quote:
Op maandag 1 december 2003 19:08 schreef Mistix het volgende:
ik gelukkig nog nooit. ben ook niet nieuwsgierig naar hoe het voelt
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.
quote:probeer nog eens:
Op maandag 1 december 2003 19:11 schreef Mistix het volgende:[..]
gemept
U hebt gezocht op gemept:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.
quote:geslagen
Op maandag 1 december 2003 19:12 schreef _The_General_ het volgende:[..]
probeer nog eens:
U hebt gezocht op gemept:
quote:
Op maandag 1 december 2003 19:13 schreef Mistix het volgende:[..]
geslagen
U hebt gezocht op geslagen:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands
quote:Open dan geen topic
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies
quote:te laat
Op maandag 1 december 2003 19:15 schreef Bronek het volgende:
U hebt gezocht op geslagen:Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies
slaan1 (onov.ww.)
1 met de hand of iets anders min of meer snel bewegen
2 min of meer abrupt in de genoemde positie of toestand raken
3 door stoten of slagen geluid voortbrengen
slaan2 (ov.ww.)
1 met een of meer snelle bewegingen raken => iem. een opduvel geven, uithalen
2 (een dam- of schaakstuk) door een bepaalde zet van het bord verwijderen
3 (geluid) voortbrengen
4 met slaande bewegingen bewerken
5 met slaande bewegingen in de genoemde positie of toestand brengen => drijven
6 met slaande bewegingen maken
7 met zwaaiende bewegingen in de genoemde positie of toestand brengen
8 met zwaaiende bewegingen maken
9 (een prestatie) overtreffen [Belg., niet alg.] [Belg., niet alg.]
slaan op (ww.)
1 gaan over, betrekking hebben op [grof] [grof]
quote:Voltooid deelwoorden komen ook niet voor in de Dikke v. Dale...
Op maandag 1 december 2003 19:15 schreef Bronek het volgende:
U hebt gezocht op geslagen:Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies
quote:Ik zie het :-)
Op maandag 1 december 2003 19:15 schreef _The_General_ het volgende:[..]
te laat
Maaar het is slaan -> volt. werkwoorden accpt hij niet!
Dus pak je de stam maar
quote:inderdaad
Op maandag 1 december 2003 19:16 schreef Bronek het volgende:[..]
Ik zie het :-)
Maaar het is slaan -> werkwoorden accpt hij niet!Dus pak je de stam maar
zo weer een kansloos topic nog kanslozer gemaakt
oh ja en later had ik hetzelfde op de weg, bijna in botsing met medefietser dus ik hard remmen, vloog 2 meter door de lucht, gelukkig iets naar rechts zodat ik in de bosjes terechtkwam. Het scheen er leuk te hebben uitgezien maar als ik met mn kop op het asvalt kwam ipv die bosjes was t wat minder leuk geweest
quote:na veel onderzoek in de dikke van dalen zijn we er achter gekomen dat de Ts het nederlandse woord SLAAN bedoelde in plaats van VALLEN
Op maandag 1 december 2003 19:18 schreef Armin het volgende:
ik heb wel ns een mountainbike gekocht op Adam centraal, maar alleen de voorrem werkt en niet zo'n beetje ook. Toen ik opeens moest remmen omdat de trein toch al iets dichter bij was dan ik dacht, flikkerde ik vooruit, zo'n beetje de rails op met fiets en al. Mn been zat een beetje vast dus snel lostgeraakt, fiets bij elkaar gegraaid en terugspringen voordat de trein eraan kwam. Dan schrik je toch effe....oh ja en later had ik hetzelfde op de weg, bijna in botsing met medefietser dus ik hard remmen, vloog 2 meter door de lucht, gelukkig iets naar rechts zodat ik in de bosjes terechtkwam. Het scheen er leuk te hebben uitgezien maar als ik met mn kop op het asvalt kwam ipv die bosjes was t wat minder leuk geweest
wel fijn dat je niet erg gewond was
quote:kans·arm (bn.)
Op maandag 1 december 2003 19:17 schreef _The_General_ het volgende:[..]
inderdaad
zo weer een kansloos topic nog kanslozer gemaakt
Nu ontopic graag!!!!!!
quote:oh ik noem dat gevallen.
Op maandag 1 december 2003 19:11 schreef Mistix het volgende:[..]
gemept
maar ja ik ben op mijn bek gemept een keer, vol met de vuist tegen mijn smoeltje
en ik ging compleet gestrekt en zag sterretjes .
het voelde eigenlijk vooral verdoofd erna
het eerste wat ik deed, was mijn tanden checken..zitten ze nog vast..okay dan, niets aan de hand..behalve dan dat mijn neus bloedde als een rund
en op mijn bek gevallen ook, met een vrijwel eender resultaat
Aardige schaafplek op mijn knie en een bebloede hand.
Gelukkig heb ik nu een auto en val dus nooit meer om
quote:ik herhaal:
Op maandag 1 december 2003 19:22 schreef UFOtje het volgende:
Afgelopen donderdag nog!
Het was s'morgens een beetje erg glad in de bocht, ik remde en voelde meteen mijn hele fiets onder mij vandaan schuiven.Aardige schaafplek op mijn knie en een bebloede hand.
quote:
na veel onderzoek in de dikke van dalen zijn we er achter gekomen dat de Ts het nederlandse woord SLAAN bedoelde in plaats van VALLEN
quote:
U hebt gezocht op slaan:RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
slaan1 (onov.ww.)
1 met de hand of iets anders min of meer snel bewegen
2 min of meer abrupt in de genoemde positie of toestand raken
3 door stoten of slagen geluid voortbrengen
quote:
U hebt gezocht op muil:RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
muil1 (de ~ (m.), ~en)
1 bek van een dier
2 [inf.] mond [inf.] [inf.] [grof]
quote:
U hebt gezocht op vallen:RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
val·len (onov.ww.)
1 met een zekere snelheid door de lucht omlaaggaan tengevolge van de werking van de zwaartekracht
2 plotseling en onvrijwillig op de grond enz. terechtkomen => donderen, donderstralen, duvelen, flikkeren, gestrekt gaan, kukelen, lazeren, mieteren, neerkletteren, ploffen, sodemieteren
3 in de genoemde of bedoelde positie of toestand terechtkomen
4 op de genoemde tijd plaatshebben => plaatsvinden
5 los neerhangen
6 ontstaan, tot stand komen
7 [form.] sneuvelen
8 uitvallen, op de genoemde manier gewaardeerd worden
9 verloren gaan
10 zakken, omlaaggaan
11 (van zeilschepen) van de richting waaruit de wind komt wegdraaien
quote:Dan moet hij dat maar duidelijk zeggen..... ik ga een beetje het hele topic doorlezen zeg!
Op maandag 1 december 2003 19:23 schreef _The_General_ het volgende:[..]
ik herhaal:
[..]
Nee, ik ben nooit echt op mijn bek geslagen.
1 ~~ Of je wel eens door een persoon, op je smoelwerk bent geslagen door een of andere reden!
2 ~~ Of dat je gevallen bent, dan wel niet van het paard dan wel van de stoeprand
quote:
Op maandag 1 december 2003 19:23 schreef Ahum_c het volgende:[..]
MAAR, wij bedoelen hier altijd met getieft=vallen, en dat heb ik wel een keertje gedaan ja, op me muil gevallen.
[..]
[..]
quote:Omdat je niet zo actief bent of slaperig en maybe wel tutterig jij sloompie!
Op maandag 1 december 2003 19:26 schreef Ahum_c het volgende:
Grr waarom reageer ik nou altijd zo verdomd sloom
sloom (bn.)
1 suf, niet actief => slaperig, tutterig
sloom·pie (het ~ (m.), ~s)
1 [inf.] slome
[Dit bericht is gewijzigd door Bronek op 01-12-2003 19:29]
quote:Zoon kleine, ik ook al!
Op maandag 1 december 2003 19:29 schreef Conflict het volgende:
o over slaan: Nee, nog nooit op mijn bek. Wel heb ik laatst een aanvaring gehad met een chinees, kan je beter aan hem vragen dan
quote:gevallen of geslagen? Beetje enigszins begrijpelijk nederlands is nooit weg
Stond iemand heel hard op in te trappen namelijk.
quote:Nee dat is lekker.. dronken in de auto
Op maandag 1 december 2003 19:23 schreef Conflict het volgende:
Ik pleurde altijd van mijn fiets af als ik uit was gegaan
Dat heeft me heel wat breuken en kneuzingen gekost. Het ergste was het verliezen van een serie voortanden nadat ik de stroeprand een kusje had gegevenDat maakt best veel rommel, de tanden hebben ze in 1000 splinters uit mijn verhemelte gevist met een pincet.
Gelukkig heb ik nu een auto en val dus nooit meer om
quote:LEER SPELLEN
Op maandag 1 december 2003 19:38 schreef Bronek het volgende:
LEEEEEES DE TOPIC!
quote:Nee, wel d'r in gerocheld
quote:jammer zeg, ik wil wel helpen hoor? je moet immers openstaan voor nieuwe ervaringen enzo
als ik t al over tiefen heb, dan tief ik van mn fiets, en ja, is wel eens gebeurd, erg gaaf en stoer
quote:*eensch is
Op maandag 1 december 2003 20:19 schreef Damzzz het volgende:
Op de bek tiefen is toch gewoon op de bek gaan of niet? Ik zie hier meerdere reacties (incluis TS) die zeggen dat tiefen slaan is. Maar volgens mij zit je dan mis
Maar ja TS is de baas, en die schijnt maar van alles te kunnen bedoelen zonder daar een duidelijke topictitel bij te hoeven verzinnen Modjes!!!!!! titelchange? Asjeblieieieieieieieief?????
quote:tyfen is een modewoord, dat kan je op verschillende manieren opvatten. Nou ja het kleine verbreding van het topic kan ook geen kwaad
Op maandag 1 december 2003 19:19 schreef _The_General_ het volgende:[..]
na veel onderzoek in de dikke van dalen zijn we er achter gekomen dat de Ts het nederlandse woord SLAAN bedoelde in plaats van VALLEN
wel fijn dat je niet erg gewond was
gewond totaal niet behalve een bekneld been, maar als je op de rails ligt in de knoop met je fiets en je ziet de trein op je afkomen schrik je wel ff, die trein remde niet eens af realiseer ik me opeens, behalve het normale voorremmen voor het station .
vraag me af waarom iemand niet remt als er iemand op t spoor ligt, niet al te ver voor de trein
quote:remweg van trein is erg lang, machinist had waarschijnlijk geen zin om de passagiers ook nog eens op te schrikken door opeens te beginnen met remmen
Op maandag 1 december 2003 20:45 schreef Armin het volgende:[..]
tyfen is een modewoord, dat kan je op verschillende manieren opvatten. Nou ja het kleine verbreding van het topic kan ook geen kwaad
gewond totaal niet behalve een bekneld been, maar als je op de rails ligt in de knoop met je fiets en je ziet de trein op je afkomen schrik je wel ff, die trein remde niet eens af realiseer ik me opeens, behalve het normale voorremmen voor het station .
vraag me af waarom iemand niet remt als er iemand op t spoor ligt, niet al te ver voor de trein
quote:Aha dus de term *optiefen* komt eigenlijk uit de verbasterde language pack voor Micorsoft Word, uit het menu "Bestand > Optiefen" wat dus niet eens *sluiten* maar gewoon *opslaan* betekent.
Op maandag 1 december 2003 19:19 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Er wordt me een hoop duidelijk op zo'n avond als deze.....
Keer recht op mijn bek geslagen, zag het niet aankomen en was dronken. Geen pijn maar wel een dikke lip, tand door de lip, en stukjes tand in mijn mond.
Ik had een paar bakkies te veel op. En toen ging ik met mijn fiets onderste boven. Wondje op mijn voorhoofd. Pleister gekregen van een maat want ik was daar.
Nou ik gewoon mijn nest in en de volgende dag kwam ik erachter dat ik het eigenlijk gelijk had moeten laten hechten. Het gevolg is een littekentje en een policy waarin ik eerst vijf weken niet gedronken heb en nu al weer vier andere weken lang vier bier als maximum hanteer op een zaterdagavond.
Gelukkig herstelde het heel snel en was de puinhoop na een week al grotendeels verdwenen. Wel een lekkere actie zo een week voor je eigen verjaardag:
Slechts een kleine korst boven mijn wenkbrauw na een week.
Ergste kwetsuur was een afgebroken koppelingshendel in m'n rechterbil. Paar cm ernaast en ik was ontmaagd geweest .
quote:Zeg je er even bij dat je stuikelend CNN over ging ?
Op maandag 1 december 2003 22:25 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik heb ooit op CNN een staaltje Oud-Hollandsch tieften gedemonstreerd.
Pardon ..... ik reageer te snel
quote:Nou vooruit..... tieftend over de trambaan dan......
Op maandag 1 december 2003 22:26 schreef ondeugend het volgende:[..]
Zeg je er even bij dat je stuikelend CNN over ging ?
Jij je zin
hoi zegt
quote:Ja, daar heb ik nog een reportage over gedaan!
Op maandag 1 december 2003 22:25 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik heb ooit op CNN een staaltje Oud-Hollandsch tieften gedemonstreerd.
Ik heb een keer een klap uitgedeeld, maar nooit ontvangen Was zo'n kutautochtoon tijdens het uitgaan op vakantie...
Op schoolreisje een keer uitgegleden van een hek. Punt ervan drong een centimeter of 8 onder m'n oksel m'n lichaam binnen. Milimeter dieper en m'n long was doorboord geweest. (geen druppel bloed toen bdw).
Meest ernstige verwonding tijdens het uit de auto stappen. Stapte half op de stoeprand. Twee maanden thuis met een dikke enkel. Kon geen stap zetten.
Zelfde enkel al eerder uitgerekt tijdens het skaten trouwens (wat ik ook meteen heb afgezworen).
heeft Ben jij wel zich pijn gedaan?
(of weet de VMBO geschoolde TS het verschil tussen eens en is niet eens?)
Ik was aan het crossfietsen en dat rotjoch van een buurjongen vond het zo leuk om een tak in me voorwiel te steken..
Godverdomme, wat was ik pissed Ik heb heel dat rotjoch achterna gecrossed net zolang totdat ie in een vijver viel
Maandje later was ie verhuist...
Deze gebeurtenis staat in me hersens gegrift...
Als ik em nog es tegenkom, de schoft
keihard onderuit bij de eerste meter na het gras.
Als ik trouwens op m'n plaat ga is dat altijd op de fiets, lopend gebeurt het mijn echt zelden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |