opgenomen met:
- een ibanez rg7620 in Bb
- een pod pro met 2 ranzige sounds (line6 insane mod(links) en de rectifiermod (rechts))
- Boss Dr-670
- Cooledit
[Dit bericht is gewijzigd door d4rkl1ght op 02-12-2003 14:46]
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 14:29 schreef d4rkl1ght het volgende:
Ik ben ook weer eens bezig geweest. Hoog beukgehalte:
http://home.wanadoo.nl/bred/RF/test.mp3
Ga zo door, ik vind het leuk klinken, ik wil alleen maar langer en meer
let aub niet teveel op de +/- 2x kleine fouten in de timing. De MIDI timing laat het nu een klein beetje afweten. Een reboot maakt alles natuurlijk weer goed, maar het kan er mee door denk ik.
De intro is ook nog niet helemaal wat het moet zijn, maar dat komt later wel
quote:De intro is wel erg standaard.
Op woensdag 3 december 2003 00:49 schreef Beathoven het volgende:
Time and SpaceDe intro is ook nog niet helemaal wat het moet zijn, maar dat komt later wel
Mooi gedaan verder, duurt alleen nog te kort.
quote:kun je niet beter betaald muzikant worden in plaats van fulltime werkloos?
Ik ben ook weer eens bezig geweest met een stukkie ranzige death metal. Hoog beukgehalte:
http://home.wanadoo.nl/bred/RF/test.mp3opgenomen met:
- een ibanez rg7620 in Bb
- een pod pro met 2 ranzige sounds (line6 insane mod(links) en de rectifiermod (rechts))
- Boss Dr-670
- Cooledit
quote:tja de drums moeten beter kunnen... ik ben eigenlijk altijd nog aan het uitvinden hoe die DR helemaal werkt.
Op donderdag 4 december 2003 06:10 schreef Tinus1983 het volgende:[..]
kun je niet beter betaald muzikant worden in plaats van fulltime werkloos?
klinkt echt vet! jammer dat midi drums altijd zo magertjes klinken
Ik ben fulltime werkloos zodat ik muzikant kan zijn onbetaald welliswaar
Demo intro. Deze is lang niet af, maar kan vast al beluisterd worden.
Het nummer Time and Space klinkt aardig goed.
Dat "techno"nummer kan ik net echt techno noemen. Eerder in de richting van dance.
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 17:00 schreef Burner2000 het volgende:
http://mitglied.lycos.de/djburner2000\DJ Burner - Stargate (Space Invaders Demo Intro Mix).mp3Demo intro. Deze is lang niet af, maar kan vast al beluisterd worden.
Het nummer Time and Space klinkt aardig goed.
Dat "techno"nummer kan ik net echt techno noemen. Eerder in de richting van dance.
quote:hm.. je link is dood
Seite nicht gefundenDiese Seite existiert nicht mehr.
Möglicherweise wurde der Seitenname geändert.
Eventuell liegt die Seite in einem geschützten Bereich.Überprüfen Sie die Schreibweise.
Lycos Tripod Deutschlandteam
quote:hmm.. niet echt, helaas.
Op vrijdag 5 december 2003 19:02 schreef Burner2000 het volgende:
Rechter muisknop op de link en doel opslaan als. Dan werkt het wel.
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 05-12-2003 19:55]
quote:Welke browser heb je? Ik heb het nog op een andere pc gechecked. Link werkt, mits je met de rechtermuisknop doel op slaat als. Probeer eens alleen de link tekst based te kopieëren en te plakken in je explorer. Als het niet werkt, pas ik de link aan. Ik haal de spaties weg. Waarschijnlijk vind je browser dat niet leuk met spaties.
Op vrijdag 5 december 2003 19:43 schreef Beathoven het volgende:[..]
hmm.. niet echt, helaas.
quote:Bij mij doet ie 't wel (rechts klik > opslaan als)
Op vrijdag 5 december 2003 21:02 schreef Burner2000 het volgende:[..]
Welke browser heb je? Ik heb het nog op een andere pc gechecked. Link werkt, mits je met de rechtermuisknop doel op slaat als. Probeer eens alleen de link tekst based te kopieëren en te plakken in je explorer. Als het niet werkt, pas ik de link aan. Ik haal de spaties weg. Waarschijnlijk vind je browser dat niet leuk met spaties.
Het is niet mijn smaak muziek. Maar maak die bass wat harder en doordringender...En het duurt nogal lang voordat het nummer pas echt lekker op gang komt (2.15 minuten)
Mag ik vragen waarmee je het gemaakt hebt?
quote:Ik heb het met Fruity Loops gemaakt. Het nummer is nog wat langdradig. Ik moet hier en daar samples bijwerken en maken.
Op vrijdag 5 december 2003 21:16 schreef BrianMay het volgende:[..]
Bij mij doet ie 't wel (rechts klik > opslaan als)
Het is niet mijn smaak muziek. Maar maak die bass wat harder en doordringender...En het duurt nogal lang voordat het nummer pas echt lekker op gang komt (2.15 minuten)
Mag ik vragen waarmee je het gemaakt hebt?
quote:Yo, succes.
Op vrijdag 5 december 2003 21:29 schreef Burner2000 het volgende:[..]
Ik heb het met Fruity Loops gemaakt. Het nummer is nog wat langdradig. Ik moet hier en daar samples bijwerken en maken.
Deze demo was een probeer versie welke samples wel en niet bij passen. Als ik het weekend nog aan toe kom ga ik met dit nummer mee verder. Bedankt voor de tips.
Houd ons op de hoogte he!
quote:Waarmee maak je je eigen muziek?
Op zaterdag 6 december 2003 12:14 schreef Tha.Gnome het volgende:
http://members.home.nl/rcusters/329.mp3Is dit iets?
Hij's nog een beetje FX-loos.
quote:het probleem is dat je een nummer vaak begint te maken met een melody
Op zaterdag 6 december 2003 15:34 schreef Burner2000 het volgende:[..]
Waarmee maak je je eigen muziek?
Lekker chill nummer. Er moet nog een lekkere melody er door heen en er een goed einde.
Zal ik eens kijken of ik nog wat leuks met reason kan maken?
of moet dit strictly metal worden?
In dat geval moet ik even uitzoeken hoe ik deze zooi op mijn pc aan kan sluiten, hehe, tips?
quote:Reason 2.0, wat refills, T-Racks en een masterkeyboard.
Op zaterdag 6 december 2003 15:34 schreef Burner2000 het volgende:[..]
Waarmee maak je je eigen muziek?
Lekker chill nummer. Er moet nog een lekkere melody er door heen en er een goed einde.
Nog een kleine update:
http://members.home.nl/rcusters/short.mp3
quote:super!
Op zondag 14 december 2003 19:07 schreef Dukhlovi het volgende:
Zooo ,ff dit topic weer wat leven inblazen met wat funky muziek
quote:dank je
Op zondag 14 december 2003 21:18 schreef BrianMay het volgende:[..]
super!
ik heb m trouwens even opnieuw ingebast, want de bas was een tikkeltje te laag gestemd. (nieuwe snaren zakken in het begin nogal snel)
quote:ff updaten dan
Op maandag 15 december 2003 16:17 schreef Dukhlovi het volgende:[..]
dank je
ik heb m trouwens even opnieuw ingebast, want de bas was een tikkeltje te laag gestemd. (nieuwe snaren zakken in het begin nogal snel)
hier 3 dingetjes:
- 1 beukriff (heel simpel) met wat Movie samples erin gemixt.
http://home.wanadoo.nl/bred/test/test.mp3
- Ik was aan het kloten met mn drumcomp en ineens had ik een vaag drumritme waar ik een standaard meshuggah achtig riffje opspeelde... Had ik nog nooit echt gedaan eigenlijk http://home.wanadoo.nl/bred/test/test2.mp3
- Tja wat moet ik ervan zeggen... Death/grind geinspireerd door Iniquity en HAte Eternal
http://home.wanadoo.nl/bred/test/test3.mp3
Dit zijn gewoon wat testjes van mij dus... Voor de band waar ik in speel (adorn) zijn we druk bezig met nieuwe muziek en ik denk dat ik binnenkort ook maar eens wat samples daarvan laat horen Ben wel benieuwd wat mensen ervan vinden.
ow en ik ben trouwens ook d4rkl1ght (TS), maar ik wilde een nieuw account
[Dit bericht is gewijzigd door Esproc op 27-12-2003 02:44]
Opmerkingen?
Tis niet netjes afgemixt en al helemaal niet gemasterd, maar goed, ik denk toch niet dat ik er (op korte termijn) verder iets mee gaan doen Maar omdat ik dit een leuke reeks vind, zet ik 'em er bij deze toch even bij
quote:
Op zondag 4 januari 2004 03:40 schreef Tijn het volgende:
Kben de hele dag druk bezig geweest met werk enzo en twas nogal druk en warrig in m'n hoofd waardoor ik niet kon slapen... dus toen ben ik maar wat doelloos voor me uit gaan Reasonnen en een paar uur later had ik dit.Tis niet netjes afgemixt en al helemaal niet gemasterd, maar goed, ik denk toch niet dat ik er (op korte termijn) verder iets mee gaan doen
Maar omdat ik dit een leuke reeks vind, zet ik 'em er bij deze toch even bij
quote:erg ruig, vooral dat orgel dat ergens in het midden ff langskomt en dan weer weg gaat. Zelf vind ik het erg lekker om snachts muziek te maken, kan je je lekker concentreren, en dan heb ik ook de meeste inspiratie. Ik ben ook iets aan het maken, maar ik durf het haast niet te posten
Op zondag 4 januari 2004 03:40 schreef Tijn het volgende:
Kben de hele dag druk bezig geweest met werk enzo en twas nogal druk en warrig in m'n hoofd waardoor ik niet kon slapen... dus toen ben ik maar wat doelloos voor me uit gaan Reasonnen en een paar uur later had ik dit.Tis niet netjes afgemixt en al helemaal niet gemasterd, maar goed, ik denk toch niet dat ik er (op korte termijn) verder iets mee gaan doen
Maar omdat ik dit een leuke reeks vind, zet ik 'em er bij deze toch even bij
quote:Ja, lekker is dat he... jammer alleen dat je vaak te moe/lui bent voor dingen waar je geen zin in hebt
Op zondag 4 januari 2004 04:48 schreef BrianMay het volgende:[..]
erg ruig, vooral dat orgel dat ergens in het midden ff langskomt en dan weer weg gaat. Zelf vind ik het erg lekker om snachts muziek te maken, kan je je lekker concentreren, en dan heb ik ook de meeste inspiratie. Ik ben ook iets aan het maken, maar ik durf het haast niet te posten
![]()
Maaruh, hup, gewoon posten met die handel, we zijn de Idols-jury niet ofzo
quote:wat een bagger zeg
Ik ben ook weer eens bezig geweest met een stukkie ranzige death metal. Hoog beukgehalte:
http://home.wanadoo.nl/bred/RF/test.mp3
quote:Nou vooruit dan, het is nog niet veel, maarja
Op zondag 4 januari 2004 12:03 schreef Tijn het volgende:[..]
Maaruh, hup, gewoon posten met die handel, we zijn de Idols-jury niet ofzo
Ik heb trouwens ook al een hele melodie in m'n hoofd zitten, maar die moet ik er nog in zetten. Die piano duurt het langste om in te voeren
quote:Dat klinkt toch helemaal niet zo verkeerd? Je kunt er trouwens voor kiezen om, zoals je nu doet, het nummer van begin tot einde te maken. Wellicht dat het beter werkt als je je eerst een compositie-fase heen werkt waarin je de basis van alle partijen invoert en je daarna pas bezig gaat houden met het arrangeren en de productie van je stuk.
Op zondag 4 januari 2004 16:08 schreef BrianMay het volgende:[..]
Nou vooruit dan, het is nog niet veel, maarja
Ik heb trouwens ook al een hele melodie in m'n hoofd zitten, maar die moet ik er nog in zetten. Die piano duurt het langste om in te voeren
Hoe dan ook, het klinkt best okay Kun je de akousitsche gitaar misschien niet beter zelf inspelen? Het is heel moeilijk om overtuigende een midi-gitaar neer te zetten namelijk en hoewel je het niet slecht doet (zeker de eerste paar noten zette me echt even op het verkeerde been), vallen sommige andere noten echt buiten de boot. Als het niet mogelijk is om een echte gitaar op te nemen, kun je misschien proberen om de gitaar iets meer te maskeren met behulp van bijvoorbeeld de piano.
Wil je er ook nog drums bij gaan maken?
quote:Ah bedankt voor de reactie. Ik ga die midi gitaar natuurlijk wel vervangen voor een echte gitaar, en de midi piano ook, maar dan moet ik 'm eerst laten stemmen.
Op zondag 4 januari 2004 16:16 schreef Tijn het volgende:[..]
Dat klinkt toch helemaal niet zo verkeerd? Je kunt er trouwens voor kiezen om, zoals je nu doet, het nummer van begin tot einde te maken. Wellicht dat het beter werkt als je je eerst een compositie-fase heen werkt waarin je de basis van alle partijen invoert en je daarna pas bezig gaat houden met het arrangeren en de productie van je stuk.
Hoe dan ook, het klinkt best okay
Kun je de akousitsche gitaar misschien niet beter zelf inspelen? Het is heel moeilijk om overtuigende een midi-gitaar neer te zetten namelijk en hoewel je het niet slecht doet (zeker de eerste paar noten zette me echt even op het verkeerde been), vallen sommige andere noten echt buiten de boot. Als het niet mogelijk is om een echte gitaar op te nemen, kun je misschien proberen om de gitaar iets meer te maskeren met behulp van bijvoorbeeld de piano.
Wil je er ook nog drums bij gaan maken?
quote:Lekker opbouwende kritiek zeg, zeg dan gewoon niks. Kan jij 't beter?
Op zondag 4 januari 2004 15:43 schreef Echoes het volgende:
wat een bagger zeg
quote:zijn hier nog meningen over?
Op donderdag 25 december 2003 16:46 schreef DevoiD het volgende:
Hier ff een projectje van mij, ik wou een nummer met veel gitaartracks die door elkaar heen lopen.. uiteindelijk zijn 't 12 gitaartracks, 1 bastrack en een drumtrack geworden. alles door mij ingespeeld behalve de drums die ik in cubase heb gearrangeerd. sfeer is een beetje lounge/rock, denk ik?
Klik
quote:Is best mooi ingespeeld.
Op donderdag 25 december 2003 16:46 schreef DevoiD het volgende:
Hier ff een projectje van mij, ik wou een nummer met veel gitaartracks die door elkaar heen lopen.. uiteindelijk zijn 't 12 gitaartracks, 1 bastrack en een drumtrack geworden. alles door mij ingespeeld behalve de drums die ik in cubase heb gearrangeerd. sfeer is een beetje lounge/rock, denk ik?
Klik
Wat de compositie betreft is 't helaas niet zo interressant.
Weinig verrassends, weinig variatie, en bij een instrumentaal nummer zoek je toch vooral iets wat uit de band springt zeg maar...
Ik denk dat een stevige zangpartij in ieder geval al zou kunnen helpen om er een aardig popliedje van te maken.
quote:sorry, je hebt gelijk.
Op zondag 4 januari 2004 16:34 schreef Zander het volgende:[..]
Lekker opbouwende kritiek zeg, zeg dan gewoon niks. Kan jij 't beter?
quote:leuk!
Op zondag 4 januari 2004 16:08 schreef BrianMay het volgende:[..]
Nou vooruit dan, het is nog niet veel, maarja
quote:Dat iets niet je stijl of smaak is, wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het slecht is.
Op zondag 4 januari 2004 19:05 schreef Echoes het volgende:[..]
sorry, je hebt gelijk.
Maar tis niet echt mijn muziek/stijl dat gebeuk. 't Wekt bij mij geen gevoel op en het doet me niets. En er zit verder weinig in wat echt boeiend is.
Sterker nog, kvond het eigenlijk wel een vet fragmentje Kben zelf voor school ook bezig met zo'n soort gitaarpartij, maar dan op een d&b-beat. Tis nog best een hoop gedoe om er zoveel mogelijk uit te halen.
We hebben nu 2 identieke gitaarpartijen ingespeeld, maar wel los van elkaar zodat ze niet 100% hetzelfde zijn. Vervolgens allebei door een andere versterker/speaker gehaald zodat het 2 gitaristen lijken en de ene partij helemaal links gepand en de ander helemaal rechts. Daardoor is het al een stuk vetter. Verder natuurlijk veel distortion over de de beat en een dikke compressor over de hele mix om hetg lekker uit je speakers te laten knallen. Zodra het af is, zal ik het hier ook wel even posten
quote:Okee, maar laten we hier (in dezelfde goede traditie als deel 1 t/m 7) weer een topic van maken waar _iedereen_ zijn muziek kan laten horen, ongeacht stijl of genre. En daar passen dat soort opmerkingen dus niet bij.
Op zondag 4 januari 2004 19:05 schreef Echoes het volgende:
sorry, je hebt gelijk.
Maar tis niet echt mijn muziek/stijl dat gebeuk. 't Wekt bij mij geen gevoel op en het doet me niets. En er zit verder weinig in wat echt boeiend is.
Serieus, laat anders zelf ook eens wat horen, jij speelt toch ook?
http://home.quicknet.nl/mw/prive/geensen/oud/dyingstones.mp3
http://home.quicknet.nl/mw/prive/geensen/oud/the-other-side-of-the-river.mp3
quote:Tis best okay, maar god gast, filter ff die irritante ruispiep eruit, dat maakt mensen echt helemaal gek. Ze zitten in alletwee je opnames. Je kunt 'em eruit halen met een EQ. Zo te zien zitten er 3 pieken in, 1 iets onder de 12000 Hz, een rond 15500 Hz en een iets onder de 21000 Hz, dus als je die in je EQ wegdraait, ben je er in principe vanaf. Ook in het extreem laag (<40 Hz) zit nog wat rommel, maar das niet zo opvallend aanwezig.
Op dinsdag 6 januari 2004 10:40 schreef Echoes het volgende:
zang ben ik niet zo goed in, dus heb er onwijze galm overheen gedaan2e stemmetje ben ik ook.
Tis alleen akoestisch nog dus er mist nog ontzettend veel. En in other side moet ook nog ruimte komen voor wat solo's die er nu niet in zitten dus tis een beetje saai nu.http://home.quicknet.nl/mw/prive/geensen/oud/dyingstones.mp3
Je kunt ook een high cut & low cut gebruiken, zoveel extreem hoog en laag zit er toch niet in je opname, dus dan hak je bv gewoon alles vanaf 10KHz en alles onder de 60 Hz ofzo eraf. Ben je er ook vanaf
Een 3e alternatief is om een noise reduction apparaat of plugin te gebruiken (sommige applicaties hebben die er standaard in zitten, zoals Cool Edit). Het principe van noise reduction is dat je een stukje met alleen maar noise in laadt en vervolgens dat toepast op je hele opname. Dan verlaagt 'ie het volume van dat stukje ruis tot een niveau waarop je het niet meer kunt horen.
[edit] Oe, in het 2e liedje (river) zit ook nog wel een hoop rommelig laag hoor ik nu. Nou ja, dat kun je er op dezelfde manier uit filteren, een EQ doet wonderen
Verder klinkt het allemaal nogal ver weg en lofi, maar dat is misschien ook juist je bedoeling Dat heeft iig wel wat vind ik. Misschien dat je het om het extra te accentueren nog wat smaller kunt maken dan het is, door meer hoog en laag weg te filteren waardoor het ultra-lofi wordt en het niet klinkt alsof het eigenlijk niet de bedoeling was. Heeft het gelijk een beetje een 60ies sound wat er wel bij past
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 06-01-2004 17:19]
[Dit bericht is gewijzigd door Echoes op 06-01-2004 17:42]
Kheb net even een kwartiertje gesleuteld aan je river-liedje. Er is niet veel gebeurd, alleen de ruis eruit, de scherpe s-klank van je stem er wat uit en een vrij extreem filter die vooral middentonen doorlaat zodat het extra lofi klinkt en wat compressie en ik denk dat het al een stuk prettiger klinkt
Dit is met Cool Edit gedaan zonder extrene plugins of whatever. Misschien een tip voor toekomstige opnames om ze er even doorheen te halen, voor dat kleine beetje finishing touch
quote:Dat is er dus uitgefilterd, ik vond het laag te rommelig en heb het nu helemaal weggelaten. Nu is er mooi ruimte voor bijvoorbeeld een basgitaar
Op dinsdag 6 januari 2004 19:35 schreef Echoes het volgende:
leuk, maar waar is het laag?! klinkt nu niet echt ergens meer naar? Gitaar hoor je alleen nog de hoge tonen.
Hoe dan ook, dit kwartiertje rommelen is niet DE manier waarop je het zou moeten doen ofzo, tis alleen om je te laten zien dat er nog een stuk meer uit je opname te halen is dan wat je nu hebt.
quote:Buiten de manier van opname, vindt ik het helemaal niet slecht. Het is duidelijk dat je beinvloed bent door de 60's en 70's. Maar met een goede band eromheen zijn het best sterke nummers. Ze hebben ook een duidelijke stijl. Je zang vindt ik ook niet echt slecht hoor....
Op dinsdag 6 januari 2004 10:40 schreef Echoes het volgende:
zang ben ik niet zo goed in, dus heb er onwijze galm overheen gedaan2e stemmetje ben ik ook.
Tis alleen akoestisch nog dus er mist nog ontzettend veel. En in other side moet ook nog ruimte komen voor wat solo's die er nu niet in zitten dus tis een beetje saai nu.http://home.quicknet.nl/mw/prive/geensen/oud/dyingstones.mp3
Ben benieuwd naar meer.
quote:Hehe ik ben nu zo'n typisch jaren 60 nummer aan het maken als Turn, Turn, Turn of No Milk Today
Op woensdag 7 januari 2004 11:05 schreef Echoes het volgende:
dank, ik zou op zich wel oude jaren 60 rock willen maken ja.
Ik zal nogges meer ideeetjes uitwerken.
quote:Erg vet, zeker het intro!! Kzou de drums alleen wat harder mixen, vooral de snare komt er nu wel erg karig vanaf. En ik denk dat je voor de intro break beter een flam-slag kunt gebruiken ipv deze enkele hit. De ruimtelijkheid is wel erg cool, wat heb je daarmee gedaan behalve wat panning?
Op woensdag 7 januari 2004 16:52 schreef Cynic het volgende:
Nou, dan nog maar een spaarzame bijdrage van mij. Van de gebruikelijke tegenvallende lengte en zonder eindehttp://onlinerock.com/musicians/cynic//tja.mp3
quote:Ehm, niks, gewoon de slagpartijen 50% links en 50% rechts pannen. Melodietjes gewoon in het midden.
Op woensdag 7 januari 2004 16:57 schreef Tijn het volgende:[..]
Erg vet, zeker het intro!! Kzou de drums alleen wat harder mixen, vooral de snare komt er nu wel erg karig vanaf. En ik denk dat je voor de intro break beter een flam-slag kunt gebruiken ipv deze enkele hit. De ruimtelijkheid is wel erg cool, wat heb je daarmee gedaan behalve wat panning?
Wat is een flam-slag btw? Ben best blij met pc-drummer, dan hou je een beetje de ilusie van een drumstel. Kan alleen niet drummen dus dat maakt het verzinnen van partijen best vaag.
quote:Misschien dat het door de reverb komt ofzo, maar het klinkt echt heel ruimtelijk voor m'n gevoel
Op woensdag 7 januari 2004 17:00 schreef Cynic het volgende:[..]
Ehm, niks, gewoon de slagpartijen 50% links en 50% rechts pannen. Melodietjes gewoon in het midden.
quote:Een flam-slag is als een drummer met 2 handen (stokken) op een trommel slaat. Je krijgt dan 2 nootjes die net iets van elkaar verschillen in timing en daardoor klinkt het (in dit geval je snare) wat vetter. Vooral als een drummer even niks op z'n hihats of cymbals hoeft te doen, speelt 'ie nog wel eens zoiets.
Wat is een flam-slag btw? Ben best blij met pc-drummer, dan hou je een beetje de ilusie van een drumstel. Kan alleen niet drummen dus dat maakt het verzinnen van partijen best vaag.
Verder zou ik meer open hihat gebruiken denk ik, dat past wel bij zoiets. Gewoon op elke 8e of misschien elke tel.
Het handigste is om met veel drummers samen te spelen, bv in oefenruimtes ofzo en dan te kijken en te luisteren wat ze doen. Daar leer je veel patronen van die je later zelf kunt gebruiken.
Ik denk dat je met l-r pannen al vrij veel ruimte schept, want reverb zit er niet op, alleen de melodie heeft een beetje delay (afkomstig van de V-amp)
Ik ben een gitarist van de zielige soort, die alleen gitaar kan spelen. Ik zit in 3 bands, met 3 verschillende drummers dus, helaas blijft mijn talent als drumprogrammeur ietwat ondermaats
quote:Erm... de ReDrum in Reason heeft gewoon een flam-knop
Op woensdag 7 januari 2004 17:16 schreef Z het volgende:
In Reason probeer ik het wel eens na te bootsen door twee keer dezelfde drum te programmeren en dan van de ene de 'toon' net iets hoger te maken. Werkt niet super maar je hoort iig wel wat...
quote:Ik ben dus al lang hopeloos aan het proberen om zoiets te verzinnen/spelen....
Nou, dan nog maar een spaarzame bijdrage van mij. Van de gebruikelijke tegenvallende lengte en zonder eindehttp://onlinerock.com/musicians/cynic//tja.mp3
Ik zou echt zo graag nummers kunnen schrijven voor mijn band...
Het enige probleem is gewoon dat ik wat ik ook doe, het nooit naar iets klinkt...
[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 07-01-2004 17:43]
quote:Erg gaaf intro.
quote:Blijven proberen, er is niet echt een formule voor (ja, die zijn er wel, in de klassieke muziek, maar die zijn nogal lastig
Op woensdag 7 januari 2004 17:32 schreef Maidenfan het volgende:[..]
Ik ben dus al lang hopeloos aan het proberen om zoiets te verzinnen/spelen....
Kan je mij beknopt uitleggen hoe je dat in godsnaam doet? Zijn de eerste 2 gewoon akkoorden en dan noten tot aan de volgende akkoorden?Ik zou echt zo graag nummers kunnen schrijven voor mijn band...
Het enige probleem is gewoon dat ik wat ik ook doe, het nooit naar iets klinkt...
Zo ziet het er op tab uit:
code:tijn, mijn dank is groot|-----------------------|-------------------------|-------------------------|
|-----------------------|-------------------------|-------------------------|
|-----------5-7-7b8r5---|-----------5-7-7b8r5-7b8-|-----------5-7-7b8r5-----|
|-2-2-5h6h7-----------7-|-2-2-5h6h7---------------|-2-2-5h6h7-----------7---|
|-0-0-------------------|-0-0---------------------|-0-0---------------------|
|-----------------------------------------|
|-7-5-7--7-----7------5-------------------|
|----------0h5----0h3----0h1h3-3b3.5r1----|
edit: foutje verwijderd
[Dit bericht is gewijzigd door Cynic op 07-01-2004 18:46]
quote:Tussen code-tags
Op woensdag 7 januari 2004 18:04 schreef Cynic het volgende:[..]
hoe post je tabs?
code:4/4
Gtr I
|-----------5-7-7b8r5---|-----------5-7-7b8r5-7b8-|-----------5-7-7b8r5-----|
|-2-2-5h6h7-----------5-|-2-2-5h6h7---------------|-2-2-5h6h7-----------5---|
|-0-0-------------------|-0-0---------------------|-0-0---------------------|
|-7-5-7--7-----7------5-------------------|
|----------0h5----0h3----0h1h3-3b3.5r1----|
quote:Ech superbedankt voor de tab
Op woensdag 7 januari 2004 18:04 schreef Cynic het volgende:[..]
Blijven proberen, er is niet echt een formule voor (ja, die zijn er wel, in de klassieke muziek, maar die zijn nogal lastig
)
Als ik iets degelijks vind post ik het wel
quote:De tab is waarschijnlijk niet helemaal correct, heb hem ter plekke gemaakt. En sommige dingen zijn niet weer te geven met powertab.
Op woensdag 7 januari 2004 18:15 schreef Maidenfan het volgende:[..]
Ech superbedankt voor de tab
Best wel leerrijk... zo zie je gemakkelijker hoe iets dat goed klinkt in elkaar zitAls ik iets degelijks vind post ik het wel
Klooien met techniekjes levert soms best grappige dingen op. Succes!
quote:Bedankt
Op woensdag 7 januari 2004 18:19 schreef Cynic het volgende:[..]
De tab is waarschijnlijk niet helemaal correct, heb hem ter plekke gemaakt. En sommige dingen zijn niet weer te geven met powertab.
Zo zitten in het laatste stuk wat hammer-ons (0^5^7 en 0^3^5) waarbij de laatste toon (op de a-snaar) telkens wel gehamerd wordt, maar niet met de plectrum aangeslagenKlooien met techniekjes levert soms best grappige dingen op. Succes!
quote:ben geen fan van het genre maar het klinkt toch wel leuk
Op woensdag 7 januari 2004 17:44 schreef Tha.Gnome het volgende:
Ben weer eens bezig met wat progressive, paar dingen kloppen nog niet helemaal. Het gitaartje wat je hoort loopt nog niet helemaal soepel, ik heb het namelijk zelf ingespeeld, maar m'n soundcard kan geen lage latentie aan waardoor ik vertraging heb.http://members.home.nl/rcusters/prog.mp3
quote:Je moet er dan idd een 2e mixer bij plaatsen om voldoende kanalen te creeëren. Dat kan op 2 manieren:
Op donderdag 8 januari 2004 14:08 schreef Seborik het volgende:
Stel dat je in Reason heel veel instrumenten wil, moet je dan een extra mixer erbij zetten en moet je die dan op een bepaalde manier instellen? Of is er een andere manier om het te doen?
quote:Damn waar haal je die mooie strings enzo, zitten die in Sonar?
Op woensdag 7 januari 2004 23:19 schreef TimeClypse het volgende:
Ook ik ben weer van de partij met een nieuwe creatie. Dit keer niet helemaal zelf verzonnen, wel zelf uitgevoerd met SonarXL, en de Edirol Orchestral DXi plugin. Het is een deels zelfverzonnen partij, en deels van LOTR.
quote:Die komen uit Edirol Orchestral neem ik aan
Op donderdag 8 januari 2004 20:57 schreef BrianMay het volgende:[..]
Damn waar haal je die mooie strings enzo, zitten die in Sonar?
Maar om eerlijk te zijn vond ik de strings juist nogal synthetisch klinken. De hoorns enzo vond ik wel vrij overtuigend!
En er zijn ook programma's om AKAI-samples om te zetten naar andere formaten samples, dus je kunt bijna altijd wel gebruik maken van de geluiden. De truc is om aan de CDs te komen. De orchestrale samples van Miroslav beslaan 5 CDs. Hoe groot de library van Vienna is weet ik niet, maar volgens mij nog groter.
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 08-01-2004 21:21]
quote:juh, heel scherp tijn... idd Edirol Orchestral
Op donderdag 8 januari 2004 21:05 schreef Tijn het volgende:
Tsja, dan zul je op zoek moeten naar de grote samples-libraries zoals die van Vienna Symphonic of Miroslav enzo. Douw dat in je AKAI-compatible-sampler en be amazed
[Dit bericht is gewijzigd door TimeClypse op 08-01-2004 21:26]
quote:Ik kon het zeker ruiken dat je naar de grootte ging vragen
Op donderdag 8 januari 2004 21:15 schreef Tijn het volgende:
Er zijn ook softsamplers die AKAI-formaat kunnen lezen he! Met een sequencer als Logic kan dat out-of-the-box en met Cubase heb ik geen ervaring maar dat zal ook best kunnen.En er zijn ook programma's om AKAI-samples om te zetten naar andere formaten samples, dus je kunt bijna altijd wel gebruik maken van de geluiden. De truc is om aan de CDs te komen. De orchestrale samples van Miroslav beslaan 5 CDs. Hoe groot de library van Vienna is weet ik niet, maar volgens mij nog groter.
Zelf gebruik ik de Orkester CD van Reason ook vrij vaak, dat zijn zeker niet de beste samples van de wereld, maar ik vind het wel makkelijk werken en das ook wat waard.
edit:
kwijllllllllll
Klik!
[Dit bericht is gewijzigd door TimeClypse op 08-01-2004 21:28]
quote:Je hebt niet eens hardware nodig, met softsequencers en softsamplers kom je een heel eind. Zoals ik al zei, met bijvoorbeeld Logic kun je zo aan de gang
Op donderdag 8 januari 2004 21:18 schreef BrianMay het volgende:
Ik heb geen ene ruk verstand van al die hardware die je erbij moet kopen ofzo
Mocht je wel iets willen aanschaffen, dan heb je aan een AKAI sampler genoeg. Tegenwoordig hebben ze de Z-serie, maar een ouwe uit de S-serie voldoet ook prima.
Daar stop je de CD's in, je laad een sampleprogram en je kunt 'em vervolgens vanuit je sequencer via MIDI aansturen, simple as that
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 08-01-2004 21:28]
een enthousiaste bassie die met een hoog stemmetje roept: Adriaantjuh!!!
zo supervet zijn maar goed misschien kan iemand er wat mee.
quote:is dit serieus?
Op donderdag 8 januari 2004 21:32 schreef IdlersDream het volgende:een enthousiaste bassie die met een hoog stemmetje roept: Adriaantjuh!!!
quote:16 DVD's, helaas heb ik de pro editie nog niet.
Op donderdag 8 januari 2004 21:21 schreef TimeClypse het volgende:
kwijllllllllll
Klik!
http://www.metal-vulcan.com/Gibborim.mp3
Tijn en Vork (en de anderen) alvast bedankt voor de gegeven feedback.
quote:cool! heeft iets Fantasia achtigs
Op vrijdag 9 januari 2004 03:52 schreef Seborik het volgende:
Hallo, ik wil graag vragen feedback en dan met name over het muzikale gedeelte (de rest moet nog gebeuren, dus volume, effecten e.d. zijn er nog niet) van het volgende stukje. Het is gemaakt met Reason.http://www.metal-vulcan.com/Gibborim.mp3
quote:Alle volumes moeten nog bijgesteld worden, omdat dit nu alleen nog maar via de mixer is gebeurd. Mogelijk nog wat geluidseffecten.
Op vrijdag 9 januari 2004 10:40 schreef roer-ei het volgende:
cool! heeft iets Fantasia achtigs
wat wil je er nog meer mee doen?
quote:In een specifiek onderdeel of over het gehele stukje?
Op vrijdag 9 januari 2004 11:27 schreef Z het volgende:
Ik heb er muzikaal niets op aan te merken, dus zou ik een enorm effecten-volume verhaal kunnen houden maar daar had je geen behoefte aan. Misschien zou je er wat meer bas tonen in kunnen doen, dat maakt het geheel wat voller. Daarna moet je helemaal los met effecten natuurlijk, het klinkt nog wat droog...
quote:Whehe, leuk hoor..past wel bij zo'n fantasy / RPG spel of iets dergelijks
Hallo, ik wil graag vragen feedback en dan met name over het muzikale gedeelte (de rest moet nog gebeuren, dus volume, effecten e.d. zijn er nog niet) van het volgende stukje. Het is gemaakt met Reason.http://www.metal-vulcan.com/Gibborim.mp3
Komt er ook nog iets van een ritme in? Of bedoel je dat met de effecten die er nog bij gaan komen?
P.s. Welk koor heb je hier voor ingehuurd seborik?
quote:Zoals ook eerder vermeld, ik vind het een beetje "kaal" klinken. En een overgang van het 'heftige' stuk naar het eerste stuk (1.30 minuut) is misschien ook nog op z'n plaats. Ik dacht eerst dat m'n winamp op repeat stond
quote:neeeee begrijp mij niet verkeerd
Op vrijdag 9 januari 2004 15:09 schreef Seborik het volgende:
Het is niet de bedoeling om het meer fantasy te laten lijken dan het (misschien wel jammergenoeg) al is..., daarom wil ik niet de standaardpercussie kiezen, maar lievere iets doen met atypische instrumentatie om eenzelfde effect te verkrijgen als bij gebruik van percussie.
Compo in 7/4, poging tot klassiek. Ik dacht dat ik 'm kwijtgeraakt was bij m'n hd crash maanden geleden maar ik had de score tot m'n verbazing nog ergens liggen. Helaas was de RNS (Reason) file wel weg dus er missen wat effecten en sommige zijn nodig aan vervanging toe, maar het idee is wel duidelijk denk ik
De 7/4e is ook goed te volgen omdat je een goeie melodie hebt bedacht die in die maatsoort past, het is nooit storend iig en das altijd tricky met "vreemde" maatsoorten. Hoewel, zo vreemd is 7/4 natuurlijk niet echt, want het is gewoon vierkwarts en driekwarts afgewisseld
Kvind 'em iig wel gaaf! Het enige wat me echt irriteerde was dat de shaker niet helemaal in-sync leek en zich af en toe met een onnatuurlijk hikje moest herstellen. Misschien is dat midi-latency ofzo? Lijkt een soort hele ongepaste shuffle, maar je kunt zelf het beste kijken waar dat door komt. Het klinkt iig kut
Verder, chapeau!
quote:He, da's best gaaf! Geen idee hoe zoiets met een orkest zou klinken, daar kan ik me niet zo veel bij voorstellen. Maar deze geluidjes storen niet iig.
Op maandag 12 januari 2004 01:22 schreef Beathoven het volgende:
Als ik een symfonie orkest had
Maar dat maakt het absoluut niet minder, want het is gewoon een goed stuk zo
Omdat ik alleen de wrk (cakewalk) file nog had met de score en de rns (reason) file (met de instrumenten) kwijt was heb ik 'm helemaal opnieuw opgebouwt.
Ik had de shaker er beter uit kunnen laten idd. Op de koptelefoon klonk 't wel aardig op de achtergrond, maar zo over de speakers overheerst het toch wat hoor ik nu.
Er zit idd een shuffle overheen, maar die gooi ik vaak alleen over de hihats, shakers en conga's (als ze erin zitten). Oorspronkelijk zaten er nog een bass en snaredrum in die het wel strak in de maat hielden waardoor de rest niet zo opviel, maar het wel iets dynamischer klonk. Ik ga het ritmegedeelte zowiezo opnieuw doen
Op de plaats waar de strijkers de melodielijn inzetten zat eerst een pauk of explosie-achtig iets maar die patch zal ik opnieuw moeten vinden en afstellen.
quote:Nu nog na het einde een lekker groove met een te gekke baslijn en je lekker drum'n'bass elektro hiphop nummer is klaar
Op donderdag 15 januari 2004 18:35 schreef Tha.Gnome het volgende:
http://members.home.nl/rcusters/chaos.mp3elektro...
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 20-01-2004 16:19]
quote:wat vet
Op dinsdag 20 januari 2004 16:11 schreef Tijn het volgende:
Dit is de laatste schoolopdracht die ik gemaakt heb, samen met 2 andere groepsleden, voor het vak Polyritmiek. Tis een beetje crazy shit, maar ik wou 'em jullie toch even laten horen.
quote:Hehe, ja ik doe daar ook Audio Design. En dat MP3tje is prima encoded hoor
Op woensdag 21 januari 2004 19:26 schreef TimeClypse het volgende:[..]
wat vet
weet je zeker dat trouwens dat je je MP3 goed ge-encode hebt trouwens
Ooit es naar zo'n open dag geweest van de HKU, ook met audio design geloof ik, daar werd je ook doodgegooid met zulke piepdingen geloof ik
Maar dat terzijde... het klinkt wel koel!Hoe heb je dit gemaakt? En waarmeeeeeeeeeeeeeeeeee.... geloof dat daar speciale programmatuur voor is toch?
Maaruh, dit is gemaakt met Reason. Alle geluiden komen gewoon uit de factory, niks bijzonders Alleen wat basic effecten, nothing fancy.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:40 schreef Tijn het volgende:[..]
Hehe, ja ik doe daar ook Audio Design. En dat MP3tje is prima encoded hoor
Power to the piepdingen
Maaruh, dit is gemaakt met Reason. Alle geluiden komen gewoon uit de factory, niks bijzonders
Alleen wat basic effecten, nothing fancy.
[nogmeerofftopic]
studie te hilverdorp?
[nogmeerofftopic]
Er is zelfs een complete analoge studio waarin je ontzettend vette samples en loops kunt maken.
Oh en tis idd in Hilversum.
En je bent tot zover de enige non-MT'er waarvan ik hoor dat 'ie het een leuk stuk vindt
quote:Tsja, je moet je even door die aparte geluidenbarrière heenwurmen, en het begin is wat minder, maar daarna is het echt "polyritmisch"
Op woensdag 21 januari 2004 19:57 schreef Tijn het volgende:
Oh, weirde programma's te over hoor, maar das hiervoor niet gebruiktEr is zelfs een complete analoge studio waarin je ontzettend vette samples en loops kunt maken.
Oh en tis idd in Hilversum.
En je bent tot zover de enige non-MT'er waarvan ik hoor dat 'ie het een leuk stuk vindt
edit: die analoge studio heb ik idd ook gezien ja!
[Dit bericht is gewijzigd door TimeClypse op 21-01-2004 20:44]
quote:hee, die is vet zeg.
Op dinsdag 20 januari 2004 16:11 schreef Tijn het volgende:
Dit is de laatste schoolopdracht die ik gemaakt heb, samen met 2 andere groepsleden, voor het vak Polyritmiek. Tis een beetje crazy shit, maar ik wou 'em jullie toch even laten horen.
Hij gaat iig de verzameling in, lekker complex en ook nog een geweldige compositie. Als daar geen hoge beoordeling op komt weet ik het ook niet meer. Hartstikke gaaf dat je zoiets voor school mag maken, zo'n opleiding lijkt me ook wel wat.. .
Heb je hier lang over gedaan?
quote:Heftig!!...
Op donderdag 22 januari 2004 02:00 schreef bas-beest het volgende:
hier een mp3 (nou ja, deel van dan) van onze band. Het is een live-opname, dus opname-kwaliteit is niet super, maar om een idee te krijgen... Laat maar weten wat jullie er van vinden... ...oMB song
Ik zou weleens een betere opname willen horen want het beeld is wel aardig.. maar alleen de ride cymbal en de zanger zijn gedetaileerd te horen. De rest lijkt wel een muur van geluid.
zal ook maar eens weer wat opgooien, dit heb ik vanavond even snel uitgewerkt. Het begin (met die kale ""gitaren"") gaat nog anders worden, maar 't is nu gewoon nog ff als el-cheapo voorzet voor wat komen gaat.
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 22-01-2004 02:19]
quote:Hey thnx, ik hoopte stiekem al dat je het leuk zou vinden
Op donderdag 22 januari 2004 02:07 schreef Beathoven het volgende:[..]
hee, die is vet zeg.
Hij gaat iig de verzameling in, lekker complex en ook nog een geweldige compositie. Als daar geen hoge beoordeling op komt weet ik het ook niet meer. Hartstikke gaaf dat je zoiets voor school mag maken, zo'n opleiding lijkt me ook wel wat..
.
Heb je hier lang over gedaan?
We hebben er trouwens een 9 voor gekregen en we zijn ook gevraagd om het bij de eerst volgende open dag te laten horen Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, maar de leraar zei letterlijk "dit is van een kwaliteit die je van een 3e jaars verwacht"
quote:Ik kan nu ff niks luisteren, maar ik check 'em later zeker nog een keer
zal ook maar eens weer wat opgooien, dit heb ik vanavond even snel uitgewerkt. Het begin (met die kale ""gitaren"") gaat nog anders worden, maar 't is nu gewoon nog ff als el-cheapo voorzet voor wat komen gaat.
quote:Heeft 'ie uberhaupt een opleiding gedaan?
Op donderdag 22 januari 2004 02:20 schreef Beathoven het volgende:
Heeft Zappa toevallig dezelfde opleiding gedaan?
quote:Kan er weinig zinnigs over zeggen, ben niet zo heel bekend met deze soort muziek, maar het begin vind ik wel sterk op zich. Het geluid is echter wat onduidelijk. Misschien een keer een betere opname.
Op donderdag 22 januari 2004 02:00 schreef bas-beest het volgende:
hier een mp3 (nou ja, deel van dan) van onze band. Het is een live-opname, dus opname-kwaliteit is niet super, maar om een idee te krijgen... Laat maar weten wat jullie er van vinden... ...oMB song
quote:Begin klinkt in ieder geval alweer goed Beathoven.
Op donderdag 22 januari 2004 02:07 schreef Beathoven het volgende:
Beathoven - Up up and Away
Is dit gedaan met die gitaarset waar je het over had voor Reason?
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 22-01-2004 02:44]
quote:Dat klopt, met flink wat distortion.. maar het is een van de vele die je kunt kiezen. Er zijn er bij die nog wat realistischer klinken.
Op donderdag 22 januari 2004 02:26 schreef Seborik het volgende:[..]
Kan er weinig zinnigs over zeggen, ben niet zo heel bekend met deze soort muziek, maar het begin vind ik wel sterk op zich. Het geluid is echter wat onduidelijk. Misschien een keer een betere opname.
[..]Begin klinkt in ieder geval alweer goed Beathoven.
Is dit gedaan met die gitaarset waar je het over had voor Reason?
Nu ik 'm zo eens terug luister over m'n speakers klinkt het begin wel erg beroerd. Je zit er niet meteen in, iets wat wel moet en wat ook gaat gebeuren tegen de tijd dat ie af is
Ben in ieder geval erg benieuwd naar het eindresultaat. Dat 'spooky'-orgel past wel heel goed bij het stuk met de piano trouwens.
quote:Ikk zou op het moment dat je weer terug gaat naar de eerste lead (1:30 ongeveer) De lead met een gitaar (flink distorted, beetje reverb) inspelen. Geeft er net een scherp randje aan. Volume moet dan wel goed uitgebalanceerd zijn, anders overheerst de gitaar te veel. Verder misschien een spaans gitaartje eronder, maar ik zou zo niet precies weten wat, ik zal wel eens even wat pielen thuis.
Ben er nu eigenlijk niet meer tevreden over, maar ja, dat hou je toch. Ondertussen maar met wat anders begonnen. Bedankt voor de feedback in ieder geval.
T is een live opname, dus geen denderende kwaliteit. Vooral de snelle stukken vervallen in een grote brij. Maar je kunt nog wel een beetje horen hoe t nummer klinkt. T is hier en daar wat vals en onstrak, maar goed, we treden verder ook nooit op. Ik verzorg de drums op deze track . Reacties welkom
quote:bij de intro denk je echt van .. poe poe , nu moet er wat heftigs komen ... komt er zo'n vet andere beat die er niet bij past (vink persoonlijk) en die stem sorry hoor , maar een klein kind die probeert een zware stem na te doen .. zo komt het op mij over.. voor de rest.. wel ok....
Op maandag 26 januari 2004 18:56 schreef Metal_Mart het volgende:
Ik zal ook eens een nummertje posten, van mijn metal bandjeT is een live opname, dus geen denderende kwaliteit. Vooral de snelle stukken vervallen in een grote brij. Maar je kunt nog wel een beetje horen hoe t nummer klinkt. T is hier en daar wat vals en onstrak, maar goed, we treden verder ook nooit op. Ik verzorg de drums op deze track
. Reacties welkom
quote:Beetje vage black-metal, of niet?
Op maandag 26 januari 2004 18:56 schreef Metal_Mart het volgende:
Ik zal ook eens een nummertje posten, van mijn metal bandjeT is een live opname, dus geen denderende kwaliteit. Vooral de snelle stukken vervallen in een grote brij. Maar je kunt nog wel een beetje horen hoe t nummer klinkt. T is hier en daar wat vals en onstrak, maar goed, we treden verder ook nooit op. Ik verzorg de drums op deze track
. Reacties welkom
Het filmpje is gemaakt door Edgar Vervloet en Eva Wittenberg.
*klik* (bijna 10 MB)
Als je wel geluid hebt, maar geen beeld, dan moet je dit installeren, dat is de Xvid codec voor Windows, waarmee dit filmpje is gecodeerd
quote:Klinkt erg gaaf, waar maak je zoiets eigenlijk mee?
Op dinsdag 27 januari 2004 17:23 schreef PDOA het volgende:
Heb ook wat gemaakt:Ben benieuwd naar de reacties.
quote:ook lekker
Op dinsdag 27 januari 2004 17:23 schreef PDOA het volgende:
Heb ook wat gemaakt:Ben benieuwd naar de reacties.
quote:Reason 2.5 voor de sounds, Acid Pro 4 voor de arrangements, wat scratchloops voor de scratches en Adobe Audition 1.0 (voorheen Cool Edit Pro 2.0) en SoundForge 7 voor de effecten en fx. Allemaal illegaal gedownload natuurlijk.
Op dinsdag 27 januari 2004 17:45 schreef Cynic het volgende:[..]
Klinkt erg gaaf, waar maak je zoiets eigenlijk mee?
ja kom zeg, wat dacht je dan? zoveel poen heb ook niet! lol
[Dit bericht is gewijzigd door PDOA op 27-01-2004 18:43]
quote:Sorry tijn, ik kan 'm hier niet draaien. Zelfs met de Xvid codec erop doet ie het niet. Waarschijnlijk is er hier wat mis, zal straks eens rebooten en dan bekijk ik 'm later ff.
Het filmpje is gemaakt door Edgar Vervloet en Eva Wittenberg.*klik* (bijna 10 MB)
Als je wel geluid hebt, maar geen beeld, dan moet je dit installeren, dat is de Xvid codec voor Windows, waarmee dit filmpje is gecodeerd
quote:Lekker funky met die jaren 80 synths en scratch effecten. Leuk nummer, zeker weten.
Heb ook wat gemaakt:klik hier!
Ben benieuwd naar de reacties.
De naam PDOA hoorde ik ook op dit Radiostation (zie Playlist) een tijdje terug. Ze draaien ondergrondse muziek en halen in de regio Nashville miljoenen luisteraars. Daarnaast zenden ze ook nog over internet uit.
Ben jij dat toevallig?
Als dat zo is moet je zeker eens ff gaan luisteren, komen 2 nummers van je voorbij in de uitzending.
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 28-01-2004 20:57]
quote:Probeer anders VLC eens ipv Windows Media Player. Met die player heb ik altijd aanzienlijk minder codec-problemen.
Op woensdag 28 januari 2004 20:52 schreef Beathoven het volgende:[..]
Sorry tijn, ik kan 'm hier niet draaien. Zelfs met de Xvid codec erop doet ie het niet. Waarschijnlijk is er hier wat mis, zal straks eens rebooten en dan bekijk ik 'm later ff.
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 28-01-2004 21:12]
thumbs up
Ik heb dit liedje ongeveer 10 jaar geleden verzonnen, en dacht vanavond, laat ik er eens iets mee doe...
Ik loop overigens nog steeds enorm te klooien met die geluidskaart van mij dus het is nog niet helemaal gelikt...
quote:Dat losse heeft wel wat, het lijkt in de verte wel wat op een waltz
Op woensdag 28 januari 2004 22:57 schreef Z het volgende:
And now for something completely different...Ik heb dit liedje ongeveer 10 jaar geleden verzonnen, en dacht vanavond, laat ik er eens iets mee doe...
Ik loop overigens nog steeds enorm te klooien met die geluidskaart van mij dus het is nog niet helemaal gelikt...
quote:ja, die opname is idd. eigenlijk niet bepaald goed (om het netjes te verwoorden), komt o.a. omdat het met 2 shitty mics opgenomen is... Betere opnames wordt hard aan gewerkt, waarschijnlijk gewoon in een studio
Op donderdag 22 januari 2004 02:07 schreef Beathoven het volgende:<knip>
Heftig!!...Ik zou weleens een betere opname willen horen want het beeld is wel aardig.. maar alleen de ride cymbal en de zanger zijn gedetaileerd te horen. De rest lijkt wel een muur van geluid.
<knip>
quote:Eerst was het de bedoeling dat het wel wat zwabberde, zo hat ik het ook ingespeeld. Maar dat klonk niet goed. Toen heb ik wat geprutst met quantize maar dat is niet helemaal gelukt. Eigenlijk moest er nog een stukje komen met 'dansende' violen maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen ... Thnx voor het luisteren iig!
Op donderdag 29 januari 2004 00:51 schreef Tijn het volgende:
Best mooi, Z! Alleen dat zwabberende tempo... is dat de bedoeling? Zo komt het namelijk niet helemaal op me over. Als het wel de bedoeling is, moet je het misschien nog wat extremer doen ofzo, of een bepaald stukje alleen en de rest strak of weet ik veel. Het lijkt me iig niet dat je indruk wil wekken dat het zo los is geworden omdat het niet beter lukte ofzo
quote:Ik hou niet echt van de soort muziek, maar dit zit echt rete strak in elkaar! Lekker break-beatje (reason sample?). Mooie opbouw, goeie solo! Niets op aan te merken!
Op donderdag 29 januari 2004 16:53 schreef Tijn het volgende:
Kheb een ideetje uitgewerkt wat ik al een tijdje in m'n hoofd heb. Uiteindelijk moet er ook zang overheen komen en wil ik de gitaarpartijen inspelen (tzijn nu (lelijke) samples), maar het geeft een indruk. Tis alleen onbedoeld een soort euh... trancerock geworden, dus zo heb ik ook maar genoemd
Tis trouwens niet 1 breakbeat, maar het zijn er 2. De ene zit helemaal links gepand en de ander helemaal rechts, maar voor je gehoor mengen ze als het ware tot 1 geheel
quote:Ja, alles.
Op donderdag 29 januari 2004 17:15 schreef Z het volgende:
Dat Pan effect is idd leuk op de koptelefoon. De gitaren komen dus ook uit Reason?
quote:Origineel stukje, ik had 'm gisteren al even beluisterd.. maar heb 'm weer eens opgezet.
Kheb een ideetje uitgewerkt wat ik al een tijdje in m'n hoofd heb. Uiteindelijk moet er ook zang overheen komen en wil ik de gitaarpartijen inspelen (tzijn nu (lelijke) samples), maar het geeft een indruk. Tis alleen onbedoeld een soort euh... trancerock geworden, dus zo heb ik ook maar genoemd
Dat stuk zo tegen het einde (+/- 2.07) doet me erg denken aan Commodore 64 muziek, klinkt erg tof. Misschien meer van dat erin? Over het geheel lijkt het me een perfect stuk als thema voor één of 't ander tv programma over snelle auto's
Ik zal hier een nummer posten waar ik momenteel aan werk. Ik kan hier helaas niet opnemen, maar ik zal de tabs & lyrics posten. Het is vrij simpel, en ik hoop stiekem een beetje dat iemand het leuk vindt om het eens te proberen en er misschien een opname van te maken...
Ik hoop dat het duidelijk is, 't is voor het eerst dat ik iets in tablatuur uitschrijf .
code:Op- of aanmerkingen zijn zeer welkomLyrics: Moonrise and alarm,
Come the night, come the madness of mind
In it's luminous disguise
And time, time, time will tell you liesSoon we'll be as one
Come along, come and lie in my arms
Like you once used to hideAnd time, time, time will tell you lies.
Tabs
3/4 maat, allemaal twaalfde noten.Het ziet er misschien ingewikkeld uit maar het is in feite
niets meer dan de hele tijd een opgeschoven Amin. accoord,
met variabele noten voor de wijsvinger.Ac. Gitaar
[A] Couplet
E|---------0---------------|
B|---------0---4-----5-----|
G|---6-----6-----6-----6---|
D|-----6-----------------6-|
A|-4-----4---4-----0-------|
E|-------------------------|
[B] Couplet, exact hetzelfde als [A]
maar met slide-overgang naar refrein
B|h0-------0---4-----5-----|
G|---6-----6-----6-----6>4-|
D|-----6---------------6>4-|
A|-4-----4---4-----0-------|
E|-------------------------|(de eerste noot "h0" op de b-snaar is een hammer off
van het vijfde fret uit seq. [A] en moet heel zacht worden
gespeeld. "6>4" is een slide omlaag).[C] Refrein
B|---------0---2-----3-----|
G|---4-----4-----4-----4---|
D|-----4-----------------4-|
A|-2-----2---4-----0-------|
[D] Refrein, exact hetzelfde als [C]
maar met slide-overgang naar refrein
E|-2-----0-------------------|
B|---0-----0---3-----2h3-----|
G|---------------4-------4>6-|
D|---------------------------|
A|-----0-----0-----0---------|
E|---------------------------|
[E] Bridge
B|-------------3-----0-----|
G|---5-----------5-----5---|
D|-----5-----------5-----5-|
A|-3-----3---3-------------|
[F] Bridge, exact hetzelfde als [E]
maar met slide-vergang naar couplet
E|---------0----------------|
B|-------------3-----0------|
G|---5-----------5-----5----|
D|-----5-----------5-----5>6|
A|-3-----3---3--------------|
E|--------------------------|Basgitaar
Getracht de bastabs ritmisch onder de gitaartabs te plakken,
maar voor de duidelijkheid: 3/4 maat, accenten op
EEN-twee-drie/een-TWEE-drie/EEN-twee-drie/EEN-twee-drie.
De hamertjes(h) en slides(>) passen hier automatisch in.Deze bastabs zijn alleen voor het coupletgedeelte,
refrein en bridge zullen grofweg hetzelfde zijn,
alleen respectievelijk twee en een frets lager.G|--------------------------|
D|--------------------------|
A|-4-------7---6-----7->----|
E|--------------------------|G|--------------------------|
A|-4-------7---9h7h6--7->---|
A|-4-------7---6>----2------|
D|---------------------6h7--|
A|-4-------7---9h7h6--------|
E|-------------------7------|
Aanwijzingen voor vocals:
Het couplet (moonrise and alarm...etc.) volgt grofweg
hetzelfde ritme als de baslijn, en de laatste lettergreep
van beide coupletten (disGUISE, HIDE) overlapt het refrein
(de eerste [C]).
De tweede en derde [C] wordt alleen "time" gezongen,
en op [D] valt "time will tell you".
"Lies" valt dan weer in het couplet.
Dan nog een percussiebeatje eronder en voila.
edit: kapitale fout in tabs gewijzigd
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 29-01-2004 19:38]
quote:Wat een geile beat, welke software of apparatuur gebruik je daarvoor?
Op donderdag 29 januari 2004 19:43 schreef Tha.Gnome het volgende:
Maar weer eens wat anders dan trance:http://members.home.nl/rcusters/massive_attack.mp3
quote:Reason uiteraard en wat samples.
Op donderdag 29 januari 2004 20:11 schreef Kwark het volgende:[..]
Wat een geile beat, welke software of apparatuur gebruik je daarvoor?
Mooi geluid ook.
quote:Thnx! Ja, ik had ook al een beetje het racegame-gevoel
Op donderdag 29 januari 2004 18:10 schreef Beathoven het volgende:[..]
Origineel stukje, ik had 'm gisteren al even beluisterd.. maar heb 'm weer eens opgezet.
Dat stuk zo tegen het einde (+/- 2.07) doet me erg denken aan Commodore 64 muziek, klinkt erg tof. Misschien meer van dat erin? Over het geheel lijkt het me een perfect stuk als thema voor één of 't ander tv programma over snelle auto's
quote:Kun je niet met een simpel microfoontje ofzo toch proberen een simpel opnaametje te maken? Dit is wel erg droog zo.
Op donderdag 29 januari 2004 19:33 schreef Kwark het volgende:Ik kan hier helaas niet opnemen, maar ik zal de tabs & lyrics posten.
quote:Ah, teardrop van Massive Attack in de mix. Misschien kun je de laatste noot van de maat laten varieren tussen E en A, net als bij het origineel. Dan komt het nog wat dichter in de buurt.
Op donderdag 29 januari 2004 19:43 schreef Tha.Gnome het volgende:
Maar weer eens wat anders dan trance:http://members.home.nl/rcusters/massive_attack.mp3
Zal zelf ook maar weer eens wat bijdragen aan dit topic
dat fluisterstemmetje ben ik zelf trouwens niet
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 30-01-2004 02:14]
quote:Geinig, niet echt mijn genre. Maar doet me denken aan Enigma meets Art Of Noise. Gemaakt met Reason, non?
Op vrijdag 30 januari 2004 02:09 schreef Beathoven het volgende:Zal zelf ook maar weer eens wat bijdragen aan dit topic
quote:hehe, en ik maar denken dat ik de enige was die op dit tijdstip nog op het forum aan het rondhangen was.
Op vrijdag 30 januari 2004 02:13 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Geinig, niet echt mijn genre. Maar doet me denken aan Enigma meets Art Of Noise.
Dat is een groot compliment, dank je wel!
quote:Cakewalk Pro Audio & Reason.. oui
Gemaakt met Reason, non?
quote:Cool, persoonlijk zou ik wat meer reverb hier en daar gebruiken om er wat meer "geheel" (dat wil zeggen: verschillende sounds bijelkaar te brengen) in te maken. Vind de beat erg lekker, mooie drums en lekker "zwaar"...
Op vrijdag 30 januari 2004 02:17 schreef Beathoven het volgende:[..]
hehe, en ik maar denken dat ik de enige was die op dit tijdstip nog op het forum aan het rondhangen was.
Dat is een groot compliment, dank je wel!
[..]Cakewalk Pro Audio & Reason.. oui
quote:Lekker nummer, dat vibrafoon-achtige ding is lekker '80ies
Op vrijdag 30 januari 2004 02:09 schreef Beathoven het volgende:[..]
Hij loopt lekker door ook, met net genoeg variatie om 'em telkens weer boeiend te houden zonder dat 'ie z'n doorgaande geluid verliest. Van mij maggie alleen nog wel wat meer spanningsboog hebben.
Alleen, kom op, verzin 'es een einde
quote:Leuk gedaan met die verschillende beats.
quote:Kun je dat eigenlijk ook ReWiren?
Op vrijdag 30 januari 2004 02:17 schreef Beathoven het volgende:[..]
Cakewalk Pro Audio & Reason.. oui
quote:Leuk idee. Dat 'zwabberende' uitwerken ben ik wel benieuwd naar, het klinkt nu een beetje geforceerd nog...
Op woensdag 28 januari 2004 22:57 schreef Z het volgende:
And now for something completely different...Ik heb dit liedje ongeveer 10 jaar geleden verzonnen, en dacht vanavond, laat ik er eens iets mee doe...
quote:D'r komt nog een heleboel bij qua geluidseffecten, heb me vanavond alleen nog maar een beetje bezig gehouden met de opbouw ervan. Wat meer reverb hier en daar zou misschien niet verkeerd zijn.
Op vrijdag 30 januari 2004 02:19 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Cool, persoonlijk zou ik wat meer reverb hier en daar gebruiken om er wat meer "geheel" (dat wil zeggen: verschillende sounds bijelkaar te brengen) in te maken. Vind de beat erg lekker, mooie drums en lekker "zwaar"...
De vibraphone pad die je hoort ga ik er gedeeltelijk uithalen en laat ik beginnen waar nu de break zit, anders ben ik bang dat het snel gaat vervelen. Voor dat stuk waar ik 'm uitknip heb ik al iets aardigs in m'n hoofd zitten, dus dat probeer ik morgen even uit
quote:Geen idee eigenlijk, dan zou ik het eens moeten downloaden. Rewire heb ik ook nog nooit gebruikt, bij cubase werkt het samen met de VST plugins toch? Het zou kunnen dat het ook samenwerkt met DXi maar dat gebruik ik nooit eigenlijk
Op vrijdag 30 januari 2004 02:24 schreef Tijn het volgende:[..]
Kun je dat eigenlijk ook ReWiren?
quote:lekker ,ik zou het nog wat uitbreiden met een gitaar solootje en een bridge in een andere toonsoort ofzo. tis nog een beetje te begeleiding. Maar wel lekker chill nummer.Ik hou wel van die sound.
Op vrijdag 30 januari 2004 02:09 schreef Beathoven het volgende:Zal zelf ook maar weer eens wat bijdragen aan dit topic
quote:Het zit wel goed in elkaar, maar ik vind de andere dingen die je gemaakt hebt eigenlijk beter. Misschien wordt het ook anders wanneer er zang bij zit, want dit stuk vraagt er (naar mijn mening) heel duidelijk om. Is dat ook je bedoeling?
Op vrijdag 30 januari 2004 02:09 schreef Beathoven het volgende:
In your Dreamsdat fluisterstemmetje ben ik zelf trouwens niet
Wel mooie variaties erin.
quote:K, ben benieuwd wat het eindresultaat gaat worden! Klinkt veelbelovend tot nu toe.
Op vrijdag 30 januari 2004 02:27 schreef Beathoven het volgende:
D'r komt nog een heleboel bij qua geluidseffecten, heb me vanavond alleen nog maar een beetje bezig gehouden met de opbouw ervan. Wat meer reverb hier en daar zou misschien niet verkeerd zijn.De vibraphone pad die je hoort ga ik er gedeeltelijk uithalen en laat ik beginnen waar nu de break zit, anders ben ik bang dat het snel gaat vervelen. Voor dat stuk waar ik 'm uitknip heb ik al iets aardigs in m'n hoofd zitten, dus dat probeer ik morgen even uit
[..]Geen idee eigenlijk, dan zou ik het eens moeten downloaden. Rewire heb ik ook nog nooit gebruikt, bij cubase werkt het samen met de VST plugins toch? Het zou kunnen dat het ook samenwerkt met DXi maar dat gebruik ik nooit eigenlijk
quote:Nee, ReWire is geen apart programma, het is een technologie waar Reason en sommige sequencers standaard gebruik van kunnen maken. Het komt erop neer dat als je eerst je sequencer start en daarn Reason, dat Reason dan in ReWire-mode gaat ipv soundcard-mode. Het geluid wat Reason dan produceert komt dan niet uit op je geluidskaart, maar in een track in je sequencer. Daar kun je er dan vervolgens verder mee rommelen.
Op vrijdag 30 januari 2004 02:27 schreef Beathoven het volgende:[..]
Geen idee eigenlijk, dan zou ik het eens moeten downloaden. Rewire heb ik ook nog nooit gebruikt, bij cubase werkt het samen met de VST plugins toch? Het zou kunnen dat het ook samenwerkt met DXi maar dat gebruik ik nooit eigenlijk
Ik gebruik het zelf wel eens met Logic en het werkt op zich redelijk. Met Cubase SX2 werkt het nog veel beter. M'n vraag was dus of het ook met Cakewalk kan. Maar als je Cakewalk start en Reason gaat daarna niet in ReWire-mode, dan kan het niet
quote:Eerst Cubase starten en daarna pas Reason. Dan werkt het toch prima?
Op vrijdag 30 januari 2004 02:37 schreef MaartenHG het volgende:
Ik heb ReWire en Reason getracht te gebruiken met Cubase SX 2.05, maar dat ging dus echt helemaal fout bij mij. Best jammer, want ik had graag het voordeel van VST plugins willen gebruiken. Nu moet ik alles exporten naar WAV voordat ik in aan de slag kan gaan.
quote:Bij mij wel.
Op vrijdag 30 januari 2004 02:41 schreef Tijn het volgende:[..]
Eerst Cubase starten en daarna pas Reason. Dan werkt het toch prima?
quote:Nope bij mij niet. Allemaal sync fouten enzo. Zal binnenkort de boel 's formatteren en ff opnieuw doen. Heb zo'n idee dat er conflicten tussen drivers zijn onstaan ofzo...
Op vrijdag 30 januari 2004 02:41 schreef Tijn het volgende:
Eerst Cubase starten en daarna pas Reason. Dan werkt het toch prima?
quote:Thnx, ga ik 's proberen...
Op vrijdag 30 januari 2004 02:46 schreef Dukhlovi het volgende:
Wel effen bij cubase Bij /Devices/reason mix l en mix r aanzetten
en in reason midi uitzetten (dit doe je in cubase)
ik gebruik trouwens de cubase sequencer
quote:Wel grappig
Op vrijdag 30 januari 2004 02:09 schreef Beathoven het volgende:[..]
en eehm.. psst..
[tijnrepeater] waars je einde :/ [/tijnrepeater]
quote:Het is weer eens een muzikaal ideetje die ik tot nu toe alleen nog met koptelefoon op beluisterd heb. Als ik 'm nu via de speakers terug beluister moet ik ook eerlijk bekennen dat ik 'm op bepaalde punten te nog te "droog" vind. Ook zit er te weinig hoog in..enfin, het is nog niet hoe het uiteindelijk gaat klinken
Op vrijdag 30 januari 2004 11:23 schreef TimeClypse het volgende:[..]
Wel grappig
Alleen op een gegeven moment wordt ie een beetje vaak herhaald
. Net het idee alsof ik een oude adventure aant spelen ben
Offuhh.... zo'n melodietje die me doet denken teletekst chat wat ze live uitzenden....![]()
en eehm.. psst..
[tijnrepeater] waars je einde :/ [/tijnrepeater]
Wat is teletekst-chat? iets nieuws?
een outro komt nog, ik ben daar nog niet
quote:Maakt Reason er audiosporen van? Of is het zo dat als je b.v een bepaalde track in MIDI hebt dat Reason de score die in de externe sequencer staat automatisch overneemt.
Op vrijdag 30 januari 2004 02:32 schreef Tijn het volgende:[..]
Nee, ReWire is geen apart programma, het is een technologie waar Reason en sommige sequencers standaard gebruik van kunnen maken. Het komt erop neer dat als je eerst je sequencer start en daarn Reason, dat Reason dan in ReWire-mode gaat ipv soundcard-mode. Het geluid wat Reason dan produceert komt dan niet uit op je geluidskaart, maar in een track in je sequencer. Daar kun je er dan vervolgens verder mee rommelen.
quote:Ik kan het weleens een keer gaan uitproberen.
Ik gebruik het zelf wel eens met Logic en het werkt op zich redelijk. Met Cubase SX2 werkt het nog veel beter. M'n vraag was dus of het ook met Cakewalk kan. Maar als je Cakewalk start en Reason gaat daarna niet in ReWire-mode, dan kan het niet
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 30-01-2004 14:02]
quote:Nee, was het maar zo'n feest. Als Reason in ReWire-mode werkt, dan worden de 64 inputs van de sound-module (bovenin je rack) niet doorgelust naar je geluidskaart, maar naar het programma waarmee je ReWired. Je kunt dus tot 64 sporen uit Reason binnen laten komen als audio in je sequencer en er zo bv VST's overheen zetten en het mixen met andere audio-sporen die je al hebt opgenomen
Op vrijdag 30 januari 2004 13:54 schreef Beathoven het volgende:[..]
Maakt Reason er audiosporen van? Of is het zo dat als je b.v een bepaalde track in MIDI hebt dat Reason de score die in de externe sequencer staat automatisch overneemt.
quote:Ah.. op die manier,
Op vrijdag 30 januari 2004 14:10 schreef Tijn het volgende:[..]
Nee, was het maar zo'n feest. Als Reason in ReWire-mode werkt, dan worden de 64 inputs van de sound-module (bovenin je rack) niet doorgelust naar je geluidskaart, maar naar het programma waarmee je ReWired. Je kunt dus tot 64 sporen uit Reason binnen laten komen als audio in je sequencer en er zo bv VST's overheen zetten en het mixen met andere audio-sporen die je al hebt opgenomen
Het is duidelijk, bedankt voor de uitleg. Zo te horen heb je er wel een redelijk dikke processor voor nodig, of valt dat wel mee?
Maar goed, ik denk dat er nu wel genoeg technische mumbo jumbo in dit topic staat
quote:Wel lekker , al krijg ik een klein beetje james last gevoel bij.
Op zaterdag 31 januari 2004 09:42 schreef Tha.Gnome het volgende:
http://members.home.nl/rcusters/massive_attack.mp3Zo, deze is af.
Ik heb hier ook een door Massive Attack beinvloed plaatje gemaakt.
tis nog niet af ,er moet nog wat aan de beat en fx geknutseld worden en de bas solo kan nog smoother.
quote:Ik ben niet erg bekend met deze muziek, wat me opvalt is dat de bass idd wat hard staat.
Op zaterdag 31 januari 2004 15:08 schreef Dukhlovi het volgende:[..]
Wel lekker , al krijg ik een klein beetje james last gevoel bij.
Zang is mooier (maar ik kan me voor stellen dat je niet zo mooi zingt als Elisabeth Frazer). En die apregio vind ik op de een of ander manier te log, te stacato. (En in het orgineel gaat de laatste noot van de 1 e maat om hoog , en bij de 2e maat omlaag zoals jij hebt ) Wel lekkere beat en geluidjes . Anyway Massive Attack rulesIk heb hier ook een door Massive Attack beinvloed plaatje gemaakt.
tis nog niet af ,er moet nog wat aan de beat en fx geknutseld worden en de bas solo kan nog smoother.
[Dit bericht is gewijzigd door Tha.Gnome op 31-01-2004 16:02]
quote:ge-wel-dig !
quote:Lekker relaxed nummer. Ik ben vanmiddag even bezig geweest na een lange tijd. Het is het tegenovergestelde van relaxed. Binnen kort even de andere nummeren nog beluisteren. Op het moment te weinig tijd gehad om andere dingen te kunnen doen.
Hier is alvast de demo die vanmiddag heb gemaakt. (Genre hardstyle)
http://members.chello.nl/s.bos16/Dj_Burner-The_sound_of_the_underground(demo).mp3
[Dit bericht is gewijzigd door Burner2000 op 02-02-2004 19:12]
quote:Het ligt misschien aan mij, maar ik vind het een beetje ingetogen klinken. Alsof het een intro is ofzo en hierna pas helemaal losbarst. Moet er niet nog een onwijs beukende kick onder?
Op maandag 2 februari 2004 19:08 schreef Burner2000 het volgende:[..]
http://members.chello.nl/s.bos16/Dj_Burner-The_sound_of_the_underground(demo).mp3
quote:Ik heb helaas niet zoveel verstand van hardstyle, het enigste wat mij een beetje irriteert is dat acid(?) geluidje in het begin en die delay op de kick.
Lekker relaxed nummer. Ik ben vanmiddag even bezig geweest na een lange tijd. Het is het tegenovergestelde van relaxed. Binnen kort even de andere nummeren nog beluisteren. Op het moment te weinig tijd gehad om andere dingen te kunnen doen.
quote:Het klinkt idd als een intro. Vorige keer zat er geen opbouw in. Vandaar het intro achtig is. Het is wel de bedoeling dat er goede kick/bass er onder komt. Ik kom er vandaag er niet meer aan toe.
Op maandag 2 februari 2004 19:15 schreef Tijn het volgende:[..]
Alsof het een intro is ofzo en hierna pas helemaal losbarst. Moet er niet nog een onwijs beukende kick onder?
quote:Bedoel je die blokgolf? Persoonlijk hou ik daar wel van, maar tis idd wel erg kaal. Misschien dat je 'em wat kunt affilteren en laten resoneren ofzo? Zo'n simpel truckje doet wonderen.
Op maandag 2 februari 2004 19:17 schreef Tha.Gnome het volgende:[..]
het enigste wat mij een beetje irriteert is dat acid(?) geluidje in het begin
quote:Ik vond zelf het idee om met een delay op een kick een soort bassline te creeëren wel leuk bedacht, alleen er moet idd nog wel een kick onder om het echt lekker te maken.
en die delay op de kick.
Lang zal hij leven (in de gloria) / Boze botte boeren (met grote trommels) / Attack of the soepkippen (studio chatter) / Lang zal hij leven (reprise)
Niet al te serieus nemen..
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:29 schreef Mahavishnu het volgende:
http://jdvanwijk.web1000.com/mixdown.mp3Lang zal hij leven (in de gloria) / Boze botte boeren (met grote trommels) / Attack of the soepkippen (studio chatter) / Lang zal hij leven (reprise)
quote:lol
http://jdvanwijk.web1000.com/mixdown.mp3Lang zal hij leven (in de gloria) / Boze botte boeren (met grote trommels) / Attack of the soepkippen (studio chatter) / Lang zal hij leven (reprise)
Dit is het resultaat van mijn home recording poging 1.0. Het is nog maar een schetsje, en er zitten een paar fouten in - zo hadden er nog twee regels moeten komen vóór het "refrein". Maar goed.
't is een heel simpel & relaxed blues-achtig shuffeltje en het heet Phone Ain't Ringin'
on guitar: kwark, kwark & kwark
on vocals: kwark
quote:ik vind het eigenlijk best wel saai , en je hoort nog wat achtergrond muziek , en de vocal staan te zacht, en wtf is dat op het einde voor tijger geluiden ?
Op donderdag 5 februari 2004 20:04 schreef Kwark het volgende:
Stond al in het Home Recording topic, maar ik wil 'm hier ook wel even voor de leeuwen gooien.
quote:die tijgergeluiden, dat ben ik
Op donderdag 5 februari 2004 20:22 schreef HRR het volgende:[..]
ik vind het eigenlijk best wel saai , en je hoort nog wat achtergrond muziek , en de vocal staan te zacht, en wtf is dat op het einde voor tijger geluiden ?
Achtergrondmuziek hoor je niet, wel wat gebrabbel maar daar hou ik juist wel van.
Saai, okee, kan gebeuren .
Alleen misschien is het aardig om het tempo een beetje in de gaten te houden, want je speelt aan het aan het eind van de track wel een stuk sneller dan je aan het begin in zet
Kvind trouwens absoluut niet dat de vocals te zacht staan ofzo.
quote:Ja, dat van dat tempo was me ook al opgevallen
Op donderdag 5 februari 2004 20:29 schreef Tijn het volgende:
Leuk! Keep it upAlleen misschien is het aardig om het tempo een beetje in de gaten te houden, want je speelt aan het aan het eind van de track wel een stuk sneller dan je aan het begin in zet
Kvind trouwens absoluut niet dat de vocals te zacht staan ofzo.
Als ik 't ècht ga opnemen gebruik ik wel een clicktrack, of ik programmeer een brush-drumpartij in FL ofzo.
quote:Dat komt wel goed dan
Op donderdag 5 februari 2004 20:31 schreef Kwark het volgende:[..]
Ja, dat van dat tempo was me ook al opgevallen
.
Als ik 't ècht ga opnemen gebruik ik wel een clicktrack, of ik programmeer een brush-drumpartij in FL ofzo.
En kvind ergens dat het wel een beetje vraagt om wat symfonische dingetjes, een cello ofzo. Maar that's just me
quote:Mja, misschien wel he. Maar met z'n maffe stem en een solo op een maf instrument trek je dat misschien weer recht.
Op donderdag 5 februari 2004 20:35 schreef Zander het volgende:
Hmm, strijkers worden al snel kitsch, vind ik.
Maar goed, nu heb ik het alleen over hoe ìk het in elkaar zou zetten, dus let er niet teveel op, Kwark
quote:Contrabas zou geweldig zijn, maar ja,waar haal ik dat vandaan? Ook niet uit FL, die basgeluiden zijn gewoon allemaal drie keer ruk
Op donderdag 5 februari 2004 20:37 schreef Tijn het volgende:[..]
Mja, misschien wel he. Maar met z'n maffe stem en een solo op een maf instrument trek je dat misschien weer recht.
Maar goed, nu heb ik het alleen over hoe ìk het in elkaar zou zetten, dus let er niet teveel op, Kwark
Een strijker vind ik er niet echt inpassen, misschien een trekzak .
maffe stem
quote:Heey die klinkt leuk, welk programma gebruik je hiervoor ?
Lekker relaxed nummer. Ik ben vanmiddag even bezig geweest na een lange tijd. Het is het tegenovergestelde van relaxed. Binnen kort even de andere nummeren nog beluisteren. Op het moment te weinig tijd gehad om andere dingen te kunnen doen.
quote:Op zoek gaan naar een sample-CD'tje met contrabass-samples en deze via een softsampler zelf sequencen op je PC levert denk ik het beste resultaat op.
Op donderdag 5 februari 2004 20:43 schreef Kwark het volgende:[..]
Contrabas zou geweldig zijn, maar ja,waar haal ik dat vandaan? Ook niet uit FL, die basgeluiden zijn gewoon allemaal drie keer ruk
.
Je kunt misschien ook wat samplen van platen die je zelf hebt, maar das makkelijker gezegd dan gedaan.
quote:Hahah, ik vind deze errug goed!
quote:Dankje, ik gebruik Fruity Loops. Ik zit er al een half jaar lang wat uit te proberen. Een enkele keer komt er wat leuks uit. Er moet nog heel wat gebeuren aan dit nummer. Probleem is dat ik amper er tijd voor heb. In ieder geval er komt een vervolg op deze demo. Ik heb een paar samples aangemaakt en verder in verwerkt. Een passende harde bass/beat ben ik nog druk mee bezig.
Op donderdag 5 februari 2004 20:46 schreef Focusdriver het volgende:[..]
Heey die klinkt leuk, welk programma gebruik je hiervoor ?
Nou ja, hoe dan ook... zonder tekst klinkt 'ie ongeveer zo:
http://members.home.nl/huizeapache/liedjes
[Dit bericht is gewijzigd door _P-Boy_ op 06-02-2004 14:48]
quote:Er zit een gebruikersnaam + wachtwoord er op. Helaas kunnen we die niet beluisteren.
Op vrijdag 6 februari 2004 13:25 schreef _P-Boy_ het volgende:
Heb ook een nummer gemaakt. Tis nog niet helemaal af maar laat maar vast weten wat jullie ervan vinden.
https://homedrive.home.nl/huizeapache/publiek/liedjes/
quote:Klinkt best lekker, ik ben alleen niet zo weg van de drums, daar mag wel wat variatie in, of kun je bijvoorbeeld de open hihat wat langer door laten sissen? 't heeft nog net iets teveel een casiogevoel.
Op donderdag 5 februari 2004 23:14 schreef Tijn het volgende:
Ik weet niet meer of ik dit al eens eerder heb gepost, maar tis een nummer wat ik maanden geleden al heb opgenomen. Kheb er vanavond weer een beetje mee zitten rommelen. Nieuwe mix gemaakt en ik was van plan om 'em in te zingen. Maar het mocht allemaal niet zo lukken, het schrijven van teksten enzo is echt een stuk lastiger dan ik dacht.
Ik heb even zitten proberen of ik er een tekst op kon verzinnen. Het refrein-achtige gedeelte waarmee het nummer begint na het harmonica(?)-intro is niet zo moeilijk, klinkt ook lekker stuwend, maar daarna komt een wat ingehoudener gedeelte (met gesloten hihat) waar ik niet zoveel mee kan, het lijkt ook meer op een korte instrumentale bridge naar een volgend stuk in mijn ogen, dat net iets te lang doorgaat. Eigenlijk remt het het nummer een beetje af. Misschien kun je hier een cool gitaarthema op zetten.
Ik heb niet veel tijd, dus als het een warrig verhaal is komt dat daardoor .
quote:Klinkt best lekker, ik ben alleen niet zo weg van de drums, daar mag wel wat variatie in, de snare is me te dof en kun je bijvoorbeeld de open hihat wat langer door laten sissen, of maak er achtsten van ipv 4en. 't heeft nog net iets teveel een casiogevoel nu.
Ik weet niet meer of ik dit al eens eerder heb gepost, maar tis een nummer wat ik maanden geleden al heb opgenomen. Kheb er vanavond weer een beetje mee zitten rommelen. Nieuwe mix gemaakt en ik was van plan om 'em in te zingen. Maar het mocht allemaal niet zo lukken, het schrijven van teksten enzo is echt een stuk lastiger dan ik dacht.
Ik heb even zitten proberen of ik er een tekst op kon verzinnen. Het refrein-achtige gedeelte waarmee het nummer begint meteen na het harmonica(?)-intro is niet zo moeilijk, klinkt ook lekker stuwend, maar daarna komt een wat ingehoudener gedeelte (met gesloten hihat) waar ik niet zoveel mee kan, het lijkt ook meer op een korte instrumentale bridge naar een volgend stuk in mijn ogen, dat net iets te lang doorgaat. Eigenlijk remt het het nummer een beetje af. Misschien kun je hier een cool gitaarthema op zetten.
Ik hou van dat noisy gitaargeluid, direct vanuit je preamp je mengpaneel geplugd? Als het nummer losbarst heeft 't een mooi, anthemy, bombastisch geluid!
Het harmonicastuk op het eind mag wel wat spannender, is nu een beetje lulligjes in vergelijking met het intro dat al spannender klinkt door af en toe een dissonantje.
Ik heb niet veel tijd, dus als het een warrig verhaal is komt dat daardoor .
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 06-02-2004 16:26]
Qua structuur is het idd ook niet je van het he? Eigenlijk moet ik er een nieuw stuk bij verzinnen en het rustige ding wat ik nu heb inkorten tot een voorstuk hiervan. Ik heb nu alleen maar materiaal gebruikt wat ik maanden geleden al heb opgenomen, maar het vraagt inderdaad onderhand wel om een nieuwe opname.
De gitaar heb ik idd opgenomen voordat ik een V-Amp had, dus dat is erg noisy geworden. Maar kvond het eigenlijk wel wat hebben, niet dat het de beste sound van de wereld is, maar ach, tis ook niet de beste productie van de wereld
En dat laatste "mondharmonica"-stuk (wat een melodica is ) is ook erg quick-n-dirty gedaan en klinkt daardoor wat te inspiratieloos. Ook maar gelijk overnieuw doen
Voor mij part gewoon het begin herhalen, want het akkoordenschema is hetzelfde.
Er moet nog een hoop gebeuren, vooral omdat ik nog een stuk of 10 a 15 van dit soort opnames heb staan in hetzelfde het-geeft-een-indruk-maar-is-nog-lang-niet-af-stadium
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 06-02-2004 22:17]
quote:Dit is een gaaf stuk zeg, beetje countryblues dat begin. Vind het een beetje jammer als de mondharmonica melodica ineens wegvalt en de drums beginnen, maar het blijft toch wel boeien. Het is net alsof je er zelf bij bent. De drums klinken misschien nog wat te droog, maar verder is het een topplaat.
Zou je er ook een versie van kunnen maken met enkelt en alleen gitaar en melodica ?
inmiddels alweer voor de 3e keer opstaan
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 06-02-2004 23:13]
quote:Ik denk dat ik die melodica ook tijdens de rustige stukken weer terug wil laten komen en het einde opnieuw (en dan wat interessanter
Op vrijdag 6 februari 2004 23:05 schreef Beathoven het volgende:[..]
Dit is een gaaf stuk zeg, beetje countryblues dat begin. Vind het een beetje jammer als de mondharmonica melodica ineens wegvalt en de drums beginnen, maar het blijft toch wel boeien. Het is net alsof je er zelf bij bent. De drums klinken misschien nog wat te droog, maar verder is het een topplaat.
Zou je er ook een versie van kunnen maken met enkelt en alleen gitaar en melodica
?
inmiddels alweer voor de 3e keer opstaan
Ik moet daar echt een keer flink tijd voor gaan maken, het schrijven van lyrics en opnemen van vocals. Ik schuif het al maanden voor me uit
quote:gemakzucht
Op vrijdag 6 februari 2004 22:16 schreef Tijn het volgende:
En dat laatste "mondharmonica"-stuk (wat een melodica is) is ook erg quick-n-dirty gedaan en klinkt daardoor wat te inspiratieloos. Ook maar gelijk overnieuw doen
Voor mij part gewoon het begin herhalen, want het akkoordenschema is hetzelfde.
Wel een cool instrument trouwens .
Over die structuur; ik zelf ook vaak te kloten omdat ik nog een extra stuk wil bedenken, omdat 'het moet'. Misschien moet je echter gewoon eerst eens bedenken waar het nummer over moet gaan en er een tekst op schrijven, dan stuurt het zich vanzelf en kom je er snel genoeg achter of er nog iets nodig is, en zo ja, wat dan.
Teksten schrijven is moeilijk ja, wat ik vaak doe is gewoon een beetje freestylen over een loop van wat bv het couplet moet worden, en dan beginnen na een tijdje vanzelf woorden "in de muziek te vallen". Dan heb je meteen een melodielijn, en een paar woorden of frasen waar je verder mee kunt.
Dit werkt voor mij veel natuurlijker dan zomaar te gaan zitten en een tekst neer te pennen
quote:*zit nu Sleepless te luisteren...
Op zaterdag 7 februari 2004 00:58 schreef Tijn het volgende:
Een melodielijn is geen probleem, maar ik heb gewoon niks te vertellenEn al helemaal niet op een dusdanig goeie manier dat het ook gelijk een songtekst is.
De basis klinkt op zich goed! Wat voor soort tekst had je er bij gedacht?
quote:NIets te vertellen + sleepless = neuken, toch? It is in my book
Op zaterdag 7 februari 2004 00:58 schreef Tijn het volgende:
Een melodielijn is geen probleem, maar ik heb gewoon niks te vertellen![]()
Nothing left to say (Lets fuck)
Take a look at my anatomy, its real
Wet your fingers in my stream, you will
Get me quiet, get my appetite up, so Ill get
Down on you
Get all tangled up in two
And with a mouthful of you
There is nothing, nothing left to say
So lets fuck
Pluck my body like a duck
Pluck it hard and pluck it right
Ride my donkey through the night
Hi Ho Silver!
Take a look at my strategy, its cool
I get so bored when Im with you, youre so
Uninteresting, so instead of talkin well go get it
On, we do
Get all battered, bruised and blue
And with a fistful of you
There is nothing, nothing left to do
But fuck
Pluck my body like a duck
Pluck it hard and pluck it right
Ride my donkey through the night
Hi Ho Silver, I wish you luck.
in de catgorie "dronken in de karaokebar".
Dit is wel met een hele flinke slok op
Wat trouwens wel grappig is om te horen is dat je het nummer ook anders intoneert dan ik zou doen. Of hoe zeg je dat normaal. De lengtes van de frasen zeg maar, de plaatsing van dingen, ik zou het zelf meer gezongen hebben zoals de gitaarsolo gespeeld wordt
quote:Het leek me leuk om er een lief slaapliedje van te maken.
Op zaterdag 7 februari 2004 01:07 schreef bas-beest het volgende:[..]
De basis klinkt op zich goed! Wat voor soort tekst had je er bij gedacht?
quote:Tja, ik ben er gewoon wat op gaan improviseren, en toen kwamen de woorden "take a look at my anatomy, it's real" op een gegeven moment langs, en dat klonk wel oke. Van daaruit verder, er zit dus niet echt een gedachte achter ofzo
Op zaterdag 7 februari 2004 03:07 schreef Tijn het volgende:
HahaDit is wel met een hele flinke slok op
Wat trouwens wel grappig is om te horen is dat je het nummer ook anders intoneert dan ik zou doen. Of hoe zeg je dat normaal. De lengtes van de frasen zeg maar, de plaatsing van dingen, ik zou het zelf meer gezongen hebben zoals de gitaarsolo gespeeld wordt
Ik vind 'm trouwens net iets te langzaam, ik had de hele tijd de neiging om er andere woordjes tussen te plakken om de zinnen wat op te vullen.
quote:Kvind 'em juist net lekker hangen, anders wordt het weer zo'n opgefokt rocknummer en daar heb ik er al zoveel van
Op zaterdag 7 februari 2004 03:20 schreef Kwark het volgende:[..]
Ik vind 'm trouwens net iets te langzaam, ik had de hele tijd de neiging om er andere woordjes tussen te plakken om de zinnen wat op te vullen.
quote:De drums programmeer ik zelf meestal in Logic en stuur ik vervolgens naar m'n synth omdat die wel aardige drumsamples heeft.
Op zaterdag 7 februari 2004 13:02 schreef Cynic het volgende:Maar waar maak je de drum ook alweer mee? En is dat een makkelijk programma?
De laatste tijd ben ik ook wel eens met Reason bezig, daar zit ook wel een aardige drumcomputer in. De samples zijn niet je-van-het, maar tis op zich wel goed te doen.
lyrics:
A darker side of me
Here i go, here i go again
I got this thing comin' over me, it's kinda scary.
And it fills, and it fills me up
And it feels like i'm losing touch, then i vanish.
It's the dog inside of me
It's a darker side of me.
Can't breathe, i can't breathe no more
I can't speak but inside i roar like a lion
So get away, get away from me
There's a war inside of me.
Solo
Comments, please .
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 14-02-2004 10:28]
quote:Fruityloops
Op zaterdag 14 februari 2004 11:32 schreef Satanix het volgende:
wat gebruiken jullie zo al om een leuk drum stukje in elkaar te zetten? dit neemt erg veel tijd in beslag. dus graag jullie mening
quote:Voor quick-n-easy drumpartijen gebruik ik vaak Reason. En anders gebruik ik de samples van m'n synth vrij vaak, die ik dan programmeer in Logic.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:32 schreef Satanix het volgende:
wat gebruiken jullie zo al om een leuk drum stukje in elkaar te zetten? dit neemt erg veel tijd in beslag. dus graag jullie mening
quote:Gebruik dan wel de realdrumkits die erbij zitten, de gewone zijn goed voor in een doorsnee technonummer te mixen maar klinken gewoon verschrikkelijk in een nummer met echte instrumenten.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:39 schreef Kwark het volgende:[..]
Fruityloops
.
quote:zet vocals harder
Op zaterdag 14 februari 2004 09:47 schreef Kwark het volgende:
Vannacht opgenomen, een nieuw nummer, en nu ook met een stuk beter geluid
edit: vooral als je 'm met koptelefoon luistert.
Mooi hoor, nummer op zich is van profi kwaliteit. Misschien moet de stem nog even een beetje verbreed worden in de mix zodat het wat meer samenkomt.quote:Op woensdag 25 februari 2004 13:53 schreef Kwark het volgende:
Thanks, Sebbo.
Dit nummer heb ik gisteren opgenomen. Er moet nog een einde aan geschreven worden, en de lyrics zijn nog niet definitief.
Ik heb geen idee wat voor stijl dit nou eigenlijk is. Akoestische rock? Folk? In ieder geval: twee akoestische gitaren (een fingerpicking, een met plectrum, twee vocals (gedubt) en een heel smack keyboardritme wat je gelukkig bijna niet hoort.
*klik hier voor het nummer*
Nee, verschillende takes, omdat ik het nummer eigenlijk schreef terwijl ik het meteen opnam. Het is dus nog heel versquote:Op woensdag 25 februari 2004 16:36 schreef Beathoven het volgende:
Het klinkt niet verkeerd en ik ben dit soort muziek ook wel gewend maar het heeft misschien een klein beetje bijwerking nodig om de puntjes op de i te zetten. Heb je dit alleen in verschillende takes gedaan of is het in 1 keer opgenomen met een bandje?
Het is dat je het zegt, anders had ik Clocks er niet uitgehaald, hooguit het ritme. Het doet me meer denken aan 'Save a Prayer', van Duran Duran, vooral het moment dat de beat erin komt.quote:Zelf ben ik momenteel ook begonnen met weer iets nieuws. Dit nummer doet misschien wat denken aan Clocks van Coldplay, maar dat is zo ontstaan na wat veranderingen in de oorspronkelijke melodie die ik bedacht had
Totaal geen opzet dus.
maken of kraken?
En dat heeft goed uitgepakt. Wel knap dat je kunt zingen, spelen en producen, meestal is het wel een combinatie van 1 van die 2 maar zelden 3.quote:Op woensdag 25 februari 2004 17:16 schreef Kwark het volgende:
[..]
Nee, verschillende takes, omdat ik het nummer eigenlijk schreef terwijl ik het meteen opnam. Het is dus nog heel vers. De zangpartijen, twee maal ingezongen, bestaan eigenlijk uit allemaal kleine stukjes die ik aan elkaar heb gelijmd. Zodra ik weer een nieuw coupletje had geschreven knalde ik het erachteraan. Zelfde met de gitaarpartijen. Sowieso zijn het al twee gitaarpartijen, dus daar heb ik wel een paar sporen voor nodig gehad
.
Clocks vanwege een loopje wat in de pianomelodie zit, maar het heeft in de verte ook wel wat van "save a prayer" hoor ik net idd (ff beluisterd)quote:Het is dat je het zegt, anders had ik Clocks er niet uitgehaald, hooguit het ritme. Het doet me meer denken aan 'Save a Prayer', van Duran Duran, vooral het moment dat de beat erin komt.
De bedoeling is dat het op een downtempo album komt waar dit de 4e track van wordt (andere 3 zijn al klaar)quote:Ik vind het wel aardig, maar het mist nog wat. Een melodie, of een andere blikvanger. 't is nog teveel een backing track, het doet me aan de achtergrondmuziekjes onder ruimtevaartdocumentaires.
hehe, ik ga 'm nog ff afmaken en bijwerkenquote:Ik zou trouwens die snare vervangen voor eentje met wat meer bite, deze klinkt iets teveel als een kartonnen doos.
Die bel is op zich wel ok, maar misschien een iets futuristischer geluid zoals een synthesizerstrijker zou het geheel wat meer power kunnen geven, omdat de bel een beetje dof is in vergelijking tot de achtergrond. Het zit wel goed in elkaar, maar het minpunt daarbij is, dat het niet echt origineel aandoet, tenminste in mijn oren. Ben benieuwd hoe het zou zijn met zang.quote:Op woensdag 25 februari 2004 22:49 schreef Z het volgende:
Ja, old school electro oid, is het denk ik. Kan zo maar overheen gezongen worden en klaar(?). De 'bel' moet nog wel vervangen worden door een ander geluidje denk ik.
--> KLIK <--
Misschien wel een beetje Coldplay-achtig begin, maar Coldplay is daar zelf ook niet echt mee gestart.quote:Op woensdag 25 februari 2004 16:36 schreef Beathoven het volgende:
Zelf ben ik momenteel ook begonnen met weer iets nieuws. Dit nummer doet misschien wat denken aan Clocks van Coldplay, maar dat is zo ontstaan na wat veranderingen in de oorspronkelijke melodie die ik bedacht had
Totaal geen opzet dus.
maken of kraken?
Thnx, dat het goed in elkaar zit was het me in eerste instantie om te doen. Je hebt de kunst van het melodietjes verzinnen en de kunst van het produceren/arrangeren... Het basloopje is zo oud als de weg naar Rome daar heb je gelijk in. Ga iig nog wat stoeien met de geluiden vanavond. Ik heb zelf geen mircofoon dus zelf zingen wordt niks, maar volgens mij heb ik nog ergens een smaple cd met zang erop, misschien kan ik daar wat mee.quote:Op woensdag 25 februari 2004 23:34 schreef Seborik het volgende:
[..]
Die bel is op zich wel ok, maar misschien een iets futuristischer geluid zoals een synthesizerstrijker zou het geheel wat meer power kunnen geven, omdat de bel een beetje dof is in vergelijking tot de achtergrond. Het zit wel goed in elkaar, maar het minpunt daarbij is, dat het niet echt origineel aandoet, tenminste in mijn oren. Ben benieuwd hoe het zou zijn met zang.
Knuffelrock here i comequote:Op woensdag 25 februari 2004 23:38 schreef Seborik het volgende:
[..]
Leuke rockballad.
Oh please, niet van die voorgekauwde "put yo hands in the air", "all systems functioning" zinnetjes!quote:Op donderdag 26 februari 2004 09:29 schreef Z het volgende:
[..]
Thnx, dat het goed in elkaar zit was het me in eerste instantie om te doen. Je hebt de kunst van het melodietjes verzinnen en de kunst van het produceren/arrangeren... Het basloopje is zo oud als de weg naar Rome daar heb je gelijk in. Ga iig nog wat stoeien met de geluiden vanavond. Ik heb zelf geen mircofoon dus zelf zingen wordt niks, maar volgens mij heb ik nog ergens een smaple cd met zang erop, misschien kan ik daar wat mee.
Ik weet niet precies wat er op die cd staat, ik meen een hoop gekreun. En ik kan het kom altijd onverstaanbaar vervormen...quote:Op donderdag 26 februari 2004 15:12 schreef Kwark het volgende:
[..]
Oh please, niet van die voorgekauwde "put yo hands in the air", "all systems functioning" zinnetjes!
Loop dan een desnoods een coole moviequote, of maak een samplecollage...of misschien wil iemand hier de zang wel op zich nemen.
Het is nog maar een idee. Heb al iets van een break bedacht, en er moet idd nog iets bij. Heb ook wel een zangeres, maar dat is altjid zo lastig plannen (druk, druk, druk). Ga er vanavond mee verder!quote:Op donderdag 26 februari 2004 15:23 schreef Kwark het volgende:
Trouwens, Z, best een cool nummer. Ik vind die bel geen enkel probleem, juist wel een coole Tokyo-underground-dopesfeertje (ik kan alleen maar uitleggen wat voor associaties het bij me oproept, ik zie een ruige aziatische undergroundclub voor me met aquaria vol kwallen in blauw licht.)
Dit heeft echt wel potentie, maar net als het stuk van Beathoven mis ik nog wat edge. Misschien ergens een hele droge sample van een hoge, scheurende gitaar als contrast oid. Er hoort trouwens een beetje chique mannenstem op, dan wordt het een soort 21st century Roxy Music.
Oh ja, had een nieuwe versie onder dezelfde naam online gezet gister.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:40 schreef Tha.Gnome het volgende:
@Mahavishnu:
Wheheh, dit is droog, maar wel origineel.
Misschien nog een dikke bassline eronder zetten?
Best wel goed eigenlijk, Je kan in ieder geval beter tekst schrijven dan ik.quote:Op donderdag 4 maart 2004 03:36 schreef Kwark het volgende:
PS: De solo stelt niks voor, i know that...ben een beroerd leadgitarist. Ben wel erg benieuwd wat jullie van het nummer, de tekst en de zang vinden.
Godverdomme man, dit klinkt echt super vet en smerig. Ik vind alleen de breaks wat te lang, die halen de vaart eruit. Klinkt raar misschien, maar probeer er eens wat meer een 'liedje' van te maken, dan krijg je iets wat doorbeukt als een trein en iedereen compleet omver rockt. Tis nog iets teveel een lappendeken.quote:Op maandag 8 maart 2004 14:14 schreef hutry het volgende:
haha... wat een leuke liedjes allemaal. heb ik zelf meteen ook weer eens ideeën enzo..
wat vinden jullie hiervan:
http://home.wanadoo.nl/maddogem/daf-assdread.mp3
ik had opeens inspiratie voor een leuk riffje op mn gitarra en toen spontaan eventjes een breakbeat met distortion erbij en hoppa, alleen nog een techno beat en wat rare acid geluidjes en opeens was daar een idee geboren...
en oja, let maar niet op de stemmetjes, om één of andere reden doe ik die er altijd in als het liedje nog niet klaar is, ik moet maar eens zelf leren zingen, kan nu alleen via mn mond schreeuwen en dat is kut : )
Ik doe die micboost zodat ik m'n amp niet te hard moet zetten. Als ik die boost niet aanzet, en m'n distortion staat aan, dan trillen de glazen in de kast beneden gegarandeerd (echt waar).quote:Op maandag 8 maart 2004 22:20 schreef hutry het volgende:
haha, ja, dat ken ik... : )
maar goed, ik heb mijn moeder maar alvast geleerd om mij te zien als een soort van god en mij dus maar met rust te laten als ik muziek maak. maarja, na 2200 mag het sowieso niet meer van mn buurman, bah... : (
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv (<-- dat was mn kat)
btw, zo'n micboost van 20dB van je comp is echt vreselijk. je kan beter via een mixer doen met een ingebouwde geile pre-amp (als je daar geld voor hebt natuurlijk) dan kun je ook redelijk zacht al geil opnemene. maar ik neem zelf ook wel altijd eigenlijk best hard op... anyway, dit moet vast in ander topic...
Cool, ben heel benieuwd!quote:Op maandag 8 maart 2004 22:21 schreef hutry het volgende:
ooooh kwark, als ik morgen beetje inspiratie heb ga ik als je het goed vind een solo proberen te verzinnen bij dat liedje Lover's Gone Away... ik ben wel onder de indruk, ben jaloers op dat je kan zingen : )
Wat is in godesnaam, een 3-stemmig contrapunt?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 07:52 schreef Tijn het volgende:
Weer eens wat anders dan scheurende gitaren en pompende beats: 3-stemmig contrapunt.
*klik*
Jammer alleen dat ze verkouden was
Haha, als er een acoustische gitaar onder zou zitten zou het zo en liedje van Boudewijn de Groot kunnen zijn. Klinkt best leuk, alleen zweeft de zang een beetje (wel vervelend als je vekouden bent). Voor klassieke muziek heeft ze sowieso niet een geschikte stem denk ik, maar dat zal ook niet de opzet zijn geweest.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 07:52 schreef Tijn het volgende:
Weer eens wat anders dan scheurende gitaren en pompende beats: 3-stemmig contrapunt.
*klik*
Jammer alleen dat ze verkouden was
Het fijne weet ik er ook niet van hoor, contrapunt is een studie op zich van 3 a 4 jaar aan het conservatoriumquote:Op zaterdag 13 maart 2004 12:30 schreef Z het volgende:
[..]
Wat is in godesnaam, een 3-stemmig contrapunt?
Het is misschien wat statisch ja... ach, een keuzequote:Hobo's zijn cool. Ik vind het een leuk liedje. Alleen vind ik dat de lengte van de noten van de twee instrumenten en de zang wel wat meer mogen verschillen. Het mag wel wat meer 'dansen' als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb zelf ook wel eens geprobeert iets van klassiek te maken maar het liep daar ook op stuk (het wilde niet dansen) en daardoor wordt het een beetje monotoom... Mooie samples trouwens! Of zijn het echte instrumenten?
Dat is niet "verder ook belangrijk", dat is juist de essentie tochquote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verder is het belangrijk dat de stemmen die je gebruikt gelijkwaardig zijn aan elkaar.
Nou, de essentie is natuurlijk ten eerste goedklinkendheid, maar tis idd wel een belangrijk kenmerk.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:31 schreef Toet het volgende:
[..]
Dat is niet "verder ook belangrijk", dat is juist de essentie toch
Nee, het was een schoolopdracht en je kon kiezen uit 3 teksten.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 22:26 schreef Kwark het volgende:
Heb jij die tekst geschreven, Tijn?
De essentie van alle muziek is goedklinkendheidquote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, de essentie is natuurlijk ten eerste goedklinkendheid, maar tis idd wel een belangrijk kenmerk.
Ik zou niet weten wat de exacte definitie is, maar wat ik geleerd heb zijn een set contrapuntregels die goedklinkendheid garanderen. En die regels kun je inderdaad gebruiken om bij een bestaande melodie meerdere stemmen te zetten die dan altijd "kloppen"quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:47 schreef Toet het volgende:
[..]
De essentie van alle muziek is goedklinkendheid
Voor zover ik weet is de definitie van contrapunt een situatie waarbij twee of meer melodieën tegelijk spelen.
Uiteraard ligt dat slechts aan de programmatuur waarmee je het afspeelt en niet aan het midi-protocolquote:Op zondag 14 maart 2004 22:30 schreef hutry het volgende:
haha, no offense, maar als er één ding is waar ik een hekel aan heb zijn het MIDI-files : )
Ach, het programma maakt niet echt uit he. Ik bedoel, MIDI is MIDI. De klank ligt natuurlijk aan de General MIDI presets van de gebruikte synthesizerquote:Op zondag 14 maart 2004 22:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard ligt dat slechts aan de programmatuur waarmee je het afspeelt en niet aan het midi-protocol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |