Haar ouders volkomen gebroken
Vader had een nieuw vaderland gevonden, waar het naar
zijn eigen woorden goed toeven is.
Jouw fout was dat je je aanpaste aan de nieuwe omgeving.
Een stel barbaren die zich niet eens boven de primitiefste
levensvorm hebben verheven, hebben je doodvonnis geveld.
quote:Waarom zijn dit soort details niet door méér media bekendgemaakt? Opvallend. Is er ook gezegd op wat voor manier Maja is omgebracht? Goran P. kon toch hard beginnen in te slaan op die anderen als die Maja iets wilden aan doen? En waar was Nina K.? enz.
Op maandag 1 december 2003 20:21 schreef TheGoldenGirl het volgende:
In het vorige topic vroeg iemand zich af wat de rol van Goran P geweest is.Bij Hart van Nederland hoorde ik vorige week dat Maja in een tweedeurs auto vermoord is. Goran M. en Ferdi O. zaten voorin en Maja en Goran P. achterin. En omdat het een tweedeurs was kon Goran P. niet wegkomen/hulp halen of iets dergelijks.
quote:klopt!
Op maandag 1 december 2003 21:11 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Waarom zijn dit soort details niet door méér media bekendgemaakt? Opvallend. Is er ook gezegd op wat voor manier Maja is omgebracht? Goran P. kon toch hard beginnen in te slaan op die anderen als die Maja iets wilden aan doen? En waar was Nina K.? enz.
sowieso vind ik de berichtgeving erg vaag allemaal, ik weet niet wat ik wel en niet moet geloven. het motief rammelt in ieder geval aan alle kanten. de moordenaar zou maja te westers vinden terwijl hij zelf een westers meisje als vriendin heeft. volgens mij zit er een hele beerput achter die nu door advocaten verdoezeld wordt om justitie op het verkeerde been te zetten. ik hoop dat het OM zijn werk goed zal doen want als de verdachten op wat voor 'n manier dan ook vrij komen krijgen we echt wel herrie hier!
quote:Oh jawel. Maar een linkje lijkt me genoeg. 400 regels oNLeEsBaRE bAgGeR is niet echt iets wat inhoud toevoegt aan een topic.
Op maandag 1 december 2003 16:21 schreef Toeps het volgende:[..]
Oh, had ik niet gezien.
Sorry hoor...Waarom wordt zoiets eigenlijk ge-edit?
Mag je als iemand dood is de Cu2 ineens niet meer zien?
quote:Ze hebben een onschuldig meisje van 16 in koele bloede vermoord en in brand gestoken.
Advocaten boos om
isolatie verdachten
moord op Maja
Door onze verslaggevers
ARNHEM/NIJMEGEN - De advocaten van de twee hoofdverdachten in de zaak - Maja eisen dat de beperkingen voor hun cliënten onmiddellijk worden opgeheven. Beide achttienjarige mannen, uit Beuningen en uit Nijmegen, mogen nog steeds met niemand contact hebben, behalve met hun advocaten. Tegen de maatregel hebben de raadslieden H. van der Linden en P. Vestiens gisteren bezwaarschriften ingediend.
Volgens beide advocaten schendt het openbaar ministerie (OM) de rechten van de verdachten door hen volstrekt te isoleren van de buitenwereld. Die maatregel zou nog tot minstens eind van de week van kracht blijven. De twee advocaten laken vooral het feit dat justitie zelf vorige week naar buiten bracht dat er twee bekennende verklaringen afgelegd zouden zijn, terwijl de verdediging het recht ontzegd blijft daarover te praten.De maatregel 'beperkingen' voor een verdachte in voorlopige hechtenis wordt bevolen door de officier van justitie en wordt getoetst door de rechter-commissaris. Normaal kan de beperkte vrijheid zes dagen duren, maar verlenging is mogelijk als het belang van het onderzoek dat eist.
Een woordvoerder van het openbaar ministerie in Arnhem ontkende gisteren met klem dat de achttienjarige verdachte uit Beuningen een neef van Maja Bradaric zou zijn. In kringen rond het onderzoek werd ook duidelijk dat berichten als zou het meisje uit eerwraak om het leven zijn gebracht, niet stroken met de inhoud van het dossier. "Ik heb geen enkele aanwijzing gevonden dat het motief in die richting moet worden gezocht", aldus één der advocaten. Het OM meldde vorige week dat het motief 'in de relationele sfeer' ligt en geeft verder geen enkele informatie vrijover de achtergronden van het drama rond de zestienjarige Nijmeegse.
Maja Bradaric werd op 18 november levenloos aangetroffen in de uiterwaarden tussen Lent en Bemmel. Het meisje bleek met geweld om het leven te zijn gebracht, waarna het stoffelijk overschot in brand werd gestoken. Justitie hield enkele dagen na de vondst vijf verdachten aan: behalve de twee achttienjarigen ook een zestienjarige jongen en een vijftienjarig meisje uit Nijmegen en een zestienjarig meisje uit Winssen. De laatste werd na enkele dagen weer op vrije voeten gesteld.
quote:Was het maar waar. En dat is serieus bedoeld.
Op maandag 1 december 2003 18:45 schreef Manono het volgende:[..]
Female intuition?
[..]Eh, je bedoelt, het zijn net zulke mannen als de Nederlandse? Da's dan wel weer positief, niet?
quote:Iedereen is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Laat ze zich alsjeblieft aan alle regels houden zodat deze 2 (als ze het gedaan hebben) niet op vormfouten vrijkomen.
Op dinsdag 2 december 2003 10:12 schreef -moi- het volgende:
www.gelderlander.nl
[..]Ze hebben een onschuldig meisje van 16 in koele bloede vermoord en in brand gestoken.
Van mij mogen ze nog meer beperkingen krijgen dan dat ze nu al hebben, niks is te erg voor zulke 'mensen'.
Dus respecteer nu nog ff hun rechten, worden ze schuldig bevonden stop ze dan lekker levenslang weg.
quote:Ik heb zo het idee dat als ze op vormfouten vrijkomen, dat ze dan na een tijdje mysterieus van de aardbodem zijn verdwenen.
Op dinsdag 2 december 2003 11:33 schreef erikh het volgende:[..]
Iedereen is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Laat ze zich alsjeblieft aan alle regels houden zodat deze 2 (als ze het gedaan hebben) niet op vormfouten vrijkomen.
Dus respecteer nu nog ff hun rechten, worden ze schuldig bevonden stop ze dan lekker levenslang weg.
quote:Ze hebben bekend
Op dinsdag 2 december 2003 11:33 schreef erikh het volgende:[..]
Iedereen is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Laat ze zich alsjeblieft aan alle regels houden zodat deze 2 (als ze het gedaan hebben) niet op vormfouten vrijkomen.
quote:Maar ze zijn nog niet berecht ...
Op dinsdag 2 december 2003 11:43 schreef milagro het volgende:[..]
Ze hebben bekend
Bovendien weten wij - als buitenstaanders - natuurlijk (nog) vrij weinig ...
quote:Het klonk wel aannemelijker dan het verhaal wat nu in de pers stond..(jaloezie? twee hartsvriendinnen? "ze was te losbandig?" ect ect) Moet zeggen dat je verhaal een stuk realistischer klinkt ...
Op donderdag 4 december 2003 00:39 schreef Henk_Glimlach het volgende:
[edit]Hm, laat ik trouwens maar even met dit soort vage nieuwtjes wachten tot het ergens bevestigd wordt, wellicht is het allemaal complete onzin.
Doden Maja wegens roddel http://www.gelderlander.nl/regioportal/GLD/1,3112,1444-Voorpagina,00.html
quote:inderdaad, las het net ook al op teletekst van tv gelderland.
Op donderdag 4 december 2003 09:55 schreef paudo het volgende:
In de Gelderlander staat:Doden Maja wegens roddel http://www.gelderlander.nl/regioportal/GLD/1,3112,1444-Voorpagina,00.html
hier is het hele bericht uit de online - gelderlander.
quote:de rest van het bericht staat dus in de krant zelf.
Doden Maja
wegens roddel
Door HENK VAN GELDER en MARTIJN VAN BEEK
NIJMEGEN - De moord op Maja Bradaric is beraamd door de 18 - jarige hoofdverdachte Goran M. De Beuningenaar heeft de 16-jarige scholiere uit Nijmegen in de auto, onder het rijden, gewurgd met een stuk touw. Twee andere verdachten waren daarbij.Tegenover de recherche heeft de verdachte verklaard dat hij heeft gehandeld uit woede op het meisje, een goede bekende van hem.
Maja zou roddels over hem verspreiden.Uit de verklaringen van de verdachten blijkt de gruwelijke toedracht van de gebeurtenissen op maandagavond 17 november. Justitiële bronnen dicht bij het onderzoek melden dat het plan om Maja te doden en vervolgens te verbranden door Goran M. in zijn vriendengroep van tevoren was bedacht.
In het onderzoek is gebleken dat de 18-jarige Beuningenaar, werkzaam bij een bedrijf in Nijmegen, een overheersende invloed op zijn medeverdachten had. Zo zorgde de 15-jarige Nina ervoor dat het slachtoffer haar ouderlijk huis verliet. Nina werd een week na de moord opgepakt. Meer in De Gelderlander van vandaag
Maja is dus vermoord omdat ze over haar achterneef Goran M geroddeld zou hebben. Goran M is de leider van de kliek, en heeft toen het plan bedacht om haar te wurgen in de auto en in brand te steken. Echt ziek gewoon
.
quote:zal even iemand bellen om te scannen
Op donderdag 4 december 2003 10:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
trouwens iemand die de rest van dat artikel uit de krant kan scannen? Of samenvatten?
quote:thanx
Op donderdag 4 december 2003 10:37 schreef -moi- het volgende:[..]
zal even iemand bellen om te scannen
quote:ik moet nu richting school, als er om 14.30 het artikel hier nog niet staat dan typ ik t wel ff over
Op donderdag 4 december 2003 10:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
trouwens iemand die de rest van dat artikel uit de krant kan scannen? Of samenvatten?
overigens is dat breezahtaalgebruik op die site wel vreselijk zeg
Die mede-verdachten zaten nota bene nast hem en naast haar terwijl hij haar van achter wurgde. Ik neem aan dat ze dan behoorlijk medeplichtig zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |