Tis een Honda MTX-r80. dit type is nooit hier in nederland geweest. hij is ook ingevoerd vanuit duitsland. hij zou ook nooit hierzo in nederland mogen rijden als ik niet het frame had gewisseld.
ik heb het Duitse 80cc blok overgehangen in een Nederlands (niet gejat) frame. Ik ben hier mee al een keer aangehouden (was me plaatje kwijt) en de politie heeft toen me frame nummer gecontroleerd en was niks mee aan de hand.
Het duitse 80cc blok heeft dus een watergekoelde 80cc cilinder. Deze is in de zomervakantie uitgehoond tot de 2e
overmaat. nieuwe zuiger en zuigerveertjes erin.
Verder zit er aan de cilinder een Mikuni 24mm carberateur met een
sproeier van 150.
aan de andere kant van de cilinder zit een bocht van Gianelli. Dit is een speciale bocht voor 80cc cilinders, is te vergelijken met proma maar deze verroest minder snel en ook niet echt makkelijk te vinden in Nederland. Hier heb ik een bijpassende demper van gianelli bijgekocht.
Verder heeft dit blok 6 versnellingen (alle vooruit) en als je goed schakkeld en lekker door rijd kan je in 1x door de powerband rijden, dus als je aan de top zit van de versnelling schakel je 1tje hoger en dan kom je net weer in de onderkant van de powerband terecht. Dit komt waarschijnlijk ook omdat de cilinder is getuned. De uitlaatpoorten zijn aantal milimeter uit gedremmeld. en nadat de cilinder tijdens de zomervakantie is uitgehoond is deze bij gewerkt
en is gelijk het spruitstuk wat ronder gemaakt zodat de inlaat ook wat gelijkmatiger gaat.
tot zo ver het blok.
Bij het verplaatsen van het blok van het ene frame naar het andere frame heb ik ook de voorvork van de mtx-r80 overgezet (incluis kroonplaat). De voor vork van de mtx-r80 is namelijk dikker dan de standaard mtx-sh voorvork. en dat kan handig zijn met het crossen.
Verder heeft deze brommer als uniek iets een pringles demper in de smaak original. tegen een meerprijs van E1,79 kan deze worden vervangen door elke mogelijke smaak.
Verder krijg je de originele demper+bocht van de brommer er bij net zoals een 20/22 mikuni, een linker zij kapje, doos vol pakkingen, 50cc airkoeld cilinders denk nog een 16 mm carb. iig doos vol met allemaal kleine onderdelen van mt/mtx/mb. zolang ik het maar kwijt ben en jij er blij mee bent.
De reden dat ik deze super brommer verkoop is omdat ik na 4 jaar schakelen aan het grote werk wil beginnen. ik ben nu 21 en bezig met me lessen en al een leuke motor op het oog dus er moet wat ruimte gemaakt worden (zowel in de schuur als in de portomonee). En omdat ik nu in leeuwarden woon heb ik er geen tijd meer voor en vind ik het zonde dat deze super brommer maar 1x per week wordt bereden. (maar tis dan wel altijd helemaal genieten voor mij, zeker als
ie ff opgewarmd is en dan ff door de powerband heen blazen )
Over de protomonee gesproken; de prijs. ja wat moet ik daar nou over zeggen. ik ben de laatste tijd niet echt actief meer in de inkoop en verkoop van brommers en heb ook niet echt goed een vraag prijs maar ik hoop toch wel dat de brommer met deze setup toch wel minimaal E555 (mooi getal toch) op moet leveren. (mocht je het er niet mee eens zijn meel me maar met concrete argumenten)
mocht je intresse maar besluit em niet te kopen ivm vervoer (hij staat in Zoetermeer) kan er eigenlijk altijd wel iets geregeld worden dat ik em kom brengen.
Zou je willen kijken, in het weekend ben ik meestal thuis en verder in de kerst vakantie ben ik ook thuis.
voor eventuele vragen en/of opmerkingen
email me op Martijn_pet@hotmail.com
dit is tevens mij msn adres.
foto's van speciefieke dingen kan je op deze manier ook vragen.
Trouwens er zit ook nog verzekering op tot mei 2004 dus kopen en gelijk rijden
hier onder heb ik nog wat foto's van de brommer neer gezet.
[Dit bericht is gewijzigd door Geckoo op 30-11-2003 21:13]
quote:Hij is denk een jaartje of 15 ofzo oud
Op zondag 30 november 2003 21:07 schreef mighty_myte het volgende:
vette bak, maar uit welk jaar is hij?
hoeveel km heeft hij gereden?
hoeveel pk heeft hij? topsnelheid?
Ik heb er ook een gehad, lekker blazen, met 110CC e.d. 32mm, ook die Gianelli die jij erop heb..
Wat ik me afvraag wat je er voor wilt hebben.. Ik zou zo op het eerste gezicht 400 a 450 EUR bieden.
Is dat de richting die je een beetje op wilt?
Als je trouwens nog interesse hebt in een originele MTXSH stickerset?? Geel alleen.. voor 10 EUR, kan je mooi je plastic kappen een beetje opleuken want er zitten wel wat krasjes op je kappen..
quote:hmm die stiker set hoef ik niet om dat dit niet een SH is. origineel is het een rood frame (maar ja die was duits
Op maandag 1 december 2003 00:18 schreef LangeJan het volgende:
Tis dat ik mezelf beloofd heb nooit meer een brommer erbij te kopen.Ik heb er ook een gehad, lekker blazen, met 110CC e.d. 32mm, ook die Gianelli die jij erop heb..
Wat ik me afvraag wat je er voor wilt hebben.. Ik zou zo op het eerste gezicht 400 a 450 EUR bieden.
Is dat de richting die je een beetje op wilt?
Als je trouwens nog interesse hebt in een originele MTXSH stickerset?? Geel alleen.. voor 10 EUR, kan je mooi je plastic kappen een beetje opleuken want er zitten wel wat krasjes op je kappen..
quote:senk joe wel
Op dinsdag 2 december 2003 16:47 schreef Solomon het volgende:
Offtopic + layout-opfuckende posts verwijderd
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:51 schreef DeFlip het volgende:
uuh...wat is de prijs
quote:¤ 555 dus
Op zondag 30 november 2003 20:44 schreef Geckoo het volgende:
<knip>
Over de protomonee gesproken; de prijs. ja wat moet ik daar nou over zeggen. ik ben de laatste tijd niet echt actief meer in de inkoop en verkoop van brommers en heb ook niet echt goed een vraag prijs maar ik hoop toch wel dat de brommer met deze setup toch wel minimaal E555 (mooi getal toch) op moet leveren. (mocht je het er niet mee eens zijn meel me maar met concrete argumenten)
<knip>
quote:zoals ik in het stukkie heb geschreven heb ik een richtprijs er in gezet maar weet niet of die een beetje klopt ivm tijd uit de roelatie
Op woensdag 3 december 2003 17:51 schreef DeFlip het volgende:
uuh...wat is de prijs
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |