quote:Blonde, Dubbel of Tripple
Op donderdag 14 juni 2001 19:57 schreef spookvrouw het volgende:
Leffe
Speciaal bier? trippels gaan er vaak wel in, hoegaarden leffe en dat soort dingen lust ik ook allemaal. Maar kom bij mij niet aan met Guinness. Lijkt gdvrdmm wel koffie.
quote:daar heb je inderdaad gelijk in, is altijd erg lekker.
Op donderdag 14 juni 2001 20:03 schreef PingPong het volgende:
Jupiler!!!
en voor af en toe :]
heerlijk biertje...lekker fris en smaakvol..
en heeft niet voor niets bier van de eeuw geworden
met dank aan Belgie
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 19:58 schreef Mulder het volgende:[..]
Blonde
quote:That's the taste!!!
Op donderdag 14 juni 2001 20:03 schreef PingPong het volgende:
Jupiler!!!
uit de tap liever niet
allemaal lekker!!!!!
Nee dank u: Bavaria, Oranjeboom. Als ik naar een flesje Oranjeboom kijk, krijg ik al koppijn.
en Grolsch en Heineken smaakt ook wel
Echte bocht is Oranjeboom. Gegarandeerd kotsen ook na 1 biertje. BAH WAT EEN TROEP!!
Dommelsch ook wel lekker. Allemaal wel lekker op oranjeboom na dus.
Qua speciaal bier, Palm en Wieckse Witte
Desperado is ook lekker , bier met tequila
Zo is mijn ideale bier-avond en dan goed
Favo flesbier: Grolsch Pilsener Grolsch LenteBok, Dab, Warsteiner, Red Lion of Tui (goed te drinken en niet te duur)
Favo speciaalbier v.d Tap: Leffe Blond+Brune, Hoegaarden, La Choufe .
Favo speciaalbier uit fles: Palm + Palm Dobbel, La Choufe
Wilt niet zeggen dat ik me beperk tot bovenstaand rijtje. Helaas is bier hier in NZ vrij prijzig vergeleken met NL.
Verwenbier: Rochefort 8,10 & 12 Rustig drinken!
La chouffe is ook ERG lekker
Maar ik vind zoveel biersoorten erg lekker..
Speciaal:
Palm, Kilkenny, Newcastle Brownale, Hoegaarden witbier.
Allemaal
quote:Ik vond 1 fout, ik heb hem ff vet gemaakt. Hier had natuurlijk EN moeten staan!
Op zaterdag 16 juni 2001 01:00 schreef Citroentje het volgende:
Bier voor het eten: Wieckse Witte
Bier tijdens het eten: Grolsch
ff uitbuiken....
Uurtje na het eten: Grolsch, Vos, Brand, Dommelsch of Palm.
Bier voor 's avonds laat: Duvel, La Chouffe, het Kanon, Leffe, Deugniet en Hertog Jan Imperator (met de paarse dop).Zo is mijn ideale bier-avond
en dan goed
![]()
quote:La Chouffe, is dát niet dat kabouterbier uit de Ardennen
Op zaterdag 16 juni 2001 01:00 schreef Citroentje het volgende:
Bier voor 's avonds laat: ...., La Chouffe, ....
Maar ook Corona is erg lekker (vooral op vakantie )
quote:mmm ... waar heb je die foto vandaan ? ziet er enigzins bekent uit ...
Op donderdag 14 juni 2001 20:09 schreef madcap het volgende:
Thuis Grolsch fles of beugel
en voor af en toe :
[afbeelding]]
--> Murphy's Irish red (pas op dat je niet de zwarte variant te pakken hebt!!)
--> Ach doe maar Ggrolsch
--> Barbar = honigbier (jammer dat het zo duur is
quote:Idd, dat is dat kabouterbier waar die kabouter met een vatbier op zijn rug loopt, uit de Ardennen ofcourse
Op vrijdag 22 juni 2001 18:45 schreef TheKloon het volgende:La Chouffe, is dát niet dat kabouterbier uit de Ardennen
Lekker als het warm weer is een Coronaatje met een schijfje limoen
Santé,
Helga
Voor de liefhebbers van Black and Ten:
Probeer eens Murphy's Irish red + Kilkenny's (soort Red and Ten dus Heel erg lekker!
)
quote:Ojee..Helga is ook al aan t bier..
Op zaterdag 23 juni 2001 01:20 schreef Helga het volgende:
Niet te geloven wat er tegenwoordig wordt uitgevonden... Vanavond heb ik een Grolschje gedronken met grapefruitsmaak. En lekker dat het was!!!Santé,
Helga
Ik geef persoonlijk de voorkeur ana Chimay..errug lekker, zacht bier, gemaakt door Belgische monniken.
Smerig: Alle import zooi in spanje
Speciaal bier: Pauwels Kwak.
quote:Jammer van je voorkeur voor Heineken en Dommelsch, maar je keuze voor West-Vleteren maakt alles goed.
Op dinsdag 25 september 2001 13:35 schreef Nembrionic het volgende:
Standaard: Heineken en Dommelsch
Voor de lekker: Palm
Verder: Rochefort 10 en West Vleteren
Overigens heet het eigenlijk St. Sixtus, naar de gelijknamige brouwerij. De naam van het cafe tegenover het klooster is ook perfect: De Hemel.
Qua pils: Gulpen (bij de brouwerij natuurlijk!), Brand, Grolsch en Urquell.
Murphy's Stout drink ik nog iets liever dan Guiness, maar ook dat gaat er goed door (aanrader voor mensen met een ijzer-gebrek).
De meeste kloosterbieren en zo her en der wat speciaalbieren. Het liefst drink ik dan dubbel ipv tripel, behalve bij Maximiliaan in Amsterdam, waar de tripel echt
is.
En altijd bereid iets nieuws uit te proberen. Soms met desastreuze gevolgen (zoals Grolsch Lemon of hoe die troep ook mag heten), soms met voor de portemonnee foute gevolgen (ben de naam inmiddels kwijt, maar zal het herkennen zodra ik het weer zie). De kans echter dat ik hier in Israel iets goeds tegenkom is niet zo groot, alhoewel een aantal pubs het genot van echt bier ook beginnen door te krijgen. Het is even zoeken, maar dan vind je soms nog wat leuks.
* Alvast bedenkt of en waar hij vanavond iets gaat drinken in Jeruzalem.
De laatste weken werden de Hoegaarden en Wieckse Witte toch standaard voor mij...stukje frisser dan het normale Palm.
Speciale bieren heb ik thuis staan, want die dingen zijn te moeilijk te vinden:
- Belle-vue Kriek (zuurtjes niet zo zoet)
- Timmermans Kriek (zoeter)
- Lindemans Kriek (zoetst)
- Cristal pils (Belgisch)
-...
quote:http://www.bigbeefandbeer.com/forum/viewtopic.php3?TopicID=33
Op zondag 27 januari 2002 14:40 schreef SilkTie het volgende:[..]
Jammer van je voorkeur voor Heineken en Dommelsch, maar je keuze voor West-Vleteren maakt alles goed.
Overigens heet het eigenlijk St. Sixtus, naar de gelijknamige brouwerij. De naam van het cafe tegenover het klooster is ook perfect: De Hemel.
Qua pils: Gulpen (bij de brouwerij natuurlijk!), Brand, Grolsch en Urquell.
Murphy's Stout drink ik nog iets liever dan Guiness, maar ook dat gaat er goed door (aanrader voor mensen met een ijzer-gebrek).
De meeste kloosterbieren en zo her en der wat speciaalbieren. Het liefst drink ik dan dubbel ipv tripel, behalve bij Maximiliaan in Amsterdam, waar de tripel echt
![]()
![]()
is.
En altijd bereid iets nieuws uit te proberen. Soms met desastreuze gevolgen (zoals Grolsch Lemon of hoe die troep ook mag heten), soms met voor de portemonnee foute gevolgen (ben de naam inmiddels kwijt, maar zal het herkennen zodra ik het weer zie). De kans echter dat ik hier in Israel iets goeds tegenkom is niet zo groot, alhoewel een aantal pubs het genot van echt bier ook beginnen door te krijgen. Het is even zoeken, maar dan vind je soms nog wat leuks.
* Alvast bedenkt of en waar hij vanavond iets gaat drinken in Jeruzalem.
Leeuw, gulpener en brand is ook goed!
Heineken kun je blijven zuipen en blijf je naar de plee rennen!
fles: Westmalle tripel en natuurlijk Westvleteren
Heeel erg lekker
Kratje meegenomen
:-)
Oranjeboom is echt hoofdpijnbier. Wie drinkt dat überhaupt? Het zou verboden moeten zijn...
Speciaal: Leffe Blond, Palm, Murphey's
quote:Dit geldt ook voor mij
Op zondag 28 september 2003 23:00 schreef theofiel172 het volgende:
Pils: Bavaria
Speciaalbier: Palm
Wie zijn ziel volgt, wacht grote ontmoetingen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |