abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 december 2003 @ 16:36:37 #26
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15093004
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 14:45 schreef Gia het volgende:
Ik heb zelf weleens dat ik een ingrediënt vergeet. Nu zet ik dus de ingrediënten per gerecht bij elkaar voordat ik ga koken. (bij ingewikkelde gerechten)

Dus voor bami bijvoorbeeld: Vlees, groenten, kruiden, olie in een groepje. Een pak bami apart. Voor bijgerecht ook weer de ingrediënten bij elkaar in een groepje. Zo vergeet ik niks te gebruiken.


Maar als ik zo lees is dat niet makkelijk voor de TS.
AL staat het er. Dan vergeet ze het nog. Omdat het niet op het lijstje staat. Ze geeft al aan dat ze met het probleem zit betreft foto,s en pannen.

Als ik het fout heb moet je het maar zeggen. Ik denk alleen maar mee

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_15093221
quote:
Op maandag 1 december 2003 23:53 schreef SHE het volgende:

Geloof me...in weze zijn we allemaal ergens wel een beetje autistisch


Als het zo lees wel ja
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:13:46 #28
3542 Gia
User under construction
pi_15094092
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:36 schreef ook_gek het volgende:


Als ik het fout heb moet je het maar zeggen. Ik denk alleen maar mee


Dat probeer ik ook. Het lijkt mij dat je iets minder gauw vergeet als het voor je op het aanrecht staat, dan wanneer het nog in de koelkast/kast staat.

Alles wat ik klaar zet, maak ik eerst schoon en snij ik indien nodig. Verder heb ik de volgorde wel in mijn hoofd.

Voor TS zou dan nog een briefje nodig zijn met de volgorde.
Maar als het klaarstaat, is het waarschijnlijk toch nog iets makkelijker. Denk ik.

pi_15094387
"Grappig" Een vriend van mij zijn nick is ook Oxymoron en heeft ook zo'n
"afwijking".

Ontopic: Mijn moeder heeft het ook; ik heb voor haar wel is foto's gemaakt van alle spullen die ze nodig heeft etc. etc.
Werkt echt

Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  dinsdag 2 december 2003 @ 17:37:08 #30
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15094788
Weer een beetje niet-ontopic, maar door omstandigheden toch hier : Echt ik vind het leuk dat jullie met mee mee denken! Die tip om alles op het aanrecht te zetten is wel goed hoor, alleen wat iemand anders al zei hier: als het niet in mijn hoofd zit, of op enig ander schema staat, lukt het me niet, of gaat het heel moeizaam.

Om nog even op een aantal andere dingen in te gaan: ik volg nu een studie Journalistiek, en ik weet dat dat nou niet bepaald een gestructureerd beroep is. Toch ben ik zo eigenwijs om ambities te hebben die misschien een beetje te hoog gegrepen zijn. Maar het moet toch kunnen, denk ik bij mijzelf. Op het vlak van studeren zie ik geen problemen waar geen oplossing voor bedacht kan worden. Ik kan aangepaste werkschema's, opdrachten en toetsen krijgen, maar tot nu toe draai ik gewoon mee met de rest.

Hoe het in de toekomst gaat, met werken enzo, daar denk ik nu nog maar niet aan. Het liefst zou ik werken in een bibliotheek of in een andere situatie met veel boeken. Maar hoe dat allemaal in de praktijk zal gaan.. dat weet ik natuurlijk nog niet.
Aan de andere kant: sommige werkgevers vinden een collega met strikte disciplines en een geordend bureau misschien wel een droom!

Met relaties weet ik het ook nog niet zo. Zo maar even langskomen moet mijn vriend (als ik die heb tegen die tijd) maar niet doen. Dat had je al goed gezien. Ik denk ook niet dat ik met iemand in één huis zou kunnen wonen. Misschien dat een groot huis waar je allebei een eigen verdieping en faciliteiten hebt een uitkomst zal zijn. Maar ook hier denk ik nog helemaal niet echt over na. Bijkomend geluk is hier wel dat ik helemaal niet doorheb dat iemand mij 'leuk vindt', dus ik kan niet uit ervaring spreken!

Ja, en ik moet soms wel eens om mijzelf lachen! Sommige dingen zijn zo bizar als je er achteraf over nadenkt (lompe opmerkingen, omdat ik taal heel letterlijk neem, zijn er legio). Maar aan de andere kant is het ook wel vervelend hoor. Ik kan mijzelf soms aardig in de weg zitten.

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 2 december 2003 @ 20:08:08 #31
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15098659
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:37 schreef Oxymoron het volgende:
lang verhaal.
Ik denk niet eens dat het zo een probleem zou zijn om werk te vinden. Elke baas wil wel 1 persoon hebben die gewoon werkt volgens de regels en er niks buiten doet. En wie weet is het een optie als je baas per dag een rooster maakt voor je met wat je moet doen. Zo dat je toch nog je lijstje hebt. Alleen is het elke dag anders. Is op zich weer een uitdaging natuurlijk.

Ik kan snappen dat je moe word van je zelf soms. Als ik iets doms doe dan lig ik er zelf om dubbel. Gaan ergeren of gaan huilen schiet ook niet op. En een dag niet gelaggen is een dag niet geleefd.

Het lijkt me wel moeilijk voor jou en te toe komstige partner om samen te wonen. Want als ik het goed begrijp raak jij in de stres als iets opeens anders gaat of er iets tussen komt. Wie weet kan 1 kusje jou wel van slag brengen of is het ook weer niet zo erg?

wat ik me eigelijk af vraag is hoe jou omgeeving met jou om gaat. Dat lijkt me namelijk ook heel erg moeilijk. Spontaan de stad in gaan heeft geen nut. Want dat is iets wat je niet kan.

Maar wat ik me eigelijk af vraag is. Je zegt zelf dat zo veel mogelijk ELKE dag het zelfde moet gaan. Word dat niet 1 grote sleur voor je dan? Word je daar niet gek van?

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_15099440
Dit beschouw ik als een uitdaging om mijn gehandicapte medefokker te helpen.

Een poosje terug heb ik hier een recept voor chili con carne gepost, ik zal het nu in een uitgebreide versie opschrijven.

Koop de volgende dingen:

1 pond (500 gram) half om half gehakt
1 pakje chilipoeder (minimaal 10 gram)
1 potje sambal badjak
3 middelgrote uien
1 netje knoflook
1 gele paprika (liefst rood, andere kleur mag ook)
3 kleine blikjes tomatenpuree
1 groot blik bruine bonen
1 blik gepelde tomaten
1 blikje ananasschijven
1 zure appel (liefst een goudreinet)
1 tros bananen

Als het goed is, ben je hiervoor zo'n tien euro kwijt.
Daarvoor kun je wel met z'n vieren goed eten.

Als je het niet in huis hebt, moet je ook het volgende nog kopen:

1 pot keukenzout
1 busje zwarte peper
1 klein flesje olijfolie (goedkope, geen extra vergine)
1 flesje ketjap manis

De volgende dingen heb je nodig om dit recept te maken:

1 grote pan (bijvoorbeeld een soeppan)
1 braadpan
zeef (niet per se nodig)
klein mesje (bijvoorbeeld een aardappelschilmes)
snijplank
blikopener
1 schaal om het gehakt in te kneden
1 bord of schaal om de uien in te doen
2 kleine bordjes of kommetjes
1 kommetje
eetlepel
vork
kleine garde (niet per se nodig)

Ik heb het zo opgeschreven dat alles klaar staat voor je wat op het vuur hoeft te zetten.
Dan hoef je je niet druk te maken over dingen die je nog moet doen terwijl je al aan het koken bent.

Was je handen goed voor je begint!

1. Zet een grote pan klaar

2. Maak het blik bruine bonen open met een blikopener

3. Hou een zeef boven de gootsteen en gooi daar het blik bonen in leeg, zodat het sap weg kan lopen door de gootsteen
(heb je geen zeef, dan kun je het sap ook voorzichtig uit het blik laten lopen)

4. Gooi de bonen uit de zeef in de pan

5. Gooi het lege blik weg

6. Maak de drie blikjes tomatenpuree open

7. Doe de tomatenpuree in de pan

8. Gooi de lege blikjes weg

9. Maak het blikje ananasschijven open

10. Haal de ananasschijven uit het blik

11. Gooi het sap uit het blikje ananasschijven weg (of drink het op als je er van houdt)

12. Pak een snijplankje

13. Snij de ananasschijven op het snijplankje in kleine stukjes

14. Doe de stukjes ananas in de pan

15. Gooi het lege blikje weg

16. Maak het blik gepelde tomaten open

17. Pak een zeef en hou die boven de gootsteen

18. Gooi de gepelde tomaten door de zeef, zodat het sap wegloopt
(heb je geen zeef, dan kun je het sap ook voorzichtig uit het blik laten lopen)

19. Leg de gepelde tomaten uit de zeef op het snijplankje

20. Snij de gepelde tomaten in kleine stukjes

21. Gooi de stukjes tomaat in de pan

22. Gooi het lege blik weg

23. Schil de zure appel

24. Snij de appel in vieren

25. Snij het stuk klokhuis uit elk van de vier stukken appel

26. Snij de vier stukken appel in kleine stukjes op het snijplankje

27. Gooi de stukjes appel in de pan

28. Gooi de appelschillen en stukken klokhuis weg

29. Pak de drie uien

30. Snij van de uien een stukje van de bovenkant en de onderkant af

31. Schil de uien (schil de buitenste laag van de ui ook af, die is droog en niet lekker)

32. Gooi het uienafval weg

33. Snij de drie uien elk in vieren

34. Snij de stukken ui in kleine stukjes

35. Doe de stukjes ui op een bord of in een schaaltje

36. Pak een bolletje knoflook uit het netje knoflook

37. Trek drie teentjes knoflook van het bolletje af

38. Snij van de teentjes een klein stukje van de bovenkant en van de onderkant af

39. Schil de knoflookteentjes

40. Gooi de knoflookschillen weg

41. Snij de knoflookteentjes in heel fijne plakjes, zo dun als je kunt

42. Doe de knoflook bij de gesneden uien

43. Pak een klein kommetje

44. Doe een afgestreken eetlepel sambal badjak in het kommetje

45. Doe tien gram chilipoeder in het kommetje (ervan uitgaande dat je een zakje van ongeveer twintig gram hebt, het halve zakje)

46. Doe drie eetlepels ketjap manis in het kommetje

47. Roer de inhoud van het kommetje door elkaar met een vork of garde

48. Snij de paprika op het snijplankje doormidden

49. Snij de steel van de paprika af

50. Snij de zaadlijsten (witte stukken met zaadjes) uit de paprika

51. Snij de paprika in kleine stukjes

52. Doe de stukjes paprika op een bordje of in een kommetje

53. Gooi het afval van de paprika weg

54. Haal twee bananen van de tros af

55. Schil de bananen

56. Snij de bananen in kleine stukjes (niet alleen in plakjes, nog fijner!)

57. Doe de stukjes banaan in een kommetje of op een bordje

58. Gooi de bananenschillen weg

59. Doe het gehakt in een schaal

60. Doe zout naar smaak op het gehakt

61. Doe peper naar smaak op het gehakt

62. Was je handen nog eens

63. Kneed het gehakt

64. Zet een braadpan op het fornuis en zet het vuur hoog

65. Doe een flinke scheut olijfolie in de pan

66. Gooi de stukjes ui+knoflook in de pan

67. Bak de uien en de knoflook (ondertussen goed omscheppen!) tot ze glazig zijn

68. Doe het gehakt in de pan

69. Bak het gehakt terwijl je het voortdurend losprakt met een vork

70. Als het gehakt bruin is, doe je er de sambal+chilipoeder+ketjap overheen

71. Gooi de stukjes paprika er ook bij

72. Zet het vuur zacht

73. Schep alles nog even om

74. Laat alles nog twee minuten braden

75. Gooi nu de inhoud van de braadpan er bij de grote pan in

76. Schep de inhoud van de pan goed om

77. Zet de pan op laag vuur

78. Doe de stukjes banaan ook in de pan

79. Schep alles nog eens goed om

80. Laat de pan zo nog een kwartier á twintig minuten staan

81. Af en toe roeren

En Kees is klaar...

Succes ermee, laat even weten of je het wilt proberen, en zo ja, of het is gelukt
Ik heb dit pas twee keer gemaakt en hier in huis viel het erg in de smaak.

[Dit bericht is gewijzigd door sushi-nori op 02-12-2003 20:53]

  dinsdag 2 december 2003 @ 22:06:09 #33
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15101698
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:08 schreef ook_gek het volgende:
wat ik me eigelijk af vraag is hoe jou omgeeving met jou om gaat. Dat lijkt me namelijk ook heel erg moeilijk. Spontaan de stad in gaan heeft geen nut. Want dat is iets wat je niet kan.

Maar wat ik me eigelijk af vraag is. Je zegt zelf dat zo veel mogelijk ELKE dag het zelfde moet gaan. Word dat niet 1 grote sleur voor je dan? Word je daar niet gek van?


Mijn omgeving gaat echt heel goed met mij om hoor. De meeste mensen die ik ken weten niets van mijn autisme, en vinden me hoogstens heel erg vreemd.. Maar goed, ik wil ook een zo normaal mogelijk leven leiden, en tot nu toe gaat het best oké. De mensen die er echt iets van af moeten weten weten het ook, en dat geeft me wel de kans om bij die mensen een beetje meer mijzelf te zijn. Spontaan naar de stad gaan is idd een verkeerd plan voor mij, maar als ik al naar de stad ga doe ik dat met iemand die weet van mijn handicap (tja zo noem ik het maar). Zo lukt het meestal wel. Ze zijn eigenlijk heel lief voor me.

Nee, een sleur is het niet echt, een strikt leven leiden. Wel heb ik soms het idee dat ik eens iets totaal anders wil gaan doen (zoals gewoon in de trein gaan zitten naar Groningen ofzo, ja, dat is al heftig!) maar als ik dan even rationeel blijf weet ik dat dat niet zo'n goed plan is. Het idee om naar Groningen te gaan schrijf ik dan op en plan ik echt op een ander moment. Zo doe ik wel genoeg verschillende dingen hoor. Ik vind het bijvoorbeeld tof om musea te bezoeken.

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 2 december 2003 @ 22:08:30 #34
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15101766
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:38 schreef sushi-nori het volgende:
Dit beschouw ik als een uitdaging om mijn gehandicapte medefokker te helpen.

Een poosje terug heb ik hier een recept voor chili con carne gepost, ik zal het nu in een uitgebreide versie opschrijven.

(*knip)

Succes ermee, laat even weten of je het wilt proberen, en zo ja, of het is gelukt
Ik heb dit pas twee keer gemaakt en hier in huis viel het erg in de smaak.


Zo. Ik ga dit donderdag maken denk ik. Lijkt me erg lekker. Met dit recept kan het bijna niet mis gaan, denk ik. Heeel erg bedankt!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_15102975
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 22:08 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Zo. Ik ga dit donderdag maken denk ik. Lijkt me erg lekker. Met dit recept kan het bijna niet mis gaan, denk ik. Heeel erg bedankt!


Mocht het dan NOG een probleem zijn, maak dan een foto van;

= Fornuis
= Al je pannen (afzonderlijk)
= Het aanrecht
= Je vuilnisbak (jaja)
= Snijplank en ander gereedschap.

Mail deze naar een van ons en wij fleuren je recept voor Chili con Carne op met een aantal foto's

Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_15103291
Dat zou op zich een idee zijn TS, als jij foto's zou maken van je pannen, snijgereedschap, gasfornhuis, afvalbak en vergiet.
Ik denk dat er genoeg mensen dan hun recepten kunnen uittikken en kunnen voorzien van foto's
  dinsdag 2 december 2003 @ 23:02:54 #37
52513 whosvegas
The Trickster
pi_15103437
Is het geen idee om het recept van te voren verder uit te werken? Dan bewaar je die recepten en steeds als je tegen dingen aanloopt schrijf je die erbij. Op ten duur heb dan een hele verzameling recepten waarmee je goed uit te voeten kan
Are you nuts??
  dinsdag 2 december 2003 @ 23:10:04 #38
52513 whosvegas
The Trickster
pi_15103613
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:37 schreef Oxymoron het volgende:
Weer een beetje niet-ontopic, maar door omstandigheden toch hier : Echt ik vind het leuk dat jullie met mee mee denken! Die tip om alles op het aanrecht te zetten is wel goed hoor, alleen wat iemand anders al zei hier: als het niet in mijn hoofd zit, of op enig ander schema staat, lukt het me niet, of gaat het heel moeizaam.

Om nog even op een aantal andere dingen in te gaan: ik volg nu een studie Journalistiek, en ik weet dat dat nou niet bepaald een gestructureerd beroep is. Toch ben ik zo eigenwijs om ambities te hebben die misschien een beetje te hoog gegrepen zijn. Maar het moet toch kunnen, denk ik bij mijzelf. Op het vlak van studeren zie ik geen problemen waar geen oplossing voor bedacht kan worden. Ik kan aangepaste werkschema's, opdrachten en toetsen krijgen, maar tot nu toe draai ik gewoon mee met de rest.

Hoe het in de toekomst gaat, met werken enzo, daar denk ik nu nog maar niet aan. Het liefst zou ik werken in een bibliotheek of in een andere situatie met veel boeken. Maar hoe dat allemaal in de praktijk zal gaan.. dat weet ik natuurlijk nog niet.
Aan de andere kant: sommige werkgevers vinden een collega met strikte disciplines en een geordend bureau misschien wel een droom!

Met relaties weet ik het ook nog niet zo. Zo maar even langskomen moet mijn vriend (als ik die heb tegen die tijd) maar niet doen. Dat had je al goed gezien. Ik denk ook niet dat ik met iemand in één huis zou kunnen wonen. Misschien dat een groot huis waar je allebei een eigen verdieping en faciliteiten hebt een uitkomst zal zijn. Maar ook hier denk ik nog helemaal niet echt over na. Bijkomend geluk is hier wel dat ik helemaal niet doorheb dat iemand mij 'leuk vindt', dus ik kan niet uit ervaring spreken!

Ja, en ik moet soms wel eens om mijzelf lachen! Sommige dingen zijn zo bizar als je er achteraf over nadenkt (lompe opmerkingen, omdat ik taal heel letterlijk neem, zijn er legio). Maar aan de andere kant is het ook wel vervelend hoor. Ik kan mijzelf soms aardig in de weg zitten.


Goeie zaak, in jezelf en in je dromen geloven en de kritiek van anderen met een flinke korel zout nemen.

Mensen denken heel vaak dat mensen met een handicap niks kunnen en gaan je dan lager beoordelen als een ander. Als je dat gaat geloven en niks meer probeert dan kom je nooit een stap verder.

Are you nuts??
pi_15104601
Grappig dat je ook op de Vijverberg zit. Ik heb ook een jaar journalistiek gedaan. Maar door mijn "handicap" is dat niks geworden. Achteraf maar goed ook trouwens, want het is helemaal geen baan of studie voor mij. Het was toen gewoon wat me het minst slecht leek..

Enneh.. over die elektrische kookplaten gesproken..
Jij woont toch niet toevallig op de Hartenberg?

pi_15104990
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:38 schreef sushi-nori het volgende:
Als het goed is, ben je hiervoor zo'n tien euro kwijt.
Daarvoor kun je wel met z'n vieren goed eten.
1. Zet een grote pan klaar
81. Af en toe roeren
Juist. Pizza bestellen dan maar?
  woensdag 3 december 2003 @ 00:36:05 #41
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15105767
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 22:06 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Mijn omgeving gaat echt heel goed met mij om hoor. De meeste mensen die ik ken weten niets van mijn autisme, en vinden me hoogstens heel erg vreemd.. Maar goed, ik wil ook een zo normaal mogelijk leven leiden, en tot nu toe gaat het best oké. De mensen die er echt iets van af moeten weten weten het ook, en dat geeft me wel de kans om bij die mensen een beetje meer mijzelf te zijn. Spontaan naar de stad gaan is idd een verkeerd plan voor mij, maar als ik al naar de stad ga doe ik dat met iemand die weet van mijn handicap (tja zo noem ik het maar). Zo lukt het meestal wel. Ze zijn eigenlijk heel lief voor me.

Nee, een sleur is het niet echt, een strikt leven leiden. Wel heb ik soms het idee dat ik eens iets totaal anders wil gaan doen (zoals gewoon in de trein gaan zitten naar Groningen ofzo, ja, dat is al heftig!) maar als ik dan even rationeel blijf weet ik dat dat niet zo'n goed plan is. Het idee om naar Groningen te gaan schrijf ik dan op en plan ik echt op een ander moment. Zo doe ik wel genoeg verschillende dingen hoor. Ik vind het bijvoorbeeld tof om musea te bezoeken.


Je zal een goeie crimineel kunnen woorden. Want in de gevangenis is het niks anders dan stikte regels. Perfect voor jou

Maat je zegt zelf in de trein springen om naar groningen te gaan. Waarom doe je dat dan niet? Waarom ga je niet gewoon eens in tegen AL je eigen regels en gewoontes. Is het gewoon angst dat het mis gaat?? Of angst dat je de controle verliest over het geen wat je doet. En het geen wat je mee gaat maken? Want dat is het eigelijk als ik het zo lees. Op het moment dat je geen hou vast hebt aan je schema. Raak je min of meer in paniek om het zo even te zeggen. Waar door je dus dingen gaat vergeten.

Ik vind het overgens leuk om te lezen hoe jij probeerd een normaal leven te hebben. En wat je zoals ik lees ook heel goed lukt. Ik vind het ook knap dat ondaks je strakke regelmaat moet hebben. Toch gaat voor je droom baan. Waar van niet zeker is of je die baan ooit gaat krijgen. Want dat zal extreem moeilijk gaan worden denk ik.

Maar nog even terug komen op dat Groningen verhaal en de trein. Waarom zou je dat willen? Omdat je eigelijk moe word van je zelf omdat je van je zelf zo strikt moet leven? Of is het omdat je eigelijk toch stiekum wil proberen om te kijken wat er gebeurd. In de hoop dat het eigelijk goed gaat?

En dan nog 1 vraag. Ja ja. Hoe is het in je jeugd gegaan? Heb je hier erge last van gehad. Of weet je eigelijk niet beter? Spreek wel van jeugd maar weet niet eens hoe oud je bent schat rond de 20?

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_15108081
quote:
Op woensdag 3 december 2003 00:36 schreef ook_gek het volgende:

[..]


Op Fok! ben je ook niet heel erg anders dan in Reallife he, altijd aan het woord

Ontopic; Ik vind het ook knap dat je doorzettingsvermogen hebt; ik ken nog een paar lui met afwijking en die zijn toch net ff ietsjes minder terecht gekomen omdat ze GEEN doorzettingsvermogen / geen doel voor ogen hadden!

Ofwel: voor Oxymoron

Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  woensdag 3 december 2003 @ 09:01:58 #43
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15108425
quote:
Op woensdag 3 december 2003 08:33 schreef Ballebek het volgende:

[..]

Op Fok! ben je ook niet heel erg anders dan in Reallife he, altijd aan het woord

Ontopic; Ik vind het ook knap dat je doorzettingsvermogen hebt; ik ken nog een paar lui met afwijking en die zijn toch net ff ietsjes minder terecht gekomen omdat ze GEEN doorzettingsvermogen / geen doel voor ogen hadden!

Ofwel: voor Oxymoron


Ja ja
Vind het reuze interesant dit
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 3 december 2003 @ 18:49:30 #44
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15123306
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 23:46 schreef sushi-nori het volgende:
Grappig dat je ook op de Vijverberg zit. Ik heb ook een jaar journalistiek gedaan. Maar door mijn "handicap" is dat niks geworden. Achteraf maar goed ook trouwens, want het is helemaal geen baan of studie voor mij. Het was toen gewoon wat me het minst slecht leek..

Enneh.. over die elektrische kookplaten gesproken..
Jij woont toch niet toevallig op de Hartenberg?


Nee, niet bepaald nee.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 3 december 2003 @ 19:18:30 #45
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15124044
quote:
Op woensdag 3 december 2003 00:36 schreef ook_gek het volgende: Waarom ga je niet gewoon eens in tegen AL je eigen regels en gewoontes. Is het gewoon angst dat het mis gaat?? Of angst dat je de controle verliest over het geen wat je doet. En het geen wat je mee gaat maken? Want dat is het eigelijk als ik het zo lees. Op het moment dat je geen hou vast hebt aan je schema. Raak je min of meer in paniek om het zo even te zeggen. Waar door je dus dingen gaat vergeten.
Nou, wanneer ik dus (om even dat voorbeeld van de trein naar Groningen te gebruiken) zonder enige voorbereiding zo'n actie zou doen, zou ik er absoluut niet van kunnen genieten. Het zou een verschrikkelijke dag worden waardoor ik doodmoe word. Geen goed plan. Wanneer ik me voorbereid op zoiets door reisschema's te maken en te bedenken wat ik allemaal door het treinraampje zal gaan zien heb ik 1) de voorpret 2) een leuke dag omdat ik me dan meer kan ontspannen. De prima oplossing dus.
quote:
Toch gaat voor je droom baan. Waar van niet zeker is of je die baan ooit gaat krijgen. Want dat zal extreem moeilijk gaan worden denk ik.
Ja, mijn docenten kijken ook met verbazing naar alle dingen die goed gaan. De dingen die ik voor school maak zijn erg goed, zeggen ze. Ik hoop dat ik ook na het halen van mijn propedeuse door mag gaan.
quote:
Maar nog even terug komen op dat Groningen verhaal en de trein. Waarom zou je dat willen?
Nou, reizen met de trein is één van de dingen die ik heel leuk vind om te doen. Daarom .
quote:
En dan nog 1 vraag. Ja ja. Hoe is het in je jeugd gegaan? Heb je hier erge last van gehad. Of weet je eigelijk niet beter? Spreek wel van jeugd maar weet niet eens hoe oud je bent schat rond de 20?
Mijn jeugd is eigenlijk best goed gegaan, als je ziet welke problemen ik nu allemaal heb. Er zijn altijd wel dingen geweest die lastig gingen, maar dat het autisme was zijn we pas later achter gekomen (rond mijn 12de ongeveer). Je zou kunnen zeggen dat ik niet beter weet ja. Want ik ben altijd al zo geweest, met mijn vreemde dingen enzo. Maar dat er een naam voor was heeft veel geholpen. Toch heb ik op drie middelbare scholen gezeten en heb ook steeds korte perioden uit huis gewoond.
Ik ben trouwens 18,7 jaar, dus van jeugd kan je nog wel spreken hoor.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  woensdag 3 december 2003 @ 19:20:14 #46
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_15124079
quote:
Op woensdag 3 december 2003 09:01 schreef ook_gek het volgende:
Ja ja
Vind het reuze interesant dit
Grappig hoor. Want veel andere topics waarin het woord autisme voorkomt worden bash-topics waar meteen weer een slot op moet. Fijn dat het nu wel anders kan.
*helemaal blij wordt van jullie positieve reacties!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_15130389
quote:
Op woensdag 3 december 2003 18:49 schreef Oxymoron het volgende:
Nee, niet bepaald nee.
Niet boos worden, ik bedoel natuurlijk niet als "gehandicapte", maar als student!

Ik heb zelf een jaar op de Hartenberg gewoond toen ik journalistiek studeerde in Ede. Ze verhuren overtollige kamers van de zusterflat aan studenten van de Vijverberg.
Veel studenten van de Vijverberg huurden daar goedkoop een kamer, en er zijn daar alleen maar elektrische kookplaten, zodoende.

pi_15131901
quote:
Op woensdag 3 december 2003 19:20 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Grappig hoor. Want veel andere topics waarin het woord autisme voorkomt worden bash-topics waar meteen weer een slot op moet. Fijn dat het nu wel anders kan.
*helemaal blij wordt van jullie positieve reacties!


Weet je wat? Dan ben IK blij dat jij er blij van wordt dat wij zo non bashing reageren
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_15133050
pst! Het recept hierboven is mooi, maar ik zie nergens staan hoe hoog het gas/fornuis moet staan! (niet om te zeiken hoor, maar wel handig om te weten)
pi_15135356
quote:
Op woensdag 3 december 2003 23:55 schreef Annastacia het volgende:
pst! Het recept hierboven is mooi, maar ik zie nergens staan hoe hoog het gas/fornuis moet staan! (niet om te zeiken hoor, maar wel handig om te weten)
Nou, als je het echt wilt weten; hier staat hij op ongeveer 1 meter 21. Maar ik ben lang, dus het kan zijn dat hij in andere huizen lager moet staan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')