend uitgespeeld en binnen geschoten.
Op woensdag 3 december 2003 15:09 schreef twi het volgende:[..]
Mooie goal ja, maar ik vind het een typische Kezman goal. Erg knap, maar om te zeggen dat ik 'm kan onderscheiden van een gemiddeld ander schot, nee. Vind het overigens ook een beetje overdreven (om het licht te zeggen) om hem met een dergelijke goal aan Bergkamp of van Basten te linken.
[Dit bericht is gewijzigd door Qi op 03-12-2003 15:23]
quote:Ik zou meer Robben vooruitschuiven als publiekstrekker, al ben ik het met je eens dat het telkens wel weer verbazingwekkend is dat Kezman zo scherp staat.
Op woensdag 3 december 2003 15:19 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik kom voor Kezman naar het stadion omdat ie zo verschrikkelijk scherp is. Dat is mooi om te zien, zijn loopacties, goals en inzet is onnavolgbaar. Voetbaltechnisch is Zlatan veel beter natuurlijk, al blijft ik van mening dat een spits van Ajax er gewoon 20-25 in moet leggen per seizoen, maar dat is een ander verhaal.Als ik naar het vpoetballen ga, hoop ik dat mijn club wint maar ik let wel speciaal op de acties van bepaalde spelers, ook als de bal niet in de buurt is. Bij PSV zijn dan met name Kezman en van Bommel publieksspelers.
Bovendien ben ik het wel met je eens dat een Ajacied er 25-30 in moet leggen. Aan de andere kant hebben we dat sinds 1995 of 1996 niet meer gehad. Op het gebied van goals zijn we sneller tevreden (20).
quote:Oh oh oh wat een vergelijkingen - nou ja, smaken verschillen. Ik vind Kezman een geweldige voetballer om naar te kijken, altijd dreigend, altijd aan het werk - echt niet zo'n muurbloempje als Machlas. Het is echt weer eens een voetballer waar ik van geniet, meer dan welke andere voetballer op de Nederlandse velden momenteel.
Op woensdag 3 december 2003 15:10 schreef twi het volgende:[..]
Dat laatste woordje had je weg mogen laten, maar ik zie persoonlijk weinig schoonheid in het spel van Kezman. Zoals ik bijvoorbeeld ook weinig schoonheid in het spel van Machlas zag, of in het spel van Inzaghi zie.
quote:Ik ben niet bevooroordeeld, vind het een goede speler. Maar constateer slechts. Het gemopper over hem is mij niet ontgaan. Men is nu wat meer aan hem gewend, vooral aan zijn solistische gedrag. Ik denk dat iedereen het gevoel heeft dat hij maar aan 60 procent van zijn rendement komt. Wat betekent dat hij een enorm potentieel heeft. Als dat er nog eens echt uitkomt.........
Op woensdag 3 december 2003 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Zlatan is top, jammer dat iedereen bevooroordeelt over die jongen is.
quote:Ik vind juist dat dat eruit aan het komen is op het moment. Hij begint een scorende spits te worden, is scherp en gevaarlijk, gaat veel dreiging van uit en is het solistische in zijn spel aan het reduceren. Natuurlijk kan het beter, maar dat kan het bij Kezman ook.
Op woensdag 3 december 2003 15:36 schreef SCH het volgende:[..]
Ik ben niet bevooroordeeld, vind het een goede speler. Maar constateer slechts. Het gemopper over hem is mij niet ontgaan. Men is nu wat meer aan hem gewend, vooral aan zijn solistische gedrag. Ik denk dat iedereen het gevoel heeft dat hij maar aan 60 procent van zijn rendement komt. Wat betekent dat hij een enorm potentieel heeft. Als dat er nog eens echt uitkomt.........
Persoonlijk vind ik de acties van Zlatan wel fraaier dan die van Kezza en Owen, maar aan Zlatan kan je je ook weer veel meer ergeren als-ie (weer eens) moeilijker doet dan nodig is. Owen en Kezman zijn veel efficiënter.
quote:Hij heeft, vind ik, helaas nog steeds de neiging altijd te zoeken naar de mooiste, i.p.v. de meest efficiënte oplossingen.
Op woensdag 3 december 2003 15:38 schreef Da_Sandman het volgende:Ik vind juist dat dat eruit aan het komen is op het moment. Hij begint een scorende spits te worden, is scherp en gevaarlijk, gaat veel dreiging van uit en is het solistische in zijn spel aan het reduceren. Natuurlijk kan het beter, maar dat kan het bij Kezman ook.
quote:Hier kan ik me wel aardig in vinden. Ik denk dat Kezman ook een egoist is maar er nog iets vaker in slaagt zichzelf weg te cijferen. Zlatan heeft soms briljante acties maar als daar een mislukte pass op volgt, dan.........tsja. Ik denk dat Zlatan echt nog veel meer kan - ik heb altijd het idee dat er bij hem aan het mentale gedeelte nog veel schort.
Op woensdag 3 december 2003 15:51 schreef Doc het volgende:
Kezman vind ik qua spel in zeker zin ook wel op Owen lijken. Een reden waarom ik denk dat Kezman best goed zou kunnen gedijen bij LFC als Owen weg zou gaan.Persoonlijk vind ik de acties van Zlatan wel fraaier dan die van Kezza en Owen, maar aan Zlatan kan je je ook weer veel meer ergeren als-ie (weer eens) moeilijker doet dan nodig is. Owen en Kezman zijn veel efficiënter.
quote:Zlatan is natuurlijk wat jonger dan Kezman dus mag hij mentaal wat instabieler zijn, maar toch vind ik hem juist sterker in zijn schoenen staan dan Kezman.
Op woensdag 3 december 2003 15:55 schreef SCH het volgende:[..]
Hier kan ik me wel aardig in vinden. Ik denk dat Kezman ook een egoist is maar er nog iets vaker in slaagt zichzelf weg te cijferen. Zlatan heeft soms briljante acties maar als daar een mislukte pass op volgt, dan.........tsja. Ik denk dat Zlatan echt nog veel meer kan - ik heb altijd het idee dat er bij hem aan het mentale gedeelte nog veel schort.
quote:En dat zit tussen z'n oren.. ben bang dat dat ook niet meer goed komt met hem.
Op woensdag 3 december 2003 15:55 schreef SCH het volgende:[..]
Hier kan ik me wel aardig in vinden. Ik denk dat Kezman ook een egoist is maar er nog iets vaker in slaagt zichzelf weg te cijferen. Zlatan heeft soms briljante acties maar als daar een mislukte pass op volgt, dan.........tsja. Ik denk dat Zlatan echt nog veel meer kan - ik heb altijd het idee dat er bij hem aan het mentale gedeelte nog veel schort.
Sonck:
Daarentegen vind ik Sonck een zeer goede koop die zich aan het bewijzen is. Hij is degene die de kansen van Zlatan af kan maken! Een combi van deze 2 spelers is voor mij duo!
quote:Je gaat nooit naar de CL wedstrijden die PSV speelt
Ik kom voor Kezman naar het stadion omdat ie zo verschrikkelijk scherp is.
quote:auw.....
Op woensdag 3 december 2003 16:40 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Je gaat nooit naar de CL wedstrijden die PSV speelt
quote:Los van het feit dat je een spits niet met een schaduwspits kunt vergelijken, is dat ook niet helemaal waar.
Op woensdag 3 december 2003 14:11 schreef Viper-X het volgende:[..]
Laten we het dan ff zo zeggen : Buffel in topvorm is beter dan Zlatan in topvorm...
quote:Misschien, maar de traditie bij Ajax is toch al lange tijd meer gericht op schaduwspitsen die veel scoren. Bovendien heb je ook de laatste jaren een grote verscheidenheid aan doelpuntenmakers. Dan heb ik ook liever 3 mensen die 10 tot 20 goals maken, dan 1 iemand die er 25 maakt.
Ik kom voor Kezman naar het stadion omdat ie zo verschrikkelijk scherp is. Dat is mooi om te zien, zijn loopacties, goals en inzet is onnavolgbaar. Voetbaltechnisch is Zlatan veel beter natuurlijk, al blijft ik van mening dat een spits van Ajax er gewoon 20-25 in moet leggen per seizoen, maar dat is een ander verhaal.Als ik naar het vpoetballen ga, hoop ik dat mijn club wint maar ik let wel speciaal op de acties van bepaalde spelers, ook als de bal niet in de buurt is. Bij PSV zijn dan met name Kezman en van Bommel publieksspelers.
quote:Deze moet ik nog even terughalen hoor... Ongelooflijk. De constantste speler van vorig seizoen wordt hier even afgeserveerd op een handvol duels, waarvan veel als noodgedwongen rechtsbuiten. Dan wordt er later nog gezegd dat hij op het middenveld niet goed is. Nee, waar speelde hij vorig seizoen dan?
Op dinsdag 2 december 2003 21:31 schreef sugarnieuws het volgende:[..]
Als dit zo kan blijven heeft hij nog een glansrijke carriere voor de boeg, wat pienaar betreft heb je wel gelijk dat hij te licht is. Hij is niet iemand waar je bang van wordt al komt hij met de bal op je af. Misschien is zijn techniek wel goed, maar het draait ook om mimiek!
En iemand die kan excelleren tegen het fysiek niet misselijke middenveld van Arsenal, kan nooit te licht zijn, zowel qua niveau als fysiek.
[Dit bericht is gewijzigd door methodmich op 03-12-2003 19:50]
quote:Pienaar is niet groot maar is wel een vechtertje die z'n fysiek heel slim en gedoseerd in weet te zetten. Davids is nou ook niet wat je zegt een beer. Nou moet ik zeggen dat ik nooit zo'n ontzettend grote aanhanger ben geweest van Pienaar (mede omdat z'n schot gewoon te dramatisch is voor woorden), maar het is een speler die anderen maar vooral zichzelf heel slim vrij weet te spelen.
Op woensdag 3 december 2003 17:33 schreef methodmich het volgende:Deze moet ik nog even terughalen hoor... Ongelooflijk. De constantste speler van vorig seizoen wordt hier even afgeserveerd op een handvol duels, waarvan veel als noodgedwongen rechtsbuiten. Dan wordt er later nog gezegd dat hij op het middenveld niet goed is. Nee, waar speelde hij vorig seizoen dan?
En iemand die kan excelleren tegen het fysiek niet misselijke middenveld van Arsenal, kan nooit te licht zijn, zowel qua niveau als fysiek.
quote:Davids is misschien geen beer om te zien maar die jongen is megasterk. Met Pienaar heb je het probleem zit ie in de wedstrijd of niet. Zit ie dat wel is ie erg nuttig, zit ie dat niet kost je dan 25 keer balverlies in een wedstrijd. Als je na 25 minuten ziet dat hij niet in de wedstrijd zit.. wisselen. Zelfde geldt min of meer voor Davids. Alleen het verschil is niet zozeer het balverlies maar meer het risico dat je met 10 man moet voetballen.
Op woensdag 3 december 2003 17:38 schreef twi het volgende:[..]
Pienaar is niet groot maar is wel een vechtertje die z'n fysiek heel slim en gedoseerd in weet te zetten. Davids is nou ook niet wat je zegt een beer. Nou moet ik zeggen dat ik nooit zo'n ontzettend grote aanhanger ben geweest van Pienaar (mede omdat z'n schot gewoon te dramatisch is voor woorden), maar het is een speler die anderen maar vooral zichzelf heel slim vrij weet te spelen.
quote:Dat zal het zijn
Op woensdag 3 december 2003 16:22 schreef sqlsmurft het volgende:
Maar goed ik ben ajacied en misschien lees ik het allemaal wat te gekleurt.
quote:Davids lijdt dus meer balverlies dan Pienaar... Ga maar eens kijken, 9 van de 10 door Edgar veroverde ballen heeft ie eerst zelf verloren...
Op woensdag 3 december 2003 18:21 schreef WaStEd het volgende:[..]
Davids is misschien geen beer om te zien maar die jongen is megasterk. Met Pienaar heb je het probleem zit ie in de wedstrijd of niet. Zit ie dat wel is ie erg nuttig, zit ie dat niet kost je dan 25 keer balverlies in een wedstrijd. Als je na 25 minuten ziet dat hij niet in de wedstrijd zit.. wisselen. Zelfde geldt min of meer voor Davids. Alleen het verschil is niet zozeer het balverlies maar meer het risico dat je met 10 man moet voetballen.
Ik wil alleen even zeggen dat ik echt wel kan genieten van Pienaar.
En over de spitsen maak ik me momenteel een heel stuk minder druk dan 2 jaar geleden eigenlijk.
quote:Tja, die is jammer genoeg uit de roulatie. Wanneer is die weer terug?
Op woensdag 3 december 2003 19:55 schreef Suijk het volgende:Ik wil alleen even zeggen dat ik echt wel kan genieten van Pienaar.
quote:Weet jij hoe oud hij was toen hij bij Ajax begon te spelen?
Op woensdag 3 december 2003 23:05 schreef rattaplan het volgende:
van der vaart was een psv'er, maar hij moest maar van club veranderen (als fan) toen hij bij ajax ging spelen!
quote:ja met nadruk was en nu is die ajacied
van der vaart was een psv'er, maar hij moest maar van club veranderen (als fan) toen hij bij ajax ging spelen!
quote:Ach, iedereen maakt wel eens een fout. Dat is menselijk.
van der vaart was een psv'er,
quote:Vorig jaar was hij super! En daardoor wordt er teveel van verwacht in dit nieuwe seizoen. Hij heeft nog niet echt de kansen gehad om zich te laten zien en daar reken ik hem op af! Blijkbaar heb ik te hogen verwachtingen van hem, ik zou hem graag weer willen zien zoals hij vorig jaar speelde, maar misschien komt dat nog.
Op woensdag 3 december 2003 17:33 schreef methodmich het volgende:[..]
Deze moet ik nog even terughalen hoor... Ongelooflijk. De constantste speler van vorig seizoen wordt hier even afgeserveerd op een handvol duels, waarvan veel als noodgedwongen rechtsbuiten. Dan wordt er later nog gezegd dat hij op het middenveld niet goed is. Nee, waar speelde hij vorig seizoen dan?
Just my 2 Cents....
Lobont
Trabelsi - Heitinga - Escude - Maxwell
Pienaar - Sneijder - Galasek - Van der Vaart
Sonck - Ibrahimovic
Het middenveld lijkt erg licht, maar in de praktijk zal dat best meevallen. Pienaar heeft bewezen tegen fysiek sterke spelers uit de voeten te kunnen (Vieira), Sneijder & Van der Vaart compenseren hun fysieke gesteldheid met een uitstekende techniek en Galasek is zelf fysiek sterk.
Eventueel Trabelsi eruit voor Grygera, omdat Trabelsi toch vertrekt en je Grygera zo alvast kunt laten wennen.
quote:nix mis mee toch!
Op donderdag 4 december 2003 09:53 schreef Sjwerver het volgende:
Ik zit NU al met mijn kop in Brugge
quote:het gaat ten koste van mijn arbeidsproductiviteit, zal mijn baas niet blij mee zijn
Op donderdag 4 december 2003 10:46 schreef sugarnieuws het volgende:[..]
nix mis mee toch!
quote:hahaha daar heb je gelijk in anders is het straks
Op donderdag 4 december 2003 11:05 schreef Sjwerver het volgende:[..]
het gaat ten koste van mijn arbeidsproductiviteit, zal mijn baas niet blij mee zijn
quote:Ik mis Nigel de Jong en aan de linkerkant zie ik geen enkele aankoop van Ronald. (SoetAars, die kuteagle, Mitea)
Op donderdag 4 december 2003 09:40 schreef Qi het volgende:
Pienaar zou best in de basis kunnen hoor. Een leuke 4-4-2 opstelling voor Koeman zou dan zijn:Lobont
Sonck - Ibrahimovic
Het middenveld lijkt erg licht, maar in de praktijk zal dat best meevallen. Pienaar heeft bewezen tegen fysiek sterke spelers uit de voeten te kunnen (Vieira), Sneijder & Van der Vaart compenseren hun fysieke gesteldheid met een uitstekende techniek en Galasek is zelf fysiek sterk.
Eventueel Trabelsi eruit voor Grygera, omdat Trabelsi toch vertrekt en je Grygera zo alvast kunt laten wennen.
Eigenlijk net zoiets als:
code:Trabelsi of De Jong kunnen lekker opstomen.Lobont Trabelsi - Heitinga - Escude - Maxwell
De Jong - Pienaar - Sneijder
Van der VaartIbrahimovic - Mitea
quote:
Op donderdag 4 december 2003 11:14 schreef sqlsmurft het volgende:
Veel voetbal in de ploeg
Als je het sec leest, is het hilairsch. Gelukkig maar voetbal in de ploeg, stel dat je veel waterpolo in de ploeg had, of squash
quote:Mijn meeste heterovrienden snappen geen ruk van die opmerking hoor
Op donderdag 4 december 2003 11:31 schreef sqlsmurft het volgende:
Waarom heb ik altijd het idee dat een hetero de opmerking "veel voetbal" meteen begrijpt en inziet dat het jargon is
Ik snap ook wel dat het jargon is, daarom juist. Jargon is vaak zo'n eigen leven gaan leiden dat het erg grappig is. "Veel voetbal in de ploeg"- vind je het zelf ook niet typisch?
quote:Het is toch nogal vanzelfsprekend dat er voetbal in een ploeg zit. Het is hetzelfde als zeggen dat het water nat is.
Op donderdag 4 december 2003 11:34 schreef sqlsmurft het volgende:niet in het minst!
quote:Je denkt toch niet dat De Jong een basis plaats krijgt als iedereen weer fit is? Als Trabelsi weer fit is, en zijn normale niveau terug heeft, dan zit De Jong gewoon weer op de bank. En Soetaars zit ook meer op de bank dan dat die in de basis staat. Voor Mitea is niet echt plaats als je 4-4-2 speelt, of je moet hem als spits opstellen samen met Ibrahimovic.
Op donderdag 4 december 2003 11:14 schreef sqlsmurft het volgende:
Ik mis Nigel de Jong en aan de linkerkant zie ik geen enkele aankoop van Ronald. (SoetAars, die kuteagle, Mitea)
Kortom dit is meer een wishfull thinking opstelling dan dat dit een serieuse optie is als iedereen fit zou zijn.
quote:Ik zie ook liever Nigel de Jong dan pienaar......
Op donderdag 4 december 2003 12:48 schreef sqlsmurft het volgende:
MIjn opstelling was ook niet eentje die Koeman zou maken maar serieus Koeman speelt altijd met aan de linkerkant een van zijn aankopen.
Ik denk dat Nigel dit jaar wel voor een basisplek kan gaan. Zeker nu Pienaar uit de roulatie is en hij nu echt zijn kans aan het pakken is.
De Jong is een leuke speler die op veel posities uit de voeten kan, maar op al die posities heeft hij naar mijn mening een beter iemand voor zich.
quote:De Jong is in mijn ogen meer een back als een middenvelder. Pienaar vind ik het sterkts centraal op het middenveld, op rechts gaat er veel minder dreiging van uit.
Op donderdag 4 december 2003 13:11 schreef Qi het volgende:
Als we dezelfde Pienaar terug zien als vorig seizoen dan zie ik echt wel liever Pienaar dan De Jong. Pienaar liet vorig seizoen de mooiste acties zien en was vaak de beste man aan Ajax' zijde. Zijn jullie dat alweer vergeten?De Jong is een leuke speler die op veel posities uit de voeten kan, maar op al die posities heeft hij naar mijn mening een beter iemand voor zich.
quote:Hij wordt meer gebruikt in de verdediging, maar we hebben het nu over de keuze tussen De Jong of Pienaar op het middenveld. Ik zeg dat ik dan liever Pienaar heb.
Op donderdag 4 december 2003 13:25 schreef WaStEd het volgende:[..]
De Jong is in mijn ogen meer een back als een middenvelder. Pienaar vind ik het sterkts centraal op het middenveld, op rechts gaat er veel minder dreiging van uit.
quote:Ligt eraan tegen wie je speelt.
Op donderdag 4 december 2003 13:28 schreef Qi het volgende:[..]
Hij wordt meer gebruikt in de verdediging, maar we hebben het nu over de keuze tussen De Jong of Pienaar op het middenveld. Ik zeg dat ik dan liever Pienaar heb.
quote:Sneijder kan prima controlerend spelen, en Pienaar kan ook verdedigend goed uit de voeten. Het middenveld zou naar mijn mening veel meer uit balans zijn als je dan voor De Jong kiest, dat is echt een aanvallend ingestelde speler.
Op donderdag 4 december 2003 13:31 schreef WaStEd het volgende:[..]
Ligt eraan tegen wie je speelt.
En wie er nog meer spelen.
Als je Sneijder en VDV al hebt + Pienaar zou Galasek al het verdedigende werk alleen moeten doen op het middenveld. Ik zie geen balans op het middenveld dan.
quote:Ja Trabelsi ook en toch speelt ie rechtsback. Die is aanvallend in balbezit, de Jong ook, bij balverlies speelt de Jong van nature veel verder terug dan Pienaar. Plus dat Pienaar verdedigend ver onderdoet voor de Jong. En controlerend spelen is iets anders als verdedigende capaciteiten hebben.
Op donderdag 4 december 2003 13:36 schreef Qi het volgende:[..]
Sneijder kan prima controlerend spelen, en Pienaar kan ook verdedigend goed uit de voeten. Het middenveld zou naar mijn mening veel meer uit balans zijn als je dan voor De Jong kiest, dat is echt een aanvallend ingestelde speler.
quote:Maar het ging erom of het middenveld uit balans was. Als je middenveld er zo uitziet dan is het naar mijn mening echt niet uit balans:
Op donderdag 4 december 2003 13:45 schreef WaStEd het volgende:[..]
Ja Trabelsi ook en toch speelt ie rechtsback. Die is aanvallend in balbezit, de Jong ook, bij balverlies speelt de Jong van nature veel verder terug dan Pienaar. Plus dat Pienaar verdedigend ver onderdoet voor de Jong. En controlerend spelen is iets anders als verdedigende capaciteiten hebben.
Sneijder & Galasek spelen controlerend en Pienaar & Van der Vaart kunnen mooi vanaf de flanken naar binnen trekken of opkomen.
quote:Zoals ik al zei, dat ligt aan de tegenstander. Tegen Real Madrid of Arsenal of Man U zou ik zo niet spelen.
Op donderdag 4 december 2003 13:52 schreef Qi het volgende:[..]
Maar het ging erom of het middenveld uit balans was. Als je middenveld er zo uitziet dan is het naar mijn mening echt niet uit balans:
Sneijder & Galasek spelen controlerend en Pienaar & Van der Vaart kunnen mooi vanaf de flanken naar binnen trekken of opkomen.
quote:Maar als ik voor zo'n middenveld zou kiezen dan zou ik dus niet voor De Jong kiezen, dat bedoelde ik te zeggen.
Op donderdag 4 december 2003 13:55 schreef WaStEd het volgende:[..]
Zoals ik al zei, dat ligt aan de tegenstander. Tegen Real Madrid of Arsenal of Man U zou ik zo niet spelen.
quote:In de HCE geen probleem. Dat kan Galasek wel aan.
Op donderdag 4 december 2003 14:01 schreef Qi het volgende:[..]
Maar als ik voor zo'n middenveld zou kiezen dan zou ik dus niet voor De Jong kiezen, dat bedoelde ik te zeggen.
quote:In Europa is het ook niet zo'n probleem hoor. Een soortgelijk middenveld stond vorig jaar tegen AC Milan op het veld en deed het niet zo slecht. Enige verschil was dat Van der Meyde op rechts speelde en Van der Vaart achter Ibrahimovic.
Op donderdag 4 december 2003 14:04 schreef WaStEd het volgende:[..]
In de HCE geen probleem. Dat kan Galasek wel aan.
quote:Milan speelt met Gatusso en Pirlo, 2 verdedigende middenvelders. Een beetje zoals Brazilie speelt. Bij Real en Man U heb je met aanvallende middenvelders te maken. Ik zie Sneijder nog niet Zidane of Scholes in z'n zak houden.
Op donderdag 4 december 2003 14:09 schreef Qi het volgende:[..]
In Europa is het ook niet zo'n probleem hoor. Een soortgelijk middenveld stond vorig jaar tegen AC Milan op het veld en deed het niet zo slecht. Enige verschil was dat Van der Meyde op rechts speelde en Van der Vaart achter Ibrahimovic.
quote:Nee, maar ik zie niemand bij Ajax bijv. een Zidane in z'n zak houden. Je stelt wel hele hoge eisen aan dit jonge Ajax. Ze moeten het ook van de collectieve prestatie hebben, niet per se van individuele prestaties.
Op donderdag 4 december 2003 14:11 schreef WaStEd het volgende:[..]
Milan speelt met Gatusso en Pirlo, 2 verdedigende middenvelders. Een beetje zoals Brazilie speelt. Bij Real en Man U heb je met aanvallende middenvelders te maken. Ik zie Sneijder nog niet Zidane of Scholes in z'n zak houden.
quote:Frankrijk-Tjechie 0-2 een jaar geleden
Op donderdag 4 december 2003 14:17 schreef Qi het volgende:[..]
Nee, maar ik zie niemand bij Ajax bijv. een Zidane in z'n zak houden. Je stelt wel hele hoge eisen aan dit jonge Ajax. Ze moeten het ook van de collectieve prestatie hebben, niet per se van individuele prestaties.
quote:Ja, maar dat zijn denk ik toch uitzonderingen. Net zoals Pienaar een tijdje geleden tegen Arsenal Vieira compleet in z'n zak had. Ik denk niet dat Galasek, of Pienaar, dergelijke prestaties keer op keer neer kunnen zetten.
Op donderdag 4 december 2003 14:20 schreef WaStEd het volgende:[..]
Frankrijk-Tjechie 0-2 een jaar geleden
Galasek had Zidane behoorlijk in z'n zak.
quote:Daarom moet je zorgen dat Galasek iemand bij zich heeft die ook goed verdedigd en dan zie ik toch echt liever de Jong als Pienaar.
Op donderdag 4 december 2003 14:24 schreef Qi het volgende:[..]
Ja, maar dat zijn denk ik toch uitzonderingen. Net zoals Pienaar een tijdje geleden tegen Arsenal Vieira compleet in z'n zak had. Ik denk niet dat Galasek, of Pienaar, dergelijke prestaties keer op keer neer kunnen zetten.
quote:Is helemaal niet nodig, zeker niet als je 4-4-2 speelt. Galasek staat zelfs vaak in een 4-3-3 opstelling als enige echt verdedigende middenvelder op het veld. Koeman stelt hem zo heel vaak op.
Op donderdag 4 december 2003 14:28 schreef WaStEd het volgende:[..]
Daarom moet je zorgen dat Galasek iemand bij zich heeft die ook goed verdedigd en dan zie ik toch echt liever de Jong als Pienaar.
quote:Klopt.. in de HCE, heb ik al eerder gezegd dat het dan wel kan.
Op donderdag 4 december 2003 14:36 schreef Qi het volgende:[..]
Is helemaal niet nodig, zeker niet als je 4-4-2 speelt. Galasek staat zelfs vaak in een 4-3-3 opstelling als enige echt verdedigende middenvelder op het veld. Koeman stelt hem zo heel vaak op.
quote:In Europa ook. Nogmaals, Koeman heeft Galasek geregeld gebruikt als enige verdedigende middenvelder. Tegen Club Brugge, Celta en AC Milan. Kijk de opstellingen maar na.
Op donderdag 4 december 2003 14:42 schreef WaStEd het volgende:[..]
Klopt.. in de HCE, heb ik al eerder gezegd dat het dan wel kan.
quote:Heb ook al gezegd dat als je tegen tegenstanders speelt met goeie aanvallende centrale middenvelders dat je dan anders moet spelen.
Op donderdag 4 december 2003 14:49 schreef Qi het volgende:[..]
In Europa ook. Nogmaals, Koeman heeft Galasek geregeld gebruikt als enige verdedigende middenvelder. Tegen Club Brugge, Celta en AC Milan. Kijk de opstellingen maar na.
quote:Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je nou De Jong, Yakubu of Obodai opstelt of een Pienaar die in vorm is. Ik denk dat Pienaar een verdedigende/controlerende rol prima kan vervullen op het middenveld. En dat Pienaar geen verdediger is is verder niet zo belang, je hebt veel goede verdedigende middenvelders die niet geschikt zijn voor in de verdediging.
Op donderdag 4 december 2003 15:06 schreef WaStEd het volgende:[..]
Heb ook al gezegd dat als je tegen tegenstanders speelt met goeie aanvallende centrale middenvelders dat je dan anders moet spelen.
Die ploegen die je nu opnoemt hebben dat niet.
quote:Daar spelen Pirlo en Gatusso achter.
Op donderdag 4 december 2003 15:12 schreef El_Bassie het volgende:
MIlan heeft rui costa en kaka, volgens mij kan mostovoj bij celta achter de spiten spelen, dus wat bazel je?
Mijn persoonlijke nummer één.
quote:Maar het zijn wel aanvallende middenvelders. En trouwens, tegen Manchester United werd ook gewonnen met Galasek centraal zonder extra verdedigende middenvelder ernaast. Ik heb het dan wel over het Amsterdam Tournament, maar toch.
Op donderdag 4 december 2003 15:17 schreef WaStEd het volgende:[..]
Daar spelen Pirlo en Gatusso achter.
Daar spelen Ignacio en Luccin achter.
quote:Die 4 die ik noem zijn echt verdedigend ingestelde middenvelders.
Op donderdag 4 december 2003 15:20 schreef Qi het volgende:[..]
Maar het zijn wel aanvallende middenvelders. En trouwens, tegen Manchester United werd ook gewonnen met Galasek centraal zonder extra verdedigende middenvelder ernaast. Ik heb het dan wel over het Amsterdam Tournament, maar toch.
quote:Die jij noemt wel, maar Kaka, Rui Costa en Mostovoi niet, dat was mijn punt. Jij zegt dat de ploegen die ik eerdere noemde niet met aanvallende centrale middenvelders spelen en ik laat zien dat dit niet waar is:
Op donderdag 4 december 2003 15:22 schreef WaStEd het volgende:[..]
Die 4 die ik noem zijn echt verdedigend ingestelde middenvelders.
Vriendschappelijke wedstrijden hecht ik 0 waarde aan.
AC Milan - Ajax: Kaka centraal op het middenveld.
Ajax - Celta: Mostovoi centraal op het middenveld.
Celta - Ajax: Mostovoi centraal op het middenveld.
Ajax - AC Milan: Kaka centraal op het middenveld.
quote:Mostovoi speelt dan als halve spits. Met Milosevic daarvoor. Werk voor centrale verdedigers dus.
Op donderdag 4 december 2003 15:30 schreef Qi het volgende:[..]
Die jij noemt wel, maar Kaka, Rui Costa en Mostovoi niet, dat was mijn punt. Jij zegt dat de ploegen die ik eerdere noemde niet met aanvallende centrale middenvelders spelen en ik laat zien dat dit niet waar is:
AC Milan - Ajax: Kaka centraal op het middenveld.
Ajax - Celta: Mostovoi centraal op het middenveld.
Celta - Ajax: Mostovoi centraal op het middenveld.
Ajax - AC Milan: Kaka centraal op het middenveld.
quote:Tja, zo kun je alles wel verdraaien om je gelijk te halen. Feit is dat het aanvallende centrale middenvelders zijn en dat de ploegen die ik eerder noemde daar mee spelen. Ik blijf bij mijn standpunt dat Ajax prima uit de voeten kan met eerder gegeven middenveld, zeker omdat Koeman ook eerder succesvol is geweest ermee. Ik zie niet in waarom je dan De Jong naast Galasek zou zetten.
Op donderdag 4 december 2003 15:38 schreef WaStEd het volgende:[..]
Mostovoi speelt dan als halve spits. Met Milosevic daarvoor. Werk voor centrale verdedigers dus.
En Kaka speelt achter Sjef en Pipo met Gatusso en Pirlo erachter zonder rechtsemiddenvelder omdat Cafu dat stuk meepakt.
quote:Ik verdraai niks.. het zijn feiten.
Op donderdag 4 december 2003 15:43 schreef Qi het volgende:[..]
Tja, zo kun je alles wel verdraaien om je gelijk te halen. Feit is dat het aanvallende centrale middenvelders zijn en dat de ploegen die ik eerder noemde daar mee spelen. Ik blijf bij mijn standpunt dat Ajax prima uit de voeten kan met eerder gegeven middenveld, zeker omdat Koeman ook eerder succesvol is geweest ermee. Ik zie niet in waarom je dan De Jong naast Galasek zou zetten.
quote:Ik: Je kan prima alleen met Galasek als verdedigende middenvelder spelen.
Op donderdag 4 december 2003 15:48 schreef WaStEd het volgende:[..]
Ik verdraai niks.. het zijn feiten.
Kijk, zo kunnen we natuurlijk wel aan de gang blijven
quote:Dit is niet waar, kijk de opstellingen maar na op UEFA.com. Koeman heeft alleen in de laatste wedstrijd echt heel behoudend en verdedigend gespeeld, daarvoor niet.
Koeman is dit jaar ook veel voorzichtiger in de CL. Ajax heeft vorig jaar nook gigantische mazzel gehad (Lyon uit, Valencia uit) met jouw opstelling. Hij speelt dit jaar verdedigender op het middenveld met de Jong, Yakubu Heitinga en Obodai. Dat komt niet alleen door de afwezigheid van Pienaar nu.
[Dit bericht is gewijzigd door Qi op 04-12-2003 16:03]
quote:1. half punt voor jou, half punt voor mij. Celta speelt met 1 spits en Mostovoi erachter. Dus is Mostovoi werk voor de verdediging.. niet het middenveld.
Op donderdag 4 december 2003 15:58 schreef Qi het volgende:[..]
Ik: Je kan prima alleen met Galasek als verdedigende middenvelder spelen.
Jij: Alleen in de HCE.
Ik: In Europa ook want Koeman heeft zo een aantal maal gespeeld.
Jij: Ja, maar dat was niet tegen clubs met aanvallende middenvelders.
Ik: Jawel, kijk maar naar AC Milan & Celta de Vigo.
Jij: Ja, maar...Kijk, zo kunnen we natuurlijk wel aan de gang blijven
[..]Dit is niet waar, kijk de opstellingen maar na op UEFA.com. Koeman heeft alleen in de laatste wedstrijd met twee verdedigende middenvelders gespeeld, daarvoor niet.
Ieder de helft dan.
Toch voorzichtiger als vorig seizoen.
En welke wedstrijden zijn gewonnen?
quote:de thuiswedstrijden op Milan na.
Op donderdag 4 december 2003 16:19 schreef Qi het volgende:
AC Milan - Ajax: Van der Vaart - Galasek - Yakubu - Pienaar
Ajax - Club Brugge: Van der Vaart - Galasek - Pienaar
Ajax - Celta de Vigo: Van der Vaart - Sneijder - Galasek - Pienaar
Celta de Vigo - Ajax: Van der Vaart - De Jong - Galasek
Ajax - AC Milan: (Maxwell) - Sneijder - Galasek - Obodai - (De Jong)En welke wedstrijden zijn gewonnen?
quote:Zegt natuurlijk niet zoveel, maar de wedstrijden die zijn gewonnen werden gespeeld zonder twee verdedigende middenvelders. Tegen Celta stond zelfs precies het middenveld waar ik het over had op het veld. Maarja, nogmaals, dit zegt niet zoveel.
Op donderdag 4 december 2003 16:21 schreef WaStEd het volgende:[..]
de thuiswedstrijden op Milan na.
Er vanuit gaande dat iedereen weer fit is tegen Club Brugge zou ik in ieder geval zo spelen:
Lobont
Sneijder - Galasek - Van der Vaart
Sonck - Ibrahimovic - Mitea
Hoe zou jij spelen?
quote:Als echt iedereen fit zou zijn... zou ik spelen met:
Op donderdag 4 december 2003 16:24 schreef Qi het volgende:[..]
Zegt natuurlijk niet zoveel, maar de wedstrijden die zijn gewonnen werden gespeeld zonder twee verdedigende middenvelders. Tegen Celta stond zelfs precies het middenveld waar ik het over had op het veld. Maarja, nogmaals, dit zegt niet zoveel.
Er vanuit gaande dat iedereen weer fit is tegen Club Brugge zou ik in ieder geval zo spelen:
Lobont
Sneijder - Galasek - Van der Vaart
Sonck - Ibrahimovic - Mitea
Hoe zou jij spelen?
Lobont
Trabelsi - Heitinga - O´Brien
Sonck - de Jong - Galasek - Maxwell
Sneijder
vd Vaart - Ibrahimovic
een 3-5-2 dus met Sneijder achter vdV en Fiets.
quote:Ik ken hem niet, maar zo komt hij op mij in ieder geval ook altijd over. Als hij terug zou weten te komen dan heeft Ajax veel meer mogelijkheden. Maxwell zou dan bijvoorbeeld linkshalf kunnen spelen, terwijl dat nu niet echt goed kan omdat je alleen Van Damme hebt als vervanger.
Op donderdag 4 december 2003 16:37 schreef WaStEd het volgende:
Hij weet het zelf niet eens.
Ik spreek hem wel eens, hij woont hier om de hoek, maar hij baalt goed, op en top sportman die jongen en een onwijs sympathieke no bullshit gozer.
quote:En Escudé. Die trouwens veel meer een linksback is als een centrale man.
Op donderdag 4 december 2003 16:44 schreef Qi het volgende:[..]
Ik ken hem niet, maar zo komt hij op mij in ieder geval ook altijd over. Als hij terug zou weten te komen dan heeft Ajax veel meer mogelijkheden. Maxwell zou dan bijvoorbeeld linkshalf kunnen spelen, terwijl dat nu niet echt goed kan omdat je alleen Van Damme hebt als vervanger.
quote:Die kan daar ook, Grygera zelfs ook, maar die spelers gebruik je over het algemeen toch voor de respectievelijk linker centrale verdediger en rechtsback posities.
Op donderdag 4 december 2003 16:52 schreef WaStEd het volgende:[..]
En Escudé. Die trouwens veel meer een linksback is als een centrale man.
quote:Wanneer heb jij O Brien voor het laatst zien voetballen ?
Op donderdag 4 december 2003 18:33 schreef twi het volgende:
Maxwell moet helemaal niet naar linkshalf. Hij is juist degene die het beste door kan schuiven naar het middenveld vanuit de verdediging. Juist dat is een grote kracht.
quote:Nee, omdat ie geblesseerd is en nog niet fit is geweest en op een andere positie speelde, voor de ploeg... Logisch dat hij dan niet het niveau haalt dat hij normaliter wel haalt. Als je van der Vaart linksbuiten zet, is zijn rendement ook lager.
Op donderdag 4 december 2003 08:33 schreef sugarnieuws het volgende:[..]
Vorig jaar was hij super! En daardoor wordt er teveel van verwacht in dit nieuwe seizoen. Hij heeft nog niet echt de kansen gehad om zich te laten zien en daar reken ik hem op af! Blijkbaar heb ik te hogen verwachtingen van hem, ik zou hem graag weer willen zien zoals hij vorig jaar speelde, maar misschien komt dat nog.
quote:Milan thuis en Milan uit, 5-3-2, zo u wilt te lezen als 3-5-2.
Op donderdag 4 december 2003 16:08 schreef WaStEd het volgende:[..]
1. half punt voor jou, half punt voor mij. Celta speelt met 1 spits en Mostovoi erachter. Dus is Mostovoi werk voor de verdediging.. niet het middenveld.
2.
Milan-Ajax Yakubu Galasek 4-4-2
Ajax-Brugge (zwakkere tegenstander) maar je hebt gelijk 4-3-3 met Pienaar
Ajax-Celta Galasek-Sneijder en Pienaar 4-4-2
Celta-Ajax de Jong-Galasek 4-4-3
Ajax-Milan Obodai-Galasek 4-4-2Ieder de helft dan.
Toch voorzichtiger als vorig seizoen.
quote:O'Brien is pure middelmaat, leuk voor de breedte.
Op donderdag 4 december 2003 19:21 schreef WaStEd het volgende:[..]
Wanneer heb jij O Brien voor het laatst zien voetballen ?
quote:Niet mee eens. Maar goed.
Op donderdag 4 december 2003 19:45 schreef methodmich het volgende:[..]
O'Brien is pure middelmaat, leuk voor de breedte.
quote:Toen was ie redelijk, maar dat was ook niet zo'n heel best WK he...
Op donderdag 4 december 2003 19:54 schreef WaStEd het volgende:[..]
Niet mee eens. Maar goed.
WK in Japan/Korea ook gemist zeker ?
O'Brien moet het hebben van werklust en is in die zin absoluut geen Ajax-speler. Ik vind het een jongen die bij FC Utrecht perfect zou kunnen uitblinken en bij Ajax op zijn tenen meekan en soms nuttig is, maar niet meer dan dat.
quote:O'Brien is geen Maxwell, maar ik vind hem toch wel wat beter dan Van Damme. Als je O'Brien hebt kun je Maxwell ook wat makkelijker linkshalf zetten, dat is een positie waar Maxwell ook uitstekend presteert. En de lange pass van O'Brien is ook erg nuttig, benadert de pass van Frank de Boer.
Op donderdag 4 december 2003 19:59 schreef methodmich het volgende:[..]
Toen was ie redelijk, maar dat was ook niet zo'n heel best WK he...
O'Brien moet het hebben van werklust en is in die zin absoluut geen Ajax-speler. Ik vind het een jongen die bij FC Utrecht perfect zou kunnen uitblinken en bij Ajax op zijn tenen meekan en soms nuttig is, maar niet meer dan dat.
Zondag was het er dan toch weer van gekomen,
Sint kon tussen de bedrijven door even komen kijken,
Mijn God, wat voelden die rotterdamse sukkels zich genomen,
Ze zijn simpelweg niet met Ajax te vergelijken.
Allereerst de ambiance in die betonnen bunker,
Alles was uit de kast gehaald,
Dat is iets waar ik al jaren naar hunker,
Ben blij dat ik aan de tifo-collecte heb meebetaald.
Meters doek kwamen uit de krochten van de Arena boven,
Fijn beschilderd en druipend van sarcasme,
Ik kon dat alles ook bijna niet geloven,
Sint kreeg na een paar honderd jaar zowat een orgasme.
Sint zag op zo'n doek ook een soort van evenbeeld,
zonder mijter, maar met een helm der Trojen,
Daarmee was de eerste tik al uitgedeeld,
dat doek was uit de categorie 'Hele mooie!!'
De vlag van mijn Israelische vrienden was ook weer uit het stof gehaald,
Het blauw-witte gevaarte bewoog soepeltjes op Zuid,
In het uitvak werd dan ook stevig gebaald,
dat kleine vierkante doekje van hen haalde nauwelijks iets uit.
Na 4 minuten scoorde Raphael al, een hele bijzondere,
Met de hak, vliegend door de lucht.
Het was zuiver toeval, aldus van Wonderen,
Zou ik ook zeggen als ik dienst was van die rotterdamse klucht.
En 7 minuten later was het diezelfde van Wonderen,
die lekker communiceerde met Mr. Clearasil,
Daardoor kon Van De Vaart de 2e er al snel in donderen,
De wedstrijd was gelopen, feyenoord was de piel.
Van Persie deed de vreugde nog meer opzwellen,
Door zijn maatje Ono te torpederen,
Als een boom deed zijn schot de Japanner vellen,
Beste Robin, je moet toch wel veel leren.
Jammer dat Lobont deze harikiri wist te voorkomen,
Zelfs bloemen werden hem daarvoor in het vooruitzicht gesteld,
Al heb ik net van één van mijn Pieten vernomen,
Dat de bloemen vanuit Maas-city ondertussen al zijn afbesteld.
Uiteindelijk droop het ongedierte dus af met een enorme kater,
Weer een wedstrijd waar ze geen punten mee scoorden,
Wel was er progressie, verklaarde Bertje later,
Maar dat zijn geen daden, alleen maar woorden.
En zo werd het dan toch een middag zoals door iedereen verwacht,
Sinterklaas heeft er in ieder geval van genoten,
Het werd een overwinning voor de stad van de Dam, het Waterlooplein en de Prinsengracht,
en in rotterdam, daar is nu echt 'alles naar de kloten!!'.
Met anti-rotterdamse groeten,
Sint Nicolaas
quote:Klopt, PSV is een kutclub met een prachtig stadion
Op donderdag 4 december 2003 22:06 schreef chelloboy het volgende:
Het is niet bijna niet te geloven,maar ik stond gisteravond onder dat grote ajaks embleem bij de Arena
Moest in HMH hal zijn voor Simple Red concert en ja dat is tegenover de Arena.
Nog beetje rondgekeken maar geef mij toch maar het Philips Stadion.
quote:Wat een diskwalificatie voor een zeer goede voetballer.
Op donderdag 4 december 2003 19:45 schreef methodmich het volgende:[..]
O'Brien is pure middelmaat, leuk voor de breedte.
quote:Zou wel eens willen weten wat ie moet laten zien om goed genoeg te zijn voor Ajax 1.
Op vrijdag 5 december 2003 14:07 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Wat een diskwalificatie voor een zeer goede voetballer.
Omdat de man zich altijd netjes opstelt en niet zo mediageil is noem jij het middelmaat. Want aan zijn voetbalkwaliteiten kan het niet liggen. Die gast heeft het al meermalen bewezen dat hij een topper is.
Beoogde basis Koeman begin van het seizoen.
1.Lobont
2. Trabelsi
3. Pasanen
4. Escudé
5. OBrien
6. Galasek
7.vd Meyde
8.Pienaar
9.Ibrahimovic
10, vdVaart
11.Sikora (bij gebrek aan beter)
quote:Dat laatste.. daar gaat het ook om.
Op vrijdag 5 december 2003 14:18 schreef Qi het volgende:
Een O'Brien in vorm houdt een Maxwell in vorm echt niet meer uit de basis voor de linksback positie. Maxwell is in een kleine periode enorm gegroeid, en dat kan echt een hele grote worden als hij deze lijn voortzet. O'Brien is naar mijn mening alleen nuttig als vervanger van Maxwell op de linksback positie, of als Maxwell op het middenveld speelt.
quote:Gelukkig, dan zijn we het eens dat O'Brien weliswaar nuttig is, maar niet verschrikkelijk belangrijk. Maxwell heeft de voorkeur.
Op vrijdag 5 december 2003 14:21 schreef WaStEd het volgende:[..]
Dat laatste.. daar gaat het ook om.
En sqlsmurft, ik schrijf O'Brien zeker niet af, het is een uiterst nuttige vervanger. Ik denk alleen dat O'Brien niet makkelijk een basisplaats zal kunnen veroveren in het huidige Ajax.
quote:Dat WK was toch gewoon niet best, kunnen we wel stellen in alle redelijkheid. Dat je daar aardig speelt, okee, maar goed... Daar speelde hij centraal op het middenveld, wat ie bij Ajax nooit doet. Als back maakt hij gewoon veel fouten, dat was altijd al zo. O'Brien is nuttig als reserve, maar als basisspeler mist hij gewoon voetbalkwaliteiten. Hij kan wat dingen een beetje, een hoop niet, niets bijzonder goed.
Op vrijdag 5 december 2003 14:13 schreef WaStEd het volgende:[..]
Zou wel eens willen weten wat ie moet laten zien om goed genoeg te zijn voor Ajax 1.
Zo´n WK, ach ja, daar loopt alleen middelmaat, los gezien van het feit dat hij voor die blessure gewoon een basisplaats had.
Dat had Koeman ook al voorzien, want hij heeft dit jaar de rugnummers omgegooid zodat zijn beoogde basis 1 tm 11 had. Grygera en Soetaers kwamen later. For the record, OBrien heeft #5 en Maxwell #15.
Dat hij nummer 5 had zegt me niks, dat was ook pure commercie.
quote:Als dat zo was, had hij al lang een vaste waarde geweest. Na die blessure kon hij zich niet meer terug in de ploeg spelen, een teken aan de wand. Als Ajax het van mensen als O'Brien moet gaan hebben (een erfenis van Wouters nog), dan ga je gewoon achteruit.
Op vrijdag 5 december 2003 14:07 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Wat een diskwalificatie voor een zeer goede voetballer.
Omdat de man zich altijd netjes opstelt en niet zo mediageil is noem jij het middelmaat. Want aan zijn voetbalkwaliteiten kan het niet liggen. Die gast heeft het al meermalen bewezen dat hij een topper is.
Jammer dat Danny Blind destijds niet kon voorkomen dat O'Brien een langjarig contract zou krijgen, onder invloed van Wouters.
Ik schrijf de man niet af, maar dat hij tekort komt om meer te kunnen dan aanklampen in Ajax 1 mag best gesteld worden.
quote:Dat ligt meer aan het feit dat het middenveld zich heeft ontwikkeld, met name Sneijder (en dan is er ook nog eens Mitea aan de linkerkant). De reden dat de concurrentie daar nog betrekkelijk rustig is, is dus omdat Maxwell ook goed linksback kan spelen, en die positie met het wegvallen van O'Brien toch vacant was.
Op vrijdag 5 december 2003 14:26 schreef Qi het volgende:
En sqlsmurft, ik schrijf O'Brien zeker niet af, het is een uiterst nuttige vervanger. Ik denk alleen dat O'Brien niet makkelijk een basisplaats zal kunnen veroveren in het huidige Ajax.
Om de positie van linksback te bekleden zou ik O'Brien (uiteraard gesteld dat hij na zijn blessure zijn niveau van daarvoor weer gewoon haalt) wel boven Maxwell verkiezen, maar niet als dat zou betekenen dat Maxwell helemaal niet in het veld zou staan. In de wedstrijden dat Maxwell op linkshalf heeft gespeeld, heeft hij bij mij toch altijd meer indruk gemaakt dan als linksback, en dat is dan ook waar ik Maxwell het liefst zie staan.
Dat zou echter wel betekenen dat er op het middenveld gesnoeid moet gaan worden, en waarschijnlijk zou dat ten koste van Sneijder moeten gaan (tenzij hij beter op rechts uit de voeten kan dan bijv. De Jong). Dan rijst de vraag of het het waard is de linkervleugel te versterken ten koste van Sneijder, en dat lijkt me weer niet.
Volgend seizoen echter, verwacht ik dat Van der Vaart weg is, waardoor er inderdaad een positie op het middenveld vrijkomt (voor Sneijder), en gesteld dat Maxwell blijft, kan hij doorschuiven naar linkshalf met O'Brien gewoon weer linksachter.
quote:Dan heb je eigenlijk 3 centrale middenvelders lopen voor 2 plaatsen. Dan zie ik liever De Jong op rechts en Maxwell op links, met Sneijder en Galásek in het centrum.
Op vrijdag 5 december 2003 16:48 schreef methodmich het volgende:
Pienaar zal eerder op de plek van vdV komen, met Sneijder en Galásek naast hem.
Ik vind persoonlijk Maxwell op het middenveld sterker dan als linksback, en aangezien je met O'Brien een prima linksback hebt (daar verschillen onze meningen ), zie ik dus liever die twee aan de linkerkant
quote:Ja, als je 4-4-2 speelt okee, maar Koeman zal wel 4-3-3 willen doen. Dus moeten Galásek en Sneijder naast Pienaar spelen.
Op vrijdag 5 december 2003 16:52 schreef Leshy het volgende:[..]
Dan heb je eigenlijk 3 centrale middenvelders lopen voor 2 plaatsen. Dan zie ik liever De Jong op rechts en Maxwell op links, met Sneijder en Galásek in het centrum.
Ik vind persoonlijk Maxwell op het middenveld sterker dan als linksback, en aangezien je met O'Brien een prima linksback hebt (daar verschillen onze meningen
), zie ik dus liever die twee aan de linkerkant
Overigens was Ajax een tijd op zoek naar een linksback, dus intern is het vertrouwen in O'Brien ook niet zo groot, heb ik het idee.
quote:Ga jij toch lekker daar heen.
Op donderdag 4 december 2003 22:06 schreef chelloboy het volgende:
Het is niet bijna niet te geloven,maar ik stond gisteravond onder dat grote ajaks embleem bij de Arena
Moest in HMH hal zijn voor Simple Red concert en ja dat is tegenover de Arena.
Nog beetje rondgekeken maar geef mij toch maar het Philips Stadion.
Ik zou niet dood gevonden willen worden in Eindhoven! Walgelijk staat en dat taaltje is helemaal zielig!!!!!
Verder ben ik het met Leshy eens, behalve dat Pienaar niet komt te spelen in zijn visie. Dan heb ik liever een aanvaller minder met Pienaar erbij (en Galasek als stofzuiger achter het middenveld). Desnoods is dit een leuke variant, waar Ibrahimovic meer gaat spelen als vasthouder (van de bal ) dan als 9.
code:mmmm, Christmas time is nearLobont
Trabelsi - Heitinga - Escudé - Maxwell
Pienaar - Galasek - Sneijder
Ibrahimovic - van der Vaart
Sonck
quote:ik vond het verschrikkelijk, die ene keer dat ik vanwege een begrafenis met de trein langs eindhoven moest
Op vrijdag 5 december 2003 16:59 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ga jij toch lekker daar heen.
Ik zou niet dood gevonden willen worden in Eindhoven! Walgelijk staat en dat taaltje is helemaal zielig!!!!!
vandaag las ik oude nummer van VI nog
koeman zag O'Brien als linksback, terwijl die ook als middenvelder uit de voeten kan
quote:Dat denk ik ook ja. Je kunt zeggen wat je wilt, maar sinds Kezman terug is wint PSV weer eenvoudig. Ok, van Zwolle en Volendam, maar het gebeurt wel, terwijl alle wedstrijden waar 'ie ontbrak, de punten die zijn verdient echt uit het vuur zijn gesleept.
Op zaterdag 6 december 2003 21:30 schreef Qi het volgende:
Ajax is nu toch wel zeker kampioen denk ik. Als PSV Kezman kwijt raakt in de winterstop dan zie ik ze Ajax echt niet meer inhalen.
quote:Met Kezman ook niet, dus wees niet bang. Kampioenuh!
Op zaterdag 6 december 2003 21:30 schreef Qi het volgende:
Ajax is nu toch wel zeker kampioen denk ik. Als PSV Kezman kwijt raakt in de winterstop dan zie ik ze Ajax echt niet meer inhalen.
quote:Zonder Kezman winnen ze ook wel van Volendam.
Op zondag 7 december 2003 10:59 schreef twi het volgende:[..]
Dat denk ik ook ja. Je kunt zeggen wat je wilt, maar sinds Kezman terug is wint PSV weer eenvoudig. Ok, van Zwolle en Volendam, maar het gebeurt wel, terwijl alle wedstrijden waar 'ie ontbrak, de punten die zijn verdient echt uit het vuur zijn gesleept.
Maar ik zie Kezman nog niet vertrekken en PSV is nog lang niet uitgeschakeld....
Zenuw beschadigd. Da's toch een tegenvaller.
Bron Langs de Lijn.
quote:da's minder. Hij is een van de weinige Ajacieden die ik wel goed en sympathiek vind
Op zondag 7 december 2003 16:41 schreef popolon het volgende:
Pienaar voor de rest van het seizoen uitgeschakeldZenuw beschadigd. Da's toch een tegenvaller.
Bron Langs de Lijn.
quote:De rest van het jaar dus he
Op zondag 7 december 2003 16:41 schreef popolon het volgende:
Pienaar voor de rest van het seizoen uitgeschakeldZenuw beschadigd. Da's toch een tegenvaller.
Bron Langs de Lijn.
Pienaar dit jaar niet meer in actie
Ronald Koeman bevestigde vanmiddag op de persconferentie dat Steven Pienaar dit jaar niet meer in actie komt. Zijn herstel verloopt allerminst voorspoedig. Mocht de middenvelder in de winterstop fit geraken dan zal hij in januari af moeten reizen naar Afrika voor de Africa Nations Cup.
quote:Oh, heb ik niet goed opgelet.
Op zondag 7 december 2003 16:45 schreef F1Bas het volgende:[..]
De rest van het jaar dus he
[Dit bericht is gewijzigd door popolon op 08-12-2003 22:05]
quote:Inderdaad, maar het zal morgen niet alleen van Galasek afhangen, de jongens die wél spelen moeten het gewoon klaren in Brugge.
Op maandag 8 december 2003 22:05 schreef twi het volgende:
Galasek kan toch niet spelen? Staat op TT...
quote:Dat is idd het geval, maar toch is Galásek altijd een van de dragende spelers bij Ajax, en zal hij dus zeker gemist worden.
Op maandag 8 december 2003 22:18 schreef Denni5 het volgende:
Inderdaad, maar het zal morgen niet alleen van Galasek afhangen, de jongens die wél spelen moeten het gewoon klaren in Brugge.
quote:Jammer, maar wel verwacht.
Van der Vaart kondigt vertrek bij Ajax aanAMSTERDAM, 9 december 2003 10:19 - Rafael van der vaart verlaat Ajax komende zomer! "Tijdens de winterstop bekijk ik de opties. Vorig jaar beloofde ik Ajax nog tot de zomer te blijven. maar voor het EK wil ik getekend hebben," zegt hij op de dag van Club Brugge-Ajax in de Belgische krant Het Laatste Nieuws, waarin hij ook zegt dat het Ajax-bestuur zich niet aan haar beloften gehouden heeft door in de zomer Chivu en Van der Meyde te verkopen. Afgesproken zou zijn, volgens de speler, dat Ajax met het team van vorig jaar zou gaan bouwen aan een nieuw gouden hoofdstuk in de clubhistorie. Van der Vaart: "Dat was de bedoeling, maar ineens waren Van der Meyde en Chivu weg. Dit is profvoetbal, en een bepaald moment moet je aan jezelf denken." Ook de financiën maken dat Van der Vaart bij Ajax wil vertrekken. "Dat speelt, maar er zijn nog andere dingen. In Engeland of Spanje is het elke week een topmatch. daar denk je aan als je tegen Groningen speelt voor lege tribunes. maar het voornaamste is, ik moet het naar mijn zin hebben."
Bron: www.voetbalonline.nl
edit:
Bij nader inzien twijfel ik eigenlijk of dit artikel wel betrouwbaar is. Ze quoten Van der Vaart en die zegt dan: "...elke week een topmatch...". Topmatch? Dat zou een Belg zeggen, een Nederlander zegt gewoon topwedstrijd.
[Dit bericht is gewijzigd door Qi op 09-12-2003 11:15]
quote:Nou, in ieder geval meer man dan die paar honderd bij Groningen. Maar, toegeven, als hij écht voor het publiek wil spelen dan kan hij beter naar Engeland gaan. Daar zitten de tribunes elke week helemaal vol en daar worden spelers ook gewaardeerd om hun spel. Daar klappen ze ook voor je als je wat moois doet met de bal.
Op dinsdag 9 december 2003 11:14 schreef SCH het volgende:Alsof in Spanje de tribunes zo vol zitten.
quote:Verder is het zo dat de geluiden die uit de spelersgroep zelf komen haaks op dit bericht staan. Ook kan ik me niet voorstellen dat hij voor het EK getekend wil hebben aangezien hij dit seizoen zijn beste wedstrijden in Oranje heeft gespeeld.
Op dinsdag 9 december 2003 11:12 schreef Qi het volgende:[..]
Jammer, maar wel verwacht.
edit:
Bij nader inzien twijfel ik eigenlijk of dit artikel wel betrouwbaar is. Ze quoten Van der Vaart en die zegt dan: "...elke week een topmatch...". Topmatch? Dat zou een Belg zeggen, een Nederlander zegt gewoon topwedstrijd.
quote:Doen wij ook hoor.
Op dinsdag 9 december 2003 11:17 schreef Qi het volgende:[..]
Nou, in ieder geval meer man dan die paar honderd bij Groningen. Maar, toegeven, als hij écht voor het publiek wil spelen dan kan hij beter naar Engeland gaan. Daar zitten de tribunes elke week helemaal vol en daar worden spelers ook gewaardeerd om hun spel. Daar klappen ze ook voor je als je wat moois doet met de bal.
Maar het is vooral geld, hij verdient nu natuurlijk ook heel weinig
quote:Ja, maar je snapt wel wat ik bedoel. Die hele competitie is natuurlijk veel aantrekkelijker. Meer publiek, betere spelers, betere faciliteiten, etc. En het geld speelt natuurlijk ook een rol. Als je daar 4 à 5 keer zoveel kan verdienen, dan is dat natuurlijk lekker.
Op dinsdag 9 december 2003 11:18 schreef SCH het volgende:[..]
Doen wij ook hoor.
En bij Groningen zijn er wel wat meer dan een paar honderd.Maar het is vooral geld, hij verdient nu natuurlijk ook heel weinig
quote:In Amsterdam klappen ze ook voor je bij elke mooie actie.
Op dinsdag 9 december 2003 11:17 schreef Qi het volgende:[..]
Nou, in ieder geval meer man dan die paar honderd bij Groningen. Maar, toegeven, als hij écht voor het publiek wil spelen dan kan hij beter naar Engeland gaan. Daar zitten de tribunes elke week helemaal vol en daar worden spelers ook gewaardeerd om hun spel. Daar klappen ze ook voor je als je wat moois doet met de bal.
quote:* Mee eens is.
Op dinsdag 9 december 2003 11:18 schreef Tony_Montana67 het volgende:
VdV moet eens kritisch naar zichzelf kijken. Hij is nog niet uitgeleerd in Nederland, een seizoen bij Ajax is beter zijn ontwikkeling.
quote:Als je al miljonair bent, vind ik dat echt een kul-instelling maar dat is persoonlijk he.
Op dinsdag 9 december 2003 11:22 schreef Qi het volgende:
Als je daar 4 à 5 keer zoveel kan verdienen, dan is dat natuurlijk lekker.
Die krant probeert gewoon een bommetje in de groep te gooien, zoals de pers wel vaker probeert.
quote:Lijkt me ook. Dat stukje over dat Ajax zich niet aan de beloften hield door Chivu te laten gaan lijkt me ook echt niet iets wat VdVaart gezegd heeft. Iedereen wist dat Chivu verkocht zou worden. Dat was gewoon een zekerheidje.
Op dinsdag 9 december 2003 11:35 schreef twi het volgende:
Denk dat er misschien 1 zinnetje van is gezegd door van der Vaart. Die Belgen hebben de rest gewoon uit hun duim gezogen. Kan me niet voorstellen dat van der Vaart zoiets zegt, zeker niet op dit moment.Die krant probeert gewoon een bommetje in de groep te gooien, zoals de pers wel vaker probeert.
Het zou voor VDV denk ik inderdaad beter zijn als-ie een seizoen met succes aanvoerder is. Het is duidelijk nog wennen voor 'm. Als-ie dat net als Chivu vorig jaar het met succes doet, dan pas is-ie klaar denk ik.
Maar goed, we merken het wel...
quote:Ik begrijp het wel, als mensen zoveel voor jouw diensten willen betalen...
Op dinsdag 9 december 2003 11:31 schreef SCH het volgende:[..]
Als je al miljonair bent, vind ik dat echt een kul-instelling maar dat is persoonlijk he.
quote:Jawel, maar daar wordt het spel veel meer gewaardeerd. Het publiek leeft daar iedere wedstrijd weer helemaal mee met de spelers en er heerst altijd een fantastische sfeer. Er bestaat geen mooiere competitie dan de Premier League.
Op dinsdag 9 december 2003 11:29 schreef Doezelhaar het volgende:[..]
In Amsterdam klappen ze ook voor je bij elke mooie actie.
Maar de bronnen zijn heel onbetrouwbaar maar hij heeft toch al eerder te kennen gegeven dat hij deze zomer weg gaat?
quote:Dat hij zat geld heeft mag duidelijk zijn, maar zou hij echt al een miljoen op z'n bankrekening hebben staan? Ik denk zelfs dat Van der Vaart nog niet financieel onafhankelijk is. Als hij vandaag een blessure zou krijgen, en nooit meer zou kunnen voetballen, dan kan hij denk ik echt niet voor de rest van zijn leven doen met het geld wat hij nu heeft.
Op dinsdag 9 december 2003 11:31 schreef SCH het volgende:[..]
Als je al miljonair bent, vind ik dat echt een kul-instelling maar dat is persoonlijk he.
We love Ajax 4 Ever
Afz: een geboren amsterdammertje
quote:Ben ik helemaal met je eens. Ging mij ook alleen maar om het klappen voor bepaalde acties.
Op dinsdag 9 december 2003 11:40 schreef Qi het volgende:Jawel, maar daar wordt het spel veel meer gewaardeerd. Het publiek leeft daar iedere wedstrijd weer helemaal mee met de spelers en er heerst altijd een fantastische sfeer. Er bestaat geen mooiere competitie dan de Premier League.
quote:Rafiie heeft wel meer dan een miljoen euro hoor. Eitje. Contract en hij laat zich lenen voor van alles en nog wat. Nee, hij is al wel binnen. Ajax is geen Groningen!
Dat hij zat geld heeft mag duidelijk zijn, maar zou hij echt al een miljoen op z'n bankrekening hebben staan? Ik denk zelfs dat Van der Vaart nog niet financieel onafhankelijk is. Als hij vandaag een blessure zou krijgen, en nooit meer zou kunnen voetballen, dan kan hij denk ik echt niet voor de rest van zijn leven doen met het geld wat hij nu heeft.
Voetballen ?-? vrees ik
[Dit bericht is gewijzigd door popolon op 09-12-2003 11:45]
quote:Omdat kranten ook wel eens onzin verzinnen?
Op dinsdag 9 december 2003 11:42 schreef SCH het volgende:
Maar waarom zou hij het niet gezegd hebben? Hij wordt gequote dus neem ik aan dat hij het gezegd heeft.
Jij gelooft ook altijd alles wat er in de Telegraaf gequote wordt?
quote:Een miljoen in guldens zal 'ie op het moment wel hebben denk ik. Maar z'n contract is pas vorig jaar maart ofzo verlengd, en dat vorige contract zal toch niet het meest fantastische geweest zijn.
Op dinsdag 9 december 2003 11:40 schreef Qi het volgende:[..]
Jawel, maar daar wordt het spel veel meer gewaardeerd. Het publiek leeft daar iedere wedstrijd weer helemaal mee met de spelers en er heerst altijd een fantastische sfeer. Er bestaat geen mooiere competitie dan de Premier League.
[..]Dat hij zat geld heeft mag duidelijk zijn, maar zou hij echt al een miljoen op z'n bankrekening hebben staan? Ik denk zelfs dat Van der Vaart nog niet financieel onafhankelijk is. Als hij vandaag een blessure zou krijgen, en nooit meer zou kunnen voetballen, dan kan hij denk ik echt niet voor de rest van zijn leven doen met het geld wat hij nu heeft.
quote:Als er gequoot wordt, mag je aannemen dat het klopt inderdaad. Het is me iets te makkelijk om er vanuit te gaan dat kranten zomaar dit soort berichten verzinnen. Ik zie ook niet in waarom ze dat zouden doen eigenlijk.
Op dinsdag 9 december 2003 11:44 schreef Doc het volgende:Omdat kranten ook wel eens onzin verzinnen?
Jij gelooft ook altijd alles wat er in de Telegraaf gequote wordt?
quote:Het woord "topmatch" in de quote geeft me een donkerbruin vermoeden dat ze het met quotes niet zo nauw nemen bij onze zuiderburen.
Op dinsdag 9 december 2003 11:46 schreef SCH het volgende:[..]
Als er gequoot wordt, mag je aannemen dat het klopt inderdaad. Het is me iets te makkelijk om er vanuit te gaan dat kranten zomaar dit soort berichten verzinnen. Ik zie ook niet in waarom ze dat zouden doen eigenlijk.
quote:Onrust stoken, simpel. Jij kunt ook kritisch naar de pers kijken en gelooft ook echt niet alles wat er geschreven wordt.
Op dinsdag 9 december 2003 11:46 schreef SCH het volgende:
Ik zie ook niet in waarom ze dat zouden doen eigenlijk.
Ik zeg niet dat het niet per definitie onwaar is, maar ook niet per se waar.
quote:Vast en zeker.
Op dinsdag 9 december 2003 11:48 schreef Qi het volgende:
Maar ff serieus. Een Nederlander zou toch nooit van een 'topmatch' spreken? Dat is toch echt Belgisch voor 'topwedstrijd'.
quote:Net zoiets als dat een Belg het woord 'fan' op een hele andere manier uitspreekt dan een Nederlander. Sommige verschillen zijn gewoon heel duidelijk, en het woordje 'topmatch' lijkt mij erg onwaarschijnlijk uit de mond van een Nederlander.
Op dinsdag 9 december 2003 11:49 schreef popolon het volgende:[..]
Vast en zeker.
[Dit bericht is gewijzigd door Qi op 09-12-2003 11:54]
Ook legitiem.
quote:Ze zijn er al lang hoor
Op dinsdag 9 december 2003 11:53 schreef zjroentje het volgende:
Kom aan Ajax.
quote:Oh, dat woord is gewoon verbelgischt maar zegt mij niks over de betrouwbaarheid van de quote. Ik ben nooit zo van de complottheorieen -de kans is het grootst dat het bericht gewoon klopt.
Op dinsdag 9 december 2003 11:47 schreef twi het volgende:[..]
Het woord "topmatch" in de quote geeft me een donkerbruin vermoeden dat ze het met quotes niet zo nauw nemen bij onze zuiderburen.
quote:Dat is juist logisch, Van der Vaart is wat onbevangener naar journalisten die hij niet kent.
Op dinsdag 9 december 2003 11:52 schreef twi het volgende:
Vind het op zich altijd wel typisch dat de buitenlandse pers de meest sappige quotes weten los te weken in de twee dagen rond zo'n wedstrijd, terwijl de binnenlandse pers eigenlijk 365 dagen in het jaar bezig is met het krijgen van die quotes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |