Nu kunnen ze aleen wat doen als ik hem bijv op straat zie staan en ik sta er naast en dan bel ik de politie, en niet als ik (volgens hun) "vermoed" dat ie ergens in een berging staat. Ze kunnen er niets aan doen helaas.
Nu dacht ik, nou dan trap ik die berging deur in en dan pak ik die scooter zet hem op straat neer en bel te politie en klaar is kees.
Maar het is een behoorlijk dik slot op die deur van de berging (te dik om in te trappen) Zodra de deur open is kan ik zo de scooter pakken en weg rijden. want hij was met de sleutel erin gestolen (dom maargoed) en ik heb de raserve sleuter hier gewoon.
tips
sorry voor mijn slechte spellen
haal kruit eruit
koop een buis
stop het kruit erin
maak de buis dicht
koop tape
loop naar de berging
plak buisbom erop
klaar.
/edit
en afsteke natuurlijk
[Dit bericht is gewijzigd door hoooooow op 02-12-2003 19:56]
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 19:56 schreef kootje het volgende:
het feit dat je een scooter hebthad is al erg genoeg denk ik.
quote:een soort voordeur slot van een huis (ik kan hem echt niet intrappen denkik)
Op dinsdag 2 december 2003 19:55 schreef RednaZ het volgende:
Wat voor 'groot dik' slot zit erop dan?
quote:en dat noemen wij een nutteloze bijdrage
het feit dat je een scooter hebt is al erg genoeg denk ik.
quote:IJzerzaag helpt niet ofzo?
Op dinsdag 2 december 2003 19:57 schreef ElmarNieser het volgende:[..]
een soort voordeur slot van een huis (ik kan hem echt niet intrappen denkik)
quote:
het feit dat je een scooter hebt is al erg genoeg denk ik.
Als ze dan zeggen dat ze niet kunnen komen, dan zeg je dat ze dan maar even moeten komen omdat er iemand over 5 minuten de deur ingaat trappen als ze niet komen.
Mochten ze je dan oppakken, dan bel je Willibrord op
[Dit bericht is gewijzigd door Lariekoek op 02-12-2003 20:01]
Ik zou eerder voor de deur gaan surveilleren voor zijn deur en als ie ermee weg gaat hem volgen (met een andere brommer of met de auto) en als hij 'm ergens heeft geparkeerd terugjatten met je reservesleutel.
Kun je toch ook zelf verzinnen?
quote:Welke heb je allemaal?
Op dinsdag 2 december 2003 19:54 schreef ElmarNieser het volgende:
sorry voor mijn slechte spellen
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:00 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Welke heb je allemaal?
quote:Zo zou ik het denk ik ook doen.
Op dinsdag 2 december 2003 19:57 schreef Satan.NB het volgende:
Betonschaar en een dikke knuppel meer mocht de eigenaar van die berging op komen dagen.
Al sta je buiten bij die scooter en je belt de politie, ze komen waarschijnlijk toch niet en het is niet handig want waarschijnlijk pakken ze jou gewoon meteen op wegens inbraak, advies: openbreken, starten en wegwezen.
Deur openbreken, je scooter pakken en wegwezen.
quote:ik denk eerlijk gezegt dat ie daar aleen maar staat (wachten tot ie verkocht word) want ik woon in een klein dorp en ik weet zeker dat als er op gereden werd dat ik of 1 van mijn vrienden hem wel heeft gezien. (okal kan ik het natuurlijk nooit zeker weten)
Op dinsdag 2 december 2003 20:00 schreef CreativeMind het volgende:
Aan de politie heb je geen reet.Ik zou eerder voor de deur gaan surveilleren voor zijn deur en als ie ermee weg gaat hem volgen (met een andere brommer of met de auto) en als hij 'm ergens heeft geparkeerd terugjatten met je reservesleutel.
Kun je toch ook zelf verzinnen?
quote:Even voor de zekerheid hè: het is niet toevallig jullie eigen garage?
Op dinsdag 2 december 2003 20:00 schreef ElmarNieser het volgende:
Het is zeker weten mijn scooter, hij heeft namelijk een vel gele sticker op de achterkant die een beetje kapot geschurd is. me vader wist ZEKER dat het mijn scooter was.
quote:advertenties op marktplaats goed in de gaten houden
Op dinsdag 2 december 2003 20:02 schreef ElmarNieser het volgende:[..]
ik denk eerlijk gezegt dat ie daar aleen maar staat (wachten tot ie verkocht word) want ik woon in een klein dorp en ik weet zeker dat als er op gereden werd dat ik of 1 van mijn vrienden hem wel heeft gezien. (okal kan ik het natuurlijk nooit zeker weten)
je hebt de sleutel toch.. dus je bent zo weg met et ding als die berging open is
quote:Ja, misschien kan je hem terug kopen!
Op dinsdag 2 december 2003 20:05 schreef CreativeMind het volgende:[..]
advertenties op marktplaats goed in de gaten houden
quote:als je het echt, echt heel zeker weet dat het jouw scooter is, dan zou ik niet afwachten, stuk of vijf grote vrienden mee, kijken naar het nummer op de berging, bijpassende flat zoeken, en gewoon aanbellen (handig om je vrienden uit het zicht te zetten) op het moment dat er open gedaan word gewoon met z'n allen naar binnen stappen (werkt erg intimiderend)
Op dinsdag 2 december 2003 19:54 schreef ElmarNieser het volgende:tips
laat ze dan maar uitleggen wat jou scooter daar doet
mocht je geen vijf grote vrienden hebben wil ik wel mee, en vast nog wel wat FOK!kers..
Je kan natuurlijk ook wachten tot de deur open is. Gewoon een paar keer per dag langsgaan en even de deur proberen te openen, zo gauw hij open is: Starten en wegkarren .
quote:nee
Op dinsdag 2 december 2003 20:06 schreef Lariekoek het volgende:[..]
Ja, misschien kan je hem terug kopen!
De politie deed echt niet normaal vaag. ik kom binnen en vertel het verhaal, en raad eens wat ze zijden? [en wat wil je nu dat wij gaan doen dan] met een glimlach, ik zeg nou misschien een kijkje nemen in de berging. en toen begonnen ze mij te ondervragen alsof ik de crimineel was! ik denk niet dat ik op hun hulp nog kan rekenen :/
quote:M'n Runner is afgelopen Januari gestolen, ik heb echt aan moeten dringen voordat ze uberhaubt m'n aangifte op wilden nemen, aan de politie heb je minder dan niks in dit soort situaties.
Op dinsdag 2 december 2003 20:09 schreef ElmarNieser het volgende:
De politie deed echt niet normaal vaag.
Gewoon met een paar vrienden aanbellen, naar binnen stappen en de jatter ff duidelijk maken dat dit niet meer gebeurt.
Maar helaas scooter niet meer gezien....
Ik zou er idd vaak langsrijden, als het een keer openstaan als de sodemieter er een onwijs dik slot om doen, bij blijven en politie bellen, als de persoon die hem gejat heeft jouw aanvalt wegwezen en politie melden dat hij je bedreigt heeft, dan kunnen ze denk wel wat doen...
quote:Teveel televisie (reclame) gekeken zeker?
Op dinsdag 2 december 2003 19:59 schreef Lariekoek het volgende:
Indien mogelijk..
Schroef het plaatje van de deurslot los.
Buig deze omhoog.
Zet een waterpomp (?) tang op het cilinder van het slot.
Geef er een harde klap op.
En de deur is open
quote:Bij mij kwam de politie langs het huis om mijn aangifte op te nemen....misschien kwam dit omdat ze dus de garagedeur hadden opengebroken en echt voor mijn scooter waren geweest (scooter van moeder + broer laten staan)
Op dinsdag 2 december 2003 20:09 schreef ElmarNieser het volgende:
Ik weet idd zeker dat het mijn scooter is, me vader heeft een stuk of 4 keer langs gereden en hij zag duidelijk dat het mijn scooter was (stickers schade ect)De politie deed echt niet normaal vaag. ik kom binnen en vertel het verhaal, en raad eens wat ze zijden? [en wat wil je nu dat wij gaan doen dan] met een glimlach, ik zeg nou misschien een kijkje nemen in de berging. en toen begonnen ze mij te ondervragen alsof ik de crimineel was! ik denk niet dat ik op hun hulp nog kan rekenen :/
Ik had een runner en mijn broer ook, die van hem was alleen al gejat geweest maar teruggevonden en die was deels nog kapot en mijn moeder heeft een simpel kleine scooter... Maar ik werd ook achtervolgt en dit is ook in de aangifte komen te staan.
quote:vast ja
Op dinsdag 2 december 2003 20:23 schreef I_PANDA_I het volgende:[..]
Teveel televisie (reclame) gekeken zeker?
quote:Hoezo? Jouw papa doet wel alles voor je?
Op dinsdag 2 december 2003 20:57 schreef DAMH het volgende:
Sorry dat ik het zeg maarre lekker lompe pa heb jij zeg, hij rijdt er 4x langs ofsow, ziet dat het jouw scooter is en doet er niks aan??
quote:Oh god, trekken we de Fok! knokploeg weer uit de kast?
Op dinsdag 2 december 2003 20:52 schreef mgeelh het volgende:
Waar woon je? Er wonen vast wel een aantal in de buurt om een knokploeg te vormen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat bij degene waarbij de scooter in de schuur staat, hem heeft overgokocht, en misschien niks van diefstal afweet.
Ik zou als ik jou was gewoon vaker langsgaan tot die deur weer eens openstaat en hem dan terugjatten. Het nadeel is dat de dieven nog steeds weten waar je woont, en dat zij dan weer het zelfde bij jou doen.. (nieuwe sloten?)
quote:als mijn pa mijn gejatte scooter ergens zag staan weet ik zeker dat hij zou stoppen en uitstappen en er eens naar toe zou lopen, mij zou bellen en daar zou wachten bij die scooter totdat ik er was, als hij het was gewoon meenemen.
Op dinsdag 2 december 2003 20:59 schreef CybErik het volgende:[..]
Hoezo? Jouw papa doet wel alles voor je?
Hij is toch zelf oud genoeg om z'n zaakjes op te knappen, die vader geeft hem gewoon een tip.
Kut pa heb jij zeg.
en daarbij, je hebt toch wel vrienden die kunnen toch helpen? gewoon die deur eruitslopen of als je de eigenaar kent, de eigenaar van die berging slopen en daarna je scooter pakken
quote:Lol nee hij doet niet alles voor me, maar wel de dingen die ie hoort te doen.. als ik later kids zou hebben en ik zou ziets meemaken zou ik dat ding ook terugpakken, laat me eigen vlees en bloed toch niet bestelen
Op dinsdag 2 december 2003 20:59 schreef CybErik het volgende:[..]
Hoezo? Jouw papa doet wel alles voor je?
Hij is toch zelf oud genoeg om z'n zaakjes op te knappen, die vader geeft hem gewoon een tip.
Ontopic gewoon dat ding terug eigenen, en neem idd een paar vriende mee incase shit happens
[Dit bericht is gewijzigd door DAMH op 02-12-2003 21:07]
quote:Ik wil net zeggen
Op dinsdag 2 december 2003 21:06 schreef DAMH het volgende:[..]
Lol nee hij doet niet alles voor me, maar wel de dingen die ie hoort te doen.. als ik later kids zou hebben en ik zou ziets meemaken zou ik dat ding ook terugpakken, laat me eigen vlees en bloed toch niet bestelen
men legt een sleepkabel om de deur + 1 om de trekhaak en de autorijdt heel hard weg... kabel komt strak .. *boem* deur ligt op straat
quote:Ja maar dan ben je zelf net zo strafbaar.
Op dinsdag 2 december 2003 21:12 schreef GWD het volgende:
Of men belle vriend met een vrachtwagen/jeep/auto met veel trekkrachtmen legt een sleepkabel om de deur + 1 om de trekhaak en de autorijdt heel hard weg... kabel komt strak .. *boem* deur ligt op straat
quote:Nee, kende hem daarvoor al.
Op dinsdag 2 december 2003 20:23 schreef I_PANDA_I het volgende:[..]
Teveel televisie (reclame) gekeken zeker?
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:12 schreef GWD het volgende:
Of men belle vriend met een vrachtwagen/jeep/auto met veel trekkrachtmen legt een sleepkabel om de deur + 1 om de trekhaak en de autorijdt heel hard weg... kabel komt strak .. *boem* deur ligt op straat
quote:* GWD is donald duck addict
Op dinsdag 2 december 2003 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
te veel reclame McGyver / A-Team gekeken zeker
quote:Ja dat kan natuurlijk ook
Op dinsdag 2 december 2003 23:11 schreef GWD het volgende:[..]
* GWD is donald duck addict
quote:hahah waar woont die kerel ??
Op woensdag 3 december 2003 16:36 schreef Nohoch-Mul het volgende:
Ik geloof niet dat helemaal goed is gegaan
* eminem_1 wilt een fok knok team
klaar is kees
meestal zijn die bergingen niet zo moeilijk open te maken
Hij was eind februari gestolen vanuit de garage hier en is in het centrum van Den Haag teruggevonden.... geduld is een schone zaak
quote:gelukkig maar
Op woensdag 31 december 2003 14:14 schreef Marjan1985 het volgende:
Lang wachten...Ik heb gisteravond een telefoontje gehad met de mededeling dat mijn scooter is teruggevondenHij was eind februari gestolen vanuit de garage hier en is in het centrum van Den Haag teruggevonden.... geduld is een schone zaak
quote:jaa dat waarschijnlijk wel, maar de agent zei dat Mijn scooter er nog goed tot redelijk goed uit zag ter vergelijking met andere scooters die daar binnenkomen.... Ook is het nog de originele kleur gebleven dus niet overgespoten...
Op woensdag 31 december 2003 14:20 schreef NehcslowZ het volgende:[..]
gelukkig maar
geen schade oid?
Nou wil ik mensen niet over 1 kam scheren. Maar dit maakt voor mij een hoop duidelijk.
quote:
Op woensdag 31 december 2003 19:11 schreef PLAE@ het volgende:
meneer de scootereigenaar doet als studierichting IT.Nou wil ik mensen niet over 1 kam scheren. Maar dit maakt voor mij een hoop duidelijk.
quote:Nou, inderdaad. IT'ers zijn mensen die allemaal op een scooter rijden en allemaal niet hun eigen gestolen scooter terugjatten.
Op woensdag 31 december 2003 19:11 schreef PLAE@ het volgende:
meneer de scootereigenaar doet als studierichting IT.Nou wil ik mensen niet over 1 kam scheren. Maar dit maakt voor mij een hoop duidelijk.
quote:Hij bedoelt gewoon dat de TS een nerd is die niet kan vechten en zodoende niet zijn scooter terug kan stelen.
Op donderdag 1 januari 2004 19:37 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Nou, inderdaad. IT'ers zijn mensen die allemaal op een scooter rijden en allemaal niet hun eigen gestolen scooter terugjatten.
quote:nee nerds en mietjes.
Op donderdag 1 januari 2004 19:37 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Nou, inderdaad. IT'ers zijn mensen die allemaal op een scooter rijden en allemaal niet hun eigen gestolen scooter terugjatten.
Wat dit topic maar weer eens bewijst.
En over het algemeen mensen met een heeeele beperkte vriendenkring. Als de ts een beetje normale vrienden had had hij allang z'n scooter terug. Met een mannetje of 5 is dat ding toch zo terug te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |