abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15082191
Ik ga binnenkort eens wat expirimenten uitvoeren, om te kijken hoe mijn lichaam en geest reageert op bepaalde omstandigheden. Hierbij zit ik te denken om bijvoorbeeld 4 dagen niet te eten en te slapen.
Ik heb in het verleden iets gehoord over een soortgelijk expiriment maar de naam ben ik helaas vergeten.
Wie heeft er nog meer iets in deze hoek geprobeerd?
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:13:53 #2
63269 N1nj4
... Smult van bagger!
pi_15082220
Als je 4 dagen niet eet en slaapt... ik wil niet weten wat er dan met je lichaam gebeurd.

En betreft het slapen, na een nachtje te zijn doorgetrokken kan ik aant eind van de dag helemaal niets meer.

[Dit bericht is gewijzigd door N1nj4 op 02-12-2003 10:15]

uitslapen - eten - dod - sex
pi_15082225
Interessant!
Ga je in dit topic een soort van dagboek bijhouden?
pi_15082252
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:14 schreef haaahaha het volgende:
Interessant!

Nee, ga wel de bossen in. Zit te denken rond de kerst, de meest ellendige tijd van het jaar. Ga dit samen met een vriendin van me doen.
pi_15082286
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:14 schreef haaahaha het volgende:
Interessant!

livestream.

ripper is a gangster...

pi_15082297
Experimenten
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_15082304
Na 3 nachten niet slapen heb je de kans dat je even mentaal gek bent.
En nee, dat is géén gelul. Je lichaam kan er gewoon niet tegen.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_15082313
*uitzwaait

Was toch vorige maand een engelse man die 30 dagen in een glazen kooi boven de Thames heeft gehangen zonder eten en drinken?

(waarom wil je men zoiets eigenlijk doen?)

pi_15082318
Realiseer je wel dat dingen zoals vochtigheid, kou en verveling de grootste rol gaan spelen.

Vooral met die eerste 2 aspecten moet je serieus rekening houden. Je lichaam is namelijk niet in staat om zichzelf warm te houden als jij 4 dagen zonder eten door de bossen zwerft.

pi_15082324
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:17 schreef teknomist het volgende:
Experimenten
Maarreh.... is dat nu wel zo verstandig?

Of houdt zij een oogje in het zeil??

Vind ik
pi_15082335
4 nachten niet slapen of 3?
Het idee klinkt een beetje als een ziek experiment, en in de bossen met kerst? Nou ja, I wish you luck
pi_15082373
Dat noemen ze vasten ... er zijn een hoop mensen die 3 weken lang alleen maar vruchtensap drinken en verder niks.

Aan slaapdeprivatie zou ik niet beginnen; daar zie ik het nut niet zo van in en de kans is groot dan je na twee nachten onthouding als een blok in slaap valt.

Vasten heeft als positief gevolg dat dit het lichaam volledig zuivert en dat je erna als herboren voelt.

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_15082455
Doe dan 4 dagen niet eten en 2 dagen niet slapen, want 4 dagen niet slapen redt je dus niet he.
pi_15082462
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:18 schreef NiteSpeed het volgende:
Na 3 nachten niet slapen heb je de kans dat je even mentaal gek bent.
En nee, dat is géén gelul. Je lichaam kan er gewoon niet tegen.
Ja en dat vind ik erg interessant.
De vriendin doet trouwens mee.
Ik denk zelf dat 3 dagen een goed begin is, wellicht 2. Laat de ephedra in ieder geval thuis
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:29:38 #15
75629 pipifunkous
3+5=9 k doe mn eigen zin
pi_15082554
wakker blijven hebben ze geschrapt uit t guinnessbook of records omdat t niet te doen is ,je gaat lopen trippen en nog meer van die enge dingen ,is het niet veel leuker om zoiets zomers op een onbewoond eiland te doen dan heb je zon en zee ,kan je af en toe een kokosnoot eten of een visje vangen,zal k je nu plezier wensen daar te vasten in t bos ,kijk uit voor kaboutertjes en neem een schepje me om je afval te begraven .
  dinsdag 2 december 2003 @ 10:32:55 #16
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_15082631
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:15 schreef Rulin het volgende:

[..]

Nee, ga wel de bossen in. Zit te denken rond de kerst, de meest ellendige tijd van het jaar. Ga dit samen met een vriendin van me doen.

Aha 3 keer raden wat je gaat doen Of je vriendin loopt moeilijk na die 4 dagen of je komt alleen trug..

*foei*

pi_15082723
Als je nou eens vier dagen achter elkaar alle drugs die er zijn tot je neemt, a la Fear & Loathing? Dat is pas interessant... (en je hebt gelijk een best-seller en een mogelijke sequel)
pi_15082754
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:36 schreef PDOA het volgende:
Als je nou eens vier dagen achter elkaar alle drugs die er zijn tot je neemt, a la Fear & Loathing? Dat is pas interessant... (en je hebt gelijk een best-seller en een mogelijke sequel)
Ik denk dat dit veel leuker is. Bovendien is dat experiment laatst al uitgevoerd door een vriend van me
Ik ben zelf niet meer in to drugs, ik probeer liever op een natuurlijke manier mijn trips te krijgen.
pi_15082756
Gezellig met zijn 2tjes even 4 dagen niet eten drinken slapen, wat een leuke ideen heb jij om vrije tijd door te brengen zeg
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_15083595
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:38 schreef Rulin het volgende:

[..]

Ik denk dat dit veel leuker is. Bovendien is dat experiment laatst al uitgevoerd door een vriend van me
Ik ben zelf niet meer in to drugs, ik probeer liever op een natuurlijke manier mijn trips te krijgen.

Mmm, je neemt je vriendin toch mee...?

Dus dat wordt vier dagen aan 1 stuk doornueken, staat dat al in het GBoR?

pi_15084155
Ik heb hier wel ervaring mee, ik heb van de zomer een week gevast en erg weinig geslapen (6 dagen 4 uur). Je gaat inderdaad trippen na dag 3 (ik althans). Vergelijkbaar met een paddestoel wat mij betreft (misschien wat minder intensief omdat je geleidelijk gaat trippen, dus niet binnen een paar uur, geen hallucinaties, nouja niet echt dan). Maar ik deed dit tijdens de hittegolf da's toch wel wat fijner. Activiteiten waren fietsen (naar het bos) en dan onderweg gezellig onder een boompje mediteren

Ik dronk vrijwel alleen mineraalwater en af en toe Hero fruitontbijt (die vruchtesap). Meest interessante vond ik toch wel dat je tijdsbesef heel "vreemd" wordt. Je maakt dag en nacht continu mee, da's best apart.

Ik begrijp niet dat je dit wilt doen met deze kou. Lijkt me gewoon niet verstandig als je lichaam er niet aan gewend is, je lichaam zal nu toch meer energie moeten verbranden ivm kou. Succes iig, vergeet je mobieltje niet in geval van nood.

pi_15086123
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:38 schreef piertje2 het volgende:
Gezellig met zijn 2tjes even 4 dagen niet eten drinken slapen, wat een leuke ideen heb jij om vrije tijd door te brengen zeg
Ik vind het best een origineel idee. En het is waarschijnlijk ook niet bedoeld voor de gezelligheid al kan t volgensmij heel gezellig zijn als je het met meerdere mensen doet.
pi_15086756
Waarom laat je jezelf niet door je vriendin invriezen en dan na 3 maanden ontdooien ofzo?
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_15092787
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 13:14 schreef jagermeister1 het volgende:
Waarom laat je jezelf niet door je vriendin invriezen en dan na 3 maanden ontdooien ofzo?
Da's toch heel wat anders. Waarom kan er nou nooit eens normaal gereageerd worden op iemand die eens wat anders is/gedraagt dan de doorsnee mens. Altijd weer die kutopmerkingen bah.
pi_15092917
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 12:48 schreef Yamyam het volgende:

[..]

Ik vind het best een origineel idee. En het is waarschijnlijk ook niet bedoeld voor de gezelligheid al kan t volgensmij heel gezellig zijn als je het met meerdere mensen doet.

Waarom geef jij je dan niet op? Lekker met zijn drieen zitten kleumen in een krappe tent in een eng donker bos zonder voedsel.
pi_15093214
Heb inmiddels driemaal de 24 uurs race gezeild, een zeilrace waarin de tijd vaststaat (24 uur dus) en waarin je dan een zo groot mogelijke afstand moet afleggen tussen vastgestelde boeien. Het is de bedoeling dat je wel slaapt, maar daar komt in de praktijk toch niets van terecht, zeker afgelopen augustus niet (flink doortrekkende wind in de nacht enzo) en je wilt toch permanent wakker zijn om alles ten allen tijde goed getrimd te hebben. De wedstrijd start vrijdagavond, 19.00. De grote dip komt meestal in de ochtend, tegen 8´en, maar met flink ontbijten is dat wel op te vangen, maar na de finish en een biertje ben ik dan echt totaal gesloopt.
Moraal: Ik zou dat echt niet volhouden, tenzij je weing uitvoert. Risico is wel dat je je gaat vervelen, en dan word je slaperig enzo.
  dinsdag 2 december 2003 @ 19:07:02 #27
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_15097069
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:43 schreef -Carioca- het volgende:

Risico is wel dat je je gaat vervelen, en dan word je slaperig enzo.

quote:
Op dinsdag 2 december 2003 10:15 schreef Rulin het volgende:

Dat vervelen zal dus wel meevallen.

Verder: jij liever dan ik!

"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_15213707
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:43 schreef -Carioca- het volgende:

Moraal: Ik zou dat echt niet volhouden, tenzij je weing uitvoert. Risico is wel dat je je gaat vervelen, en dan word je slaperig enzo.

Ja ik heb hier ook over lopen denken, maar het meisje waarmee ik ga is erg interessant en het contact tussen ons loopt lekker. Aan de andere kant kunnen de veranderende omstandigheden het contact ook negatiever maken, je bent immers gevoeliger en meer prikkelbaar, maar dat zie ik dan wel.
Ik denk dat het wel goed is iets mee te nemen waar je een beetje mee aan de slag kunt, zonder dat het te veel energie vergt.
  zondag 7 december 2003 @ 00:39:42 #29
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_15213805
Je kan ook gewoon je ouders (of iemand die in jouw leven een soortgelijke rol vervult) lief aankijken als je geen geld meer hebt, daar hoef je je niet voor te schamen hoor.
Ik heb al een boek.
  zondag 7 december 2003 @ 05:36:06 #30
27191 zoooitje
Mevrouw Puinhoop voor Jou!!!
pi_15215818
Langste ooit achter elkaar wakker geweest 78 uur.

En laat ik er wel bijvertellen dat is niet leuk (understatement of the year)

Klaas Vaak die je vergeet als je toch echt wil slapen is moeilijk, maar als dan blijkt dat je uiteindelijk na die 78 uur op de grond wel kan slapen en in je bed niet. Je wil niet weten hoe ik er toen over dacht.

zondag 7 december 2003 @ 06:00:22 #31
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_15215905
quote:
Op zondag 7 december 2003 05:36 schreef zoooitje het volgende:
Je wil niet weten hoe ik er toen over dacht.
Nou vertel eens miss LSD ?
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_15436455
Ik zou het niet doen Poog..

Allereerst verveel je je de tering..72 uur is verrekte lang

Ten tweede is drie dagen wakker blijven erg slecht voor je..je zult hele vervelende hallucinaties krijgen..

Maar ja veel plezier enzo

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zondag 4 januari 2004 @ 20:11:04 #33
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_15962010
Ik doe met een vriend van mij voor biologie profielwerkstuk een onderzoek naar het effect van langdurig niet slapen op de menselijke lichaam en geest.

Nou... hij blijft 72 uur wakker en ik zal de nachten ondersteunen.. Hij is nu al 60 uur wakker... ben benieuwd of hij vannacht gek gaat worden..

Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_15964234
neem een paar gram coke mee dan red je het makkelijk!
he buur!
pi_15964313
Na een lanparty (= na een nacht niet slapen) moet je mij ook echt niet tegenkomen. Ik heb vrijwel nooit een ochtendhumeur, maar na een lanparty ben ik helemaal gek.

Ik heb een keer ruzie gehad met de afstandsbediening. Toen ik later keek op de telefoon naar de gekozen nummers had ik beter naar bed kunnen gaan.

"We hebben nooit domme dingen gedaan van onze uitkering, en waren nooit te beroerd om er wat bij te verdienen" (F. Jacobse)
pi_15968524
4 dagen niet eten> eerste dag heb je honger daarna voel je je alleen wat licht in je hoofd en word je sloom en slaperig

4 dagen niet slapen> na dag 2.5 val je vanzelf in slaap, of je moet hard wakker worden gehouden door iemand. Je word geirriteerd en tijd lijkt niet meer te kloppen. Je gaat beetje hallucineren en krijgt vreemde gedachtengangen na 3 dagen.

Uit eigen ervaring
groet

met papier maché kun je alles maken!
pi_15972462
4 dagen niet eten is geen probleem, je moet wel genoeg blijven drinken. Je maag krimpt wat en je hebt maagpijn als je weer begint te eten maar verder geen probleem.

Als je lang niet slaapt, moet je goed opletten dat je lichaam gehydrateerd blijft en op temperatuur - je gevoel voor dorst en temperatuur kan verstoord raken. Bovendien - niet vallen, je kunt je balans dan lichter verliezen.

maandag 5 januari 2004 @ 03:58:17 #38
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_15972480
mijn eigen record wakker blijven staat op 62 uur maar ik kom opzich nog wel ff doorgaan met wakkerblijven
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')