Slechtste politicus:
Wouter Bos, met afstand de slechtste politicus van Nederland. Die heeft echt geen enkel zinnige bijdrage kunnen leveren en voert op een vervelende manier het debat, door dingen te suggereren die vaak tot stemmingmakerij leiden. Ik snap niet dat mensen nog wat in die man zien, maar dat zal wel komen omdat hij goed is in verhalen verkopen op een kratje tijdens een markt ofzo
-Marijke Vos, prima voorzitter enquetecommissie en verder van alle markten thuis.
- Andre Rouvoet, kennis van zaken, rustig maar uitermate to the point en nergens bang voor
- Laetitia Grifiith (VVD) - scherpe debater, heldere prater, uitermate slim, coming lady.
ministers:
- Rita Verdonk, jawel, verdediger van slecht beleid maar dat doet ze met verve en ze is tot compromissen bereid, heeft het lastigste ministerie en doet dat toch heel aardig.
(getwijfeld over Loesewies van der Laan, Gerda Verburg, Bert Koenders)
Slechtste:
- Mirjam Sterk (CDA) - heeft het vak niet in de vingers, weet niet waar ze het over heeft, babbelt maar wat.
- Nicolien Vroonhoven (CDA) - zie Sterk.
- Peter van Heemst (PvdA), inhoudelijk uitermate zwak, opportunistisch en amateuristisch.
ministers:
- Thom de Graaf (D66), overbodig, ijdeltuiterig, verkeerde plannen op verkeerde momenten.
(getwijfeld over: Geert Wilders, Hirsi Ali, De Geus, John Leerdam, Ali Lazrak (niet vanwege dat geld maar vanwege de commissie))
oeh, de enige niet-serieuze post in dit/deze topic komt van mij ff aanpassen dus
eerrrrmmm, ja ik vind femke halsema wel ok denk ik
quote:
Op maandag 29 december 2003 00:10 schreef Viking84 het volgende:
JP Balkenende, omdat hij op Harry Potter lijkt![]()
oeh, de enige niet-serieuze post in dit/deze topic komt van mij
ff aanpassen dus
eerrrrmmm, ja ik vind femke halsema wel ok denk ik
brrr
Gelukkig debatteert ze aardig al dwaalt ze nogal eens van de setting af waarin commentaar geleverd kan worden door trivialiteiten uit te blijven vergroten in een herhaling van zetten.
Gerrit Zalm is wat mij betreft de "loser" van 2003.
Binnen de VVD aan alle kanten voorbij worden gelopen ( en nog nooit op een liberale ideologische gedachte te betrappen geweest) en dan ook nog eens in Europa een modderfiguur slaan.
Maar ik vind Tineke Huizinga een stem waard .
quote:
Premier slechtste politicus'AD-lezers fileren Balkenende
Met grote overmacht heeft Jan Peter Balkenende de AD-verkiezing van de slechtste politicus van het jaar gewonnen. De minister-president liet zijn naaste concurrenten, PvdA-leider Wouter Bos en voormalig LPF-Kamerlid Winny de Jong, mijlenver achter zich.
'Niet capabel', 'kleurloos', 'robotachtig' en 'een zeer zwak leider' die de 'C van Christelijk heeft ingeruild voor de C van Catastrofaal'. Het is een kleine greep uit de harde oordelen die de lezers en bezoekers van de website van de krant de afgelopen weken velden over Balkenende.
Meer dan drieduizend AD-lezers deden mee aan de verkiezing van de beste en de slechtste politicus van het jaar. Balkenende haalde in die laatste categorie meer dan duizend stemmen, Bos was goed voor 559 stemmen, De Jong legde met 228 stemmen beslag op het brons.
Hoewel Bos op ruime afstand van Balkenende is geëindigd, krijgt ook hij van de lezers ook een grote hoeveelheid verbale draaien om de oren. Tegenstanders noemen hem een 'onbetrouwbare opportunist' en een 'prutser' die in het afgelopen jaar 'door het ijs is gezakt'.
De door de kiezers bij de Kamerverkiezingen van 22 januari aan de kant gezette Winny de Jong wordt door de meeste lezers gefileerd. 'Politiek onbenul', 'flop van het jaar' en 'aanfluiting', luiden enkele van de mildere vonnissen over haar optreden als Kamerlid.
Bos en Balkenende krijgen, in tegenstelling tot De Jong, ook veel complimenten. De PvdA-voorman is uitgeroepen tot beste politicus van 2003. Lezers vinden zijn aanpak 'verfrissend' en zien in hem een 'toekomstig minister-president'.
De derde plaats bij de verkiezing van de beste politicus, net na SP-leider Jan Marijnissen, is voor Balkenende een pleister op de wonde. 'Uiteindelijk komt het wel goed met hem', weet een lezer. 'Ik heb veel bewondering voor hem. Met zoveel kritiek moet je wel sterk in je schoenen staan.'
Winnaar Bos is niet verbaasd over de uitslag: ,,Als je een duidelijke mening hebt, zijn er veel mensen die het met je eens zijn en veel mensen die het met je oneens zijn. Dat Balkenende en ik tot de beste én de slechtste behoren, betekent dat wij op dit moment het meest uitgesproken zijn.'' Opvallend is de goede score van een aantal VVD-prominenten. Fractieleider Jozias van Aartsen, Tweede-Kamerlid Hirsi Ali en minister van Financiën Gerrit Zalm staan hoog in de top-10 van beste politici. Zalm krijgt veel complimenten omdat hij het in Europa opnam tegen Duitsland en Frankrijk.
Na een succesvolle periode als minister van Financiën in de twee paarse kabinetten kwam hij als opvolger van partijleider Hans Dijkstal in 2002 regelmatig onder vuur te liggen. Er zijn nog steeds mensen die hem een 'onbetrouwbare opportunist' vinden, maar de meerderheid van de lezers is positief over de liberaal.
http://www.ad.nl/artikelen/NieuwsPoliticusvanhetjaar/1072598468797.html
quote:Dat is hem totaal niet gelukt. De man die de politiek bij de burgers heeft gebracht, is Pim Fortuyn. En Wouter lifte daar met zijn vlotte babbel, en sympathiek gezicht mooi op mee.
Op maandag 29 december 2003 06:22 schreef kezmania het volgende:
Wouter Bos is wat mij betreft de politicus van 2003.
Het is hem gelukt om inhoudelijke politiek dicht bij de burgers te brengen.
Maar goed, het is jouw keus.
[Dit bericht is gewijzigd door Demol op 29-12-2003 10:50]
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:43 schreef Demol het volgende:[..]
Dat is hem totaal niet gelukt. De man die de politiek bij de burgers heeft gebracht, is Pim Fortuyn. En Wouter lifte daar met zijn vlotte babbel, en sympathiek gezicht mooi op mee.
Zeg, het is ondertussen bijna 2004. Het seizoen voor dit soort onzin is al lang afgelopen.
quote:
Op maandag 29 december 2003 06:22 schreef kezmania het volgende:
Gerrit Zalm is wat mij betreft de "loser" van 2003.
Binnen de VVD aan alle kanten voorbij worden gelopen ( en nog nooit op een liberale ideologische gedachte te betrappen geweest) en dan ook nog eens in Europa een modderfiguur slaan.
quote:
Zalm krijgt veel complimenten omdat hij het in Europa opnam tegen Duitsland en Frankrijk.
Als hij nou slim was geweest had hij die overtredingen van F en D uitgebuit. Hij had dit feit kunnen gebruiken om er later weer een voordeeltje voor Nederland uit te slepen. Op een punt waar Nederland dan niet aan een Europese norm kan voldoen zou Nederland dan ook onder een boete kunnen uitkomen.
Maar nee, Zalm moet weer zonodig lopen mekkeren als een klein kind en daarmee goede betrekkingen met die landen op het spel zetten. En op binnenlands gebied heeft hij onder Paars voor Sinterklaas gespeeld en nu moeten vooral de laagste inkomens daarvoor opdraaien. Nee, Zalm is toch wel de meest overschatte politicus van 2003.
quote:Vind je het niet uberhaupt grappig dat Bos winnaar is?
Op maandag 29 december 2003 12:34 schreef Sidekick het volgende:
Grappig dat winnaar Bos pas ergens in het midden van het ertikel wordt genoemd. Eerst de verliezers goed belichten/
quote:Volgens mij staat er geen verkiezing in dit topic waar Bos niet hoog scoort. Beste of slechtste politicus, het maakt niet uit. Zelfde geldt overigens voor Balkenende. Dat toont ook een beetje de zinloosheid aan van dit soort verkiezingen, het gaat meer om politieke voorkeur dan om een kwalitatief oordeel.
Op maandag 29 december 2003 16:44 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Vind je het niet uberhaupt grappig dat Bos winnaar is?
Vroegah eindigden tenminste meestal outsiders van kleinere partijen als Schutte, Van Middelkoop en Rosenmöller bovenaan. Dit gaat nergens meer over.
met deze wetenschap zullen de echte politieke partijen misschien wel rekening moeten gaan houden in '07. mensen kiezen, als het om populariteitsonderzoekjes gaat, blijkaar liever voor een inhoudsloos kontje dan voor een zeer terzake doende man die toevallig het kapsel van een legopoppetje heeft. maar wel iemand die iedereen onder tafel lult met argumenten die een zeer brede kennis en een onweerlegbare waarheid niet verhullen.
jp is de man van 2003 voor mij omdat hij de juiste man op de juiste plek is.
quote:lol ok dan. hoe smaken zijn bonbonnetjes? je hebt trouwens een heel erg lief katje in je profiel!
Op maandag 29 december 2003 17:41 schreef SCH het volgende:
Oordeel van een kenner: Bos heeft helemaal geen lekker kontje
quote:Denk je echt dat hij daarmee scoort in deze verkiezingen?
Op maandag 29 december 2003 17:29 schreef zoalshetis het volgende:
het enige dat bos' winst aantoont is dat populisme niet onderschat moet worden door overige serieuze politiekbedrijvers. blijkbaar kan je met een bos rozen, een handje vol bonbons
quote:Klinkt niet echt overtuigend. Maar wel een onderbouwing op de CDA manier.
jp is de man van 2003 voor mij omdat hij de juiste man op de juiste plek is.
quote:Geen flauw idee. Ik vind het nogal een fabel dat hij zo populistisch is. Typisch papegaaiengedrag, hij wijst talloze mediaverzoeken af. Of het gaat hem om het feit dat hij de straat op gaat. Dat is een laf argument: eerst riep iedereen daarom en als hij het in praktijk brengt wordt hij alleen op dat feit al afgerekend. Beetje flauw.
Op maandag 29 december 2003 17:46 schreef zoalshetis het volgende:[..]
lol ok dan. hoe smaken zijn bonbonnetjes?
quote::U
je hebt trouwens een heel erg lief katje in je profiel!
quote:je moet natuurlijk je niet alleen concentreren op die paar regels die jij eruit pikt. je moet de geheel zien. bos heeft voortdurend tegengewerkt terwijl hij vaak nog geen plannen had of tegenvoorstellen. en die hij had waren natuurlijk best wel een beetje een lachertje. kreeg hij vaak ook opvallend weinig steun mee.
Op maandag 29 december 2003 17:50 schreef SCH het volgende:[..]
Geen flauw idee. Ik vind het nogal een fabel dat hij zo populistisch is. Typisch papegaaiengedrag, hij wijst talloze mediaverzoeken af. Of het gaat hem om het feit dat hij de straat op gaat. Dat is een laf argument: eerst riep iedereen daarom en als hij het in praktijk brengt wordt hij alleen op dat feit al afgerekend. Beetje flauw.
[..]:U
Djamu, hij leest nu mee.
quote:iig nog 1 semi-politieke verkiezing
Op woensdag 24 december 2003 19:23 schreef Kozzmic het volgende:
Hoeveel verkiezingen krijgen we nog??
quote:
Stekelenburg Nederlander van het jaar
AMSTERDAM - De lezers van de Volkskrant hebben de voormalig burgemeester van Tilburg, Johan Stekelenburg, gekozen tot Nederlander van het jaar. De uitslag van de verkiezing werd woensdag door de krant naar buiten gebracht.De lezers van het blad konden op de website van de krant hun stem uitbrengen op Nederlanders die in 2003 een bijzondere prestatie hadden geleverd. In totaal brachten 2595 lezers hun stem uit. Stekelenburg, die in september dit jaar overleed aan slokdarmkanker, was veruit favoriet omdat hij opvallend open over zijn ziekte sprak en tot zijn dood in functie bleef in Tilburg.
VVD-politica Ayaan Hirsi Ali en PvdA-leider Wouter Bos eindigde op respectievelijk de tweede en derde plaats.
ANP
quote:
1. Stekelenburg, Johan 4267
2. Hirsi Ali, Ayaan 2957
3. Bos, Wouter 2058
4. Duisenberg, Gretta 1730
5. Lange, Joep 1699
6. Duisenberg, Wim 1608
7. Groot, Paul 1419
8. Osterhaus, Ab 1326
9. Máxima 1258
10. Moorsel, Leontien van 1217
11. Terpstra, Erica 938
12. Bauer, Frans 884
13. Plooy, Koos 880
14. Vries, Peter R de 866
15. Tabaksblat, Morris 842
16. Weijden, Maarten van der 841
17. Aartsen, Jozias van 787
18. Raymann, Jörgen 772
19. Hoop Scheffer, Jaap de 766
20. Balkenende, Jan Peter 724
21. Nistelrooij, Ruud van 724
22. Vries, Peter Paul de 655
23. Sneijder, Wesley 640
24. Tiësto, DJ 603
25. Jansen, Janine 597
26. Wennemars, Erben 586
27. Eerd, Frits van 558
28. Margarita 518
29. Verkerk, Martin 494
30. Kooten, Kim van 476
31. Viktor & Rolf 461
32. Waal, Lodewijk de 454
33. Vogelaar, Ella 395
34. Johan Friso 390
35. Plaisier, Bas 288
36. Reijn, Halina 288
37. Jongerius, Hella 277
38. Schuurman, Katja 270
39. Franken, Stijn 267
40. Karacaer, Haci 256
41. Barneveld, Raymond van 246
42. Verlinde, Albert 234
43. Advocaat, Dick 233
44. Heijden, A F Th van der 224
45. Vlieger, Erik de 210
46. Haaf, Jochum ten 204
47. Jamai 179
48. Wijk, Leo van 149
49. Godett, Mirna 118
50. Brouwers, Eef 92
quote:Idd, de verkiezing is niet zozeer politiek, maar dan is het wel opvallend dat de nummers 1 tot en met 3, politici zijn.
Op woensdag 31 december 2003 11:47 schreef Kozzmic het volgende:
Als je de hele top 50 ziet is het niet echt een politieke verkiezing...
[..]
quote:
Balkenende conservatief politicus van 2003
DEN HAAG - Premier Balkenende is door de achterban van de Edmund Burke Stichting uitgeroepen tot conservatief politicus van 2003. Hij kreeg 17 procent van de 449 uitgebrachte stemmen en bleef daarmee VVD-leider Van Aartsen (16 procent) en VVD-Kamerlid Wilders (14 procent) voor.De Edmund Burke Stichting stelt zich ten doel het conservatisme in Nederland te propageren. Ze werd in 2000 opgericht en is vernoemd naar de Britse politicus Edmund Burke, die leefde in de achttiende eeuw.
De Nederlandse conservatieven prijzen Balkenende om zijn rol in het normen-en-waardendebat en om zijn pogingen een verwijziging naar de joods-christelijke traditie in de Europese grondwet te krijgen.
Van Aartsen krijgt vooral lof voor zijn 'persoonlijke en politieke moed' en om zijn stijl. Wilders heeft zijn hoge notering onder meer te danken aan zijn 'moedige verdediging van Israel'.
Op de vierde plaats is VVD-Kamerlid Hirsi Ali geëindigd. Ook de ministers Hoogervorst (VWS, VVD) en Donner (Justitie, CDA) staan in de toptien, evenals secretaris-generaal De Hoop Scheffer (CDA) van de NAVO.
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1074148409896.html
quote:Haha ze hebben gewoon de bekende VVD'ers en CDA'ers op 1 tot 4 gezet
Op donderdag 15 januari 2004 15:12 schreef Kozzmic het volgende:
Toch nog een troostprijsje voor Jan-Peter...
[..]
Overigens een zeer naar groepje die burke stichting. Gaat mij veel te veel richting die amerikaanse neoconservatieven rond Bush.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |