quote:Je draait de zaken om. De overheid geeft een juridische kans om in beroep te gaan. Dat men daaruit hoop put, is wat ze er zelf van maken. En hoop is geen garantie voor slagen.
Op maandag 1 december 2003 16:26 schreef RichardQuest het volgende:[..]
En de consequenties van de eindeloze onduidelijkheid over je status komen nu wel pijnlijk aan het licht, niet? De overheid geeft de mensen constant kansen met langzame processen, zo wek je (evt. valse) hoop.
quote:Dat kan heel fatsoenlijk zijn. China is niet in oorlog (of je moet de ruzies met Taiwan en Tibet als oorlog benoemen, maar daar is niets van te merken in China zelf), nog is het een 3e wereldland.
Dan een gewetensvraag voor jou, en nou zonder technocratisch gebazel, vind jij het van fatsoen getuigen als een meisje van 12 dat niets anders kent dan Nederland gedwongen wordt om naar een land in oorlog te kaan?
PS. Je 'gewetensvraag' slaat al helemaal nergens op, want kinderen, noch volwassenen, worden ten tijde van oorlog teruggestuurd door NL. Zo fatsoenlijk zijn we nu. Maar als het weer veilig is, is het wel de bedoeling dat men teruggaat. En een bedankje voor de opvang en het gratis onderhoud zou fijn zijn.
quote:Nee hoor, die wet is heel duidelijk en staat niet ter discussie in het parlement.
Op maandag 1 december 2003 16:28 schreef RichardQuest het volgende:[..]
De wet wordt hier nu juist ter discussie gesteld, dus die heb je niet aan je zijde.
quote:Misschien heb je het gemist, maar een aantal weken geleden is het generale pardon geweest. Nu worden er GEEN uitzonderingen meer gemaakt.
Tevens heeft de minister het recht om uitzonderingen te laten blijven, en dat kan hier ook van toepassing zijn. De wet laat beide mogelijkheden toe: blijven of vertrekken.
quote:Ik kan me dat heel goed voorstellen, hoop op een verblijfsvergunning op in Nederland kunnen wonen of 'ja en amen' zeggen en moeten vertrekken naar het land dat je niet voor niets verlaten hebt.
Op maandag 1 december 2003 16:28 schreef Halinalle het volgende:
Dit is niet helemaal zo. Een fatsoenlijk advocaat vertelt dat de kans heel klein is, dat ze bij beroep wel een verblijfsvergunning krijgen. Desondanks procederen veel asielzoekers totdat ze erbij neervallen, wijzigen hun verhaal steeds, zonder aan de gevolgen te denken als ze uiteindelijk afgewezen worden.
quote:Tsja, dat ben ik met je eens. Ik ken ook best veel asielzoekers, en niet van afstand met vage vrienden; vorige week sliep er zo'n vrouw in de kamer naast mij. Maar geen van allen zijn bezig met een kind...
Op maandag 1 december 2003 16:28 schreef Halinalle het volgende:
Ik ken persoonlijk asielzoekers, die ondanks dat hun kans op een verblijfsvergunning heel klein is en die als ze definitief afgewezen worden de illegaliteit in duiken, maar tegelijkertijd druk bezig zijn om een kind te krijgen. Dat vind ik niet erg verantwoordelijk gedrag.
quote:
Op maandag 1 december 2003 16:32 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Nee hoor, die wet is heel duidelijk en staat niet ter discussie in het parlement.
quote:De minister heeft nog steeds alle recht bij mijn weten. Ten tweede had ze het al kunnen doen, voor dat generale pardon.
Op maandag 1 december 2003 16:32 schreef Robert_Jensen het volgende:
Misschien heb je het gemist, maar een aantal weken geleden is het generale pardon geweest. Nu worden er GEEN uitzonderingen meer gemaakt.
quote:
Op maandag 1 december 2003 16:30 schreef Robert_Jensen het volgende:
Dat kan heel fatsoenlijk zijn. China is niet in oorlog (of je moet de ruzies met Taiwan en Tibet als oorlog benoemen, maar daar is niets van te merken in China zelf), nog is het een 3e wereldland.PS. Je 'gewetensvraag' slaat al helemaal nergens op, want kinderen, noch volwassenen, worden ten tijde van oorlog teruggestuurd door NL. Zo fatsoenlijk zijn we nu. Maar als het weer veilig is, is het wel de bedoeling dat men teruggaat. En een bedankje voor de opvang en het gratis onderhoud zou fijn zijn.
China is een land dat de mensenrechten aan haar laars lapt als het haar goed dunkt. Ik weet niet wat er gaat gebeuren met het broertje van dat meisje dat naar China moet.
Bovendien is Irak wel in oorlog, daar heb je ook geen antwoord op gegeven.
[Dit bericht is gewijzigd door RichardQuest op 01-12-2003 16:41]
quote:Ach ja, in Rotterdam is toestemming verleend voor de bouw van een moskee, en daar wordt ook door mensen bezwaar tegen gemaakt... Terwijl de regels duidelijk zijn
Op maandag 1 december 2003 16:32 schreef Robert_Jensen het volgende:
Misschien heb je het gemist, maar een aantal weken geleden is het generale pardon geweest. Nu worden er GEEN uitzonderingen meer gemaakt.
V.
quote:Tja, maar de bouw gaat wel door.
Op maandag 1 december 2003 16:41 schreef Verbal het volgende:[..]
Ach ja, in Rotterdam is toestemming verleend voor de bouw van een moskee, en daar wordt ook door mensen bezwaar tegen gemaakt... Terwijl de regels duidelijk zijn
V.
Al zou ik graag deze chinese koters hier willen laten blijven in ruil voor die megamoskee die dan niet doorgaat .
quote:Vervelend, hè, die regeltjes?
Op maandag 1 december 2003 17:10 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Tja, maar de bouw gaat wel door.
V.
quote:Nee, vervelend dat de boel wordt omgetoverd in een verkapte moskeestaat!
Op maandag 1 december 2003 17:22 schreef Verbal het volgende:[..]
Vervelend, hè, die regeltjes?
V.
Door de hoge score bezet Kopspijkers de eerste plaats van de Kijktoptien over de afgelopen week. Zelfs de samenvattingsuitzending van NOS Studio Sport (zondag, 19.00 uur) scoorde niet zo hoog. In dit programma op Nederland 2 werden nota bene beelden getoond van de klassieker Ajax-Feyenoord. Hier waren 3.431.000 liefhebbers in geïnteresseerd, goed voor een tweede plaats in de toptien.
Op de derde plaats staat de Champions League-wedstrijd Ajax-AC Milan met 3.135.000 kijkers. De eindredacteur van Kopspijkers liet maandag weten verrast te zijn over de hoge score. ,,Waar houdt het op?, vragen we ons telkens weer af. Maar de kijkcijfers blijken nog steeds te kunnen groeien.''
quote:Ik ben het met je eens. maar vind anderzijds dat er veranderingen moeten komen. Er is ons veel toegezegd, bijv dat dit soort taferelen niet meer voor zullen komen, want ik vind het ook schandalig als ik in het buitenland 10 jaar moet wachten op een eventuele verblijfsvergunning. Daarentegen schijnen veel mensen nu een (terecht) pardon te krijgen van de regering.
Op maandag 1 december 2003 15:41 schreef Sidekick het volgende:[..]
De Nederlandse overheid maakt het mogelijk om zolang te procederen. Jij moet niet de zaak omdraaien. Ze kunnen niet (meer) oneindig procederen; de tijd die het inneemt duurt gewoon te lang. Gelukkig is daar de afgelopen jaren wel wat verandering in gekomen, waardoor we deze toestanden niet meer krijgen. Zij moeten niet de dupe worden van het slechte beleid van Nederland.
Je moet met een schone lei beginnen nu.
quote:Juist......
Op maandag 1 december 2003 17:30 schreef Stalkenende het volgende:[..]
Nee, vervelend dat de boel wordt omgetoverd in een verkapte moskeestaat!
quote:Er zijn anders genoeg mensen uit ontwikkelingslanden die met hun kinderen naar Nederland komen en geen enkel woord Nederlands spreken. Toekomst hebben ze hier ook niet als je al zo vaak te horen krijgt dat je niet mag blijven.
Op zondag 30 november 2003 23:37 schreef nozem het volgende:
Ik vind het juist goed van Jack Spijkerman dat hij aandacht aan de asielzoekerskwestie besteedt.
Kom op zeg, het is toch van den zotte dat een meisje van 12, dat hier al 10 jaar woont, geen woord Chinees spreekt, totaal vernederlandst is terug moet naar haar 'eigen' land.
quote:En zo hebben alle mensen een voor hun geldende reden om te vluchten. We kunnen ze niet allemaal opvangen.
Wat dacht je van een gezin dat er voor kiest om geen moslim te zijn, en moet vluchten omdat ze anders in hun eigen land worden afgemaakt? Die kun je zeker ook zomaar terugsturen?
quote:Dat laat je maar zien in een speciaal programma of als item bij Netwerk ofzo, maar niet bij een entertainmentprogramma waarbij Jack de groot aantal kijkcijfers mis- of gebruikt om deze kwestie aan de kaak te stellen en daarmee de bevolking deels te overtuigen van zijn persoonlijke mening.
Het huidige beleid met betrekking tot asielzoekers klopt gewoon voor geen meter en daar mag best aandacht aan besteed worden, niks linkse propaganda, maar gewoon een humaan onderwerp..
quote:Maak je niet te druk
Op maandag 1 december 2003 18:18 schreef Hyperdude het volgende:
Jack Spijkerman is gewoon een hypocriet. Toen ie jaren geleden een keer op de radio in de zeik werd genomen kon ie 't niet echt waarderen. En dan druk ik mij nog zwak uit.
Dat voor iemand de bekend is geworden door in Vlaamse krantjes overlijdensadvertenties na te pluizen en dan een 80 jarige weduwe uit Zotzate aan de kop te gaan zeiken over een flamoesventilator oid.
Aan ze kop kan je wel zien dat ie beheurlijk wat klappen op de lagere school heeft moeten opvangen; dat ie daardoor een vlotte grote bek heeft ontwikkeld is soms wel lachen en soms vervelend.
quote:Als al die mensen het zo 'verschrikkelijk' vonden wat Jack gedaan had, dan waren zijn kijkcijfers nooit zo hoog geweest. Een hoop ophef om niets dus. Ik kijk volgende keer gewoon weer.
Op maandag 1 december 2003 17:35 schreef Linz het volgende:
HILVERSUM (ANP) - Bijna de helft van de mensen die zaterdagavond televisie keken, hadden ingeschakeld op Kopspijkers (VARA, Ned. 3). Dat komt neer op 3.640.000 kijkers, een nieuw kijkrecord voor het populaire programma van Jack Spijkerman. Het oude record stond op 3,2 miljoen.
quote:juist, als mensen het zo erg vonden dan zien we volgende week wel hoe erg.
Op maandag 1 december 2003 18:31 schreef NewOrder het volgende:[..]
Als al die mensen het zo 'verschrikkelijk' vonden wat Jack gedaan had, dan waren zijn kijkcijfers nooit zo hoog geweest. Een hoop ophef om niets dus. Ik kijk volgende keer gewoon weer.
quote:Ik zie tussen de regels in een soort weddenschap? Dat dit Jack stemmen gaat kosten?
Op maandag 1 december 2003 18:32 schreef MikeyMo het volgende:[..]
juist, als mensen het zo erg vonden dan zien we volgende week wel hoe erg.
quote:Of is 'ie hier ook te links voor
Plannen voor EK-Kopspijkers
ma 1 dec 2003 | 18:35Weblog Medianieuws meldt dat Kopspijkers mogelijk een zomerversie krijgt tijdens het EK Voetbal in Portugal. Volgens Jack Spijkerman staan de cabaretiers van het VARA-programma te trappelen om naar Portugal te gaan. Rond de wedstrijden van het Nederlands Elftal willen ze twee of drie keer in de week op locatie een speciale Kopspijkers gaan maken.
De VARA is enthousiast, maar het project is nog niet zeker. "We gaan nu uitzoeken of het mogelijk is en wat de kosten zullen zijn", meldt Spijkerman.
Onder de cabaretiers bevinden zich veel 'voetbaltypes'. Zo kan Erik van Muiswinkel een uitstekende Willem van Hanegem neerzetten. "Maar als Paul Groot zich goed warmloopt dan kan hij absoluut ook Patrick Kluivert nadoen", aldus Spijkerman.
quote:Het zal allemaal wel meevallen. Volgens mij ga jij ook gewoon kijken.
Op maandag 1 december 2003 18:32 schreef MikeyMo het volgende:
juist, als mensen het zo erg vonden dan zien we volgende week wel hoe erg.
quote:mensen uit de VS die asiel aanvragen worden dus gelijk goedgekeurd, want daar ben je je leven als toerist ook niet zeker. Vooral niet als je in een huurauto rijdt.
Op maandag 1 december 2003 15:16 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Als je er op vakantie kan gaan is er dus geen gevaar voor je leven dus heb je geen recht op asiel. Sim-pel.
Staat in de internationale verdragen trouwens.
quote:neuh, men kijkt volgende week toch wel weer, daarvoor is dit te incidenteel
Op maandag 1 december 2003 18:33 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik zie tussen de regels in een soort weddenschap? Dat dit Jack stemmen gaat kosten?
quote:Als het toch niet uitmaakt, waarom zever je dan zo?
Op maandag 1 december 2003 19:03 schreef MikeyMo het volgende:[..]
neuh, men kijkt volgende week toch wel weer, daarvoor is dit te incidenteel
quote:omdat het tenenkrommend was, daar is deze klaagbaak voor bedoeld
Op maandag 1 december 2003 19:06 schreef RichardQuest het volgende:[..]
Als het toch niet uitmaakt, waarom zever je dan zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |