En allerlei plannen om de groep weer breder onder de aandacht te brengen, omdat ze geen 'format-groep' zijn, is de airplay en aandacht beperkt.
Kortom, op naar 2004!
quote:die heb ik ook besteld!
Op woensdag 3 december 2003 15:29 schreef OProg het volgende:
Ik overweeg ook wel om de "Deluxe Campaign Edition" te bestellenHoewel wel duur maar wel gaaf om te hebben
2 Mei 013, Tilburg
3 Mei Vredenburg, Utrecht
4 Mei IJsselhallen, Zwolle
De officiele voorverkoop is inmiddels begonnen via de bekende adressen
quote:Precies, Fish is het enige dat kleur en inhoud gaf aan Marillion.
Op vrijdag 12 december 2003 13:14 schreef kriele het volgende:
Voor een reunie tour met Fish zou ik nog wel eens een keer heengaan.
quote:Tsjah, Misplaced Childhood deel 12 maken werkt ook niet en Fish is nou ook niet echt meer wat het geweest is. Je moet door en Marillion probeert tenminste nog nieuwe wegen in te slaan. Niet altijd met evenveel succes maar en zitten ook weer goede dingen bij. Die laatste vind ik een heel goede plaat
Op vrijdag 12 december 2003 13:11 schreef kriele het volgende:
Ik vraag me af waarom marillion nog steeds doorgaat. Het is muzikaal nog wel aardig(meer niet) en kwa populairiteit geen schim meer van eerder. Vergane glorie.
quote:Als alles dat niet meer echt zo polulair is als vroeger of zo populair als een baan topbands zal het vrij stil worden...
Ik vraag me af waarom marillion nog steeds doorgaat. Het is muzikaal nog wel aardig(meer niet) en kwa populairiteit geen schim meer van eerder. Vergane glorie.
En Marillion heeft nog een vrij trouwe fanbase
quote:Dat irriteert me dan ook, dat ze misbruik maken van die trouwe fanbase. Ik draai die Marillion platen nog steeds met veel plezier. Echter ik vind, en met mij vele anderen, dat het 40 euro vragen voor een CD gewoon belachelijk veel geld is. IK kan er niets aan doen dat Marillion minder populair is geworden. Ze hoeven van mij ook geen miljoenen platen te verkopen. Dat wil nog niet zeggen dat ik ze niet koop. Ligt Marbels voor 15 euro in de winkel, dan zal ik deze zeker aanschaffen. Voor 40 Euro kan ik zoveel andere leuke dingen kopen. 100 piek voor 2 CDs kom op zeg. Doe het dan zoals bijvoorbeeld David Baerwald het deed. In eigen beheer een dubbel CD uitbrengen en voor een (te) schappelijk bedrag aan de man brengen (20 dollar toen). Dan praten we weer verder. Bij 40 euro zeg ik
Op vrijdag 12 december 2003 13:29 schreef OProg het volgende:[..]
Als alles dat niet meer echt zo polulair is als vroeger of zo populair als een baan topbands zal het vrij stil worden...
En Marillion heeft nog een vrij trouwe fanbase
[Dit bericht is gewijzigd door desintbestaat op 12-12-2003 13:47]
quote:Dan zou ik ook zeker gaan. Ik zal binnenkort Marbles eens luisteren, ach waarom niet gewoon nu meteen.
Op vrijdag 12 december 2003 13:14 schreef kriele het volgende:
Voor een reunie tour met Fish zou ik nog wel eens een keer heengaan.
Even geluisterd: Het kon me niet boeien. Natuurlijk zijn het maar een paar korte stukjes, en ik had ze liever niet achter elkaar in 1 mp3 gehad. Maar het klinkt nogal flauw.
[Dit bericht is gewijzigd door Angel_of_Dth op 12-12-2003 13:50]
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 13:12 schreef yvonne het volgende:
Ik ga als MuadDib gaat
quote:let wel, korte stukjes, nog niet gemixt
Op vrijdag 12 december 2003 13:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:Even geluisterd: Het kon me niet boeien. Natuurlijk zijn het maar een paar korte stukjes, en ik had ze liever niet achter elkaar in 1 mp3 gehad. Maar het klinkt nogal flauw.
quote:waarom niet? punt 1 heeft men er zelf lol in. maar nog belangrijker, het is een groep die niet zoals veel groepen uit de commerciele bloeiperiode uitsluitend teruggrijpt op deze periode.
En wat betreft de prijzen, de 40 euro is voor de voorintekening met de super de luxe uitgave, met naamsvermelding ed. Je kan het straks ook in een 'reguliere' uitgave kopen tegen normale prijs hoor.
quote:dat is het mooie van muziek, iedereen heeft zelf zijn favorieten.
Op zaterdag 13 december 2003 19:18 schreef kriele het volgende:
anoraknophobia een van de betere albums? Ik heb hem ook, maar misschien dat jij een ander hebt? Het is niet meer dan een geinig album met enkele geslaagde nummers.
quote:Ik vind juist dat Marillion nu in muzikaal opzicht veel meer te bieden heeft dan in de tijd met Fish. Origineler en zeker gedurfder. Het Fish-era vind ik, achteraf bekeken, toch meer het nadoen van de oude symfo-giganten, Genesis voorop. Fish is natuurlijk een fantastische frontman en tekstschrijver en ik heb me in die jaren fantastisch vermaakt met de heren, heb ook alle platen uit die periode en ik pink ook een traantje weg bij het kijken van "Recital From The Script", maar eerlijk gezegd draai ik die oude albums nog maar zelden (op Clutching At Straws na misschien), terwijl ik het latere werk toch regelmatig draai.
quote:Brave en Afraid Of Sunlight en persoonlijk vond ik Radiation wel okee, maar daar zijn de meningen ook erg over verdeeld.
Op zondag 14 december 2003 13:36 schreef fripper het volgende:
Ik ben in de Fish tijd groot liefhebber geweest van Marillion, maar ik ben afgehaakt na Holidays in Eden , die ik toch wel erg vond tegenvallen. Wat zijn de betere albums van na die tijd ?
quote:Voor Brave moet je absoluut rustig de tijd nemen. Echt gaan zitten en niets anders doen.
Op zondag 14 december 2003 13:36 schreef fripper het volgende:
Ik ben in de Fish tijd groot liefhebber geweest van Marillion, maar ik ben afgehaakt na Holidays in Eden , die ik toch wel erg vond tegenvallen. Wat zijn de betere albums van na die tijd ?
en Muaddib: Radiation kan ik ook wel waarderen. Vooral ook omdat het allermooiste nummer dat ze ooit gemaakt hebben hier op staat (a few words for the dead), het bombastische Cathedral Wall en het prachtige, ook tekstueel zeer fraaie, Three minute boy (moet aan al die Idols denken als ik de tekst weer hoor).
quote:Nee hoor, als album vind ik Marillion.com niet goed. Ook Holidays in Eden als geheel niet en ook This Strange Engine niet. Uit de Fish tijd Fugazi. Ook Radiation als geheel vind ik niet goed. En van Afraid of Sunlight is 2/3 geweldig.
Op maandag 15 december 2003 08:23 schreef desintbestaat het volgende:
Zeg evert welke plaat van Marillion vind je niet goed dan? Volgens mij heb je ze bijna allemaal al genoemd als heel goed
Er staat wel goede nummers op, maar het zijn geen geweldige albums.
quote:Fugazi niet goed? Lees ik dat nou goed? Blasfemie!
Op maandag 15 december 2003 12:12 schreef evert het volgende:[..]
Nee hoor, als album vind ik Marillion.com niet goed. Ook Holidays in Eden als geheel niet en ook This Strange Engine niet. Uit de Fish tijd Fugazi. Ook Radiation als geheel vind ik niet goed. En van Afraid of Sunlight is 2/3 geweldig.
Er staat wel goede nummers op, maar het zijn geen geweldige albums.
quote:Als album geheel, je leest het goed.
Op maandag 15 december 2003 12:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Fugazi niet goed? Lees ik dat nou goed? Blasfemie!
Transatlantic-Bridge across forever. Mega goeie plaat met Pete Trewavas op bas.
Neal Morse-zang en keyboards
Roine Stolt-gitaar en zang
Mike Portnoy-drums en zang
quote:Och, nou ken ik die niet, dus daar kan ik niet over oordelen.
Op maandag 15 december 2003 12:57 schreef evert het volgende:[..]
Als album geheel, je leest het goed.
Er staan juweeltjes op maar in zijn totaliteit toch minder dan bijv. Brave, Script, Anoraknophia, Clutching etc.
quote:ja die is al 2 weken niet uit mijn auto cd speler te krijgen....
Op vrijdag 26 december 2003 17:11 schreef MuadDib het volgende:
"Neverland", een nummer dat in een live uitvoering op de nieuwe 'kerst'cd van Marillion staat en op "Marbles" zou moeten gaan verschijnen klinkt behoorlijk veelbelovend...
(heeft een beetje pink floyd sfeertje)
top, wat een fans!
Nee, ik wacht wel tot Marbles deze week in de bus valtquote:Op maandag 5 april 2004 00:01 schreef evert het volgende:
niemand die de single al gehoord heeft?
Ik ook ga ook 4 mei, heb der erg veel zin in. En ik ben ook meer bekend met het Marillion materiaal met Fish, maar goed ik heb nog de tijd om materiaal zonder Fish extra te beluisteren.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 16:59 schreef JedaiNait het volgende:
Ik ga 4 mei, naar het concert in Zwolle, ben erg benieuwd, ken eigenlijk alleen de Marillion van Fish...
Ik heb intussen de DVD gezien (zonder Fish), die vind ik erg goed, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het helamaal goed komtquote:Op maandag 5 april 2004 10:38 schreef ChiPMaN het volgende:
[..]
Ik ook ga ook 4 mei, heb der erg veel zin in. En ik ben ook meer bekend met het Marillion materiaal met Fish, maar goed ik heb nog de tijd om materiaal zonder Fish extra te beluisteren.
KLOPTquote:Op maandag 19 april 2004 17:30 schreef MuadDib het volgende:
Ik heb hem nu 2 keer beluisterd en ik vind hem erg goed. Intens is misschien wel de beste betiteling voor het geheel. En inderdaad een erge groeiplaat, het duurt wel eventjes voordat je "er in zit". En het artwork ziet er ook meer dan verzorgd uit.
Kortom: Hulde voor Marbles!
Het is dus wel de moeite om de cd eens een kans te geven? Of Marillion zonder Fish toch nog een kans te geven? Radiation viel me gigantisch tegen, en ook ander werk dat ik hoorde was niet wat ik ervan verwachtte.quote:Op maandag 19 april 2004 17:30 schreef MuadDib het volgende:
Ik heb hem nu 2 keer beluisterd en ik vind hem erg goed.
Als je niet zo gecharmeerd bent van het latere werk dan zal dit album je waarschijnlijk ook tegenvallen. Marillion nu heeft op muzikaal gebied nu eenmaal weinig meer te maken met de Fish-periode.quote:Op dinsdag 20 april 2004 12:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het is dus wel de moeite om de cd eens een kans te geven? Of Marillion zonder Fish toch nog een kans te geven? Radiation viel me gigantisch tegen, en ook ander werk dat ik hoorde was niet wat ik ervan verwachtte.
Ik ben natuurlijk door mijn vader al erg bevooroordeeld, hij vindt het niks zonder Fish, dus dat zal ook wel een rol spelen.
Lkw is wat flauw, maar kan het ook niet laten even - visueel - mee te vloeken...quote:Op dinsdag 20 april 2004 05:55 schreef IsaacD het volgende:
* IsaacD gaat is lekker vloeken in de kerk
Kayleigh![]()
![]()
Daar heb je gelijk in. Nou ja, als ik 'm eens tegenkom zal ik het misschien toch nog eens proberen. En als het niks is, dan zet ik snel weer Fugazi of Script... op.quote:Op dinsdag 20 april 2004 16:17 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Als je niet zo gecharmeerd bent van het latere werk dan zal dit album je waarschijnlijk ook tegenvallen. Marillion nu heeft op muzikaal gebied nu eenmaal weinig meer te maken met de Fish-periode.
Ok, Radiation was niet het beste album, maar daarop stond wel hun allermooiste nummer ooit! (a few words for the dead)quote:Op dinsdag 20 april 2004 12:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Radiation viel me gigantisch tegen, en ook ander werk dat ik hoorde was niet wat ik ervan verwachtte.
