Het systeem wordt komende zomer in Den Haag geėvalueerd, maar uit het onderzoek blijkt dat andere systemen meer donoren zouden opleveren. Hoogste tijd dus om de wet aan te passen.
Bijvoorbeeld door iedereen automatisch donor te maken, tenzij je laat weten het absoluut niet te willen. Moet het huidige donorsysteem op de schop?
Ik houd er in principe niet van dat dingen zo opgelegd worden. Maar het gaat hier om mensenlevens en met minimale moeite kun je er vanaf zien.
Simpel zat.
Wat mij betreft wordt iedereen als donor geregistreerd, tenzij je daar bezwaar tegen maakt. En iedereen die geen donor wil zijn krijgt ook geen organen bij ziekte.
Dat lijkt me nou een prima, en veel eerlijkere regeling.
ze zouden juist meer aandacht moeten besteden aan het huidige sysyteem.
niet alleen het verzoek om donor te worden versturen naar iedere 18 jarige, maar bijv. ook naar iedere 20 jarige, en iedere 25 jarige ofzo.
mensen kunnen er na een paar jaar heel ander over denken.
ik vind dat je mensen moet respecteren in deze beslissing.
mensen die het dus pertinent niet willen, ook niet gaan zitten verplichten.
naar mijn weten zijn er zelfs geloofs overtuigingen die er waarde aan hechten in 1 stuk over te gaan naar de andere kant.
respect that.
Denk maar eens na: je hebt morgen een orgaan nodig, maar bent geen toekomstig donor, ben je dan zo flink om te weigeren?
respect that.
Die mensen kunnen dat aangeven, its a part of the deal, wel opletten......
quote:Ik zeg ook niet dat mensen perse moeten doneren, ik vind alleen dat mensen die te ranzig zijn hun voorkeur aan te geven, als donor moeten worden geregistreerd.
Op dinsdag 2 december 2003 14:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
verplicht donor worden lijkt mij persoonlijk nix.ze zouden juist meer aandacht moeten besteden aan het huidige sysyteem.
niet alleen het verzoek om donor te worden versturen naar iedere 18 jarige, maar bijv. ook naar iedere 20 jarige, en iedere 25 jarige ofzo.
mensen kunnen er na een paar jaar heel ander over denken.ik vind dat je mensen moet respecteren in deze beslissing.
mensen die het dus pertinent niet willen, ook niet gaan zitten verplichten.naar mijn weten zijn er zelfs geloofs overtuigingen die er waarde aan hechten in 1 stuk over te gaan naar de andere kant.
respect that.
Op dit moment worden mensen die hun formulier niet terugsturen namelijk als niet-donor geregistreerd, en dit is een van de grote oorzaken van het tekort aan orgaan donoren.
Dus als je het aangeeft wordt je als niet-donor geregistreerd.
Ik respecteer de mensen hun keuze dus WEL.
Dus iedereen die 18 word een brief sturen waarin gezegd word dat je vanaf nu officieel donor bent, en ook wat je moet doen als je pertinent geen donor wilt worden
quote:Mee eens!
Op dinsdag 2 december 2003 14:25 schreef Blik het volgende:
ik vind dat iedereen donor zou moeten zijn, behalve als ze dus kenbaar maken geen donor te willen worden.Dus iedereen die 18 word een brief sturen waarin gezegd word dat je vanaf nu officieel donor bent, en ook wat je moet doen als je pertinent geen donor wilt worden
quote:Waarom oneens, als je geen donor wilt worden kan je het toch gewoon laten registreren en dan ben je geen donor.
Op dinsdag 2 december 2003 14:55 schreef Parallel_Lives het volgende:
oneens. Het lijkt 't communisme hierho
Wat is het probleem?
maar dan niet verplichten idd maar iedereen die geen zin heeft apart laten melden.
En ik vind het onzin om mensen daarvoor te straffen door geen donororganen te weigeren als ze dat zelf ook doen.
het is en blijft een persoonlijke kwestie en ik vind niet dat je mensen moet dwingen donor te worden ... maar met 'zwijgen = toestemmen' heb ik geen probleem.
quote:Ik wel.
Op dinsdag 2 december 2003 15:12 schreef sp3c het volgende:
maar met 'zwijgen = toestemmen' heb ik geen probleem.
Ik heb me ook laten regisreren als nee en ik heb zo'n nee pasje in mijn beurs.
Dus dit idee MAG simpelweg niet uitgevoerd worden zonder garanties (bijv. van overheidswege) dat het onderzoek niet op een laag pitje komt te staan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |