abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15035108
Ik heb nagedacht.

Als ik een accu wil opladen in korte tijd. Heb ik een walgelijk zware lader nodig. Deze dingen kosten 200€ en meer.

Er zijn "autoladers" te koop, die redelijk wat amperes naar buiten stampen, maar hang die 2 keer(kan ook 5 keer zijn) aan je accu ,en ze is finaal om zeep.

Nu de starthulpen. Meestal is dit niet meer dan een kleinere accu met een goede maximale ampereafgifte(de Hawker Genesis,Oddyssee,Cyclon als voorbeelden) in een pakket met wat elektronica om het voltage op te voeren(acculaden doe je met 14.5 volt onderhouden met 13.8V). Maar niks onder de 5 kg naar een onderlegde schatting.

Zo'n kijkshop ding lijkt meer om een voltmeter,dan op een starthulp of lader. Maar, met een kleine accu (NiCd AAA?)condesator en een weerstandje zou je kunnen proberen het voltage in de batterij effe te boosten zodanig de startmotor toch een rondje kan draaien,in de meeste gevallen genoeg om dit effe aan te houden.

Oftewel, het is op zijn best een lapmiddeltje, in het slechtste geval een manier om een zekering te laten springen. Ik ga niet uitsluiten dat het eens van pas kan komen.Maar ik ga er geen geld aan uitgeven.

Love, nothing more than sugarcoated hate
  zondag 7 december 2003 @ 22:37:48 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_15235406
En, ist gelukt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_15236403
Mensen, 't is zo simpel,.....
Stel; je laat je lichten aan en je accu is leeg. Dan hang je gewoon je Nokia (werkt ook met Siemens) aan dit apparaatje en kun je op de stroom van je telefoon je auto starten

like,.........duh

pi_15334337
Dat niemand eerder op dat idee is gekomen!!
  donderdag 11 december 2003 @ 17:17:42 #30
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_15334441
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 13:42 schreef Furby het volgende:
Er staat echt "dead battery" met een pijl op dat ding.

3 minuten voor een accu op te laden door die kabeltjes Waarom heb ik dan 2,5 kwadraat startkabels

2.5 grapjas die verdampen meteen

denk meer aan 15 kwadraat start kabels en zelfs die worden best warm tijdens het starten van een grote diesel motor.

donderdag 11 december 2003 @ 17:19:03 #31
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_15334476
Ding bevat een condensator die ontlaadt, genoeg om je accu even te reanimeren en te starten.
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  donderdag 11 december 2003 @ 17:42:22 #32
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_15335055
volgens mij douw je de ene kant in het stopcontact en de andere in de aanstekeropening.... en dan zou je, met dat ding eraan misschien kunnen starten vanaf het lichtnet?

Ik weet t niet....

Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_15335134
quote:
Op donderdag 11 december 2003 17:42 schreef ToMaSZ het volgende:.....

Ik weet t niet....

das duidelijk

donderdag 11 december 2003 @ 17:46:51 #34
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_15335187
De 12v aansluiting klapt er toch ook uit boven de 150w? Dan schiet het sowieso niet op natuurlijk, startkabels werkt nog altijd het beste. En zelfs met kabels moet je inderdaad ook alles volgens het boekje doen.
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
  vrijdag 12 december 2003 @ 07:31:35 #35
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_15349595
Wat een verschrikkelijke Tell-Sell uitvinding. Ja, met een hoge spanning kun je een accu inderdaad snelladen, maar ach ja, je accu gaat er een beetje erg hard van borrelen, omdat er in rap tempo waterstof ontwikkeld wordt. Als je accu niet ontploft, dan is de levensduur op z'n minst met de helft verkort. Maar goed, de nadelen zal Tell-Sell natuurlijk niet vermelden. Op lange termijn ben je veel duurder uit met dit soort grappen. Er is maar 1 soort noodaccu, en dat is deze:

Gebruik geen andere troep.

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')