Rock on
Interessante quotes uit het vorige topic:
quote:
Als je echt een uitdagende piste wilt hebben dan moet je die doen. Zijn daar al mensen dood gegaan tijdens pogingen.
quote:
Dat filmpje van JP is dan ook echt helemaal de max. Hele vette humor gewoon. Die tanden op het einde.Daar ben ik nu nog lyrisch over. Die kerel is trouwens echt goed. Damn, die slides van hem zijn echt ge-wel-dig! Alleen wel een vreselijke patser. Tjek zijn foto maar eens op www.forum-snowboards.com
... I wanna rock, ROCK!!!!!!!!!!!!!!...
quote:
ik vroeg me trouwens af, is het een beetje te doen om zelf een (simpele) print op je board te verven? ik heb nl een heel simpel goed logo, dat ik heeeeeeeeel graag op mijn board wil. (logo is rood/zwart, en board is zwart, dus hoef alleen het rood erbij te doen).
[Dit bericht is gewijzigd door 360sjors op 01-12-2003 13:25]
quote:Ik ben maar even zo vrij om mezelf te quoten
ik vroeg me trouwens af, is het een beetje te doen om zelf een (simpele) print op je board te verven? ik heb nl een heel simpel goed logo, dat ik heeeeeeeeel graag op mijn board wil. (logo is rood/zwart, en board is zwart, dus hoef alleen het rood erbij te doen).
quote:
Als je geen coole print op je plank hebt staan dan zorg je er toch voor dat je die er zelf op zet? Mijn Stardust is geen schoonheid, maar als ik op tijd terug in NL ben spuit ik de bovenkant over voordat ik deze winter naar de Alpen vertrek.
Schijnt vrij eenvoudig te zijn: waterproof schuren (fijne korrel), afnemen met water en amoniak en dan spuiten met autolak! Met je 'eigen' print ben je ook nog eens extra True.Overigens, Burton schijnt standaard mallen te hebben, waardoor het wel erg eenvoudig wordt om je plank te 'customizen'!
btw sjors, kut van et geld joh...
En als je terug ben van stage(?denk ik ) maybe keer boarden?
[Dit bericht is gewijzigd door Thermo op 01-12-2003 14:02]
quote:dat had ik ook al bedacht
Op maandag 1 december 2003 13:01 schreef XL het volgende:[..]
Niet aan de onderkant van je board verven
Er heeft in dit topic of in het vorig een verhaal gestaan over het aanpassen van prints. Burton schijnt daar zelfs kits voor te leveren. Ik weet niet meer wie degene was wie hier verstand van had? Iemand?
maar waterproof schuren en dan autolak.. klinkt makkelijk...
moet je nog een bepaalde soort autolak gebruiken.. ivm aggressieviteit van de lak?
is het trouwens ook mogelijk een oude print eraf te schuren. vindt het plaatje op mijn duotone maar matig (maar board wel lekker*))
Mja, ik zou het toch gewoon proberen eigenlijk, als het gaat barsten, zet je er voor volgend seizoen weer een andere print op
...I wanna rock, ROCK!!!!!...
Misschien niet helemaal de oplossing maar het is een stuk makkelijker en minder werk dan wat hierboven wordt besteden.
Daarnaast wordt je board er volgens mij niet echt mooier op. Tenzij je het goed kan natuurlijk.
Ik waag me er iig niet aan omdat ik denk dat ik mijn board zou verprutsen
daarnaast is het met die nieuwe Nemesis niet echt nodig want ik vind dat ie wel een kewle print heeft.
maar goed, dudes die besluiten om het wel te doen. Post je resultaat!!!
Heb altijd wel diep respect voor mensen met een eigen creatie
Trouwens, woensdag nog ffies naar Neues
quote:'t is maar geld.. Verdien gelukkig wel aardig met deze stage, maar goed, wel zonde idd. In ieder geval is er een boze brief de deur uit naar de directie van het hotel, dit is natuurlijk een perfecte aanleiding om wat te gaan rellen
Op maandag 1 december 2003 13:56 schreef Thermo het volgende:
* Thermo besteld wat boarddvd's om de komende maand door te komen zonder poeder
btw sjors, kut van et geld joh...En als je terug ben van stage(?denk ik
) maybe keer boarden?
..en ik hou me altijd aanbevolen voor een dagsken boarden
3x op vakantie, dat doe je trouwens wel goed gangster! Ik heb nu 2 weken gepland (Val Thorens, Kitzbuhel), die 3e keer zou erg mooi zijn, maar het is maar afwachten hoe het met tijd/geld zit. Ik ga komende zomer een maand door de VS cruisen, zal ook geen cheap grapje zijn!
quote:Als je dan met mij zou zijn zou je pas weer bevrijd worden als ik alle resterende poeder had bereden
Btw dude, The powDer is mine!
Niks beters dan met me kop in et sneeuw wachten totdat iemand me eruit trekt![]()
quote:We zullen zien hoe het uitpakt, indien je gelijk hebt met dat barsten dan board ik gewoon een seizoen voor lul
Op maandag 1 december 2003 14:29 schreef NoComment het volgende:Mja, ik zou het toch gewoon proberen eigenlijk, als het gaat barsten, zet je er voor volgend seizoen weer een andere print op
quote:Dat van dat blanco board had je verteld idd, ik had nog wat gezocht maar kon er niets over vinden. Ach, ik maak mijn eigen mallen wel
Op maandag 1 december 2003 14:30 schreef beerke het volgende:
Ik weet dat Burton een paar jaar terug een blanco board had uitgebracht waar ze gratis spuitmallen bij leverde. Zo kon de gebruiker zijn eigen persoonlijke board maken.
Die spuitmallen waren ook te downloaden van hun internetsite. Echter, ik kan ze op dit moment niet vinden. Ik weet dus niet of ze er nog zijn. Probeer maar eens via google iets te zoeken.
En uiteindelijk willen we hier wel het resultaat van je print zien he. Want daar zijn we natuurlijk wel benieuwd naar....I wanna rock, ROCK!!!!!...
quote:www.uncle.nl
Op maandag 1 december 2003 15:15 schreef 360sjors het volgende:[..]
't is maar geld.. Verdien gelukkig wel aardig met deze stage, maar goed, wel zonde idd. In ieder geval is er een boze brief de deur uit naar de directie van het hotel, dit is natuurlijk een perfecte aanleiding om wat te gaan rellen
..en ik hou me altijd aanbevolen voor een dagsken boarden
![]()
3x op vakantie, dat doe je trouwens wel goed gangster! Ik heb nu 2 weken gepland (Val Thorens, Kitzbuhel), die 3e keer zou erg mooi zijn, maar het is maar afwachten hoe het met tijd/geld zit. Ik ga komende zomer een maand door de VS cruisen, zal ook geen cheap grapje zijn!
[..]Als je dan met mij zou zijn zou je pas weer bevrijd worden als ik alle resterende poeder had bereden
[..]
( geen spam gozers roelen gewoon
)
En als je in de buurt van eindhoven bent en je verveelt je , board op je rug doen en dan proppen we wat zooi in me auto en rijden naar peer
quote:Prijs (richtlijn) ¤349, dat is best schappelijk als ik zo snel zie wat ze daarvoor bieden. Ditzelfde bedrag was ik overigens kwijt voor de reis naar Val Thorens komende Januari (incl. uitbreiding Trois Vallees). Minder duur dan Ripstar (maar dat is ook niet helemaal te vergelijken heb ik het idee).
Op maandag 1 december 2003 15:45 schreef Thermo het volgende:[..]
www.uncle.nl
Check last snow camp, als je je verveel ga meeEn als je in de buurt van eindhoven bent en je verveelt je , board op je rug doen en dan proppen we wat zooi in me auto en rijden naar peer
..En toevallig valt die datum net na m'n verjaardag, ouderlijke bijdrage moet dan wel te regelen zijn
Het valt me op dat de snowboard topics steeds sneller gaan Zou het weer winter worden?!?!
quote:
Op maandag 1 december 2003 16:05 schreef 360sjors het volgende:
Het valt me op dat de snowboard topics steeds sneller gaanZou het weer winter worden?!?!
quote:Dubbelposten en off-topic slowchat... dan wil het topic wel vooruit
Op maandag 1 december 2003 16:11 schreef 360sjors het volgende:
-edit- dubbelpost
Ik ben trouwens op zoek naar een muts om mee te boarden. Echter ik heb wel eisen, ik wil namelijk een rode muts met een witte plus in het midden. Een muts met de Zwitsere vlag dus. Ik heb niet echt de hoop zo'n muts te vinden, maar ik post het toch. Misschien heeft iemand ze wel al eens gezien?
Sinds vrijdag is 1080 Avalanche op de Nintendo Gamecube uit. Een snowboardgame dus, nu ben ik geen echte gamer. Dit spel wilde ik toch wel hebben, omdat het om snowboarden gaat maar ook zeker omdat je er Zelda
bij krijgt. Afgelopen koopzondag dus op het fietsje naar Bart Smit en nu ben ik de trotse bezitter van deze snowboardgame. Hij is erg leuk... veel aandacht voor details! Als je snowboarder valt bijvoorbeeld zit hij ook echt onder de sneeuw. Naarmate je harder snowboard valt deze sneeuw weer van je af. Als de sneeuwcondities wijzigen verandert ook het gevoel en de snelheid. Zo heb je minder controle, maar kun je harder over ijs. Je hebt redelijke snelheid en veel controle over geprepareerde pistes. Je gaat langzaam, stuurt zwaar en je hebt een vette spray als je offpiste gaat. Er zijn aardig wat rails of attributen die je als rail of kicker kunt gebruiken zodat je de piste ook als speeltuin kan benaderen. Het snowpark van Whistler-Blackcomb (wat schijnbaar door Nintendo gesponsord wordt) is nagebouwd in de game. Maar als het snowpark van Whistler er echt zoooo vet uitziet, dan wil ik toch Freestyle les en naar Whistler
. Dat laatste wil ik sowieso (naar Whistler dus). De graphics van de game zijn ruim in orde... Vooral de mooie dag/nacht zonlicht effecten.... De soundtrack bij de game bestaat uit onbekende nummers, zoals altijd bij Nintendo. Het klinkt echt wel lekker, er zit in ieder geval een heel erg relaxt deuntje in... klinkt een beetje als AIR. Ik moet nog uitzoeken van wie het echt is... De rest is een beetje rock en emo-rock achtig. Kortom ik vind het een echte aanrader, perfecte snowboardgame!
Mensen nog 25 dagen en dan ga ik al.. nou nog proberen geld te scoren voor een 2e keer
quote:Dat blijkt niet zomaar te werken voor topics...
Op maandag 1 december 2003 17:22 schreef Zebigboss het volgende:
En waarom is er niet zo'n superman icoontje gekomen op dit topic ?
Volgende keer weer proberen
Ik zit alleen een beetje met die zwarte achtergrond... Denk dat het wel lastig is om dan mooie "randen" te krijgen. Misschien dat dan dus maar een ander kleurtje Dan kan ik met rode & groene benzinestift wellicht nog wat "bijkleuren"
quote:Op zich wel een stoer id...
Op maandag 1 december 2003 18:28 schreef 360sjors het volgende:
Ik heb even wat zitten tekenen (je zou het ook krassen kunnen noemen, zo'n ster ben ik niet met kleurtjes in mijn handen) en zo iets mag het wel worden:
Ik zit alleen een beetje met die zwarte achtergrond... Denk dat het wel lastig is om dan mooie "randen" te krijgen. Misschien dat dan dus maar een ander kleurtje
Dan kan ik met rode & groene benzinestift wellicht nog wat "bijkleuren"
Het heeft wel wat
btw XL, ziet er idd wel kewl uit die game. Alleen heb ik geen Gamekubus
En is er nog steeds geen fatsoenlijke snowboardgame op de PC. Tenminste.... je heby natuurlijk Supreme Snowboarding maar das alweer 2 jaar oud. en als ik dan Amped 2 zie op de X-box en 1080 op de Gamecube, dan krijg ik toch de kriebels. Vooral Amped omdat ik die al gespeeld heb. Wat een vette game is dat geworden.
btw Is het in 1080 nog altijd zo dat je in de lucht een trick doet en dat je na die trick nog in lucht kunt hangen zonder iets te doen.
Bijvoorbeeld van een schans gaan, in de lucht hangen, trick doen en dan nog een keer in de lucht hange en daarna pas landen.
Dat vond ik bij 1080 op de N64 altijd nogal irritant omdat het totaal niet realistisch over kwam.
btw Nintendo is altijd geniaal met de omgevingen
* Komakie installeert Supreme Snowboarding nog maar een keer....
Misschien niet zo heel realistische maar wel heel lekker om te spelen en de graphics zijn super
Maar goed, het lijkt mij verstandiger om een discussie over deze game elders op dit forum te voeren. Want ja, ik lul toch liever over het echte werk hier.
Dus terug naar de prints die je voor je eigen snowboard wilt ontwerpen. Want ik moet zeggen dat die van 360sjors er wel cool uit ziet, maar ik zou hem toch niet op mijn board zetten.
Oh ja, wat ik mij vanavond bedacht. Zijn er hier mensen op het forum die echt flink verstand hebben van belag? En dan met name belag dat beschadigd is! Ik noem een willekeurig voorbeeld, zeg... onder de "nose" van je board is ongeveer ter grote van een strijkijzer al het belag weggesmolten tot op de houtkern. Die is overigens nagenoeg niet beschadigd. Is dat te maken, wat kost het en nog meer handige info! Vraag er verder maar niet na, want het ligt nogal gevoelig
...het had iets te doen met een kat en een strijkijzer vorige winter....
quote:Zolang het over snowboardgames gaat en niet over games vind ik dat de discussie best hier gevoerd mag worden. Het realisme in 1080 is trouwens niet zaligmakend hoor, tenminste ik heb nog nooit iemand over een betonnen parkeergarage zien boarden. Af en toe is de pistekwaliteit ook als een Oostenrijkse dalafdaling vroeg in december (veel, zeg gerust alleen gras). De tricks die je kunt uitvoeren zijn wel realistisch, wat Komakie aanhaalde kan. Je kunt een trick pas inzetten als je al een tijdje in de lucht hangt. Dan ben je echter wel gegarandeerd te laat voor een goede landing. Je mist dan de snelheid van de afzet. Je kunt het dus proberen, maar je haalt er geen voordeel mee omdat je valt bij de landing.
Op dinsdag 2 december 2003 00:27 schreef beerke het volgende:
SSX 3 is ook voor niet-snowboarders een hele vette game. Het is dan ook voor een bredere doelgroep gemaakt. Dat is iets wat je aan die gasten bij EA wel over kunt laten.
1080 Avalanche en Amped 2 zijn echt games die alleen interessant zijn voor mensen die de sport al een warm hart toedragen. Puur en alleen vanwege het realisme dat erin verwerkt is. Ik hoop dan ook dat ik aanstaande vrijdag de controller van mijn broertje's cube in de hand kan nemen om deze game eens aan een eerste test te onderwerpen.Maar goed, het lijkt mij verstandiger om een discussie over deze game elders op dit forum te voeren. Want ja, ik lul toch liever over het echte werk hier.
SSX3 is er ook voor de Gamecube, maar de titel spreek me minder aan. Mede doordat snowboarders tijdens een trick hun voeten uit de binding kunnen halen en er terug in doen.... Dan ga je flowbindingen wel heel erg romantiseren . Daarbij zijn de sprongen wel zo verschrikkelijk mega, dat de lol er voor mij waarschijnlijk wel af is. Bij 1080 kan ik nog niet eens tricks uitvoeren die ik in het echt wel al gezien heb. Ik heb dan ook nog niet zo heel veel tijd gehad om het te spelen.
quote:Vervloek de kat die het op zijn geweten heeft, dat hij moge rusten op de grill van een Opel Kadett. Maar achteraf ben je er toch echt wel beter van geworden als ik het goed begrepen heb?
Oh ja, wat ik mij vanavond bedacht. Zijn er hier mensen op het forum die echt flink verstand hebben van belag? En dan met name belag dat beschadigd is! Ik noem een willekeurig voorbeeld, zeg... onder de "nose" van je board is ongeveer ter grote van een strijkijzer al het belag weggesmolten tot op de houtkern. Die is overigens nagenoeg niet beschadigd. Is dat te maken, wat kost het en nog meer handige info! Vraag er verder maar niet na, want het ligt nogal gevoelig...het had iets te doen met een kat en een strijkijzer vorige winter....
Stel dat ie te repareren is, dan Beerke er nog een plankje bij voor het euhm... de slechtere pistes en het stadswallenboarden? (mocht het nog eens gaan sneeuwen hier in NL )
Probleem is alleen, dat ik vrees dat het niet echt te repareren is. Dat heet toch sintered base ofzo? Nu weet ik ongeveer wat sinteren inhoud en als het hetzelfde is als ik denk dan zal het moeilijk zijn om iemand te vinden die het kan. Maar, ik moet donderdag toch de stad in, dan kan ik het meteen vragen (bij intersport of bonk... één van de twee zal het toch wel weten )
46 dagen nog...
quote:Extra board is zeker handig! Het board is ook nog gebruikt om te snowboarden op de stadswallen van Hulst
Op dinsdag 2 december 2003 09:39 schreef NoComment het volgende:
XL, ik denk zomaar dat een extra board altijd wel een keer handig uitkomtStel dat ie te repareren is, dan Beerke er nog een plankje bij voor het euhm... de slechtere pistes en het stadswallenboarden? (mocht het nog eens gaan sneeuwen hier in NL
)
Probleem is alleen, dat ik vrees dat het niet echt te repareren is. Dat heet toch sintered base ofzo? Nu weet ik ongeveer wat sinteren inhoud en als het hetzelfde is als ik denk dan zal het moeilijk zijn om iemand te vinden die het kan. Maar, ik moet donderdag toch de stad in, dan kan ik het meteen vragen (bij intersport of bonk... één van de twee zal het toch wel weten
)
46 dagen nog...
Hoe zit dat hier eigenlijk, we rakelen het nu toch een beetje op voor Beerke. (Korte introductie --> Beerke ging zijn board waxen, strijkijzer stond warm te worden. Beerke ging eventjes nog wat pakken, komt buiten en ziet dat een kat het stijkijzer heeft omgegooid. Dat strijkijzer heeft zich inmiddels door het belag heengeboord... aiaiai. Sorry beerke, maar je moet ermee leren leven ) Logisch gevolg is natuurlijk dat er Wax-trauma's zijn ontstaan.
Wie waxt er hier zelf zijn board en wie laat het doen? Hetzelfde voor slijpen, wie slijpt zelf en wie laat het doen?
quote:Die respect voor deze man!
Een Nederlander heeft een eigen berg gekocht in Zweden. Sinds enige tijd is de Nederlander Erik Daleweij formeel eigenaar van de 426 meter hoge berg Värmullsåsen, in de Zweedse provincie Värmland. Bij de aankoop van de berg was ook een complete "inboedel" inbegrepen; de koop van de 71 hectare grote berg omvat onder meer drie skiliften, een restaurant, een kantoor en een aantal pistenbullies.De man heeft de berg gekocht uit zakelijk belang, met het oog op te verwachten toeristische activiteiten: "Vanaf het begin zag ik het gebied niet alleen als skigebied maar als gebied voor buitenactiviteiten voor zowel de zomer als de winter." Zo is hij nu bezig met de aanbouw van een aantal "stuga's" (blokhutten) aan de voet van de pistes en wordt er een funpark voor snowboarders aangelegd. De man is ook eigenaar van een snowboardshop in Den Bosch en droomt al van het toekomstbeeld: "Wat is er mooier voor een snowboardfanaat dan een eigen 'snowboardberg' te bezitten?"
maar ik doe het zelf heel precies. echt in de rij richten afschrapen, mooi rechter halen. en goed polijsten. als ik het laat doen zie ik een soort van kleine cirkeltjes....
slijpen had iemand mij mee geholpen.
iemand bekend met het volgende santa cruz board?
Weet iemand hiervan het type?
en weet iemand wat voor bord het e-deck van burton is (freeride, freestyle, carve?)
dank
[Dit bericht is gewijzigd door regular op 02-12-2003 15:09]
quote:Volgens mij is het de X-type van SantaCruz, inmiddels niet meer in de 'product line' van dit merk. Is jarenlang een populaire lijn van SantaCruz geweest... De X-type, W-type en C-type waren de freeride, freestyle en all-mountainboards van SantaCruz. Ik weet alleen niet meer welke letter bij welke stijl van boarden hoorde. Het afgebeelde board is ook zeker ouder dan 3 jaar (dat wil niet zeggen dat er langer op geboard is hoor, maar als het drie jaar geleden gekocht is... dan was het destijds een aanbieding uit de oude collecties). Mijn zusje heeft dit board een keer gehuurd, dat maakt het board volgens mij al 5 of 6 jaar oud (ik ben geneigd te zeggen 5). Ik zit even met een gat in mijn geheugen, beer het jaar dat wij in Praloup zaten.... dat was het tweede jaar van jou studie toch? December 2000 dus? Dan zou mijn zus dit board gehuurd hebben in januari 1999... seizoen 98/99 dus.
Op dinsdag 2 december 2003 12:01 schreef regular het volgende:
hey,iemand bekend met het volgende santa cruz board?
Weet iemand hiervan het type?
Ik board ongeveer 3/4 weken per jaar. + nog ongeveer 10 losse dagen. ik laat me board 1x per jaar compleet onderhouden door een winkel.
Tussendoor wax ik em dan meestal gewoon zelf. Overgens doe ik dit bijna nooit uitgebreid maar ffies snel met van die quickwax.
Als ie compleet wordt onderhouden krijgt ie een nieuwe base en worden de kanten geslepen etc.
De kanten hou ik dan zelf bij met me diamantstick.
Ik doe het dus niet altijd zelf. Voornamelijk omdat ik er te lui voor ben en ik er ook niet zo heel veel tijd en ruimte thuis er voor heb.
Bij de opleiding waren een heleboel lui die het zelf deden maar ik vind het ook een beetje overdreven om het allemaal zelf te doen.
Maar goed, als je het zelf doet heeft het ook zo zijn voordelen
quote:Oh ja, de e-deck
Op dinsdag 2 december 2003 16:36 schreef Komakie het volgende:
Geen id over die boards. Ik ken bijna nix van Santa Cruz en dat E-deck van Burton kon ik ook niet zo veel over vinden.
Maar ik heb alleen maar ff heel snel op Burton.com gezocht.
Misschien is het geen goed idee om een board via Marktplaats te kopen als je er zelf niet teveel vanaf weet? Vraag het inderdaad in ieder geval hier even. Laat bij een tweedehandsboard er eigenlijk ook altijd een expert naar kijken.. controle op belag, oxidatie, flex en staalkanten.. het is moeilijk om zonder het te proberen iets over het board te zeggen, maar echt slechte/beschadigde boardjes haal je er op die manier wel tussenuit.
---edit
Leuk topic van vanmiddag trouwens
wintersport in februari/maart,wie gaan er nog meer
[Dit bericht is gewijzigd door XL op 02-12-2003 19:02]
Soms zitten er gebreken in een board die je niet kunt zien. Ligt ook een beetje aan het type board maar goed.
Tuurlijk is een nieuw board wel duurder maar ik heb het id dat mensen die 2dehands boards kopen nog niet echt heel erg serieus met boarden bezig zijn. Die kunnen dan beter een wat minder duur board kopen in de winkel. Dan is het prijsverschil niet echt groot.
Koop een snowboardblad en kijk naar de aanbiedingen die erin staan. Vaak zijn dat dan nog boards van vorig jaar. Maar die zijn nog altijd beter dan 2dehands boards.
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 16:46 schreef XL het volgende:
Leuk topic van vanmiddag trouwens
wintersport in februari/maart,wie gaan er nog meer
quote:Gaaf! Ik moest hier om glimlachen. Jammer dat het topic op slot is, het had er net gezellig kunnen worden...
Op dinsdag 2 december 2003 21:17 schreef Zebigboss het volgende:
Hm ik ga van eind dec. tot bgn. jan. en misschn ook ng in Feb.Dat typt echt veel sneller als je alles afkort
quote:Jij hebt dus bij Blue-tomato gekocht? Mooie shop is dat, alles soepel verlopen, geen problemen gehad? Ik wil wel zo'n goedkoop snowdeck van ze... maar ben toch stiekem altijd wat huiverig voor internetwinkels...
Op woensdag 3 december 2003 09:54 schreef DarkChylde het volgende:
ja kan trouwens bij blue-tomato.at meestal wel voor een leuke prijs een board van vorig seizoen kopen. ik had mijn duotone voor bijna de helft gekocht.
quote:Vet!
Op maandag 1 december 2003 17:09 schreef XL het volgende:
Ik ben trouwens op zoek naar een muts om mee te boarden. Echter ik heb wel eisen, ik wil namelijk een rode muts met een witte plus in het midden. Een muts met de Zwitsere vlag dus. Ik heb niet echt de hoop zo'n muts te vinden, maar ik post het toch. Misschien heeft iemand ze wel al eens gezien?
Maar wel foei-lelijk. Iemand hem al eens gezien met 1 zwitsere vlag in plaats van 726?
[Dit bericht is gewijzigd door XL op 03-12-2003 12:37]
Anders breng je je oma/tante/-vul in- een keer een bezoekje? Die wil dat vast wel breien ofzo
Ik heb net trouwens nog even zitten kijken voor 'een weekend reisje' oftewel donderdag heen en maandagochtend terug zijn... prijzen vallen mee alleen degene waarmee ik wil gaan moet telkens werken of stage gooit wel weer roet in het eten
Trouwens 360Sjors, snowboarden 3e kerstdag is misschien niet zo'n goed idee.. denk maar even aan Kerst+weekend+mensen die iets willen gaan doen met de kerst (dagje uit...) oftewel het zal waarschijnlijk te druk zijn om er een bochtje te draaien... beter niet indoor boarden dus...
(rest van mijn setje bestaat uit drake F60's en salomon maori boots mt42)
ik weiger trouwens mijn bootz/bindingen uit te lenen
heb zoiets van de spullen vormen zich naar je, en staan goed afgesteld. dus
mensen mogen uiterraad best een keertje rijden op mijn boards
hebben jullie dat ook?
quote:Boots zijn mijn maat, daar heeft dus inderdaad niemand iets aan. Van mijn bindingen zit meestal alleen het frame gemonteerd, de stance en setback ken ik uit mijn hoofd. Het bovenstuk van mijn flows zitten er niet op, de bewaar ik apart. De smoes 'afstellingen' gaat voor mij dus niet op. Dan nog mag niemand mijn board, bindingen, schoenen lenen. Alleen wanneer ik er wel bij ben, mag men om te proberen, om een mening te vormen af wat dan ook bindingen en board gebruiken. Ik kan dan ook zelf controleren of er sprake is van materiaalbesef
Op woensdag 3 december 2003 13:39 schreef DarkChylde het volgende:
yepz, alles goed verlopen. geen probs. boardje (duotone stylus 156 2001-2002 model) was perfect. had besteld in nov 2002 gedaan.
een collega van mij heeft gister zijn bestelling binnengekregen (f2 hawk).
weet niet wanneer hij besteld had. maar duurde dacht een a twee weken.(rest van mijn setje bestaat uit drake F60's en salomon maori boots mt42)
ik weiger trouwens mijn bootz/bindingen uit te lenen
heb zoiets van de spullen vormen zich naar je, en staan goed afgesteld. dusmensen mogen uiterraad best een keertje rijden op mijn boards
hebben jullie dat ook?
Als een bekende van mij zou vragen of hij mijn bindingen mag lenen kan hij een doos oude straps van me gaan ophalen bij een vriend van mij. Slechts enkele uren gebruikt, niets mis mee... behalve dat het geen flow is
Trouwens... blue-tomato met een creditcard-betaling gedaan?
Weet trouwens ook iemand wanneer de Denen en de Zweden dit jaar het einde van hun schoolsemester hebben? Met andere woorden, wat is dit jaar de week dat Frankrijk overstroomt met mooie blonde boardende.....
[Dit bericht is gewijzigd door XL op 03-12-2003 14:11]
quote:Ik heb daar 3 weken geleden ook mijn 02/03 F2 board gekocht voor de helft van de prijs. Zeer goede shop, je kunt je parcel checken dus precies zien waar je board zicht bevindt in Europa. Met creditcard betaald, geen enkel probleem. Levering 5 dagen...
Jij hebt dus bij Blue-tomato gekocht? Mooie shop is dat, alles soepel verlopen, geen problemen gehad? Ik wil wel zo'n goedkoop snowdeck van ze... maar ben toch stiekem altijd wat huiverig voor internetwinkels...
quote:hey. niks mis met goede straps
Op woensdag 3 december 2003 14:04 schreef XL het volgende:[..]
Als een bekende van mij zou vragen of hij mijn bindingen mag lenen kan hij een doos oude straps van me gaan ophalen bij een vriend van mij. Slechts enkele uren gebruikt, niets mis mee... behalve dat het geen flow is
Trouwens... blue-tomato met een creditcard-betaling gedaan?
Weet trouwens ook iemand wanneer de Denen en de Zweden dit jaar het einde van hun schoolsemester hebben? Met andere woorden, wat is dit jaar de week dat Frankrijk overstroomt met mooie blonde boardende.....
maar om terug te komen op belangrijke zaken... geef eens antwoord op zijn vraag
wil het ook wel weten. ik moet nog boeken
bring on the blondes
quote:Okay, ik heb het aan een zweedse kennis gevraagd maar hij kon er niet echt een eenduidig antwoord op geven. Ze schijnen daar 5 weken vakantie te hebben die ze in twee keer opnemen doorgaans (3 weken zomer, 2 winter oid). Hij wist me wel te verzekeren dat in de tijd dat ik ga boarden (half feb) er zeker Zweedsen op de piste te vinden zouden zijn
Op woensdag 3 december 2003 16:01 schreef DarkChylde het volgende:
maar om terug te komen op belangrijke zaken... geef eens antwoord op zijn vraag
wil het ook wel weten. ik moet nog boekenbring on the blondes
Overstromen is ook wellicht te veel van het goede, dan kun je nog geen bochtje draaien zonder te struikelen over al dat blond p.s. Blijf weg uit Avoriaz, ze zijn van MIJ!
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:01 schreef DarkChylde het volgende:
bring on the blondes
quote:Welk board van F2 heb je gekocht??
Op woensdag 3 december 2003 14:16 schreef notepad het volgende:[..]
Ik heb daar 3 weken geleden ook mijn 02/03 F2 board gekocht voor de helft van de prijs. Zeer goede shop, je kunt je parcel checken dus precies zien waar je board zicht bevindt in Europa. Met creditcard betaald, geen enkel probleem. Levering 5 dagen...
Volgens mij ben jij de eerste die wat net als mij een F2 board heeft op dit stukkie forum of heb ik het dan mis??
quote:Zeg even wat je ervan verwacht en wat je er mee wilt... dan probeer ik objectief een antwoord te geven. Maar zoals meerdere in dit topic ben ik wel picto-minded.... Prachtplank!
Op woensdag 3 december 2003 21:21 schreef Lawine het volgende:
Hmm, ik lees hier in het blad 'Deep' (http://deepsnowboardblad.nl) een advertentie. Nidecker Picto met FR660 bindingen voor 299 Eypo. Zowel bij Telstar in Harderwijk als bij Van Gent in Rosmalen. Goede koop?
quote:Voornl. ruime pistes, carven. En af en toe wat off-piste naast de pistes. Diepe poeder heb ik nog niet gezien maar dat komt wellicht binnenkort
Op woensdag 3 december 2003 21:44 schreef XL het volgende:[Picto+FR660 bindingen voor 299 Eypo]
Zeg even wat je ervan verwacht en wat je er mee wilt... dan probeer ik objectief een antwoord te geven. Maar zoals meerdere in dit topic ben ik wel picto-minded.... Prachtplank!
Maar misschien moet ik eerst maar eens dit jaar afwachten, nog een jaartje op huurspul en aan het eind van de zomer nog eens kijken.
(Wel een mooi prijsje toch...)
quote:F2 Wideglide 161 02/03, een breed board heb ik eigenlijk niet nodig met mijn schoenmaat (28.5), maar die was het goedkoopst
Op woensdag 3 december 2003 17:30 schreef jbcyber het volgende:[..]
Welk board van F2 heb je gekocht??
Volgens mij ben jij de eerste die wat net als mij een F2 board heeft op dit stukkie forum of heb ik het dan mis??
quote:Het board heeft een korte draaicirkel (radius) daardoor kun je goed carven op niet eens zo'n brede pistes. Het is even werken om het board goed op de kant te krijgen, als de staalkant eenmaal in de sneeuw staat is het carven wel vrij simpel. Zelfs de kantenwissel gaat vanaf dat moment kinderlijk eenvoudig. Het board is vrij stijf, de gewichtsverdeling is dus belangrijk. Voor mensen met weinig ervaring kan het board dus even corrigerend werken. Zoals NoComment in dit topic al eerder heeft aangegeven (btw. NoComment heeft als ik het goed heb 1 volledige sneeuwweek ervaring, enkele dagen indoor en is ook picto-rijder) je moet zorgen dat je gewicht goed verdeeld is, anders gaat het board niet draaien. Het board zal dus als dat nodig is verbetering van je techniek vragen, is de techniek in orde dan is het geweldig speelgoed voor wat jij omschrijft. Het board blijft zeer stabiel op hoge snelheid en blijft relatief gezien zeer stabiel op ijs. In het vorige topic, pagina 8 of 9 schat ik, heb ik mijn eigen boardstijl omschreven. Door alle snowboardtopics heen heb ik geroepen hoe briljant de picto is. Als je jezelf in mijn omschrijving kunt vinden zal het board ook wel bij jou passen.
Op woensdag 3 december 2003 21:59 schreef Lawine het volgende:[..]
Voornl. ruime pistes, carven. En af en toe wat off-piste naast de pistes. Diepe poeder heb ik nog niet gezien maar dat komt wellicht binnenkort
Maar misschien moet ik eerst maar eens dit jaar afwachten, nog een jaartje op huurspul en aan het eind van de zomer nog eens kijken.
(Wel een mooi prijsje toch...)
Afwachten kun je makkelijk doen, volgend jaar koop je een nieuwer model picto voor dezelfde prijs. Ze zijn jaar in jaar uit 300 euro incl. bindingen in de uitverkoop. Al zijn die FR660 een maatje beter dan wat je er doorgaans bijkrijgt (FR460). Nu kopen voor die prijs is ook geen verkeerde keuze hoor, het scheelt je 100 euro huur.
quote:Dat was dus mijn gedachte, waarom na de winter kopen voor 50 tot 100 euro minder als je dan toch de huur kwijt bent... en niet te vergeten de keren dat er indoor geboard gaat worden, huren kost dan ook vaak 10 euro ofzo.
Op donderdag 4 december 2003 09:57 schreef XL het volgende:Nu kopen voor die prijs is ook geen verkeerde keuze hoor, het scheelt je 100 euro huur.
Over de stabiliteit op ijs, wat bedoel je daarmee? Dat je in de bocht kunt blijven hangen als er ijs licht, of dat je er goed rechtdoor overheen kunt? Bocht over ijs lukte me niet echt namelijk bij Veltins... kan ook wel komen doordat ik al in de boch hing en ik toen overging van sneeuw op ijs maargoed.. Ben wel een aantal keer (bijna of helemaal) onderuit gegaan op die manier..
Later toch maar recht eroverheen, gaat een stuk beter
quote:Goed punt, dat is ook een prima reden om te kopen ipv te huren. En hoewel ik niet zoveel ervaring met huurspul heb, de laatste keer was het behoorlijk om te huilen. Dat waren geen bindingen die op het board zaten maar meer 'op binding lijkende stukken verbogen metaal' welke je na 2 of 3 pistes weer vast kon schroeven. Voeg daar een gammele high-back aan toe en dat maakte het plezier compleet. Volgens de instructeur kwam het omdat ik te groot/zwaar was (1.94m/75kg). Nou ja, 't zal wel.
Op donderdag 4 december 2003 12:15 schreef NoComment het volgende:
[..]
Dat was dus mijn gedachte, waarom na de winter kopen voor 50 tot 100 euro minder als je dan toch de huur kwijt bent... en niet te vergeten de keren dat er indoor geboard gaat worden, huren kost dan ook vaak 10 euro ofzo.
Na omruiling van de spullen werd het wel iets beter maar het waren het zelfde type bindingen dus helemaal zeker voelde ik me niet.
Je kunt gewoon je snowboardje pakken als je dat wil en gaan boarden. Of je nou een weekendje weg gaat of je wil gewoon een middagje op een indoorbaan kloten. Je hebt nooit het probleem van "wat voor spullen krijg ik mee???"
Dat laatste is helemaal bij indoorbanen echt vaak klote geregeld.
Daarnaast heeft een eigen board ook als voordeel dat je gewoon een beetje aan je board went. Je weet na een tijdje precies hoe ver je kunt gaan en wat jou board doet bij bepaalde omstandigheden. Iets wat gewoon super is voor je boarden omdat je beter je board kunt beheersen
Ohw XL, Ik zou bijna zin krijgen om een keer een Picto te proberen Gelukkig heb ik mijn heerlijke Nemesis nog
Btw ben gisteren naar Landgraaf geweest. Was wel vet. btw zag ik daar toen ik in de stoeltjeslift zat dat er ook een half pipe en een big jump zou moeten zijn??? Alleen die waren niet geshaped....
Die Big jump zag er wel goed uit. Je kunt em zowel groot als wat minder groot nemen. Goed gedaan
Als ze die nou shapen dan wil ik wel wat vaker daarheen gaan (ook al is het ver rijden) om een beetje te oefenen tussendoor.
Wil toch ook wel een beetje kunnen freestylen. Dat komt er nu meestal niet van. Vooral ook omdat ik dat in Zoetermeer en Den Haag helemaal nix vind met die sjakies die daar rondlopen.
Ripstar doet nog eind april een boardcamp in Zweden. Backcoutry enzo. Misschien dat ik dat nog wel ff ga doen
Als ik het geld heb en als ik erachter ben of ik het aan kan want het schijnt nogal zwaar te zijn. Techniek is niet het probleem geloof ik maar de conditie is bij mij niet zo goed meer sinds ik aan het werken ben geslagen
anyway, misschien kom ik dan nog wat leuke dames tegen (waarschijnlijk niet aangezien het in lapland is en je jezelf redelijk afzonderd...)
quote:Ondanks dat Skiën wel interresanter is geworden de afgelopen paar jaar, vind ik snowboarden nog steeds leuker en uitdagender dan skiën. Mensen die skiën vinden het (vaak) onbegrijpelijk, mensen die snowboarden snappen het over het algemeen helemaal
Op donderdag 4 december 2003 22:49 schreef Frenkie het volgende:
Ik heb ff boardles geregeld van twee leuke meisiesKijken of het net zo leuk is als skieen
Maar goed, ieder z'n disipline en smaak natuurlijk
Ik bedoel, als er geen skiers meer zijn, op wie moeten we dan nog zeiken dat ze de berg kapot maken (voor skiers trouwens net zo bij snowboarders )
quote:Jah jah ik ga staks (8.30 in de auto) ook weer naar Landgraaf kan al niet meer wachten om lekker de sneeuw in de gaan.
Op donderdag 4 december 2003 22:39 schreef Komakie het volgende:
Btw ben gisteren naar Landgraaf geweest. Was wel vet. btw zag ik daar toen ik in de stoeltjeslift zat dat er ook een half pipe en een big jump zou moeten zijn??? Alleen die waren niet geshaped....
De vorige keer waren de halfpipe enzo ook niet open niet dat dat mij veel uitmaakt want ben niet zo 'n fan van hoog los komen met je board van de grond.
Morgen dus weer lekker 2 uurtjes lekker los gaan en nergens aan denken
Echt waar, ik heb op dit moment zo'n behoefte om richting de sneeuw te gaan. Het is echt een drang die door mijn lichaam heen giert. Ik weet ook niet waar het opeens vandaan komt. Misschien omdat het nu eindelijk echt koud begint te worden buiten.
En met alle respect voor de Picto hoor, maar op het moment dat Komakie die Nemesis onder zijn voeten heeft liggen, dan heeft hij toch wel een kwalitatief beter plankje. En dan is de Picto zeker geen slechte plank...
Heb afgelopen woensdag nog wat op internet naar aanbeidingkjes gezocht, zou eigenlijk nog wel een lang weekend nog weg willen... van een donderdagavond tot een maandagochtend ofzo. Nog intresse in een True Life winterweekend?
quote:Ik veroordeel niks, ik ben gewoon benieuwd
Op donderdag 4 december 2003 23:03 schreef Komakie het volgende:
Maar goed, ieder z'n disipline en smaak natuurlijk
Ik bedoel, als er geen skiers meer zijn, op wie moeten we dan nog zeiken dat ze de berg kapot maken (voor skiers trouwens net zo bij snowboarders)
BTW hoe kunnen wij skieers de berg kapot maken..?? Skiers rutschen amper toch..??
quote:Waar is dentist gebleven, tijd voor weer een leuke ski-board discussie
Op donderdag 4 december 2003 23:03 schreef Komakie het volgende:Maar goed, ieder z'n disipline en smaak natuurlijk
Ik bedoel, als er geen skiers meer zijn, op wie moeten we dan nog zeiken dat ze de berg kapot maken (voor skiers trouwens net zo bij snowboarders)
Ik heb zelf 9 jaar geskied, de laatste keer was 3 jaar geleden een paar dagen (kon mijn, voor het eerst skieende, kleine broertje anders niet tussen mijn benen mee de berg af nemen). Overigens wel vet, die hele kleine mannetjes op de piste. De echte locals (vaak met helmpje) zijn nog eens retesnel ook!
Ik heb overigens ondertussen mijn hele tijdschriftje uit! Uit de 120 besproken snowboards heb ik een selectie gemaakt met interessante planken (FR/FS-georienteerd volgens de testers, dus niet volgens het predicaat dat de fabriek er aan heeft gegeven):
Waarbij de Nidecker Core en met name de Apocalypse Mtd (hoewel wel erg freestyle) me op basis van het gelezene de beste opties lijken (prijs/kwaliteit). Ik vind dat de Apocalypse wel een heel erg vette print heeft op die plank! De topless babe (zie onder) is overigens gecensureerd in het tijdschrift
Nu schijnen Apocalypse planken (voorheen a-boards) slechts in beperkte oplage in "een aantal" winkels te liggen Dus niet echt een plankje wat je na het seizoen even 2e hands koopt
Na even wat op internet te hebben rondgekeken denk ik dat de Line meer bij me zou passen dan de Mtd, maar dat zien we wel weer mocht ik ooit in de gelegenheid komen om zo'n plank te testen...
Apocalypse boards 2003/2004:
Mtd:
Ik denk dat deze prints mij gaan inspireren vooraleer ik mijn Nidecker een andere look ga geven
quote:Buckels (allemaal door hetzelfde spoor).
Op vrijdag 5 december 2003 11:31 schreef Frenkie het volgende:BTW hoe kunnen wij skieers de berg kapot maken..?? Skiers rutschen amper toch..??
Doch wat Komakie zegt, het is meer om maar wat te zeiken te hebben, skieers doen dat andersom dus ook met het rutschen
quote:Maar beginnende boarders zijn dan ook pistenschrapers en als ze dan zo nodig zonder les de berg af moeten rutschen, tja dan verneuken ze wel de bovenlaag
Op vrijdag 5 december 2003 11:54 schreef 360sjors het volgende:
Doch wat Komakie zegt, het is meer om maar wat te zeiken te hebben, skieers doen dat andersom dus ook met het rutschen
quote:Echte beginners mogen rutschen waar ze willen, op de babyheuvel welteverstaan. Ik kan me niet voorstellen dat jij daar last van hebt
Op vrijdag 5 december 2003 12:00 schreef Frenkie het volgende:[..]
Maar beginnende boarders zijn dan ook pistenschrapers en als ze dan zo nodig zonder les de berg af moeten rutschen, tja dan verneuken ze wel de bovenlaag
ben daarna altijd gebroken o-)
nog 20 dagen..
ennuh ik heb true-life voor de helft gekeken ennuh tis echt supervet alleen een beetje ver boven mijn kunnen.. maar desalniettemin mooie shots..
quote:Ik dacht dat we dit niet meer gingen doen, appels met peren vergelijken. Die Nemesis is een heel andere plank dan een picto en daardoor niet per definitie beter of minder. Daarnaast zit hij nog eens in een heel andere prijsklasse. Dat was afhankelijk van de wensen en eisen van de boarder.... zeker in deze situatie kan Lawine waarschijnlijk beter op een picto uit de voeten dan op een Nemesis. Sowieso is kwalitatief beter of minder moelijk vast te stellen voor ons leken, alleen de rij-eigenschappen.
Op donderdag 4 december 2003 23:55 schreef beerke het volgende:
En met alle respect voor de Picto hoor, maar op het moment dat Komakie die Nemesis onder zijn voeten heeft liggen, dan heeft hij toch wel een kwalitatief beter plankje. En dan is de Picto zeker geen slechte plank...
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 18:00 schreef XL het volgende:[..]
Ik dacht dat we dit niet meer gingen doen, appels met peren vergelijken. Die Nemesis is een heel andere plank dan een picto en daardoor niet per definitie beter of minder. Daarnaast zit hij nog eens in een heel andere prijsklasse. Dat was afhankelijk van de wensen en eisen van de boarder.... zeker in deze situatie kan Lawine waarschijnlijk beter op een picto uit de voeten dan op een Nemesis. Sowieso is kwalitatief beter of minder moelijk vast te stellen voor ons leken, alleen de rij-eigenschappen.
*Hap*
quote:LOL!
Op vrijdag 5 december 2003 18:22 schreef 360sjors het volgende:[..]
![]()
![]()
*Hap*
quote:Het was ook maar een grapje
Op vrijdag 5 december 2003 11:31 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ik veroordeel niks, ik ben gewoon benieuwd
Ik zie alleen op tegen de eerste twee dagen. Alleen maar op me kont zittenBTW hoe kunnen wij skieers de berg kapot maken..?? Skiers rutschen amper toch..??
Gewoon omdat er nog steeds veel skiers zijn die op boarders zeiken en omgekeerd.
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat skiers bijna niet schrapen en rutschen. Alles wat niet rechtuit en/of carven is, is schrapen en rutschen. Zowel skiers en boarders doen dat.
Volgens mij ook ongeveer even veel. Ligt natuurlijk een beetje aan de persoon enzo. Het boeit ook totaal niet eigenlijk.
Overal waar veel mensen overheen komen (onafhankelijk of het boarders of skiers zijn) wordt de sneeuw gewoon slechter. Dat is gewoon een feit. Alleen omdat mensen altijd heel erg slecht zijn in zichzelf de schuld geven, geven ze maar iemand die een andere disipline doet de schuld...
of ben ik nou ook heel erg aan het happen
btw Ik ben het wel met XL eens als ie zegt dat de Picto voor Lawine gewoon een betere optie zou zijn. De rij eigenschappen zijn wel een beetje vergelijkbaar met de Nemesis. Ze zitten in dezelfde rijcategorie. Alleen qua kosten is die Nemesis gewoon duurder. Tja dan is het ook logisch dat ie kwalitatief wat beter is. Zou gek zijn als het niet zo was.....
Dit niet als *hap* trouwens maar meer als info voor Lawine
btw Sjors360, die Timeless is echt een vette plank. Echt heel goed. Super freeriden daarmee. Hele stoere opdrukken ook. Van dat laatste moet je trouwens wel houden anders vindt je het helemaal nix.
En hij is ook niet zo heel makkelijk te rijden. Wel makkelijker dan de Nemesis omdat ie iets minder stug is maar wel een board voor een gevorderde rijder.
Tot zover mijn geblaat voor nu
Edit: hoe zit dat nou eigenlijk met die Half pipe en die Straight Jump in Landgraaf
Ze die wel eens geshaped ofzo???
Ben niet zo'n Straight-Jump-ganger maar Half pipe vind ik altijd wel vet om te doen
[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 05-12-2003 23:16]
Van donderdag (1jan) t/m Maandag
Heb alleen niet echt een id waarheen en hoe ik een slaapplaats ga regelen.
Iemand nog leuke id'en???
Slaapplaats komt denk ik wel goed, nou nog een bestemming
Bij voorkeur niet te ver weg (zeker niet boven de 1000km iig). Land maakt me niet zo veel uit.
Eisen: bij voorkeur goed funpark met half pipe en gewoon lekkere carve-pistes.
quote:Ik ga echt niet nog een keer happen hoor
Op vrijdag 5 december 2003 23:05 schreef Komakie het volgende:
De rij eigenschappen zijn wel een beetje vergelijkbaar met de Nemesis. Ze zitten in dezelfde rijcategorie. Alleen qua kosten is die Nemesis gewoon duurder. Tja dan is het ook logisch dat ie kwalitatief wat beter is.
Als jij trouwens dat laatste weekend van het jaar weg wil, dat is wel hoogseizoen. Bel een paar snowboardscholen, misschien mag je komen? Zelf ben ik ooit in Ehrwald geweest, bijna 800 km vanaf zuid Nederland. Is echt wel een leuk gebiedje!
quote:he wat jammer, ik had me net op een leuke hapdiscussie verheugd
Op zaterdag 6 december 2003 07:55 schreef XL het volgende:[..]
Ik ga echt niet nog een keer happen hoor
Als jij trouwens dat laatste weekend van het jaar weg wil, dat is wel hoogseizoen. Bel een paar snowboardscholen, misschien mag je komen? Zelf ben ik ooit in Ehrwald geweest, bijna 800 km vanaf zuid Nederland. Is echt wel een leuk gebiedje!
Tja, ik weet dat het dan hoogseizoen is, maar er is altijd nog wel wat te vinden. Anders dan neem ik gewoon de auto en ga ik in de achterbak slapen (das weer het handige van een combi )
Ik wil alleen die 3 dagen niet lesgeven maar gewoon lekker zelf een beetje boarden. Lekker ontspannen beetje rond cruisen lijkt me wel weer heerlijk.
Maar goed... Ehrwald, ik ga eens ff wat opzoeken, alle opties staan open natuurlijk.
btw Sjors, het is minder slecht voor je board dan je denkt. Je moet alleen geen uitstekende dingen tegen komen. Als het gewoon redelijk vlak is heb je alleen wat kleine krassen op je board. Gewoon een keer opnieuw waxen en het is weg.
Maar ik zou het niet aanbevelen eigenlijk
quote:Je rijdt van de hobbels af, er steekt niets naar boven uit. Naar beneden uitsteken veroorzaakt geen grootse krassen. Ik zou het niet doen, maar denk niet dat zijn board is afgeschreven.
Op zaterdag 6 december 2003 15:50 schreef notepad het volgende:[..]
het ziet er eigenlijk niet erg vlak uit...
Slapen in een combi lijkt me rond oud en nieuw koud
Maar je gaat uiteraard voor dak boven je hoofd en dat zal wel lukken
quote:Je kunt er vast nog wel mee sandboarden in de Sahara
Op zaterdag 6 december 2003 20:34 schreef XL het volgende:
Je rijdt van de hobbels af, er steekt niets naar boven uit. Naar beneden uitsteken veroorzaakt geen grootse krassen. Ik zou het niet doen, maar denk niet dat zijn board is afgeschreven.
quote:Een dikke slaapzak en een van bovengenoemde blonde Zweedse schonen en het lijkt me wel door te komen hoor
quote:Neu normaal gesproken niet. Je hebt alleen wel wat krassen eronder maar die zijn wel weer te verhelpen met een nieuwe base of een keer heel goed waxen.
Op zaterdag 6 december 2003 20:34 schreef XL het volgende:[..]
Je rijdt van de hobbels af, er steekt niets naar boven uit. Naar beneden uitsteken veroorzaakt geen grootse krassen. Ik zou het niet doen, maar denk niet dat zijn board is afgeschreven.
Trouwens, die lui die dat doen hebben over het algemeen sponsors. dan is het net ff wat makkelijker om een nieuw board te krijgen als je een keer je board verkloot met zo'n actie.
Is voor ons niet aan te raden denk ik.
quote:Ik heb een winterslaapzak. Zo'n ding die je in de winter in de tent kunt gebruiken. Ik denk niet dat ik het daar koud in krijg
Trouwens, zo'n zweedse schone erbij zou ik zeker niet afslaan....
Ik hoor net dat ik vanavond niet uit ga (gebrek aan mensjes om mee te gaan) dus ik ben morgen gewoon vroeg wakker.
Ik heb nog steeds zin om te boarden maar tja, op zondag in een hal???? dank u
Ik ga emigreren naar Oostenrijk ofzo denk ik. Met een mooi gebiedje naast de deur moet dat toch lukken
Insbruck schijnt wel leuk te zijn. 5 sneeuwgebieden naast de deur en de snowboardhoofdstad van de wereld natuurlijk
Hmmmm... ik kan mij niet voor de geest halen dat ik de Picto onderuit heb gehaald in mijn post? Waar dat misverstand op is berust zul je me toch eens moeten uitleggen, want in je huidige posts is het mij niet duidelijk geworden. Echter, het is voor Lawine een geweldige plank om aan te schaffen. Zeker als je daarbij in beschouwing neemt dat ik mijn eigen broertje heb voorzien van een Picto.
Maar goed ... and justice for all
21/6/2004 -- Amsterdam -- MetallicA
quote:[MUZ-mode]
Op zondag 7 december 2003 03:04 schreef beerke het volgende:
21/6/2004 -- Amsterdam -- MetallicA
quote:Die optie heb ik ook al met een aantal mensen hier besproken
Op zaterdag 6 december 2003 22:48 schreef Komakie het volgende:Ik ga emigreren naar Oostenrijk ofzo denk ik.
quote:Als ik dat nou 'ns zou doen als er een sponsor kijkt, zou ik dan ook een sponsor krijgen??
Trouwens, die lui die dat doen hebben over het algemeen sponsors. dan is het net ff wat makkelijker om een nieuw board te krijgen als je een keer je board verkloot met zo'n actie.
Is voor ons niet aan te raden denk ik.
quote:[MUZ-mode]
Op zondag 7 december 2003 12:53 schreef 360sjors het volgende:[..]
[MUZ-mode]
Hoe vet, Master of puppets live @ Gelredome meegekregen via voicemail.. Ik moest even een traantje wegpinken toen ik dat hoordeMijn dank is van onmetelijke proporties Beerke, de voicemail is inmiddels op mijn telefoon opgeslagen
[/MUZ-mode]
[..]
quote:Mja, zit nix anders op dan emigreren
Die optie heb ik ook al met een aantal mensen hier besprokenGeboren in het verkeerde land wat dat betreft...
[..]
Maar goed, als ik dat zou doen, zou ik ook in de snowboardindustrie willen werken. Het liefst natuurlijk als leraar of iets anders met boarden maar iets theoretischer zou ook al vet zijn.
Maar goed... zover is het voorlopig nog ff niet.
quote:Hmm is een mogelijkheid
Als ik dat nou 'ns zou doen als er een sponsor kijkt, zou ik dan ook een sponsor krijgen??
quote:Hmm, dan mag je d'r nog steeds niet berijden, hoe groot je liefdes voor Pictos ook mag zijn
Op zondag 7 december 2003 22:00 schreef XL het volgende:
Wat vinden jullie van Picto als meisjesnaam?
Koningin Picto, bekt lekker toch?
Maar ondanks de wat minder conditie was het leuk. Ik kon het nog Nose- en tailrolls gingen soepel en de paar kleine kickertjes vormden ook geen opstakel. En het mooie, er was ruimte zat om ze uit te voeren. Het viel me 100% mee met de drukte
Een minder puntje : Ondanks mijn kniebeschermers toch nog een fors blauwe knie opgelopen door een nare wipe-out op bovengenoemd ijzig stuk...
Tip: Veltins V+ Kola. Lekker als je van Shandy of BrEzAhS houdt, anders laten staan. Neem dan of een bier, of een cola , niet deze rare combi
quote:NEE
Op zondag 7 december 2003 22:00 schreef XL het volgende:
Koningin Picto, bekt lekker toch?
quote:Welke hal is dat? Zo'n rail op 10 cm van de grond is wel perfect om te oefenen, de eerste die ik heb gedaan was een rainbow in de uithof.. Na een tijdje hadden ze die vervangen door een rail +/- 1 meter boven de grond, die wilde ik uiteraard ook afgrinden. Toen ik dat probeerde lukte het een paar keer en begon ik steeds moediger te worden, en ondanks een ongelukkige aanloop nam ik de rail toch.. Resultaat was pijnlijk voor mijn ass
Op zondag 7 december 2003 23:38 schreef EggXzaB het volgende:
had dit topic nog niet gezien
mjah nog maar ff me simpele filmpje dan
http://www.binary-zero.net/snowboarden/boarden-6-12-2003.mpg
tis niet fantastisch maar dis ook pas de 8e keer dat ik snowboard
quote:Eerst maar eens 20 jaar wachten, dan kunnen we oordelen of het wat wordt
Op zondag 7 december 2003 23:15 schreef Lawine het volgende:[..]
Hmm, dan mag je d'r nog steeds niet berijden, hoe groot je liefdes voor Pictos ook mag zijn
quote:Leuk filmpjes van users!
Op zondag 7 december 2003 23:38 schreef EggXzaB het volgende:
had dit topic nog niet gezien
mjah nog maar ff me simpele filmpje dan
http://www.binary-zero.net/snowboarden/boarden-6-12-2003.mpg
tis niet fantastisch maar dis ook pas de 8e keer dat ik snowboard
quote:Nope, nooit les genomen, et was allemaal in snowplanet ja
Op maandag 8 december 2003 10:27 schreef XL het volgende:
Leuk filmpjes van users!
Die 8 x boarden was dat allemaal in een hal? Of ben je ook naar een echt gebied geweest? Heb je ooit les genomen?
quote:Ik dacht het namelijk al te zien, tenminste. Het kon een toevalstreffer zijn maar in je meest duidelijk in beeld gebrachte bocht, het remmen nadat je de eerste keer de rail net niet haalt. Schop je overduidelijk met je achterste been om een bocht te forceren. Het befaamde 'schoppen' wat in deze snowboardtopics al vaker aan de orde is geweest. Als je de ambitie hebt om ooit te leren carven moet je dit zeker kwijt zien te raken. 'Losse benen' is nu eenmaal funest voor een strak carve-spoor. Sowieso zijn de 'schoppers', met alle respect, toch een beetje 'de Hennies' van de piste. Echter, als je het gevoel al wat te pakken hebt (daar lijkt het wel op) kun je het vrij snel afleren. Na 8 x boarden zal het nog geen gewoonte zijn om te schoppen, als dat wel zo is kost het je dagen om er vanaf te komen. Ik adviseer je een keer les te nemen, de leraar zal zich, als hij het goed doet, vooral richten op je gewichtsverdeling... dan moet het vrij snel opgelost zijn.
Op maandag 8 december 2003 10:32 schreef EggXzaB het volgende:[..]
Nope, nooit les genomen, et was allemaal in snowplanet ja
nooit echt wezen snowboarden in een 'gebied', wintersport ook nooit gedaan, maar ja komt wel
quote:erm, dat heb ik aangeleerd en ik zie er eigenlijk weinig nadelen in:?
Op maandag 8 december 2003 10:52 schreef XL het volgende:
ik dacht het namelijk al te zien, tenminste. Het kon een toevalstreffer zijn maar in je meest duidelijk in beeld gebrachte bocht, het remmen nadat je de eerste keer de rail net niet haalt. Schop je overduidelijk met je achterste been om een bocht te forceren. Het befaamde 'schoppen' wat in deze snowboardtopics al vaker aan de orde is geweest. Als je de ambitie hebt om ooit te leren carven moet je dit zeker kwijt zien te raken. 'Losse benen' is nu eenmaal funest voor een strak carve-spoor. Sowieso zijn de 'schoppers', met alle respect, toch een beetje 'de Hennies' van de piste. Echter, als je het gevoel al wat te pakken hebt (daar lijkt het wel op) kun je het vrij snel afleren. Na 8 x boarden zal het nog geen gewoonte zijn om te schoppen, als dat wel zo is kost het je dagen om er vanaf te komen. Ik adviseer je een keer les te nemen, de leraar zal zich, als hij het goed doet, vooral richten op je gewichtsverdeling... dan moet het vrij snel opgelost zijn.
en dat was idd wel een erg overdreven remweg maar meestal doe ik het wel soepeler
[Dit bericht is gewijzigd door EggXzaB op 08-12-2003 11:11]
daarnaast kost het je ook minder kracht.
ik weet nog toen ik net begon. dat ik me niet kon voorstellen dat je een volle dag kon boarden. kwam natuurlijk doordat ik toen veel rutchte en schopte
maar naarmate je techniek vordert, kost het je steeds minder kracht:+
quote:Het is niet makkelijk oordelen op zo'n korte filmpjes, zeker niet omdat er eigenlijk geen echte bochten opstaan. Over Freestyle kan ik minder zeggen, dat is mijn discipline niet. Maar goed, het schoppen. Als je het alleen bij het remmen doet is het ook niet zo'n grote ramp. Op het moment dat je van de rail afkomt, de eerste keer. Zie je terwijl je backside probeert te sturen bij de punt van je schoenen sneeuw opspatten. Natuurlijk ben je nog bezig met de na-weeën van je landing, maar die sneeuw zou daar nooit omhoog mogen komen. Wanneer op hogere snelheid die staalkant de sneeuw raakt lig je gegarandeerd op je gezicht. Ik kan je ook garanderen dat je dan een flinke klapper maakt, want de snelheid is dus hoog. Je gebruikt bij schoppen je benen om te sturen, dat is dodelijk bij carven straks. Als jij jezelf aanwent dat je je benen mag gebruiken kom je daar niet meer vanaf als je straks bij het carven alleen nog maar je bovenlichaam mag bewegen. De kleinste beweging in je benen zorgt ervoor dat je spoor breekt. Alleen je knieën mag je bewegen, tenminste daar mag je doorheen zakken en die mag je strekken.
Op maandag 8 december 2003 11:00 schreef EggXzaB het volgende:[..]
erm, dat heb ik aangeleerd en ik zie er eigenlijk weinig nadelen in:?
waarom zou ik dat moeten afleren dan?
er is ongetwijfeld een betere manier om te remmen ofzo, vertel maar
Daarnaast is 'schoppen' geen gezicht
quote:Is dit weer zo'n 'it's all about style' iets?
Op maandag 8 december 2003 11:21 schreef XL het volgende:[..]
Daarnaast is 'schoppen' geen gezicht
Mja wat ík merkte, schoppen gaat niet op een nieuwe/betere plank... met huurboards deed ik het ook blijkbaar want ik kon op me eigen board aanvankelijk geen bocht draaien zonder op m'n bek te gaan. Na een uurtje had ik het wel door, gewoon de tips van de leraar opvolgen die ik toen in Frankrijk gehad heb..
'Flex your legs!' (like this!)
'Stay on your front leg!' (like this!)
Mja denk hier een erg overdreven frans accent bij en het 'like this' (this meer als dies ) elke keer als ie iets voordeed, mja das eigenlijk wel de reden dat ik die twee dingen zo goed herinner... zijn ook 100x herhaald die week
quote:Dude, dat is een van de fundamenten van de true-life cultuur
Op maandag 8 december 2003 11:34 schreef NoComment het volgende:[..]
Is dit weer zo'n 'it's all about style' iets?
quote:Ik denk dat accent er ook bij bij een user in dit topic..: Zebigboss
Mja denk hier een erg overdreven frans accent bij en het 'like this' (this meer als dies) [...]
Dit plaatje van Val Tho kwam ik net tegen..
Nog 1 maand, 1 week en 1 dag
quote:Dat deed ik in het begin ook en toen had ik ook het idee dat ik te veel m'n gewicht heen en weer zat te gooien om maar druk op die kant te krijgen . Resultaat na een dagje zo boarden: De meest nare spierpijn in schouders en rug. Dan wil je dit wel snel afleren
Op maandag 8 december 2003 11:34 schreef NoComment het volgende:[schoppen]
quote:Haha. Dat franse accent is echt geweldig! Wij hadden vorig jaar een leraar en van hem moesten we 'maximaal' gaan want dat was het leukst. Of, in zijn accent : "Ale! Maximoem!"
'Flex your legs!' (like this!)
'Stay on your front leg!' (like this!)
Mja denk hier een erg overdreven frans accent bij en het 'like this' (this meer als dies) elke keer als ie iets voordeed, mja das eigenlijk wel de reden dat ik die twee dingen zo goed herinner... zijn ook 100x herhaald die week
Eerst me geslepen board eens ophalen, ben benieuwd hoeveel het verschilt met vorige keer.
quote:*De Geest van ZeBigBoss schrikt op bij het roepen van zijn naam*
Op maandag 8 december 2003 12:57 schreef 360sjors het volgende:Ik denk dat accent er ook bij bij een user in dit topic..: Zebigboss
Die naam moet wel zijn bedacht met die klank in je achterhoofd! (Je icon komt er aan hoor, heb het vrij druk momenteel, gisteren weer tot half 8 op kantoor gezeten... )
Ben toevallig zaterdag in Snowdome geweest.. was redelijk rustig.. alleen ze hebben daar allemaal nieuwe boards en schoenen..
En nu komt het grote probleem: Die schoenen knellen je voeten onwijs af.. echt niet normaal meer ik had 1,5 maat tegroot aan en nog echt gewoon teweinig bloeddoorstroming..
daarover later meer
Bij deze even de mededeling dat ik twee kaartjes voor Re-mix te vergeven heb. Gewonnen bij Husk (vandaar dat dit in het snowboard topic terecht komt ), maar het is net een paar dagen dagen voordat ik terug in NL ben. Jammer, lijkt me best een aardig feestje
. Indien interesse --> mail effe
Info:
Datum en tijd: donderdag 18 december (22:00 - 05:00)
Met:
Line-up zaal 1:
DJ MELVIN (iT)
JASPER GOOSSEN (wildpitch / extrema / filemon&bauciss)
LINDO DUVALL (now&wow / radio 538)
LENNERT B. - LEONARDO on percussion (wildpitch)
mc dymesto and visuals by pantoffeldiertjes
Line up zaal 2:
STUDIO 53 (70's / 80's disco / wildpitch)
band: SMOKING BARRELS (yes, they are back!)
DUTCH TINA TURNER
Extra informatie:
www.re-mix.nl - Cocktailbar & Smirnoff Ice bar
- Happy hour 22:00 - 23:00
- HUSK verloot een ski-vakantie voor 2 personen!!!
Vanaf 03:00 bussen naar NS station en centrum.
SPONSORS: Smirnoff Ice / HUSK studentenreizen / Wildpitch / Mise en Place
quote:Ahaa, nu weet ik meteen wat er in die brief van Husk zat
Op dinsdag 9 december 2003 07:49 schreef 360sjors het volgende:
Een goede morgen deze morgen,Bij deze even de mededeling dat ik twee kaartjes voor Re-mix te vergeven heb. Gewonnen bij Husk (vandaar dat dit in het snowboard topic terecht komt
), maar het is net een paar dagen dagen voordat ik terug in NL ben. Jammer, lijkt me best een aardig feestje
. Indien interesse --> mail effe
Info:
Datum en tijd: donderdag 18 december (22:00 - 05:00)
Met:
Line-up zaal 1:
DJ MELVIN (iT)
JASPER GOOSSEN (wildpitch / extrema / filemon&bauciss)
LINDO DUVALL (now&wow / radio 538)
LENNERT B. - LEONARDO on percussion (wildpitch)
mc dymesto and visuals by pantoffeldiertjesLine up zaal 2:
STUDIO 53 (70's / 80's disco / wildpitch)
band: SMOKING BARRELS (yes, they are back!)
DUTCH TINA TURNERExtra informatie:
www.re-mix.nl - Cocktailbar & Smirnoff Ice bar
- Happy hour 22:00 - 23:00
- HUSK verloot een ski-vakantie voor 2 personen!!!Vanaf 03:00 bussen naar NS station en centrum.
SPONSORS: Smirnoff Ice / HUSK studentenreizen / Wildpitch / Mise en Place
Had em wel al ff liggen eigenlijk, was em beetje vergeten
quote:Nog steeds alles van Burton?
Op maandag 8 december 2003 21:39 schreef Zebigboss het volgende:[..]
*De Geest van ZeBigBoss schrikt op bij het roepen van zijn naam*
Ben toevallig zaterdag in Snowdome geweest.. was redelijk rustig.. alleen ze hebben daar allemaal nieuwe boards en schoenen..
En nu komt het grote probleem: Die schoenen knellen je voeten onwijs af.. echt niet normaal meer ik had 1,5 maat tegroot aan en nog echt gewoon teweinig bloeddoorstroming..daarover later meer
quote:Dat je deze vraag in dit topic post zegt eigenlijk al genoeg
Op dinsdag 9 december 2003 09:25 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Misschien ist al een keer ter sprake gekomen hier.....
maar kwil binnenkort een keer gaan skieen of snowboarden in een indoorbaan hier in Nederland...
ik weet dat een indoorbaan zuigt, maar wil het gewoon een keer doen!!
kheb het allebei nog nooit gedaan, en wat is er nou slimmer om te doen?
snowboarden of skieen???
Hier gaat natuurlijk niemand je vertellen dat skien leuker is... dat is dus ook niet zo. Het is wel makkelijker om aan te leren, zomaar voor een dagje zou ik dus skien. Wil je het echt gaan leren, dan is snowboarden weer makkelijker. Het belangrijkste voor de keuze tussen skien en snowboarden is toch wel persoonlijke smaak.
quote:Ligt er een beetje aan of je er aanleg voor hebt... klasgenoot van me kon aan het eind van de dag bij het indoor boarden zonder te vallen naar beneden gaan (Veltins in Duitsland, 600 meter ongveer) met bochtjes.. ok niet de mooiste en remmen was soms ook nog een probleem
Op dinsdag 9 december 2003 09:58 schreef XL het volgende:[..]
...makkelijker om aan te leren, zomaar voor een dagje zou ik dus skien. Wil je het echt gaan leren, dan is snowboarden weer makkelijker...
Owja, was trouwens niet een paar uur heh, in Veltins kun je namelijk voor 27 euro van half 10 's ochtends tot 12 uur 's nachts boarden/skien (exclusief huur) en wij waren er toen van 12:00 tot 17:00/18:00 ofzo...
Hoe komen jullie trouwens aan die wrede user icons ?
quote:Gletsjer opzoeken
Op dinsdag 9 december 2003 13:15 schreef Apoc2003 het volgende:Nog steeds geen sneeuw in het skigebied waar ik naartoe ga
![]()
En aan de sneeuwberichten te zien gaat er ook niks vallen de komende week..... en we gaan al over 2 weken .....Wat Nu ?
quote:[Centraal] Mountainbike deel 2
Op dinsdag 9 december 2003 13:15 schreef Apoc2003 het volgende:Nog steeds geen sneeuw in het skigebied waar ik naartoe ga
![]()
En aan de sneeuwberichten te zien gaat er ook niks vallen de komende week..... en we gaan al over 2 weken .....Wat Nu ?
quote:Daar moet je 360sjors voor....
quote:
Gletsjer opzoeken
quote:We gaan met school enzo .... alles al geboekt .... helaas geen ruimte voor mijn mountainbike
[Centraal] Mountainbike deel 2
Enne 360sjors zou je ook zo'n usericon voor mij willen maken ?? ... zou ik wel heel liev van je vinden
quote:Dude, everything is about style
Op maandag 8 december 2003 11:34 schreef NoComment het volgende:[..]
Is dit weer zo'n 'it's all about style' iets?
Ik probeer altijd met zo veel mogelijk style te boarden. Of het nou poeder, carven, grinden, springen of half pipe is, het moet altijd met zo veel mogelijk style gebeuren.
Vooral bij de laatste 3 voorbeelden gaat dat zo afentoe nog wel eens de mist in
Ik maak liever een dikke grab dan een matig uitziende 360 op een schans. Zeker een paar jaar geleden was dat echt crisis als je in een lesgroep zat.
Ging je een beetje springen met leraar erbij enzo.
Maken er van die gasten 360's, maar dan super verragd. Wel blijven staan maar halve kicker naar de klote door het foute afzetten op de kicker.
En dan zag de 360 er zelf ook nog niet uit
Dan maak ik liever een dikke grab (wat meestal wel aardig lukt) dan dat ik zo over een schans ga.
Die lui kunnen het trouwens nu nog steeds niet, dus niet beginnen over "alle begin is moeilijk"
Het ging mij meer om de zin "It's all about style"
quote:Om deze redenen is het dus ook van belang dat je 'schoppers' zo bespottelijk mogelijk aankijkt
Op dinsdag 9 december 2003 18:56 schreef Komakie het volgende:[..]
Dude, everything is about style
Ik probeer altijd met zo veel mogelijk style te boarden. Of het nou poeder, carven, grinden, springen of half pipe is, het moet altijd met zo veel mogelijk style gebeuren.
Vooral bij de laatste 3 voorbeelden gaat dat zo afentoe nog wel eens de mist inIk maak liever een dikke grab dan een matig uitziende 360 op een schans. Zeker een paar jaar geleden was dat echt crisis als je in een lesgroep zat.
Ging je een beetje springen met leraar erbij enzo.
Maken er van die gasten 360's, maar dan super verragd. Wel blijven staan maar halve kicker naar de klote door het foute afzetten op de kicker.
En dan zag de 360 er zelf ook nog niet uit
Dan maak ik liever een dikke grab (wat meestal wel aardig lukt) dan dat ik zo over een schans ga.Die lui kunnen het trouwens nu nog steeds niet, dus niet beginnen over "alle begin is moeilijk"
Het ging mij meer om de zin "It's all about style"
En Sjors!
Nu doe ik niet eens commerciele economie, maar ik zie toch een markt voor je icoontjes. Ik vertrouw erop dat jij met jou opleiding hier voordeel uit moet kunnen putten...
quote:haha of je moet gewoon zeggen van "ohw man, die lui he, die de hele tijd met hun voeten schoppen als ze door een bocht gaan. Dat is zooooo lame"
Op dinsdag 9 december 2003 19:03 schreef XL het volgende:[..]
Om deze redenen is het dus ook van belang dat je 'schoppers' zo bespottelijk mogelijk aankijkt
Tegen 'schoppers' houd je dus ook je mond als je met ze in een lift zit
Maar goed, ik ben leraar dus ik behoor me leerlingen te helpen en me tegenover andere mensen te gedragen
quote:hehe maar niet aan mij, ik heb me eigen snowboardicoontje
En Sjors!
Nu doe ik niet eens commerciele economie, maar ik zie toch een markt voor je icoontjes. Ik vertrouw erop dat jij met jou opleiding hier voordeel uit moet kunnen putten...
quote:sorry XL ik ben er gewoon vergeten naar te kijken..
Op dinsdag 9 december 2003 08:51 schreef XL het volgende:[..]
Nog steeds alles van Burton?
maar ik ga waarschijnlijk aankomend weekend weer met een andere vriend
Maar nog even over die schoenen.. dat is echt te erg gewoon ik had bij beide voeten problemen met de doorstroom van het bloed ondanks dat mijn veters onwijs los had..
daarnaast ben ik er achter gekomen dat ik al die tijd op soft boots heb geboard en niet op hardboots zoals ik dacht..
waaarom dacht ik dat dan.. nou : 1. ik ben een n00b en 2. omdat ik ergens op een site schoenen dacht te hebben gezien die softboots werden genoemd en die zagen er uit als surf schoenen..
*zucht* zo dat is er uit..
switch rijden voelt aan als helemaal opnieuw moeten beginnen de eerste paar keer
Samen met me stance op 10/21 was dat dus echt wel dik wennen
Maaaaar, paar keer ouderwets op me bek en het ging al veel beter:7
Half-pipe hebben ze afgebroken
En WEER een paar zieke rails erbij gezet
Gekke belgen, totaal zot.
quote:hehe
Op dinsdag 9 december 2003 23:04 schreef Thermo het volgende:
Back from boardingswitch rijden voelt aan als helemaal opnieuw moeten beginnen de eerste paar keer
Samen met me stance op 10/21 was dat dus echt wel dik wennenMaaaaar, paar keer ouderwets op me bek en het ging al veel beter:7
Half-pipe hebben ze afgebroken
En WEER een paar zieke rails erbij gezet
Ik kan het redelijk. Carvend naar beneden nog totaal niet maar kan gewoon redelijk goed me bochten maken.
btw waar ben je geweest vanavond????
quote:Ik lag ff heel stiekem een klein beetje
Op dinsdag 9 december 2003 22:19 schreef Zebigboss het volgende:[..]
sorry XL ik ben er gewoon vergeten naar te kijken..
maar ik ga waarschijnlijk aankomend weekend weer met een andere vriend
Maar nog even over die schoenen.. dat is echt te erg gewoon ik had bij beide voeten problemen met de doorstroom van het bloed ondanks dat mijn veters onwijs los had..daarnaast ben ik er achter gekomen
dat ik al die tijd op soft boots heb geboard en niet op hardboots zoals ik dacht..
waaarom dacht ik dat dan.. nou : 1. ik ben een n00b en 2. omdat ik ergens op een site schoenen dacht te hebben gezien die softboots werden genoemd en die zagen er uit als surf schoenen..
![]()
![]()
*zucht* zo dat is er uit..
Maar goed, het is maar goed dat je er dan achter bent gekomen.
Dat soort dingen kunnen iedereen overkomen. We hebben overal ergens moeten proberen.
btw over die doorstroming:
Misschien doe je iets met je bindingen (met vastmaken) waardoor je zo'n slechte bloed doorloop hebt
Of zit er niet ergens wat knel ofzo. Wel dikke sokken aangetrokken enzo??? Wil ook nog wel eens verschillen.
Dikke sokken zorgen voor een beetje demping waardoor de bloed omloop redelijk blijft. Maar of het werkt is per persoon verschillend geloof ik.
Kun je beter omschrijven wanneer het pijn gaat doen (bij welke actie) en waar het pijn doet enzo????
Misschien dat iemand dan nog een handige opmerking heeft.
Het kan trouwens ook gewoon te maken hebben met die gare dingen in snowdome. Ook al zijn ze nieuw, ze zullen niet de nieuwste zijn dus tja, misschien zijn ze gewoon gaar
Ze zullen sowieso niet beter erop worden dat ieder uur er iemand anders in zit met z'n voeten.
quote:Nu doe ik ook geen CE, maar ben ik van mening dat ik eerst naamsbekendheid moet opbouwen, daarna komen de grote projecten waar je meer dan 3 euro brutowinst mee kunt maken
Op dinsdag 9 december 2003 19:03 schreef XL het volgende:
En Sjors!
Apoc, ik zal voor jou ook een user icon maken als ik aan die van Zebigboss begin. In de loop v. deze week af.
quote:Nouja, als het een Schone Schopster of gewoon een relaxte kerel betreft wil ik nog wel eens zondigen hoor
Op dinsdag 9 december 2003 19:03 schreef XL het volgende:
Om deze redenen is het dus ook van belang dat je 'schoppers' zo bespottelijk mogelijk aankijkt
Tegen 'schoppers' houd je dus ook je mond als je met ze in een lift zit
Ik moest ook wel even lachen om Komakie's verhaal over het springen. Tijdens mijn tweede jaar gingen we ook springen, als je een beetje vaart nam werd dat best een redelijke sprong.. Een duits figuur uit mijn klasje zou wel eens even een 360 doen! Verder dan een 90 ( ) kwam hij echter niet, ook nog eens totaal de verkeerde richting op.. Die kon zijn afdaling naar beneden nog net afmaken om vervolgens bijna huilend naar zijn ouders terug af te druipen
Tsja, dan vind ik maar niet dat je boven je stand moet leven! Nieuwe tricks probeer je op een kleine kicker met het liefst een poederlanding.. Mijn Nederlandse boardleraar (ene Manfried) had het er over dat 'ie bij het nationaal Olymisch team zat, wat daar van waar is weet ik niet, maar hij toverde er (als laatste) een backflip uit op dezelfde jump, wat zijn woorden wel enigszins kracht bij zette..
quote:Niet als je je jas niet aan hebt
Maar goed, ik ben leraar dus ik behoor me leerlingen te helpen en me tegenover andere mensen te gedragen![]()
quote:I agree
quote:
Samen met me stance op 10/21 was dat dus echt wel dik wennen
over dat knellen van je voet in je schoen. dat kan idd ook komen doordat je je binding te strak vast zet (zoals komakie ook al zei).
ik deed dat eerst ook, en had na een paar uur een slapende voet
ik hou als vuist regel aan dat er geen speling moet zijn tussen voet en binding, maar ook niet strakker dan dat...
quote:Pussy
Op woensdag 10 december 2003 09:52 schreef DarkChylde het volgende:
"uh, oh", dit gaat niet goed. en draai dan snel weer naar mijn goede voet.
quote:muah valt wel mee toch? maat van me doet 3/9
Op woensdag 10 december 2003 08:42 schreef XL het volgende:[..]
10/21 -->
...
apart...
Ik heb me bindingen nu iets verder uit elkaar gezet en me achterpoot nog iets rechter gezet ( 8/18)
( Maybe trouwens eens ophouden met kloten met die stance maar okee )
Volgende week weer indoor boarden Ik moet en zal alles met meer style doen
Ik board btw in Peer, België
http://www.snowvalley.be/
quote:
Op woensdag 10 december 2003 10:59 schreef 360sjors het volgende:[..]
Pussy
Echte mannen gaan door!
maar kan nu wel eindelijk een jump landen
(was eigenlijk veel simpler dan ik dacht )
quote:Weet jij en die maat van jou zeker dat je op je achterste voet een grotere hoek hebt dan op je voorste voet? Ik heb het vermoeden dat of je 'loch disc' verkeerd ligt of dat je notatie van je stance verkeerd is. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat iemand achter met een grotere hoek dan voor staat.
Op woensdag 10 december 2003 11:48 schreef Thermo het volgende:[..]
muah valt wel mee toch? maat van me doet 3/9
Ik heb me bindingen nu iets verder uit elkaar gezet en me achterpoot nog iets rechter gezet ( 8/18)
( Maybe trouwens eens ophouden met kloten met die stance maar okee )Volgende week weer indoor boarden
Ik moet en zal alles met meer style doen
![]()
Ik board btw in Peer, België
http://www.snowvalley.be/
quote:Och, je weet wat hij bedoelt toch.. Als je goofy staat zoals ikzelf is die notatie overigens logischer dan andersom.
Op woensdag 10 december 2003 12:21 schreef XL het volgende:[..]
Weet jij en die maat van jou zeker dat je op je achterste voet een grotere hoek hebt dan op je voorste voet? Ik heb het vermoeden dat of je 'loch disc' verkeerd ligt of dat je notatie van je stance verkeerd is. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat iemand achter met een grotere hoek dan voor staat.
ik heb zelf heel lang duck gestaan dus 5/-3 (denk ik).
maar sta nu meer carve, 25/15. en merk dat ik nu meer kantengrip heb voor mijn gevoel. denk alleen dat switch rijden nou een stuk moeilijker wordt
quote:Juist, waarschijnlijk draait Thermo voor en achter per ongeluk om. Dan lijkt zijn stance in ieder geval wel een stuk aannemelijker. Bij duckstance lijkt het makkelijk om Fakie te rijden. Je draait dan eigenlijk alleen van regular naar goofy en andersom... Dat een hoge stance het moeilijker maakt zit volgens mij toch vooral tussen de oren. Je voeten hebben geen invloed op de bocht. Je draait met je bovenlichaam, deze draaing is als gevolg van de hoge stance wat minder natuurlijk... maar volgens mij niet moeilijker. Pas als je aan je voeten gaan denken of er naar gaat kijken zie je hoe raar het eruit ziet. Ik weet eigenlijk niet zeker of het echt zo werkt... het lijkt me, op basis van bovenstaande beredenatie, wel zo.
Op woensdag 10 december 2003 14:06 schreef DarkChylde het volgende:
ik dacht dat de notitie altijd was voor/achter.
juist omdat goofy en regular dan makkelijk te vergelijken zijn.ik heb zelf heel lang duck gestaan dus 5/-3 (denk ik).
maar sta nu meer carve, 25/15. en merk dat ik nu meer kantengrip heb voor mijn gevoel. denk alleen dat switch rijden nou een stuk moeilijker wordt
Oh! Nou ik dit zo heb opgeschreven bedenk ik me ineens wat het verschil maakt. De meeste mensen hier hebben een freeride-board. Zo'n board heeft natuurlijk standaard een set-back. Die set-back heeft invloed op je draaicirkel.
Zelf sta ik ook 25/15
quote:uhm, ken wel forward lean.. maar wat is een setback?
Op woensdag 10 december 2003 15:06 schreef XL het volgende:[..]
Oh! Nou ik dit zo heb opgeschreven bedenk ik me ineens wat het verschil maakt. De meeste mensen hier hebben een freeride-board. Zo'n board heeft natuurlijk standaard een set-back. Die set-back heeft invloed op je draaicirkel.
Zelf sta ik ook 25/15
quote:
Op woensdag 10 december 2003 07:49 schreef 360sjors het volgende:
Apoc, ik zal voor jou ook een user icon maken als ik aan die van Zebigboss begin. In de loop v. deze week af.
Vrijdag gaan we boots passen ..... let the countdown begin
Maar goed, zelfs wanneer je Goofy staat noem je bij je stance dus eerst je voorste voet en vervolgens de achterste voet. Je stance is dus 21/10 en niet 10/21. Set-back is de plaats waar je op het board staat.
code:Bij een stance met setback sta je dus verder op de tail van je board.( | | ) --> Geen Setback ( | | ) --> Wel Setback
quote:Zit wat in maar de set-back hoeft bij de meeste freeride-boards niet zo veel verschil te maken. Mijn board staat bijvoorbeeld niet met een set-back. Ik heb gewoon me bindingen allebei in het midden staan. Je kunt zelf bepalen of je een set-back doet omdat je op verschillende plekken je binding erop kunt monteren.
Op woensdag 10 december 2003 15:06 schreef XL het volgende:[..]
Juist, waarschijnlijk draait Thermo voor en achter per ongeluk om. Dan lijkt zijn stance in ieder geval wel een stuk aannemelijker. Bij duckstance lijkt het makkelijk om Fakie te rijden. Je draait dan eigenlijk alleen van regular naar goofy en andersom... Dat een hoge stance het moeilijker maakt zit volgens mij toch vooral tussen de oren. Je voeten hebben geen invloed op de bocht. Je draait met je bovenlichaam, deze draaing is als gevolg van de hoge stance wat minder natuurlijk... maar volgens mij niet moeilijker. Pas als je aan je voeten gaan denken of er naar gaat kijken zie je hoe raar het eruit ziet. Ik weet eigenlijk niet zeker of het echt zo werkt... het lijkt me, op basis van bovenstaande beredenatie, wel zo.
Zelf sta ik ook 25/15
Je stance maakt volgens mij meer uit (ook natuurlijk afhankelijk van je hoeveelheid set-back). Omdat je met een meer "carve"-stance volgens mij minder stabiel in je board saat omdat je verder moet indraaien als je faky gaat rijden.
Maar goed nog niet nooit geprobeerd.
quote:Wat ik gehoord en gelezen heb is dat je stance in principe niet uitmaakt voor fake rijden, dat het wat meer oefening nodig heeft kan goed, maar je zou in principe net zo goed fake kunnen rijden 15/0 ( nu blij?) als 25/10.
Op woensdag 10 december 2003 20:56 schreef Komakie het volgende:[..]
Zit wat in maar de set-back hoeft bij de meeste freeride-boards niet zo veel verschil te maken. Mijn board staat bijvoorbeeld niet met een set-back. Ik heb gewoon me bindingen allebei in het midden staan. Je kunt zelf bepalen of je een set-back doet omdat je op verschillende plekken je binding erop kunt monteren.
Maar je merkt het volgens mij ook bijna niet met faky rijden.Je stance maakt volgens mij meer uit (ook natuurlijk afhankelijk van je hoeveelheid set-back). Omdat je met een meer "carve"-stance volgens mij minder stabiel in je board saat omdat je verder moet indraaien als je faky gaat rijden.
Maar goed nog niet nooit geprobeerd.
Ik neem aan dat je als je je freeride skillz aan het testen ben ook niet 50% fakie rijdt,
als je echt als freestyler in het funpark aan het dollen bent en alsmaar wisselt, kan je beter gewoon duckstance nemen dan.
No offence btw XL, maar als je me al snapte moet je niet moeilijk doen over me notatie.
Me bindingen stonden in het midden, ik heb ze nu net wat meer wide gezet, ik had het nu pas eens opgemeten en het bleek dat er maar 36 cm tussen mijn bindingen zat
Als ik verschillende sites mag geloven, en me knieholte + me voeten als ik ze normaal neer zet, is dat veel te weinig voor perfecte stabiliteit
quote:Pas na het Goofy-verhaal van Sjors begon bij mij te dagen dat je het wel eens omgedraaid kon hebben. In eerste instantie snapte ik je hele stance niet. Ik neem je ook helemaal niks kwalijk hoor, maar zoals je zelf ook al aangaf... het moet er wel allemaal Stylish uitzien... zelfs de stance-notatie dus
Op woensdag 10 december 2003 21:59 schreef Thermo het volgende:[..]
No offence btw XL, maar als je me al snapte moet je niet moeilijk doen over me notatie.
quote:haha ik heb op de leraaropleiding 1 dag iemand gezien die zijn bindingen zo had gezet dat hij met z'n tenen naar binnen stond.
Op woensdag 10 december 2003 22:45 schreef XL het volgende:[..]
Pas na het Goofy-verhaal van Sjors begon bij mij te dagen dat je het wel eens omgedraaid kon hebben. In eerste instantie snapte ik je hele stance niet. Ik neem je ook helemaal niks kwalijk hoor, maar zoals je zelf ook al aangaf... het moet er wel allemaal Stylish uitzien... zelfs de stance-notatie dus
Daar draag ik graag een steentje aan bij. Als je het negatief opvat, mijn excuses zo was het niet bedoeld.
Maar dat begreep ie ook niet helemaal. Die gozer is ook finaal gezakt voor het examen. Kweenie wat ie daar deed maar hij kon het echt niet.
Btw over dat faky rijden, tuurlijk kun je het wel leren met een carve-stance maar het lijkt me toch minder makkelijk. Je staat niet voor nix met je voeten naar voren
quote:Hahahahahahaha, op de lerarenopleiding nog wel!? Hahahahahaha, hij zou per ongeluk eens door het examen heen komen en je zou per ongeluk maar eens les krijgen van zo'n mafketel...
Op woensdag 10 december 2003 23:37 schreef Komakie het volgende:[..]
haha ik heb op de leraaropleiding 1 dag iemand gezien die zijn bindingen zo had gezet dat hij met z'n tenen naar binnen stond.
quote:Misschien leuk voor slangenmensen op zoek naar iets nieuws, maar wat je zegt, je voeten staan niet voor niets naar voren
Btw over dat faky rijden, tuurlijk kun je het wel leren met een carve-stance maar het lijkt me toch minder makkelijk. Je staat niet voor nix met je voeten naar voren
Leuk voor in de volgende SSX
ik nam aan dat, dat was om in de poeder je gewicht meer naar achter te verplaatsen. waardoor je minder druk op je achterste been hoeft te zetten, dan wanneer je geen setback hebt.
quote:Enige nut wat ik kan bedenken is toch het tegengaan van sneeuw happen van je board off-piste, freestylers verliezen er een deel van hun balans mee, voor op de piste maakt het niet zo veel verschil, maybe dat je alleen je bochten in het begin wat minder afmaak omdat je weer wat meer gewicht op je achterkant voelt? Maar dat zal wel gewoon wennen zijn.
Op donderdag 11 december 2003 08:45 schreef DarkChylde het volgende:
k, snap nou wat de set-back is.
maar heeft dat nog nut/voordeel om een setback on-piste te hebben?ik nam aan dat, dat was om in de poeder je gewicht meer naar achter te verplaatsen. waardoor je minder druk op je achterste been hoeft te zetten, dan wanneer je geen setback hebt.
Maar Thermo, jij bleef voortaan toch uit de buurt van diepe sneeuw hadden we afgesproken nietwaar
quote:Met een Setback verkort je de tail van je board. Deze wordt hierdoor stijver, het gevolg daarvan is dat je aggresievere bochten kan maken op de piste. Daarnaast heb je inderdaad off-piste een voordeel, je neus zal minder snel sneeuw happen. Je simuleert dus een langer board, nadelig is dat het inzetten van bochten lastiger is met een setback (hier heb ik niet zoveel last van, mede doordat ik een relatief kort board heb).
Op donderdag 11 december 2003 09:26 schreef 360sjors het volgende:
Wat DarkChlyde en Thermo zeggen klopt wel denk ik, setback heeft alleen maar met gewichtsverdeling te maken, maarja, dat is eigenlijk bij alles met snowboarden wel zoNatuurkundig gezien is bijvoorbeeld een tailslide eenvoudiger zijn met setback (afstand-kracht, hefboomeffect, zwaartepunt, er zijn vast nog wel een paar principes te bedenken
). Noseslides worden echter weer lastiger... En het is idd. makkelijker om zo door de poeder te gaan (echte all mountain boards hebben een relatief lange, brede neus; "drijfvermogen") en het voorkomt zoals gezegd "happertjes"
.
Maar Thermo, jij bleef voortaan toch uit de buurt van diepe sneeuw hadden we afgesproken nietwaar
In tegenstelling tot wat Sjors zegt gaat juist de noseroll door het dak met een setback. Je komt veel hoger doordat je neus langer is. Een tailslide is daarentegen veel moeilijker, op het moment dat je neus loskomt sta hang je al zover achterover dat het board onder je doorglijdt en val je achterover. Beerke heeft mij hier in Landgraaf mee zien spelen, daar hebben we meerdere malen hartelijk om gelachen. Zelf heb ik een Setback van bijna 3 cm, dat schijnt veel te zijn. Je meet de setback door ter hoogte van het breedste punt van je neus vanaf het midden van je board naar het midden van je voorste binding te meten. Hetzelfde doe je vanaf je tail naar je achterste binding, beide getallen trek je van elkaar af.
Afstand voor - afstand achter = setback
Let op dat je setback nooit negatief is!
quote:Ik had het over slides he, dat is wat anders dan een noseroll, dus heb je het ook niet over tegenstellingen enzo
Op donderdag 11 december 2003 09:46 schreef XL het volgende:[..]
In tegenstelling tot wat Sjors zegt gaat juist de noseroll door het dak met een setback. Je komt veel hoger doordat je neus langer is. Een tailslide is daarentegen veel moeilijker, op het moment dat je neus loskomt sta hang je al zover achterover dat het board onder je doorglijdt en val je achterover.
quote:Klopt, sorry.
Op donderdag 11 december 2003 10:10 schreef 360sjors het volgende:[..]
Ik had het over slides he, dat is wat anders dan een noseroll, dus heb je het ook niet over tegenstellingen enzo
Uiteraard kom je hoger met een langere neus (maar je moet er ook meer voor doen). Wat betreft de moeilijkere tailslide, dat is een kwestie van balans.. ik zei ook alleen dat het qua kracht eenvoudiger was!
quote:Wtf bedoel je met een nose en tailslide... noseroll ken ik wel, moet ik ook eens gaan oefenen denk ik, is wel stylisch
Op donderdag 11 december 2003 10:39 schreef XL het volgende:Voor mij persoonlijk is trouwens kracht het probleem niet bij nose- en tailslides. Bij mijn noseslide kan ik probleemloos zoveel kracht zetten dat mijn neus in de sneeuw ligt en bij de tailslide kan ik probleemloos zoveel kracht zetten dat mijn achterwerk de sneeuw op zoekt. Juist die kwestie van balans is het probleem. Al is het gedoseerd omgaan met beide krachten natuurlijk de sleutel naar succes. Persoonlijk vind ik noseslide makkelijker dan tailslide. Al gebruik ik beide in principe nooit en ben ik in beide niet goed.
Maar wat houdt een nose/tailslide in dan?
quote:Iets wat je vroeger ook vast wel deed op je fietsje
Op donderdag 11 december 2003 10:46 schreef NoComment het volgende:
Maar wat houdt een nose/tailslide in dan?
Tailslide (of Tail Ride volgens het snowboard woordenboek bij Blue-tomato) is dus het glijden op alleen de achterkant van je board door je gewichte ver naar achteren te hangen en alleen op je tail te balanceren. De nose van het board komt dan helemaal lost van de grond.
Noseslide kun je dan wel raden denk ik
Moet maar eens gaan oefenen dan, even wachten Val Tho', ik wil aan het einde van de week tail/nose slide en noseroll kunnen Niet dat het me gaat lukken, maar ja, 'het begint met ambitie' als we de abn amro reclame mogen geloven
Owja, en ik wil leren landen na een jump... en dan goed leren landen dus normaal blijven staan ipv veel te veel op me achterste been...
quote:Don't talk, just try to keep up mkay?
Op donderdag 11 december 2003 09:26 schreef 360sjors het volgende:Maar Thermo, jij bleef voortaan toch uit de buurt van diepe sneeuw hadden we afgesproken nietwaar
quote:Ik heb het daar soms nog best moeilijk mee, maar dat kan ook voor mijn gevoel zijn. Vooral als ik een noseslide doe heb ik het idee dat de achterkant verder omhoog moet kunnen!
Op donderdag 11 december 2003 10:39 schreef XL het volgende:
Bij mijn noseslide kan ik probleemloos zoveel kracht zetten dat mijn neus in de sneeuw ligt en bij de tailslide kan ik probleemloos zoveel kracht zetten dat mijn achterwerk de sneeuw op zoekt.
Ik bedacht me net dat dat overigens best met de stance te maken zou kunnen hebben, het lijkt me makkelijker om een beetje voor- of achterover (carvestance) te hangen terwijl je je ene been intrekt en je andere "stijf" houdt dan "zijwaarts" (zoals bij duckstance of een kleine hoek). Zal het eens testen als ik een dagje ga indooren -voor het eerst met mijn eigen plank-.
Wat ook kan is dat ik het vaak te geleidelijk (of zal ik het smooth noemen ) wil doen, dat is natuurlijk lastiger dan ineens je gewicht vol 1 kant op gooien
quote:Bring it on
Op donderdag 11 december 2003 11:05 schreef Thermo het volgende:[..]
Don't talk, just try to keep up mkay?
quote:Jij bent echt helemaal beurs als je terugkomt dude
Op donderdag 11 december 2003 11:02 schreef NoComment het volgende:2e week boarden: verlanglijstje:
springen landen noseroll tailslide noseslide
quote:Oh, het moet kunnen hoor, zeker die laatste 3 had ik na 2 weken ook redelijk onder de knie, springen ook wel (kleine kickertjes), maar ja, landen, wat zal ik daar eens over zeggen..... AU!
Op donderdag 11 december 2003 11:23 schreef 360sjors het volgende:Op donderdag 11 december 2003 11:02 schreef NoComment het volgende:
2e week boarden: verlanglijstje:
# springen
# landen
# noseroll
# tailslide
# noseslideJij bent echt helemaal beurs als je terugkomt dude What's next, rodeo?
Eerste echte sprong: Leraar neemt ons mee een stukje off-piste, stevig hellinkje. Hij wijst naar beneden. "Daar is een klein heuveltje, daar gaan jullie over heen springen!". Hij doet het voor, uiteraard met een backflip, de showoff. Enfin, ik kom daar aanzetten, is dat 'heuveltje' toch dik een meter hoog, Paniek! Springen ging wel, landen was wat minder
quote:Die
Op donderdag 11 december 2003 11:19 schreef 360sjors het volgende:[..]
Ik heb het daar soms nog best moeilijk mee, maar dat kan ook voor mijn gevoel zijn. Vooral als ik een noseslide doe heb ik het idee dat de achterkant verder omhoog moet kunnen!
Ik bedacht me net dat dat overigens best met de stance te maken zou kunnen hebben, het lijkt me makkelijker om een beetje voor- of achterover (carvestance) te hangen terwijl je je ene been intrekt en je andere "stijf" houdt dan "zijwaarts" (zoals bij duckstance of een kleine hoek). Zal het eens testen als ik een dagje ga indooren -voor het eerst met mijn eigen plank-.
Wat ook kan is dat ik het vaak te geleidelijk (of zal ik het smooth noemen
) wil doen, dat is natuurlijk lastiger dan ineens je gewicht vol 1 kant op gooien
Overigens kan ik in mijn redelijke carve-stance op mijn plank niet met 1 been stijf de voor of achterkant optrekken. Daarvoor is het board te stijf of sta ik niet wijd genoeg.
De enige foto die ik zo snel via google kan vinden, maar deze noseroll is dus echt gewoon niet cool
Ik heb je trouwens nog nooit zien noserollen bedenk ik me nu net, het is best al even geleden dat we samen hebben geboard! Die foto is inderdaad erg cool, en ik weet wel dat Beerke erg vette rolls doet (daar straalt Brute Kracht vanaf )
Deze winter maar eens een uurtje actiefoto's gaan maken
quote:* XL is trots
Op donderdag 11 december 2003 12:35 schreef 360sjors het volgende:
[afbeelding]De enige foto die ik zo snel via google kan vinden, maar deze noseroll is dus echt gewoon niet cool
Ik heb je trouwens nog nooit zien noserollen bedenk ik me nu net, het is best al even geleden dat we samen hebben geboard! Die foto is inderdaad erg cool, en ik weet wel dat Beerke erg vette rolls doet (daar straalt Brute Kracht vanaf
)
De postfrequentie in dit topic wordt wel hoog, alsof je kan zien dat ik al kerstvakantie heb en het koud is buiten
quote:Beurs? welnee
Op donderdag 11 december 2003 11:23 schreef 360sjors het volgende:Jij bent echt helemaal beurs als je terugkomt dude
What's next, rodeo?
Bovendien heb ik toch het idee dat je nog iets meer durft als je weet je je je polsen niet zomaar kunt breken
Oja, en ik wil styletips!
quote:Met beurs bedoelt ie ook dat je lichaam waarschijnlijk aan een jaar vakantie toe is
Op donderdag 11 december 2003 13:19 schreef NoComment het volgende:[..]
Beurs? welnee
Als ik ergens op terecht kom zijn het wel me polsen, weet dat het niet goed is maar met polsbeschermers kom je dan al een heel eind...
Bovendien heb ik toch het idee dat je nog iets meer durft als je weet je je je polsen niet zomaar kunt breken
* Thermo net terug van fitness
Flink lopen squaten Goed voor et boarden :p
Ik ben benieuwd of 4x per week fitness mijn conditie bij het boarden ook flink goed doet, het zijn toch deels andere spieren etc, maargoed ik zal het wel zien.
Ik zit er alleen over te twijfelen of ik verder ga met jumps oefenen, me rug is er toch niet helemaal voor gemaakt...
*twijfel*
quote:Niet vallen
Op donderdag 11 december 2003 13:19 schreef NoComment het volgende:
quote:Nouja, ik zit nu nog op stage, je ziet het postaantal van mijn kant vanzelf wel afnemen zodra ik wederom een vrij man ben
Op donderdag 11 december 2003 13:16 schreef XL het volgende:
De postfrequentie in dit topic wordt wel hoog, alsof je kan zien dat ik al kerstvakantie heb en het koud is buiten
quote:4* per week, dude, pas jij nog wel normaal door een deur
Op donderdag 11 december 2003 13:50 schreef Thermo het volgende:
Met beurs bedoelt ie ook dat je lichaam waarschijnlijk aan een jaar vakantie toe is* Thermo net terug van fitness
Flink lopen squaten
Goed voor et boarden :p
Ik ben benieuwd of 4x per week fitness mijn conditie bij het boarden ook flink goed doet, het zijn toch deels andere spieren etc, maargoed ik zal het wel zien.
Ik zit er alleen over te twijfelen of ik verder ga met jumps oefenen, me rug is er toch niet helemaal voor gemaakt...
*twijfel*
En wat je rug betreft... Ik heb nog nooit last van mijn rug gehad na een dagje springen, maar je hoort vaak dat het komt doordat je te grote sprongen landt op te vlakke stukken (bijvoorbeeld op de tafel van een grote jump).
In Den Haag kwam een werkneemster het speciaal tegen me vertellen, toen had ik de Big Jump een paar keer gedaan en haalde ik het einde net niet, dus had ik een landing op de tafel.. Ietsje harder (verder) en je landing is dan opeens veel beter (schuin vlak, de neerwaartse kracht is dan kleiner)! Ik heb die jump overigens de keren dat ik daarna daar was nooit meer gehaald, materiaal was nog slechter dan toen vermoed ik..
quote:Dude! Daar heb ik wat aan!
Op donderdag 11 december 2003 14:45 schreef 360sjors het volgende:[..]
Niet vallen
[..]Nouja, ik zit nu nog op stage, je ziet het postaantal van mijn kant vanzelf wel afnemen zodra ik wederom een vrij man ben
[..]4* per week, dude, pas jij nog wel normaal door een deur
Maar conditie is conditie, alleen kom je bij boarden op een of andere manier altijd weer spieren tegen die je anders nooit tegenkomt.. Eerste twee dagen van de vakantie vind ik altijd het fijnst
En wat je rug betreft... Ik heb nog nooit last van mijn rug gehad na een dagje springen, maar je hoort vaak dat het komt doordat je te grote sprongen landt op te vlakke stukken (bijvoorbeeld op de tafel van een grote jump).
In Den Haag kwam een werkneemster het speciaal tegen me vertellen, toen had ik de Big Jump een paar keer gedaan en haalde ik het einde net niet, dus had ik een landing op de tafel.. Ietsje harder (verder) en je landing is dan opeens veel beter (schuin vlak, de neerwaartse kracht is dan kleiner)! Ik heb die jump overigens de keren dat ik daarna daar was nooit meer gehaald, materiaal was nog slechter dan toen vermoed ik..
Over het fitness, ik ben niet echt breed aangelegd ofzo, je merkt het nu wel al behoorlijk maar tis meer dat ik naar drooggewicht aan het trainen ben enzo. En veel sporten is gewoon relaxed, je merkt gewoon goed dat je hele dag een beter tempo krijgt omdat je gewoon lekkerder beweeg als je conditie + lichaam meer gewend zijn.
Goed, volgende week ga ik dus eens wat verder jumpen
ga recht op de jump af, vlak voor de jump niet meer corrigeren of bewegen met je boven lichaam. als je land a.h.w. met beide benen neer "stampen" ( zeg maar, als je gewoon, zonder board springt, recht omhoog. dan land je op beide voeten tegelijk). en probeer pas na een metertje te sturen. je gewicht bij de landing moet in het midden zitten.
als dat eenmaal lukt, dan kan je proberen om 'iets' in lucht te doen.
in het begin probeerde ik meteen een 180, die ik niet kon landen en waarbij ik altijd meesterlijk op mijn bek ging
nu ik eindelijk een beetje normaal kan landen, wil volgende wintersport een kijken of niet iets in de lucht kan doen.
en land nooit op de flat! is superslecht voor je knieën, en heb mensen zo hele harde klappen zien maken. dus bij een big jump zorgen dat je genoeg snelheid hebt...
quote:Mjah lessen doe ik tussendoor ook nog zeker, nooit uitgeleerd, + paar goeie freeriders mee, maar in het park is het gewoon leren met paar belgen in peer enzo, niet iedereen is helaas gemaakt om advies te geven over je jump. Sommige kunnen het gewoon, maar kunnen het niet uitleggen.
Op donderdag 11 december 2003 16:03 schreef XL het volgende:
Het is al veel vaker gezegd in deze topic-reeks. Neem lessen! Er blijkt maar weer eens waarom, je verhoogt voor jezelf de kans op blessures aanzienlijk. Als je nieuwe dingen wil leren doe je dat niet alleen door naar coole films of coole andere boarders te kijken. Je ziet dan namelijk het waarom niet! Waarom ze bepaalde dingen juist op die manier doen... Een leraar wijst je op die punten!
Neem je toch geen les, zorg dan tenminste dat je er iemand bij hebt die je deskundig advies kan geven
Om echt lessen te gaan volgen voor jumps en grinds.. liever me geld in nog wat techniek eigenlijk.
Dat van de vlakke landing had ik nog nooit op les gehoord, dat kwam me toevallig aanwaaien door die boardbabe .
Ik hoor overigens net dat ik op 2e kerstdag ga snowboarden in landgraaf (soort famillie-evenement), dat zal wel slalommen tussen de dweebs worden, maar een mooie gelegenheid om even indruk te maken
ja lach jij maar
maar ik had dikke sokken aan.. en ik heb dat nog nooit gehad.. en het ging pijn doen zodra ik 3 afdalingen had gedaan.. en dan moest ik echt mijn voet uit mijn schoen halen om weer doorstroming te krijgen.. echt niet normaal meer.. dat heb ik zelfs in tsjechie niet gehad.. dus....
@ rest.. niet zo veel typen joh.. ik kan het allemaal niet meer bijlezen
quote:De grabs bevatten niet de techniek die voor springen vereist is. Grabs is meer lenigheid en durf in de lucht. Een leraar kan je niet bijbrengen wat je wel en niet lukt in 1 sprong, op het moment dat je een sprong kan inzetten en kunt landen mag je van mij inderdaad best experimenteren. Maar met name de landing bij springen is belangrijk, als jij verkeerd landt na een sprong gaat je leraar door het lint! Dat is omdat hij weet dat landen belangrijk is. Dat Thermo klaagt over zijn rug en aangeeft dat hij les voor springen onbelangrijk vindt, dat gaat er bij mij niet in! Je komt er nu toch achter dat die last van je rug een direct gevolg is van verkeerde landingen? Ik kan het me niet voorstellen dat je zo roekeloos met je lichaam omspringt, je hebt maar 1 rug... daar moet je je hele leven nog mee boarden. Als je mensen met een slechte rug kent.... wat die allemaal moeten laten in hun leven.... onvoorstelbaar dat je bereid bent zulke risico's te nemen. Ik neem aan dat als je 4 x per week fitnesst je daar ook een trainingsprogramma voor hebt, dat je jezelf bewust bent van waarvoor je traint en wat je van je lichaam vraagt. Waarom bij het snowboarden dan niet? Ik vind dat de normaalste zaak van de wereld... Les is duur... maar je doet een dure sport, dus neem het op de koop toe.
Op donderdag 11 december 2003 17:52 schreef 360sjors het volgende:
Sterker nog, ik vind het onzin om -overal- les voor te nemen of advies voor te vragen. Je kunt best dingen zelf ontdekken binnen terreinen waar je genoeg vanaf weet. Als je eenmaal kunt springen en landen ga je geen les nemen in hoe je moet grabben of een indy moet doen, dat leer je vanzelf wel. Je gaat niet zonder kennis van lawines en het gebied op eigen initiatief zware off-piste tochten houden, maar een 360 leer je dan weer alleen maar door 1x te horen of zien hoe het moet en het verder alleen maar te -doen-.
quote:Heb jij wel al les gehad op een big jump? Zoiets hoort de leraar die je de big jump leert echt wel te vertellen! Slechte leraar anders.
Dat van de vlakke landing had ik nog nooit op les gehoord, dat kwam me toevallig aanwaaien door die boardbabe.
Zelf heeft mijn laatste snowboardschool (Skischule Fiss) mij lesgegeven op niveau könner 7, dat heb ik voldoende afgerond. (lessen lopen daar van Anfanger 1t/m3 Fortgeschrittene 4t/m6 en konner 7t/m9). Bij konner 7 krijg je de beginselen van Fakie carven (op zwarte pistes), ga je met lawinepiepers op stap en krijg je theoriegedeeltes in je lessen dat is dus echt wel stevig les! Maar Big Jump heb je dan niet gehad hoor... nog niet eens bijna. Ook in Niveau 8 ben je alleen nog maar met kickertjes bezig. De opmerking dat je niet op de tafel mag landen heb ik trouwens bij die lessen wel al gehoord.
quote:In de "Snowboarder" die in de tijdschriftenzaakjes ligt deze week staat een heel stuk in over de beste actie foto's maken. ga ik maar eens lezen vandeweek. Lijkt me wel interresant
Op donderdag 11 december 2003 12:35 schreef 360sjors het volgende:
[afbeelding]De enige foto die ik zo snel via google kan vinden, maar deze noseroll is dus echt gewoon niet cool
Ik heb je trouwens nog nooit zien noserollen bedenk ik me nu net, het is best al even geleden dat we samen hebben geboard! Die foto is inderdaad erg cool, en ik weet wel dat Beerke erg vette rolls doet (daar straalt Brute Kracht vanaf
)
btw wat een lelijke noseroll is dat. Hij heeft em al afgemaakt voor de helft van de bocht. Ik heb altijd geleerd dat je em zo ver mogelijk moet doorvoeren in de bocht.
Bij het inzetten draait ie trouwens al super ver in. Das 1 van de redenen waarom ie zo snel klaar is.
Hij moet gewoon de hele bocht bedekken. Dus vrij langzaam gaan, dan is ie het meest stylisch
@ Zebigboss: zo lang het maar een vriendschappelijk lachje is mag het wel he
quote:Het is voornamelijk stylistische (jaja
Op donderdag 11 december 2003 19:55 schreef XL het volgende:
De grabs bevatten niet de techniek die voor springen vereist is. Grabs is meer lenigheid en durf in de lucht.
quote:Juist, en hij geeft het tijdig aan dat hij er last van heeft, hij blijft niet als een dolle stier op de verkeerde manier doorgaan. Je kunt het ook relativeren in plaats van veroordelen, nu is er nog niets aan de hand. Natuurlijk had het van tevoren verteld en dus voorkomen kunnen worden, maar zo kan je je over alles in je hele leven wel van tevoren laten inlichten, dan wordt het een saaie boel als je bij alle nieuwe acties die je onderneemt eerst moet vragen hoe het moet.
Dat Thermo klaagt over zijn rug en aangeeft dat hij les voor springen onbelangrijk vindt, dat gaat er bij mij niet in! Je komt er nu toch achter dat die last van je rug een direct gevolg is van verkeerde landingen?
Ikzelf heb ook nooit specifiek les gehad in springen, af en toe eens een sprongetje tussendoor. Maakt mij dat een barbaar als ik met die bagage een big jump probeer? Had ik toen ik die jump in Den Haag zag staan moeten denken: "Laat ik me eens inlezen in dit onderwerp, om vervolgens de juiste beschermende kledij bij elkaar te zoeken en aan verscheidene deskundigen advies vragen over de Big Jump!"? Dat is toch niet realistisch? Je ziet de mogelijkheid en grijpt die aan! Al doende leert men.
quote:Ik ken mensen die 1x per week, bijvoorbeeld een dinsdagavond (ik noem maar wat
Ik neem aan dat als je 4 x per week fitnesst je daar ook een trainingsprogramma voor hebt, dat je jezelf bewust bent van waarvoor je traint en wat je van je lichaam vraagt.
quote:.. hoor ik dit echt uit jouw mond?
...maar je doet een dure sport, dus neem het op de koop toe.
quote:Nee, maar het principe van springen en landen is overal gelijk
Heb jij wel al les gehad op een big jump?
Begrijp me niet verkeerd, een goede techniek is noodzakelijk, maar er leiden meer wegen naar Rome. Ronaldo was ooit ook een straatvoetballer zullen we maar denken. Ik vind dat je iedereen zijn eigen weg moet kunnen laten bepalen, zolang men daarmee geen anderen hindert.
En voor wat mezelf betreft; ik neem gewoon weer les tijdens mijn 2e week boarden dit seizoen. Gewoon omdat ik weet dat ik die week meer een coole locale dude (babe? ) als persoonlijke gids krijg, das leuker dan de hele week met mijn skieende ouders "baantjes trekken". Afgelopen jaar heb ik na de les met mijn boardleraar snowboardvideo's zitten kijken in zijn appartement, tequillia gedronken in de pub waar alleen locals kwamen, de grootste kicker gebouwd die ik ooit heb genomen, gepoold, in zijn lerarenjas geboard (
) en de Oostenrijkse apres-ski op voordelige wijze kunnen meemaken. En de les zelf? Hij nodigde zijn vrienden uit om mee te gaan, dus we waren gewoon aan het boarden zoals die gangsters dat normaal ook zelf met veel plezier doen. Perfect toch?
quote:Mij ook, weet je toevallig ook of die op of na de 20e nog in de winkels ligt?
Op donderdag 11 december 2003 23:31 schreef Komakie het volgende:In de "Snowboarder" die in de tijdschriftenzaakjes ligt deze week staat een heel stuk in over de beste actie foto's maken. ga ik maar eens lezen vandeweek. Lijkt me wel interresant
quote:Ik volg idd trainingschema's en hou mijn houding + lichaam erg goed in de gaten voor het fitnessen.
Op donderdag 11 december 2003 19:55 schreef XL het volgende:[..]
De grabs bevatten niet de techniek die voor springen vereist is. Grabs is meer lenigheid en durf in de lucht. Een leraar kan je niet bijbrengen wat je wel en niet lukt in 1 sprong, op het moment dat je een sprong kan inzetten en kunt landen mag je van mij inderdaad best experimenteren. Maar met name de landing bij springen is belangrijk, als jij verkeerd landt na een sprong gaat je leraar door het lint! Dat is omdat hij weet dat landen belangrijk is. Dat Thermo klaagt over zijn rug en aangeeft dat hij les voor springen onbelangrijk vindt, dat gaat er bij mij niet in! Je komt er nu toch achter dat die last van je rug een direct gevolg is van verkeerde landingen? Ik kan het me niet voorstellen dat je zo roekeloos met je lichaam omspringt, je hebt maar 1 rug... daar moet je je hele leven nog mee boarden. Als je mensen met een slechte rug kent.... wat die allemaal moeten laten in hun leven.... onvoorstelbaar dat je bereid bent zulke risico's te nemen. Ik neem aan dat als je 4 x per week fitnesst je daar ook een trainingsprogramma voor hebt, dat je jezelf bewust bent van waarvoor je traint en wat je van je lichaam vraagt. Waarom bij het snowboarden dan niet? Ik vind dat de normaalste zaak van de wereld... Les is duur... maar je doet een dure sport, dus neem het op de koop toe.
[..]Heb jij wel al les gehad op een big jump? Zoiets hoort de leraar die je de big jump leert echt wel te vertellen! Slechte leraar anders.
Zelf heeft mijn laatste snowboardschool (Skischule Fiss) mij lesgegeven op niveau könner 7, dat heb ik voldoende afgerond. (lessen lopen daar van Anfanger 1t/m3 Fortgeschrittene 4t/m6 en konner 7t/m9). Bij konner 7 krijg je de beginselen van Fakie carven (op zwarte pistes), ga je met lawinepiepers op stap en krijg je theoriegedeeltes in je lessen dat is dus echt wel stevig les! Maar Big Jump heb je dan niet gehad hoor... nog niet eens bijna. Ook in Niveau 8 ben je alleen nog maar met kickertjes bezig. De opmerking dat je niet op de tafel mag landen heb ik trouwens bij die lessen wel al gehoord.
Als snowboarder probeer ik dat ook ( daarom me opmerking over me rug, ik zie de "bikkels" niet snel ergens klagen en alleen maar stoer doen )
Een hobby mag geld kosten, ik heb alleen niet het idee dat ik op dit moment mijn lessen in jumps moet stoppen, maar meer in back country en freeride. Waarom? Omdat je keuzes moet maken, en ik jumps dus als een leuk alternatief binnen doe. Je hebt helemaal gelijk dat als je alles goed wil doen, je ook hierin les moet volgen.
Maar ik heb meerdere leraren toch horen zeggen, dat oefenen belangrijk is, en dat je jumps samen met vrienden die het kunnen toch kan leren.
Snowboarden is een sport waarin je op je intuïtie afgaat. De afdaling langs de bomen, de mini/big jumps, poederen , alles. Op zo'n moment tast je ook de grenzen af, en ben je niet altijd even verstandig bezig.
Het is geen sport zoals fitness waarin je een schema opstelt en daarbij alles in volgorde doe, je eten moet je er ook niet voor aanpassen etc etc.
( Een deel van mijn fitnesstraining is ook voor conditie voor snowboarden btw, ik wil namelijk volgend jaar met uncle's naar Canada gaan boarden. En daarbij wordt het flink klimmen etc )
Sjors, is trouwens die afsluitweek met uncle's niet ook wat voor jou?
Snowboarden is geen sport waar je jou grenzen aftast. Je kunt wel over het randje gaan en op het randje boarden maar je kunt wel degelijk met verstand de keuze maken of je over de streep gaat met je boarden of niet.
Bijna alles met snowboarden is logisch en verstandig bekijken. Op Intuitie afgaan is, zeker bij ons "vrije-tijds-boarders", niet zo handig omdat we daar te weinig kennis voor hebben.
Je stelt idd geen schema op maar je gaat wel alles eerst checken. "Is deze jump wel "veilig"?", "kan ik dit poederveldje wel nemen????", "waar kom ik uit als ik door deze bomen heen ga???".
Je bent jezelf en (eventueel) je mede berg-gebruikers verplicht om te checken of het veilig genoeg is.
Tuurlijk, wat die pro's doen op big jumps en poedervelden enzo, het is niet allemaal veilig wat ze doen. Maar het is een wel overwogen beslissen waarbij ze vrij zeker ervan zijn dat ze niet over de schreef gaan. Als ze dus vallen en zich ook echt pijn doen, zijn ze over het randje gegaan. Maar dit gebeurd relatief niet vaak omdat ze goed hun eigen kunnen in kunnen schatten en waar de gevaren liggen.
Tuurlijk hoef je niet voor elk kleine dingetje les te nemen. Als je een goeie basis hebt, kun je zelf ook dingen uitproberen. Maaar je moet voor alles een goeie basis hebben. Dus ook voor springen.
Zeker als je big jumps gaat doen want de kans dat je daar pijn hebt als je wat fout doet is aanzienlijk groter dan over een kicker van een halve meter hoog
quote:Als mijn budget en school het toelaten is dat een zeer kansrijke optie
Op vrijdag 12 december 2003 16:08 schreef Thermo het volgende:
Sjors, is trouwens die afsluitweek met uncle's niet ook wat voor jou?
----------------
En om nog even terug te komen op de discussie over lessen, ik snap goed waarom XL daar erg sterk aan vast houdt, rekening houdend met zijn zware blessure jaren geleden. Zoiets blijft toch altijd in je achterhoofd hangen, dan word je wel voorzichtig(er). Nu heb ik (toen ik nog jong was ) ook wel eens wat gebroken, maar dat was a) niet zo ernstig b) niet tijdens een vakantie en c) niet met boarden (skateboarden, basketbal, volleybal). En dan hebben mensen natuurlijk ook nog allemaal een andere persoonlijkheid! Dat vertaalt zich ook in snowboardstijl, XL en ik hebben een -totaal- andere stijl kan ik mij van enkele jaren geleden herinneren (maar dat zal voor alle lezers van deze topicreeks ondertussen ook wel al duidelijk zijn
). En last but not least, XL is ouder en daaruitvolgend ongetwijfeld ook wijzer dan ik
En juist omdat die verschillen er zijn vind ik het zo cool dat we toch gewoon daarover in discussie kunnen treden (we weten toch wel dat er verschillen blijven
) terwijl we goed door dezelfde deur kunnen
.
Bij die hard skieers zou dit vast mis gaan
Een prettige avond allemaal! Ik ga McDonalds met een bezoek vereren.
quote:Ik ben het met je eens, maar maybe snap je wel wat ik bedoel, natuurlijk heb je een basis nodig, maar ik vind snowboarden een sport waar je echt met je gevoel mee bezig ben, en iedereen weet dat gevoel wel eens rationele beslissingen overstemt.
Op vrijdag 12 december 2003 17:53 schreef Komakie het volgende:
Ik ben het niet helemaal eens met Thermo!!Snowboarden is geen sport waar je jou grenzen aftast. Je kunt wel over het randje gaan en op het randje boarden maar je kunt wel degelijk met verstand de keuze maken of je over de streep gaat met je boarden of niet.
Bijna alles met snowboarden is logisch en verstandig bekijken. Op Intuitie afgaan is, zeker bij ons "vrije-tijds-boarders", niet zo handig omdat we daar te weinig kennis voor hebben.
Je stelt idd geen schema op maar je gaat wel alles eerst checken. "Is deze jump wel "veilig"?", "kan ik dit poederveldje wel nemen????", "waar kom ik uit als ik door deze bomen heen ga???".
Je bent jezelf en (eventueel) je mede berg-gebruikers verplicht om te checken of het veilig genoeg is.
Tuurlijk, wat die pro's doen op big jumps en poedervelden enzo, het is niet allemaal veilig wat ze doen. Maar het is een wel overwogen beslissen waarbij ze vrij zeker ervan zijn dat ze niet over de schreef gaan. Als ze dus vallen en zich ook echt pijn doen, zijn ze over het randje gegaan. Maar dit gebeurd relatief niet vaak omdat ze goed hun eigen kunnen in kunnen schatten en waar de gevaren liggen.Tuurlijk hoef je niet voor elk kleine dingetje les te nemen. Als je een goeie basis hebt, kun je zelf ook dingen uitproberen. Maaar je moet voor alles een goeie basis hebben. Dus ook voor springen.
Zeker als je big jumps gaat doen want de kans dat je daar pijn hebt als je wat fout doet is aanzienlijk groter dan over een kicker van een halve meter hoog
En voor de duidelijkheid, veilig boarden is heeeeel iets anders dan nieuwe dingen proberen te leren, veilig boarden staat ALTIJD op de eerste plaats.
( En nu die skiers nog zo ver krijgen dat ze veilig naar beneden komen )
quote:neej ok als we het daar maar over eens zijn
Op vrijdag 12 december 2003 20:47 schreef Thermo het volgende:[..]
Ik ben het met je eens, maar maybe snap je wel wat ik bedoel, natuurlijk heb je een basis nodig, maar ik vind snowboarden een sport waar je echt met je gevoel mee bezig ben, en iedereen weet dat gevoel wel eens rationele beslissingen overstemt.
En voor de duidelijkheid, veilig boarden is heeeeel iets anders dan nieuwe dingen proberen te leren, veilig boarden staat ALTIJD op de eerste plaats.
( En nu die skiers nog zo ver krijgen dat ze veilig naar beneden komen )
Wat ik alleen er mee wil zeggen is dat je pas iets moet doen als je denkt dat je een goeie kans hebt om te slagen en je niet iets moet doen omdat je denkt van "eens kijken of dat lukt".
Das natuurlijk ook afhankelijk van wat je probeert. Met een back-flip moet je natuurlijk wat meer zekerheid hebben dan met een nose-roll of whatever. Tenminste, das wel zo slim
Maar je moet gewoon een goeie basis-techniek hebben waarbij je alles goedbeerst.Als je gewoon een goeie basissprong kunt, kun je vandaar uit zelf andere dingen zelf proberen. Totdat je weer veel gaat roteren, dat moet weer ff vertelt worden want das meestal weer heel wat anders.
Hoeft niet eens altijd een leraar te zijn maar kan ook iemand zijn die het al wel kan.
Ik had aan 2 personen hier usericons beloofd, ik ga er nu aan beginnen. Ik zet ze wel even in mijn eigen profiel en link ze vanuit daar dit topic in. Dan kunnen jullie het weer opslaan, naar fok uploaden etc.
Wie het eerst komt wie het eerst maalt
Ik heb het true life er uit gelaten, dat blijft voor een selectief groepje vakantiegangers!
quote:Ik wil de bovenste wel
Op zaterdag 13 december 2003 16:58 schreef 360sjors het volgende:
Ik heb een paar minuten geknutseld, hier het resultaat:Wie het eerst komt wie het eerst maalt
Ik heb het true life er uit gelaten, dat blijft voor een selectief groepje vakantiegangers!
quote:Ik ga snel even op deze knipoog reageren Sjors, de rest moet ik later bijlezen, heb nu alleen de tijd om koppen te snellen...
Op vrijdag 12 december 2003 08:46 schreef 360sjors het volgende:.. hoor ik dit echt uit jouw mond?
Maar ik was niet degene die naar Val Thorens
wilde he! Ik wilde naar het goedkope Serre Chevalier.... en ik bezuinig deze winter als enige van de True lifers niet op les in Val Thorens....
Maar goed... ik ga natuurlijk pas echt reageren als ik de volledige context heb bijgelezen
quote:Asjeblieft zeg, niet weer die Val Thorens discussie... maarem, ik begrijp dat je dus les gaat nemen dit jaar? Wist ik nog niet namelijk. Ik denk dat ik volgend jaar weer terug les ga nemen, nu wil ik gewoon gaan boarden, bij het openen van de liften naarboven, en bij het sluiten eraf
Op zaterdag 13 december 2003 19:04 schreef XL het volgende:[..]
Ik ga snel even op deze knipoog reageren Sjors, de rest moet ik later bijlezen, heb nu alleen de tijd om koppen te snellen...
Maar ik was niet degene die naar
Val Thorens
wilde he! Ik wilde naar het goedkope Serre Chevalier.... en ik bezuinig deze winter als enige van de True lifers niet op les in Val Thorens....
Maar goed... ik ga natuurlijk pas echt reageren als ik de volledige context heb bijgelezen
Elke dag
@komakie altijd
sorry geen tijd om op al die andere onderwerpen te reageren
Het moge inderdaad duidelijk zijn dat we het in de basis met elkaar eens zijn. Les is altijd goed, daarbij wel langs twee kanten (thermo, 360sjors) de aantekening dat je daarbij prioriteiten moet stellen. Zelfs daarin kan ik me redelijk vinden. Lessen moet natuurlijk nooit het doel op zich worden, geniet ook zeker zonder les van de sneeuw. Zelf ben ik ook al 2 keer zonder les op wintersport geweest (). Ik ben er echter nog steeds van overtuigd dat je niet zomaar nieuwe dingen moet proberen die je ander ziet doen. Niet zonder begeleiding in ieder geval, het hoeft dan niet per se les te zijn... maar ga niet zomaar iemand nadoen. Zie je iets op tv of in tijdschriften, neem daar dan les in. Zie je iemand iets in real life doen... maak dan een praatje met die figuur. Ik zie het nog steeds zo dat Thermo zijn enige rug binnen afzienbare tijd in de vernieling had kunnen helpen als hij er niet achter was gekomen dat je niet op de tafel moet landen. Ondanks dat je het specifiek in dit topic vraagt vind ik het toeval dat het goede antwoord gegeven wordt. Je kunt nooit goed inschatten hoe goed het advies is dat wij hier als fanatiekelingen aan elkaar kunnen geven. We praten hier allemaal graag vanuit liefhebberij, ik denk echter niet dat iemand in dit topic les heeft gevolgd op de big jump..... we hebben er toch allemaal een mening over. Internet is altijd subjectief. Ooit heb ik voor mijn mondeling schoolonderzoek engels een verhaal verteld op basis van een uitreksel van internet. Het boek had ik nooit gelezen. Nu bleek degene die zijn uitreksel online had gezet niet vies van een geintje. Onder de titel en boekinformatie van 'The catcher in the rye' (JD. Salinger) had hij het verhaal geplakt van 'The old man and the sea' van Ernest Hemingway.. Jong en naief als ik vroeger was kende ik die hele Hemingway niet
. In het boek the catcher in the rye had ik me ook geen seconde verdiept... maar het was een populaire titel (net als die andere, naar wat later bleek). Ik vertelde dus doodleuk het verkeerde verhaal bij het bekendste boek.... omdat ik vertrouwde op een literatuur-noob die mij wilde naaien.... nou dat is hem gelukt. De moraal van het verhaal, niet alles wat op internet staat is waar, maar de leraar heeft altijd het laatste woord.
En als een leraar op internet post hoeft het niet waar te zijn, Komakie
enne.... Beerke is nog wijzer he!
quote:Het moge duidelijk zijn dat ik de
Op zaterdag 13 december 2003 19:25 schreef NoComment het volgende:
Asjeblieft zeg, niet weer die Val Thorens discussie... maarem, ik begrijp dat je dus les gaat nemen dit jaar?
Mij maakt het niet uit of we naar Val Thorens
of
Serre
gaan, dus dan liever Serre
omdat het goedkoper is... zo Zeeuw ben ik dan weer wel.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar een gebiedsdiscussie in dit topic, ik zal me genuanceerder uitlaten dan dat ik dat 'intern' gedaan heb. Omdat deze post inmiddels lang genoeg is begin ik alleen met de 3 leukste gebieden waar ik geweest ben. Morgen kom ik wel argumentatie en discussie enzo.
1. Fiss/Serfaus
2. Tignes
3. Kaprun
Trouwens, gaan jullie allemaal naar Frankrijk??? En zo jah, waarom??? Ik bedoel, ik weet dat frankrijk hele mooie gebieden heeft en ook leuke boardparks enzo. Maar ik vind Oostenrijk toch minimaal net zo mooi en leuk.
Daarnaast heb je in Oostenrijk ook een heleboel goeie parken. Alleen is Frankrijk iets sneeuwzekerder denk ik....
Frankrijk is gewoon super relaxed, oostenrijk met busje eerst naar boven moeten ofzo zie ik niet zitten. Swiss wil ik nog wel eens proberen etc.
quote:Is wel beetje generaliserend he.
Op zondag 14 december 2003 22:40 schreef Thermo het volgende:
de hoogte, en het beginnen @ de piste vanuit je bed is wel veel beter enzo.Frankrijk is gewoon super relaxed, oostenrijk met busje eerst naar boven moeten ofzo zie ik niet zitten. Swiss wil ik nog wel eens proberen etc.
In oostenrijk heb je ook niet overal dat je met een bus moet. Heb ook wel eens aan de rand van de piste in een hotel gezeten. Moest je trouwens wel eerst met een lift naar boven dus dat het heeft frankrijk op sommige plekken wel als voordeel.
Ik vind Frankrijk zo ongezellig. Niet dat ik de hele week wil feesten enzo. Maar gewoon de sfeer in zo'n dorp vind ik in Oostenrijk in veel gevallen beter.
Kweenie, oostenrijk trekt me gewoon meer.
Zwitserland is beetje combi van beiden. Wilde eigenlijk naar het NLkampioenschap dit jaar (in Saa Fee, Zwitserland) maar kan niet ivm me werk
Ben trouwens zowel in Zwitserland, Oostenrijk en Frankrijk geweest. Maar ik vind Oostenrijk nog steeds het beste voor een weekje relaxt boarden.
Hmmm, ik ben nog nooit in Oostenrijk geweest. Ik weet alleen dat, net zoals Thermo al aangaf, de pistes veel hoger liggen. En dat staat nog altijd gelijk aan sneeuwzekerheid. En daar doen we het toch voor!
En als je eenmaal boven op die berg zit. En je gaat om je heen kijken. En je ziet dat wolkendek onder je. En je ziet her en der de woeste alpenpunten uit dat wolkendek omhoog steken. Dan wil je nooit meer iets anders.
... en probeer het topic iets trager te houden. Ik heb echt behoorljik moeten bijlezen dudes ...
quote:Dan moet je wat vaker lezen Beerke
Op zondag 14 december 2003 23:49 schreef beerke het volgende:
... en probeer het topic iets trager te houden. Ik heb echt behoorljik moeten bijlezen dudes ...
XL, wat betreft snelheid kwa boarden zullen ik en Yoghi je waarschijnlijk niet bij kunnen houden als je voluit gaat (duh..) maar ik denk dat ik op niet te moeielijke pistes toch aardig de snelheid erin kan houden hoor... van Yoghi weet ik dit niet, ik geloof niet dat hij sinds Les Deux Alpes nog op een plank heeft gestaan alhoewel ik dit ook wel eens helemaal mis kan hebben...
Maargoed, ik ga slapen, morgen er weer om 5:30 uit
Nog maar een paar weekjes mannen!
quote:Waarom Kaprrun als eerste. Ik ben er vorig jaar ook geweest. Nu vond ik het gebied (of eigenlijk gebieden want je hebt de maiskogel, sell am see en de kitszsteinhorn de gletjes is dat) wel erg mooi zeker helemaal boven op de gletsjer. Ik vond het alleen vervelend dat je altijd vanuit het dorp met de bus moest en dan weer via drie liften helemaal naar boven. Maar dan heb je boven een paar heerlijke pistes.
Op zondag 14 december 2003 21:12 schreef XL het volgende:
3. Kaprun
Verder het dorp Kaprun is echt 3 keer niets naar mijn mening er zijn 2 grotere tenten een er van was volgens mij de baumbar, maar dat was dus echt niets voor mij en de rest waar ik mee was. De meeste avonden hebben we ergens in een cafetje gezellig gezeten en op tijd naar bed gegaan, in dat cafe werkte trouwens een limburgse (uit maastricht) dame. Ben alleen haar naam kwijt en dat van het cafe. Maar 1 ding is zeker ze hadden er heerlijke spare ribs
Dus kort gebied buiten het reizen erg mooi dorp niet echt je van het
Linkjes
http://www.kitzsteinhorn.at/english/default.htm
http://www.kaprun.at/
quote:Sorry, maar dat is echt grote onzin.
Hmmm, ik ben nog nooit in Oostenrijk geweest. Ik weet alleen dat, net zoals Thermo al aangaf, de pistes veel hoger liggen. En dat staat nog altijd gelijk aan sneeuwzekerheid. En daar doen we het toch voor!
quote:Ik ga naar zowel Frankrijk en Oostenrijk. Frankrijk met name omdat het wat vriendelijker is voor de portemonnaie. Oostenrijk is over het algemeen wat duurder heb ik de indruk (Zwitserland nog meer), maar qua sfeer is het daar zeker leuker. Bij mijn wintersport hoort ook Tiroler Grustl, Keizerspatche, Gluhwein, Rodeln en Jodelmuziek op de tv als je 's ochtends kijkt hoe het boven op de berg is. Ook de oostenrijke lehrer-kreten doen het altijd goed "Supah!", "Paaaaraaaaalelllll!" (skieers), "Immer gerade aus!". En op de berg kom je veel skihutten met muziek tegen. Dat heb je in Frankrijk helaas niet. Ach, in Frankrijk maak ik weer andere sfeervolle dingen mee, zoals op kerstavond kebab eten bij de plaatselijke shoarmaboer
Op zondag 14 december 2003 22:16 schreef Komakie het volgende:Trouwens, gaan jullie allemaal naar Frankrijk??? En zo jah, waarom??? Ik bedoel, ik weet dat frankrijk hele mooie gebieden heeft en ook leuke boardparks enzo. Maar ik vind Oostenrijk toch minimaal net zo mooi en leuk.
Wat gebieden betreft, tsja, ik ga vrijwel jaarlijks naar Kitzbuhel. Er zitten wat snowboard-onvriendelijke knooppunten in het gebied (steppen ), maar de pistes liggen er altijd verschrikkelijk goed bij en het is een groot en gevarieerd gebied. Franse gebieden liggen vaak wat hoger, wat inderdaad wel goed is met het oog op sneeuwzekerheid. Jammer dat het vaak wel boven de boomgrens ligt, ik vind het altijd wel wat hebben om (on- of offpiste) tussen de bomen door te boarden.
Een echte top zoveel heb ik niet. Kitzbuhel staat wel op 1, verder kan ik niet zo goed oordelen. Ik weet dat Chamonix Mont Blanc me erg goed is bevallen, dat is tevens het gebied waar ik ben begonnen met snowboarden en is daardoor dus heilig . Wil ik zeker nog eens heen. Met studentenreisorganisaties ben ik naar de bestemmingen Pra-Loup, Les Deux Alpes en Alpe d'Huez geweest, wat alle drie prima gebieden waren. Zwitserse gebieden zijn me helaas niet bijgebleven, ik was destijds te jong om daar veel van te onthouden.
[Dit bericht is gewijzigd door 360sjors op 15-12-2003 11:50]
telt dat ook mee...
quote:Wat Dentist denk ik bedoelt, ik weet het niet zeker natuurlijk... maar er moet een gedachte zitten achter het op de reageerknop duwen... en die gedachte zal ongetwijfeld meer bevatten dan de korte beperkte reactie die vervolgens op het forum terecht komt.
Op maandag 15 december 2003 01:47 schreef Dentist het volgende:[..]
Sorry, maar dat is echt grote onzin.
Maar hoogtes kun je niet zomaar met elkaar vergelijken, in de Franse Alpen bijvoorbeeld is het klimaat anders dan in de Oostenrijkse Alpen. Daardoor zijn pistes in Frankrijk vanaf 1750 meter over het algemeen redelijk sneeuwzeker. In Oostenrijk ligt de sneeuwgrens veel lager, ongeveer op 1000 meter. Je kunt dus niet zeggen dat Praloup op 1500 meter sneeuwzekerder is dan Fiss op 1100 meter. Integendeel!
Klimaatverschillen kunnen fluctueren, discrepantie tussen verschillende gebieden is aannemelijk
Dat Franse dorpen over het algemeen dichter op de sneeuwgrens liggen, dat klopt dan weer wel.
Ik heb in mijn gebieden top 3 Fiss/Serfaus bovenaan gezet. Het gebied is prachtig en vrij stijl. Voor snowboarders vind ik dat een groot voordeel, er zijn maar weinig 'knooppunten' die je moeilijk kan halen zonder steppen. De liften zijn er over het algemeen hypermodern en erg snel. In combinatie met de briljante sfeer in Oostenrijk ten opzichte van Frankrijk komt het gebied dus op de eerste plaats terecht. Het is er wel vrij duur.
Tignes dan is nog veeeeeel mooier dan Fiss, ondanks het redelijke vlakke gedeelte tussen Tignes en Val 'd Isere. De hoogte van het gebied (briljante sneeuwkwaliteit), de mogelijkheden naast het gebied en de gunstige prijs maken Tignes voor mij een superspot! Echter Tignes mist de gezelligheid volkomen. Puur voor het boarden zou dit duidelijk Spot numero uno zijn!
Kaprun heeft als nadeel dat je met de bus naar de Gletscher moet. Kaprun ligt ruim onder de sneeuwgrens, toen ik er was maakte dat echter niets uit. De dalafdalingen waren gelukkig beschikbaar zowel op de Lechnerberg als op de Maiskogel. Het is echter al heel lang geleden dat ik er geweest ben, in Kaprun liggen mijn wintersportroots. Kaprun staat dus mede door nostalgie op de eerste plaats. Ik wil er dolgraag nog een keer naartoe. Ik herinner me de temperaturen van -35 nog... het treintje dat later in vlammen op zou gaan... de ski-juffrouw .... de vele Nederlanders. Als 10-jarig mannetje was Kaprun de bom! De maiskogel kon ik langs de dalafdaling op, vanuit het appartement kon ik op de skis naar die liften.. bussen was voor mij dus niet noodzakelijk.
De gletscher is verder prachtig!
Als mijn ouders betalen ga ik naar Oostenrijk, als ik zelf moet betalen ga ik naar Frankrijk. In Oostenrijk ben je goedkoper uit als je veel uitgaat, de bierprijzen zijn aanzienlijk lager. De appartementen echter aanzienlijk duurder. Als je dagelijk uit eten gaat en 's avonds in biertje of 4 in de kroeg nuttigt is je totale reissom in Oostenrijk lager. Zelf koken en weinig alcohol in Frankrijk is echter 8 dagen wintersporten voor minder dan 450 euro All-in.... dat geeft de doorslag!
Notepad, voor les is het belangrijk dat het gevoel goed is. Je gaat praten met een leraar en hij zal bepalen in welke klas je komt. Let er op dat hij je niet te laag indeelt. Als je al 6 jaar board heb je grote voorsprong op heel veel vlakken van de sport, maar zul je ook achterstanden hebben op de lesprogramma's. Dit heb ik zelf ook door steeds van skischool te wisselen. De ene skischool leert je eerst fakie boarden, de ander leert je eerst de ollie. Als je dan aan een leraar vertelt dat je bijvoorbeeld nog niet fakie kan boarden, terwijl dat bij die school al in het tweede jaar aangeleerd wordt. Dan heb je kans dat de leraar denkt dat je niet goed bent. Je kunt beter te hoog dan te laag ingedeeld worden. Zorg ervoor dat je de juiste termen kent over je eigen techniek als je gaat praten met de snowboardschool.
weet iemand hoe de maatindeling in elkaar steekt van flowbindingen?
Ik heb nl boots van flow mt41. Heb ik dan een M of een L nodig voor bindingen?
quote:Best eff langs je shop met je boots en even passen, kan er net tussen in vallen gok ik, ik zou zelf een L denken, ik heb zelf XL op maatje 46
Op maandag 15 december 2003 16:06 schreef regular het volgende:
Hallo,weet iemand hoe de maatindeling in elkaar steekt van flowbindingen?
quote:
quote:Ik gok eigenlijk tussen een maatje M en een L in...
Btw mijn top 3:
1. Gerlos (Oostenrijk)
2. (Hinter)tux (Oostenrijk)
3. Chatel (Frankrijk)
Waarom?
Gerlos ken ik op mijn duimpje. Ben er de afgelopen 8 jaar elk jaar minimaal 1 week geweest. Ken ook alle poederafdalingen enzo. Dus dat is wel heel erg leuk. Samen met de sfeer in het dorp en mijn contacten met de snowboardschool
(waar ik dus ook een paar weekjes per jaar les geef) is dit mijn nummer 1
Hintertux (of eigenlijk het hele tuxertall) is mijn nummer 2. Ben er 2x geweest en het is ook een geweldig gebeid voor backcountry-snowboarden. Daarnaast heeft het een klein funpark (met wereldbeker halfpipe) waardoor het compleet is en nog gezellig ook.
Chatel ligt in de buurt bij Avoriaz en daarom is het eigenlijk mijn nummer 3. Het dorpje heeft veel weg van de oostenrijkse dorpjes maar je hebt wel de voordelen van de Franse sneeuwcondities. Die toch vaak wel iets beter zijn dan in Oostenrijk (eerlijk is eerlijk)
Daarnaast is Frankrijk wel iets sneeuwzekerder maar zoals XL al zei heb je daar weer met een heel ander klimaat te maken waardoor het vaak niet zo heel veel uit maakt.
Ik zou het alleen wel fijn vinden als Dentist nou eens een keer z'n mening uitlegt voordat hij begint te blaten....
Ik ben er namelijk van overtuigt dat hij een goeie reden heeft voor zijn mening en dat die reden zijn opmerking ook minder loos zou maken.
quote:Dat zou fijn zijn he.. Maar goed, er valt weinig aan uit te leggen, aangezien de stelling : het ligt hoger, DUS is het sneeuwzekerder, gewoon dikke onzin is. Die stelling wordt overigens ook in het geheel niet onderbouwd, waarom val je daar niet over of noem je dat niet blaten? Ligt dat misschien aan wie het zegt ipv wat er gezegd wordt?
Op maandag 15 december 2003 16:43 schreef Komakie het volgende:Daarnaast is Frankrijk wel iets sneeuwzekerder maar zoals XL al zei heb je daar weer met een heel ander klimaat te maken waardoor het vaak niet zo heel veel uit maakt.
Ik zou het alleen wel fijn vinden als Dentist nou eens een keer z'n mening uitlegt voordat hij begint te blaten....
Ik ben er namelijk van overtuigt dat hij een goeie reden heeft voor zijn mening en dat die reden zijn opmerking ook minder loos zou maken.
Ik heb tot nu toe in mij top 3, 2 indoor banen zitten
1. Reuzengebergte Tsjechie
2. Snowworld Zoetermeer
3. Snowdome Den Haag
Dus...
Nou in Tsjechie liggen mijn outdoor roots wij hadden een eigen bus.. dus reden elke dag naar een ander piste gebied.. ik geloof dat we alle grote wel gehad hebben
De sfeer is wel oke.. liften zijn zeker matig
Maar voor onze zeeuwen $$$ hoef je bijna niet mee te nemen
en elke dag uit eten is bijna goedkoper dan het in de winkel kopen..
en dan heb ik het nog niet eens gehad over de Becherovka
Nou en als laatste wil ik de mede-boardende-nerds er op wijzen dat Burton gewoon een jas heeft waarbij speciaal rekening is gehouden met je iPod.. wel leuk bedacht.. maar ik hou um gewoon in mijn binnenzak
Luisteren jullie trouwens ook muziek tijdens boarden? En zoja wat?
Ik doe het indoor soms wel eens.. is wel oke.. maar vorig jaar in Tsjechie heb ik het niet gedaan omdat we echt als groep optrokken.. dus..
quote:rustig maar hoor.
Op maandag 15 december 2003 19:47 schreef Dentist het volgende:[..]
Dat zou fijn zijn he.. Maar goed, er valt weinig aan uit te leggen, aangezien de stelling : het ligt hoger, DUS is het sneeuwzekerder, gewoon dikke onzin is. Die stelling wordt overigens ook in het geheel niet onderbouwd, waarom val je daar niet over of noem je dat niet blaten? Ligt dat misschien aan wie het zegt ipv wat er gezegd wordt?
Had ik idd ook kunnen zeggen. Ik kan alleen maar wat meer voorstellen bij die stelling.
Het ligt hoger, dus is het kouder, dus blijft de sneeuw beter liggen en sneeuwt het ook meer omdat de temperatuur meer onder 0 is...
Dat is ff zo wat door me gedachten schiet.
Nou weet ik ook wel dat dit niet altijd het geval is maar het is gewoon een heel makkelijk voor te stellen iets. Of het klopt is heel wat anders.
Daarom vroeg ik me gewoon af wat jou argumenten voor jou stelling zijn.
quote:[hapmodus]
Op maandag 15 december 2003 22:20 schreef Zebigboss het volgende:
Nou en als laatste wil ik de mede-boardende-nerds er op wijzen dat Burton gewoon een jas heeft waarbij speciaal rekening is gehouden met je iPod.. wel leuk bedacht.. maar ik hou um gewoon in mijn binnenzakLuisteren jullie trouwens ook muziek tijdens boarden? En zoja wat?
Ik doe het indoor soms wel eens.. is wel oke.. maar vorig jaar in Tsjechie heb ik het niet gedaan omdat we echt als groep optrokken.. dus..
Maar ehm, ik loop er over na te denken. Als ik op vakantie ging, was ik nooit alleen. Dus toen had ik geen muziek nodig. Nu ik echter 3 weken helemaal alleen ga (hoewel er zat mensen komen die ik ken) en ik wel vrij veel alleen zal boarden, zit ik er over te denken hoe ik dat het beste kan doen.
Heb al wel bedacht dat ik een mp3speler ervoor wil hebben. 1tje met 512mb of 1024mb. Zo'n Ipod geval vindt ik nix want daarvan gebruik ik toch de helft niet. Ik neem gewoon me laptop mee en zet daar al me MP3's op. Dan zet ik die op de dag over op me mp3 speler. Met 512mb heb je toch voor minimaal 5h muziek erop zitten. Dus dat vind ik wel genoeg, Als ik voor een beetje leuk prijsje een 1024mb kan krijgen doe ik dat maar das niet echt belangrijk.
Die Ipod vind ik net iets te zwaar voor mooi en ik wil em niet voelen onder het boarden en em makkelijk ergens weg kunnen stoppen. (besluit daarin staat al redelijk vast)
Zit alleen nog ffies over de koptelefoon te denken. Ik heb een hele dikke Sennheiser gezien voor maar 30 eurootjes. Mega goed geluid maar het is wel echt een koptelefoon:
Zit vooral erg goed om je hoofd heen en kan er dus niet zomaar uit vallen. Ik denk ook dat hij het beste geluid geeft zonder dat hij echt in de weg zit. Daarnaast heeft ie veel demping waardoor het goed overig geluid isoleert.
Bij dat laatste zit echter ook mijn probleem. Ik weet nog niet helemaal of ik dat wel wil omdat je dan niet zo veel meer op de piste hoort. Aan de andere kant heb ik daar nog nooit last van gehad.
Iemand ervaringen met hoofdtelefoons en/of gewone oordopjes en hoe dat op de piste is als je niets hoort???
het gaat me ook een beetje om het gevoel. Voor zover ik het me kan voorstellen is het net zoiets als met muziek op je kop fietsen. En daar heb ik nooit problemen mee gehad.
[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 15-12-2003 23:05]
quote:Dat kan je wel zeggen, maar die oorzaak-gevolg-relatie is gewoon onjuist. Daarbij blijft het feit dat je wel over mij en mijn niet-onderbouwde opmerking valt en niet over degene die zonder onderbouwing de opmerking neerzet waar ik op reageer.
Op maandag 15 december 2003 22:51 schreef Komakie het volgende:[..]
rustig maar hoor.
Had ik idd ook kunnen zeggen. Ik kan alleen maar wat meer voorstellen bij die stelling.
Het ligt hoger, dus is het kouder, dus blijft de sneeuw beter liggen en sneeuwt het ook meer omdat de temperatuur meer onder 0 is...
Dat is ff zo wat door me gedachten schiet.
quote:Het zijn geen argumenten, alsof het een te betwisten feit betreft. Het feit dat iets hoger ligt, betekent niet per definitie dat het kouder is. Het feit dat iets hoger ligt, het feit dat het kouder is, etc, betekent niet dat er meer sneeuw valt en blijft liggen. En dan heb ik het nog niet eens over de relatieve sneeuwval die nodig is om dezelfde kwaliteit sneeuw te hebben in beide landen. De stelling, zoals hij er staat en de argumenten die impliciet gebruikt worden zijn gewoon onzin.
Nou weet ik ook wel dat dit niet altijd het geval is maar het is gewoon een heel makkelijk voor te stellen iets. Of het klopt is heel wat anders.
Daarom vroeg ik me gewoon af wat jou argumenten voor jou stelling zijn.
quote:Ok prima als jij dat vindt.
Op maandag 15 december 2003 23:15 schreef Dentist het volgende:[..]
Dat kan je wel zeggen, maar die oorzaak-gevolg-relatie is gewoon onjuist. Daarbij blijft het feit dat je wel over mij en mijn niet-onderbouwde opmerking valt en niet over degene die zonder onderbouwing de opmerking neerzet waar ik op reageer.
[..]Het zijn geen argumenten, alsof het een te betwisten feit betreft. Het feit dat iets hoger ligt, betekent niet per definitie dat het kouder is. Het feit dat iets hoger ligt, het feit dat het kouder is, etc, betekent niet dat er meer sneeuw valt en blijft liggen. En dan heb ik het nog niet eens over de relatieve sneeuwval die nodig is om dezelfde kwaliteit sneeuw te hebben in beide landen. De stelling, zoals hij er staat en de argumenten die impliciet gebruikt worden zijn gewoon onzin.
Ik ga niet een verdere discussie uitdiepen want ik begin hier een beetje moe van te worden.
quote:Sorry, reputatie speelt daarbij een rol! Je baseert, indien mogelijk, je mening ten opzichte van iemand op basis van je ervaringen met die persoon.
Op maandag 15 december 2003 23:15 schreef Dentist het volgende:[..]
Dat kan je wel zeggen, maar die oorzaak-gevolg-relatie is gewoon onjuist. Daarbij blijft het feit dat je wel over mij en mijn niet-onderbouwde opmerking valt en niet over degene die zonder onderbouwing de opmerking neerzet waar ik op reageer.
quote:De stelling was niet zo goed, binnen enkele uren was hij dus ook ontkracht. Ik herhaal mezelf:
[..]Het zijn geen argumenten, alsof het een te betwisten feit betreft. Het feit dat iets hoger ligt, betekent niet per definitie dat het kouder is. Het feit dat iets hoger ligt, het feit dat het kouder is, etc, betekent niet dat er meer sneeuw valt en blijft liggen. En dan heb ik het nog niet eens over de relatieve sneeuwval die nodig is om dezelfde kwaliteit sneeuw te hebben in beide landen. De stelling, zoals hij er staat en de argumenten die impliciet gebruikt worden zijn gewoon onzin.
quote:Kun je jezelf daar in vinden?
Op maandag 15 december 2003 12:51 schreef XL het volgende:
Maar hoogtes kun je niet zomaar met elkaar vergelijken, in de Franse Alpen bijvoorbeeld is het klimaat anders dan in de Oostenrijkse Alpen. Daardoor zijn pistes in Frankrijk vanaf 1750 meter over het algemeen redelijk sneeuwzeker. In Oostenrijk ligt de sneeuwgrens veel lager, ongeveer op 1000 meter. Je kunt dus niet zeggen dat Praloup op 1500 meter sneeuwzekerder is dan Fiss op 1100 meter. Integendeel!
Klimaatverschillen kunnen fluctueren, discrepantie tussen verschillende gebieden is aannemelijkDat Franse dorpen over het algemeen dichter op de sneeuwgrens liggen, dat klopt dan weer wel.
Maar goed, sommige mensen worden er kennelijk te 'moe' van om dingen te leren, tenzij ze door de juiste mensen worden gecorrigeerd.
quote:Jij bedoelt hetzelfde maar je schrijft:
Op maandag 15 december 2003 23:35 schreef Dentist het volgende:
Ja en in feite zeg ik precies hetzelfde. Typisch is dan dat ik wel word aangevallen en jij niet.. Dan gaat het dus niet om wat er gezegd wordt, maar door wie.Maar goed, sommige mensen worden er kennelijk te 'moe' van om dingen te leren, tenzij ze door de juiste mensen worden gecorrigeerd.
quote:Dat interpreteert men, mijns inziens, terecht op andere wijze. Is dat echt zo vreemd?
Op maandag 15 december 2003 01:47 schreef Dentist het volgende:
quote:
En als je eenmaal boven op die berg zit. En je gaat om je heen kijken. En je ziet dat wolkendek onder je. En je ziet her en der de woeste alpenpunten uit dat wolkendek omhoog steken. Dan wil je nooit meer iets anders.
quote:Zoiets kun je op een positievere manier brengen! Volgens mij was de kern in mijn reden waarom de stelling niet bijster goed was een stuk duidelijker. Misschien dat ik daardoor minder hard word aangepakt, daarbij heb ik misschien vaker de moeite gedaan om een constructieve bedrage te leveren aan dit topic? Het is forumbezoekers eigen om een mening te vormen op basis van posts uit het verleden...
Op maandag 15 december 2003 01:47 schreef Dentist het volgende:
quote:Het gaat gewoon de manier waarop je reageert. Als je een stelling ontkracht moet je ook met argumenten komen. Dat Beerke niet met argumenten komt is omdat zijn stelling een argument is van een andere stelling. (whow das deep
Op maandag 15 december 2003 23:35 schreef Dentist het volgende:
Ja en in feite zeg ik precies hetzelfde. Typisch is dan dat ik wel word aangevallen en jij niet.. Dan gaat het dus niet om wat er gezegd wordt, maar door wie.Maar goed, sommige mensen worden er kennelijk te 'moe' van om dingen te leren, tenzij ze door de juiste mensen worden gecorrigeerd.
Jij komt daar overheen met de tekst dat zijn argument onzin is. Waar ik me prima in kan vinden maar het is wel een discussie dus (vind ik) moet je ook met argumenten komen waarom je een bepaalde mening hebt of waarom iets niet waar is.
Het irriteert volgens mij een aantal mensen gewoon dat je dit soort opmerkingen wel vaker hebt. Ze zijn niet per definitie fout maar als je een opmerking plaatst of iemand zijn stelling aanpast (wat je goed recht is) moet je wel met de argumenten komen waarom het fout is.
Anders vind ik het een loze opmerking.
quote:hahahahaha
Op maandag 15 december 2003 23:54 schreef notepad het volgende:
bah... 5 minuten voor niks zitten lezen
Je hebt niet toevallig advies over mijn hoofdtelefoon probleem?????
Zie het als het corrigeren van een spelfout door je leraar Nederlands. Die gaat ook niet uitleggen waarom het 'lachen' is ipv laggen. Dat ís gewoon zo. Dat je vervolgens een hekel hebt aan die man, betekent niet dat hij geen gelijk heeft of dat je iets van hem kan leren.
quote:Ik begrijp je wederom, vind je insteek nogal bot. Dat zal jou echter op basis van bovenstaande tekst worst wezen en dat is natuurlijk je goed recht. Ik haalde gisteravond eerder aan dat je een context (een mind map) hebt bij een bepaald persoon, op basis daarvan interpreteer je zijn mening/stelling enz. Mijn leraar Nederlands heeft een gedegen opleiding met enkele jaren werkervaring, hij is mede verantwoordelijk geweest voor de schrijfstijl zoals ik die nu toepas. Daarmee heeft hij een context waardoor ik van hem kan accepteren dat hij mijn spelfouten corrigeert. Die man zal het wel weten! (en zelfs dan kijk ik er nog kritisch naar, hoor). Het zal je hopelijk weinig verrassen dat ik op basis van jou posts in dit topic vaak twijfels zet bij de juistheid. Sorry, je hebt niet het vertrouwen dat ik bijvoorbeeld in mijn docenten wel heb. Als je stellingen zou onderbouwen of correcties zou toelichten, dan kun je voor jezelf een betere context creeeren. Nu vind ik je posts misplaats arrogant, schijnbaar vinden meer mensen in dit topic dat. In deze specifieke situatie wilde mensen iets niet van jou aannemen, daar wordt jij inderdaad niet minder van en dat moeten die mensen inderdaad zelf weten. Op basis van jou bovenstaande reactie zou je jezelf er dan ook niet druk om moeten gaan maken dat ze niks van je aannemen. Je zou jezelf dan kunnen afvragen waarom je nog in dit topic post, ik hoop zelf wel dat je dat blijft doen. Een criticaster is altijd goed voor de groep! Inhoudelijk kan het in ieder geval tot discussie leiden die je dan wat mij betreft zelf niet voert, als de waarheid dan door anderen op tafel wordt gelegd is je doel alsnog bereikt. Ik hoop dat vanaf nu de discussie de persoon afgerond is.
Op dinsdag 16 december 2003 00:32 schreef Dentist het volgende:
Ik ben er niet om jullie blij te maken, ik reageer op dingen die ik zie. Als iemand iets beweert dat niet waar is, dan zeg ik dat, klaar. Dat je vervolgens graag discussie wilt over iets waar niet echt over te discussieren valt, moet je dat lekker zelf weten, maar ik doe er niet aan mee. Als je om die reden iets niet van me wil aannemen, moet je dat ook zelf weten, ik word er niet minder van.Zie het als het corrigeren van een spelfout door je leraar Nederlands. Die gaat ook niet uitleggen waarom het 'lachen' is ipv laggen. Dat ís gewoon zo. Dat je vervolgens een hekel hebt aan die man, betekent niet dat hij geen gelijk heeft of dat je iets van hem kan leren.
quote:Ik hoop dat je mijn antwoord op je lesvraag nog hebt gelezen, misschien dat het wat ondergesneeuwd was in de rest van de verhalen? Was het verder wel duidelijk?
Op dinsdag 16 december 2003 00:24 schreef notepad het volgende:
nee niet echt, ik had zelf vorig jaar mijn headset van mijn telefoon in (cherry FM, of een andere Franse baggerzender), ook handig als je weer eens gebeld wordt waar je ergens uithangt.
Nog iets toe te voegen aan die les-vraag van mij?
quote:Natuurlijk kan je het oneens zijn met iemand. Dat kan echter constructiever dan dat we soms van je zien. Ik vind het overigens niet vervelend hoor, je brengt wel kleur binnen dit geheel, er verscheen zowaar een glimlach op mijn gezicht toen ik je reactie op Beerkes hoogte = sneeuwzekerheid-kreet las
Op dinsdag 16 december 2003 00:32 schreef Dentist het volgende:
Ik ben er niet om jullie blij te maken, ik reageer op dingen die ik zie. Als iemand iets beweert dat niet waar is, dan zeg ik dat, klaar. Dat je vervolgens graag discussie wilt over iets waar niet echt over te discussieren valt, moet je dat lekker zelf weten, maar ik doe er niet aan mee. Als je om die reden iets niet van me wil aannemen, moet je dat ook zelf weten, ik word er niet minder van.Zie het als het corrigeren van een spelfout door je leraar Nederlands. Die gaat ook niet uitleggen waarom het 'lachen' is ipv laggen. Dat ís gewoon zo. Dat je vervolgens een hekel hebt aan die man, betekent niet dat hij geen gelijk heeft of dat je iets van hem kan leren.
Verder ben ik het met XL eens (en als je even terug leest zie je dat XL en ikzelf de onderlinge discussie niet mijden...)
quote:Het heeft dus niets weinig te maken met wie het zegt, maar hoe men het brengt. Zie bijvoorbeeld het verschil tussen deze zin, op de XL-style en op de manier waarop niet nader te noemen andere users hier deze zou plaatsen:
Zoiets kun je op een positievere manier brengen! Volgens mij was de kern in mijn reden waarom de stelling niet bijster goed was een stuk duidelijker. Misschien dat ik daardoor minder hard word aangepakt...
Stuk voor stuk "klinken" ze anders als je het leest.
Maar hee, dat weet je zelf ook wel want je bent niet op je achterhoofd gevallen.
De rest van de discussie maar in LIT voeren?
----------
Wat de koptelefoonkwestie betreft, zelf ben ik niet zo'n fan van het niets horen om je heen. Muziek is wel heel fijn tijdens het boarden, maar op (al dan niet drukke) pistes gebruik je je gehoor toch zeker ook wel om te weten of er iemand achter je zit (ik in ieder geval toch).
Afgezien hiervan, je kan immers ook offpiste boarden zonder mensen in de buurt, (dit kan raar klinken) heb ik mijn eigen "ritme" als ik board, wat door muziek verstoord kan worden (dat je je snelheid, agressiviteit en bochtenwerk aan de energie van de muziek aanpast, kijk maar wat er gebeurt als je stevige rock in de auto op zet). Maar dat is eigenlijk niet eens zo belangrijk, want je kan de muziek aanpassen aan de stemming die je op dat moment hebt.
Ik vind muziek eigenlijk alleen een toevoeging aan de board-experience als ik ga springen, dan kan ik alle energie die daaruit vrij komt wel gebruiken..
A cer-tain shade-of-green!
quote:Sorry, ik vergeet helemaal op de koptelefoon kwestie in te gaan. Ik ben tegen boarden met een koptelefoon. Het gebruik van een koptelefoon, welk type dan ook, sluit je af voor geluid uit de omgeving. Zoals Sjors al aangaf, voor snowboarden gebruik je je gehoor, een koptelefoon past daar niet bij. Muziek is belangrijk na het boarden, eventueel te overwegen in de lift... gebruik tijdens het boarden vind ik gevaarlijk. Muziek op de piste, van een roadshow ofzo is beter te accepteren. Ik ben het hier dus volledig met de post van Sjors eens!
Op dinsdag 16 december 2003 08:58 schreef 360sjors het volgende:
Wat de koptelefoonkwestie betreft, zelf ben ik niet zo'n fan van het niets horen om je heen. Muziek is wel heel fijn tijdens het boarden, maar op (al dan niet drukke) pistes gebruik je je gehoor toch zeker ook wel om te weten of er iemand achter je zit (ik in ieder geval toch).Afgezien hiervan, je kan immers ook offpiste boarden zonder mensen in de buurt, (dit kan raar klinken) heb ik mijn eigen "ritme" als ik board, wat door muziek verstoord kan worden (dat je je snelheid, agressiviteit en bochtenwerk aan de energie van de muziek aanpast, kijk maar wat er gebeurt als je stevige rock in de auto op zet). Maar dat is eigenlijk niet eens zo belangrijk, want je kan de muziek aanpassen aan de stemming die je op dat moment hebt.
Ik vind muziek eigenlijk alleen een toevoeging aan de board-experience als ik ga springen, dan kan ik alle energie die daaruit vrij komt wel gebruiken..
A cer-tain shade-of-green!
quote:Tja, en dat is natuurlijk een beetje het hele punt. Dat je door je mening over mijn persoon twijfelt aan wat ik zeg. Ik snap het wel, maar een wijze (noem het arrogant, noem het hoe je wilt) levensles leert dat je meer opsteekt als je je niet bij voorbaat afsluit van het oordeel mensen die je wellicht niet mag. Maar nogmaals, ik word er niet minder van als jullie niet geloven dat ik weet waar ik het over heb..
Op dinsdag 16 december 2003 08:30 schreef XL het volgende:[..]
Het zal je hopelijk weinig verrassen dat ik op basis van jou posts in dit topic vaak twijfels zet bij de juistheid. Sorry, je hebt niet het vertrouwen dat ik bijvoorbeeld in mijn docenten wel heb. Als je stellingen zou onderbouwen of correcties zou toelichten, dan kun je voor jezelf een betere context creeeren. Nu vind ik je posts misplaats arrogant, schijnbaar vinden meer mensen in dit topic dat.
En muziek? Uiteraard niet, hoe de fuck hoor je dan ooit het geluid van zettende sneeuw of de *pop* als je moet maken dat je wegkomt... Levensgevaarlijk dus. (en deze krijgen jullie gratis : Zion I - Mind Blow luister ik wel een andere keer)
[Dit bericht is gewijzigd door Dentist op 16-12-2003 10:51]
quote:Nee, lezen is goed voor je, misschien steek je d'r wel wat van op...
Op dinsdag 16 december 2003 11:00 schreef notepad het volgende:
zet anders ff alles wat niet met snowboarden te maken heeft tussen [blaat] tags...
quote:Ach, je bent op Fok! Ik ben pas ook tegen een hoop onnodig onbegrip opgelopen
Op dinsdag 16 december 2003 11:01 schreef Dentist het volgende:[..]
Nee, lezen is goed voor je, misschien steek je d'r wel wat van op...
Lichtje voor Sophia op FOK! (geplaatst in KLB, verplaatst naar FB, daarna weer terug naar KLB)
[Dit bericht is gewijzigd door notepad op 16-12-2003 11:48]
quote:Nee, maar er vooral wel commentaar op leveren..
Op dinsdag 16 december 2003 11:26 schreef notepad het volgende:[..]
Mee eens!
Ik weet zelf best wat goed voor mij is, en daar hoort het lezen van de laatste twee pagina's bagger niet bij.
Kan me er op zich wel in vinden.
Het is ook de voornaamste reden waarom ik er over aan het twijfelen ben. Dus ook ik heb voor een gedeelte dat standpunt.
Aan de andere kant denk ik ook dat wel dat het vergelijkbaar is met fietsen in een grote stad.
Veel mensen (waaronder ik ook toen ik vroeger nog fietste) hebben in de stad een koptelefoon op.
Ik vind het voor een gedeelte wel vergelijkbaar omdat je ook om je heen van alles ziet gebeuren maar ik heb er nog nooit last van gehad dat ik minder hoorde ofzo.... (kan natuurlijk niet beoordelen of me mede weggebruikers dat lastig vonden )
Anyway, wat vinden jullie van deze vergelijking????
Zullen we trouwens ff ophouden met het gezeur over hoe we moeten reageren op posts en opmerkingen ???
We hebben er alweer veel te veel tijd aan besteed.
quote:Meestal moet je voorboarden als je bij een school gaat lessen. Er wordt ook wel gevraagd wat je allemaal kunt. (meestal)
Op dinsdag 16 december 2003 00:24 schreef notepad het volgende:
nee niet echt, ik had zelf vorig jaar mijn headset van mijn telefoon in (cherry FM, of een andere Franse baggerzender), ook handig als je weer eens gebeld wordt waar je ergens uithangt.
Nog iets toe te voegen aan die les-vraag van mij?
Daarnaast moet je jezelf gewoon opstellen alsof je echt wat wilt leren (wat ik ook aanneem dat je dat wilt als je les neemt ). Er is namelijk altijd wel wat aan je techniek aan te passen. Zelfs als je ingedeeld bent in een te lage groep.
En als je echt te laag zit, kun je altijd vragen of je naar een hogere groep mag, of het wordt door de leraar zelf aan je voorgesteld.
quote:*zucht*
Op dinsdag 16 december 2003 11:51 schreef Dentist het volgende:
In de stad heb je geen lawines...
bijdehandje
Je begrijpt natuurlijk wel dat ik niet met een koptelefoon als het een super drukke piste is, of als ik echt een backcoutry-tour ga maken he
Ik bedoelde meer het "verkeer" dat je op bergen en in de stad hebt. Dat vindt ik wel redelijk vergelijkbaar.
quote:De vergelijking met fietsen gaat op, net als de vergelijking met telefonerend autorijden. In het verkeer zijn de regels wel eenduidiger te interpreteren, daarnaast zijn verkeersdeelnemers veelal gediplomeerd. Er zijn weinig beginners in het verkeer, in dat opzicht vind ik het dragen van muziek in het verkeer beter te verantwoorden. Er zijn nu eenmaal pistegebruikers waar je niet op kunt rekenen, meer dan in het verkeer.
Op dinsdag 16 december 2003 11:50 schreef Komakie het volgende:
Aan de andere kant denk ik ook dat wel dat het vergelijkbaar is met fietsen in een grote stad.
Veel mensen (waaronder ik ook toen ik vroeger nog fietste) hebben in de stad een koptelefoon op.
Ik vind het voor een gedeelte wel vergelijkbaar omdat je ook om je heen van alles ziet gebeuren maar ik heb er nog nooit last van gehad dat ik minder hoorde ofzo.... (kan natuurlijk niet beoordelen of me mede weggebruikers dat lastig vonden)
Anyway, wat vinden jullie van deze vergelijking????
De lawinegeluiden die je niet zou horen door muziek te dragen, off piste muziek dragen... ik kan me de wens niet voorstellen. Je bent serieus met je sport bezig, waar komt de wens om muziek bij te hebben vandaan? Maak een praatje met je buurman in de lift en geniet van het boarden zelf. Het maakt je dag echt leuker dan wanneer je met oor en oogkleppen op kilometers gaan maken.
Als puntje bij paaltje komt heb je bij het boarden alleen een stereo nodig voor als je gaat picknicken
Voor die andere mooie discussie heb ik een topic gemaakt:
Vertrouwen in mede-forumgebruikers
Ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen, ik ken ook het forum daar niet
quote:Mjah, ik dus niet, omdat er nog een heel andere schare gevaren met bijbehorende waarschuwingstekens bij komt kijken. Bovendien, 'echt' een bc-tour? Die lijn is dus niet duidelijk te trekken (ik zou het in ieder geval nooit doen). Ik draag altijd een helm, altijd een pieper, etc. Je gaat nl. niet stoppen, al je shit aandoen en weer door als je een klein stukje bc wil doen of aan het rennen bent voor tracks. En dat is nou precies het moment dat het fout gaat.
Op dinsdag 16 december 2003 11:56 schreef Komakie het volgende:[..]
*zucht*
bijdehandje
Je begrijpt natuurlijk wel dat ik niet met een koptelefoon als het een super drukke piste is, of als ik echt een backcoutry-tour ga maken he
Ik bedoelde meer het "verkeer" dat je op bergen en in de stad hebt. Dat vindt ik wel redelijk vergelijkbaar.
quote:Aardige tip trouwens! Ik kende het helemaal niet, maar het nummer staat nu al anderhalf uur in een korte playlist dus komt regelmatig voorbij. Hij valt me zeker positief op, al vind ik het geen boardmuziek.
Op dinsdag 16 december 2003 10:45 schreef Dentist het volgende:
(en deze krijgen jullie gratis : Zion I - Mind Blow luister ik wel een andere keer)
quote:Concentratie is niet zozeer het grootste probleem, en ik denk niet dat Komakie niet zou weten wat hij zou doen als ik zijn voorgaande posts in acht neem. Die wil gewoon voor rustige pistes muziek als hij in zijn eentje is, en ik kan me dat goed voorstellen. Die paar keer dat ik in mijn eentje heb geboard waren minder interessant dan met gezelschap. Muziek kan dan ook wel, maar alleen met de juiste omstandigheden: ervaring, kennis van de route, drukte, kennis van potentiele gevaren, etc. etc. Ik voel me er zelf niet zo prettig bij, maar Komakie lijkt me niet degene die dan opeens onverantwoord van de berg af zou stuiteren. Als ik al muziek aan zou hebben zou ik in ieder geval nog wel geluid van "buiten" willen opvangen, dan hoor je het tenminste dat er iemand in je rug gaat knallen als je even uitrust.....
Op dinsdag 16 december 2003 12:15 schreef F-Lo het volgende:
Ik denk ook dat het per persoon verschilt. De een kan bijvoorbeeld zich met muziek erg goed concentreren (in de auto, maar ook als je dingen moet leren of inlezen voor je school/werk) terwijl een ander er alleen maar door afgeleid wordt. Je moet het gewoon een keer uitproberen denk ik en als je het niet op drukke pistes doet durf ik ook nog wel in de buurt te komen haha
Maar aangezien we het nu toch over muziek hebben. Welke muziek draaien jullie voornamelijk tijdens een wintersport? Wat gaat er in de discman op het moment dat jullie terug in het appartement komen?
Mijn voorkeur gaat uit naar metal-muziek. Maar voor aankomende wintersport heb ik al een erg relaxte hiphop-cd in elkaar gedraaid.
quote:Ik denk dat er van alles wel wat meegaat, maar vaste prik zal wel weer zijn Van Halen 3 en Van Halen Balance (
Op dinsdag 16 december 2003 14:12 schreef beerke het volgende:
Maar aangezien we het nu toch over muziek hebben. Welke muziek draaien jullie voornamelijk tijdens een wintersport? Wat gaat er in de discman op het moment dat jullie terug in het appartement komen?Mijn voorkeur gaat uit naar metal-muziek. Maar voor aankomende wintersport heb ik al een erg relaxte hiphop-cd in elkaar gedraaid.
Owja, 360Sjors, ik vond nog een cd van je die wel interessant bleek, Kid Rock Vind het wel lekkere muziek
[edit]ojee, dis pagina 10 alweer! [/edit]
heb ook een keer met muziek geboard, en dat is echt heerlijk. als je echt aan het boarden bent, dan kan je toch niet met iemand lullen.
maar uiteindelijk niet vaker gedaan. reden, je hoort niet wat achter je gebeurt. en vaak als iemand op het punt staat tegen je aan te crashen, hoor je'm aankomen.
is dus wel fijn, maar niet aan te raden
quote:Die heb ik al lang niet meer gehoord..Maar das waar ja, die heb ik ooit eens gekocht
Op dinsdag 16 december 2003 14:35 schreef NoComment het volgende:
Owja, 360Sjors, ik vond nog een cd van je die wel interessant bleek, Kid RockVind het wel lekkere muziek
...Devil without a cause!
En zelf vind ik eigenlijk dat er in het appartement van alles gedraaid mag worden. Ik ben vrij breed georienteerd, muzikaal gezien. Alleen ben ik na een lange dag boarden echt doodmoe en ik plof dan graag voor een uur (of 2) in mijn bed om wat nieuwe krachten op te doen. Jullie begrijpen dat ik dan liever NoComment's Scorpions of een of andere wazige Kruder & Dorfmeister CD hoor dan NoFX, Pennywise, of, ik noem maar wat, AntiFlag en Thrice...
Maar bij de zelfgebouwde kicker mag het geluid knallen...!
quote:dat was het enige woord dat is blijven hangen van je post, en ik wens dat woord niet meer te horen
Op dinsdag 16 december 2003 15:46 schreef 360sjors het volgende:[..]
-bla bla -Thrice...
- bla bla -
ik vrees alleen dat michiel daar anders over denkt
Deze muziek is zelfs voor mij geen boardmuziek, voor boarden wijk ik dus af van mijn genre. Mijn voorkeur is dan miniem, samen met Yoghi zal ik verantwoordelijk zijn voor de hipste 'bagger'muziek (die het toch wel een beetje heeft) in het appartement
Denk aan: DMX, Outcast, Sean Paul (Dancehall), Black Eyed Peas, Justin Timberlake, Big Brovas en zelfs trance van Tiesto, Laidback Luke en Felix da Housecat
Dat drumm 'n bass nummer van Dentist zal ik er ook wel opzetten..... al weet ik niet zeker of ik dat drumm 'n bass mag noemen, het neigt ook wel wat naar hip hop.
Klik op de link, anders krijg je nu wel een heel slecht beeld van mij
quote:Volgens mij val ik dan harstikke uit de smaak hier op het topic maar goed.
Maar aangezien we het nu toch over muziek hebben. Welke muziek draaien jullie voornamelijk tijdens een wintersport? Wat gaat er in de discman op het moment dat jullie terug in het appartement komen?
Ons motto is er hardstyle is our life style
Zegt genoeg lijkt me. Veel harstyle plaatjes en af en toe een wat hard trance en deregelijke.
quote:Dan val je niet buiten de smaak hoor!!!!!
Op dinsdag 16 december 2003 17:28 schreef jbcyber het volgende:[..]
Volgens mij val ik dan harstikke uit de smaak hier op het topic maar goed.
quote:Ik heb ongeveer 250 mb (schat ik) Felix Da Housecat op mijn harde schijf, dat stamt nog vanuit de tijd dat audiogalaxy heilig was.. Vooral zijn live set op bbc radio is heeeeeel erg relaxed (1 track - 1 uur, 2 many DJ's style). Sommige losse nummer van hem zijn dan weer te wazig voor woorden.. Hij was overigens bij Extrema Outdoor begin deze zomer, jammer dat er toen niemand mee kon, Laidback Luke was er toen volgens mij ook en die heeft ook al zo'n Phatte Sound..
Op dinsdag 16 december 2003 17:25 schreef XL het volgende:
Denk aan: DMX, Outcast, Sean Paul (Dancehall), Black Eyed Peas, Justin Timberlake, Big Brovas en zelfs trance van Tiesto, Laidback Luke en Felix da Housecat
Sean Paul begint me een beetje te vervelen, hier in Frankrijk hebben ze de neiging 4 platen als "hip" te bestempelen en die tot vervelens toe kapot te draaien op de radio En Sean Paul staat met twee platen in die top 4!
Dancehall ken ik echter niet
Maar over het algemeen: ik kan me erg goed vinden in het merendeel door de door XL genoemde artiesten, samen met Beerkes moddervette hiphip cd (ik heb de tracklist mogen aanschouwen en hij is echt geweldig, zelfs bij het boarden zou die me bevallen! Toppers als Ante Up van M.O.P. en Killing Spree van Swollen Members) wordt dat dus ideaal chillen. Leuke after-boarding chill muziek. Thrice verbannen we. Ik heb zelf nog een kleine muzikale verrassing in petto, waar ik verder geen hints over geef .
Ik heb overigens de soundtrack van Taxi 3 gekocht voor 10 euro, Franstalige gangstermuziek
quote:Chipz, Summerlove, Mark Owen of Frans Bauer?
Op dinsdag 16 december 2003 17:59 schreef 360sjors het volgende:
Ik heb zelf nog een kleine muzikale verrassing in petto, waar ik verder geen hints over geef.
Taxi 3 is dat met Starflam of Saian Supa Crew?
[Dit bericht is gewijzigd door XL op 16-12-2003 19:01]
maaruh ik ben dan wel iemand die muziek luistert tijdens het boarden als de omstandigheden dat toelaten.. en wat mij betreft doe ik soms net even meer als ik dat "ene" favo nummer hoor..
Overigens heb ik wel dopjes (van de iPod echt super kwaliteit) en daardoor hoor ik meestal wel alles.. en als je even staat uit te rusten dan sta ik meestal aan de rand van de piste en daar krijg je niet zo snel iemand in je rug
quote:Dat soort situaties ken ik niet echt. Ik weet de spots te vinden in de gebieden waar ik voornamelijk heen ga. Dus ik hoef nooit te rennen naar een voor een track
Op dinsdag 16 december 2003 12:11 schreef Dentist het volgende:[..]
Mjah, ik dus niet, omdat er nog een heel andere schare gevaren met bijbehorende waarschuwingstekens bij komt kijken. Bovendien, 'echt' een bc-tour? Die lijn is dus niet duidelijk te trekken (ik zou het in ieder geval nooit doen). Ik draag altijd een helm, altijd een pieper, etc. Je gaat nl. niet stoppen, al je shit aandoen en weer door als je een klein stukje bc wil doen of aan het rennen bent voor tracks. En dat is nou precies het moment dat het fout gaat.
Ik heb sowieso geen helm of pieper bij me. Zegt iets over het gebied waar ik naar toe ga en over mezelf waarschijnlijk ook wel. Ik heb iig dat soort dingen alleen bij me als ik echt serieus backcountry of park ga rijden. En dan laat ik sowieso de muziek thuis (mocht het zo ver komen)
quote:Als je even uit rust, moet je altijd met je gezicht naar de berg staan of "zitten". Dat is een snowboardrule.
Op dinsdag 16 december 2003 12:28 schreef 360sjors het volgende:[..]
Concentratie is niet zozeer het grootste probleem, en ik denk niet dat Komakie niet zou weten wat hij zou doen als ik zijn voorgaande posts in acht neem. Die wil gewoon voor rustige pistes muziek als hij in zijn eentje is, en ik kan me dat goed voorstellen. Die paar keer dat ik in mijn eentje heb geboard waren minder interessant dan met gezelschap. Muziek kan dan ook wel, maar alleen met de juiste omstandigheden: ervaring, kennis van de route, drukte, kennis van potentiele gevaren, etc. etc. Ik voel me er zelf niet zo prettig bij, maar Komakie lijkt me niet degene die dan opeens onverantwoord van de berg af zou stuiteren. Als ik al muziek aan zou hebben zou ik in ieder geval nog wel geluid van "buiten" willen opvangen, dan hoor je het tenminste dat er iemand in je rug gaat knallen als je even uitrust.....
Maar ik kan me wel vinden in je post. Het is ook de bedoeling om het te doen op momenten dat ik in vertrouwd gebied ben, als het rustig is en vooral ook als ik alleen ben. Het gebied waar ik heen ga heeft een hele rustige helling met die eigenschappen.
Vooral ook omdat er op die helling alleen langzame liften te vinden zijn en hele lange sleepliften. Of zich zit ik daar niet zo mee, Maar in je eentje is het heel erg saai ben ik bang.
Trouwens, als mensen zich afvragen waarom ik daar heen ga: de sneeuw is er altijd super en er zijn bijna alleen maar boarders
Oh ja.. en sinds dit jaar gaat fakie rijden me bijzonder makkelijk af...
quote:na het boarden luister ik eigenlijk voornamelijk de muziek die ik thuis en in de auto ook gewoon dagelijks luister en das voornamelijk punk, (nu-)metal en grunge.
Helemaal mee eens. Muziek tijdens het boarden is uit den boze wat mij betreft. Het lijkt me echter wel fantastisch om dat een keer te doen, maar de gevaren die dat met zich meebrengt zijn het niet waard. En zeg nou zelf, de adrenaline die vrij komt tijdens het boarden bezorgt je vanzelf wel je favoriete nummers in je kop. Bij mij in ieder geval wel.Maar aangezien we het nu toch over muziek hebben. Welke muziek draaien jullie voornamelijk tijdens een wintersport? Wat gaat er in de discman op het moment dat jullie terug in het appartement komen?
Mijn voorkeur gaat uit naar metal-muziek. Maar voor aankomende wintersport heb ik al een erg relaxte hiphop-cd in elkaar gedraaid.
bandjes:
Blood for Blood, Crazy Town, Disturbed, Dropkick Murphy's, Godsmack, Guano Apes, Incubus, Kid Rock, Limp Bizkit, Linkin Park, The Offspring, Foo Fighters, No Fun At All, NOFX, Sum41, TRUST Company, System of a Down, KoRn, Stone Sour, Bad Religion, Metallica, Iron Maiden, Evanescence, Staind, Cold, Therapy?, Papa Roach, Less Than Jake, Pennywise, Reach454, The Ataris, Ill Nino, Janez Detd, Lagwagon, LostProphets, Mushroomhead, Puddle of Mudd, AC/DC, Red Hot Chilli Peppers, Wheatus, Rage Against The Machine, Greenday.
Ben er vast nog wel een paar vergeten maar ik heb een redelijk brede muziekkeuze
Hoewel...
Ik hoop rond vrijdag weer normaal te kunnen lopen
My ass hehehe Big air roelt
Ik lees dat jullie je weer vermaakt heb de laatste 2 pagina's
quote:Kweet het zo'n post kan niet onbenut blijven door mijn collega snowboarders en tegenstanders in de muziek
Op dinsdag 16 december 2003 17:45 schreef XL het volgende:[..]
Dan val je niet buiten de smaak hoor!!!!!
... dan heb je gewoon geen smaak
Sorry, die kon ik niet onbenut laten
Maar goed wel nog een linke van iets wat iedereen wel zal bevallen
quote:Daarmee maak je het weer een beetje goed voor je matige muzieksmaak
Op dinsdag 16 december 2003 23:38 schreef jbcyber het volgende:[..]
Kweet het zo'n post kan niet onbenut blijven door mijn collega snowboarders en tegenstanders in de muziek
Maar goed wel nog een linke van iets wat iedereen wel zal bevallen
http://www.tetongravity.com/clips/clips.htm
quote:Het valt me niet tegen dat er al zoveel sneeuw ligt op 16 dec!
Op dinsdag 16 december 2003 20:21 schreef SP33D_FR34K het volgende:
Ben net terug uit Serre Chevalier!! Goddelijk gebied, echt geweldige off piste mogelijkheden.. stuk of 5 keer 30 a 40 min. geklommen om vervolgens een aantal bergen te ontmaagden... heeerrlijk!Oh ja.. en sinds dit jaar gaat fakie rijden me bijzonder makkelijk af...
quote:Bijna tijd voor het volgende deel alweer, deel 6
Op dinsdag 16 december 2003 21:38 schreef Thermo het volgende:
Ik lees dat jullie je weer vermaakt heb de laatste 2 pagina's
En die site van jbcyber is vet
[Dit bericht is gewijzigd door 360sjors op 17-12-2003 08:01]
Dit vraagt toch om een first track... Deze foto heb ik afgelopen jaar genomen, Les Deux Alpes, hoogste punt...
Een skileraar die even niets te doen had kwam een praatje met ons maken en heeft ons uitgelegd dat niemand die afdaling doet, tot het einde van het seizoen. Dan gaan alle leraren tegelijk naar beneden, helemaal tot aan het dal. Lucky Bastards
Hij had wel leuke uitspraken... "Ze mountain iz like e women, you have to treat her carefully" was de topper
It's getting itchy once again...
had ik al gezegd dat ik vet vond
quote:Dit soort one-liners zijn natuurlijk prachtig om onze boardbabes uit de openingspost te vergezellen in deel zes! Dus mocht je nog one-liners hebben... post ze nog snel in dit topic.
Op woensdag 17 december 2003 09:57 schreef 360sjors het volgende:Hij had wel leuke uitspraken... "Ze mountain iz like e women, you have to treat her carefully" was de topper
quote:Je wilt toch niet echt menen dat deze berg alleen voor skiers is heh... dan lijkt het me wel een uitdaging om daar te gaan boarden!
Op woensdag 17 december 2003 13:12 schreef Dentist het volgende:
[afbeelding]
--edit
ik ga wel even een nieuw topic maken, deze is over 4 posts vol.
Ik neem deze discussie mee naar het nieuwe deel
quote:Oh jawel hoor; jij bent wendbaarder en in de diepe sneeuw laat je iedere skieer achter je
Op woensdag 17 december 2003 13:25 schreef XL het volgende:
[....] maak je als snowboarder geen kans.
quote:kansloos tegen een sneeuwscooter van de pistediensten
Op woensdag 17 december 2003 13:45 schreef 360sjors het volgende:[..]
Oh jawel hoor; jij bent wendbaarder en in de diepe sneeuw laat je iedere skieer achter je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |