abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15108847
quote:
In het Drentse Valtherblokken zijn vorige maand 20.000 kuikens verbrand toen de kippenschuur om nog onbekende reden vlam vatte. Jaarlijks vinden tientallen van dit soort branden plaats en zijn tienduizenden dieren het slachtoffer.
Wakker Dier

Als de regels eens zouden worden verscherpt en/of nageleefd zou dat een hoop ellende schelen.

pi_15108918
quote:
Op woensdag 3 december 2003 09:27 schreef thabit het volgende:

[..]

Wakker Dier

Als de regels eens zouden worden verscherpt en/of nageleefd zou dat een hoop ellende schelen.

Als we met zijn allen stoppen met vlees eten zou dat ook een hoop ellende schelen. Ik denk niet dat deze kuikens, waarvan de haantjes al door de schredder zijn gehaald, expres verbrand zijn.
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_15108936
"de regels" vind ik nogal algemeen. Bedoel je de regels ten aanzien van brandveiligheid in kippenschuren oid? Die kunnen best aangescherpt worden, alleen wordt dan kippenvlees onbetaalbaar (als bijvoorbeeld een sprinklerinstallatie verplicht zou worden).
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_15108968
[Judge-mode (expeditie robinson) ] Mmm... dat zijn toch weer 40.000 chickenwings [/Judge-mode]
pi_15109080
Typisch Nederlands, continu zeuren over strengere (dure) regels voor de landbouw en veeteelt. Is dat eenmaal doorgevoerd dan is alles opeens te duur en gaat men massaal goedkoop geïmporteerd vlees halen bij de Lidl.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_15109516
Hetzelfde aantal is al een paar dagen eerder door de shredder gehaald hoor. En dat gebeurt elke dag, ga daar dan om janken.
pi_15111857
quote:
Naast branden gebeurt het vaak dat de ventilatie uitvalt waardoor in de verder potdichte stallen onvoldoende luchtverversing is. Duizenden dieren stikken hierdoor jaarlijks. Uit onderzoek van de AID blijkt dat veel boeren een wettelijk verplichte noodvoorziening en alarm niet hebben. De schade voor de veehouder wordt meestal gedekt door de verzekering.
  woensdag 3 december 2003 @ 11:37:01 #8
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_15111912
quote:
Op woensdag 3 december 2003 09:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
"de regels" vind ik nogal algemeen. Bedoel je de regels ten aanzien van brandveiligheid in kippenschuren oid? Die kunnen best aangescherpt worden, alleen wordt dan kippenvlees onbetaalbaar (als bijvoorbeeld een sprinklerinstallatie verplicht zou worden).
Weet je wat het kost om een schuur weer volledig op te bouwen en 20.000 mestkuikens aan te schaffen?

Reken maar dat een simpele sprinklerinstallatie stukken goedkoper is.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_15112126
quote:
Op woensdag 3 december 2003 11:37 schreef robh het volgende:

[..]

Weet je wat het kost om een schuur weer volledig op te bouwen en 20.000 mestkuikens aan te schaffen?

Reken maar dat een simpele sprinklerinstallatie stukken goedkoper is.

kans x impact = risico
Zolang de kans op brand klein is, is het goedkoper om risico te lopen. Daarbij gokken veehouders ook op uitkering van hun verzekeringsmaatschappij.
En weer een stukje onzinnige proza.
  woensdag 3 december 2003 @ 11:50:51 #10
16625 robh
pi_15112288
quote:
Op woensdag 3 december 2003 11:44 schreef Mobious het volgende:

kans x impact = risico
Zolang de kans op brand klein is, is het goedkoper om risico te lopen. Daarbij gokken veehouders ook op uitkering van hun verzekeringsmaatschappij.

Mjah, da's ook waar

Maar ik kan me toch voorstellen dat verzekeringsmaatschappijen dit soort zaken in de polis-voorwaarden hebben staan?

Hoe zit dat dan?

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_15113384
quote:
Op woensdag 3 december 2003 09:39 schreef Strolie75 het volgende:
Typisch Nederlands, continu zeuren over strengere (dure) regels voor de landbouw en veeteelt. Is dat eenmaal doorgevoerd dan is alles opeens te duur en gaat men massaal goedkoop geïmporteerd vlees halen bij de Lidl.
Zo is het maar net!
pi_15113428
Daar gaat een hoop barbeque-vlees!
pi_15113451
quote:
Op woensdag 3 december 2003 11:50 schreef robh het volgende:

[..]

Mjah, da's ook waar

Maar ik kan me toch voorstellen dat verzekeringsmaatschappijen dit soort zaken in de polis-voorwaarden hebben staan?

Hoe zit dat dan?

Net als voor andere bedrijven gelden voor agrarische bedrijven ook strenge eisen. Maar bij brand is er geen gevaar voor de volksgezondheid, dus er gelden andere regels als bijvoorbeeld in de Chemie. En dat is ook logisch.
  woensdag 3 december 2003 @ 12:38:10 #14
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15113472
Het is nog niet bekend wat de oorzaak is, en toch naar aanleiding van deze brand pleiten voor betere naleving van de regels? Ik vind dat een beetje raar hoor
[KNE]-Mod
pi_15113514
quote:
Op woensdag 3 december 2003 09:27 schreef thabit het volgende:

[..]

Wakker Dier

Lul niet zo dom!
  woensdag 3 december 2003 @ 12:41:09 #16
16625 robh
pi_15113539
quote:
Op woensdag 3 december 2003 12:39 schreef 001 het volgende:

Lul niet zo dom!

Oi.

Ga zo door en je mag vanaf de tribune toekijken

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_15113559
pech gehad... wat wil je er aan doen... protestgroepen zien niet het hele plaatje.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  woensdag 3 december 2003 @ 12:43:17 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_15113606
quote:
Op woensdag 3 december 2003 12:41 schreef shilizous_88 het volgende:
protestgroepen zien niet het hele plaatje.
anderen dan wel altijd?
[KNE]-Mod
  donderdag 4 december 2003 @ 12:34:37 #19
70703 MariekeP
troetelbeertje
pi_15142193
quote:
Op woensdag 3 december 2003 11:34 schreef thabit het volgende:
Naast branden gebeurt het vaak dat de ventilatie uitvalt waardoor in de verder potdichte stallen onvoldoende luchtverversing is. Duizenden dieren stikken hierdoor jaarlijks. Uit onderzoek van de AID blijkt dat veel boeren een wettelijk verplichte noodvoorziening en alarm niet hebben. De schade voor de veehouder wordt meestal gedekt door de verzekering.
Schandalig dat zoiets in een 'beschaafd' land gewoon maar kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')