abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 2 december 2003 @ 13:27:49 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15087144
Vervolg van Het grote dreumes,peuter en kleuter topic deel 9

Hier weer verder. .

Dreumesjes:

12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
* 3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logician
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy & black crow
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
4 september 2002: Rosa, dochter van AnnaLeah
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
26 december 2002: Moussa, zoon van Janena
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink

Peutertjes & Kleutertjes & Kindertjes:
14 april 1996: Chaves, zoon van Logician
28 juni 1996: Chelsea, dochter van Angelic1
9 maart 1998: Isabel, dochter van Rosie
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
28 september 1998: Justine, dochter van Summertime
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
30 december 1999: Sabine, dochter van Summertime
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
22 augustus 2000: Rutger, zoon van Rosie
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
* 29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
25 oktober 2001: Kasper, zoon van gerbril
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
17 november 2001: Arjen, zoon van Greyfox
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 07-01-2004 20:51]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_15087271
17 November 2001 - Arjen zoon van Greyfox
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 december 2003 @ 13:38:42 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_15087476
Lois, gelukkig is Eva al snel aan de beurt, en inderdaad net tussen de feestdagen in. Nu maar hopen dat het daarna eens over is met al die ziekenhuisbezoeken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_15087668
He getsie Stout dan schrik je je toch helemaal rot. Gelukkig goed afgelopen.

Spannend weer hoor een operatie voor Eva!!!!

Nou Angel, bo begint hier ook zike te worden. Vanmorgen na de pap kostste ze alles onder. (en een dikke sprei die niet in de wasmachine past) Ze voelde zich verder niet rot leek het en ik dacht zo dat is er uit dat zal wel dwars gezeten hebben. Want snachts was ze ook al wakker geworden een paar keer huilend dus ahd ze bij mij gelegen.
Maar een paar een uur later na een vruchtensapje spuugde ze datzelfde sapje weer uit over zichzelf en mamma dit keer. Verder speelt ze wel gewoon en zijn we lekker even naar buiten geweest. Ik heb haar nu maar wat droge cornflakes gegeven (dat vind zij chippies dus was voor haar extra lekker ) en wat slappe thee. Hopelijk blijft het nu binnen. Want voor 11 uur was ze inmiddels voor de derde keer verkleed en had ik alweer wllen op me knieeen

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15088178
Och jeetje arme bo....
Hoop dat ze snel weer opknapt hoor. Ik vind het zo zielig al die zieke kindjes opknap kusjes!!!

Succes er weer mee Lois en Clark... gelukkig idd tussen al de feestdagen in maar leuk is anders. Nou ff wat anders hoor Eva... niet meer zo ziekies zijn steeds!!!! Heel veel beterschap ook iig.

Damien zit vandaag weer op de psz. Hij ging helemaal door het lint dat ie weer mocht spelen daar.... jeetje het leek wel een wervelstorm...
kan ie weer lekker ff zijn energie kwijt daar en dan issie strax wat handelbaarder als ik om 1600 uur naar het cb moet voor duncie.

dinsdag 2 december 2003 @ 14:16:18 #6
28906 Christan
Prettige groetjes!
pi_15088659
Arme Bo, dikke kus voor jou hoor!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 december 2003 @ 14:17:10 #7
13151 crew  Rewimo
pi_15088688
Angel, lekker dat Damey weer opgeknapt is, het heeft ook wel lang genoeg geduurd hè...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_15096718
Nou Bo heeft al 5 keer alles ondergespuugt. En ik zat 2 keer ook echt van topt tot teen onder
Ze heeft nu vanaf vanmiddag niks meer gehad want het komt er toch steeds uit. Net een warm bad gehad en nu op bed. Hopelijk gaat dat goed. En Geer heeft de nacht. Ik hoop maar dat het vanacht een beetje rustig blijft.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 december 2003 @ 19:12:50 #9
13151 crew  Rewimo
pi_15097232
Arme Bo (en arme jij...) Hopelijk slaapt ze goed vannacht en gaat het morgen weer een beetje beter met haar.
  dinsdag 2 december 2003 @ 21:39:47 #10
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_15100963
Zit het in het weer of zo ?? Kay is niet handelbaar ... krijsen als hij zijn zin niet krijgt ... vervelend doen tegen zijn zusje ... niet willen slapen ... " Kay sjitten" (nee Kay moet gaan slapen) "Kay sjitten"

*zucht*

'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 december 2003 @ 21:45:31 #11
13151 crew  Rewimo
pi_15101131
Hier is het zeker beter weer Hoewel de Zwarte Piet op het dak ook wel geholpen heeft Want die moest natuurlijk aan Sint vertellen dat Christan mooi gezongen had en braaf was gaan slapen, zodat hij wat in zijn schoen krijgt
  dinsdag 2 december 2003 @ 23:17:38 #12
30488 coolbabe
My little pwny
pi_15103827
Jemig wat een enge verhalen hier weer dames. Beterschap voor Bo, ik hoop voor jullie dat het niet doorzet. Weet helaas wat het is, Jasper heeft 1 week gespuugd toen hij ook geveld was door de buikgriep. De wasmachine draaide overuren.
Stout, gelukkig is het medicijnenavontuur goed afgelopen. Wat die kinderen allemaal niet voor elkaar krijgen zeg

Verder copy-paste ik hier even het verslag van Jasper`s cb bezoek wat ik op m`n weblog heb geschreven. Ik heb last van tintelende vingers dus krijg het niet voor elkaar het nog een keer te vertellen

Op tijd uit bed vandaag want we moesten naar het cb.Zul je net weer zien dat Jasper zat te treuzelen met zijn boterham en Tom had geen honger om 9.50. Hmmja, ik kan de melk moeilijk met een trechter erin gieten dus dan maar zijn jas aanhijsen en in de maxi-cosi zetten zodat we weg kunnen. Op de valreep at Jasper zijn boterham nog even op.
We hebben niet lang hoeven wachten dit keer, was wel fijn. Even voor de statistieken: 3 jaar en 3 maanden vandaag, 102 centimeter en 16 kilo schoon aan de haak. De ogentest heeft hij goed afgelegd en ook het tekenen van een rondje met een streepje eraan lukt prima. Springen voor de dokter wilde hij niet ( geef hem eens ongelijk) en als hij binnen nu en 3 maanden niet stukken beter gaat praten moeten we met hem naar de logopediste.
Geen onoverkomelijke problemen dus.
Toen we klaar waren met Jasper`s onderzoek gaf Tom nog steeds geen honger aan maar ik wilde ook nog wat boodschappen doen dus hem toch maar even aangelegd. Omdat we toevallig toch op het cb waren wilde ik hem wegen vóór en ná de voeding. Voor: 7175gr en na: 7315gr Hij heeft dus 140 ml binnengekregen, wat ontzettend weinig! Of zou dat normaal zijn? Hij groeit er erg goed op dus het zal wel loslopen...
`s Middags heeft Tom bijzonder goed geslapen, van 14.00 tot 16.30 ik had dus lekker even alle aandacht voor Jasper.

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_15107938
Het gaat lekker met je mannetjes he Coolbabe.!!!

Nou wat een rotnacht hier zeg. Bo heeft tot 4 uur snachts gespuugt en vanaf 4 uur werd Janneke om de 10 minuten wakker

Vanmorgen Bo een klein beetje appelsap gegeven en dat kwam er na 5 minuten weer met een rotgang uit.
Weer het hele matras dekbed enz onder bij ons. En Bo heeft zo'n dorst dat vind ik zo zielig. Ze was ook gewoon ajloers op Janneke dr flesje vanmorgen.

En ik ben helmaal versleten en heb echt een kotslucht in me neus zitten

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 december 2003 @ 09:12:25 #14
13151 crew  Rewimo
pi_15108600
Lekker nachtje, Jessie... Kun je Bo niet beter gewoon wat water geven? Appelsap is behoorlijk zuur en dat valt kennelijk niet goed. Maar water of een beetje slappe thee (zonder melk of suiker) gaat misschien beter.
  woensdag 3 december 2003 @ 09:42:26 #15
30488 coolbabe
My little pwny
pi_15109128
Jessie; wat je het beste kunt doen is even helemaal niets geven voor een paar uurtjes zodat haar maag wat tot rust kan komen (erg moeilijk, ik weet het) en daarna beginnen met lepeltjes vanillevla. Vla is wat dikker dan water en dan wordt ook wat minder makkelijk weer uitgespuugd. Voor uitdroging hoef je je zolang ze niet aan de diarree is niet al te veel zorgen te maken.
Succes ermee!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_15111087
Dankje meiden.

Ze heeft nu een paar slokjes lauwe thee op en dat gaat tot nu toe goed. Ik vind het zo moeilijk om helemaal niks te geven. Ze huilt gewoon van de dorst en jammert om drinken. Vanillevla klinkt ook goed omdat het wat dikker is. Is da weer niet te zoet?

Vanmorgen heeft ze na het spugen weer even in een wamr badje gezeten en daarna een warme krui op dr buikje gehad, dat vond ze ook fijn.

Ik duik me bedje weer in. Gerard en ik wisselen elkaar maar even af aangezien ik nu ook "nachtdienst"heb gehad.

Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 3 december 2003 @ 11:40:45 #17
30488 coolbabe
My little pwny
pi_15112021
Zou kunnen dat het te zoet is, maar misschien blijft het er wel gewoon in. Ik heb Jasper op een gegeven moment gewoon een lolly gegeven zodat hij die vieze smaak van het spugen kwijt was en hij ook niet merkte dat hij gierende dorst had.
Wij kregen van de dokter ook de tip Domperidon zetpillen te gebruiken die zouden binnen een uur het spugen stoppen. Misschien als ze over een paar dagen nog spuugt dat je dat kan gebruiken?
  FOK!fossiel woensdag 3 december 2003 @ 16:55:58 #18
2628 Karin
pi_15120384
Greyfox Arjen staat erbij in het lijstje. Maar dan willen we natuurlijk wel foto's en verhalen zien

Bo beterschap!

pi_15132159
Ik wist niet dat daar pillen voor waren joh coolbabe. Handig voor als het een keer echt hard nodig is. Ze heeft vanmiddag nog een keer gespuugd maar daarna niet meer *afklopt* Ze heeft nu bij elkaar na de laatste spuug 1 half flesje thee (over de middag en avond verspreid) en een droog kaakje op. En binnen gehouden. En ze ligt nu heerlijk te slapen. En dat ga ik nu ook weer doen
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15136505
De thee van vanmorgen is er alweer uit
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † donderdag 4 december 2003 @ 08:02:44 #21
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_15136578
quote:
Op donderdag 4 december 2003 07:51 schreef jessie het volgende:
De thee van vanmorgen is er alweer uit
ow jasses jessie!! ik hoop dat het in de loop van de ochtend wat beter gaat!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_15136788
Ze heeft net na het badje ook weer ongelooflijk gespuugt (waarschijnlijk va het badwater gedronken)
We gaan voor de zekerheid die domperidon zetpillen maar even halen. Had jij hier ervaring mee coolbabe?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † donderdag 4 december 2003 @ 08:57:31 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_15136982
Kan je niet beter even naar de huisarts gaan? Dan kan die Bo meteen even nakijken op uitdroging of wat dan ook, je moet straks wel nog het weekend in.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_15137141
Ze heeft wel gewoon plasluiers en is niet aan de diaree. En dr huid is ook nog elastisch enzo, denk dat dat wel goed zit. Misschien als ze die zetpillen neemt dat de beetjes dan binnenblijven. Maar als het niet werkt bel ik vanmiddag de huisarts nog wel even. (bij ons is het een geozndheidscentrum dus je krijgt altijd iemand aan de lijn)
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15141099
Ach, wat sneu dat Bo zo moet overgeven. Jessie, je kunt ook AA- drank geven, dit schijnt hetzelfde effect te hebben als ORS, maar kan me zo voorstellen dat kindjes dit lekkerder vinden en het dan wel willen drinken. Hopen maar dat ze er snel vanaf is. Jillian had vorige week opeens koorts, maar gelukkig was ze er na een paar daagjes weer bovenop. Zieke kindjes zijn zo zielig
pi_15141234
AA drank is ook zo zoet dat doe ik maar neit en ORS is dacht ik meer voor diaree. Ze heeft nu zo'n zetpil gekregen (2 uur terug) maar heeft toch alweer ene paar keer overgegeven hoor. De laatste keer was het geel (gal denk ik)
Om 1 uur komt mijn schoonmoeder even oppassen zodat Gerard ik en Janneke er even uit kunnen. (gaan we even wat meel voor de broodbakmachine kopen)
Als we terugkomen en ze spuugt dan nog geregeld bellen we dokter maar even.

Pfff dit stelt dan nog weinig voor. Kan me voorstellen dat bv Lois enzo helemaal gek worden als je kindje telkens ziek is. Dat verdriet van je kind ik vind het maar niks.

Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † donderdag 4 december 2003 @ 12:43:45 #27
7074 moussy
kuttekop
pi_15142413
Wat sneu voor Bo.. AA is toch niet zo zoet? En anders iets van bronwater met een smaakje, lauwe Chrystal Clear of zo... (ik wou tikken clear blue )

Op mijn moeder dr werk geven ze lauwe cola, maar ja die werkt met mensen die denken dat ze tafelpoot of schemerlamp zijn (demente bejaarden)

Moeilijk hoor, dit. Ik probeer René altijd wel wat te geven, want gal spugen is helemaal waardeloos.

pi_15149560
Clear blue Neee iets te jong nog hoor

Nou ze heeft het vanaf vanmiddag dus binnengehouden. We geven telkens wat rooibos thee en een beetje verdunde appelsap en dat gaat goed. Ze heeft niet echt honger alleen maar dorst. Voordat ze gaat slapen geven we haar nog zo'n zetpil (het was vanmorgen echt Bo niet, ze liet die zetpil gewoon toe, normaal is dat echt drama) en dan hopelijk is ze er mrogen gewoon vanaf.

Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 5 december 2003 @ 09:08:15 #29
30488 coolbabe
My little pwny
pi_15166436
Hoe gaat het nu met Bo?
pi_15166922
Jaaaaaaa ze heeft eindelijk een nacht lekker alles binnengehouden. Ze heeft gisterenavond nog zo'n zetpil gehad en vamorgen voelde ze zich al beter.
Ze heeft gisteravond een droge tortilla op en wat thee en vanmorgen een beker sap. We hebben nu geen zetpil meer gegeven en hopelijk is ze er nu gewoon doorheen. We hopen het maar. Want Geer en ik zijn momenteel net lopende lijken
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:25:31 #31
30488 coolbabe
My little pwny
pi_15167845
Gelukkig maar dat het wat beter gaat zeg. Nu nog een grote middagslaap met z`n allen en dan zul je zien dat alles er weer een stuk rooskleuriger uitziet
  Jubileum moderator vrijdag 5 december 2003 @ 20:37:45 #32
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15185079
Geweldig fijn dat het beter gaat Jessie, zieke kindjes zijn zo zielig
Wat voel je je dan klote en machteloos he? Dat maakt dan niet uit hoe vaak ze ziek zijn, dat gevoel is elke keer hetzelfde.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_15194213
ohh wat was het leuk gisteren !

Twee springende, dansende jongetjes die gewoon niet meer wisten waar ze mee moesten spelen. Merijn die nu in zijn ' winkel' woont (lees kassa met wat toebehoren) en timo timmert er op los

dat was een echte ouderwetse sinterklaas

(en schrikken dat ze deden van opa die de zak voor de deur zette en zowat DOOR het raam klopte..)

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 6 december 2003 @ 13:55:01 #34
13151 crew  Rewimo
pi_15197284
Ha, hier ook, Christan durfde niet naar de deur. Pas toen ik zei dat er een zak met cadeautjes stond werd ie wat enthousiaster Daarna wilde hij alles het liefst zelf uitpakken
pi_15232386
Nou de beter zijn pret was van korte duur.... Damien is weer ziek.... griepje dit keer. Snotverkouden en hoge koorts (40.8 ºC).
Begon gister middag ineens. Ik zag spontaan hele rode konen opkomen en een kanlrood oor, dus getempt en ja hoor....koorts.
Vandaag hebben we wel nog gewoon sinterklaas geviert en dat vond ie geweldig.... morgen eens ff een inventaris maken van wat die koter nou allemaal gehad hebben want het is schandalig veel.... maar ja dat krijg je als je het met 14 man viert.... we hadden het in princiepe alleen voor de kids maar de meetsen hadden ook nog een kleinigheidje voor de volwassenen gehaald. Mijn man en ik hebben een hele gave wc bril gekregen met dolfijnen erop en schelpen erin. Echt heel erg gaaf.
En ik ben ook onwijs blij met mijn Marilyn Manson shirt, onwijs cool gewoon.
Damien was vreselijk happy met zijn treinbaan uitbreidingen (die heeft nu minstens 6 meter treinbaan van dat houten spul....) en duncan snapte er geen hout van, maar die heeft ook een boel leuke kadootjes gehad.
pi_15236557
He getsie Angel beterschap weer met die kleine grote vent van je. Hopelijk knapt hij toch snel weer op voor de kleine grote
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15240324
Nou vanacht heeft Bo weer overgegeven
Ze was zo aan het hoesten dat er een hoop van die dag omhoog kwam. Het leek nu echt door het hoesten te komen. Het was nu ook een dikke zure brei. Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ze lijkt weer de oude nu maar we doen het toch maar even rustig aan vandaag. Dus vandaag maar een keer niet naar de spelotheek.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15240703
Lekker he jessie, dat overgeven ´s nachts
Gelukkig dat het vandaag met haar weer iets beter gaat
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_15241039
Ach jee jessie.... weer in de lappenmand met Bo.... ik hoop voor je dat het eenmalig was vannacht en dat ze vandaag weer helemaal de oude is.
Damey had vannacht op een gegeven moment 41,7 koorts.... Ik ging nog een keer extra tempen omdat ie gisteravond ook al zo hoog had voor zijn doen, dus vannacht maar ff onder de douche en dan steeds iets lauwer water maken zodat ie zijn warmte lekker kwijt kon.
Uiteindelijk toch gedaald naar 40,4 dankzij het douchen en een suppie.
Vanmorgen had ie 39,2 dus ik hoop dat hij het ergste gehad heeft.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 december 2003 @ 11:14:28 #40
13151 crew  Rewimo
pi_15242635
Christan is ook in de lappenmand gekropen (hallo Bo en Damey...), hij heeft een fikse oorontsteking en ligt bij oma op de bank zielig te zijn. Vannacht zo'n beetje om het half uur eruit om hem te troosten Ik ben niet helemaal fris meer... Gelukkig had ik nog een restje oor- en neusdruppels, vanmorgen hebben we weer nieuwe gekregen van de huisarts.
pi_15244380
Jeetje Angel das wel schrikken weer zo hoog.
Rewimo een paar zandkorreltjes in de oge strooit
Hopelijk heeft Christan niet lang pijn in zijn oren

Bo heeft niet meer gespuugd, is alleen strontvervelend van de slaap en al het gekots de afgelopen dagen. En aangezien ik ook een beetje moe ben heeft dit een leuke wisselwerking op elkaar

Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 8 december 2003 @ 21:32:24 #42
30488 coolbabe
My little pwny
pi_15259663
*schuift Jasper naar voren, zo de lappenmand in*
Jasper heeft ook een oorontsteking Ik ben het zo zat met dat zieke gedoe nu ;'(
Wat kan ik er het beste aan doen om het voor hem te verlichten? We hebben zijn neus gesprayed en hij heeft een zetpil in.
pi_15260653
ah gossie ook hier zoveel zieken, beterschap gewenst voor allemaal!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 december 2003 @ 22:33:49 #44
13151 crew  Rewimo
pi_15261848
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:32 schreef coolbabe het volgende:
*schuift Jasper naar voren, zo de lappenmand in*
Jasper heeft ook een oorontsteking Ik ben het zo zat met dat zieke gedoe nu ;'(
Wat kan ik er het beste aan doen om het voor hem te verlichten? We hebben zijn neus gesprayed en hij heeft een zetpil in.
Veel meer kun je er niet aan doen, oren druppelen, neus druppelen en paracetamol geven. Christan heeft een dik uur geleden die hele riedel onder protest ondergaan (behalve de Sinaspril, die wil ie elk uur wel ) en hopelijk slaapt ie nu door...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 december 2003 @ 08:44:29 #45
13151 crew  Rewimo
pi_15267381

Doorslapen, nee dus Weer een hele nacht gespookt, ongeveer elk half uur een huilbui, mamamama... In bed nemen werd ook niks, dan slaap ik dus helemaal niet meer. Al is het ook niet fijn om elke keer dat lekker warme bed uit te moeten Ik vond nog een paar zetpillen en vanavond krijgt ie er eentje, protest of niet, hopelijk slaapt ie dan door...

pi_15267455
Ach jee Rewimo.... wat een ellende zeg.... tja ik weet er helaas alles van alleen kwam Damien 's nacht gezellig naast me liggen met dat kokend hete lijffie van em.
Sinds gister laat in de middag lijkt het wel een stuk beter te gaan.... nog wat verhoging gistermiddag maar gisteravond niet meer.
Vanmorgen ook nog niet aan de koorts dus ik hoop dat het nu over is
Nou duncie nog
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 december 2003 @ 09:07:25 #47
13151 crew  Rewimo
pi_15267601
Ja, jij hebt nog een dubbele portie ook Fijn dat Damey weer wat opgeknapt is! Kusje voor Dunc
pi_15293813
Nou echt raar. Nu spuugt Bo net haar pap er weer uit na wat hoesten. Ze is verder echt niet meer ziek. Eergisteren was het ook al een eenmalig iets. Ze is nu best bang om te hoesten.

Ben gisteren met dr voor het eerst naar de kapper geweest. Als ik later nog tijd heb zal ik het tafereel beschrijven

Hoest met de zieke kindjes?

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 december 2003 @ 09:20:42 #49
13151 crew  Rewimo
pi_15294549
Christan heeft dank zij de zetpillen geslapen van 7 tot half 2 en van half 2 tot 7 Mama is ook weer een beetje beter uitgerust dus Hij wilde vanmorgen zelfs weer naar "de kindjes" in plaats van nog een dagje bij oma

Jammer is wel dat ik het feestje van mijn werk vanavond moet afzeggen. Christan zou meegaan (barbecue) maar dat gaat natuurlijk nog niet. En oma heeft zelf een feest dus daar kan hij niet terecht. Niks aan te doen

pi_15294820
Das zeker jammer Rewimo. Enne qtel lief aankijken?

Met Bo dus gisteren naar de kapper geweest. Ik kniptte het steeds, maar het werd steeds lastiger en voor de verjaardag wilde ik die happen er wel uit
Ik haar de dag ervoor voorbereid en uitgelegd wat er ging gebeuren. (als ik het doe vind ze het niet eng)
En daar gingen we. Bo had er echt zin in. Kappuh, kappuh riep ze onderweg. En binnen bij de kapper ook "kappuk, kappuh" Ik zei wat de bedoeling was en dat het de 1e keer was. Nou dat moet lukken zeiden ze. We mochten nog even wachten en Bo ging lekker spelen met de blokken. Ik dacht nog nou die voelt zich thuis dat gaat goed. En toen kwam de kapster." Hallo" zei ze "jij wil geknipt worden" Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Bo begon te gillen viel op de grond en wurmde zich tussen mijn benen met de bedoeling om het liefst zo snel mogelijk van de aardbodem te verdwijnen. De kapster keek haar collega's hulpeloos aan. "dat heb ik nou altijd met kinderen "zei ze. Een collega nam het over. "wil je een lekker koekje". "Jaaaa" zei Bo "koeketje". Kom je dan op de stoel zitten, ja zei Bo. Er werd een koekje gehaald en een mooi stoel met autowielen en een mooi stuurtje. Bo pakt het koekje, maar op de stoel..... ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh gillen en het herhaalt zich weer van voor af aan. Ik denk ik geef het nog 1 kans. En ging zelf op een stoel zitten voor de spiegel met Bo op schoot en geef haar een flesje sap. Een kapmanteltje wil ze niet om (ook geen leuke met smurfen, ook niet met een leewtje... we hebben ze allemaal gehad ) Dus dan krijgt mamma er 1 om zodat ik niet onder de haren zit.Gelukkig heb ik nog een zakje pepernoten bij me en dat lijd af. De kapster kan zowaar beginnnen. Daar zitten we dan. Mamma met een roodbezweet hoofd en een kapmanteltje om. In me handen een zakje met pepernoten waar veelvuldig in gegraaid word door hele kleffe met afgeknipte haartjes beplakte handen. Bo zit als een princes te eten en te drinken lekker zonder kapmanteltje en kijkt rustig wat om zich heen. En ja hoor na een kwartiertje is ze geknipt. Resultaat een paar puntjes eraf zodat het nu recht zit en een ponny geknipt zodat ze dr haar ook eens los kan dragen zonder dat het voor dr ogen hangt. Als ze klaar is krijg ik een natte handdoek en maak haar toet en handen schoon en Bo krijgt complimentjes dat dr haartjes zo mooi zitten. De schat schud wat met dr haartjes en roept "mooi, mooi, kappuh, kappuh"Mijn kleine meisje word zo groot en het is zo'n schat en ik ben zo trots op dr

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 december 2003 @ 10:01:39 #51
13151 crew  Rewimo
pi_15295306
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:36 schreef jessie het volgende:
Kijkt wat lastig als hij in Roosendaal zit en ik hier in Haarlem Maar hij is wel lief hoor
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 december 2003 @ 10:05:24 #52
13151 crew  Rewimo
pi_15295370
Hihi, de eerste keer kapper was bij Christan ook alleen maar brullen. Nu gaan we naar een echte kinderkapper waar hij ook in een mooie auto mag zitten en het belangrijkste: als hij klaar is mag hij een snoepje kiezen uit de grote grabbelton! Hij verheugt zich van tevoren over zijn 'bob-lolly' en ook gaan we na de kapper altijd even in de dierenwinkel kijken die aan de overkant zit Wij gaan morgen weer (ijs en weder en oorontsteking dienende).
pi_15295887
Lekker Rewimo, dat Christan weer een beetje opgeknapt is alleen jammer van je feessie....

Jessie.... O wat herkenbaar!!!! Alleen had Damien het de tweede keer dat ie bij de kapper was.
Het heeft toen bijna twee uur geduurd voordat meneer geknipt was....

Hier gaat het alweer een stuk beter... nog goed verkouden maar vanmorgen nog steeds geen verhoging.
Gisteren heb ik hem nog thuis gehouden van de psz, want hij had nog steeds flinke verhoging.... krijg ik te horen aan de foon dat ze hem eigenlijk niet kon missen alsof ik naar zijn baas belde ofzow...
Zij opperde ook nog het idee of het geen "groeikoorts" kon wezen.... dus als ze een groeistuip hebben dan kunnen ze ook last van koorts krijgen.... Ik zei meteen tegen haar dat ik vrij zeker wist dat dit van een "griepje" kwam en dat ie dus lekker thuis bleef en lekker naar bed ging ipv spelen daar.
Morgen kan ie als ie geen verhoging oid meer heeft wel heen.

pi_15311681
Nou wat raar Angel dat ze daar zo moeilijk over doen zeg. Beter dan een ouder die zijn kind met koorts naar de psz brengt. En ook al is het groeikoorts als je kind niet lekker is is het niet lekker. hou hem maar lekker thuis hoor.

hoe is het met Christan?

Het voelt heerlijk!!!!
pi_15322377
quote:
Op woensdag 10 december 2003 09:36 schreef jessie het volgende:

Met Bo dus gisteren naar de kapper geweest. Ik kniptte het steeds, maar het werd steeds lastiger en voor de verjaardag wilde ik die happen er wel uit
Ik haar de dag ervoor voorbereid en uitgelegd wat er ging gebeuren. (als ik het doe vind ze het niet eng)
En daar gingen we. Bo had er echt zin in. Kappuh, kappuh riep ze onderweg. En binnen bij de kapper ook "kappuk, kappuh" Ik zei wat de bedoeling was en dat het de 1e keer was. Nou dat moet lukken zeiden ze. We mochten nog even wachten en Bo ging lekker spelen met de blokken. Ik dacht nog nou die voelt zich thuis dat gaat goed. En toen kwam de kapster." Hallo" zei ze "jij wil geknipt worden" Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Bo begon te gillen viel op de grond en wurmde zich tussen mijn benen met de bedoeling om het liefst zo snel mogelijk van de aardbodem te verdwijnen. De kapster keek haar collega's hulpeloos aan. "dat heb ik nou altijd met kinderen "zei ze. Een collega nam het over. "wil je een lekker koekje". "Jaaaa" zei Bo "koeketje". Kom je dan op de stoel zitten, ja zei Bo. Er werd een koekje gehaald en een mooi stoel met autowielen en een mooi stuurtje. Bo pakt het koekje, maar op de stoel..... ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh gillen en het herhaalt zich weer van voor af aan. Ik denk ik geef het nog 1 kans. En ging zelf op een stoel zitten voor de spiegel met Bo op schoot en geef haar een flesje sap. Een kapmanteltje wil ze niet om (ook geen leuke met smurfen, ook niet met een leewtje... we hebben ze allemaal gehad ) Dus dan krijgt mamma er 1 om zodat ik niet onder de haren zit.Gelukkig heb ik nog een zakje pepernoten bij me en dat lijd af. De kapster kan zowaar beginnnen. Daar zitten we dan. Mamma met een roodbezweet hoofd en een kapmanteltje om. In me handen een zakje met pepernoten waar veelvuldig in gegraaid word door hele kleffe met afgeknipte haartjes beplakte handen. Bo zit als een princes te eten en te drinken lekker zonder kapmanteltje en kijkt rustig wat om zich heen. En ja hoor na een kwartiertje is ze geknipt. Resultaat een paar puntjes eraf zodat het nu recht zit en een ponny geknipt zodat ze dr haar ook eens los kan dragen zonder dat het voor dr ogen hangt. Als ze klaar is krijg ik een natte handdoek en maak haar toet en handen schoon en Bo krijgt complimentjes dat dr haartjes zo mooi zitten. De schat schud wat met dr haartjes en roept "mooi, mooi, kappuh, kappuh"Mijn kleine meisje word zo groot en het is zo'n schat en ik ben zo trots op dr

\

t had mijn verhaal met timo kunnen zijn
we zijn nu bij een thuiskapper (onze buuf) en dat bevalt 100000000x beter. Timo is niet meer bang en hij ziet er binnen no-time picobello uit !

Merijn doe ik zelf : tondeuze..........meer keuze heeft ie vrees ik niet

pi_15326652
Nou we gaan vanmiddag met Bo naar de dokter. Ze was weer truken aan het uithalen op haar stoeltje. Dus springen en dan hard op dr kont op het stoeltje terecht komen. Papa had haar al tig keer gewaarschuwd, maar toen ging eht fout. Ze viel met dr oor tegen dr stoel aan en nu geeft ze vreselijke pijn aan dr oor aan. En ze geeft normaal nooit pijn aan. We kunnen niks aan dr oor of hoofd zien. Maar met lopen, bukken of wat dan ook grijpt ze naar haar oor en gilt. Ze heeft inmiddels een zetpil gekregen en nu word het gelukkig iets minder. Om 10 voor 3 moeten we bij de dokter zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 11-12-2003 12:45]

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 december 2003 @ 12:55:47 #57
13151 crew  Rewimo
pi_15327713
O bah Jessie, dat is akelig zeg. Ze kunnen ook zo wild zijn, die kleintjes. Waarschuwen helpt gewoon niet Ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand (het oor) is.

Ik ben trouwens toch naar het feest geweest Mijn moeder is erg verkouden en had geen zin in haar eigen feestje, dus ze bood aan om op Christan te passen Ik heb vannacht ook bij haar geslapen voor het geval Christan nog last van zijn oor zou hebben, maar het gaat een stuk beter gelukkig

pi_15332471
Er was gelukkig niks ergs aan de hand. Vandaag de pijn even stillen met paracetamol en dan moet het morgen minder zijn.
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 11 december 2003 @ 16:12:09 #59
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15332543
quote:
Op donderdag 11 december 2003 16:10 schreef jessie het volgende:
Er was gelukkig niks ergs aan de hand.
Gelukkig maar...
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_15332833
quote:
Op donderdag 11 december 2003 16:10 schreef jessie het volgende:
Er was gelukkig niks ergs aan de hand. Vandaag de pijn even stillen met paracetamol en dan moet het morgen minder zijn.
Ah fijn jessie. Dat is toch weer een geruststelling.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 december 2003 @ 17:19:21 #61
13151 crew  Rewimo
pi_15334484
Wat kan zo'n klein mannetje toch koppig zijn! Ik heb daarstraks zeker 5 minuten tegen de kamerdeur gestaan met aan de andere kant een boos jongetje dat naar binnen wilde maar dat niet mocht voor hij weer gewoon kon doen en "sorry mama" had gezegd
pi_15338931
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:19 schreef Rewimo het volgende:
Wat kan zo'n klein mannetje toch koppig zijn! Ik heb daarstraks zeker 5 minuten tegen de kamerdeur gestaan met aan de andere kant een boos jongetje dat naar binnen wilde maar dat niet mocht voor hij weer gewoon kon doen en "sorry mama" had gezegd
HIHI klinkt als Timo

Daarom ( ) hebben wij een haakje op zijn deur

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 december 2003 @ 20:37:27 #63
13151 crew  Rewimo
pi_15339492
quote:
Op donderdag 11 december 2003 20:19 schreef Stout het volgende:

[..]

HIHI klinkt als Timo

Daarom ( ) hebben wij een haakje op zijn deur

Mwah, een haakje op de woonkamerdeur lijkt me wat overdreven (hij moest op de gang) Het belangrijkste is dat mama heeft gewonnen en daarna hebben we het natuurlijk uitgebreid goedgemaakt met veel kusjes
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 december 2003 @ 21:51:16 #64
13151 crew  Rewimo
pi_15367503
Hoe krijg je een jongetje met oorpijn in slaap dat het vertikt om in slaap te vallen...? We zijn al vanaf half 7 in de weer met hem. Water, zetpil, even mee naar beneden, nog maar even voorlezen... pffffffff. Het is nu sinds een minuut of 5 stil. Zou hij slapen? Zal me wel weer een nachtje worden Gelukkig is qltel er, schop ik die wel zijn bed uit Ik heb mijn portie al gehad deze week
pi_15367670
He bah Rewimo, heeft hij nu nog steeds last. Ik kan je geen tips geven om hem in slaap te krijgen maar gelukkig sta je er vannacht niet alleen voor. Schop Qltel er maar uit hoor vannacht. Sterkte.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 december 2003 @ 00:08:35 #66
13151 crew  Rewimo
pi_15370760
Zo, net terug van een rondje huisartsenpost en apotheek. Christan heeft middenoorontsteking. Zetpillen met codeïne gekregen, waar hij een beetje suf van wordt, zodat hij eindelijk kan slapen, plus een antibioticadrankje. En, zei de dokter, het zou fijn zijn voor hem als de ontsteking doorbreekt Wij zijn nu ook helemaal afgepeigerd en gaan dus maar gauw slapen
pi_15374283
En nog een beetje rustige nacht geweest in huize Rewimo?
pi_15374330
Arme Christan, ik heb laatst een middenoorontsteking gehad en zo'n klein mannetje zou dat gewoon niet moeten hebben
pi_15374505
quote:
Op donderdag 11 december 2003 20:37 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Mwah, een haakje op de woonkamerdeur lijkt me wat overdreven (hij moest op de gang) Het belangrijkste is dat mama heeft gewonnen en daarna hebben we het natuurlijk uitgebreid goedgemaakt met veel kusjes

dat is inderdaad wat onhandig en het goedmaken vind ik altijd zo leuk !
Die kleine armpjes die je platdrukken
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 december 2003 @ 11:48:25 #70
13151 crew  Rewimo
pi_15375703
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 08:31 schreef easy-going het volgende:
En nog een beetje rustige nacht geweest in huize Rewimo?
Een heel geklooi, want ze hadden de goede zetpillen niet, en die maken ze 's nachts ook niet. Dus kregen we sterkere, die we in de lengte doormidden moeten snijden "met een warm mes". En dus houden we elke keer een halve zetpil plus een stel brokjes over Gelukkig heeft Christan er wel op geslapen, maar wel weer met veel onderbrekingen, waarin hij trouwens zelf om oor- en neusdruppels vroeg Hij is nu, onder invloed van een zetpil, met zijn trein aan het spelen. We gaan zo eerst maar eens ontbijten
pi_15377315
en een knuffel voor Christan. Hopen dan maar dat het snel doorbreekt en het geen langdurend iets is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 december 2003 @ 16:06:31 #72
13151 crew  Rewimo
pi_15380313
Hij ligt nu in ons bed te slapen, terwijl wij in zijn kamer de kast afbreken en zometeen een nieuwe gaan bouwen Timmeren, slopen, gelukkig slaapt ie als ie eenmaal slaapt overal doorheen
pi_15380555
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 16:06 schreef Rewimo het volgende:
Hij ligt nu in ons bed te slapen, terwijl wij in zijn kamer de kast afbreken en zometeen een nieuwe gaan bouwen Timmeren, slopen, gelukkig slaapt ie als ie eenmaal slaapt overal doorheen
Misschien droomt ie wel dat Bob de Bouwer op bezoek is
pi_15385380
Hopelijk slaapt christan veel dan heeft hij er het minst last van voor chrissie.

Morgen vieren we Bo dr 2e verjaardag en volgende week nog een keer. We doen het in 2 helften. Want vorig jaar was het te druk voor dr en toen we de dag erna nog slingers hadden hangen omdat ze toen echt jarig was barste ze in janken uit
Ze beseft het allemaal wel een beetje hoor, echt leuk. We hebben van de week geoefend met kaarsjes uitblazen en ze vind het schitterend. Oook hiep hiep hoera gezongen en vooral hieperdepiep vind ze een erg leuk woord. Dalijk dus even alles versieren en balonnen opblazen en ik ga een ballon op de ramen verven. Poppenhuis inpakken en dan zijn we er klaar voor. We hebben een slagroom taart gekocht en die ga ik morgen versieren met schuimpjes, smartier en spekkies en mamma's. Als dat niet lekker word Voor de zekerheid nog maar een klein appeltaartje gekocht en wat tompoezen mocht Bo de taart helemaal uit elkaar graaien
Ik had een superleuk jurkje (nou ja ik vind hem super) besteld van oilily (tweedehands via ebay) met een poesje er op achter gordijntjes en een taart en een kroontje enz enz. Dus ze is mrogen helemaal jarig. (nu maar hopen dat ze de boel weer niet onderkots )
Ik ga morgen proberen volop foto's te maken (dat ben ik met de eerste verjaardag helemaal vergeten, waardoor we er daar nu erg weinig van hebben En die kom ik hier dan natuurlijk wel ff sjowe.

Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator zaterdag 13 december 2003 @ 19:56:57 #75
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15385659
Afgelopen woensdag was het de grote dag, Eva zou geopereerd worden aan haar amandelen en nieuwe buisjes krijgen.
We moesten om 7 uur in het ziekenhuis zijn en Eva was uiteindelijk om 9 uur aan de beurt.
Toen Jeroen op de OK afdeling kwam stond daar de anesthesist al op hem te wachten en even later kwam de KNO arts er ook bij. Er was een probleem werd Jeroen verteld, de anesthesist wilde niet dat alle 3 de ingrepen (keel, neus en oortjes) werden gedaan, de narcose zou dan te lang duren voor Eva. Jeroen kon dus kiezen maar ze hadden een enorme voorkeur voor alleen buisjes omdat dat qua planning van het operatieschema beter uitkwam.
Jeroen heeft na enig nadenken gekozen voor amandelen verwijderen omdat volgens ons daar de oorzaak ligt van de vele oorontstekingen en keelonstekingen.

Eva had het woendag ontzettend slecht, heel veel pijn en bloed en duidelijk ontzettend angstig. 's Middags mochten we gelukkig al naar huis en de afgelopen dagen zijn best heel vervelend voor haar geweest. Veel pijn, veel huilen en slecht slapen. Ze eet nog steeds amper, ze drinkt gelukkig wel en ze speelt ook weer een beetje.
Wat een rotoperatie is dit zeg maar deze hebben we gelukkig achter de rug. Nu in januari nog nieuwe buisjes en ze kan er weer even tegenaan.

Even een foto van ongeveer 2 uur na de operatie (de woede is duidelijk nog niet gezakt bij Eva):

Eva ♥ en Iris ♥
pi_15385725
Oh arm meisje toch

Als er nou iemand een heleboel gezondheid verdient het nieuwe jaar is zij het wel.

pi_15385782
Ahh mijn hemel wat een koppie zeg. ik hoop echt zo erg dat de operaties na die buisjes even voor haar afgelopen zijn zeg!!! Die meid krijgt echt maar alles achter elkaar zo he. Ik hoop dat ze snel weer wat kan eten en drinken zodat ze weer een beetje aansterkt. Dikke kus voor Eva
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 13 december 2003 @ 20:04:47 #78
43556 miss_dynastie
pi_15385926
He getsie, Arme Eva Ze ziet er inderdaad behoorlijk boos uit op de foto Maar hadden de artsen niet eerder kunnen bedenken dat het een te grote ingreep zou zijn voor zo'n kleintje
  Jubileum moderator zaterdag 13 december 2003 @ 20:08:45 #79
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15386032
Wij vroegen ons ook al af of 2 keer narcose minder schadelijk zou zijn dan 1 keer iets langer maar echt duidelijkheid hebben we daar niet over gekregen.
En dit soort dingen van te voren bedenken? Tsja......
Eva ♥ en Iris ♥
pi_15386055
Ja inderdaad miss dynastie daar sta ik ook van te kijken. Dan bereid je je kind helemaal voor en dan blijkt het toch weer anders te gaan zoals je haar gezegd hebt. Die artsen denken daar niet eens bij na denk ik, wat dat allemaal voor voorbereiding voor een ouder en kind betekent grrrrr stomme artsen
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 13 december 2003 @ 20:20:09 #81
43556 miss_dynastie
pi_15386298
Inderdaad Jessie, ik vind dat artsen soms ook wel wat meer naar het emotionele aspect mogen kijken: ze werken wel met mensen en zeker voor kinderen is zo'n ingreep heel moeilijk te bevatten en zeker als het dan in twee keer moet, terwijl je een keer verwacht

Lois, heb je al enig zicht op wanneer de volgende operatie is of moeten jullie daar ook heel lang op wachten? Dikke knuf voor Eva

Jubileum moderator zaterdag 13 december 2003 @ 20:34:10 #82
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15386621
half januari moeten we terug komen en dan gaan ze kijken of buisjes nog nodig zijn, het kan nl. zijn dat door het weghalen van de neusamandel de ooronstekingen vanzelf overgaan en wegblijven.
We zien het dan wel, gelukkig is alleen een buisjesoperatie niet pijnlijk het is alleen vervelend dat ze dan weer onder narcose moet. Maar na een buisjesoperatie is ze zo weer op de been (letterlijk en figuurlijk) en dat is nu na 4 dagen nog echt niet het geval.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 december 2003 @ 20:50:46 #83
13151 crew  Rewimo
pi_15387041
Wat een zielig koppie... Arme Eva, hopelijk hoeft de buisjesoperatie straks niet door te gaan.

Christan heeft de hele middag geslapen. Toen wij even na 7 uur klaar waren met zijn kamer hebben we hem maar eens wakker gemaakt. Hij vond de kast erg mooi, wij hadden dat 'heel goed gedaan' volgens hem Na een uurtje en wat eten (inclusief portie antibiotica) wilde hij wel weer naar bed Nog even een halve zetpil erin, oor- en neusdruppels en inmiddels ligt ie alweer te slapen

pi_15396796
Nou hier is vanmorgen heel hard gezongen
Bo heeft haar poppenhuis van little people gehad en het is een erg groot succes. De poppetjes hebben al brood meegegeten enzo Ze voelt zich erg jarig en lijkt nu te kunnen genieten van de slingers enzo (pfff al dat ophangen niet voor niks geweest gisterenavond )
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 december 2003 @ 12:29:04 #85
13151 crew  Rewimo
pi_15398817
Leuk Jessie, op hun tweede verjaardag beseffen ze er ook meer van, dat is echt leuk! Vooral als ze doorkrijgen dat iedereen een cadeautje meebrengt Dan staan ze al aan de jassen van het bezoek te trekken
pi_15398899
Oh, het is al feest in huize jessie! Fijne dag alvast

Rewimo, hoe is het met Christan?

pi_15398947
Lois sterkte met Eva.
Ik hoop dat ze maar snel opknapt en dat straks het ziekenhuisbezoek is over is voor haar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 december 2003 @ 13:20:36 #88
13151 crew  Rewimo
pi_15399928
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:32 schreef easy-going het volgende:
Rewimo, hoe is het met Christan?
Veel beter gelukkig. Hij heeft vannacht goed geslapen, alleen een kleine huilbui om 5 uur, maar daarna weer lekker doorgeslapen Hij heeft weer praatjes en is lekker zijn Hamtaro-kleurplaat aan het kleuren voor Angelic1
  maandag 15 december 2003 @ 15:16:48 #89
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_15429284
Me helemaal rot geschrokken net.
De jongste dochter van mijn vriend, Aurora van 2 is vanmorgen met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, ze had een koortsstuip
We hebben haar gisteravond weer naar mama gebracht, en ze was al niet zo lekker, maar na een panadolletje ging het eigelijk wel weer.
tot vanmorgen dus, toen ze schuimbekkend en met rollende ogen in haar bedje lag. Ze mag gelukkig vanavond weer naar huis, dus haar moeder was er wel op tijd bij.
Mijn vriend heeft het ook een aantal keer gehad toen ie zelf klein was en toen moest ik meten een week blijven.
Ze heeft ook nog een luchtweginfectie erbij die arme kleine
doei
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 december 2003 @ 15:42:30 #90
13151 crew  Rewimo
pi_15430003
Jeetje Bolletje, wat een schrik Gelukkig maar dat het allemaal mee lijkt te vallen, moet echt een heel akelig gezicht zijn zoiets Beterschap voor het meiske!
  Jubileum moderator dinsdag 16 december 2003 @ 20:54:21 #91
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15465040
Hoe gaat het nu met Aurora Bol?

En Christan, is die er ook weer bovenop Rewimo?

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 december 2003 @ 20:56:57 #92
13151 crew  Rewimo
pi_15465113
Ja, met Christan gaat het wel weer (zie Kinderpraatjes ). Wel nog erg witjes en kringen onder zijn ogen, maar hij heeft geen pijn meer zegt ie. Wil ook geen 'pil in zijn bil' meer Morgen blijft ie lekker bij oma, die dan jarig is. Hij heeft een gigantisch kunstwerk gemaakt voor haar, vandaag. Het is ingepakt, dus ik weet niet hoe het eruit ziet. Zal morgen wel een foto maken als oma het uitpakt
pi_15465347
En hoe is het met Eva?
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 17 december 2003 @ 17:35:42 #94
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_15488199
Met Aurora gaat het nu allemaal wel weer goed, ze heeft geen koorts meer, maar houdt nog niet zoveel eten binnen, maar het ergste is over.
Nu ik nog..ik heb sinds maandag dezelfde griep met 40 graden koorts en luchtweginfectie..hoera
doei
pi_15492249
Wat fijn Bolletje dat het weer wat beter gaat met Aurora. Zo zielig he die kleintjes die ziek zijn. En de groters ook hoor, beterschap!!
pi_15503837
Dit is gewoon niet leuk meer. Net na de papfles spuugt Bo weer ons hele bed en zichzelf onder. Ze is verder weer neit ziek, maar moest hoesten en toen kwam de lading en wat extra weer. Dat is toch niet normaal dat ze dat zo steeds heeft van het hoesten?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15504433
Ik zou er toch even mee naar de dokter gaan Jessie.... misschien kan Bo wel wat krijgen voor het erge hoesten.

O bedenk ik me nu ineens... is het niet een idee om een weekje of wat ipv een papfles een broodje want pap bevorderd slijmvorming en daardoor moet ze misschien wel extra hoesten.

Rewimo, lekker dat het weer wat beter gaat met Christan.
Ik merk wel dat kinderen heel snel last hebben van oorontstekinkjes enzo.... de halve psz is geveld door oorontsteking of griep... Hoe zou dat toch komen dat kinderen zo gevoelig zijn op die oren?

Bolletje veel sterkte met Aurora, fijn dat het weer wat beter gaat!!! En jij natuurlijk ook veel sterkte met je ziek zijn!!!!

pi_15504571
Ja maar zo erg hoest ze niet. Ze is ook helemaal niet snotverkouden ofzo. Het is alleen af en toe snachts of na de nacht (dan heeft ze de hele tijd gelegen en dan misschien iets meer last van)
Ik denk inderdaad om maar eens met brood sochtends te gaan beginnen. Alhoewel ze de pap erg lekker vind en ik me afvraag of ik het eruit krijg. (vind het ook wel erg makkelijk moet ik zeggen) Ik geef Janneke dan de fles en Bo drinkt dan naast me in bed de papfles. Maar ja dit is natuurlijk ook niks.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 december 2003 @ 11:19:19 #99
13151 crew  Rewimo
pi_15507334
Jessie, laat eens een paar dagen alle melkproducten weg bij Bo. Dan is ze als het goed is wel van dat slijm af, is een hele goeie tip van Angel inderdaad
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 december 2003 @ 11:20:39 #100
13151 crew  Rewimo
pi_15507366
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 21:07 schreef jessie het volgende:
En hoe is het met Eva?
Lois? Vertel eens? Ik ben ook benieuwd.
pi_15513523
Lukt het jullie peuters al om "netjes"te eten? Bo krijgt bij het eten altijd een vrok. Brood eet ze meestal met dr handen. En aan de warme maaltijd begint ze altijd met een vrok of lepel, maar wisselt dit ook nog vaak af met dr handen. Ook schept ze geregelt niks op dr vork (alles valt er dan weer af en zo) Een grote puinzooi dus altijd Toch laat ik dr lekker zelf klungelen want gevoerd wil ze echt al een tijd niet meer worden. en ze moet het toch een keer leren he
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 18 december 2003 @ 14:53:36 #102
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_15513857
Daan doet alleen dingen als hij denkt dat hij het ook kan. Dus ook met eten. Ik heb hem best lang moeten voeren, maar sinds kort eet hij dus zelf en dat gaat erg netjes. Hij heeft een hekel aan vieze handen (als hij valt, huilt hij vanwege de vieze handen, niet vanwege de pijn), dus eten met z'n handen doet/deed hij niet.
Hij at het warme eten al een poos (enkele maanden) zelf met een vork, even later de vla (met een lepel) en pas sinds een paar weken wil hij (soms!) de pap ook zelf eten.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 18 december 2003 @ 16:03:42 #103
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_15515960
Jessie, Katja eet hetzelfde als Bo en ze zijn bijna even oud. Katja kan netjes eten met vork of lepel, maar ze gaat vaak tijdens het eten over op haar handen. Vla en yoghurt eet ze keurig met een lepel, bijna zonder te knoeien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_15518981
Ahhhhhhhhhhhhhhhhh ineens krijgen we post. Bo kan 13 januari op de peuterspeelzaal komen. En dit terwijl er een wachtlijst zou zijn van een jaar!!!!!!! Maar ze zouden misschien ook middagen opengaan en dan zou de wachtlijst inkorten. Er was ook gevraagd of wij tegen middagen bezwaar hadden en dat hadden we niet. Tegen de tijd dat ze geplaats zou worden zou Bo misschien smiddags niet meer slapen. Maar ja nu staat ze dus op voor de dinsdag en donderdag middag en dat vind ik eigenlijk een beetje veel. Twee middagen terwijl ze normaal 2 uur slaapt tussen de middag. Ik had de plek vrij natuurlijk ook niet zo snel verwacht. Ik denk dat ik morgen maar even ga bellen om te overleggen (hopelijk kan ze 1 ochtend en 1 middag) Want Bo zou het op de peuterspeelzaal wel erg naar haar zin hebben denk ik. Hopelijk komen we er uit morgen.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 december 2003 @ 17:43:39 #105
13151 crew  Rewimo
pi_15518991
Christan eet al een hele tijd zelf. Eerst voornamelijk met zijn handjes maar tegenwoordig meestal netjes met vork en lepel. Heel interessant is het om er een mes bij te krijgen (kindermes van plastic van Ikea, ik heb daar ooit eens een hele set van gekocht, ideaal spul, gaat ook mee op vakantie). Ik doe hem wel zo'n plastic slab met opvanggoot om want met yoghurt en zo wil er nog weleens wat naast gaan.
  Jubileum moderator donderdag 18 december 2003 @ 20:41:02 #106
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15523245
Ik was eventjes niet zoveel aanwezig (en ben dat nog niet eigenlijk) want we waren erg druk met Eva.
Ze was eigenlijk net een beetje opgeknapt en toen begon de ellende weer van voor af aan, koorts, veel huilen en niet slapen.
Gisteren toch maar even naar de dokter geweest (gelukkig kon Karin even op Iris passen want dat is toch een heel geregel met 2 kinderen) en ze blijkt een dubbele oorontsteking te hebben.
Nu heeft ze antibiotica en ik hoop dat ze er een beetje bovenop komt nu.
Helaas is dit waarschijnlijk te wijten aan het feit dat ze nog geen nieuwe buisjes heeft aldus de huisarts.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_15523345
Jezus wat een getob joh Lois.

Hoe is het met jezelf?
Nog wel steeds thuis?
En krijg je nog hulp in de huishouding of zoiets?
En hoe is het met je buikwond enzo?

Geef Eva maar een paar flinke pakkerds hoor.

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 december 2003 @ 20:46:40 #108
13151 crew  Rewimo
pi_15523404
Beterschap voor Eva hoor Het is echt orentijd, ik hoor op de crèche ook niks anders en vanmiddag op de peutergym waren er ook meer ouders van kindjes met oorontsteking. Lijkt wel of het besmettelijk is (ik heb trouwens geen idee of dat echt zo is) Hoewel kinderen met een loopoor niet naar de crèche mogen, maar ik weet eigenlijk niet precies wat daar de reden van is.
  Jubileum moderator donderdag 18 december 2003 @ 20:50:59 #109
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15523507
quote:
Op donderdag 18 december 2003 20:44 schreef jessie het volgende:
Jezus wat een getob joh Lois.

Hoe is het met jezelf?

Voornamelijk ongelooflijk moe maar zielsgelukkig Ik heb continue slaapgebrek geloof ik maar als ik dan kijk naar mijn meiden dan ben ik zo blij met ze. Ik vind het een heel geregel soms 2 kinderen, vooral als ik even de deur uitwil om boodschapjes te doen (er huilt er dan altijd wel minimaal 1 ) maar het is wel een geweldig lief zooitje ongeregeld.
quote:
Nog wel steeds thuis?
Ja, werken gaat echt nog niet, de huisarts verbood het me ook nog gisteren. Ik ben afschuwelijk moe, val enorm af en loop af en toe op mijn tandvlees van gewoon een dagje thuis met de kinderen. Werken lijkt me onmogelijk dan.
quote:
En krijg je nog hulp in de huishouding of zoiets?
Geen hulp hier meer helaas maar ik moet zeggen dat ik dat ook wel weer eens fijn vind hoor, lekker zelf weer studderen in huis en rommelen met de kinderen.
quote:
En hoe is het met je buikwond enzo?
Dat geneest onwijs mooi! Het is wel een flinke jaap vind ik maar dat zal wel zo horen. Hij loopt heel mooi onder mijn blindedarmlitteken door dus ik ben net een wegenkaart vind ik. Ik heb nog wel last van mijn buikspieren af en toe als ik de hele dag Eva heb lopen tillen maar voor de rest gaat het prima.
quote:
Geef Eva maar een paar flinke pakkerds hoor.
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator donderdag 18 december 2003 @ 20:54:50 #110
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15523626
Looporen zijn niet besmettelijk is mij verteld door de huisarts en Eva mag altijd gewoon naar het kdv dan. Ik doe dat niet maar dat is mijn keuze, dat doe ik omdat Eva toch hangerig is en liever bij mij is gewoon.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_15541813
Ik heb de peuterspeelzaal vanmorgen gebeld en ze konden zich het wel voorstellen. Ze gaan ook voor elk kind naar een ochtend en een middag toe. Alle nieuwe kindjes gaan nu 2 middagen en als er een 'oud'kindje naar de kleuters gaat dan komen er weer 2 ochtenden vrij en die worden dan verdeeld over 2 nieuwe kindjes. Om een lang verhaal kort te maken heb ik het zo kunnen regelen dat ze waarschijnlijk eind febr een ochtend en een middag kan De ochtend staat dan vast, word de maandagochtend (ideaal want dan kan ik daarna gelijk door met Janneke naar de spelotheek ligt op de route, en als dat afgelopen is Bo weer ophalen) En de middag staat nog niet vast omdat er wat geruild moet worden. Nou en 1 dag zonder slaapje moet maar hoor. Dan kan ze de rest van de week weer inhalen. Ik vind het zo leuk. Bo is daar echt aan toe!!
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 december 2003 @ 15:16:29 #112
13151 crew  Rewimo
pi_15542660
Jessie, lekker dat het geregeld is Weer een pak van je hart
pi_15542687
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 15:16 schreef Rewimo het volgende:
Jessie, lekker dat het geregeld is Weer een pak van je hart
Lol... inderdaad
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15548210
Hoe gaat het nu met Bo der overgeven? Ik vind het zo zielig voor die meid.
Tis voor jullie verder natuurlijk ook niet leuk.

Damien heeft weer wat nieuws hoor.... hij is iig niet meer ziek maar als ik nu boos op hem wordt krijg ik te horen " Ja maar ik hou van Damien!!!!!!" ik zeg dan ook tegen hem, "ja ik hou ook van damien maar ben ook boos op damien!!!" Dan gaat ie boos staan stamvoeten in de gang endan is het weer over.
Echt vaag... weer een nieuwe bui maar hij lacht me iig niet meer uit als ik boos wordt op hem.

Wat kan je aan groeipijn doen? Ik merk bij damey dat voornamelijk 's avonds toch wel klaagt over last van zijn gewrichten en ik merk dat zijn kleding wat eerst te groot was nu redelijk goed gaan zitten.
Dus ik heb zo'n vermoeden dat ie last heeft van groeipijn.

Owwwww, evatje toch!!!! weer ziek.... [boos wordt mode]hou nou toch eens op bacillen om dat grietje te pesten!!!!!!!! [/boos wordt mode]
Eva nou gauw weer beter worden hoor!!!!

pi_15559295
groeipijn : kun je weinig aan doen helaas Als merijn er heel erg last van heeft krijgt ie wel eens een molletje. Merk je ook dat Damien smorgens zo houterig loopt eerst ? Dat doet merijn nl, dan doen zijn benen zo pijn zegt ie en na 10 minuten zijn de spieren opgerekt en is het over.

Lois : Beterschap ! Zielig hoor, alweer ziek ...

Eten : hier eten ze al heel lang zelf, Merijn met mes en vork (hij is dan ook al 4) en dat gaat echt super netjes. Timo met een lepel en vork (al sinds ie 11 mnd is , hij weigerde nl te eten als wij hem voerden) en t gaat redelijk netjes . Hij kneoit nog wel eens maar niet super meer.

Groetjes
Stout (die gisteren in de volkskrant stond en op Radio 2 te horen was)

pi_15559357
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 08:27 schreef Stout het volgende:

Groetjes
Stout (die gisteren in de volkskrant stond en op Radio 2 te horen was)

Waarmee? Waarover?

*nieuwsgierig is*

Het voelt heerlijk!!!!
pi_15559389
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 08:56 schreef jessie het volgende:

[..]

Waarmee? Waarover?

*nieuwsgierig is*

hihi. met onze website : www.huishoudkunde.tk

t komt nog op de site binnenkort

pi_15559394
Hahahaha jezus zijn daar ook al website's van. Hahaha. Ik hoorde ook al van mailingslisten over huishouden enzo. Ik dacht al dat dat grapjes waren... maar nee dus
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15559411
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 09:11 schreef jessie het volgende:
Hahahaha jezus zijn daar ook al website's van. Hahaha. Ik hoorde ook al van mailingslisten over huishouden enzo. Ik dacht al dat dat grapjes waren... maar nee dus
sterker nog ik heb zo'n website en al meer dan 630 leden !!
en gisteren over de 1300 bezoekers, een kranteartikel en 2 radioprogramma's (Radio 2 en Radio Noord holland maardie heeft mijn vriendin gedaan omdat het op het zelfde tijdstip was)
pi_15574110
Nou we gaan morgen denk ik toch maar even langs de dokter met Bo.
Vanacht was het WEER raak. Ze heeft 4 keer overgegeven. Ik vind het nu toch wel griezelig hoor. Ze is verder amper ziek en lijkt ook niet misselijk ofzo.
Het is echt zo zielig voor dr. Als ze moet hoesten en het aan voelt komen roept ze al helemaal in paniek klaar kelaar. Vanacht ook, ik zag gewoon aan dat koppie dat het een lange nacht ging worden. Ze durfde zelfs niet meer te gaan liggen. En nu is er weer niks aan de hand.
Mijn meissie word gewoon mager (is ze niet, maar in vergelijking met hoe ze was vinden wij van wel)
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 21 december 2003 @ 09:49:24 #121
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_15574368
Jessie waarom tot morgen wachten? Je kunt toch ook een weekendarts bellen om advies te vragen.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 december 2003 @ 11:02:47 #122
13151 crew  Rewimo
pi_15574997
Jessie, bellen kun je sowieso natuurlijk. Het is wel gek hoor. Misschien kan ze iets krijgen om die hoest te onderdrukken. Want het komt echt door het hoesten hè?

Hier kwam vanmorgen de stang die boven de commode hing naar beneden Christan trok even aan zijn speeldoosje...

pi_15583186
quote:
Op zondag 21 december 2003 09:49 schreef just me het volgende:
Jessie waarom tot morgen wachten? Je kunt toch ook een weekendarts bellen om advies te vragen.
Omdat ik het niet acuut vind. hHet is al eventjes aan de gang nu en niet echt bedreigend ofzo. Dus vind ik een weekendarts bellen ook weer zo wat. Ik vind het zelf alleen griezelig dat het aan de gang blijft terwijl ze helemaal niet ziek oogt.
Bij onze dokter (we zitten bij een dokterscentrum) is er elke ochtend vrij spreekuur daar kun je dan zonder afspraak tussen 8 en 9 heen. Dat willen we morgenochtend dus even doen.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15583455
Zo vandaag dus het vervolg van Bo dr verjaardag gevierd. Gerard en ik liepen echt met wallen onder de ogen enzo, maar Bo vond het weer schitterend. Ze liep vanmorgen al te zingen enzo met een hulpstuk van de stofzuiger als microfoon. Echt heel grappig (heb er een filmpje van gemaakt maar weet neit hoe ik dat moet plaatsen) Ze was echt supervrolijk en nam alle kadootjes gretig in ontvangst. Wel ziet ze ook ergt witjes, maar dat is na die kotsronde van vanacht natuurlijk niet gek. Om 2 uur haar op bed gelegd en ze ligt nu nog in coma.
Ze is weer superverwend. Ze heeft ook zon'n leuk tafeltje gehad van ikea (van de mamoet serie) Ze had er al een stoeltje van maar die kon niet onder ons salontafeltje (we hebben 2 van die kleine houte tafeltjes maar daat zit zo'n rand onder zeg maar waardoor je er niet met stoeltje en al onder kan zitten) En nu kan ze lekker aan haar eigen tafeltje eten en spelen. Ze heefteen leuke poppenwagenmet pop en nog 3 graafmachientjes van little people gehad, raamverfstiften, een huisje wat gelijk een vormenstoof is met een geluidje eraan en een telraampje erop enzo, een puzzel die ruikt, k3 beker, cd, kassa van mac donalds, een mondharmonica (de gever krijgt dat nog te horen ) nou ja en nog meer, te schunnig verwend dus. Die kan dus weer eventjes vooruit
Ze werd trouwens al helemaal vrolijk vanmorgen toen we dr jurk aan gingen doen. Die had ze vorige week ook aan en ze voelde zich gelijk jarig (nu denkt ze natuurlijk steeds als ze die aankrijgt dat er een feesie is )
Voor Janneke was de drukte dit keer wat teveel. Die sliep gelijk slecht enzo, maar logisch al die indrukken. Dus die heeft net toen Bo op bed lag en iedereen weg was lekker gespeeld en alle aandacht opgeeist
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 22 december 2003 @ 11:32:19 #125
37150 livelink
pi_15604149
Jessie, ben je nog met Bo naar de huisarts geweest? Ik ben benieuwd wat de huisarts ervan vond.
pi_15604930
quote:
Op maandag 22 december 2003 11:32 schreef livelink het volgende:
Jessie, ben je nog met Bo naar de huisarts geweest? Ik ben benieuwd wat de huisarts ervan vond.
Lief dat je er naar vraagt.
Maar we gaan denk ik morgen want we werden pas om half 8 wakker !!!!! Janneke heeft om half 6 nog een keer dr speen in dr mond gekregen en sliep dus door. En Bo ook die was om half 6 van Janneke wakker geworden bij ons gekropen en toen ook doorgeslapen. Dus toen haalde we het niet meer
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 22 december 2003 @ 12:06:05 #127
37150 livelink
pi_15605016
Dat houdt waarschijnlijk dan ook in dat Bo vannacht niet overgegeven heeft, dus dat is dan al goed nieuws. Heerlijk dat jullie even hebben kunnen uitslapen.
pi_15605119
Ja vanacht ging het goed met Bo. Vanmorgen kwam er wel weer wat omhoog maar dat slikte ze weer in
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15608699
nou hier ook ziekenboeg.
Merijn is helemaal bont van de uitslag (vooral zijn wangen en rug) en hoge koorts. Schijnt 6e ziekte te zijn ?????
Nou ja, hopenlijk knapt ie weer wat op !

Alle zieken

BETERSCHAP

pi_15608946
Merijn beterschap. Lijk me ook een vervelend gezicht die uitlsag. Gelukkig schijnt het niet te jeuken he.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 22 december 2003 @ 23:50:09 #131
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_15625958
Merijn, Bo en Eva, beterschap!

Hier wat positief nieuws: Het lijkt er nu echt op dat Daan zindelijk wordt! Hij doet steeds meer plasjes op het potje . Voor elk plasje krijgt hij een stickertje en dat vindt hij erg interessant. Ik ben van plan om hem een kadootje te geven als hij ca. tien stickertjes heeft, maar dat weet hij nog niet.

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 december 2003 @ 07:19:57 #132
13151 crew  Rewimo
pi_15629969
Beterschap alle zieke kindjes

Grijs, wat goed van Daan!

Hier wil het nog niet erg, al kondigt Christan sinds een paar dagen aan dat "pipi een plasje doet" (wat ik natuurlijk niet kan controleren), en hij zegt het dus nog niet van tevoren, maar kennelijk begint hij het door te krijgen als er iets gebeurt. Vanmorgen wilde hij uit zichzelf op de wc en hij zat zichtbaar zijn best te doen, maar er kwam niks Flink geprezen en wie weet begint het nu hier ook te komen.

pi_15631171
Hoe doen jullie dat nou eigenlijk?

Damien had vlak voor de geboorte van Duncan een hele goeie periode van zindelijk worden en gaf toen zelf ook goed aan dat ie moest plassen. Alleen drukken gaf ie nog niet aan.
Na de geboorte ging het een heel stuk minder maar dat had ik wel verwacht vanwege de grote verandering in zijn leven.
Nu heeft ie periodes van af en aan wel en niet op het potje/wc willen en hij lijkt het nu ook wel niet meer echt te voelen (of hij negeert het gewoon) .
Sticker systeem werkt bij hem niet want dat heb ik al geprobeerd. Hij snapt nog niet zo goed dat hij na zoveel stickers een kadootje zou krijgen. Ook niet nadat ie na 15 stickers dus idd een kadootje kreeg.

Ik heb het ok geprobeerd met een kookwekker dus ieder uur de wekker zettn en dan naar de wc, gewoon voor mij om het niet te vergeten als ik druk bezig was hier en voor hem als leidraad om regelmatig naar de wc te gaan, maar dat ging de soep in omdat ze dus op de psz er niet zo erg op letten.

Ik zou graag zien dat Damien zindelijk naar de kleuterschool gaat na de zomervakantie van 2004 maar in dit tempo zit dat er niet in natuurlijk.....

pi_15631284
Met Damon wil het ook nog absoluut niet vlotten Angel22 . Een tijdje terug leek het goed te gaan. Gaf het aan als hij moest en wilde ook op het potje maar dit was maar van korte duur. Als ik hem probeer te "pushen" of alleen maar met het potje aan kom wordt hij hysterisch dus ik laat het maar zo...

Als hij gepoept heeft wil hij meteen een schone luier en dus zeg ik: dan had je het toch gelijk op het potje kunnen doen....

Nee!! zegt hij dan resoluut...

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 december 2003 @ 10:02:41 #135
13151 crew  Rewimo
pi_15631518
Nou, het valt hier ook niet mee hoor. Ik gebruik ook het stickersysteem, Christan heeft er in no-time 7 verdiend maar die laatste 3 daar wachten we al een paar maanden op Zijn cadeautje, Trix van Bob de Bouwer, staat op een plankje in de wc te wachten.

Hij zegt wel steeds: ik heb Trix verdiend hè? maar dan zeg ik natuurlijk: nee, pas als je nog 3 keer naar de wc/op het potje bent geweest. En daarbij telt zowel oma, als de crèche (waar ze hem - gelukkig - minimaal 2x per dag op het potje zetten, alleen dus zonder resultaat) als thuis.

Ik hoop dat hij het nu een beetje doorkrijgt, nu hij dus al een paar keer gezegd heeft dat hij aan het plassen is. Met een poepluier loopt ie rustig door, hij zegt ijskoud nee als je ernaar vraagt, ook al komt het aroma je tegemoet

pi_15632188
He lekker grijs dat het gaat lukken met Daan.
Jammer Lilly dat het nog niet lukt. Maar troost je als ie 18 is zal die het echt niet meer in zijn broek doen De ene is er nu eenmaal sneller mee als de ander. En pushen werkt ook alleen maar tegenovergesteld, dus ik denk dat je die dingen wat op zijn beloop moet laten. Maar ik ben dan ook geen deksundige hoor. Succes in ieder geval.

Voor mezelf naar de dokter geweest en gelijk voor de spuugaanvallen van Bo gevraagd. Het komt toch door de hoestprikkel. Het is bijna altijd snachts of sochtends vroeg en dan is die prikkel ook het grootst door het liggen. Een of ander klepje schijnt bij kinderen nog niet optimaal te werken waardoor ze dan sneller spugen. We kunnen er dus weingi aan doen, maar eht is verder niet erg alleen vervelend voor Bo dus.

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 december 2003 @ 10:45:06 #137
13151 crew  Rewimo
pi_15632466
Jessie, heb je niet iets gekregen om die hoestprikkel 's nachts te onderdrukken?
pi_15632484
Nee
We hebben zelf wel hoestdrankjes enzo en soms neemt ze het, maar heel vaak ook niet
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 december 2003 @ 11:05:22 #139
13151 crew  Rewimo
pi_15632899
Ik bedoel eigenlijk meer iets als Balsoclase zetpillen. Kun je trouwens zo halen bij de apotheek. Die onderdrukken de hoestprikkel, voor 's nachts is dat misschien wel een prettig idee.
  dinsdag 23 december 2003 @ 14:15:41 #140
37150 livelink
pi_15638720
Jessie, hopelijk is Bo nu snel van het hoesten af, dan is dat vervelende spugen ook weer voorbij.
Ik vond het zo aandoenlijk hoe je schreef dat Bo al 'klaar' roept als ze begint te hoesten. Eigenlijk echt heel zielig, want het geeft aan hoe vreselijk ze dat spugen vindt. Katja heeft een hekel aan haren wassen en begint ook al 'Klaar!' te roepen voordat we begonnen zijn. Het heeft helaas voor haar weinig effect.
  dinsdag 23 december 2003 @ 14:27:07 #141
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_15639035
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 07:19 schreef Rewimo het volgende:
Beterschap alle zieke kindjes

Grijs, wat goed van Daan!

Hier wil het nog niet erg, al kondigt Christan sinds een paar dagen aan dat "pipi een plasje doet" (wat ik natuurlijk niet kan controleren), en hij zegt het dus nog niet van tevoren, maar kennelijk begint hij het door te krijgen als er iets gebeurt. Vanmorgen wilde hij uit zichzelf op de wc en hij zat zichtbaar zijn best te doen, maar er kwam niks Flink geprezen en wie weet begint het nu hier ook te komen.

Daan begon ook een paar dagen geleden aan te kondigen dat hij aan het plassen was. Op een gegeven moment zei hij tijdens het verschonen dat hij een plasje moest doen. Aangezien z'n luier niet al te nat was, heb ik hem toen maar op het potje gezet en even later had hij geplast!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 december 2003 @ 14:28:52 #142
13151 crew  Rewimo
pi_15639084
Hee, dat geeft de burger moed
pi_15639169
Damon vroeg laatst in de douche of hij mocht plassen (hij gaat normaliter in bad).
Dat mocht en hij was zeer geinteresseerd naar beneden aant kijken. Hij kreeg ook meteen door dat hij zijn piemeltje moest vasthouden omdat hij over zijn voeten aant plassen was
pi_15668152
Voor degene die ook een meegroeibedje van ikea willen!!!! Ze zijn deze maand in de aanbieding. Van 89 voor 62.50 . Scheelt wel even he. Wij wilde er ook 1 kopen en ik zat net even te neuzen en zag ineens die aanbieding. Dat word dus vanmiddag even onder de pijnstillers naar ikea
We gaan een witte kopen voor Bo.
We willen misschien in de toekomst wel een stapelbed of een half hoogslaper oid maar vinden haar daar nu nog net te klein voor. En dit is dan een leuke tussenoplossing. Ze hebben er ook een heel gaaf ding boven. Een soort groen blad zeg maar ipv een heml, ik vind hem heel leuk, twijfel alleen of Bo hem laat hangen En kopen we gelijk een dekbedje voor haar. Dat zal een stuk lekkerder slapen als zo'n dekentje.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15668195
Livelink, hier is haar wassen ook een ramp en zorgt dan ook voor alarmfase 1 Het wassen zelf gaat nog, maar dan het uitspoelen. Het liefst stapt ze met schuim in dr haar de douche weer uit
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 december 2003 @ 14:20:32 #146
13151 crew  Rewimo
pi_15668330
Haren wassen is hier ook een drama. Hoewel het de ene keer beter gaat dan de andere.

Jessie, hoe is het nu met Bo? En met jouzelf? Leuk joh, alweer een Ikea-bedje-slapertje erbij

Oja, nog een tip: koop een gewone maat (dun) dekbed en sla dat om de matras. Ten eerste glijdt ie dan niet weg, en ten tweede hoef je niet over een tijdje weer een ander dekbed te kopen. En je kunt meteen de normale maat hoezen kopen.

pi_15668947
En de hoezen voor het matrasje?
Die 3 delige hebben ze niet op vooraad zag ik, wat meot ik dan kopen?

p.s met Bo gaat het wel, met mij iets minder.

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 december 2003 @ 14:43:15 #148
13151 crew  Rewimo
pi_15669022
Ik heb gewoon een hoeslaken van het ledikantje om de middelste matras (badstof, rekt mee). Om het hoofd- en voeteneinde zit nu niets. Staan toch rechtop Als de matras over een poosje verlengd wordt neem ik gewone jersey hoeslakens en die vouw ik er dan omheen en eronder.
pi_15669098
o ok
Dus die past dus van een ledikant maatje
okidoko
Dan gaan we zo maar
Zit me alleen te bedenken hoe we dat in een toyota met 2 kinderen mee gaan nemen... niet dus

Ff broertje bellen gaat

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 december 2003 @ 14:47:09 #150
13151 crew  Rewimo
pi_15669128
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:46 schreef jessie het volgende:
o ok
Dus die past dus van een ledikant maatje
okidoko
De gewone katoenen passen niet hoor, die rekken niet mee. Maar de badstof lakentjes wel.
pi_15673419
Nou we hebben eht bedje hoor, met matras en groot dekbed en leuke hoezen en een kussen en die hemel erboven. (Nu dalijk kijken of de badstof hoeslakens passen) En dan gaat Gerard hem vanavond in elkaar zetten..... of morgen. Als het af is maak ik natuurlijk een foto. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Bo word groot snif snif
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 december 2003 @ 17:31:48 #152
13151 crew  Rewimo
pi_15673456
Zet Gerard eens aan het werk! Dat bedje zit zo in elkaar Ik wil een foto!!!
pi_15673538
Die schat is al met Bo naar mac donalds. We hadden geen tijd meer om te koken
En ik zit hier met een huilende Janneke als achtergrondmuziekje
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15678954
O mijn god wat een drama
Hebben we eindelijk het bedje in elkaar. Bo vind het schitterend. Dus we willen ze weltrusten wensen enzo. Begint ze me te gillen. Ze wil er helemaal niet in slapen is dat wat dan.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15679343
jessie, ik lig de hele avond al dubbel van het lachen om jullie bedperikelen
pi_15681904
Hehehehe word ik hier uitgelachen

Nou Bo slaapt.......in dr ledikantje
Mijn hemel wat een drama. Op een gegeven moment wilde ze niet meer in dr nieuwe niet meer in dr oude bedje niks meer. Ze wilde haar kamertje neit eens meer in. Gillen ongeloofelijk. Toen lagen papa en mama dus met Bo in ONS bed. Ze zweette zich kapot en slapen ho maar. Om 10 uur sliep ze eindelijk en haar toen naar haar eigen kamer gebracht waar ze natuurlijk wakker werd en moest huilen. Gelukkig ging ze na wat huilen dan toch slapen in haar oude verteouwde ledikantje. Maar ze keek haar nieuwe bed niet meer aan

Word vervolgd.....;)

Het voelt heerlijk!!!!
pi_15924536
Hoe is het met Eva?????
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator zaterdag 3 januari 2004 @ 21:03:31 #158
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15937998
Eva heeft wederom een fikse oorontsteking, al een week.
Daarnaast had ze een slaapprobleem, niet met slapeloosheid maar ze weigerde te slapen als ik haar naar bed bracht. Als ik haar bracht was het gillen, krijsen, schreeuwen en als papa dan 5 minuten later kwam ging ze braaf liggen en slapen.
Overdag, als Jeroen aan het werk was, wilde ze dus ook niet slapen. Met veel geduld en zachte dwang (lees laten huilen) hebben we het nu voor een deel opgelost. 's Avonds lukt het me soms om haar te laten slapen, nu overdag nog.
Ik weet dat de oorontsteking een deel van het probleem is maar daarvoor was het ook al mis. Ik ben gewoon toegeeflijker als ze ziek is en ik moet wat strenger worden/blijven. Eva is te vaak ziek om elke keer "de teugels te laten vieren" vrees ik. Ze krijgt het nu veel te goed door allemaal.

Slaapt Bo al in haar nieuwe bedje Jessie? Of is dat nog wat teveel gevraagd met al die toestanden thuis die natuurlijk hun weerslag hebben op de kinderen?

Eva ♥ en Iris ♥
pi_15940148
Nee ze slaapt er nog niet in. Hij staat nog wel op dr kamer. Maar we laten het inderdaad even zo door alle toestanden hier. Haar bedje is nu even haar veiligheid en we zijn bang als we daar nu mee gaan klooien dat ze dalijk niet wil slapen en dat kan Geer nu net niet gebruiken

Ze is wel trots op haar bedje, wilt het ook aan iedereen laten zien, ze gaat er alleen niet in liggen

Het voelt heerlijk!!!!
pi_16019940
Hoe is het met de oortjes van Eva?
Stond ze nou nog op voor nieuwe buisjes?
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:43:48 #161
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16022785
Jasper had vandaag een boterham maar zat niet op te letten en ondertussen een beetje te spelen. Ik zeg "neem eens een hap" waarop hij zegt "bemoei je er niet mee"
We noemen hem wel eens opa omdat hij zich werkelijk óveral mee bemoeit en sommige zinnen van ons blijven dus wel bij hem hangen hoewel het soms anders lijkt...

Hoe is het nu met Eva?

pi_16028908
hayhahahahahahahaha Geweldig!!!!!!! Wat een uispraak... ik zie het helemaal voor me.

Sorry hoor maar ik zit hier echt te schateren.....

woensdag 7 januari 2004 @ 10:13:56 #163
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16030811
Ik heb hem verteld dat ik het niet fijn vind als hij dat zegt en ben toen zelf maar even op de gang gaan staan, als je begrijpt wat ik bedoel

[Dit bericht is gewijzigd door coolbabe op 07-01-2004 10:19]

woensdag 7 januari 2004 @ 10:55:54 #164
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16031703
Hahaha, ja dat vind ik zo mooi aan kinderen, die heerlijk ongenuanceerde manier van zich uitdrukken

Het heeft mij heel wat keren vreselijk veel moeite gekost mijn lachen in te houden omdat ik eigenlijk een beetje boos was

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 januari 2004 @ 11:17:35 #165
13151 crew  Rewimo
pi_16032213
Ha ja geweldig is dat.

Vanmorgen bracht ik Christan bij mijn moeder, hij krijgt daar altijd een beker uitgeperste sinaasappel als we komen. Hij wilde hem niet opdrinken, dus ik nam zijn beker en zei dat ik het dan wel op zou drinken (beproefde methode ). Komt ie boos naar me toe, pakt de beker en geeft me een duwtje: Nee mama, mag niet, is van mij. Dus ik geef een duwtje terug en prompt krijg ik naar mijn hoofd: Jij mag mij niet duwen!

pi_16046122
Wat een drama.
We hebben Bo dr ledikanjte van dr kamer gehaald. Dit omdat als Geer volgende week weer moet werken het voor mij makkelijker is als ze in een gewoon bed slaat. Nou ze zet het echt op een gillen en is gewoon bang. Hoe kunnen we die angst nou toch wegnemen. Volgens mij wil Bo tot haar 18e in een ledikantje slapen

Vanmiddag wilde ze een 2e koekje ik zei nou vooruit, maar niet verklappen hoor. Gaat die troel in dr handen klappen

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 januari 2004 @ 19:34:58 #167
13151 crew  Rewimo
pi_16046427
Jessie, misschien werkt het als je iets van jezelf bij haar legt (net als bij babytjes), een gedragen T-shirt of zo. Of een zakdoek met een beetje van jouw parfum erop, zoiets.
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:44:42 #168
37150 livelink
pi_16046734
Jessie, Katja is tegenwoordig ook bang in haar grote bed als ze gaat slapen. Bij ons was het ook een drama; huilen, steeds haar bed uitkomen en vooral niet gaan slapen.
Wij laten nu het licht aan in haar kamer en ik geef haar wat boekjes om te lezen in bed. Ze hoeft dus van mij niet meteen te gaan slapen. Dat werkt goed. Ze gaat niet meteen slapen, rommelt een beetje, maar over het algemeen slaapt ze toch binnen een half uur.
pi_16046780
Ze ligt!!!!
Geer heeft het voor elkaar gekregen.
Hij heeft haar neergelegd en stevig vast gehouden. En de deur steeds een stukje verder dicht. Voor haar gezongen. enz enz. Toen gezegd dat dat hij naar de kamer naast haar zou gaan en deur dicht zou doen maar als ze bang was ze pappa mocht roepen en hij gelijk zou komen. En toen zei ze huh (dat betekent goed) Kusjes van pappa mamma zussie ope en de hele familie aan de kroel gegeven, tingel tangel aan en ze is stil.

Toch knap dat ze zich er aan over durft te geven.

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 januari 2004 @ 20:06:32 #170
13151 crew  Rewimo
pi_16047401
Ik doe dat met Christan ook wel, dat hij niet meteen hoeft te gaan slapen. Maar meestal is dat helemaal niet nodig. Ik heb een tijdje terug een goedkope CD-speler gekocht (hij kon 'm dezelfde dag al bedienen!) en daar zit een CD met Jip en Janneke verhaaltjes in. Daar mag hij dan nog even naar luisteren. Was vanavond trouwens erg handig want ik kan echt niet voorlezen nu, zonder stem
  Jubileum moderator woensdag 7 januari 2004 @ 21:16:06 #171
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16049522
Goed zo Bo!
Hoe is het eigenlijk met het spugen Jessie, is dat al een beetje minder?

Eva ging heel lekker, was net 2 dagen van haar loopoor (rechts) af en nu kwam er vanmiddag ineens (na toch wel vaak naar haar oortje te hebben gegrepen) troep en bloed uit haar andere oor. *diepe zucht*
We hebben pas een afspraak bij de KNO arts op de 19e maar aankomende vrijdag moeten we naar de kinderarts en ik zal eens vragen of hij er wat spoed achter kan laten zetten. Ze komt zo nooit van de oorpijn af.
Voor de rest is het slapen gaan hier nog een groot drama bij tijd en wijle, oorpijn zal hier ook een grote factor in zijn vrees ik.
Ze is verder wel ontzettend lief en kan ongelooflijk lachen om van alles. Vanmiddag had ze het wel eventjes moeilijk, Bram kwam langs en ging met haar speelgoed spelen. Delen is iets wat ze toch nog niet echt onder de knie heeft, gevolg is dat ze alles moest hebben wat Bram in zijn handen had en toen dat niet kon was het brullen. Gelukkig hebben ze ook allebei wel lief samen kunnen spelen, oa met "het ballending"

Eva ♥ en Iris ♥
pi_16049524
Even maar hier vragen...ik lees net iets over voorlezen, wanneer zijn jullie daar mee begonnen? Sven naar bed brengen gaat op dit moment nogal snel ff afkloppen als hij zijn laatste fles opheeft brengen we hem naar boven, hij "zegt" een paar dingen op de overloop welterusten, ik leg hem in zijn bed, geef zijn speen en doekje zet de mobile aan (daar ligt hij echt op te wachten) en hij is 9 van de 10 keer vertrokken. Binnen 5 minuten zijn we dan ook weer beneden. Maar verhaaltjes voorlezen gaat er natuurlijk ook een keertje bijhoren...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 januari 2004 @ 21:23:30 #173
13151 crew  Rewimo
pi_16049750
Boekjes worden eerst gegeten, dan gescheurd en daarna ook bekeken Maar voorlezen kan natuurlijk prima. Begin met simpele plaatjesboekjes en verzin er een klein verhaaltje bij. Knisperboekjes en voelboekjes zijn ook leuk in het begin. Lees vaak hetzelfde boekje voor, kinderen zijn dol op herhaling. Rupsje Nooitgenoeg is een hele tijd het vaste voorleesboek geweest hier. En nu zijn we al sinds september Jip en Janneke aan het voorlezen (Gelukkig hebben we er ook 2 CD's van .)

In het begin zullen ze niet lang geconcentreerd blijven, maar Christan zit inmiddels met gemak 3 J&J verhaaltjes uit, in zijn pyjamaatje met Pais, lekker tegen me aangeleund. Heerlijk Ik geniet er zelf ook erg van Balen dus dat ik geen stem heb nu

pi_16049923
Ow, dan zit Sven nu in de eetfase denk ik Alles verdwijnt namelijk in die giechel van hem. Hij heeft ook 2 knisperboekjes in de box liggen waar hij altijd weer een poosje zoet mee is.
pi_16058981
voorlezen : elke dag vnaaf dat ze............. ehh wakker blijven na het badderen/aankleden en laatste beetje drinken. Merijn is nu 4 en krijgt nu zelfs voorleesboeken van school mee dus die lezen we veel voor (herstel, hij " leest"ons het verhaal voor)
Timo lees ik meestal overdag een keer voor of net voor we gaan douchen.

Weten jullie trouwens wat een Hippie HIppie Cake is ?

pi_16059204

JEu wat ben ik moe zeg.... heb de halve nacht met Damey opgezeten want hij moest steeds spugen.... nu nog steeds ieder kwartier raak maar hij is leeg dus er komt weinig anders dan gal uit.

Ik hebnet ff een droog broodje en wat water gepakt... kijken of dat wat helpt met die lege maag.
Maar ik ben kapot op momenteel van het half hangen/zitten opbed en grond van vannacht.....

pi_16065163
Nou alles wat erin gaat komt er met dezelfde rotgang weer uit hier
Heb net damey en mezelf voor de derde keer verkleed....

Om 1400 uur moet ik bij de dokter wezen met hem....

to be continued..............

pi_16069298
En hoe was het bij de dokter?
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 januari 2004 @ 15:12:17 #179
13151 crew  Rewimo
pi_16069659
Arme Damey, en arme jij (op je verjaardag ). Wat zei de dokter?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 januari 2004 @ 15:13:03 #180
13151 crew  Rewimo
pi_16069697
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 06:40 schreef Stout het volgende:
Weten jullie trouwens wat een Hippie HIppie Cake is ?
Geen idee Vertel!
pi_16070113
Ik denk dat liedje hippy hippy shake shake?

Bo heeft weer lekker in dr nieuwe bedje geslapen. We gaan zo een nieuw matrasje kopen voor het ledikantje (Bo heeft vanaf haar geboorte, zoveel gespuugd dat een nieuwe wel nodig is) En dan kan Janneke vanavond in het ledikantje. Dat zal wel wennen zijn. Dan lijkt ze ineens weer kleiner in zo'n groot ledikant

De hemel moet nog boven eht bedje bij Bo als dat gedaan is zal ik een foto maken en hier neerzetten.

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 januari 2004 @ 15:32:23 #182
13151 crew  Rewimo
pi_16070496
Fijn dat het zo goed gaat nu Jessie Ik ga Christan eruit halen, we gaan zo naar peutergym. Hij wil niet, maar we gaan toch Wel met de auto, we waren vanmorgen met de fiets naar de kapper (is midden in de stad) en ik was bekaf door die rotbronchitis. En mijn stem doet helemaal niks meer, wat wel vermoeiend is met een jongetje dat hele verhalen tegen me houdt en ook nog antwoord wil
pi_16070527
*stem toespreekt van Rewimo, doe is geluid maken*
Het voelt heerlijk!!!!
pi_16073243
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:08 schreef Angel22 het volgende:
Nou alles wat erin gaat komt er met dezelfde rotgang weer uit hier
Heb net damey en mezelf voor de derde keer verkleed....

Om 1400 uur moet ik bij de dokter wezen met hem....

to be continued..............

AND NOW THE CONCLUSION!!!!

Damey heeft WEER een buikgriep te pakken.... dit keer alleen niet met diarree maar nu alleen met spugen....
Ik heb domperidon zetpillen voor hem gekregen, dat is om het spugen te stoppen en hij heeft de dokter braaf ondergespuugd.

Nadat we bij de dokter zijn geweest heeft ie ook niet meer gespuugd en dat nog zonder de zetpillen.
Dus ik kijk het iig even aan voordat ik die zetpillen ga gebruiken.

HIj is zeker nog niet de oude want hij ziet eruit als een dweil maar goed na wat nachtrust zal dat ook wel verbeteren.
Hij is wel alweer wat aan het spelen en slopen dus het gaat de goede kant op, dat zielige kereltje van vanmorgen en vannacht is iig voor een groot deel verdwenen.

Hij heeft net ook twee crachertjes naar binnen gewerkt en een glas sisi... de dokter zei dat ik hem maar veel drinken moest aanbieden en vooral datgene wat ie wilde hebben... al is het cola zei ze tegen me
Ja daar zal de tandarts blij mee zijn

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 januari 2004 @ 17:11:16 #185
13151 crew  Rewimo
pi_16074307
Bah Angel, wat een pech zeg Gelukkig dat ie weer wat eet nu. Ja, drinken is belangrijk, en cola is niet eens zo slecht bij buikgriep, begrijp ik. Voor deze keer dan maar hè
pi_16076986
He wat balen zeg!!!
Bij Bo hielpen de zetpillen wel toen ze ook ziek was. Dus gewoon geven hoor, als hij weer spuugt.

Ze spuugt overgens nog geregeld. Soms spuugt ze niks en soms spugt ze haar brood eruit en eet daarna weer dapper verder. We zijn gestopt met de pap en geven drinken na het brood en dat werkt vaak goed. Maar niet altijd dus. We proberen er maar zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden. Want we hebben gemerkt als we dat doen er voor haar nu niks meer aan de hand is. (maar het blijft raar)

Het voelt heerlijk!!!!
pi_16082931
En Angel heeft ie alles binnen gehouden?

Bo werd net huilend wakker. Gaat Geer kijken, is ze drijf en drijf nat van het zweten. Ze slaapt nu dus onder een dekbed ipv dekens. En ze sliep ook op een kussen. Dat kussen hebben we maar weggehaald want dat was drijfnat. En haar dekbed maar goed klein gemaakt zodat het neit dubbel kan liggen. Ze heeft lekker wat gedronken en weer droge kleren aan. En na 10 min bij haar te zijn geweest is ze weer gaan slapen.

Hebben de andere kinderen dat ook sinds ze onder een dekbed slapen?

Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 8 januari 2004 @ 22:07:38 #188
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16083438
Jasper zweet soms ook enorm en dan is het niet eens warm op zijn kamer en voelt hij zelf ook niet te warm aan. Onder een deken heeft hij het weer te koud en slaapzakken verkopen ze denk ik niet meer in zijn maat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 januari 2004 @ 22:15:30 #189
13151 crew  Rewimo
pi_16083688
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:53 schreef jessie het volgende:
En Angel heeft ie alles binnen gehouden?

Bo werd net huilend wakker. Gaat Geer kijken, is ze drijf en drijf nat van het zweten. Ze slaapt nu dus onder een dekbed ipv dekens. En ze sliep ook op een kussen. Dat kussen hebben we maar weggehaald want dat was drijfnat. En haar dekbed maar goed klein gemaakt zodat het neit dubbel kan liggen. Ze heeft lekker wat gedronken en weer droge kleren aan. En na 10 min bij haar te zijn geweest is ze weer gaan slapen.

Hebben de andere kinderen dat ook sinds ze onder een dekbed slapen?

Christan slaapt onder een dun dekbed, heb ik extra op gelet, kinderen hebben het niet gauw koud. Zijn kachel staat alleen op de waakvlam.

Bij Frank heeft hij ook een dun dekbed, en de verwarming daar staat ook heel erg laag.

Een koude slaapkamer is niet erg ('s morgens als we gaan douchen gaat ie even aan, zodat de kamer warm is tijdens het aankleden), alleen maar prettig om in te slapen. Het raam staat ook altijd op een kiertje, en bij grote kou of harde wind staat in elk geval het rooster open.

pi_16083736
Ja hier staat de verwarming zelfs uit op haar kamer en we hebben geen dubbel glas ofzo. Ik denk dat het ook door het kussen kwam waar ze op lag.
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 8 januari 2004 @ 22:28:02 #191
37150 livelink
pi_16084201
Katja heeft ook een dun dekbed, maar als wij naar bed gaan ligt ze er altijd bovenop. Haar benen voelen dan toch wel koud aan, dus dekken wij haar toch maar weer toe.
Het grote nadeel van het slapen in een groot bed vind ik toch dat als Katja 's nachts wakker wordt, ze ook niet meer gaat slapen. In haar ledikantje kon ze geen kant op en viel ze vanzelf weer in slaap. Nu gaat ze meteen haar bed uit, doet het licht aan en begint te roepen naar ons.
Vannacht om half vier trof ik haar aan, terwijl ze bezig was haar schoenen aan te trekken . Ik krijg haar dan ook niet meer in slaap in haar bed. Zolang Job nog niet in het ledikant ligt, hevel ik haar dan toch maar over in haar ledikant, maar ik moet hier nog wel iets op gaan verzinnen.

John had als oplossing de lamp eruit gedraaid, maar dat was dus niet slim want volslagen paniek

pi_16084494
Hier ook een dekbed, een 2 persoons die helemaal om het bed heen geklapt is zodat ie er niet uit kan vallen. Ideaal en 9 van de 10 keer liggen alleen zijn beentje er in.....................
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 9 januari 2004 @ 10:06:35 #193
13151 crew  Rewimo
pi_16094067
Angel, hoe is het nu met Damey? Ging het al wat beter vannacht?
  vrijdag 9 januari 2004 @ 10:14:16 #194
12560 dice
pi_16094226
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:28 schreef livelink het volgende:
Katja heeft ook een dun dekbed, maar als wij naar bed gaan ligt ze er altijd bovenop. Haar benen voelen dan toch wel koud aan, dus dekken wij haar toch maar weer toe.
Het grote nadeel van het slapen in een groot bed vind ik toch dat als Katja 's nachts wakker wordt, ze ook niet meer gaat slapen. In haar ledikantje kon ze geen kant op en viel ze vanzelf weer in slaap. Nu gaat ze meteen haar bed uit, doet het licht aan en begint te roepen naar ons.
Vannacht om half vier trof ik haar aan, terwijl ze bezig was haar schoenen aan te trekken . Ik krijg haar dan ook niet meer in slaap in haar bed. Zolang Job nog niet in het ledikant ligt, hevel ik haar dan toch maar over in haar ledikant, maar ik moet hier nog wel iets op gaan verzinnen.

John had als oplossing de lamp eruit gedraaid, maar dat was dus niet slim want volslagen paniek

Kay heeft ineens in de gaten hoe de dimmer van zijn kamer werkt
Oftewel, hij gaat zijn bed uit om het (gedimde) licht harder te zetten als hij nog geen zin heeft om te slapen Die ligt sinds een paar weken ook over een dekbed...

Denk dat het voor de rest niet zo zeer uitmaakt of wij hem in een ledikantje leggen of in een groter bed, hij kan er toch uit was hem van de week kwijt, was 'ie uit zijn bed gekropen en alleen in ons bed gaan liggen en in slaap gevallen. Moest wel 'boos' spelen maar van binnen erg lachen

Buikgriepjes zuigen, zo lang ze nou maar blijven drinken gaat het wel goed ...

pi_16094597
Damey heeft vanaf dat we bij de dokter zijn geweest niet mer gespuugd
Wel heeft ie wat verhoging nu maar niet zorgwekkend ofzo... hij is weer lekker aan het ronddarren
Hij heeft gisteravond lekker twee broodjes gegeten en drie!!! bekers sisi naar binnengewerkt. Ook hebben we hem voordat wij gingen slapen nog even wakker gemaakt om een beker water te drinken... hij is weer aangevuld!!!
Vannacht ging ook goed. Hij heeft gewoon lekker doorgeslapen ( 1800 naar bed en vanmorgen om 700 er weer uit). Ik daarentegen ben vreselijk brak.. nog erger dan gisteren. Ik denk dat de slapeloze nacht van gisteren er nu even uitkomt.
Maar goed Damey gaat strax ff een uurtje plat en ik dus ook
  vrijdag 9 januari 2004 @ 10:42:55 #196
12560 dice
pi_16094795
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 10:32 schreef Angel22 het volgende:
Damey heeft vanaf dat we bij de dokter zijn geweest niet mer gespuugd
Wel heeft ie wat verhoging nu maar niet zorgwekkend ofzo... hij is weer lekker aan het ronddarren
Hij heeft gisteravond lekker twee broodjes gegeten en drie!!! bekers sisi naar binnengewerkt. Ook hebben we hem voordat wij gingen slapen nog even wakker gemaakt om een beker water te drinken... hij is weer aangevuld!!!
Vannacht ging ook goed. Hij heeft gewoon lekker doorgeslapen ( 1800 naar bed en vanmorgen om 700 er weer uit). Ik daarentegen ben vreselijk brak.. nog erger dan gisteren. Ik denk dat de slapeloze nacht van gisteren er nu even uitkomt.
Maar goed Damey gaat strax ff een uurtje plat en ik dus ook
Ben jaloers ! Die archiefkast-met-ingebouwd-bed is nog steeds niet geleverd
  vrijdag 9 januari 2004 @ 12:56:07 #197
37150 livelink
pi_16098372
Dice, slaapt Kay nog steeds zo slecht, dan? Katja klimt gelukkig niet uit haar ledikant. Ze zou het makkelijk moeten kunnen, maar komt kennelijk (gelukkig) nog niet op het idee.

John moest vannacht trouwens naar de wc en toen was het licht op Katja's kamer weer aan, maar ze sliep gelukkig wel. Kennelijk heeft ze dan toch nog wel het vermogen om weer in bed te kruipen en verder te slapen . Waarschijnlijk hebben we haar niet horen roepen, want we zijn een aantal slapeloze nachten aan het inhalen.

Angel, fijn dat Damey zich weer wat beter voelt. Nu jij nog! Sterkte, want die slapeloze nachten kunnen je inderdaad behoorlijk opbreken. En dan maar duimen dat jullie voorlopig gevrijwaard blijven van ziektes.

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 9 januari 2004 @ 13:04:47 #198
13151 crew  Rewimo
pi_16098710
Angel, fijn dat het weer beter gaat met Damey, nu maar weer blijslapen hè
  vrijdag 9 januari 2004 @ 14:07:14 #199
12560 dice
pi_16100715
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 12:56 schreef livelink het volgende:
Dice, slaapt Kay nog steeds zo slecht, dan? Katja klimt gelukkig niet uit haar ledikant. Ze zou het makkelijk moeten kunnen, maar komt kennelijk (gelukkig) nog niet op het idee.
Oeh nee, Kay heeft wel wat moeite om in slaap te komen (geen zin dus) maar slaapt verder vrij goed door Gelukkig maar. Meer dan anderhalf jaar aan slapeloze nachten achter elkaar aan één stuk vind ik wel genoeg
pi_16150677
voor ouders die een kindje met een ontwikkelingsvoorsprong hebben is er nu een yahogroup. Hier kun je in alle rust je vragen, verhalen etc kwijt. Dit is een initatief van een groepje moeders die op een andere website werden aangevallen en uitgemaakt voor leugenaars.

Hij is net gestart dus nog heel klein

http://groups.yahoo.com/group/Kinderenmetontwikkelingsvoorsprong/

Groetjes
Suus

pi_16150771
Gelukkig dat het beter gaat met Damey!!!
Ik moet echt lachen om je verhaal van Katja livelink, ook al is het neit leuk natuurlijk. Maar wat een eigewijze drollen kunnen kinderen zijn he.
En het gekke is wij waren vroeger helemaal niet zo he
Nou Dice er kan toch nog wel een half jaartje bij zeg, kom op Nee hoor ben veel te blij voor jullie dat jullie eindelijk aan je nachtrust komen!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_16151619
quote:
Op zondag 11 januari 2004 13:41 schreef Stout het volgende:
voor ouders die een kindje met een ontwikkelingsvoorsprong hebben is er nu een yahogroup.
Kunnen jullie je niet (ook) aansluiten bij de MHB mailinglist? Dat is voor ouders die hoogbegaafdheid (vermoeden), en op jonge leeftijd noemen ze dat meestal toch een ontwikkelingsvoorsprong? Zie http://groups.yahoo.com/group/mhb/join om aan te melden bij de mhb.
pi_16151694
Wat ik hoop is dat mensen er eigenlijk ook hier over blijven posten.
Zo leren we weer van elkaar toch.
En ook al is je eigen kind niet voor achter of whatever. Ik persoonlijk blijf het erg leuk vinden om over de belevenissen van ieder kind te lezen. En ook de daarbij horende hinderenissen. Ook kunnen we elkaar dan tips enzo blijven geven.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_16152214
quote:
Op zondag 11 januari 2004 14:22 schreef poemojn het volgende:

[..]

Kunnen jullie je niet (ook) aansluiten bij de MHB mailinglist? Dat is voor ouders die hoogbegaafdheid (vermoeden), en op jonge leeftijd noemen ze dat meestal toch een ontwikkelingsvoorsprong? Zie http://groups.yahoo.com/group/mhb/join om aan te melden bij de mhb.

jwel maar we willen gewoon wat kletsen en daar zijn we lid van geweest maar dat beviel niet zo
pi_16152280
quote:
Op zondag 11 januari 2004 14:25 schreef jessie het volgende:
Wat ik hoop is dat mensen er eigenlijk ook hier over blijven posten.
Zo leren we weer van elkaar toch.
En ook al is je eigen kind niet voor achter of whatever. Ik persoonlijk blijf het erg leuk vinden om over de belevenissen van ieder kind te lezen. En ook de daarbij horende hinderenissen. Ook kunnen we elkaar dan tips enzo blijven geven.
Tuurlijk blijf ik hier wel posten maar we werden daar gewoon uitgemaakt voor leugenaars, kunnen wij er wat aan doen dat ze echt met 4mnd beginnen met praten en met een jaar in 2-3 woordzinnen praten ?
Daar werden we een beetje moe van snappie ? En al die flauwe reacties Je vertel best iets heel persoonlijks, iets wat heel moeilijk is en dan krijg je zo'n nare reactie van iemand
pi_16152375
Ja tuurlijk snap ik dat.
Maar daar is hier toch niet?
Hier ging het een paar dagen terug ook over wat is nu eigenlijk voor liggen enz. Daar had dan bv mooi jou verhaal ingekund toch? En die andere mensen die hier niet posten, neem ze mee hier naartoe dan. Of zeg ik nu iets heeeel geks?
Het lijkt me gewoon niet leuk als mensen hier niet spreken over dingen omdat het op een andere website niet lekker loopt.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_16152647
quote:
Op zondag 11 januari 2004 14:47 schreef jessie het volgende:
Ja tuurlijk snap ik dat.
Maar daar is hier toch niet?
Hier ging het een paar dagen terug ook over wat is nu eigenlijk voor liggen enz. Daar had dan bv mooi jou verhaal ingekund toch? En die andere mensen die hier niet posten, neem ze mee hier naartoe dan. Of zeg ik nu iets heeeel geks?
Het lijkt me gewoon niet leuk als mensen hier niet spreken over dingen omdat het op een andere website niet lekker loopt.
daar = babybrabbel

nee hoor maar we willen nu effe niet bekeken worden en volgens mij vinden ze fok ook heel leuk (zal ze er op wijzen)
Hier worden we ook niet als "gekke moeder' of als 'leugenaar' 'verzindsel' etc uitgemaakt. Daarom kom ik hier ook !!

pi_16152801
Gelukkig
Het voelt heerlijk!!!!
pi_16152912
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:03 schreef jessie het volgende:
Gelukkig
hoe is het met je btw ?
  † In Memoriam † zondag 11 januari 2004 @ 15:07:27 #210
43556 miss_dynastie
pi_16152920
quote:
Op zondag 11 januari 2004 14:44 schreef Stout het volgende:

[..]

Tuurlijk blijf ik hier wel posten maar we werden daar gewoon uitgemaakt voor leugenaars, kunnen wij er wat aan doen dat ze echt met 4mnd beginnen met praten en met een jaar in 2-3 woordzinnen praten ?

Herkenbaar verhaal Toen ik vijf maanden oud was, schreeuwde ik in bijzijn van moeder en buurvrouw (da's altijd fijn, een getuige) drie keer PAPA!! En met negen maanden begon ik ineens te praten in volledige zinnen... vader en moeder een keer op het consternatiebureau, werd mijn vader voor leugenaar uitgemaakt: dat kan nog niet... hij is daar twee (!) uur blijven zitten, want kleine kinderen houden dan natuurlijk hun mond dicht. Totdat er leuk speelgoed voorbij kwam en ik daarover begon te kletsen, schijnt . Er kwam stoom uit mijn vaders oren, ook als hij er jaren later eens over vertelde
pi_16152989
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:07 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Herkenbaar verhaal Toen ik vijf maanden oud was, schreeuwde ik in bijzijn van moeder en buurvrouw (da's altijd fijn, een getuige) drie keer PAPA!! En met negen maanden begon ik ineens te praten in volledige zinnen... vader en moeder een keer op het consternatiebureau, werd mijn vader voor leugenaar uitgemaakt: dat kan nog niet... hij is daar twee (!) uur blijven zitten, want kleine kinderen houden dan natuurlijk hun mond dicht. Totdat er leuk speelgoed voorbij kwam en ik daarover begon te kletsen, schijnt . Er kwam stoom uit mijn vaders oren, ook als hij er jaren later eens over vertelde

net zo als nu, timo zit met gemak een puzzel (bob de bouwer) van 25 stukjes te maken
moet ik dat dan fotograferen ?

Ik snap je vader volledig !!!

pi_16153940
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:07 schreef Stout het volgende:

[..]

hoe is het met je btw ?

Vandaag een stuk minder. Maar dat komt doordat ik gisteren tijdens de meeting toch meer gedaan heb dan ik eigenlijk most doen. Maar jammer dan, heb wel een leuke dag gehad
Het voelt heerlijk!!!!
pi_16154083
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:42 schreef jessie het volgende:

[..]

Vandaag een stuk minder. Maar dat komt doordat ik gisteren tijdens de meeting toch meer gedaan heb dan ik eigenlijk most doen. Maar jammer dan, heb wel een leuke dag gehad

Soms is het een kwestie van geven en nemen he
Gelukkig is de hulp nu wel rond, dat zal wel een stuk opluchting geven
pi_16154206
Absoluut.

Maar ik begrijp dat Timo dus erg snel is met alles. Dat lijkt me best lastig. Want je wil je kind niet overvragen, maar ook niet ondervragen want dan is hij overal zo op uitgekeken.
Krijg je wel een beetje herkenning van de mensen om je heen? Dat lijkt me toch altijd wel fijn. Beter dan dat ze het afdoen met jaja het zal wel.

Het voelt heerlijk!!!!
pi_16154917
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:50 schreef jessie het volgende:
Absoluut.

Maar ik begrijp dat Timo dus erg snel is met alles. Dat lijkt me best lastig. Want je wil je kind niet overvragen, maar ook niet ondervragen want dan is hij overal zo op uitgekeken.
Krijg je wel een beetje herkenning van de mensen om je heen? Dat lijkt me toch altijd wel fijn. Beter dan dat ze het afdoen met jaja het zal wel.

"ja ja" hoor ik heel veel helaas maar gelukkig is hij wel vervroegd geplaatst op de peuterschool (met 2 ipv 2,5) Hij kan bijv zelf zijn jas aan en dicht doen (rits er ook zelf in doen), puzzelt dus met 25 stukjes, praat goed (6-7-8 woordzinnen) denkt veel na over dingen , zit nu al in de waarom fase (al eeen hafl jaar) vraag veel over dood zijn en zo . Echt van die typische dinge ndat je denkt : kind je bent 2,5

en weet je, soms weet je zelf neit wat je er mee moet. pappa is zelf hoogbegaafd dus dat maakt het allemaal niet makkelijker, die herkent timo van voor naar achter en weet hoe hoe het bij hem is gegaan.
En je loopt er nu tegen aan dat Merijn (4) dus als het ware ingehaald dreigt te worden

pi_16155921
Het lijkt mij juist fijn dat je man hoogbegaafd is zodat hij de dingen herkent en de wegen waarschijnlijk weet te bewandelen en de valkuilen kent.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_16156495
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:35 schreef jessie het volgende:
Het lijkt mij juist fijn dat je man hoogbegaafd is zodat hij de dingen herkent en de wegen waarschijnlijk weet te bewandelen en de valkuilen kent.
dat is wel een voordeel maar hij heeft dus een rotschooltijd gehad.
dus dat is dan weer een nadeel.En verder denken hoogbegaafden anders, kan niet uitleggen hoe maar erg lastig wel. Dus ik denk aan stap 1, zijn zij al bij stap 10 bijwijze van
  † In Memoriam † zondag 11 januari 2004 @ 19:07:25 #218
7074 moussy
kuttekop
pi_16161157
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 januari 2004 @ 19:45:21 #219
13151 crew  Rewimo
pi_16162964
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:55 schreef Stout het volgende:

[..]

En verder denken hoogbegaafden anders, kan niet uitleggen hoe maar erg lastig wel. Dus ik denk aan stap 1, zijn zij al bij stap 10 bijwijze van

Zeer herkenbaar Zie ook het topic dat Moussy hierboven vermeldde (tnx Mous).
pi_16255787
Bo kreeg vandaag haar uitnodigingskaart voor de peuterspeelzaal binnen. 2 febr gaat ze officieel beginnen
Ik vind het zo leuk dat een kaartje sturen.
Zal er vanavond eens een foto van maken.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 14 januari 2004 @ 16:23:56 #221
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16256326
Leuk he jessie, mijn neefje kreeg dat ook toen ie bijna ging.

Inmiddels is ie er 3 keer geweest, in het begin was ie nog wat beduusd, en wou ie alleen maar spelen, en niet in de kring enzo, maar inmiddels doet ie braaf mee. Ok, dat kan ook komen omdat ie ontdekt heeft dat ie in de kring een kaakje krijgt

woensdag 14 januari 2004 @ 19:33:32 #222
46161 jellepelle
mama van Jelle en Lisa
pi_16261469
Jelle gaat nu ook al netjes in de kring zitten zonder kaakje hoor!!! (wel lief doen over je neefje)
de grote zus van pluisje
  Jubileum moderator woensdag 14 januari 2004 @ 19:49:28 #223
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16261934
Eva heeft nu door dat Iris een "blijvertje" is en vind dat af en toe best moeilijk. Als ik haar iets te lang vast heb (om te voeden o.i.d.) komt ze heel gedienstig met de wipstoel aanlopen of klopt uitnodigend op de box "Ies in de bohs" hoor je dan de hele tijd.
Ik denk dat als het aan haar ligt dan zou Iris wel weer kunnen gaan waar ze vandaan kwam.
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 14 januari 2004 @ 20:03:07 #224
37150 livelink
pi_16262394
Heel herkenbaar, Lois. Als ik met Job op schoot zit en het duurt iets te lang word ik ook zeer dringend maar vriendelijk verzocht om Job weer in de box te leggen. En helaas is het ook wel gebeurd dat Job een klap op zijn kop kreeg als hij toch op mijn schoot bleef . Wat dat betreft moet ik echt heel goed uitkijken. Aan de andere kant wil Katja niet naar bed voordat ze Job een kusje heeft gegeven en knuffelt ze hem halfdood en kan ze het ook niet hebben als ik Job even een paar seconden laat huilen in de box. Ze komt me meteen halen. "Baby Job huilt!"

Het is natuurlijk ook niet makkelijk om ineens je ouders te moeten delen.

pi_16262420
Hier de uitnodiging die Bo kreeg, leuk he!!

Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 14 januari 2004 @ 20:05:13 #226
37150 livelink
pi_16262465
Leuk die uitnodiging, Jessie. Vond Bo hem ook leuk?
pi_16262522
Bo knuffelt er op los bij Janneke en lijkt niet echt ljaloers. We wil ze ineens ook babydingen doen. Dan wil ze een speen, een boertje laten, als een baby drinken, onder de babygym enz. Maar dat vind ik eigenlijk wel grappig.
Net wat je zegt livelink. Voor die eerste kindjes is ineens een hoop
verandert natuurlijk.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_16262557
Ja Bo vind alle kaarten leuk. Dan moet ik alles aanwijzen en vertellen enzo en dan gaat zij dat op haar manier ook doen. Alleen denk ik dat ze nog niet echt door heeft dat ze nu naar een peuterspeelzaal gaat.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 januari 2004 @ 22:20:25 #229
13151 crew  Rewimo
pi_16266707
Wat een leuk kaartje Jessie Dat moet wel een leuke PSZ zijn lijkt me
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2004 @ 14:09:35 #230
7074 moussy
kuttekop
pi_16283259
Spannende dag die 2 februari, de één gaat naar school en een ander gaat naar de kinderarts.
pi_16283310

Hier Bo's bedje compleet met blad dakje erboven. Eindelijk af

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 januari 2004 @ 14:12:58 #232
13151 crew  Rewimo
pi_16283345
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 14:11 schreef jessie het volgende:
[afbeelding]

Hier Bo's bedje compleet met blad dakje erboven. Eindelijk af

Wat ziet dat er leuk uit, Jessie! Hartstikke leuk zo die kleuren bij elkaar
pi_16283373
Ja vrolijk he. Het zoetsappige roze van de geboorte is een beetje aan het plaats maken voor wat spetterende kleuren (dat zoete vier ik nog even bot bij Janneke )
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 15 januari 2004 @ 14:44:21 #234
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16284130
Jeetje, wat een leuk kamertje!
pi_16284964
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 14:09 schreef moussy het volgende:
Spannende dag die 2 februari, de één gaat naar school en een ander gaat naar de kinderarts.
Heb ik iets gemist mous?
Volgens mij niet want ik heb net terug zitten lezen maar goed... iser iets wat je kwijt wil????
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2004 @ 19:10:39 #236
7074 moussy
kuttekop
pi_16292265
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:16 schreef Angel22 het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist mous?
Volgens mij niet want ik heb net terug zitten lezen maar goed... iser iets wat je kwijt wil????

Oh nee hoor, Cas moet die dag even naar de kinderarts.
  Jubileum moderator donderdag 15 januari 2004 @ 19:37:49 #237
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16293088
Jessie wat een leuk kamertje (wat een onwijs leuk idee dat blad!) en wat een mooie uitnodiging. Zo attent en bijzonder om Bo op zo'n manier uit te nodigen, echt super om te zien. Dat is absoluut een goede keus geweest dus.

Livelink bedankt voor je reactie. Hoewel ik het voor jou rot vind ben ik blij te lezen dat het niet alleen hier voorkomt en dat het niet aan het verwennen van Eva ligt. Eva is normaliter erg dol op Iris, geeft constant kusjes maar heeft ook dus van die "in de box" buien.
Vandaag was het helemaal erg, ze is ongelooflijk verkouden en wil dus wat extra aandacht maar dat werd iets bemoeilijkt door een eveneens verkouden Irisje die slecht de borst/fles kon drinken en dus langer nodig had. Mijn hemel wat heb ik een gehuil gehoord vandaag

Eva ♥ en Iris ♥
pi_16293288
Ik kom vandaag voor het eerst in dit topic lurken, ik heb 't nog nooit geopens, ik zit immers niet in de peuters en kleuters, maar eigenlijk is dit topic wel hartstikke boeiend...
Die kids maken natuurlijk heel andere dingen mee dan die baby'tjes, zo kan ik een beetje proeven van wat me te wachten staat.
Ik zie leuke kamertjes voorbij komen, een uitnodiging voor de PSZ, jaloersiesituaties bij een brusje, ontwikkelingen van die kids... Erg intressant allemaal! Er staat me nog een hoop te wachten iig !!
Ik kom dus wat vaker lurken hier, tis maar dat je 't weet!
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:55:05 #239
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_16299526
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:43 schreef melonovy het volgende:
(..)
Ik kom dus wat vaker lurken hier, tis maar dat je 't weet!
Ik zal nog beter op m'n woorden letten...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 januari 2004 @ 07:24:30 #240
13151 crew  Rewimo
pi_16305692
Ha Melonovy, reken maar dat je hier nog wat kunt opsteken hoor, voor als je lieve schatje straks een peuterpubertje wordt

vrijdag 16 januari 2004 @ 23:42:25 #241
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16328894
Over jaloers zijn gesproken...
Tom was vandaag ziek en bijzonder huilerig en klagerig. Ik had Jasper eerder deze week beloofd dat we vandaag naar opa en oma zouden gaan. Omdat Tom ziek is, kan dat dus niet.
Op een gegeven moment kwam Jasper met de mededeling dat Tom maar naar dorp moest, naar de winkel en Jasper en ik alleen thuis blijven. We mochten hem ook wel verkopen..
Ik vind het zo sneu voor Jasper, hij had alle aandacht altijd voor zichzelf en nu moet hij die delen en daar weet hij zich soms geen raad mee.
Hij wil altijd alles, net op het moment dat ik Tom aan het voeden ben en dus geen tijd heb.
Vandaag zou ik gaan knutselen met hem maar ik kon Tom geen seconden neerleggen of het was weer krijsen.
Op zulke dagen vraag ik me wel eens af waaron we Jasper hett hebben aangedaan dat we nog een kindje wilden. Zullen de irrationele post-zwangerschapshormonen nog wel zijn
Hij moet er maar mee leren leven, ik heb twee broers en een zus en weet uit ervaring dat dat allemaal best goed komt
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 januari 2004 @ 11:17:05 #242
13151 crew  Rewimo
pi_16336920
Tuurlijk komt dat wel goed, Coolbabe. Over een paar jaar is hij blij dat hij niet alle aandacht meer krijgt Het is sowieso een peutereigenschap dat ze net aandacht willen als het jou niet uitkomt Christan staat ook altijd aan de wc-deur te rukken als ik daar nou net even rustig zit
pi_16360444
Zielig voor Tom beterschapskusje hoor
Snel weer beter worden, zieke babietjes en kindertjes zijn erg zielig.

Hhahahaahahahahahahahahh Rewimo, klinkt heel erg herkenbaar. Damey gaat het liefst bij me op schoot zitten als ik naar de wc moet.
Ook praat hij altijd door ons heen....
Dan is het bv al 10 minuten stil en dan hoef ik maar een woord te zeggen of meneer zit meteen " Mammamammamammamamma!!!!" of "Pappapappapappapappapappa!!!!"
Maar goed dat leert ie wel af als ie een jaar of twaalf is ofzow

Damey kan zich eigen trouwens aankleden!!! En nog goed om ook!!!!
Hij vroeg gister ochtend aan mij of hij zich eigen mocht aankleden, dus ik zei ( ik sliep nog half) tuurlijk schat... Komt ie een kwartier later naar me toe... mamma knoop dicht!!! En hij had alles al aan...
Vanmorgen heb ik het hem zien doen, en ik moet zeggen dat mijn handen jeukten om hem te gaan helpen want hij was vreselijk aan het stunten in mijn ogen, maar ik heb me kunnen bedwingen en hij heeft het helemaal zelf gedaan.
Dus onderbroek, hemd, sokken (luier heb ik dan gedaan), spijkerbroek en shirt.
Het enighe wat ik dus hoefde te doen was een schone luier bij hem en een sok ietwat rechttrekken en verders heeft ie het helemaal zelf gedaan!!!

pi_16360687
quote:
Op zondag 18 januari 2004 08:29 schreef Angel22 het volgende:
Zielig voor Tom beterschapskusje hoor
Snel weer beter worden, zieke babietjes en kindertjes zijn erg zielig.

Hhahahaahahahahahahahahh Rewimo, klinkt heel erg herkenbaar. Damey gaat het liefst bij me op schoot zitten als ik naar de wc moet.
Ook praat hij altijd door ons heen....
Dan is het bv al 10 minuten stil en dan hoef ik maar een woord te zeggen of meneer zit meteen " Mammamammamammamamma!!!!" of "Pappapappapappapappapappa!!!!"
Maar goed dat leert ie wel af als ie een jaar of twaalf is ofzow

Damey kan zich eigen trouwens aankleden!!! En nog goed om ook!!!!
Hij vroeg gister ochtend aan mij of hij zich eigen mocht aankleden, dus ik zei ( ik sliep nog half) tuurlijk schat... Komt ie een kwartier later naar me toe... mamma knoop dicht!!! En hij had alles al aan...
Vanmorgen heb ik het hem zien doen, en ik moet zeggen dat mijn handen jeukten om hem te gaan helpen want hij was vreselijk aan het stunten in mijn ogen, maar ik heb me kunnen bedwingen en hij heeft het helemaal zelf gedaan.
Dus onderbroek, hemd, sokken (luier heb ik dan gedaan), spijkerbroek en shirt.
Het enighe wat ik dus hoefde te doen was een schone luier bij hem en een sok ietwat rechttrekken en verders heeft ie het helemaal zelf gedaan!!!

handig he !
Hier leg ik alles savonds klaar en dan kunnen de heren aan de slag, bij timo inderdaad alleen de luier en de knoop

Gisteren maar 3 nieuwe broeken gehaald voor TImo....104/110.............
Maatje 98 was nu ongeveer een korte broek geworden
*eten die kids pokon of zo ?????*

Jubileum moderator zondag 18 januari 2004 @ 20:28:31 #245
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16376183
Wat geinig dat Damey zichzelf aankleed
Wij zitten hier juist in de uitkleedfase, Eva wil alles "uit, uit, uihuit!"

Eva heeft inmiddels sinds vanmorgen voor de 3e keer in 6 weken tijd een loopoor om even duidelijk te maken dat buisjes toch wel nodig zijn denk ik. Gelukkig hebben we morgen eindelijk de afspraak met de KNO arts, die had nog de geweldige voorspelling "je zult zien dat buisjes overbodig zijn nu de neusamandel eruit is gehaald", en dan kunnen we gelijk de geweldige smeerboel in haar oortje laten zien.

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 18-01-2004 20:35]

Eva ♥ en Iris ♥
pi_16387914
Jeetje Lois wat een ellende allemaal zeg weer met Eva....
Is er eigenlijk kans dat ze hier gewoon over heen gaat groeien?

Ik weet van mezelf dat ik vroeger ook best veel ziek was en dat heb ik nog steeds... iedere griep, verkoudheid, virusje, of bacterie pik ik op, maar dat heb ik mezelf ook een beetje aangedaan door als cara patient te gaan roken en dat komt je weerstand niet ten goede natuurlijk.
MAar goed das nogal offtopic

Maar zit die kans erin, of zal ze altijd blijven sukkelen met haar gezondheid? Iets wat ik echt niet hoop voor haar en voor jullie....

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 januari 2004 @ 11:22:53 #247
13151 crew  Rewimo
pi_16389913
Christan kan zichzelf uitkleden. Gelukkig alleen op verzoek Aankleden gaat redelijk, wel met wat hulp. Ik probeer natuurlijk wel om het hem zoveel mogelijk zelf te laten doen

Ach jee, Eva toch. Dat blijft toch een gesukkel zo, Lois. Hopelijk ziet de KNO-arts dat morgen ook in. Vonden ze maar eens een afdoende oplossing voor die ellende...

pi_16397315

Ik ben zoooo ontroerd net.... ik ben zelf niet lekker (zie speeltuinbankje 22) en ik had aan damey gevraagd of hij alsjeblieft even het speelgoed op wilde ruimen omdat het hier een rotzooi was en hij vroeg aan mij mag ik dan ook stofzuigen??? ikke jawel hoor.
Gaat ie helemaal zelf de stofzuiger pakken... ik de stekker erin en hij gaat zo de hele woonkamer voor me stofzuigen en nog goed ook!!!!
Omdat ik van je hou mamma !!!!

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 januari 2004 @ 15:40:18 #249
13151 crew  Rewimo
pi_16397619
Ahhhhhhhhh, wat lief van Damey
pi_16407337
Lois hoe was het bij de KNO?
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator maandag 19 januari 2004 @ 21:56:43 #251
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16410138
De KNO arts was reuze aardig, besloten is om zo snel mogelijk (binnen 3 weken al) nieuwe buisjes te plaatsen. Het linkerbuisje, die er 6 weken geleden nog een beetje inzat) is inmiddels ook foetsie en het rechteroortje is onstoken.

Daarnaast waren we vanmorgen ook nog maar even bij de huisarts want Eva was gisteravond gevallen en het leek alsof ze haar enkeltje had verzwikt. Ze was doodop dus we hebben haar gewoon in bedje gelegd, we dachten dat een nachtje rust wel zou helpen.
Niet dus, vanmorgen kon ze er absoluut niet op lopen maar het was niet dik of warm ofzoiets. Toch maar even naar de huisarts en die vermoedde een kneuzing omdat het toch nog wel beweeglijk genoeg was. Ik moest het maar een paar dagen aankijken of anders nog even terugkomen als ze last bleef houden.
Vanmiddag heeft ze af een toe een klein stukje gelopen, als een soort manke Nelis schuivelde ze in de rondte en doordat ze het niet wil belasten ging ze regelmatig onderuit. Stap stap Boink AU! Hoorde je hier de heletijd.
Vanavond toen Jeroen thuis kwam liep ze weer een stukje en zwikte echt zichtbaar door haar enkel heen, het voetje stond helemaal scheef en ze gilde het uit. Daarna heeft ze ook niet meer gelopen tot een paar uur later voor ze naar bed ging, hele kleine voorzichtige pasjes.
Ik kijk het morgen nog even aan maar als ze zo blijft zwikken ga ik toch maar weer even heen, een verbandje of tape lijkt me dan wel stevigheid bieden want dit is ook super sneu.
Gek eigenlijk, je merkt nu pas hoe makkelijk het is dat ze kan lopen, ik bleef haar in de rondte tillen vandaag.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_16410504
Fijn dat de kno er tempo achter zet!!!
Maar het zit die meid ook niet mee he. Als dat voetje echt scheef staat, is het dan neit uit de kom ofzo? Echt zielig hoor. Geef die lieve meid maar een dikke kus van jessie
Het voelt heerlijk!!!!
pi_16416137
Waarom ben je voor de zekerheid niet even doorgestuurd voor een rontgenfoto Lois?
Sterkte voor Eva
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 januari 2004 @ 07:08:19 #254
13151 crew  Rewimo
pi_16418446
Lois, als ze zoveel pijn heeft zou ik toch aandringen op een foto hoor. En dan inderdaad maar een verbandje of tape of zo'n stukje elastieken kous vragen, dan heeft ze wat steun.

Ach, arme Eva, die rolt echt van het een in het ander

Fijn dat ze zo snel nieuwe buisjes krijgt trouwens

pi_16418514
quote:
Op maandag 19 januari 2004 21:56 schreef Lois het volgende:

Vanavond toen Jeroen thuis kwam liep ze weer een stukje en zwikte echt zichtbaar door haar enkel heen, het voetje stond helemaal scheef en ze gilde het uit. Daarna heeft ze ook niet meer gelopen tot een paar uur later voor ze naar bed ging, hele kleine voorzichtige pasjes.
Ik kijk het morgen nog even aan maar als ze zo blijft zwikken ga ik toch maar weer even heen, een verbandje of tape lijkt me dan wel stevigheid bieden want dit is ook super sneu.

Timo heeft dit ook eens gehad en ik heb gewoon een zwachteltje om zijn enkeltje gedaan, dit verlichte de pijn en hij kon weer redelijk lopen. De eerste 4 dagen vroeg hij er smorgens om, de 5e dag nietmeer en ben ik er mee gestopt.
Zelf heb ik in een voet geen banden meer daar waar ze horen (voordeel : ik voel geen pijn als ik zwik, nadeel de enkel zwikt alle kanten op) dus ben ik altijd mega voorzichtig. Bij mij zijn de banden radicaal afgescheurd na een potje springtouwen en dat heeft de huisarts toen afgedaan als : verzwikt. . Pas toen ik 4 jaar later !!! bij een chirurg kwam omdat mijn enkel zo raar bleef doen kwamen ze er via een scan achter dat mijn banden toch echt kapot zijn en wel onherstelbaar
  Jubileum moderator dinsdag 20 januari 2004 @ 08:38:55 #256
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16419003
De huisarts heeft voornamelijk besloten om het nog even aan te kijken omdat Eva zo verschrikkelijk bang is voor artsen. Een foto zou dus enorm veel stress opleveren en ik moet zeggen dat ik dat wel met hem eens was.
Vanmorgen is ze goed opgestaan, ze strompelt weer wat in de rondte en ik kijk het vandaag gewoon even aan. Mocht ze nou weer enorm zwikken dan ga ik gewoon ff bellen.
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator dinsdag 20 januari 2004 @ 08:41:21 #257
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16419028
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')