abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:54:08 #1
74671 h_vreman
true Junglist
pi_15093545
Vroeg me af wat je juist aantrekt in de Drum & Bass / Jungle, zijn het de Oldschool Synthesizer riffs? Of de Snoeiharde Drum&Bass Beats of juist die JungleBeats waar het ooit mee is begonnen. Kortom wat vind je Dope aan Drum&Bass....of juist niet.
Greetz Bas

[Dit bericht is gewijzigd door h_vreman op 02-12-2003 16:59]

En God zag dat Breakcore lauw was........waar is JUNGLE mensen! |
Doom |
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:57:15 #2
35908 rainmaker2k
Hail to the great Yuri
pi_15093636
De beats zijn nog het lekkerst.
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:09:53 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_15093988
De huidige dingen vind ik persoonlijk veel teveel richting trance gaan, al die overvrolijke riedeltjes zonder doel, tis gewoon background filling (Sorry Reem)

Sommige nummer zijn nog wel lekker, maar het ouderwetse Roni Size geluid zit er nauwelijks meer in... En laat ik dat nou net de lekkerste soort vinden, als je de snaren van de contrabas nog hoort zegmaar...

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_15094068
De afwisseling en de breaks.
pi_15521949
De snerpende basslines en samps... Das mainly wat ik in DnB voel!
Dislikes: de jazzy/loungy stijlen...
pi_15522013
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:09 schreef Skull-splitter het volgende:
De huidige dingen vind ik persoonlijk veel teveel richting trance gaan, al die overvrolijke riedeltjes zonder doel, tis gewoon background filling (Sorry Reem)

Sommige nummer zijn nog wel lekker, maar het ouderwetse Roni Size geluid zit er nauwelijks meer in... En laat ik dat nou net de lekkerste soort vinden, als je de snaren van de contrabas nog hoort zegmaar...

Ik ben geen DnB fan, en ik wil niet trollen of flamen of whatever, maar die oudere nummers die jij wel leuk vind (denk ik dan .) klinken imo harstikke eentonig?
Luister ik naar het verkeerde (heb wat livesets geluisterd) of is het echt vrij eentonig?
pi_15522880
Funky techstep-ritmes
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_15522899
Voornamelijk onvoorspelbaarheid.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_15523037
quote:
Op donderdag 18 december 2003 20:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Voornamelijk onvoorspelbaarheid.

Ach kom, d&b is zo voorspelbaar als de nete

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_15529825
quote:
Op donderdag 18 december 2003 20:33 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ach kom, d&b is zo voorspelbaar als de nete

correctie: voorspelbare (op dit moment populaire) drum n bass is .... VOORSPELBAAR

jammer dat zo'n goeie muziekstijl zo de tering ingeholpen wordt met al die saaie, gelikte, telefoonmelodietjes drum n bass die zo ontzettend popi is in engeland (en dus ook het meeste wat je hier hoort zo gaat)

pi_15529874
Wat mij aanspreekt in drum n bass zijn vooral de ritmische elementen die uit jungle gevloeid zijn. De vieze bassen en de donkere sferen waaruit ontzettend vieze opzwepende breakbeats beuken alsof de wereld opeens 35x zo snel draait

ofzo ?

vrijdag 19 december 2003 @ 04:13:38 #12
5218 aragorntje
^ kutnaam ik weet het
pi_15532055
zoiets als bad company ? _o_
dat vind ik nou echt rof.. vooral hun eerdere deunen

als het maar rolt vind ik het rof

purrr
pi_15544823
EZ Rollers, superdope shit.
  vrijdag 19 december 2003 @ 16:32:06 #14
35530 klaus_beyer
immer grade waus
pi_15544881
ritme toch wel
Die Glatze Arschlog
  vrijdag 19 december 2003 @ 19:36:24 #15
74671 h_vreman
true Junglist
pi_15549179
Zeker nu, als ik het mag geloven, komt die Oldschool Jungle weer terug. Persoonlijk vind ik dat het beste wat er ooit is uit voortgekomen. Indd die Snerpende Bassen en altijd voorspelbare opbouw met keiharde sounds wordt na een tijdje eentonig. Maar op partys is dat de meest opzwepende style.
Mijn voorkeur heeft die vette synthesizer riffz met een General Levy er over heen."Incredible" bijv.

Word het Darkstep? Keihard raggen op Jungle? Of een meer wereld geluid (bijv. met Braziliaanse klanken)? Ik denk dat D&B dat alles omvat, voor ieder wat. Ik vind het nl. nog steeds de meest fascinerende muziekstroming. Toen het opkwam en nu nog.....................waar gaat het heen?

Doom |
  vrijdag 19 december 2003 @ 22:24:15 #16
26006 JuNiX
Wat nou weer?!?
pi_15553048
Ik hou het meest van die enorme lage, hele vette baslijnen.
wat mij betreft is Dn B de meest dansbare muziekstijl, ik kan er echt urenlang op uit mijn bol... (tenzij het van die snoeiharde engelse underground shit is, dan moet je ieder half uur een kwartiertje rusten )

btw PDOA : EZ rollers = inderdaad supervet!

Dear Lord, Please save me from your followers.
  vrijdag 19 december 2003 @ 23:19:00 #17
74671 h_vreman
true Junglist
pi_15554667
EZ - Rollerz is zeker een van mijn favorieten, drumfunkhooliganz, Licable beats, en hun eigen Albumz.
Maar over smaak valt niet te twisten. LTJ Bukem, Grooverider, Jonny L, Kamanchi, Squarepusher, AK1200 enz.....allemaal apparte stylen maar ze weten een bepaalde groep bij elkaar te houden, de DnB'ers als eenheid. Kvind t vet dat als ze wat voor DnB dan ook draaien/maken/producen, dat die hele vloer samen tekeer gaat. De scene gaat wat mij betreft nooit dood.
Doom |
pi_15554725
Er is een centrale drum 'n bass topic hoor
pi_15554864
De basslines. De basses die óf zo laag zijn dat je ze in je hele lichaam voelt, of zo snijdend dat ze door merg en been gaan. De breaks (en dan vooral de Amen break). De snelheid. Het publiek op de feesten.
Het feit dat het ongelooflijk breed is (vergelijk London Elektricity maar eens met Technical Itch )

Wat niet eigenlijk

Mijn favorieten zijn dan ook heel breed, hoewel ik een voorkeur heb voor de hardere DnB (om precies te zijn Darkstep a la Bad Company en Technical Itch en de Neurofunk zoals Concord Dawn en Black Sun Empire en dergelijke ze maken).

pi_15554893
Ow jah. EZ Rollers... lekkere mix tussen harde DnB en de wat relaxtere.
pi_15554906
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 23:20 schreef teknomist het volgende:
Er is een centrale drum 'n bass topic hoor
Waarom heb jij je ondertitel nog niet aangepast
  vrijdag 19 december 2003 @ 23:33:06 #22
74671 h_vreman
true Junglist
pi_15555115
Dat er een centrale topic voor is: a la u kijkt ernaar, de collega's van de DnB-Addicts Crew® reageren ook, zij hebben een zeer breed en ook goede topic.
voor alles en IEDEREEN die reageert

Mijn volgende vraag is:

JUNGLE VS Drum & Bass , of in mijn opzien, laten we beide onder dezelfde noemer houden, drum n' Bass ?

Doom |
pi_15555237
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 23:25 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Waarom heb jij je ondertitel nog niet aangepast

Kwestie van prioriteitenstelling
pi_15555517
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 23:33 schreef h_vreman het volgende:
Dat er een centrale topic voor is: a la u kijkt ernaar, de collega's van de DnB-Addicts Crew® reageren ook, zij hebben een zeer breed en ook goede topic.
voor alles en IEDEREEN die reageert

Mijn volgende vraag is:

JUNGLE VS Drum & Bass , of in mijn opzien, laten we beide onder dezelfde noemer houden, drum n' Bass ?

Ik zie Jungle als de vader van de DnB, dus niks Jungle VS DnB. Allemaal onder dezelfde naam als een grote familie

Zo luister ik 99% van de tijd naar DnB ipv Jungle, maar ik noem me toch Junglist

pi_15557100
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 23:25 schreef E_Motion het volgende:
Ow jah. EZ Rollers... lekkere mix tussen harde DnB en de wat relaxtere.
e-z rollers, lekker ja

ben meer van de techno/tekno, maar laatste tijd erg into DnB. Van de chillende DnB tot het hardere werk. Tis allemaal erg chill. Ik snap eigenlijk niet waarom het zo'n ondergewaardeerde stroming is in NL

All good things must come to an end...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')