abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2003 @ 01:34:09 #1
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_15106499
Deze leek me wel thuishoren in Pol.

Het moge duidelijik zijn dat de publieke media nogal links georienteerd zijn. In zowat iedere actualiteitenrubriek word openlijk de aanval op het kabinet Balkenende geopend, men kan het alleen maar hebben over de nare gevolgen van de bezuinigingen en men drijft openlijk de spot met het kabinet. Altijd maar drammen, altijd maar zeuren. Want Balkenende 2 is "een ramp voor het land".

Mischien komt het omdat ik rechts ben, maar ik word er onderhand een beetje doodmoe van om iedere keer weer die (ongegronde) kritiek aan te horen die bovendien van mijn belastingcenten betaald word. Neem nou buitenhof: wat eigenlijk een objectief, politiek discussie programma zou moeten zijn. Men heeft een openlijke rubriek waarin mensen kritiek mogen leveren op "het slechte kabinet".
Of wat te denken van mensen als Karel de Graaf en Fons de Poel ?

Mischien ligt het allemaal wel aan mij en ben ik een zwartgallige, rechtse zeurkous, mischien zijn er meer mensen die dit zo ervaren ?

pi_15106518
Hans Laroes
  woensdag 3 december 2003 @ 01:38:48 #3
74080 Goodluck
pi_15106528
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:37 schreef ilona-scuderia het volgende:
Hans Laroes
Mischien kun je je post enigzins onderbouwen ?
pi_15106534
Kan me voorstellen dat je er als misselijk rechts persoon misselijk van wordt....maar ik gun het je

Egoisten krijgen altijd wat ze verdienen

Maar ja...on the other hand....links kan niet zonder rechts, en andersom...

Helaas..
....anders was iedereen links....

[Dit bericht is gewijzigd door TheWilliedockSaints op 03-12-2003 01:45]

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 3 december 2003 @ 01:40:46 #5
74080 Goodluck
pi_15106540
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:39 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Kan me voorstellen dat je er al misselijk rechts persoon misselijk van wordt....maar ik gun het je

Egoisten krijgen altijd wat ze verdienen

Maar ja...on the other hand....links kan niet zonder rechts, en andersom...

Helaas..
....anders was iedereen links....

Hier ga ik niet eens op in.
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2003 @ 01:41:28 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_15106545
Het nieuws is bijna geheel in de lijn van het kabinet dus ik vraag me af hoe rechts het dan helemaal voor jou moet worden?
pi_15106563
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:40 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Hier ga ik niet eens op in.

Gelijk heb je
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 3 december 2003 @ 01:44:20 #8
74080 Goodluck
pi_15106566
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:41 schreef NorthernStar het volgende:
Het nieuws is bijna geheel in de lijn van het kabinet dus ik vraag me af hoe rechts het dan helemaal voor jouw moet worden?
Van mij hoeft niks rechts te worden. Integendeel zelfs. Ik wens graag objectieve publieke media die een neutrale visie geven op ontwikkelingen i.p.v die continuee, in mijn ogen bijna ziekelijke, drang om het kabinet af te zeiken.
pi_15106573
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:41 schreef NorthernStar het volgende:
Het nieuws is bijna geheel in de lijn van het kabinet dus ik vraag me af hoe rechts het dan helemaal voor jou moet worden?
Kom nou, wat een onzin. Stond trouwens onlangs niet een berichtgeving op de frontpage over het linkse denken van de publieke omroepen? Iets van 70 a 80% van de medewerkers was toch een PvdA stemmer, diezelfde mensen dus die de programma's vullen en maken.

En de publieke omroepen hebben alleen maar baat bij links, als het aan de VVD lag waren er maar twee staatszenders die miljoenen per dag kosten ipv drie.

pi_15106575
[onzin]
Ik vind eigenlijk dat we te weinig actie ondernemen tegen deze "ziekte" van Nederland als ik het zo even mag uitdrukken
[/onzin]

Magoed, de meerderheid van Nederland komt er ineens achter dat dit kabinet slecht voor hun uitpakt, en dan krijg je zoiets...

Wacht maar volgend jaar als mensen het daadwerkelijk in hun beurs gaan merken...

pi_15106581
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:44 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Van mij hoeft niks rechts te worden. Integendeel zelfs. Ik wens graag objectieve publieke media die een neutrale visie geven op ontwikkelingen i.p.v die continuee, in mijn ogen bijna ziekelijke, drang om het kabinet af te zeiken.

daar heb je deels wel gelijk in....hoewel ik ook weinig goede kanten (kan) zien van dit kabinet
pi_15106588
Aan de ene kant heb je gelijk dat veel journalisten links getint zijn. Maar de laatste tijd ontstaat er ook een nogal idiote hetze tegen links. Het wordt een kinderachtig wedstrijdje, nog eens extra aangewakkerd door het publiek langs de zijlijn. Iedereen weet opeens alles van politiek en we moeten elkaar maar vooral niet respecteren. Wijzen, zeuren, zaniken en ik weet de oplossing want ik ben rechts en jij bent links dus jij bent dom, en vice versa.
Dat klimaat irriteert mij mateloos. Dat even ter kennisgeving.

De taak van journalisten is ook om kritisch te zijn. Momenteel wordt er flink bezuinigd en dus stellen journalisten daar vragen of. Het is ook interessant om te horen hoe politici dit beleid verdedigen. Als links aan de macht zou zijn dan zouden er ongetwijfeld vragen gesteld over de steeds meer drukkende sociale lasten en of daar niet eens op bezuinigd moet worden. De rol van de media is toch een beetje om advocaat van de duivel te spelen.

Het lijkt er soms wel wat op alsof het iets teveel prijsschieten wordt. Dat ben ik met je eens. Een journalist mag een politieke voorkeur hebben, maar het moet niet constant doordrammen worden. En zelfs dat mag eventueel nog wel van mij, als er dan maar een goede verdeling links/rechtse journalisten is. Helaas blijken rechtse journalisten moeilijker te vinden, maar ik zou het niet erg vinden als er bijv. wat meer 'rechts' getinte reportages op televisie zouden verschijnen.

Ik lees met evenveel plezier (en regelmaat) de Groene Amsterdammer, de HP/De Tijd en de Vrij Nederland, maar die verscheidenheid aan meningen zie ik helaas niet altijd terug op de tv.

Hmmzz....
pi_15106592
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:45 schreef Orion-666- het volgende:
Magoed, de meerderheid van Nederland komt er ineens achter dat dit kabinet slecht voor hun uitpakt, en dan krijg je zoiets...
en dan gaat men ineens weer links stemmen....

kiezer, blijf bij je leest.....als je rechts bent, blijf daar dan verdomme bij..

dan krijgen we bij de linkse garde in ieder geval geen 'baggerusers'

woensdag 3 december 2003 @ 01:49:33 #14
74080 Goodluck
pi_15106595
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:46 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

daar heb je deels wel gelijk in....hoewel ik ook weinig goede kanten (kan) zien van dit kabinet

Dat laatste is jouw persoonlijke mening. Persoonlijke meningen horen geen rol te spelen bij een medium dat uit publieke gelden betaald wordt. Helaas is dat in mijn ogen nu wel het geval.

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 03-12-2003 01:50]

pi_15106596
Dat komt omdat de algemene tendens in dit land is dat we ontevreden zijn met dit kabinet.

Ik vind zelf wel dat het NOS-journaal soms minder objectief is dan ze moet zijn.

pi_15106599
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:44 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Media hoeven niet neutraal te zijn. Dat vind ik onzin. Media mogen hardstikke opinievormend zijn, maar het moet niet van één kant komen.
Hmmzz....
  woensdag 3 december 2003 @ 01:53:07 #17
74080 Goodluck
pi_15106612
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:50 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Media hoeven niet neutraal te zijn. Dat vind ik onzin. Media mogen hardstikke opinievormend zijn, maar het moet niet van één kant komen.

Publieke media moeten weldegelijk neutraal zijn. Kritiek is prima, maar niet als dat voortkomt uit "het willen opdringen van een politiek standpunt" .
pi_15106633
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:53 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Media moeten weldegelijk neutraal zijn. Kritiek is prima, maar niet als dat voortkomt uit "het willen opdringen van een politiek standpunt" .

Hoe kan je neutraal zijn en tegelijk kritiek leveren? Als je kritiek levert dan heb je dus al een andere mening.

Er zijn in Nederland kranten en tijdschriften met traditioneel allemaal een andere politieke kleur. Het is toch heerlijk om de Groene Amsterdammer te lezen met een vurig pleidooi tegen het kabinet Balkenende en vervolgens de HP/De Tijd waar hetzelfde beleid wordt geprezen.

Als je alleen objectief nieuws wilt brengen dan wordt een gortdroge opsomming van feiten. Van het journaal verwacht ik natuurlijk wel zoveel mogelijk objectivteit, want zij dienen zich te beperken tot het brengen van feiten.

Hmmzz....
pi_15106637
quote:

[..]

Publieke media moeten weldegelijk neutraal zijn. Kritiek is prima, maar niet als dat voortkomt uit "het willen opdringen van een politiek standpunt" .

ik snap je wel......maar denk je dat het uberhaupt mogelijk is?

ik denk het niet....

iedereen wil toch zijn mening geven

je hebt niet voor niks zowel linkse als rechtse kranten..

misschien is het publieke bestel als nieuwsvoorziening wel hopeloos achterhaald....

pi_15106642
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:58 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Hoe kan je neutraal zijn en tegelijk kritiek leveren? Als je kritiek levert dan heb je dus al een andere mening.

Er zijn in Nederland kranten en tijdschriften met traditioneel allemaal een andere politieke kleur. Het is toch heerlijk om de Groene Amsterdammer te lezen met een vurig pleidooi tegen het kabinet Balkenende en vervolgens de HP/De Tijd waar hetzelfde beleid wordt geprezen.

Als je alleen objectief nieuws wilt brengen dan wordt een gortdroge opsomming van feiten. Van het journaal verwacht ik natuurlijk wel zoveel mogelijk objectivteit, want zij dienen zich te beperken tot het brengen van feiten.

mooi pleidooi
en ik denk dat je gelijk hebt
pi_15106644
quote:

[..]

De publieke media wordt ingedeeld door het aantal leden die achter de omroepen staan. Het publiek. Verder is neutraal ook een orientatie die net zo "fout/goed" kan zijn als "links" of "rechts".
  † In Memoriam † woensdag 3 december 2003 @ 02:02:10 #22
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_15106650
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:45 schreef Passione het volgende:

[..]

Kom nou, wat een onzin. Stond trouwens onlangs niet een berichtgeving op de frontpage over het linkse denken van de publieke omroepen? Iets van 70 a 80% van de medewerkers was toch een PvdA stemmer, diezelfde mensen dus die de programma's vullen en maken.

Dat zal best, maar op linkse standpunten of echt kritische geluiden betrap ik ze maar erg weinig.
quote:
En de publieke omroepen hebben alleen maar baat bij links, als het aan de VVD lag waren er maar twee staatszenders die miljoenen per dag kosten ipv drie.
Met hetzelfde gemak kun je ze allemaal een VVD voorkeur in de schoenen schuiven vanwege een goedkopere leaseauto.
pi_15106656
quote:
Op woensdag 3 december 2003 02:02 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat zal best, maar op linkse standpunten of echt kritische geluiden betrap ik ze maar erg weinig.
[..]

Met hetzelfde gemak kun je ze allemaal een VVD voorkeur in de schoenen schuiven vanwege een goedkopere leaseauto.

Ook weer een erg mooi pleidooi

woensdag 3 december 2003 @ 02:03:53 #24
74080 Goodluck
pi_15106660
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:58 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Onzin. Kritiek kan weldegelijk voortkomen uit een neutrale visie. Ik ben het als VVD stemmer ook niet altijd eens met de ideeen die de partij voorstaat of oppert. Ik vind daarom het zogenaamde dualisme dat nu sterk in opkomst is in Denhaag een absolute verrijking.
quote:
Absoluut. Alleen worden die tijdschriften door jouzelf bekostigt, en niet door de staatskas. Ik snap ook wel dat ik bij de Vara geen gejubel over het kabinet hoef te verwachten, ik snap ook wel dat de Tros geen groot voorstander van Groenlinks is. Maar bij actualiteitenrubrieken verwacht ik gewoon een neutrale, objectieve visie.
quote:
Die objectiviteit verwacht ik dus ook bij programma's als buitenhof.

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 03-12-2003 02:05]

pi_15106662
quote:
Op woensdag 3 december 2003 01:45 schreef Passione het volgende:
Als je je daaraan irriteert, is het jouw zaak om daar verandering in te brengen....
ik zou zeggen, word lid van de eo of de ncrv

enjoy!

[Dit bericht is gewijzigd door TheWilliedockSaints op 03-12-2003 02:04]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')