Nogmaals: het beste nummer van Marillion staat op Fugazi, en heet toevallig ook Fugazi.quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:04 schreef evert het volgende:
[..]
Ok, Radiation was niet het beste album, maar daarop stond wel hun allermooiste nummer ooit! (a few words for the dead)
'this world is totally fugazi'quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nogmaals: het beste nummer van Marillion staat op Fugazi, en heet toevallig ook Fugazi.
Voor EMI zijn toch echt nog 4 cds en een hele berg singles en videos gemaakt na het vertrek van Fish...quote:We hebben het hier inderdaad over de Britse symphoband die halverwege de jaren tachtig hits scoorde met Lavender en Kayleigh, maar die na het vertrek van zanger Fish labelloos raakte, en toen overleefde via een fanatieke fanbase op het internet.
Denk eens aan alle tere kinderzieltjes die dan ineens zoiets te horen krijgen ipv de normale standaard zult...quote:Op zaterdag 24 april 2004 01:35 schreef Zander het volgende:
“Ik wil hier een punt mee maken, want Marillion past niet binnen het format van 3FM.”
Van dit soort zinnen krijg ik dus echt kromme tenen. Ik ben eigenlijk helemaal geen Marillion-fan, maar kennelijk ligt het 'format' van 3FM dus al dusdanig vast dat er echt alleen nog maar in de late uurtjes ruimte is voor muziek die ook maar een beetje afwijkt van de norm, ongeacht hoeveel exemplaren er verkocht worden.
waar is je review van het album?quote:Op zaterdag 24 april 2004 06:47 schreef MuadDib het volgende:
En dat terwijl "You're Gone" helemaal niet zo radio-onvriendelijk is. Luchtig met een hippe beat
Mwah, de Kayleigh-erfenis zal ik maar zeggen...
Overigens zal het aan m'n reet roesten hoe hoog Marillion in een of andere top 40 staat. Het is en blijft toch een echte album-band.
Vond ik ook een rare opmerking, als je vindt dat marillion in de top40 hoort, dan moet je toch ook vinden dat t nummer op 3fm enz moet worden gedraaid. Maar die opmerking is dus van de gast die de actie opgezet heeft, he.quote:Op zaterdag 24 april 2004 01:35 schreef Zander het volgende:
“Ik wil hier een punt mee maken, want Marillion past niet binnen het format van 3FM.”
Van dit soort zinnen krijg ik dus echt kromme tenen. Ik ben eigenlijk helemaal geen Marillion-fan, maar kennelijk ligt het 'format' van 3FM dus al dusdanig vast dat er echt alleen nog maar in de late uurtjes ruimte is voor muziek die ook maar een beetje afwijkt van de norm, ongeacht hoeveel exemplaren er verkocht worden.
Hoi, misschien een beetje late reactie. Maar 't gaat echt niet slecht met onkel Fish hoor. Hij heeft pas nog een tour gedaan om zijn nieuwe album te promoten: "Field of crows". 't lijkt in niks meer op de oude Marillion wat Fish nu doet, maar ja, zelfs Marillion lijkt niet meer op de oude Marillion. Wat betreft drugs en alcohol, hij houdt inderdaad van een drankje en een blowtje, maar hij ligt gelukkig niet in de goot.quote:Op vrijdag 12 december 2003 13:27 schreef kriele het volgende:
Het schijnt trouwens wel erg slecht met Fish te gaan. Alcohol en drugs...
Dat doen ze dan ook al jaren niet meer.quote:Op maandag 26 april 2004 14:52 schreef tbl1966 het volgende:
In mijn visie moet Hogart ook geen oud Marillion werk zingen, daar heeft 'ie gewoon niet genoeg ballen voor en zijn de liedjes te autobiographisch voor.
Gelukkig dan maarquote:Op maandag 26 april 2004 15:09 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook al jaren niet meer.
Zie: http://www.standby.fm/megatop100.htmquote:8 -- marillion you're gone
Dat wordt TOTP !!!quote:Op maandag 26 april 2004 20:28 schreef Staaf het volgende:
'You're gone' is dan toch een hit geworden! Marillion komt deze week binnen op nummer 8!! in de Mega Top 50! Netjes hoor!!
[..]
Zie: http://www.standby.fm/megatop100.htm
Misschien na 3 mei, dan ligt hij in de winkel. En eerst eens even afwachten wat de "normale" dubbel-cd gaat kosten, dat kan ook nog een optie zijn ...quote:Op donderdag 29 april 2004 01:34 schreef evert het volgende:
niemand anders die de cd al gekocht heeft? muv Muaddib?
In de nieuwe Aloha staat over zowel Marillion als Fish een stukje . Uit het verhaal van Fish blijkt dat het acteren voor hem nu minstens zo belangrijk is als de muziek. Field of Crows zal wel eens zijn laatste cd kunnen zijn. Dit komt oa door zijn afkeer van de huidige muziekindustrie.quote:Op maandag 26 april 2004 20:17 schreef tbl1966 het volgende:
Dat klopt, hij heeft ook een rolletje gehad in een serie over Zorro en speelt in de film "9 dead gay guys". Vorig jaar is 'ie ook nog gevraagd om mee te doen in de musical over Queen "We will rock you" maar dit kwam slecht uit met de opnames van het nieuwe album. Verder is hij ook gevraagd om in de rock opera over Leonardo da Vinci te spelen, maar dat heeft hij ook afgeslagen. Hij heeft ook 2 keer meegedaan met "never mind the buzzcocks".
Ik heb gisteren Radiation bij de 2e-hands cd-boer vandaan gehaald, en ik ben er best positief over inderdaad. Beetje wisselvalliger dan Afraid of Sunlight, maar dat komt ook door de wat grotere experimenteerdrift. Wat op zich wel weer erg positief is, het is in ieder geval geen voorspelbare plaat.quote:Op zondag 14 december 2003 13:38 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Brave en Afraid Of Sunlight en persoonlijk vond ik Radiation wel okee, maar daar zijn de meningen ook erg over verdeeld.
moet je toch nog is naar Brave luisteren, ik vind de nieuwe Marillion ook niet alles maar dat album staat echt op gelijke voet met alles wat ze met Fish hebben gedaan. Echt een zeer mooie plaat.quote:Op maandag 26 april 2004 14:52 schreef tbl1966 het volgende:
Zelf ben ik afgeknapt op Marillion nadat Fish eruit gestapt is en Hogart er in. Ik heb naar de 1e cd geluisterd en vond het niks. In mijn visie moet Hogart ook geen oud Marillion werk zingen, daar heeft 'ie gewoon niet genoeg ballen voor en zijn de liedjes te autobiographisch voor.
Danielle
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 00:57 schreef evert het volgende:
sodeknetter, wat was het gaaf!
Ik ook, vanavond lekker in Zwolle genietenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 08:43 schreef JedaiNait het volgende:
Ah mooi, ik heb er zin in
De normale dubbel cd gaat dus 18.99 pond kosten, bijna 29 euro, zeg maar ruim 63 oud-hollandse guldens. Dat vind ik wel heel veel geld , de enkele kost 10 pond minder bij play.com. Lastig ....quote:Op donderdag 29 april 2004 08:07 schreef fripper het volgende:
[..]
Misschien na 3 mei, dan ligt hij in de winkel. En eerst eens even afwachten wat de "normale" dubbel-cd gaat kosten, dat kan ook nog een optie zijn ...
In de Ijsselhallen? Daar ben ik 1 keer geweest met een optreden van Dream Theater en het geluid was 10 keer niks. Ik heb toen besloten om nooit meer naar de Ijsselhallen te gaan, wie er ook speelt. Wel jammer, omdat ik in Coevorden woon wat redelijk dicht bij Zwolle ligt.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 14:14 schreef ChiPMaN het volgende:
[..]
Ik ook, vanavond lekker in Zwolle genieten
Dat is toch altijd zijn vaste voeding geweest?quote:Op vrijdag 12 december 2003 13:27 schreef kriele het volgende:
Het schijnt trouwens wel erg slecht met Fish te gaan. Alcohol en drugs...
Ik ben ook wel positief, maar heb zo wel mijn gedachtes bij het geheelquote:Op woensdag 5 mei 2004 20:22 schreef evert het volgende:
inmiddels is marbles zowel in oor als aloha als nieuwe revu heel positief gerecenseerd!
kijk ook naar de recensie op progwereld.org
Als die recensies allemaal zo positief en goed zijn, moet het ook de laatste sceptici over de streep halen!
quote:Op maandag 10 mei 2004 16:30 schreef evert het volgende:
vanmiddag was ook in het radio 1 journaal een heel item over de vernieuwende aanpak van Marillion. Je kan het op deze link terughoren:
http://media2.hosting.nob.nl/nos/radio1journaal/laatste.wma
item begint na ongeveer 43.30 minuten
quote:Marillion, rockband én muziekbedrijf
Ontslagen bij platenmaatschappijen, instortende cd-verkopen… Het is behoorlijk mis in de muziekindustrie sinds we er lustig op los kopiëren en gratis mp3-tjes van internet plukken. Maar die misère treft niet iedereen. Want er zijn bands die tijdig inspeelden op nieuwe ontwikkelingen. Zoals Marillion.
De Engelse rockband kreeg z’n fans zó ver de nieuwe CD -die net uit is- van te voren te betalen. Een platenmaatschappij werd overbodig, want Marillion deed álles zelf. Louis Dekker sprak met Mark Kelly en Steve Hogarth van Marillion over een band die is veranderd in een bedrijfje.
luister
Nou, de assiocatie met Sky vind ik toch heel wat minder.....quote:Op zaterdag 15 mei 2004 01:05 schreef evert het volgende:
de airplay neemt ook toe. ineens op sky radio vanmiddag, en op 538 vanwege binnenkomst top 40.
o heerlijk, als die mensen die het ineens moeten draaien....
Nee, iedereen kan de dubbel-cd bestellen op www.marillion.com .quote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:49 schreef Karzeuler het volgende:
die dubbel cd krijg je toch alleen als je in Marillion hebt geinvesteerd?
Cool fripperquote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:42 schreef fripper het volgende:
Ondertussen de rest van de cd's met H ook maar gekocht, en ik zit me echt af te vragen hoe ik dit in godsnaam allemaal heb kunnen missen ...
Complimenten!quote:Op zaterdag 22 mei 2004 10:50 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Cool fripper![]()
Mooi dat m'n pionierswerk nog van enig nut heeft kunnen zijn
laten bestellen!!!!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:25 schreef desintbestaat het volgende:
Overigens.... probeerde ik de singletjes te kopen een week terug en toen waren ze uitverkocht bij de FRS. Tja ook een manier om ze uit de top40 te krijgen :-(
En??? Ook al kippevel all over the body?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:24 schreef fripper het volgende:
Het onderwerp van dit mooie topic viel vandaag ook bij mij door de brievenbus.
Goede timing, zo vlak voor het weekend.
quote:Op maandag 7 juni 2004 23:51 schreef evert het volgende:
en nog een liefhebber van echte muziek!
moet toch lukken? Met zo'n album als argumentatie!quote:Op donderdag 10 juni 2004 12:16 schreef Maerycke het volgende:
Ik heb het gezien ja.. ik ga toch eens kijken of ik een bepaald iemand kan porren om mee te gaan
quote:Het is op dit moment nog niet duidelijk wanneer de kaartverkoop
van het concert in Utrecht zal gaan beginnen. De fanclub is
namelijk op dit moment in onderhandeling met Mojo om te
proberen of dit een fanclubmembers only concert kan gaan worden.
Hiervoor is al toestemming vanuit Engeland, en de fanclub is nu
bezig met Mojo. We hopen op korte termijn hierover uitsluitsel
te kunnen geven. Hou dus de komende dagen de website en het
forum van The Web Holland hiervoor in de gaten!!!
quote:Tickets voor het gevraagde evenement zullen te koop zijn vanaf 19/06/04 om 10.00 uur.
Ik heb ook naar aanleiding van dit topic mijn cynisme over het 'Fish-loze Marillion' even aan de kant gezet. En ik moet zeggen dat de muziek die ze nu maken me aanspreekt. De kunst is - voor mij althans - te vergeten dat ze dezelfde band zijn als in de jaren 80.quote:Op vrijdag 16 juli 2004 14:12 schreef nne het volgende:
Album ook maar es geluisterd nav dit topic en ik vind het erg goed.![]()
Ik heb bij deze plaat eindelijk het idee dat ze voorbij Brave zijn gekomen. De tussenliggende platen/experimenten vond ik niet heel geslaagd. Wel goed dat ze nummers van een kwartier of langer maken, deze muziek verdient dat.
Vraag me af of Fantastic Place het beter had gedaan (denk persoonlijk dat 'ze' die vaker zouden draaien dan Don't Hurt Yourself, heeft een wat pakkender melodiequote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:17 schreef evert het volgende:
en kut nederland. in de saleslijst binnen op 35 maar airplay, ho maar
Heerlijk he, zoals het gaat met airplay hierquote:Op zaterdag 24 juli 2004 00:17 schreef evert het volgende:
en kut nederland. in de saleslijst binnen op 35 maar airplay, ho maar
Overigens zijn de oudjes Live from Loreley (1987) en Brave the Film ondertussen ook op dvd uit .quote:This DVD is scheduled for release in October/November 2004 in Europe.
Filmed 11th and 12th July 2004 at the Astoria in London, England, this DVD captures the band on rare form from the Marbles tour at the end of the first leg.
This is the first Marillion video release to retail since 1990; specifically recorded for a DVD release, the soundtrack will be presented in 5.1 Dolby Digital surround, mixed by Michael Hunter.
A special 2 DVD Extended Edition will be available exclusively from Racket Records, which includes the remaining songs played during the 2 nights at the Astoria, the firs-ever live performances of Marbles songs BEFORE the release of the album at the Marillion Weekend 2003, plus 2 bonus never-seen-before alternate promo videos.
Track List
The Invisible Man
Marbles I
You're Gone
Angelina
Marbles II
Don't Hurt Yourself
Fantastic Place
Marbles III
The Damage
Marbles IV
Neverland
Bridge
Living With the Big Lie
The Party
Between You and Me
Uninvited Guest
Cover My Eyes
PLUS DVD EXTRAS
Marbles EPK
You're Gone (Promo Video)
Don't Hurt Yourself (Promo Video)
Racket Records 2DVD Extended Edition
EXTRA ASTORIA
Estonia
Afraid of Sunlight
This is the 21st Century
Quartz
The Great Escape
King
Easter
MARILLION WEEKEND 2003
Angelina
Neverland
Pacific Rower (aka Ocean Cloud)
PLUS DVD EXTRAS
Don't Hurt Yourself (Extended Promo Video)
You're Gone (Alternate Promo Video)
Dat denk ik ook. Misschien gaat dit nog gebeuren??quote:Op zaterdag 24 juli 2004 01:01 schreef Lkw het volgende:
[..]
Vraag me af of Fantastic Place het beter had gedaan (denk persoonlijk dat 'ze' die vaker zouden draaien dan Don't Hurt Yourself, heeft een wat pakkender melodie)
Gaaf!quote:Op zaterdag 20 november 2004 18:33 schreef OProg het volgende:
Ik heb vandaag wel in Utrecht de kerst-cds van 2001, 2002 en 2003 gekocht bij de fanclub. Daarna ben ik als de bliksem een LP van 'Misplaced Childhood' gaan halen om hem te laten signeren door Mark Wilkinson.![]()
![]()
heb je er een gescoord?quote:Op maandag 22 november 2004 00:56 schreef Forumschorem het volgende:
Een van die sjakies (ik geloof de gitarist) was op de verzamelaarsbeurs zaterdag in Utrecht om handtekeningen uit te delen.
Staat hoog op de wenslijst.quote:Op zondag 21 november 2004 01:15 schreef evert het volgende:
[..]
Gaaf!
heb je de dvd al?
die box is zo gaaf!quote:Op maandag 22 november 2004 16:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Staat hoog op de wenslijst.
Ik zag ook de dubbel van 'MArbles' in jewel-case liggen, dat is toch lang niet zo mooi als de box
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:54 schreef FightClub72 het volgende:
We hebben er 4 jaar lang op moeten wachten maar eindelijk komt er dan dit jaar toch een nieuw album uit! Ben zwaar benieuwd. Happiness Is The Road (voorgaande album) was echt heel goed, beter dan Somewhere Else (al is dat nummer zelf wel episch). Nieuwe single Power staat ook online, net 3 keer beluisterd, klinkt goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |