Mijn mening: Opzouten met die mensen! Ook al zijn de kinderen de dupe. Die kunnen dan wel hier blijven als ze idd niks met het thuisland te maken hebben. MAAR dat is niet echt humaan.... Dat laat wel zien hoe ingewikkeld de beleidvoering hieromtrent is. En al die linkse rakkers hier.. LOL Ben het eens met TS, als je dit toe laat is het einde zoek. Aan de andere kant: als er zoiets is als 10 jaar rekken, waarom niet aangrijpen?
Over dat 'je hoeft toch niet te kijken':
1. Ik wist niet dat *zoiets* zou komen. Als ik naar een reportage over kannibalen ga kijen weet ik wat ik verwacht. Hier NIET.
2. Mijn vriendin was aan het kijken en ik zag het dus toevallig..
..dus die opmerkingen kunnen nu achterwege worden gelaten.
quote:Die mensen hebben samen met de overheid de verantwoordelijkheid over de opvoeding en toemomst van hun kind. Mensen weten dat als ze asiel aanvragen, niet de volgende dag bekend gaat worden of ze mogen blijven of niet.
Op maandag 1 december 2003 13:49 schreef Verbal het volgende:[..]
Dat is nou net waar het niet om draait.
[..]Prima. Maar na 10 jaar kun je dus niet mensen uit gaan zetten die 80% van hun leven hier hebben gewoond.
V.
quote:Ja, dan staan er opeens vijfhonderd miljoen Chinezen op de kade van Rotterdam. Kom op, zo snel verhuis je niet. Dat is een belachelijke panische ongefundeerde reactie.
Op maandag 1 december 2003 14:44 schreef SittingDuck het volgende:
En al die linkse rakkers hier.. LOL Ben het eens met TS, als je dit toe laat is het einde zoek.
quote:Ja, inderdaad. Inmiddels wordt er stevig aan de procedures gesleuteld, en dat men daarna de boel kort en duidelijk houdt, prima. Maar dit gaat nergens over, natuurlijk.
Op maandag 1 december 2003 14:46 schreef Elgigante het volgende:Mensen die hier tien jaar wonen en zich aangepast hebben in algemene opvattingen, maar niet officieel nederlands staatsburger zijn mogen van mij een permanente vergunning krijgen.
Het komt gewoon neer op het feit dat nederlnad zich met al die procedures flink in de nesten werkt en eigenlijk al deze mensen die daar de dupe van zijn moet accepteren als nederlanders.
quote:Onzin. Deze mensen zijn gevlucht voor een regime dat voor hen wil bepalen hoeveel kinderen ze mogen, en daar fysiek bij ingrijpen. Dat heeft NIETS met gelukzoeken te maken.
Als iemand gewoon een gelukszoeker is hopende op een betere toekomst en dan het kind hier tien jaar lang opvoedt is het totaal de verantwoordelijkheid van de ouders die niet per se hoefden te vluchten uit hun land. In dit geval moet je hard zijn en gewoon sorry zeggen voor de lange procedure
V.
quote:Geldt dit ook voor andere minderheden als turken, marokkanen en dergelijken?
Op maandag 1 december 2003 14:47 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ja, dan staan er opeens vijfhonderd miljoen Chinezen op de kade van Rotterdam. Kom op, zo snel verhuis je niet. Dat is een belachelijke panische ongefundeerde reactie.
Die kinderen zijn Nederlands -gevoelsmatig- en hebben helemaal niets met het land van origine te maken, dan stuur je ze daar niet naar toe. Simpel. Natuurlijk moeten de ouders dan ook blijven.
quote:Was het deze eikel die het had over on-topic blijven! Wat een geweldig mannetje!!! Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk! hahaahahahahaha loser, loser, loser!!! Nee,neneneneneneh!
Op maandag 1 december 2003 14:50 schreef Verbal het volgende:[..]
Ja, inderdaad. Inmiddels wordt er stevig aan de procedures gesleuteld, en dat men daarna de boel kort en duidelijk houdt, prima. Maar dit gaat nergens over, natuurlijk.
[..]Onzin. Deze mensen zijn gevlucht voor een regime dat voor hen wil bepalen hoeveel kinderen ze mogen, en daar fysiek bij ingrijpen. Dat heeft NIETS met gelukzoeken te maken.
V.
Ik vind dat rechtse alien-gepraat wat ie meestal heeft ook zo misselijkmakend. Rechtse media.
Geweldige topictitel ook.
quote:Maar ze gingen niet naar het altijd leuke Canada, maar naar Irak en China....zou je daar ook geen problemen mee hebben?
Op maandag 1 december 2003 14:51 schreef Elgigante het volgende:[..]
Al die onzin qua ' het kind heeft geen thuisland etc" pure onzin.
als mijn ouders naar canada verhuizen als ik 10 ben, zeggen de mensen dan ook dat ik geen toekomst heb omdat ik nederlnads ben opgevoed en totaal geen engels spreek ed?
quote:Dat maakt mij niets uit, er zijn gewoon asielzoekers, dat is in ieder geval al heel wat anders, die geen binding hebben met het moederland, vooral kinderen. Hen kan je niet terugsturen.
Op maandag 1 december 2003 14:51 schreef Elgigante het volgende:
Geldt dit ook voor andere minderheden als turken, marokkanen en dergelijken?
Hebben die na 30 jaar hier te hebben gewoond geen gevoel meer voor hun 'vaderland'? zouden zij ook totaal 'vervreemdt' zijn van hun oorspronkele cultuur?
Spreken zij slechter turks/,marokkaans dan nederlands?
NEE DUS.
quote:ja Verbal, doei Verbal
Op maandag 1 december 2003 14:34 schreef Verbal het volgende:[..]
...als de hardwerkende Nederlander er maar geen last van heeft...
V.
quote:Nou in China is geen oorlog, je kan er zo naar toe op vakantie. Afgezien van dat 1-kind-beleid zal het best een humaan landje zijn.
Op maandag 1 december 2003 14:54 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Maar ze gingen niet naar het altijd leuke Canada, maar naar Irak en China....zou je daar ook geen problemen mee hebben?
En Irak, daar kunnen de ouders nu meehelpen opbouwen. "De as van het kwaad" is weg
quote:Och, dwangmatige abortus. Ach. Stelletje zeikerds ook.
Op maandag 1 december 2003 15:02 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Nou in China is geen oorlog, je kan er zo naar toe op vakantie. Afgezien van dat 1-kind-beleid zal het best een humaan landje zijn.
quote:Het land is nog in oorlog. Met al die aanslagen lijkt het me niet veilig.
En Irak, daar kunnen de ouders nu meehelpen opbouwen. "De as van het kwaad" is weg
Maar om het belangrijkste te (blijven) noemen: Die kinderen hebben totaal geen binding met dat land. Ze zijn perfect ingeburgerd hier.
quote:Ja. Daar is het zo veilig dat wij eerst uitgebreid moeten debatteren en onderzoeken of het voor onze militair opgeleiden wel veilig is
Op maandag 1 december 2003 15:02 schreef MikeyMo het volgende:
V.
quote:Ja...vakantie is toch even wat anders dan er permanent wonen vriend.
Op maandag 1 december 2003 15:02 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Nou in China is geen oorlog, je kan er zo naar toe op vakantie. Afgezien van dat 1-kind-beleid zal het best een humaan landje zijn.
Opnieuw de vraag: zou jij erheen willen gaan of zou je ertegen protesteren?
quote:Topreactie.
Op zondag 30 november 2003 22:10 schreef nogiemand het volgende:
Je zou inderdaad gaan denken dat die Spijkerman links is. Volgende keer weer gewoon Andries Knevel kijken lijkt me het beste.
quote:Ik hou niet zo van zand in me schoenen
Op maandag 1 december 2003 15:08 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Ja...vakantie is toch even wat anders dan er permanent wonen vriend.
Opnieuw de vraag: zou jij erheen willen gaan of zou je ertegen protesteren?
Maar goed, kennelijk staat Irak bekend als veilig land want anders hoeven ze niet terug. Dus dan moeten ze terug, zo zijn de regels. En anders verdwijnen ze maar de illegaliteit in, hun keus.
quote:Ja, Andries Knevel behandeld asielzoekers nog gewoon als minderwaardig.
Op maandag 1 december 2003 15:13 schreef Dodec het volgende:[..]
Topreactie.
quote:Als je er op vakantie kan gaan is er dus geen gevaar voor je leven dus heb je geen recht op asiel. Sim-pel.
Op maandag 1 december 2003 15:08 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Ja...vakantie is toch even wat anders dan er permanent wonen vriend.
Staat in de internationale verdragen trouwens.
quote:Ik blijf erbij dat jouw achteloze toontje bij mij een beetje schril overkomt...
Op maandag 1 december 2003 15:14 schreef MikeyMo het volgende:
Dus dan moeten ze terug, zo zijn de regels. En anders verdwijnen ze maar de illegaliteit in, hun keus.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 01-12-2003 15:19]
quote:Het was juist de bedoeling om die regels ter discussie te stellen....
Op maandag 1 december 2003 15:14 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Ik hou niet zo van zand in me schoenen
Maar goed, kennelijk staat Irak bekend als veilig land want anders hoeven ze niet terug. Dus dan moeten ze terug, zo zijn de regels.
Maar jij zou dus ook niet teruggaan?
quote:het was oorsponkelijk een topic over dat jack Spijkerman zijn uurtje uit het niets gebruikt als asielzoekers-meelij-opwek-programma gebruikt.
Op maandag 1 december 2003 15:17 schreef Dodec het volgende:
Wat is nou het probleem? Dat Kopspijkers links is of dat die mensen niet hier mogen blijven?
Maar men is een beetje diep ingegaan of die mensen nou wel of niet moeten mogen blijven
quote:Eens, bijv. ook veel Somaliers gaan op vakantie naar hun eigen land.
Op maandag 1 december 2003 15:16 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Als je er op vakantie kan gaan is er dus geen gevaar voor je leven dus heb je geen recht op asiel. Sim-pel.
Staat in de internationale verdragen trouwens.
quote:Naar China wellicht wel, ik ben nu niet zwanger bij wijze van spreken.
Op maandag 1 december 2003 15:18 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Het was juist de bedoeling om die regels ter discussie te stellen....
Maar jij zou dus ook niet teruggaan?
Dat Irak verhaal heb ik niet meer gevolgd, toen stond de VCR op FF
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |